Keskustelua hybridiautoista

Plugarilla tulee ajettua huomattavasti rauhallisemmin, koska se palkitaan heti kulutuksessa. Aiemmin bensavehkeellä tuli ajettua huomattavasti dynaamisemmin, kun ei se käytännössä kulutusta nostanut rauhallisempaan ajotapaan verrattuna.
 
Plugarilla tulee ajettua huomattavasti rauhallisemmin, koska se palkitaan heti kulutuksessa. Aiemmin bensavehkeellä tuli ajettua huomattavasti dynaamisemmin, kun ei se käytännössä kulutusta nostanut rauhallisempaan ajotapaan verrattuna.

Tätä en allekirjoita täysin, itse olen huomannut muuttaneeni risteksiin saapumista jonkun verran, entinen ruullaaminen on jäänyt vaan nyt tullaan pidemmälle veto päällä (sähkön avustuksella), koska sillä ei ole mitään merkitystä pääsääntöisesti, lataaminen maksaa itselle saman kiinteän summan kuukausittain.
 
^ Ei kyllä toteudu täälläkään. Vertailun vuoksi aiemmassa litrasessa Octaviassa oli noin 110 heppaa, eikä sillä montaakaan kertaa tullut kiihdyteltyä kaasu pohjassa. Mersun sähkömoottorissa on noin 120 heppaa, ja jos vaan rangea riittää niin monesti tulee kiihdytettyä siinä rajalla mihin sähkömoottori pystyy eli ne 120 heppaa ulosmitaten. Kun ei tarvitse huudattaa mitään, eikä se maksakaan juuri mitään. Niin miksipä ei.
 
Plugarilla tulee ajettua huomattavasti rauhallisemmin, koska se palkitaan heti kulutuksessa. Aiemmin bensavehkeellä tuli ajettua huomattavasti dynaamisemmin, kun ei se käytännössä kulutusta nostanut rauhallisempaan ajotapaan verrattuna.

Mitä tarkoitat dynaamisella ajamisella? Polttomoottori vehkeissä juuri ennakointi ja rauhallisuus laskee kulutusta huomattavasti, pelkkä renkaiden vaihtaminen paremmin rullaaviin ja rengaspaineiden nostaminen ylärajalle saattaa pudottaa kulutusta melkein puolella litralla verrattuna huonosti rullaavaan ja löysään renkaaseen.

Toki yhtälailla nämä asiat vaikuttaa kaikkiin käyttövoimiin, veikkaan että kyse on enemmänkin henkinen suhtautuminen asiaan ja se että yrität ajaa plugarilla mahdollisimman paljon pelkällä sähköllä.
 
Jonkun autofirman range laskurissa oli "dynaaminen ajaminen" termi jolla tarkoitettiin raskasta kaasujalkaa.
Dynaaminen ajaminen (suomessa) on sitä, että kun tulee alamäkeen viettävä moottoritielle johtava ramppi, joka tekee S-mutkat ja 120 km / h rajoitus, niin laitetaan Blurrin Song 2 soimaan, laitetaan kakkonen silmään ja painetaan kaasu pohjaan asti. Iltaisin kyynel silmäkulmassa (roskaa, joka joutui sinne kun kiillotti illalla vielä autosta vanteet) sitten katsotaankin youtubesta Misha Charoudinia ja haaveillaan dynaamisesta autoilukulttuurista nahkahousujen luvatussa maassa.
 
Juttelin renkaanvaihdon aikana rengasliikkeen myyntipäällikön kanssa. Hänellä oli käynyt phev:n suhteen huono tuuri kun XC60 T8 volvosta oli 130tkm mennessä jo kolme akkukennoa jouduttu vaihtamaan. Onni oli kuitenkin matkassa kun akkutakuuta on jäljellä vielä kaksi vuotta ja olivat menneet takuuseen, muutoin olisi joutunut 15k€ maksamaan. Kokonaan uuden akun hinta kuulemma 20k€.
 
