Onkohan uudehkoissa diesel-plugineissa muita vaihtoehtoja kuin MB:n tuotteet? Millaisia kokemuksia näistä on ollut? Lähinnä C tai E voisi kiinnostaa.
Onko näissä tekniikan kehitysversioita, joita olisi syytä välttää, eli ei kannattaisi ostaa vanhempaa kuin vm. xx (tai uudempaa kuin vm. yy)?
Autovero suosii vahvasti hybridiä vs. diesel, mutta hukkuuko verosäästö ajan mittaan hybridiongelmiin? Näyttää myös MB oivaltaneen, että "oikea" paikka dieselmoottorin jakopäälle on moottorin takana. Kuinka jakopää kestää hybridikäyttöä?
Miten MB:llä toimii pluginin mukavuusominaisuudet kuten esilämmitykset ja -jäähdytykset?
Miten herkästi hybriditekniikka menee rikki? Pikku tönäisy tolppaan peruuttaessa -> akku kaput ja 15k lasku:
The vehicle in question is a C350 Hybrid reversed into a bollard, hitting the high voltage charging point. As a consequence, the seat belt tensioners activated, and the Pyro fuse was detonated in the High Voltage Battery pack. (No Airbags went off) There is a tennis ball size dent in the bumper...
forums.mercedesclub.org.uk