Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kehtaako mainita jonkun esimerki auton? Vielä jos laitat paremman takavetosen samasta kokoluokasta ja aikakaudelta niin olisi hienoa. Itse kun en ole törmännyt "Helposti pyörähtäviin" etuvetoisiin.Vielä kun suuri osa etuvetoisista on noit helposti pyörähtäviä pienestäkin heitosta niin alkaa surkuhupaisia perusteluita olemaan nämä lähtee äkkiä käsistä.
Pari vuotta vanha juttu, joten parannusta on saattanut tulla, mutta:Takavetoisessa Teslassa ainakin suositellaan laittamaan moottorijarrutus pienemmälle talvella. Ilmeisesti siinä auto jarruttaa takapyörillä, kun nostaa jalan pois kaasupolkimelta. Normaali asetuksella auto saattaa huonolla tuurilla jopa pyörähtää liukkaalla säällä. Ei ole siis mitään automaattista säätöä Teslassa.
Niin ja ajonvakautushan kytkee moottorijarrutuksen kokonaan pois päältä, jos auto lähtee käsistä.
HupsisViime keväänä tosin yksi Teslan erikoinen koettiin. Moottoritiellä ajoimme vakionopeudensäädin päällä tasaista vauhtia kohti Helsinkiä. Kuljettajamme päätti vaihtaa kaistaa. Kaistojen välissä ollut lumipöykky kuitenkin sai auton sutimiseneston aktivoitumaan ja tällöin automatiikka otti vakionopeudensäätimen pois päältä. Kuljettajan jalka ei ollut juuri sillä hetkellä kaasupolkimella, joten auto alkoi moottorijarruttaa. Toinen kaista oli peilijäässä, jolloin perä lähti luistamaan, kun auto alkoi jarruttaa. Pari kertaa heittelehdittiin kaistalla ennen kuin auto oli jälleen kuljettajan hallinnassa.
Vielä en löytänyt sitä uusinta juttua, mutta tuossa yksi koeajo.Pari vuotta vanha juttu, joten parannusta on saattanut tulla, mutta:
Vuosi Teslan kyydissä - Vincit
Hupsis
Viime talvena todella liukkaassa rampissa oli kuin käsijarrusta olisi kiskaissut kun jalan nosti kaasulta. Takavetoinen S75. Varsinkin takavetoisilla on kyllä hyvä heikentää regen ainakin kaikkein liukkaimmille keleille. Tosin toissapäivänä illalla oli kyllä pk-seudulla melkoisen liukasta, ja normiregenillä mentiin ilman mitään ongelmaa. Voihan nämäkin kehittyä toki softapäivityksissä.
itse päästin jalan kaasulta tai otin vakkarin pois, en muista, mutta melkein poikittain oltiin ja käytiin väärällä kaistalla.
Minä pyöräytin teslani Porintien alussa kun vaihdoin kaistaa sohjokelissä kun nostin jalan kaasulta. Ei ehtinyt kissaa sanoa kun lähti lapasesta.
Juuri tämän viikon liukkailla tuli huomattua, että ajaessa suoralla regenillä lähti hetkeksi pyöriltä pito, jonka jälkeen automaattisesti regen meni hyvin heikoksi sillä kerralla. Jos olisin ollut rampin mutkassa, varmasti olisi ollut tekemistä auton hallinnassa...
Toki regenillä pitää ajaa niin, että pitää sitä jarruna. Ei siis jalkaa ylös kerralla jne.
Ei Teslan ongelma ole varmastikaan tuotannon määrä, vaan että perinteisemmät autonvalmistajat lyövät Teslan mallit laadussa ja tuotannon yksinkertaistamisessa 100-0 heti, kun ekonomi on laskenut että niin kannattaa tehdä. Ei niillä ole varaa ottaa joka toista autoa takaisin korjattavaksi naarmujen ja paneelien asemointien takia, saatika että ne alunperin sellaisia yksilöitä maailmalle päästävät isoissa määrin. Maanantaikappaleita on, Teslalla vaikuttaa olevan maanantai joka toinen päivä.
Eikös suurin pullonkaula EV-tuotannossa ole akusto, jonka kanssa taas Tesla on vahvoilla oman tuotanso tiimoilta?Nimenomaan tämä. Lisättynä tietysti lopulta se että perinteisillä valmistajilla on parempi valmius massavalmistukseen kuin mitä Teslalla on tai tulee olemaan lähivuosina.
Näinhän sitä puhutaan, toki mitää faktaa en oo oikein tuolle nähny. Tuntuu enemmän tarkoitukselliselta toi rajallinen valmistus(ainakin vielä), juurikin saadakseen kaupaksi parempikatteisia polttiksia.Eikös suurin pullonkaula EV-tuotannossa ole akusto, jonka kanssa taas Tesla on vahvoilla oman tuotanso tiimoilta?