Juttelin renkaanvaihdon aikana rengasliikkeen myyntipäällikön kanssa. Hänellä oli käynyt phev:n suhteen huono tuuri kun XC60 T8 volvosta oli 130tkm mennessä jo kolme akkukennoa jouduttu vaihtamaan. Onni oli kuitenkin matkassa kun akkutakuuta on jäljellä vielä kaksi vuotta ja olivat menneet takuuseen, muutoin olisi joutunut 15k€ maksamaan. Kokonaan uuden akun hinta kuulemma 20k€.

Onnekas kaveri kun ainoastaan akun kanssa ongelmia. Noissa muistaakseni on muitakin mielenkiintoisia ongelmakohtia voimansiirtoon liittyen mitkä tekee aikamoisen loven pankkitilille.
 
Viimeksi muokattu:
Onnekas kaveri ollut kun ainoastaan akun kanssa ollut ongelmia. Noissa muistaakseni ollut muitakin mielenkiintoisia ongelmakohtia voimansiirtoon liittyen mitkä tekee aikamoisen loven pankkitilille.
Joo Volvon toinen murheenkryyni on ollut sähköinen taka-akseli eli ERAD. Noita on käsittääkseni poikinu aika paljon ja kallista lystiä, jos joutuu itse maksumieheksi.
 
ERADissa on öljynvaihtoväli, mutta se ei kuulu itsessään huolto-ohjelmaan.

Eli "need to know" ja "tietäjät tietää" tason erikseen ostettavia lisäjuttuja jos omistaja on maksanut itse autonsa ja pitänyt siitä 101% huolta, muuten ei ole varmasti huollettu koskaan ja nopanheitto käytetyn ostossa on kiva harrastus. :comp:
 
ERADissa on öljynvaihtoväli, mutta se ei kuulu itsessään huolto-ohjelmaan.

Eli "need to know" ja "tietäjät tietää" tason erikseen ostettavia lisäjuttuja jos omistaja on maksanut itse autonsa ja pitänyt siitä 101% huolta, muuten ei ole varmasti huollettu koskaan ja nopanheitto käytetyn ostossa on kiva harrastus. :comp:

Vaikuttaako tuo öljynvaihto tuon osan elinikään ratkaisevasti vai mitä sieltä hajoaa?
 
Ilmeisesti vaikuttaa. Se on korkeajänniteosa, jossa on erikoisöljyt sisällä > ne paskaantuu käytössä > epäpuhtauksien määrä ylittää tietyn pisteen ja ilmeisesti vetää oikosulkuun > ohjainkortti kypsä.

Mikäli olen käsittänyt syy/seuraussuhteen väärin paremmin tietävät voivat oikoa, VRCF korjaamopuolella on pitkä ketju ja sitä joskus mielenkiinnolla luin epäsäännöllisesti kun S90 vähän kutitti ennen täyssähköistymistä.
 
Kävin vilasee ketjua niin surullista on touhu Volvolla kun jopa uusista LR malleista mennyt 33tkm ja 38tkm lukemilla osat vaihtoon.
 
Kiinnostaisi ostaa Passat GTE nykyisen 2017 vuoden 1.6 TDI Passatin tilalle. Näitä tuntuisi olevan nyt paljon myynnissä ja mielestäni ihan hyvään hintaan. Ensisijaisesti 13 kWh ajoakulla oleva facelift malli. Kilometrejä tulee vuodessa n. 22 000 ja melko paljon kaupunkiajoa.

Onko täällä kokemuksia kuinka hyvänä GTEn sähköinen kantama kestää pitkällä aikavälillä? Aika paljon on autoja myynnissä joissa alkaa akkutakuu (150 000?) kolkutella, ja näissä on aika paljon alempi hinta kuin vähemmän ajetuissa. Mietin vain kuinka paljon kannattaa maksaa extraa siitä että akulla on vielä runsaasti takuuta jäljellä (esim 70 tkm ajettu), vai olisiko järkevämpää ostaa enemmän ajettu jos sillä säästää monia tonneja. Tietenkään tuo akun kuluminen ja takuu ei toki ole ainoa asia joka arvoa alentaa.
 
