Keskustelua hybridiautoista

Tämäkin tosin vaatii tarkkuutta auton valinnassa. Täyssähköjen kohdalla toteutunee lähes kaikilla, mutta esim. Zoe kai on aika kylmä ja jossain muussa saattoi olla niin että esilämmitysteho rajoittuu töpselistä saatavaan tehoon eli auto pitää irrottaa töpselistä, että lämpenee kunnolla, jos kotona on suko-lataus.

Plugareissa parhaiden sähkölämmitys saattaa olla webaston tasoinen, mutta esim. vagilla on kai hieman heikko ja aiemmin mainitsemani Rav4 ei lämpene juuri lainkaan.

No täytyy todeta että on tullut skrabailtua aika paljon auton ikkunoita mutta Tesla on kyllä ensimmäinen mitä pitää skrabata ajon aikana sisäpuolelta :hmm: Esilämmitys on kyllä jees mutta kovilla pakkasilla jos haluaa ajon jälkeen päästä vielä autosta ulos niin lumet pitää käydä sutimassa ikkunoista ja katolta pois ennen kuin lämmityksen kytkee. Muuten sulava lumi valuu sinne ikkunoiden tiivisteisiin ja jäätyy ajaessa. Myös pyyhkijät keräävät sulavaa lunta ja ne jäätyvät jatkuvasti kiinni lasiin kun niissä ei ole lämmitystä tai moottoria joka tuottaisi lämpö siihen kohdalle. Sulava lumi valuu myös latausluukkuun jos on piuha kiinni ja sen kanssa saa tapella ensin että sen saa irti ja sitten takaisin kiinni kun tarvitsee ladata :poop:

Lisäksi Kaliforniassa osataan nähtävästi vain tehdä logiikka auton jäähdytykseen eikä lämmitykseen. Automaatilla jalat palaa ja kasvoille puhalletaan kylmää :facepalm:
 
No täytyy todeta että on tullut skrabailtua aika paljon auton ikkunoita mutta Tesla on kyllä ensimmäinen mitä pitää skrabata ajon aikana sisäpuolelta :hmm: Esilämmitys on kyllä jees mutta kovilla pakkasilla jos haluaa ajon jälkeen päästä vielä autosta ulos niin lumet pitää käydä sutimassa ikkunoista ja katolta pois ennen kuin lämmityksen kytkee. Muuten sulava lumi valuu sinne ikkunoiden tiivisteisiin ja jäätyy ajaessa. Myös pyyhkijät keräävät sulavaa lunta ja ne jäätyvät jatkuvasti kiinni lasiin kun niissä ei ole lämmitystä tai moottoria joka tuottaisi lämpö siihen kohdalle. Sulava lumi valuu myös latausluukkuun jos on piuha kiinni ja sen kanssa saa tapella ensin että sen saa irti ja sitten takaisin kiinni kun tarvitsee ladata :poop:

Lisäksi Kaliforniassa osataan nähtävästi vain tehdä logiikka auton jäähdytykseen eikä lämmitykseen. Automaatilla jalat palaa ja kasvoille puhalletaan kylmää :facepalm:

Et ilmeisesti ole kovin tyytyväinen auton talviominaisuuksiin :hmm: Mikä malli muuten kyseessä, ja onko muuta moitittavaa?

Tuli Mieleen vielä Volvo XC40 koeajo pakkasella, range puoleen, ei tahdo ottaa virtaa ja mitä tuossa nyt oli, hinuriakin tarvittiin.

 
Jos tarkoitat että tuosta 600eurosta menisi autovero, niin ei mene sitäkään.

Ei tietystikään, mutta kokonaishinnasta menee. Sen takia vähensin 600€ suoraan, ilman verovaikutusta tuohon vertailulukuun 51099€ > 50k€. Eli edelleen, peräkärrymahdollisuus maksaa sen 3100€ (1100€ + 2000€ menetettyä tukea), ei tuo ole mihinkään muuttunut.
 
