Onkos näissä plugareissa 5v takuu? Ostin pojalle vuosi sitten Ibizan ja siinä 5v/100tkm takuu. Aika huolettomia kilsoja ekat 5v luulisi olevan (kustannusmielessä ainakin).
Pitäisi olla 5v/100tkm. Rellulla kai 4 vuotta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onkos näissä plugareissa 5v takuu? Ostin pojalle vuosi sitten Ibizan ja siinä 5v/100tkm takuu. Aika huolettomia kilsoja ekat 5v luulisi olevan (kustannusmielessä ainakin).
Käytännössä kaikkiin autoihin saa minimissään 5v takuun ottamalla huoltosopparin, mikä nyt kattaa oikeastaan kaiken paitsi kolaroinnin. Se nyt muutenkin on helppoudellaan sellainen juttu mitä en enää jätä ottamatta eikä pahan hintainen.Vag:in puolelta tosiaan Seatissa paras 5 vuoden takuu. Rellun takuu 4 vuotta.
Rellun Plugarissa on pikaisella nettihaulla vapari "multipoint indirect injection" eli imusarjassa suuttimet. Sen puolesta voisi olettaa ettei ainakaan imuventtiilit karstoitu tai muita pikkuturbojen tyyppivikoja, kuten low speed pre ignitionia.
Ei kai tuo karstoittuminen imusarja ruiskutteisten ongelma olekaan.
Noissa luotettavuustilastoissa on se ongelma että data tulee lähinnä katsastustilastoista, joista lasketaan vikamäärät. Eli 3 kpl viallista 50e niveltä on kolme vikaa. Sen sijaan 1 kpl 5000e moottoriremontti ei näy vikana ollenkaan.Edellinen Leon-mallisarja taisi olla yksi markkinoiden vähävikaisimmista ja luotettavimmista automalleista, mutta tämä ei välttämättä periydy tähän uuteen mk4:seen. VAGilla taitaa tällä hetkellä uusissa eniten tökkiä softapuoli, mutta sehän saattaa olla sellainen ongelma että olisi mahdollisesti jopa ratkaistavissa... Ehkä. Relluun ei itsellä riitä luottamusta mutta onhan se etenkin Euroopassa kovasti suosittu, ja onhan uudessa kuitenkin plussana takuu, mutta miinuksena rankka arvonpudotus. Ja onhaan täälläkin ollut esillä monenkin kirjoittajan hyviäkin rellukokemuksia.
Oliko se katsastustilastoista ?Noissa luotettavuustilastoissa on se ongelma että data tulee lähinnä katsastustilastoista,
Jep, katsastus, niin kärjistäen kertoo kulutusosista, joita ei ole korjattu ennen katsastusta. Proofilit voi olla kovasti erilaisia eri ryhmilläEli 3 kpl viallista 50e niveltä on kolme vikaa. Sen sijaan 1 kpl 5000e moottoriremontti ei näy vikana ollenkaan.
Oliko se katsastustilastoista ?
Jos oli niin , niin samaa mieltä, niin ihan markkinointi tuupaa.
Tutkiminen on ongelma, mutta tässä kritisoin markkinointia, jos markkinoidaan vähävikainen, niin sen pitää olla vähävikainen.Ongelmahan on että noita tilastoja ei oikein voi tehdä kuin katsastustuloksista tai sitten omistajien mielipiteitä tenttaamalla. Jälkimmäinen on yhtälailla vääristynyt.
Lähinnä joltain isolta taksiyhtiöltä voisi saada kerättyä sellaista suht neutraalia dataa, mutta niissä ongelmaksi tulee taas hyvin kapea otanta.
Joo, tää on keskustelua, ei kiistelyä.En siis ole kanssasi erimieltä, vaan ihan samaa mieltä. niin vaikea saada tekstiin sitä tunnetta oikein.
Ei, koska imusarjaruiskutukseissa suuttimesta tuleva polttoaine puhdistaa samalla imuventtiiliä. Pakokaasuntakaisinkierrätys kun tuo sitä palanutta polttoainetta takaisin imusarjaan ja karstoittaa näin imuventtiileitä.