Kävin vilasee ketjua niin surullista on touhu Volvolla kun jopa uusista LR malleista mennyt 33tkm ja 38tkm lukemilla osat vaihtoon.

Bemareista näyttää menneen jotain KLE yksiköitä ja polttomoottorien kanssa tulee ongelmia jos vain pätkäkäytetään. Oma tunnelma on että kaikissa plugareissa on jotain. Suunnittelin pitkään että hankin seuraavaksi autoksi ennen täyssähköä hybridin, mutta hieman tuntuu siltä että hybridin polttoainesäästö katoaa todella nopeasti johonkin ylimääräiseen korjaukseen auton omistusaikana. Eli nyt tulee varmaan roikuttua nykyisessä polttiksessa niin kauan kun sillä pystyy ajamaan vaikka autokuume on jo pari vuotta poltellut.
 
Vähän ehkä ikävästi sanottu näin länsiautoilijana, mutta en laittaisi rahojani kuin japanilaisiin plugareihin.

Toyota ja Mitsu toimii. Ilmeisesti bemarillakin pitkittäismoottoreiden plugarit on "ihan ok," mutta kiitos noiden Mini/2xx sarjan poikkikoneiden sekoilujen; "en olis heti koittamassa."

Eikä Kokkolan Autohuollon videotuotanto ainakaan ostohimoja kasvata yhteenkään plugariin.
 
Kiinnostaisi ostaa Passat GTE nykyisen 2017 vuoden 1.6 TDI Passatin tilalle. Näitä tuntuisi olevan nyt paljon myynnissä ja mielestäni ihan hyvään hintaan. Ensisijaisesti 13 kWh ajoakulla oleva facelift malli. Kilometrejä tulee vuodessa n. 22 000 ja melko paljon kaupunkiajoa.

Onko täällä kokemuksia kuinka hyvänä GTEn sähköinen kantama kestää pitkällä aikavälillä? Aika paljon on autoja myynnissä joissa alkaa akkutakuu (150 000?) kolkutella, ja näissä on aika paljon alempi hinta kuin vähemmän ajetuissa. Mietin vain kuinka paljon kannattaa maksaa extraa siitä että akulla on vielä runsaasti takuuta jäljellä (esim 70 tkm ajettu), vai olisiko järkevämpää ostaa enemmän ajettu jos sillä säästää monia tonneja. Tietenkään tuo akun kuluminen ja takuu ei toki ole ainoa asia joka arvoa alentaa.
Itsellänikin oli alunperin suunnitelmissa hankkia juurikin Passat GTE PHEV mutta tuli sen verran lueskeltua ja katsottua Youtube (Esim Simo Lammikko) VW vaihdelaatikko ongelmista että muutin mieltäni. En halunnut ottaa sitä riskiä käytetyn PHEV auton kohdalla josta tehdastakuu loppu että jonkun 50-200€ tiiviste/solenoidi hajoamisen takia menee koko vaihdelaatikko vaihtoon kustannusarviolla 5000-12000€. Samalla kaverilta hajosi vaihdelaatikko VW Passat joka maksoi 5700€ ja korjauksen jälkeen kesti 2 viikkoa ja hajosi jälleen. On edelleen 2kk jälkeen pajalla korjattavana

Tässä nyt yksi esimerkkivideo:
 
Jos tuollainen Passatti houkuttelee, niin vaihtaa tuon muutaman kympin tiivisteen vaikka laatikkoöljynvaihdon yhteydessä, niin voi taas kohtalaisen huoletta ajella. Olen noita muutaman vaihdellut ja omistajat ovat kyllä autoon olleet tyytyväisiä.
 