Lisäksi Kaliforniassa osataan nähtävästi vain tehdä logiikka auton jäähdytykseen eikä lämmitykseen. Automaatilla jalat palaa ja kasvoille puhalletaan kylmää

En ole ihan ikkunoita sisältä joutunut skrabaa, mutta muuten hyvin totta. Kaikki jäätyy ja välillä ulos pääseminenkin on hankalaa sen takia. Ensimmäinen auto kyllä jossa automaatti-ilmastointi ei toimi, en muista että edes -87 E-mersussa olisi ollut noin huono automaatti-ilmastoinnin säätö. Noiden lämmintä/kylmää minne sattuu lisäksi se päättää välillä puhaltaa ikkunaan täysillä, välillä ei ollenkaan, sen sijaan että pysyisi tasaisessa puhalluksessa. Eli aivan kuin puhaltimessa olisi vain on/off toiminto siellä edessä.

Mutta kuten aina, "seuraavassa päivityksessä korjataan". Elon ajassa, auto voi olla paalissa ennen sitä päivitystä tosin. Nythän uusin päivitys muutamalla lopetti pyyhkimien automatiikan toiminnan, en edes uskalla päivittää. Ei se tosin vanhassakaan versiossa hyvin toimi, lumella sutii tyhjää ja tihkusateella ei sudi ollenkaan. Ihme touhua kyllä.
 
Et ilmeisesti ole kovin tyytyväinen auton talviominaisuuksiin :hmm: Mikä malli muuten kyseessä, ja onko muuta moitittavaa?

Model 3. Käytännön talvitestit on kyllä jäänyt tekemättä kun autoa on suunniteltu. Mitä tarkoitat moitittavaa? Autolla on muuten kyllä hyvä ajaa talvella, varsinkin kun on neliveto.
 
Model 3. Käytännön talvitestit on kyllä jäänyt tekemättä kun autoa on suunniteltu. Mitä tarkoitat moitittavaa? Autolla on muuten kyllä hyvä ajaa talvella, varsinkin kun on neliveto.

Lähinnä sitä mitä Tesla ketjussa on ollut ongelmia, maalin, huonosti istuvien paneelien kanssa, jne jne.
 
Talvessa pärjäämisen lisäksi ainakin Teslojen suhteen viimeistely ilmeisesti edelleen on jonkinlainen huolenaihe.




Tilanne oli muutaman vuoden takaiseen parantunut etenkin maalipinnan osalta, mutta on noi epätasaisuudet sellasia, että jos tollasta olisi omassa uudessa autossa, niin tekisi mieli lähettää takaisin ja pyytää ilmoittaa milloin kauttaaltaan hyvin viimeistelty yksilö on perillä. Olisi kiinnostavaa tietää, onko toi viimeistely nykyään ongelma yksilötasolla vai kauttaaltaan koko mallistossa, vaikkei Model 3 omalla ostoslistalla olekaan.

VW ID.3:ssa saattaa olla kolkot muovit, mutta varsinaisesta viimeistelystä noin muuten en ainakaan ole valittamista kuullut. Enkä esimerkiksi Hyundai Konasta. ID.3:ssa talviajon osalta tosin häiritsee se, ettei luistonestoa käsittääkseni saa kytkettyä pois.
 
Teslan suhteen kannattaa huomioida et esim tuota ilmastointi automaatiota säädetään melkeen joka pätsis.

Meidän S sekos edellises pätsis ja nyt uudempi korjas. Pysyy taas ruudut auki ilman manuaali asentoja, myös huonolla kelillä :D

Mut tää on teslan oston varjopuoli, kannataa ostaa joku muu jos tämän kans ei voi elää.

Tuo päivitysten tulo ja meno ei lopu. Ei vaikka kui harmittaa :)
 
Talvessa pärjäämisen lisäksi ainakin Teslojen suhteen viimeistely ilmeisesti edelleen on jonkinlainen huolenaihe.




Tilanne oli muutaman vuoden takaiseen parantunut etenkin maalipinnan osalta, mutta on noi epätasaisuudet sellasia, että jos tollasta olisi omassa uudessa autossa, niin tekisi mieli lähettää takaisin ja pyytää ilmoittaa milloin kauttaaltaan hyvin viimeistelty yksilö on perillä. Olisi kiinnostavaa tietää, onko toi viimeistely nykyään ongelma yksilötasolla vai kauttaaltaan koko mallistossa, vaikkei Model 3 omalla ostoslistalla olekaan.

VW ID.3:ssa saattaa olla kolkot muovit, mutta varsinaisesta viimeistelystä noin muuten en ainakaan ole valittamista kuullut. Enkä esimerkiksi Hyundai Konasta. ID.3:ssa talviajon osalta tosin häiritsee se, ettei luistonestoa käsittääkseni saa kytkettyä pois.