Eikös suurin pullonkaula EV-tuotannossa ole akusto, jonka kanssa taas Tesla on vahvoilla oman tuotanso tiimoilta?
Eipä tesla ole konkurssiin ollut menossa kuin jollain nettifoorumeilla.Jos oikein ymmärsin siinä vaiheessa, kun Tesla oli vielä mennä konkurssiin, ratkaisuksi tuli tuotantolinjan rakentaminen telttaan pihalle. Pullonkaula ei voi olla siis vain akustoissa.
Kian uudella sähköautolla raapaistiin Portugalin Lissabonista Puolan Katowiceen, eikä matka sujunut ihan hetkessä.
Kia vei taannoisen YK:n ilmastokonferenssin edustajille (COP24) terveisiä Puolaan. Korealaismerkin COP-ryhmä lähti liikkeelle Lissabonista 3. joulukuuta ja
saapui Puolan Katowiceen 11. joulukuuta. Kia e-Niro -sähköautolla ajettiin tällä rupeamalla 3 741 kilometrin matka.
Kia e-Niron keskimääräinen sähkönkulutus oli matkan aikana 17 kWh/100 km ja sen keskimääräinen nopeus oli 71 km/h. Yli yhdeksän päivän aikana auto vietti 54,5 tuntia latauksessa – niistä 15 tuntia päivällä ja 39,5 tuntia yön yli pysähtymisten aikana.
Eikös suurin pullonkaula EV-tuotannossa ole akusto, jonka kanssa taas Tesla on vahvoilla oman tuotanso tiimoilta?
Takaveto teslassa ja ainakin bemarin i3 on noita yllättäviä regen irroitti perän -tapauksia.
En ole omalla bemarin plugarilla samaa kohdannut ongelmaksi. Osittain koska regen on maksimissaankin paljon miedompi ja jarruttaa vähemmän kuin noissa täyssähköissä. Toisaalta myös koska kaasupolkimen nosto lähestulkoon rullaa, regen on todella mieto ennen kuin painat jarrupoljinta.
En muista kuulleeni että kukaan plugarilla perää irrottanut (vahingossa, regenillä), ei ainakaan ihan yleisin ongelma. Volvon, mersun ja bemarin plugareissa olisi muuten kaikissa sama ongelma.
En tiedä varmaksi miten i3 toimii, mutta Teslassa regen kytkeytyy heti päälle, kun nostaa kaasun ylös. Ei siis tarvitse koskea jarruunkaan ollenkaan.
Vähän ihmetyttää Toyotan hiljaisuus täyssähköautoista. Näyttää siltä, että keskittyvät pelkästään hybrideihin vielä pitkään.
Vähän ihmetyttää Toyotan hiljaisuus täyssähköautoista. Näyttää siltä, että keskittyvät pelkästään hybrideihin vielä pitkään.
Mjoo, ihan fiksua antaa muiden ratkoa täyssähköautoihin liittyvät ongelmat ja sit vasta hypätä mukaan kun aika on kypsä. Toisaalta saisivat toyotallakin tuoda vähän ripeämmin markkinoille ladattavia hybridejä varsinkin myydyipiin malleihin eli CorollaToyota Won't Make A Proper EV Because Dealers Say It Won't Sell
Toyota taitaa odotella, että tekniikka kehittyy ja kauppa alkaa käymään. Ei tosiaan taida olla kiirettä tehdä täyssähköä kun hybridit myy hyvin.
Eikös ne Teslankin akut tule Panasonicilta? Ne vaan kasataan paketeiksi Teslalla?Teslalla on monia etuja oman akkutuotantonsa vuoksi, mutta se ei ole loppujen lopuksi ole tarpeeksi merkittävä tekijä siinä mielessä että heitä koskee samat haasteet kuin sopimusvalmistajia, joita muut autovalmistajat käyttävät.
Suurin perkki asiassa lähinnä on, että he voivat helpommin taata saatavuuden ja pystyy määrittelemään akut paremmin kuin tilatessa niitä muilta.
Bemarin i3 ja takavetoinen Model S ovatkin tehokkaammalla regenillä kuin hybridit. Siinä varmaan se selvin ero noiden välillä.
En tiedä varmaksi miten i3 toimii, mutta Teslassa regen kytkeytyy heti päälle, kun nostaa kaasun ylös. Ei siis tarvitse koskea jarruunkaan ollenkaan.
En kyllä itse tiedä. Se suuri ero ainakin, että Ampera ja Volt on etuvetoisia. Liukkaalla etupyöriä saa jarruttaa aika paljon enemmän kuin takapyöriä.Aivan juu mutta eikös tommonen yhden polkimen taktiikka ole jo pitkään ollut Amperassa/Voltissa vai onko noissa Tesloissa sun muissa vieläkin kiukkuisempi regen?