Hyvä tietää, näistä onglemista olinkin kuullut jo aiemmin mutta en ole perehtynyt asiaan kovin tarkkaan. Ja käsittääkseni tuota tiiviste/mekatroniikka ongelmaa olisi korjattu facelift versiossa (mitään faktaa ei tästä itsellä ole, pelkästää muistikuva jostain viestistä)
 
Lammikon tuunaaman GTE:n, uudella 12V akulla uskaltaisi jopa nykyään ostaa.
Sama. Jos ei pidä kauempaa kuin 3 vuotta, niin ei todennäköisesti omissa käsissä räjähdä. Lammikon teoriahan taisi olla, että pääsyy solenoidivikoihin olisi kyykännyt 12v akku, mutta saa nähdä saadaanko koskaan asiaan varmistusta. Pahimmillaanhan tuo on tyyppivika, joka vaatii tuon korjauksen -onko se nyt sitten 100tkm välein?
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se ilmeisesti sillä uudemmalla tiivisteellä hoituu, mutta jossain kohtaa eteen tulee vesivaurioinen ajoakku tmv. Niistäkin on tiivistyskampanjaa, mutta välillä tehty 'toinen käsi selän takana' kun tubea seuraillut.
 
Vähän ehkä ikävästi sanottu näin länsiautoilijana, mutta en laittaisi rahojani kuin japanilaisiin plugareihin.

Toyota ja Mitsu toimii. Ilmeisesti bemarillakin pitkittäismoottoreiden plugarit on "ihan ok," mutta kiitos noiden Mini/2xx sarjan poikkikoneiden sekoilujen; "en olis heti koittamassa."

Eikä Kokkolan Autohuollon videotuotanto ainakaan ostohimoja kasvata yhteenkään plugariin.

Scmiedmann vikadiagnostikolle tullut B48 eli 2.0 bensaturbolla varustettuja hybridejä joista sylinterit väljät, jotta ihan heiluvat sivusuunnassa.

Muutama tapaus ollut myös, missä ZF 8V vaihdelaatikon kuori haljennut.

Kuten edellä mainittu; lataushybridien kohdalla pitäytyisin japanilaisissa.
 
Scmiedmann vikadiagnostikolle tullut B48 eli 2.0 bensaturbolla varustettuja hybridejä joista sylinterit väljät, jotta ihan heiluvat sivusuunnassa.

Muutama tapaus ollut myös, missä ZF 8V vaihdelaatikon kuori haljennut.

Kuten edellä mainittu; lataushybridien kohdalla pitäytyisin japanilaisissa.
Ja tässä kannattaa muistaa, että Nissan on nykyään Renault. Ettei joku mene vipuun entisen japanilaisuuden takia
 
En muista näyttikö entinen malli ajon jälkeen kulutetun sähkön määrää, mutta nykyinen näyttää. Sattui silmään 10 km suuntaansa kauppareissun meno kulutus 14,7 kWh/100 km lukema, niin kattoin sitten takaisin tulon samalla ja oli 20,7 kWh/100 km lukema. Pääosa 80 rajoitusta ja pätkiä 60/40 aluetta. Tuosta tuli koko vajaa 20 km pätkälle 17,7 kWh/100 km kulutusta, joten ei nää plugarit mitenkään kulutukseltaan eroa täyssähköisistä autoista. Kyseessä siis RAV4 AWD plugari.
 
Itsellänikin oli alunperin suunnitelmissa hankkia juurikin Passat GTE PHEV mutta tuli sen verran lueskeltua ja katsottua Youtube (Esim Simo Lammikko) VW vaihdelaatikko ongelmista että muutin mieltäni. En halunnut ottaa sitä riskiä käytetyn PHEV auton kohdalla josta tehdastakuu loppu että jonkun 50-200€ tiiviste/solenoidi hajoamisen takia menee koko vaihdelaatikko vaihtoon kustannusarviolla 5000-12000€. Samalla kaverilta hajosi vaihdelaatikko VW Passat joka maksoi 5700€ ja korjauksen jälkeen kesti 2 viikkoa ja hajosi jälleen. On edelleen 2kk jälkeen pajalla korjattavana

Tuohon facelift päivitykseen liittyen, tällä videolla tämä Mikko Simola mainitsee alussa että näissä uusissa malleissa 2019 eteenpäin ei ole ollut vikaa noissa solenoidin tiivisteissä joka aiheuttaa noita mekatroniikka ongelmia, vaan käytössä on samat tiivisteet joita hekin vaihtaa vanhempiin malleihin. Tuo videon varsinainen ongelma ei lisää vakuuttavuutta, vaikka lienee harvinainen tapaus :rofl:

 
Vähän ehkä ikävästi sanottu näin länsiautoilijana, mutta en laittaisi rahojani kuin japanilaisiin plugareihin.