Kiina mallissa on ollut parempi laatu.
Osassa uusia Tesla Model 3 sr+ autoja on ollut melko hidas lataus talvella. Ainakin Facebookin mukaan:

Screenshot_2021-01-26-09-27-38-69.jpg
 
Tuota ne ekat raportit povasi kun niitä tuli esiin.
Joo. Eli akkujen "laadussakin" on heittelyä. Ei oikein herättäisi ostohaluja, koska ei tiedä millaisella akulla auto sattuu tulemaan?

Toki Saksan hinnoilla voisi silti olla ihan ok ostos.
 
Joo. Eli akkujen "laadussakin" on heittelyä. Ei oikein herättäisi ostohaluja, koska ei tiedä millaisella akulla auto sattuu tulemaan?

Toki Saksan hinnoilla voisi silti olla ihan ok ostos.
Kyllä noista tietää. Tesloja (ainakin M3) on nyt kahdella eri akulla ja sen osaa ihan myyjö kertoa, kumpi autoon tulee.
 
Teslan suhteen kannattaa huomioida et esim tuota ilmastointi automaatiota säädetään melkeen joka pätsis.
Meidän S sekos edellises pätsis ja nyt uudempi korjas. Pysyy taas ruudut auki ilman manuaali asentoja, myös huonolla kelillä :D
Mut tää on teslan oston varjopuoli, kannataa ostaa joku muu jos tämän kans ei voi elää.
Tuo päivitysten tulo ja meno ei lopu. Ei vaikka kui harmittaa

Tässä on vain se älytön puoli, ettei jostain syystä yksikään muu valmistaja joudu aina korjaamaan lämmityksen säätöä. Siihen on toimivat reseptit keksitty vuosikymmeniä sitten, miksei niitä vain voisi käyttää. Eihän automaatti-ilmastoinnin tarkoitus voi olla että joutuu säätämään manuaalisesti puhalluksia, kun auto ei osaa? Muutenkin auton pitäisi mahdollisimman paljon pysyä poissa tieltä, eikä kuskin pitäisi olla siellä autoa varten.

Miten suurella innolla porukka luulee Teslan tuovan L5-tason autonomista ajamista, jos jätkät ei osaa edes alkeellista lämmitystä tehdä? Siihen ei tarvita edes tietokonetta.
 
Kyllä noista tietää. Tesloja (ainakin M3) on nyt kahdella eri akulla ja sen osaa ihan myyjö kertoa, kumpi autoon tulee.
Hyvä. Täytyy vaan ostajan kysyä tuota asiaa ja tietää eri akkujen erot ainakin jollain tasolla.

Ilmeisesti sr+ tulee Kiinasta ja vähän kalliimmat lr ja p tulee muualta. Saatan olla toki väärässäkin :)

Jos auton tilaa sieltä Teslan normi paikasta, eli netistä, niin siellä ei kyllä akusta taideta mainita mitään.

Lisäksi myyjien puheeseen luottaisin vain 99% varmuudella, eli se akun tyyppi olisi hyvä jotenkin muutenkin todentaa? Ehkä sitten ladata ja seurata, että millä nopeudella lataa?
 
LR on nyt tullut ehkä LG akulla ja osa myös saanut uuden Panasonicin. Performancet tulee Panasonicilla. SR+ malleja ei nyt tule ainakaan alkuvuodesta enää Kiinasta vaan Jenkeistä. Niistä ei tietoja mitä siellä sisällä on.
 
Eihän automaatti-ilmastoinnin tarkoitus voi olla että joutuu säätämään manuaalisesti puhalluksia, kun auto ei osaa? Muutenkin auton pitäisi mahdollisimman paljon pysyä poissa tieltä, eikä kuskin pitäisi olla siellä autoa varten.
Sillä poikkeuksella, että talvioloissa ihan perinteiset automaatit toisinaan jää alakynteen. Ainakin omalla kohdalla talvella manuaalisäädöistä on usein enemmän apua. Ei kyllä ole vastaava ongelma kuin miltä noi Teslan sotkut kuulostaa, mutta tulipahan mieleen.
 
