Tuossa kai oli tullut osuma takanurkan latauspistokkeen lähelle, mikä oli laukaissut pyrosulakkeen. Sitä ei saa varaosana -> akku uusittava tai ranetettava jotain.
Onko MB:n diesel-pluginia ollutkaan ennen 2018? Lähinnä 2018-2021 olisi kiinnostava ikäluokka.
Onko kontaktorin laskuriongelmaa ollut myös tuoreemmissa? Parit ongelmatapauset mitä löysin oli n. 2015 ikäisistä.
Onko (diesel-)plugareiden ominaisuus yleisesti, että akkupuolen lahotessa autolla ei pysty ajamaan pelkällä polttomoottorilla? Starttimoottorin puute on kai tässä vähän non-starter, eikä automaattia oikein voi työntää käyntiin. Tästä tapauksesta taisi lehdetkin kirjoitella:
Tässä on pajan piha täynnä MB S-hybridejä odottamassa starttimoottorin jälkiasennusta
Videon lopussa väitetään, että uudemmissa hybridikomponentit on koodattu autoon niin, että edes niiden uusiminen ei olisi mahdollista muuten kuin merkkihuollon diagnostiikkalaitteilla.
Uudemmat dieselautotkin tuppaavat olemaan kevythybridejä, joissa on 48V järjestelmää ja <1 kWh ajoakku. Jos tämä puoli rikkoutuu, niin loppuuko myös dieselillä ajaminen?