Keskustelua hybridiautoista

Mikä tämä saunan saaminen autoon juttu on? Nämä nyky hybridit ja täyssähköt lämpeää siihen mukavaan 20+asteeseen murto-osassa aikaa mitä joku vanha saab, tai siis lämmintä tulee käytännössä heti jos ei jotain koreankikottimia lasketa.
Sitä, että anopin uusilla auriksilla ja corollalla oli samalaista ajaa syksy&talvi kuin 2005 primeralla, eli takalasit huurteesta (ja osin etusivulasitkin) ilmastointi automaatilla ja kylmäkone päällä...
 
Sitä, että anopin uusilla auriksilla ja corollalla oli samalaista ajaa syksy&talvi kuin 2005 primeralla, eli takalasit huurteesta (ja osin etusivulasitkin) ilmastointi automaatilla ja kylmäkone päällä...
Tiesithän että ilmastoinnin automatiikka ei voi millään tietää vallitsevaa kosteutta auton sisällä ja näinollen huurtuminen on väistämätöntä?

Kuljettajan tehtävä on lisätä puhalluksen voimakkuutta jolloin lasit ainakin edessä pysyy auki, takalaseja on vaikea saada pysymään auki ellei niille ole suoraa puhallusta järjestetty kuten hyvin usein ei ole.

Auto kerää hyvin helposti paljon kosteutta sisään ja siihen neljä ihmistä päälle hengittämään niin ei voi mitenkään olettaa että automatiikka saa pidettyä kaikki lasit auki.
 
Ei taida monikaan nykyauto pärjätä 80-/90-luvun Saabille, mitä kabiinin lämpöön tulee...Ton suhteen olisi paljon parannettavaa näihin pohjoisen oloihin, anopin auris-ja corolla hybridit, kaverin ioniq ja toisen outlander tarjoaa astmaisen hiiren yskäisyn verran lämpöä hyttiin talvella.
Outoa, oma Auris Hybrid on erittäin nopea lämpiämään. Olisko pahimmillaan ollut ulkona -28C, ja ei todellakaan ollut "astmaisen hiiren yskäisyn verran lämpöä".

Osasitko varmasti käyttää vierasta autoa tehokkaasti? Esim. ECO-tila rajoittaa lämpöä huomattavasti, joten sitä ei tule käyttää erityisen kylmällä säällä tai alkumatkasta.

Liitin oheen kuvan TM-talviautovertailusta, jossa oli mukana Auris Hybrid. Auris sai lämmityslaitteistaan täyden kympin. Takalasin- ja istuinlämmittimistä annettiin arvosana "kiitettävä". Maantiekokeessa -9C --> +23C kesti vain 9 minuuttia, mikä oli koko joukon nopein aika. Auto siis lämpesi 35,6C/10 min.

Toisessa kuvassa on TM-talviautossa Saab 900i 1990, joka lämpesi valtatiekokeessa 0 --> +23C 13 minuutissa, eli 17,7C/10 min. Takalasinlämmitin sai arvosanan "tyydyttävä" ja lämmityslaitteet kokonaisuutena 4/5 tähteä.

Saab on ollut aikoinaan hyvä lämpenemään, mutta uudempi Auris Hybrid lämpenee silti tuplanopeudella. Siinä on sähkövastukset avittamassa, vrt. tukankuivain, joka on aika ripeä tuottamaan lämpöä.
 

Liitteet

  • Screenshot_20201205-150529.png
    Screenshot_20201205-150529.png
    1,4 MB · Luettu: 110
  • Screenshot_20201205-153930.png
    Screenshot_20201205-153930.png
    1,7 MB · Luettu: 90
Viimeksi muokattu:
Outoa, oma Auris Hybrid on erittäin nopea lämpiämään. Olisko pahimmillaan ollut ulkona -28C, ja ei todellakaan ollut "astmaisen hiiren yskäisyn verran lämpöä".

Osasitko varmasti käyttää vierasta autoa tehokkaasti? Esim. ECO-tila rajoittaa lämpöä huomattavasti, joten sitä ei tule käyttää erityisen kylmällä säällä tai alkumatkasta.

Liitin oheen kuvan TM-talviautovertailusta, jossa oli mukana Auris Hybrid. Auris sai lämmityslaitteistaan täyden kympin. Takalasin- ja istuinlämmittimistä annettiin arvosana "kiitettävä". Maantiekokeessa -9C --> +23C kesti vain 9 minuuttia, mikä oli koko joukon nopein aika. Auto siis lämpesi 35,6C/10 min.