Kyllä noista tietää. Tesloja (ainakin M3) on nyt kahdella eri akulla ja sen osaa ihan myyjö kertoa, kumpi autoon tulee.

Myyjä vain unohti mainita, että LFP-akullinen (näitä on Euroopassa vain pieni erä 2020 loppuvuoden malleja) ei lataa samaan tapaan kuin kaikki muut Model 3:set vaikka kuitenkin osasi kehua sitä miten paljon parempi on kun voi ladata huoletta 100 prosenttiin. Oikeasti myyjä ei tiennyt LFP-akusta sen enempää kuin 5 minuutin googlettamisella olisi saanut selville ja tämän avoimesti myönsi, plussat siitä. No samapa tämä on muillakin merkeillä, eli sinällään ei uutta auringon alla. Mutta Teslan tapa testata tuotteita kuluttajilla on kyseenalaista. Kattellaan mihin tämä asettuu...
 
Eikö kaikki Euroopan (pl. UK) SR+:t tule nykyään Kiinasta, eihän ne enään Fremontista lähetä muuta kuin LR:ää/Perffiä?
 
Hyvä. Täytyy vaan ostajan kysyä tuota asiaa ja tietää eri akkujen erot ainakin jollain tasolla.

Ilmeisesti sr+ tulee Kiinasta ja vähän kalliimmat lr ja p tulee muualta. Saatan olla toki väärässäkin :)

Jos auton tilaa sieltä Teslan normi paikasta, eli netistä, niin siellä ei kyllä akusta taideta mainita mitään.

Lisäksi myyjien puheeseen luottaisin vain 99% varmuudella, eli se akun tyyppi olisi hyvä jotenkin muutenkin todentaa? Ehkä sitten ladata ja seurata, että millä nopeudella lataa?

Oma helmi-maaliskuussa luovutettava sr+ on käsittääkseni edelleen tulossa jenkkilästä.
Viime vuoden loppuun tuli joku MIC-erä. Näissä MICeissä on ollut "LFP" akut. En sitten tiedä jatkosta.
 
Mitenkäs Kangoo ZE vanhemmat mallit? Akku surkea 22 kWh mutta kyllä sillä työmatkat ja arkiajot parjännee?
Periaatteessa kummiskin ihan oikea auto, eikä mikään mikrokokoinen hippikananmuna mitä näitä vanhoja iMiev ja muita
halpoja on.

Badzingerillä olisi '14-'15-vuosimallisia reiluun kuuteen tonniin, siihen alvi, tulli, verot ja kuljetus niin olisiko reilu
kahdeksan tonnia? Nettiautossa pyytävät samanikäisistä dieseleistä kymppitonnia. Olisi halvempi + polttoaineessa säästäisi lisää,
niin toihan olisi pelkkää säästöä, siinä mielessä hiukan houkuttelisi.

Search results for: Автомобілі | Badzinger auto: імпортер післялізингових автомобілів з Європи
https://home.mobile.de/BADZINGERSPZOOPL7952540776#des_280972906
 
Mitenkäs Kangoo ZE vanhemmat mallit? Akku surkea 22 kWh mutta kyllä sillä työmatkat ja arkiajot parjännee?
Periaatteessa kummiskin ihan oikea auto, eikä mikään mikrokokoinen hippikananmuna mitä näitä vanhoja iMiev ja muita
halpoja on.

Badzingerillä olisi '14-'15-vuosimallisia reiluun kuuteen tonniin, siihen alvi, tulli, verot ja kuljetus niin olisiko reilu
kahdeksan tonnia? Nettiautossa pyytävät samanikäisistä dieseleistä kymppitonnia. Olisi halvempi + polttoaineessa säästäisi lisää,
niin toihan olisi pelkkää säästöä, siinä mielessä hiukan houkuttelisi.

Search results for: Автомобілі | Badzinger auto: імпортер післялізингових автомобілів з Європи
https://home.mobile.de/BADZINGERSPZOOPL7952540776#des_280972906

7v vanha auto jossa uutena 22kwh akku, jos olettaa että 80% jäljellä niin puhutaan jostain 18kwh kapasta, talvikelillä tuolla ei pääse edes 100km, joku 60-80km voi olla realistinen jos vähänkin kuormaa.

Täsmäkäyttöön voisi mennä mutta onhan 8k€ tuostakin aika paljon?
 
