- Liittynyt
- 16.11.2016
- Viestejä
- 4 134
Tesla mainostaa että 7000€ tulee halvemmaksi, kun käyttää autoa 5 vuotta. Jos käyttäisikin 10 vuotta, niin 14 000€. Akun takuu taisi olla 8 vuotta. Jos niitä vähän halvempia Model 3 autoja tulee vaikka vajaan vuoden päästä, niin kyllä ostajia luulisi olevan. Jos hamuavat noita halvempia kilometrejä.
Onhan nuo laskelman lähtöarvot tuossa. Mikä mielestäsi on pielessä? Minusta 8l/100km on aika konservatiivinen keskikulutus bensa-autolle joka kiihtyy alle 6s 0-100km/h.
Ei noissa mittauksissa jne mennyt pieleen muuta kuin se että jos keskiverto Suomalaisen auto maksaa sen 3600euroa ja toi Tesla jotain 90 000euroa niin kyllähän siinä säästää kymppitonneja ihan ajamalla tommosella perus fossiilisella autolla
Varmaan yhtenä syynä että halutaan juuri sähköauto ja Teslaa pidetään ainakin itse oikein hyvänä merkkinä. Jotain vähän vajaa 100 tilausta muistaakseni lähti tuota Model 3 mallia. Eli ihan kivasti kumminkin nyt joulukuulle.
Mersu C 300 d 4Matic A Business, kulutus oli kyllä pienempi 6.1 dieseliä. Teho 180kW. Hintakin on edullisempi 51 500€.
BMW 530e A iPerformance hybridillä voi päästä tosi pienelläkin kulutuksella, jos sopivasti saa ladattua. Sitä ei vaan nelivedolla saa. 530i neliveto oli 7.6 litraa bensaa, mikä sitten mahtaa olla todellisuus. BMW 300 sarjan uudet mallit tulee alkuvuodesta ja siitä en löytänyt vielä tietoja. Siinäkin hybridi on vain takaveto.
Teslassahan nelivetoisuus ei vaikuta kulutukseen, mutta noissa polttiksissa kulutus kyllä nousee. Kalliitahan nuo on, mutta jos tuon hintaluokan autoa on ostamassa, niin Model 3 on ihan fiksu ostos. Ainakin usa:n puolella on vienyt myyntiä muilta tosi paljonkin.
Toi on tosi että Bemareilla on neliveto hybridit vähissä. Ei taida olla kuin X5 ja tämä, mikä itelläkin eli 225xe. Tehoiltaan tää 225xe on "melkein" sama kuin 530e:ssä, ainakin paikaltaan lähtiessä eikä rangessakaan paljoa eroa. Toki ensi vuoden uusissa 300 sarjalaisissa taitanee eroa olla siinä asiassa
E-Golf on myös todella nuhainen. Konsernin sisältä saisi tuohon rahaan 300-hevosvoimaisen bensafarkun. I3 on vähän menevämpi, mutta se on todella pieni eikä todellakaan käy perheautosta. I.D:n kohdalla elättelen toivoa, että se korjaa edellisen kaksikon virheet, eli on kohtalaisen ripeä, tarjoaa riittävät tilat eikä maksa älyttömästi enemmän kuin verrannollinen polttis. Toki tämä on aika paljon pyydetty, joten nähtäväksi jää.
I3 on kyllä munkin mielestä hiukan hassun näköinen auto ja noi kaappari ovetkaan ei varmaan helpota asiaa jos autotallissa on tilaa sopivasti autolle mutta sitten kun pitäisi laittaa muksua isofix istuimeen taakse niin... Ei sitä silti perheautoksi ole tarkoitettukkaan. Tämä 225xe nyt vielä menee sellaisesta vaikka tavaratila on "pienehkö" 400L.