Toyota ja Mitsu toimii. Ilmeisesti bemarillakin pitkittäismoottoreiden plugarit on "ihan ok," mutta kiitos noiden Mini/2xx sarjan poikkikoneiden sekoilujen; "en olis heti koittamassa."

Eikä Kokkolan Autohuollon videotuotanto ainakaan ostohimoja kasvata yhteenkään plugariin.
Itse ajan Renault Capturin plugariversiolla, mutta kelpuuttaisin myös Toyotan, Mitsun ja ehkäpä myös Fordin plugarin johtuen näiden valmistajien sarja-rinnakkaishybriditoteutuksesta ja ahtamattomista polttomoottoreista. Plugarissa kun lähtökohtaisesti polttomoottori käy vähän ja senkin vajaalämpöisenä, ahdettu suorasuihkutuskone on vähän no-no.
 
Itse ajan Renault Capturin plugariversiolla, mutta kelpuuttaisin myös Toyotan, Mitsun ja ehkäpä myös Fordin plugarin johtuen näiden valmistajien sarja-rinnakkaishybriditoteutuksesta ja ahtamattomista polttomoottoreista. Plugarissa kun lähtökohtaisesti polttomoottori käy vähän ja senkin vajaalämpöisenä, ahdettu suorasuihkutuskone on vähän no-no.
Jep, kun ajaa eko/normaaliajotilalla akku tyhjänä hybridinä niin ei polttikselle ole kovin terveitä nämä lukemat vajaa 20km Turun taajamassa.

sportilla jäähdytysneste 101C ja öljy 99C

Countryman phev 2018.

IMG_2462.png
 
Kallis bensa ja muuhun Eurooppaan verrattuna halpa sähkö yhdistettynä perisuomalaiseen nuukuuteen niin tämähän nyt on varsin selvä asia. Itsekin kuulun tähän porukkaan. Jos näyttää että akku ei selvästi riitä seuraavalle stopille ja pysähdys on vähintään tunnin pituinen, niin katselen kyllä että löytyisikö jostain lähistöltä latauspiste.

Taloyhtiöiden latausinfra-avustuksella on ARAn mukaan sähköistetty yli 80 000 autopaikkaa. Kumpaakaan avustusta ei voi enää hakea.
– Tukien loppuessa hyvä latausinfratyö meinaa jäädä pahasti kesken. Tuet näyttävät todella tehonneen, kun suomalaiset ovat onnistuneet lataamaan autojaan paremmin kuin muut eurooppalaiset, Autoalan Keskusliiton Lausala huomauttaa.
Tämä on harmi homma. Toivottavasti mahdollisimman moni taloyhtiö selvittäisi ja tilantee mukaan toteuttaisi edes sukolatausmahdollisuuden.
 
Kerran on vuoden aikana vaimoni ladannut plugarin hotellilla kun oli ilmaista / sisältyi normaaliin parkkimaksuun. Muuten ei tulis mieleenkään ladata reissussa. Enimmäkseen jääkiekon ja töiden perässä ajellaan Etelä-Suomessa. Ja arkiaamuisin tapana ajella tahallaan kone kuumaksi sportilla + en laita 95E10:iä koskaan (karstoittaa T-GDI niin plugarissa varmaan vielä pahempi).

Sillä oo paskaakaan väliä, jos toi auton historian keskikulutus 2,7 l/100 km olis reissussa lataamalla pienempi näin 22 000 km vuodessa ajavana (3 pv viikossa ajan 26 km/suunta työmatkaa niin reilu 6 tkm kilsoista siitä, loput harrastekuskailuja 7-26 km /suunta päähän ja pelejä ties missä hevonkuusissa). Eikä kyl oikein rohkaise hommaamaan nelivetomaasturimallista täyssähköäkään ainakaan millään säästöllä kusettamalla. Ehkä sit Ford Explorer EV joskus kun saa 0...0,6-korolla taas ja tulee oikeat ostajan ajat.

