Tämäkin tosin vaatii tarkkuutta auton valinnassa. Täyssähköjen kohdalla toteutunee lähes kaikilla, mutta esim. Zoe kai on aika kylmä ja jossain muussa saattoi olla niin että esilämmitysteho rajoittuu töpselistä saatavaan tehoon eli auto pitää irrottaa töpselistä, että lämpenee kunnolla, jos kotona on suko-lataus.
Plugareissa parhaiden sähkölämmitys saattaa olla webaston tasoinen, mutta esim. vagilla on kai hieman heikko ja aiemmin mainitsemani Rav4 ei lämpene juuri lainkaan.
No täytyy todeta että on tullut skrabailtua aika paljon auton ikkunoita mutta Tesla on kyllä ensimmäinen mitä pitää skrabata ajon aikana sisäpuolelta Esilämmitys on kyllä jees mutta kovilla pakkasilla jos haluaa ajon jälkeen päästä vielä autosta ulos niin lumet pitää käydä sutimassa ikkunoista ja katolta pois ennen kuin lämmityksen kytkee. Muuten sulava lumi valuu sinne ikkunoiden tiivisteisiin ja jäätyy ajaessa. Myös pyyhkijät keräävät sulavaa lunta ja ne jäätyvät jatkuvasti kiinni lasiin kun niissä ei ole lämmitystä tai moottoria joka tuottaisi lämpö siihen kohdalle. Sulava lumi valuu myös latausluukkuun jos on piuha kiinni ja sen kanssa saa tapella ensin että sen saa irti ja sitten takaisin kiinni kun tarvitsee ladata
Lisäksi Kaliforniassa osataan nähtävästi vain tehdä logiikka auton jäähdytykseen eikä lämmitykseen. Automaatilla jalat palaa ja kasvoille puhalletaan kylmää