Yhtäkään sellaista ei luovuteta asiakkaalle, ne korjataan ennen sitä. Siinä ero autonvalmistajan ja "start-upin" välillä.
Sitä en tiedä miten tuossa videon keississä on, kun auto tuotiin lavetilla suoraan kotipihaan, että onkohan se tullut sitten suoraan tehtaalta tuonne ilman maahantuojan tarkastusta? Enkä kyllä nyt ihan allekirjoita väitettä, että noita vähän meikkaamattomia ei luovutettaisi asiakkaalle. On sitä tullut oltua parissa Audin luovutuksessa, jossa "nuo varmaa lähtee pesussa" -lauseella yritetty luistaa pois. Toiset maahantuojat ja myyntilafkat tekee tarkempaa työtä kuin toiset.
Itseasiassa Toyotahan oli sähköautoissa liikkeellä jo hyvinkin aikaisin. Tekivät joskus 90-luvun lopulla ja 2000-luvun alussa muistaakseni RAV4 (vai 4runner?) täyssähköversiota, kunnes joku öljy-yhtiö tuli ja osti patentin akkuun, ja esti niiden valmistamisen.Vähän ihmetyttää Toyotan hiljaisuus täyssähköautoista. Näyttää siltä, että keskittyvät pelkästään hybrideihin vielä pitkään.
Toyota RAV4 EV – WikipediaTäyssähköautojen tuotanto lopetettiin Toyotalla syyskuussa 2014.[5]
Kaiken järjen mukaan toi patentti on jo vanhentunut, joten ei pitäisi haitata teollista tuotantoa.Tekivät joskus 90-luvun lopulla ja 2000-luvun alussa muistaakseni RAV4 (vai 4runner?) täyssähköversiota, kunnes joku öljy-yhtiö tuli ja osti patentin akkuun, ja esti niiden valmistamisen.
Enemmän tuohon vetyyn vielä luotan kuin tähän litiumakkujen varas kulkevaan sähköhypeen.Itse en noiden vetyautojen menestykseen usko. Akkutekniikoiden ja akkujen latausnopeuksien kehitys ottanee helpon voiton vetyautoilusta ainakin yksityisautoilun puolella.
Itse en noiden vetyautojen menestykseen usko. Akkutekniikoiden ja akkujen latausnopeuksien kehitys ottanee helpon voiton vetyautoilusta ainakin yksityisautoilun puolella.
Miksi?Enemmän tuohon vetyyn vielä luotan kuin tähän litiumakkujen varas kulkevaan sähköhypeen.
Omasta mielestä tuo vety on ihan surkea keksintö ja pitäisi panostaa vaikka niihin sähköautoihin, jos ei mitään muuta keksintöä keksitä.Itse en näe mitenkään realistisena, että kukaan ostaisi kallista vetyautoa, jolla ajaminen on yhtä kallista kuin polttomoottoriautolla. Ja siihen lisäksi surkea tankkausasemien määrä. Suomessa juuri suljettiin suomen ainoa vetyasema.
Toyota Mirai on vetyautojen edelläkävijä.Vaihtoehtoisen energianlähteen löytäminen tarve fossiilisille polttoaineille on ilmiselvä ja todellinen. Me Toyotalla uskomme, että vety on suunta tulevaisuuteen. Se on maailmankaikkeutemme yleisin alkuaine, ja sitä löytyy lähes kaikesta aina vedestä kasvillisuuteen. Sen avulla tuotetaan jo nyt energiaa koteihimme ja rakennuksiimme. Nyt on koittanut aika, jolloin se voi tuottaa energiaa myös autoteollisuuden tarpeisiin.
Autossa ei ole oikein mitään onnistunutta. Sähköautot on kyllä mielettömästi vetyautoa edellä.Jestas miten rumakin tuo linkin Mirai-vetyauto on.
Koeajo: Toyota Mirai – Vedyssä on tulevaisuus?Mirai maksaa Saksassa noin 60 000 euroa, kilpailijoiden mukaan tällä hinnalla polttokennoautoa ei pysty tekemään.
Sähköautolla ajaminen on halpaa vain toistaiseksi. Kunhan muo yleistyvät niille lyödään kovat maksut.Vetyautojen heikkous on lisäksi polttoaineen hinta. Sähköauton suurin etu polttomoottoriautoihin verrattuna on kuljettujen kilometrien edullisuus. Tätä etua ei vetyautolla ole. Itse en näe mitenkään realistisena, että kukaan ostaisi kallista vetyautoa, jolla ajaminen on yhtä kallista kuin polttomoottoriautolla. Ja siihen lisäksi surkea tankkausasemien määrä. Suomessa juuri suljettiin suomen ainoa vetyasema.