- Liittynyt
- 21.11.2016
- Viestejä
- 6 489
Toimittaja olis voinu ottaa ehkä arvostelukohteekseen mallistosta halvemman vaihtoehdon.. Esimerkiksi tuon 1.8 Hybrid Activen jonka hinta näyttää jo varsin kohtuulliselta.
Ilmeisesti tässä oli artikkelissa oli juttuna testata sitä uutta 2.0 hybrid voimalinjaa, mutta jostain syystä toimittaja oli saanut päähänsä, että kyseessä olisi joku hot hatch -tyyppinen sportti, eikä arkipäivän suorityskykyä tarjoava ekologinen hybridivoimalinja, joksi toyota on sen suunnitellut..
Varmasti myydyin malli tulee olemaan joku noista 1.8 hybrid farkkujen varustetasoista, ja sitten ne jotka tahtovat vähän enemmän jerkkua pellin alle ostavat sitten sen autonsa 2.0 hybridinä, jota - toisin kuin artikkelista voisi päätellä - tosiaan saa myös muidenkin varustetasojen kanssa kuin kaikkein korkeimman. Ainoastaan hinnat alkaen -varustetaso Lifessa sitä ei ole saatavilla. Itse veikkaan tuon voimalinjan saavan ihan kohtuullisen markkinaosuuden, vaikkakin Suomessa toki perinteisesti myydään autot aika pienillä moottoreilla.
Toyota Finlandin toimitusjohtaja arvio noin 65% myynnistä tulevan farkuista, mikä varmaan hyvinkin pitää paikkansa. Hatchbacki kun on ihan selkeästi suunnattu eri kohderyhmälle kuin farmari ja sedan, joten sitä ei myöskään kannattaisi arvioida perheautona, vaan enemmänkin kompaktina kaupunkiautona pariskunnille.