Toisessa kuvassa on TM-talviautossa Saab 900i 1990, joka lämpesi valtatiekokeessa 0 --> +23C 13 minuutissa, eli 17,7C/10 min. Takalasinlämmitin sai arvosanan "tyydyttävä" ja lämmityslaitteet kokonaisuutena 4/5 tähteä.

Saab on ollut aikoinaan hyvä lämpenemään, mutta uudempi Auris Hybrid lämpenee silti tuplanopeudella. Siinä on sähkövastukset avittamassa, vrt. tukankuivain, joka on aika ripeä tuottamaan lämpöä.
En koskenut noihin missään autossa. Katsoin vain et lämpötila oli asetettu 21 ja oli automaatilla ja lasit huurteessa.
 
En koskenut noihin missään autossa. Katsoin vain et lämpötila oli asetettu 21 ja oli automaatilla ja lasit huurteessa.

Hyvin toimittu :rofl:

Oletko mahtanut ajaa 70 tai 80-luvun autoilla? Toiset olivat myös melko huuruisia laitteita. Jäätä saattoi olla ikkunan molemmin puolin, eikä lämppärit paljoa auttaneet.

Myös uusimmat saksalaiset premium autot voivat olla kosteita sisältä tietyissä olosuhteissa. Loppu vastuu on käyttäjällä näissäkin asioissa.
 
En koskenut noihin missään autossa. Katsoin vain et lämpötila oli asetettu 21 ja oli automaatilla ja lasit huurteessa.
Jos anoppi on viimeksi ajanut ECO-tilassa, niin se on oletuksena päällä myös seuraavalla ajokerralla. Silloin ilmakanavien sähkövastukset ovat kokonaan pois päältä ja lämmityslaitteen teho on muutenkin tavallista taloudellisempi, eli se astmainen hiiri. Paina normal tai power niin saat jellonan kuuman hönkäyksen.:thumbsup:
 
Tiesithän että ilmastoinnin automatiikka ei voi millään tietää vallitsevaa kosteutta auton sisällä ja näinollen huurtuminen on väistämätöntä?

Kuljettajan tehtävä on lisätä puhalluksen voimakkuutta jolloin lasit ainakin edessä pysyy auki, takalaseja on vaikea saada pysymään auki ellei niille ole suoraa puhallusta järjestetty kuten hyvin usein ei ole.

Auto kerää hyvin helposti paljon kosteutta sisään ja siihen neljä ihmistä päälle hengittämään niin ei voi mitenkään olettaa että automatiikka saa pidettyä kaikki lasit auki.

Bemarissa on joku kosteus/huurtumisanturi tuulilasissa. en tiedä tarkkaan miten toimii mutta huomaa että joissain tilanteissa automaagisesti lisäilee puhallusta laseille.
Luulisin että muissakin merkeissä olisi?
Se myös toimii, koska lasit ei ole koskaan huurussa, tottakai siellä on myös se nappi millä saa pakotettua maksimihuurteenpoiston.
 
Luulisin että muissakin merkeissä olisi?

Tuulilasi ei varsinaisesti ole ongelma (varmaan aika monessa autossa sinne tulee aina kylmällä ilmalla puhallusta), mutta esim. sivuikkunat ovat, koska niihin kaikissa autoissa ei edes saa kunnollista puhallusta nykyaikana - varsinkaan jos automaatti on käytössä. Takaikkunoiden huurtumisen estäminen taas vaatii jo taaksekin omat puhallusreikänsä.
 
Bemarissa on joku kosteus/huurtumisanturi tuulilasissa. en tiedä tarkkaan miten toimii mutta huomaa että joissain tilanteissa automaagisesti lisäilee puhallusta laseille.
Luulisin että muissakin merkeissä olisi?
Se myös toimii, koska lasit ei ole koskaan huurussa, tottakai siellä on myös se nappi millä saa pakotettua maksimihuurteenpoiston.
Kyllä, monessa on, mutta ei kaikissa ja harvoin se tuulilasi on ongelma, vaan ne sivulasit.
 
Jos anoppi on viimeksi ajanut ECO-tilassa, niin se on oletuksena päällä myös seuraavalla ajokerralla. Silloin ilmakanavien sähkövastukset ovat kokonaan pois päältä ja lämmityslaitteen teho on muutenkin tavallista taloudellisempi, eli se astmainen hiiri. Paina normal tai power niin saat jellonan kuuman hönkäyksen.:thumbsup:

No ilmankos, en tiedä tuollaisista eco-asetuksista. Omassa 2005 primerassa on automaatti-ilmastointi ja toimii yhtä hyvin eli huonosti kuin noiden uusien ilmastointi eco asetuksella. Ystävän outlanderissa samoja ongelmia, eikä mitään eco-asetuksia ole käytössä, joten oletin sen olevan normaalia japseille...
 