MY2023 Kia Sportage PHEV GT-Line kaikilla mausteilla siis kyseessä. Sellanen tuntuma on, että korealaiset osaa tän tekniikan / kannattaa vähän törsäilläkin polttoainetta että polttiksen käyttöaste säilyy korkeammalla, kun ei se paljoo vie (paitsi tyhjällä akulla motarilla 125+ km/h jos ei ennakoi jättää akkuun jotain sitä varten).
 
Sellanen tuntuma on, että korealaiset osaa tän tekniikan / kannattaa vähän törsäilläkin polttoainetta että polttiksen käyttöaste säilyy korkeammalla, kun ei se paljoo vie (paitsi tyhjällä akulla motarilla 125+ km/h jos ei ennakoi jättää akkuun jotain sitä varten).
En ehkä puhuisi osaamisesta, jos tekniikkaan (joillain merkeillä) liittyvät ongelmat kierretään sillä, että auto ei toimi kuten plugarin kuuluisi toimia.
 
Muuten ei tulis mieleenkään ladata reissussa.

No niin mikä on syy ja mikä on seuraus. Näissä plugareissa kun on edelleen niin kovin usein joku kämäinen 1-vaihelataus, jolla kilometrejä ei saa sisään mitenkään järkevästi. Turhahan sitä on ladata, jos vaikutus on lähinnä kosmeettinen kun auto ei mahdollista mitään muuta.

Toki nyt on alkanut useampaankin plugariin saamaan vakiona/lisävarusteena dc-pikalatausta, esim. uudet mersun plugarit taitaa ladata yli 50kW teholla niin pienelläkin pysähdyksellä voi kannattaa iskeä laturiin kiinni jos löytyy kohtuuhintaista pikalatausta jostain. Ja latauskenttien kapasiteettirajoitteetkaan ei niin ahdista kuin täyssähkäreitä.
 
Kia Optima (2019). Olikin aikaisemmin puhetta, että uusimman päivityksen jälkeen välillä ollut näytön kanssa ongelmia (kameroiden kuva ei näy yms.).
Tänään kävi erikoinen asia. Jätin auton parkkiin ja laitoin ovet lukkoon. Palattuani autolle oli kaikki ikkunat auenneet itsestään. Mikähän bugi iskenyt? Onneksi ei satanut vettä tai ollut pitkäkyntisiä lähellä

*** Avaimessa toiminto joka tämän mahdollistaa**
 
Viimeksi muokattu:
Kia Optima (2019). Olikin aikaisemmin puhetta, että uusimman päivityksen jälkeen välillä ollut näytön kanssa ongelmia (kameroiden kuva ei näy yms.).
Tänään kävi erikoinen asia. Jätin auton parkkiin ja laitoin ovet lukkoon. Palattuani autolle oli kaikki ikkunat auenneet itsestään. Mikähän bugi iskenyt? Onneksi ei satanut vettä tai ollut pitkäkyntisiä lähellä
Onko kyseisessä autossa mahdollista avata kaukosäätimellä ikkunoita? Ettei niin olisi vahingossa päässyt käymään.
 
Kia Optima (2019). Olikin aikaisemmin puhetta, että uusimman päivityksen jälkeen välillä ollut näytön kanssa ongelmia (kameroiden kuva ei näy yms.).
Tänään kävi erikoinen asia. Jätin auton parkkiin ja laitoin ovet lukkoon. Palattuani autolle oli kaikki ikkunat auenneet itsestään. Mikähän bugi iskenyt? Onneksi ei satanut vettä tai ollut pitkäkyntisiä lähellä

Jos painaa lukituksen avausta pohjassa muutaman sekunnin, kaikki räppänät aukeaa. Olisiko voinut lähtiessä esim. taskussa jokin painaa lukituksen avausta?
 
