Niukkaa rangea näyttää Mii. Siuntion Pickalasta lähtiessä rangea oli jäljellä melko tyhjällä akulla tasan 30 km. Ujompaa olisi tuossa kohtaa alkanut hermostuttamaan, koska edessä oli hieman yli 30 km:n matka. Auto oli kuitenkin lämmin, joten päätin uskaltaa ajaa lataamatta Espooseen. Ulkona oli rapsakka -21 C.
Voimat tuntuivat pikkunopeuksillakin vain normaalin pikkuauton vahvuisilta, ja tehomittarin mukaan käytettävissä olikin vain 40 % maksimitehosta. Lumella sentään jauhoi tyhjää alle neljänkympin nopeuksilla. Näkyvyys oli hyvä alkulämmön ansiosta. Pudotin ensimmäisen kilometrin jälkeen eco+:lle, jolloin lämmitys meni säästöliekille. Tämä ei kuitenkaan pätkääkään haitannut vanhaa talvipyöräilijää, joka ajoi koirankusetusvaatteissa.
Näkyvyys pysyi hyvänä koko 32 km matkan ajan ja range pieneni 30 km -> 23 km. Keskikulutus oli 13,1 kWh/100 km, mikä on noin 30-40 % suurempi kuin kesällä.
Tämän "talviurheilun" jälkeen latasin akun 11 % -> 80 %, jolloin range näytti 218 km. Täydelle akulle se tarkoittaisi noin 270 km. Kesällä on parhaimmillaan näyttänyt 390 km, mikä jää näillä pakkasilla vain haaveeksi.
Älkää sitten luulko normaalisti pukeutuneen autoilijan ajavan noilla kulutuksilla.
Edit. Jäin miettimään miksi kulutus oli noin paljon suurempi kuin kesällä, koska eihän esim. ilman tiheys kasva kuin 1,2 kg -> 1,4 kg. Noh, Testbedin mukaan siihen aikaan oli sivuvastainen 4-5 m/s, mikä jo selittääkin 13,1:n kulutuksen.