Jos verrataan Leaffiin, i3een, Bolttiin, IONIQiin ja Focus electriciin, niin ei ole.
Moottoritienopeuksissa tesla on näihin verrattuna keskitasoa, mutta kaupungissa ja yhdistetyssä kulutuksessa muita enemmän kuluttava.
Ja syy on selvä: ne painavat akut, ja muutenkin auton iso koko.
Electric cars: range and efficiency comparison - Push EVs
Juuri näin, mutta se pieni ilmanvastus ei kaupunkiajossa auta paljoa, eikä se ole kuitenkaan riittävä etu siellä moottoritielläkään että nostaa sen vain hänniltä keskitasoon
Kiihtyvyydellä ja kulutuksella on sähköautossa hyvin vähän yhteyttä keskenään. Sähkömoottori on hyvin kevyt, ja sillä saadaan hyvä hyötysuhde kuitenkin.
Ja Teslalla käsittääkseni on sellainen mallipolitiikka, että ei ole mitään yhtä eikä edes kolmea model S-mallia ja yhtä tai kolmea model 3-mallia, vaan kun uudempi tekniikka on valmis, se otetaan käyttöön kaikkiin tuotantoautoihin. Tämän vuoden model S sisältää selvästi eri osat kuin viisi vuotta vanha model S, vaikka molemmat näyttää ulkoisesti samalta ja molempia myydään samalla nimellä.