Lähinnä sitä mitä Tesla ketjussa on ollut ongelmia, maalin, huonosti istuvien paneelien kanssa, jne jne.

Auto on sellainen. Pellit on kierot kuin savolaisen mieli ja materiaalit halvinta mahdollista. Näistä on jo tarpeeksi jankutettu täällä ja muualla joten eipä tuosta taida lisäarvoa kenellekään tulla että täällä raportoi päivän välein että kuinka monta kiveniskelmää auton helmoissa kulloinkin on tai kuinka monta senttiä minkäkin paneelin väli on. Nuo asiat eivät minua häiritse kun en vietä aikaa autoa ihaillen tai sen alla konttailemalla. Sen sijaan nuo käytännön lapsukset kyllä vituttaa enkä ala rasvailemaan autoa silikonilla joka päivä tai maksamaan tuhansia euroja jostain suojateippailuista ;) Omistan autot maksimissaan 3 vuotta joten ei tule paljoa stressattua mitä niille sen jälkeen käy. Kulutuskamaahan autot on.

Vaihdoin jo kertaalleen SR+ -> LR kun tarvitsin koukun ja myyntiin laittamani auto meni 2,5k yli pyynnin ja jonossa oli 5 ostajaa. Piti vetää auto pois myynnistä alle vuorokaudessa kun puhelin soi kokoajan. Markkinoilla ei ole mitään muuta vaihtoehtoa mikä kiinnostaisi. Käyttäjäkokemus on vain niin eri planeetalta kuin muilla. Niinkin arkinen asia kuin vaihdekepin käyttö tai auton käynnistys tuntuu jotenkin vanhanaikaiselta kun joutuu välillä vaimon e-uppia siirtelemään pihalla.

Enemmän verenpainetta nostaa jos joutuu poikkeamaan supereiden varrelta tai niitä on rikki. Siellä sitten jonotellaan kuin keskisellä konsanaan
 
Taloyhtiössämme suunnitellaan sähköautoille latausasemia. Hallituksen jäsenenä tämän selvitysnakki napsahti minulle. Onko täällä pk seudulla asuvia joilla taloyhtiössä latausasemia? Kokemuksia ja mielipiteitä eri toimittajista kaipailen.

e: siirsin kysmykseni oikeaan ketjuun.
 
Viimeksi muokattu:
Taloyhtiössämme suunnitellaan sähköautoille latausasemia. Hallituksen jäsenenä tämän selvitysnakki napsahti minulle. Onko täällä pk seudulla asuvia joilla taloyhtiössä latausasemia? Kokemuksia ja mielipiteitä eri toimittajista kaipailen.

Pitäisikö aloittaa jollain kartoituksella vai onko jo tiedossa, mitä halutaan ja mihin kapasiteetti riittää?
*MUOKS* Tälle oli muuten oma ketjunsa: Sähköautojen (ja hybridien) latausinfra taloyhtiöissä
 
Yllättävää sinänsä, että 20 tonnin auton käyttökokemus on eri, kuin kolme kertaa kalliimman. ID3 lienee vaihdevalitsimen ja "käynnistyksen" osalta jo Teslan tasolla.
VW id.3 vaihdevalitsin on kyllä näppärä. Tuo on taidettu kopioida bmw i3 autosta. Ainakin omasta puolesta saisi yleistyä myös muissa autoissa.
 
Tykkään enemmän mersun tavasta/Tesla.
Viiksestä ylös/alas.
Jotenkin tuo mersu/tesla viiksi sekä id.3/i3 kytkin on lähempänä rattia ja helpompi käyttää, kun joku perinteinen vaihdekeppi keskikonsolissa. Eli aika pieni ero, mutta kumminkin sen huomaa.
 
Onko toi n. 35 000 euron ID.3 (miinus sähköautotuki) se halvin Suomeen tänä vuonna tulossa oleva malli, josta on kohistu, vai onko tuloillaan joku sitäkin halvempi malli?
 
Okei. No eipä toi Pure Performancenkaan hinta ihan posketon ole. Talvella noiden kantama ei kyllä varmaan mikään ihan älytön ole (vai?), mutta sitä voikin jokainen kohdallaan pohtia.
 