Renaultin plugin hybridit on näköjään hinnoiteltu, Captur on hieman alle 30k€ hinnallaan vissiin halvin plugari mitä suomesta löytyy, Megane menee tuonne 33k€ luokkaan. Teknisesti ehkä Hyundai Ionic ja Seat Leon välimaastoon. Paperilla Seat pyyhkii pöytää tehojen puolesta. Rellu ja Hyundai on noin 160hp ja Seat 200hp. Onko joku pyytänyt vaihtotarjouksia, millä merkillä mahdollisesti saa parhaat diilit?
Rellun ostaminen uutena ja vielä koeajamatta kuulostaa kyllä melkoiselta lottoamiselta, joku joskus totesi, että sitikan ostaminen uuten on taloudellinen itsemurha. Pätee varmaan joka ranskikseen tai jopa mihin vaan uuteen autoon...
 
Renaultin plugin hybridit on näköjään hinnoiteltu, Captur on hieman alle 30k€ hinnallaan vissiin halvin plugari mitä suomesta löytyy, Megane menee tuonne 33k€ luokkaan. Teknisesti ehkä Hyundai Ionic ja Seat Leon välimaastoon. Paperilla Seat pyyhkii pöytää tehojen puolesta. Rellu ja Hyundai on noin 160hp ja Seat 200hp. Onko joku pyytänyt vaihtotarjouksia, millä merkillä mahdollisesti saa parhaat diilit?
Rellun ostaminen uutena ja vielä koeajamatta kuulostaa kyllä melkoiselta lottoamiselta, joku joskus totesi, että sitikan ostaminen uuten on taloudellinen itsemurha. Pätee varmaan joka ranskikseen tai jopa mihin vaan uuteen autoon...
Itse pyysin tarjousta Rellu Zoe:sta ja VW id3:sta. VW tarjous oli huomattavasti parempi. Hyundailla eivät osanneet antaa kunnon tarjousta ollenkaan. Mukamas romutuspalkkiota ja alennusta ei voi antaa yhtä aikaa, mikä taas ei pidä paikkansa. Koska romutuksen saa hankittua itsekin. Rellulla oli vähän sama ongelma, että eivät osanneet antaa alennusta. Varmaan myyjästäkin kiinni, että mikä tarjous sieltä sattuu tulemaan?

Seat Leon ladattavasta oli noin -2000€ tarjous, mutta se ei ole enää voimassa. Seatista en ole edes tarjousta kysynyt.
 
No ilmankos, en tiedä tuollaisista eco-asetuksista. Omassa 2005 primerassa on automaatti-ilmastointi ja toimii yhtä hyvin eli huonosti kuin noiden uusien ilmastointi eco asetuksella. Ystävän outlanderissa samoja ongelmia, eikä mitään eco-asetuksia ole käytössä, joten oletin sen olevan normaalia japseille...

Normaalia korealaisille on olla aina TM:n talvitestin parhaiten lämpiävä auto viimosen 15v ajan. Sun Saab-muistelot jostain ennen sotia on humoristisia, vielä kun yrität rakentaa aasinsiltaa edes viimosen 15v. aikakaudelle niistä. ;)
 
Marraskuun myydyimmät sähköautot suomessa. XC40:stä saatu 1 kpl suomeen. Norjassa noita on jo toimitettu enemmänkin, joten varmaan suomessakin noiden toimitukset alkaa lähiaikoina ja kivunnee myynneissä kärkipäähän.

marraskuu.PNG
 
  • Tykkää
Reactions: T0m
Marraskuun myydyimmät sähköautot suomessa. XC40:stä saatu 1 kpl suomeen. Norjassa noita on jo toimitettu enemmänkin, joten varmaan suomessakin noiden toimitukset alkaa lähiaikoina ja kivunnee myynneissä kärkipäähän.

marraskuu.PNG

Paljon realistisempaa on olettaa VAG:t kipuavan myynnissä kärkipäähän. Vai olisko jotain perusteluitakin tarjolla että miksi oletat Volvon kipuilevan? =)
 
Paljon realistisempaa on olettaa VAG:t kipuavan myynnissä kärkipäähän. Vai olisko jotain perusteluitakin tarjolla että miksi oletat Volvon kipuilevan? =)
No lähinnä sen vuoksi, että kyseessä on uusi malli ja suomessa sähköistettyjen Volvojen myynti on ollut vahvaa. Ainakin alkuvuodesta kehuttiin, että suomeen on varattu iso kiintiö noita XC40 P8 -malleja heti alussa. Toki ID.3 jatkaa jatkossakin vahvaa myyntiä ja tammi-helmikuussa tulee ID.4, joka varmasti pompsahtaa kärkipäähän myös.