Jossain suoraruiskutteissa autoissa tätä on myös yritetty korjata niin, että imusarjaan myös laitetaan pienet suuttimet, jotka tyhjäkäynnillä siis käynnistää moottorin, joten sinne ohjataan pieni määrä polttoainetta, se auttaa hieman.
Onkohan kellään vielä kokemuksia uudesta Renaultin Captur hybridistä? Ainakaan ei ole hinnalla pilattu..
Ceed SW 1,6 GDIMikä Kia-malli sulle tuli? Voi olla, että mainitsit jo jossain, mutta ei osunut silmään.
Jos kommentoit tuota " yksi markkinoiden vähävikaisimmista " , niin miten tuollaisessa markkinoinnissa mitään tulkkaa.Näinpä, tilastoja pitää osata tulkita jotta niistä on todellista hyötyä ja liikaa ei kannata tuijottaa jotain yksittäistä listaa, mutta useampia vertailemalla voi jo hyödyllisiäkin päätelmiä alkaa voida tehdä.
Näinpä, tilastoja pitää osata tulkita jotta niistä on todellista hyötyä ja liikaa ei kannata tuijottaa jotain yksittäistä listaa, mutta useampia vertailemalla voi jo hyödyllisiäkin päätelmiä alkaa voida tehdä.
Näyttää nuo hipasukytkimet kyllä melkoiselta roskalta tuossakin autossa. En keksi yhtään syytä, miksi nuo olisi käyttämisen kannalta parempia, kuin aiemmat nappulat.
50.560 € ilman vetokoukkua, eli silloin hankintatuen saa (-600€).Olikos tuo nyt nykyään niin, että Model 3 vetokoukulla jää hinta alle vaaditun 50t€, jotta saa valtion sähköauton hankintatuen? Laskurin mukaan:
Yhteenveto
Tuossa on kuitenkin erikseen kirjattu
- Model 3 Standard Range Plus takaveto 48.690 €
- Pearl White -väriSisältyy
- 18’’ Aero-vanteetSisältyy
- All Black Partial Premium InteriorSisältyy
- AutopilotSisältyy
- Vetokoukku 1.110 €
- Ostohinta 49.800 €
Maksu luovutusasiakirjojen laatimisesta 600 €
Paikallinen vero 1.299 €
Näiden perusteella menee yli? Onko Tesla tyypillisesti johonkin aikaan vuodesta tarkistanut (alentanut) hintojaan?
Eiköhän toi ihan yhdellä puhelinsoitolla Teslalle selviä?Olikos tuo nyt nykyään niin, että Model 3 vetokoukulla jää hinta alle vaaditun 50t€, jotta saa valtion sähköauton hankintatuen? Laskurin mukaan:
Yhteenveto
Tuossa on kuitenkin erikseen kirjattu
- Model 3 Standard Range Plus takaveto 48.690 €
- Pearl White -väriSisältyy
- 18’’ Aero-vanteetSisältyy
- All Black Partial Premium InteriorSisältyy
- AutopilotSisältyy
- Vetokoukku 1.110 €
- Ostohinta 49.800 €
Maksu luovutusasiakirjojen laatimisesta 600 €
Paikallinen vero 1.299 €
Näiden perusteella menee yli? Onko Tesla tyypillisesti johonkin aikaan vuodesta tarkistanut (alentanut) hintojaan?
Inventory:ssa oli niitä vanhan mallin autoja, jotka oli vähän halvempia, mutta ovat jo myyty. Yksi sr+ vaan löytyy, joka on musta 19" renkailla, eli ei saa hankintatukea.Eiköhän toi ihan yhdellä puhelinsoitolla Teslalle selviä?
OT: Ja yllättäen Demokraatti haaskalla ilkkumassa että onhan kaikilla nyt varmasti täysin tasapäinen etu, ettei kukaan vahingossakaan saa mitään mitä ei kaikki saa.Eikö tämmöinen ole melkoista kiemurtelua jos laki oikeasti oli niin paskasti tehty kuin on väitetty. Nyt tästä tulee varmaan oikeusjuttuja joihin palaa enemmän rahaa kuin olisi pitänyt maksaa, mutta kunhan ei joku saa ökyautoa..