Joko sitä ID3 karvalakkimallia saa tilattua jämyiltä? Mistä saisi edullisimman rahoitustarjouksen? Käyttöautolla näyttäisi olevan 0,9%+kulut.
VW id.3 halvin piti tulla nyt, mutta eipäs tullutkaan :) Tuleekin tosiaan vasta 2021 loppuvuonna. 58kWh akulla oleva halvin olisi nyt 37 420€. Aika pieni hintaero pienimmän ja keskikokoisen akun välillä.


Kävin koeajamassa uuden Citroen C4 auton, mutta se oli bensa-automaatti. 50kWh sähkö olisi alk 35 400€. Mutta taitaa olla aika karsitut varusteet alkaen hinnassa.

Ilmeisesti aika sama auto Peugeot e-2008 alkaen 36 400€ ja siihen saa 2000€ alennuksen.

kovin hyvää rahoitusta en kyllä huomannut.
 
Yllättävää sinänsä, että 20 tonnin auton käyttökokemus on eri, kuin kolme kertaa kalliimman. ID3 lienee vaihdevalitsimen ja "käynnistyksen" osalta jo Teslan tasolla.

Niin, tämä on juuri se kompastuskivi mihin nuo perinteiset valmistajat sortuvat. Käyttökokemus Teslassa on samanlainen Model 3:sen ja 80 tonnia kalliimman ässän kanssa. Jopa kaikki saman sarjan mallit ovat samanlaisia, vain rauta eroaa. Apple taas hyvä verrokki, sama käyttökokemus oli sinulla sitten alkaen mallin luuri tai läppäri vs kallein mitä rahalla saa.

En ole tutkinut miten tuo ID3/4 käytännössä menee, onko ne muuten kuin koko-luokaltaan samanlaisia vai kokonaan eri autoja?
 
En ole tutkinut miten tuo ID3/4 käytännössä menee, onko ne muuten kuin koko-luokaltaan samanlaisia vai kokonaan eri autoja?
Tulossa olevat vw id.4 ja skoda enyaq on samaa kokoluokkaa, kuin myöhemmin tulossa oleva Tesla Model Y.

Id.3 on myös ihan tilava, mutta takakontti ei ole mikään mahdottoman iso. Lisäksi id.3 autoon ei saa vetokoukkua. Pelkän kuljetuskoukun saa.
 
Tulossa olevat vw id.4 ja skoda enyaq on samaa kokoluokkaa, kuin myöhemmin tulossa oleva Tesla Model Y.

Id.3 on myös ihan tilava, mutta takakontti ei ole mikään mahdottoman iso. Lisäksi id.3 autoon ei saa vetokoukkua.

Tarkoitin enemmän sitä onko autot muuten samanlaisia esim. noiden hipaisukytkimien ja softien osalta vai onko ID4:sessa "parempi" multimedia jne laitteisto ja softa mitä volkkarilla on ollut tapana harrastaa mallien välillä.
 
Tarkoitin enemmän sitä onko autot muuten samanlaisia esim. noiden hipaisukytkimien ja softien osalta vai onko ID4:sessa "parempi" multimedia jne laitteisto ja softa mitä volkkarilla on ollut tapana harrastaa mallien välillä.
Id.3, id.4 ja skoda enyaq on ilmeisesti aika samalla softalla. Softa on vielä keskeneräinen tällä hetkellä.

Harmillisesti en ole nähnyt enyaqia, että onko se kunnollisilla nappuloilla ratissa. Enyaq kuvasta katsottuna olisi perinteisillä napeilla ja vakkari olisi viiksessä. Id.3 ja id.4 näyttää taas aivan samalta, eli hipaisukytkimet ratissa.

Eli vaihtamalla vw -> Skoda voisi saada ehkä vähän parempaa laatua.
 
Tulipa tuossa perse edellä vastaan sähkis/plugari. Merkistä ei hajua, mutta himmeät perävalot kontin yläkulmissa ja perän muodoista tulee mieleen prius. Asiaan: rajoitus putosi 80:n satasesta kuski pudotti nopeuden sallittuun ja hidastuminen vastasi reipasta jarruttamista. Eikö nuissa kikottimissa jarruvalo syty kun järjestelmä ottaa energiaa talteen ja pudottaa vauhtia nopeasti sen 20km/h? Sama tapahtui myös 80/60km/h pudotuksessa. Jarruvalot kyllä pelasi, kun auto kääntyi muutaman km myöhemmin. Tuollainen ominaisuus on hengenvaarallinen liikenteessä.
 
