Tuossa huomasin Volvo V60 D6 plugarin tehosta yhden huomion. Esim vakionopeudensäätimellä tai normaalisti kaasulla kiihtyy 0-105km/h pelkästään sähköllä. Volvo vuosimallia 2013, eli aika vanha jo.
Jos esim vakionopeudensäätimellä kiihdytän 105->110km/h, niin diesel moottori käynnistyy aina. Ei riitä siis sähkömoottorin teho 110km/h vauhtiin. Mutta ylämäkeenkin kiihtyy kyllä 105km/h asti.
Onko muissa autoissa enemmän tehoa, että pääsee kovempaa sähköllä? Toki tuo 105km/h riittää ok, kun 100 rajoitukset on isoimpia täällä. Autohan painaa jotain 1950kg, eli onhan siinä pienelle sähkömoottorilla ja pienelle 11.2kWh akulle töitä.
Onkohan täällä muita diesel plugarin omistajia? Ainakin Mersulla taitaa olla myös diesel. Näppärä tuo farkku, kun sen sai pakuksi, niin veroissa ja vakuutusmaksussa tavallaan säästöä 500€ vuosi. Verot 163€ nyt. Nyt sain tummennukset, niin ei näy takapenkkien poisto niin selkeästi. Takalasi tummimmalla ja takasivulasit pykälän vaaleammalla.
Nyt kulutusmittari näyttää 1.5l/100km. Mutta aika paljon onkin ollut vain lyhyttä ajoa.
Varusteita mm.
Kattoluukku
Koukku
Adaptive cruise
Mustat nahkapenkit
Viimeisimpänä ostin merkkiliikkeen maalikynän, niin saisi fiksailla kuskin oven reunan. 15€ purkit, jossa siis lakka erikseen. Tavallaan sopivasti Electic silver väri
Erad peräöljyä ehkä vaihdan, mutta en tiedä ihan varmaksi mikä öljy käy? Joku GL4? Volvon oma öljy varmaan se kaikkein suositeltavin? Täyttöruuvit vain vitsin kireällä. En tiedä saako ruuveja erikseen ostettua? 5mm kuusiokolo taitaa olla se pää. Tyhjennys onnistuu, ne ruuvit ei tunnu kireiltä. Ilmeisesti öljytilavuus on 0.5L kertaa 2, eli noin litra yhteensä.