No lain tulkinta kuitenkin tarkoittaa aina sitä, että ei katsota pelkästään pilkun tarkasti mitä itse lakitekstissä lukee vaan myös sitä mikä lainsäätäjän tarkoitus on ollut. Tämä käy ilmi mm. lain perusteluista ym. valmisteluasiakirjoista.Eikö tämmöinen ole melkoista kiemurtelua jos laki oikeasti oli niin paskasti tehty kuin on väitetty. Nyt tästä tulee varmaan oikeusjuttuja joihin palaa enemmän rahaa kuin olisi pitänyt maksaa, mutta kunhan ei joku saa ökyautoa..
No toisaalta onneksi ne on olleet vain romuautoja jo muutenkin.Niputitko useita romuautoja uuden auton hankintaa varten? – nyt tuli Traficomin kanta
Liikenne- ja viestintävirasto katsoo, että voimassaolevan romutuspalkkiolain säännökset mahdollistavat vain yhden romutuspalkkion yhtä hankittavaa henkilöautoa, sähköistä polkupyörää tai joukkoliikenteen palvelua kohden, avustukselle asetettujen kaikkien edellytysten muutoin täyttyessä...demokraatti.fi
Voi voi.. Nyt jäi joillekkin mustapekka käteen jos tuli useampi romuauto pistettyä romutukseen.
Tuota toimistokulua ei sisällytetä siihen 50k€ hintarajaan.Olikos tuo nyt nykyään niin, että Model 3 vetokoukulla jää hinta alle vaaditun 50t€, jotta saa valtion sähköauton hankintatuen? Laskurin mukaan:
Yhteenveto
Tuossa on kuitenkin erikseen kirjattu
- Model 3 Standard Range Plus takaveto 48.690 €
- Pearl White -väriSisältyy
- 18’’ Aero-vanteetSisältyy
- All Black Partial Premium InteriorSisältyy
- AutopilotSisältyy
- Vetokoukku 1.110 €
- Ostohinta 49.800 €
Maksu luovutusasiakirjojen laatimisesta 600 €
Paikallinen vero 1.299 €
Näiden perusteella menee yli? Onko Tesla tyypillisesti johonkin aikaan vuodesta tarkistanut (alentanut) hintojaan?
Varmaan tarkoitus venyttää prosessia ja sitten aikaa on mennyt niin kauan, että määräaika on mennyt umpeen tai budjetti mennyt täyteen. Haisee kyllä jonkunlaiselta viivästystaktiikalta.Onhan tuo aikalailla väärin, jos laki ei ole estänyt useamman auton romutusta eli laki on kirjoitettu väärin ja sitten jälkikäteen lähdetään haastamaan oikeusteitse korvauksia, kun itse ollaan ensin töpeksitty sen lakitekstin kanssa. Aikamoista tunarointia ja veikkaan, että tuossa saattaa Traficom:lle jäädä se mustapekka käteen. Väärinkäyttöä se korkeintaan olisi niissä tapauksissa, joissa on romutettu kymmeniä autoja yhtä uutta autoa vastaan, mutta jos joku yksittäinen henkilö on esimerkiksi romuttanut 2-3 autoa saadakseen itselleen uuden auton, niin ei tuossa mitään väärinkäyttöä ole tapahtanut.
Tuota toimistokulua ei sisällytetä siihen 50k€ hintarajaan.
Noissa toimituskuluissa on jotkut maksimit, joita kaikki käytännössä sitten käyttävät.Eli jos maahantuojalla olisi pokkaa, niin lyö toimituskuluksi esim. 10 000e ja laskee myyntihintaa alle 50 000e. Noh, tämä varmaan katsottaisiin joksikin rikolliseksi toiminnaksi.
---
Toi RAV4 plug-in hybrid ois kyllä kans kova, tarpeeksi iso ja tarpeeksi iso akkukin. Hinta vaan vähän turhan reipas Toyotaksi, mutta käytettynä varmasti oiva peli joskus x vuoden kuluttua.
Onhan tuo aikalailla väärin, jos laki ei ole estänyt useamman auton romutusta eli laki on kirjoitettu väärin ja sitten jälkikäteen lähdetään haastamaan oikeusteitse korvauksia, kun itse ollaan ensin töpeksitty sen lakitekstin kanssa. Aikamoista tunarointia ja veikkaan, että tuossa saattaa Traficom:lle jäädä se mustapekka käteen. Väärinkäyttöä se korkeintaan olisi niissä tapauksissa, joissa on romutettu kymmeniä autoja yhtä uutta autoa vastaan, mutta jos joku yksittäinen henkilö on esimerkiksi romuttanut 2-3 autoa saadakseen itselleen uuden auton, niin ei tuossa mitään väärinkäyttöä ole tapahtanut.