Hidastuvuus määrää syttyykö jarruvalot vai ei. Tai näin ainakin tripletissä.


Tämän säännön kohdassa 2.17 määritellyn sähköisen hyötyjarrujärjestelmän, joka aiheuttaa hidastumisvoiman, kun kaasupoljin vapautetaan, on aktivoitava edellä mainittu signaali seuraavasti:

Ajoneuvon hidastuvuusSignaalin aktivointi
≤ 0,7 m/s2Signaalia ei aktivoida
> 0,7 m/s2 and ≤ 1,3 m/s2Signaali voidaan aktivoida
> 1,3 m/s2Signaali on aktivoitava
 
Mietein tuota palomiehen kommenttia ja sillä on tainnut mennä vaihteenvalitsin ja pyyhkijäviiksi sekaisin. Ei ihme että napin painaminenkin tuottaa vaikeuksia :rofl:
Itsekin luin pari kolme kertaa läpi ja enkä saanut jujusta kiinni.
Itse siis vertailin tuota ID3 ja Mese/Teslan vaihteenvalitsijaa. Mielestäni ID3 on liian kaukana kun Mese/Tesla se on siinä ihan ratin vieressä viiksessä mihin suoraan yltät.
 
Itsekin luin pari kolme kertaa läpi ja enkä saanut jujusta kiinni.
Eiköhän siinä meinattu että se missä teslassa on vaihdekeppi on mersua lukuunottamatta kaikissa muissa pyyhkijänviiksi. Eikös teslassa pyyhkijät hoideta keskinäytön kautta?
 
Itsekin luin pari kolme kertaa läpi ja enkä saanut jujusta kiinni.
Itse siis vertailin tuota ID3 ja Mese/Teslan vaihteenvalitsijaa. Mielestäni ID3 on liian kaukana kun Mese/Tesla se on siinä ihan ratin vieressä viiksessä mihin suoraan yltät.

Ehkä automallitkin mennyt sekaisin :hmm: Oikean mysteerin äärellä
 
Eiköhän siinä meinattu että se missä teslassa on vaihdekeppi on mersua lukuunottamatta kaikissa muissa pyyhkijänviiksi. Eikös teslassa pyyhkijät hoideta keskinäytön kautta?

Vasemman viiksen päässä on Teslassa sekä mersuissa päässä nappi josta saa yksittäisen/manuaalisen pyyhkäisyn ja pesunesteen. Tesloissa se myös tuo näytölle pyyhkijävalikon mistä voi säätää sitten nopeuden, tai automaatin tilan.
 
Apple taas hyvä verrokki, sama käyttökokemus oli sinulla sitten alkaen mallin luuri tai läppäri vs kallein mitä rahalla saa.
Hieman ot, mutta kiinnostaisi tietää mistä tässä sitten maksetaan?
Toki hinta/laatu on liukuva käsite jos kyseessä on "tietty" valmistaja eli esim. Tesla tai Apple.
 
Volkswagen näköjään aika pitkälti lopettanut ID.3 ja ID.4 -mallien toimitukset euroopassa kun vuosi vaihtui. Oliskohan niin, että toimitukset jatkuvat vasta kun 2.1-versio ohjelmistosta on valmis ja kaikki uudet autot toimitetaan "valmiilla" ohjelmistolla.
 
Hidastuvuus määrää syttyykö jarruvalot vai ei. Tai näin ainakin tripletissä.


Tämän säännön kohdassa 2.17 määritellyn sähköisen hyötyjarrujärjestelmän, joka aiheuttaa hidastumisvoiman, kun kaasupoljin vapautetaan, on aktivoitava edellä mainittu signaali seuraavasti:

Ajoneuvon hidastuvuusSignaalin aktivointi
≤ 0,7 m/s2Signaalia ei aktivoida
> 0,7 m/s2 and ≤ 1,3 m/s2Signaali voidaan aktivoida
> 1,3 m/s2Signaali on aktivoitava
Mitähän tuo tarkoittaa käytännössä? Hidastuminen kuitenkin tuossa mainitsemassa keisissä muistutti tuoreen kuljettajan hiljentämistä, kun rajoitus muuttuu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 593
Viestejä
4 512 503
Jäsenet
74 419
Uusin jäsen
artumarienpeerg

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom