Niin siis varmaan kaikissa plugareissa sähköpuoli tukee polttomoottoripuolta käynnistymisen jälkeen, riippuen kuormituksesta, ulkolämpötilasta ym. Valistunut käyttäjä huomaa tämän esimerkiksi hetkellisen kulutuksen mittarista. Eri asia sitten on nykypäivän ... "dynaamiset kuskit", jotka iskee huvikseen tai dynaamisuuttaan kaasun melkein pohjaan liittyessään kehä/moottoriteille tai vaikka ihan liikennevaloistakin. Ihan milloin niitä sattuu vituttamaan tai ovat ärsyyntyneitä. Eli eittämättä plugarissa olevaa polttista on paljon helpompi "käyttää väärin" / rasittaa mekaanisesti kuin normaalia polttomoottoriautoa.
Sen sijaan nykypäivän plugari (oikein käytettynä eli himassa ladattuna) on parhaimmillaan nykypäivän laiskojen lähiöihmisten ajosuoritteissa kuten esimerkiksi: koti -> lasten hoitopaikka, koti -> lähikauppa, koti -> harrastus, koti -> R-kiska. Nykypäivän polttis tuottaa niin vähän hukkalämpöä, että pätkäajossa se ei ehdi ikinä saavuttaa käyntilämpötilaansa, etenkään liikennevalohelveteissä "start & stop" -järjestelmä päällä. Ja joillekin pätkäajoa tulee huomattavan iso osa vuotuisesta ajosuoritteesta. EGR:t ja vastaavat karstoittuu, moottori karstoittuu.
Itsellä on käyttöautona moderni täysin polttomoottorinen pikkuauto (ei siis MHEV eikä PHEV), jossa pystyy seuraamaan asteen tarkkuudella jäähdytysnesteen lämpötilaa, ja tuo näkymä on itsellä käytössä kokoajan. Jopa kesäisin auto jää reilusti alilämpöiseksi kauppareissulla (5km Espoolaisia lähiöitä). Puhumattakaan öljynlämpötilasta, joka jää jäähdytysnestettä vieläkin matalammaksi. Ja itsellä esimerkiksi "Start & Stop" aina pois päältä.