Yleisesti ottaen VAG:lla tulee ensi vuonna olemaan todella vahva ote suomen sähköautomarkkinasta.
 

Toyota - Mazda yhteistyö syvenee. Spekulaatiota, mutta olisiko Yaris Hybrid AWD-I, jota myydään kuitenkin jo Japanissa tulossa Eurooppaan Mazda 2 varianttina? Ensin toki tulee Yaris Cross sähköisellä nelivedolla, mutta mielelläni näkisin saman myös katumaasturittomassa formaatissa ja kävisi hyvin Mazdan brändiin.
 
No lähinnä sen vuoksi, että kyseessä on uusi malli ja suomessa sähköistettyjen Volvojen myynti on ollut vahvaa. Ainakin alkuvuodesta kehuttiin, että suomeen on varattu iso kiintiö noita XC40 P8 -malleja heti alussa. Toki ID.3 jatkaa jatkossakin vahvaa myyntiä ja tammi-helmikuussa tulee ID.4, joka varmasti pompsahtaa kärkipäähän myös.

Yleisesti ottaen VAG:lla tulee ensi vuonna olemaan todella vahva ote suomen sähköautomarkkinasta.

No voihan silllä vetää tietysti kärryä, mutta 300km ajomatka ja kallis hankintahinta ei välttämättä iha myyntihittiä tuo, noh sähköautojen hankinnat on marginaaliporukan touhuja tällä hetkel muutenkin niin yhtäkkiä voi tollasellaki tuotteel sit päästä marginaaliryhmäs kärkee tavallsiten sähköautojen kyntäessä paikallaa. =)
 
Itselläni lähti Volvo XC90 T8 tilaukseen. Ruksin kaikki varusteet joten hinta on sitä myöten 6-numeroinen. 2 000 euroa lisää ja olisin saanut Tesla Model X:n mutta kuvittelen Volvon olevan parempi perheen kuljettamiseen. Kummallakaan en ole metriäkään ajanut, mutta arvostelujen perusteella toinen on vikaherkkä meluisa kivireki ja toinen laadukas leppoisa perheauto. Vaatimuksena oli hybridi tai sähköauto jossa kolme penkkiriviä niin vaihtoehdot olivat nämä kaksi.
 
Itselläni lähti Volvo XC90 T8 tilaukseen. Ruksin kaikki varusteet joten hinta on sitä myöten 6-numeroinen. 2 000 euroa lisää ja olisin saanut Tesla Model X:n mutta kuvittelen Volvon olevan parempi perheen kuljettamiseen. Kummallakaan en ole metriäkään ajanut, mutta arvostelujen perusteella toinen on vikaherkkä meluisa kivireki ja toinen laadukas leppoisa perheauto. Vaatimuksena oli hybridi tai sähköauto jossa kolme penkkiriviä niin vaihtoehdot olivat nämä kaksi.

Nissan EV200 ois ollu 7-paikkainen sähköauto.
 
Itselläni lähti Volvo XC90 T8 tilaukseen. Ruksin kaikki varusteet joten hinta on sitä myöten 6-numeroinen. 2 000 euroa lisää ja olisin saanut Tesla Model X:n mutta kuvittelen Volvon olevan parempi perheen kuljettamiseen. Kummallakaan en ole metriäkään ajanut, mutta arvostelujen perusteella toinen on vikaherkkä meluisa kivireki ja toinen laadukas leppoisa perheauto. Vaatimuksena oli hybridi tai sähköauto jossa kolme penkkiriviä niin vaihtoehdot olivat nämä kaksi.

X mallia ajaneena voin sanoa että ei se mikään meluisa kivireki kyllä ole :D
 
X mallia ajaneena voin sanoa että ei se mikään meluisa kivireki kyllä ole :D

Jokaisella on omat preferenssit. Jotkut väittää Golfiakin niin semipremiumiksi mutta musta se on epämiellyttävä rengasjollotin. Ja ihan omaan itse Golfin kakkosautona. Mitään yhtä totuutta näissä ei todellakaan ole olemassa. Kivirekimääritelmät menee samaan kategoriaan, jos koko ajan nypyttää eikä ole se luvattu taikamattokyyti niin sitten se on kivireki-määritelmän alle yleensä taipuvainen.
 