Jos painaa lukituksen avausta pohjassa muutaman sekunnin, kaikki räppänät aukeaa. Olisiko voinut lähtiessä esim. taskussa jokin painaa lukituksen avausta?
On sitä tyhmä. Näin on varmasti käynyt, kun lapsi sylissä kauppaan kävelin. Kaukaa näyttää sitten ottavan onneksi näin eikä bugia. En kyllä tiennyt tällaisesta toiminnosta, pitäisi lukea ohjekirja... Kiitos vastauksista.
 
On sitä tyhmä. Näin on varmasti käynyt, kun lapsi sylissä kauppaan kävelin. Kaukaa näyttää sitten ottavan onneksi näin eikä bugia. En kyllä tiennyt tällaisesta toiminnosta, pitäisi lukea ohjekirja... Kiitos vastauksista.
Itse törmäsin ensimmäisen kerran tähän ominaisuuteen jo 90-luvulla, hassua että joku ei vieläkään tiedä tuollaisen olemassa olemisesta vaikka käytännössä tuo löytyy nykyään jokaisesta autosta.
 
On sitä tyhmä. Näin on varmasti käynyt, kun lapsi sylissä kauppaan kävelin. Kaukaa näyttää sitten ottavan onneksi näin eikä bugia. En kyllä tiennyt tällaisesta toiminnosta, pitäisi lukea ohjekirja... Kiitos vastauksista.
Menee vähän OT taas mutta jos ominaisuutta ei tarvitse ja riskinä että tapahtuu vahingossa uudestaan niin monissa autoissa (esim omassa Kia Ceed) kyseisen ominaisuuden saa asetettua pois käytöstä asetuksista, niin ei voi tapahtua enää vahinko painamisia.
 
Itse törmäsin ensimmäisen kerran tähän ominaisuuteen jo 90-luvulla, hassua että joku ei vieläkään tiedä tuollaisen olemassa olemisesta vaikka käytännössä tuo löytyy nykyään jokaisesta autosta.

Toki aika monesta autosta löytyy, mutta itsellä tämä nyt ajossa oleva Kia Optima on ensimmäinen, jossa tuo on, vaikka aiemminkin kaukoavauksella toimivia keskuslukituksia on ollut. Ihan vasta paria vuotta sitten ylipäätään kuulin tällaisesta ominaisuudesta kun kaveri oman Fordinsa ikkunat tuolla tavalla avasi.
 
Itse törmäsin ensimmäisen kerran tähän ominaisuuteen jo 90-luvulla, hassua että joku ei vieläkään tiedä tuollaisen olemassa olemisesta vaikka käytännössä tuo löytyy nykyään jokaisesta autosta.
EIi löydy läheskään kaikista autoista tuota ominaisuutta. Käsittääkseni tuo on pääasiassa saksalaisten autojen ominaisuus.

Mutta sellainen mikä plugareissa on kiva, niin tuo etänä käynnistettävä jäähdytys/lämmitys. Enää ei tarvitsekaan tunkea lapsiansa tulikuumaan autoon, samalla kun yrittää muistaa onko kaikki tarvittava tavara mukana. Auto ennakkoon jäähdytettynämenee matkaan lähtö paljon viileämmissä tunnelmissa. Harmittaa vaan, ettei tuota ole tullut käytettyä jo vuosi sitten :D Etälämmitystä on tullut kyllä käyteltyä, mutta on tuo jäähdytyskin vaan kova -eikä se tunnu vievän niin paljon akkuakaan kuin lämmitys
 
EIi löydy läheskään kaikista autoista tuota ominaisuutta. Käsittääkseni tuo on pääasiassa saksalaisten autojen ominaisuus.

Mutta sellainen mikä plugareissa on kiva, niin tuo etänä käynnistettävä jäähdytys/lämmitys. Enää ei tarvitsekaan tunkea lapsiansa tulikuumaan autoon, samalla kun yrittää muistaa onko kaikki tarvittava tavara mukana. Auto ennakkoon jäähdytettynämenee matkaan lähtö paljon viileämmissä tunnelmissa. Harmittaa vaan, ettei tuota ole tullut käytettyä jo vuosi sitten :D Etälämmitystä on tullut kyllä käyteltyä, mutta on tuo jäähdytyskin vaan kova -eikä se tunnu vievän niin paljon akkuakaan kuin lämmitys

Itse olen törmännyt tuohon lähes kaikissa autoissa, en pelkästään saksalaisissa. Ainaki nykyisistä omista autoista Toyotassa ja Rellussa tuo on ollut.
 