Teslahan on ollut kokoajan alle 50 000€. Tarkka hinta 50.560 € -600€ toimituskulut.Noissa toimituskuluissa on jotkut maksimit, joita kaikki käytännössä sitten käyttävät.
Mihin autokaupassa humpsahtaa 600 euroa?
Luulisi, että Teslalla olisi senverran pelisilmää, että puristaisivat ton hinnan 50te alle.
"Rekisterimerkintöjen ilmoittaminen virheellisesti"? Esim. romuttamolle vietyjä autonromuja on rekisteröity liikennekäyttöön vaikka siitä on jäljellä vain talteen kirjattu valmistenumero tjsp? Tai parhaassa tapauksessa auto on oikeasti jo "kierrätetty" Afrikkaan ja tällä haetaan pientä lisätienestiä? Vai minkähänlaista jujua tässä on keksitty?Johan täällä oli jossain uutisoitu jo aiemmin kun Traficomista oli kommentoitu, että parhaimmillaan oli haettu 110 auton nippuja. Ja eiköhän nuo väärinkäyöstapaukset mitkä poliisitutkintaan ovat siirtyneet ovat näitä:" Tarkastelussa on havaittu mahdollisia väärinkäytöksiä, jotka liittyvät rekisterimerkintöjen ilmoittamiseen virheellisesti siten, että romutuspalkkion ehdot täyttyisivät. Näitä selvitellään parhaillaan. " Laissa porsaanreikä - jopa 220 000 euron romutuspalkkiota haetaan: Superhamstraajat voivat saada useita ”ilmaisia” autoja
Toi RAV4 plug-in hybrid ois kyllä kans kova, tarpeeksi iso ja tarpeeksi iso akkukin. Hinta vaan vähän turhan reipas Toyotaksi, mutta käytettynä varmasti oiva peli joskus x vuoden kuluttua.
talvella nopea lampiaminen ja ei tarvitse poiketa huoltoasemalle niin useasti jos arkia-ajot menevat sahkolla.En oikein tiedä, mitä saisin sähkö- tai hybridiautolla enemmän.
Laskennallisesti sähköauto ei tulisi ikinä halvemmaksi
talvella nopea lampiaminen ja ei tarvitse poiketa huoltoasemalle niin useasti jos arkia-ajot menevat sahkolla.
talvella nopea lampiaminen
Hintaluokka 20k€ asti, ostin alle kolme vuotta vanhan Opel Grandlandin. Vs joku samankokoinen sähköauto mitä ei ole käytettynä ja vaikka saisikin, hintaero karkaa sen verran ettei dieselin hinta ja verot mene ikinä yli (disclaimer: jos valtiovalta ei ala hurjastelemaan vallattomasti). Lähin täyssähkö taitaa olla Teslan Model X joka onkin jo selvästi (hinta)luokkaa ylempi.Niin siis vertaatko uutta sähköautoa ja käytettyä polttista? Pienillä kilsoilla ei mikään uusi auto tule ikinä voittamaan tonnin pommia kustannuksissa.
Plugareissa parhaiden sähkölämmitys saattaa olla webaston tasoinen, mutta esim. vagilla on kai hieman heikko ja aiemmin mainitsemani Rav4 ei lämpene juuri lainkaan.
Jos tarkoitat että tuosta 600eurosta menisi autovero, niin ei mene sitäkään.Ei oo merkitystä, koska vero lasketaan ja kokonaishinnaksi tulee 51699€. Vaikka siitä sen 600€ vähentää, niin silti se on 51099€. Tuo 48690€ on ilman autoveroa.
Toi RAV4 plug-in hybrid ois kyllä kans kova, tarpeeksi iso ja tarpeeksi iso akkukin. Hinta vaan vähän turhan reipas Toyotaksi, mutta käytettynä varmasti oiva peli joskus x vuoden kuluttua.