Itselläni lähti Volvo XC90 T8 tilaukseen. Ruksin kaikki varusteet joten hinta on sitä myöten 6-numeroinen. 2 000 euroa lisää ja olisin saanut Tesla Model X:n mutta kuvittelen Volvon olevan parempi perheen kuljettamiseen. Kummallakaan en ole metriäkään ajanut, mutta arvostelujen perusteella toinen on vikaherkkä meluisa kivireki ja toinen laadukas leppoisa perheauto. Vaatimuksena oli hybridi tai sähköauto jossa kolme penkkiriviä niin vaihtoehdot olivat nämä kaksi.

Kia Sorento Plugin olisi ollut myös vaihtoehto ja lompakkoon olisi jäänyt vielä muutama kymppi.

Sorento on muuten kaikissa ajotiloissa neliveto, kun taas Volvo sähkömoodissa takaveto.

Business Luxury 7P
Tärkeimmät ominaisuudet
Valitse moottori
1,6 T-GDI Plug-in Hybrid 4WD AT
64 648,87 €
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni lähti Volvo XC90 T8 tilaukseen. Ruksin kaikki varusteet joten hinta on sitä myöten 6-numeroinen. 2 000 euroa lisää ja olisin saanut Tesla Model X:n mutta kuvittelen Volvon olevan parempi perheen kuljettamiseen. Kummallakaan en ole metriäkään ajanut, mutta arvostelujen perusteella toinen on vikaherkkä meluisa kivireki ja toinen laadukas leppoisa perheauto. Vaatimuksena oli hybridi tai sähköauto jossa kolme penkkiriviä niin vaihtoehdot olivat nämä kaksi.
Eikö siellä muka ole useampikin toisensa poissulkeva varustevaihtoehto?

Mitä tulee tuosta ajamisesta, niin uudessa autossa sen merkitys ei ole niin tärkeä kuin käytetyssä. Uusi toimitettava autoyksilö voi olla ihan paska ajaa, mutta kun se on valmistajan mukaan sama auto, niin eipä siitä saa muuta lämpimikseen meluta.
 
Omassa hybridissä näillä säillä turha pitää edes 10 minuuttia lämppäriä päällä ennen lähtöä. Pakkasilla ehkä vartti tuota lähes välitöntä 5,5kW tehoa.
Mutta toki jos ei pärjää niin aina voi vaihtaa vanhaan Saabiin. :x3:
 
Onko täällä ketään kellä on itsestään lataava hybridi ja ajaisi paljon esim. motaria edes takaisin, että mitkä ne oikeat kulutukset on?
 
Onko täällä ketään kellä on itsestään lataava hybridi ja ajaisi paljon esim. motaria edes takaisin, että mitkä ne oikeat kulutukset on?
Samalla tavallahan plugari käyttäytyy kuin pelkkä itselataava paitsi että painoa on vähän enemmän koska isommat akut.
oma BMW 330e meni espoosta leville edestakaisin 3 aikuista ja viikon matkatavarat viime talvena keskikulutuksella 5.7l/100km. Ei latausta johdosta missään kohtaa reissua.
 
Tuo Volvon plugarin toteutus on vaan sen verran köykäinen, että se tahtoo pitää polttomoottorin lähestulkoon aina käynnissä, vaikka sille ei olisi mitään tarvetta. Kulutussäästö syntyy siis lähinnä markkinointimateriaalissa. Jos itse laittaisin 6-numeroisen summan autoon, niin en miettisikään muuta kuin sähköä, jos vain ajoprofiili antaa periksi sähkön rangen osalta.
 
Tuo Volvon plugarin toteutus on vaan sen verran köykäinen, että se tahtoo pitää polttomoottorin lähestulkoon aina käynnissä, vaikka sille ei olisi mitään tarvetta. Kulutussäästö syntyy siis lähinnä markkinointimateriaalissa. Jos itse laittaisin 6-numeroisen summan autoon, niin en miettisikään muuta kuin sähköä, jos vain ajoprofiili antaa periksi sähkön rangen osalta.
Se vaan että niitä 6-numeroisia sähköisiä on kovin vähän tarjolla. Tuossakin tapauksessa ainoa vaihtoehto oli tesla jolloin itsekin olisin päätynyt volvoon.
 