Itse olen törmännyt tuohon lähes kaikissa autoissa, en pelkästään saksalaisissa. Ainaki nykyisistä omista autoista Toyotassa ja Rellussa tuo on ollut.

Samaten on ollut jo pitkään Italian ihmeissä, kun 159:ssä vuodelta 2005 oli sama. Taisipa olla ehkä 156:ssa, en ihan varmaksi tosin mene kun bussoilusta on sen vertaa kauan.
 
EIi löydy läheskään kaikista autoista tuota ominaisuutta. Käsittääkseni tuo on pääasiassa saksalaisten autojen ominaisuus.

Mutta sellainen mikä plugareissa on kiva, niin tuo etänä käynnistettävä jäähdytys/lämmitys. Enää ei tarvitsekaan tunkea lapsiansa tulikuumaan autoon, samalla kun yrittää muistaa onko kaikki tarvittava tavara mukana. Auto ennakkoon jäähdytettynämenee matkaan lähtö paljon viileämmissä tunnelmissa. Harmittaa vaan, ettei tuota ole tullut käytettyä jo vuosi sitten :D Etälämmitystä on tullut kyllä käyteltyä, mutta on tuo jäähdytyskin vaan kova -eikä se tunnu vievän niin paljon akkuakaan kuin lämmitys

Tuo olisi kyllä kätevä. 2018 mini phev tosin toimii 3G tekniikalla ja ne verkot on jo ositn purettu pois niin tätä ominaisuutta ei enää ole käytössä.
 
EIi löydy läheskään kaikista autoista tuota ominaisuutta. Käsittääkseni tuo on pääasiassa saksalaisten autojen ominaisuus.

Mutta sellainen mikä plugareissa on kiva, niin tuo etänä käynnistettävä jäähdytys/lämmitys. Enää ei tarvitsekaan tunkea lapsiansa tulikuumaan autoon, samalla kun yrittää muistaa onko kaikki tarvittava tavara mukana. Auto ennakkoon jäähdytettynämenee matkaan lähtö paljon viileämmissä tunnelmissa. Harmittaa vaan, ettei tuota ole tullut käytettyä jo vuosi sitten :D Etälämmitystä on tullut kyllä käyteltyä, mutta on tuo jäähdytyskin vaan kova -eikä se tunnu vievän niin paljon akkuakaan kuin lämmitys

Täällä Pohjois-Suomessa jos menee vähänkään enemmän korpeen, esim mökille. Tommonen räppänöiden avaus on itsemurha kun auto on mustana sääskiä sen jälkeen. :D
 
Accelev 6 kW latausasema pimeni ja alkuperäinen ostopaikka, joka oli siis ”Turbotukku” ja esitteli itsensä viralliseksi maahantuojaksi, pesi kätensä, kun kysyin korjausta vehkeellä. No ilmoittivat kuitenkin, että EVasema on nykyään myyjä noille 6 kW ja 8 kW vaiheet yhdistäville, että kysy sieltä. Kerrankin oli hyvää asiakaspalvelua, vaikka ostopaikka oli muualta. Paketti Puolaan, kun toimitti Niko mulle lähetystarran ja korjaus 80 € + postit ja vaivat. Voi helposti suositella kyllä tuon Evaseman palveluita, jos asiaa ilmaantuu. Vajaa 11/2 kuukautta kyllä joutui kituuttamaan matkalaturilla, mutta yllättävän hyvin sujui 1,8 kW tehoisellakin pysyminen sähköllä ajamisessa. Piirikortteja on latausasemassa 4 erilaista ja hinnat luokkaa 30-60 € /kpl, joten korjaus sen mukaan sitten kustantaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 811
Viestejä
4 539 861
Jäsenet
74 881
Uusin jäsen
joop

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom