Onko täällä kenelläkään kokemusta 2017> Volkswagen e-Golfista 100kW mallista? Uskaltaako sellaista laittaa käytettynä n. 25t€? Onko noissa isompia tyyppivikoja ollut?
Muutama tkm tuli ajettua 2019 mallilla. Sisältää yhden ~1300km roundtrip reissun. Disclaimerina olin pari kk aikaisemmin hakenut Model 3 performancen ja ajelin e-Golfilla syystä että joku ajoi parkkiksella perseeseen ja oma auto oli korjauksessa.
Omat miinukset oli
- Range tietenkin. Käytännössä 150km nollakelissä.
- Latausnopeus. AC:kin vain 7.2kW max
- Etuvetoisuus, pito lähti helposti
- Ainakin se yksilö oli "kylmä" eli jostain pääsi vetoa läpi tai lämppärin teho ei ollut tarpeeksi suuri
- Käynnistysnappi
- Hidas
- Tuntui kuin kaasupolkimessa olisi ollut keinotekoinen viive.
- Manuaalinen latausluukku, se jäi auki muutaman kerran. Ja täytyi säätää niiden suojien kanssa.
- Navi oli aika kehno, käytin suosiolla puhelinta
- Tavara ja takamatkustamotila on pieni. Täytyi ottaa takamatkustamoon jotain tavaroita kun ajeltiin työkalujen kanssa. Samat roippeet mahtui helposti kolmosen takaluukkuun
- Tiedonanti on heikkoa. Esim. akun tilaa ei saa prosentteina vaan pitää laskea niistä ihmeen palkeista. Polttisväki ei varmaan osaa sellaisia odottaakaan mutta Teslan jälkeen kovin alkeellista
- Muut puuttuvat ominaisuudet kuten dashcam, sentry, AP, kunnon popit yms.
Plussat
+ Adaptiiviseen vakkariin sai reilusti etäisyyttä
Jos tarvitsee kaupunkiralliin kulkinetta niin varmasti soveltuu hyvin jos sellaisen haluaa. 50/50 että lähtisinkö e-Golfilla vai polttiksella reissuun. Ehkä jos vaihtoehtoina on e-Golf tai karvalakki normi golf niin ehkä ottaisin e-Golfin silti. Sähköllä on mukavampi ajaa.