Se vaan että niitä 6-numeroisia sähköisiä on kovin vähän tarjolla. Tuossakin tapauksessa ainoa vaihtoehto oli tesla jolloin itsekin olisin päätynyt volvoon.
Eikö se ole vain positiivista, jos sähköön ei kulu se koko 6-numeroinen summa vaan vähemmän.
 
Samalla tavallahan plugari käyttäytyy kuin pelkkä itselataava paitsi että painoa on vähän enemmän koska isommat akut.
oma BMW 330e meni espoosta leville edestakaisin 3 aikuista ja viikon matkatavarat viime talvena keskikulutuksella 5.7l/100km. Ei latausta johdosta missään kohtaa reissua.
Juu. Vaikea vain löytää sopivaa tietoa.
 
Onko täällä ketään kellä on itsestään lataava hybridi ja ajaisi paljon esim. motaria edes takaisin, että mitkä ne oikeat kulutukset on?
BMW f30 330e, Jyväskylä - Vaasa - Helsinki, lähtö täydellä tankilla ja latauksella. 740km, keskikulutus tankkauksesta mitattuna 5.03l/100, kyydissä yksi äijä ja läppäri. Kesällä siis.
 
Normaalia korealaisille on olla aina TM:n talvitestin parhaiten lämpiävä auto viimosen 15v ajan. Sun Saab-muistelot jostain ennen sotia on humoristisia, vielä kun yrität rakentaa aasinsiltaa edes viimosen 15v. aikakaudelle niistä. ;)

No kun tässä on kohta 15v ajanut primeralla ja riittävän kypsynyt tuohon, että kesät talvet auto on haalea ja huurteessa niin mieluusti tekee taustatyötä, ettei seuraavana 15v aikana tarvitse kärsiä samoista oireista.

Mietinnässä oli outlander, mutta ilmanvaihto liian samankaltainen primeran kanssa niin ei tule kauppoja.

rx450h olisi passeli, mutta karkaa budjetista. Korealaiset taas typeriä kun tuottavat lämpöä polttomoottorilla, mikä vesittää koko sähköllä liikkumisen.

Countryman oli passeli, mutta bmw tekniikka ja koukun puute arveluttaa, samoin Minin linjaus pudottaa phev valikoimista pois.

Täytynee varmaan tovi vielä jatkaa etsintää kun nythän on mainostettu runsaasti uusien mallien vyörytystä lähivuosina.

edit: juu, saabeilla ajanut vuosituhannen vaihteessa ja sen jälkeiset autot eivät ole olleet yhtä lämpöisiä talvella.

e36 bmw, xsara hdi ja bensa primera.
 
Onko Kodiaq/touran kokoluokkaan tulossa BEVejä ensi vuonna? Hakusessa 7paikkaa/tilaa ilman Teslan surkeaa laatua/meluisuutta ja hintalappu alle 50ke?
 
Eikö se ole vain positiivista, jos sähköön ei kulu se koko 6-numeroinen summa vaan vähemmän.
Ei kukaan osta 100k henkilöautoa pelkkien faktojen perusteella. Jo plekästään se että Tesla* on ruma ja Volvo hyvän näköäinen on täysin normaali syy siihen miksi on valinnut Volvon.

*Tähän kohtaan mikä tahansa toinen vaihtoehto
 
Onko täällä ketään kellä on itsestään lataava hybridi ja ajaisi paljon esim. motaria edes takaisin, että mitkä ne oikeat kulutukset on?

Täältä löytyy 2-litrainen Corolla Active ja ja ajetaan yleensä 100km/arkipäivä, josta 60-70% motaria. Kulutus ollut kesällä n. 5,5 ja talvella 6 litraa satasella.
 
ID6 tosiaan wikipedian mukaan tuotantoon jo 2021, mutta jos se kerkeää suomeen ensi vuoden puolella, alle 50te:n se tuskin mahtuu ?
En allekirjoita minäkään että hybriditoyotat tai Lexukset olisivat kylmiä talviautoja, ei ole myöskään Outlander, päinvastoin, avaimesta (jonka jostain käsittämättömästä syystä joutuu yhden juotoksen tekemään että alkaa toimimaan) klikkaamalla lämpiää sisätilat ja ilmeisesti tuulilasi, peilit ja takalasikin, nollakelillä muutama hassu minuutti ja voi hypätä lämpimään autoon. Vaikka ei klikkaisikaan niin lämpiää silti niinkuin kokemukseni mukaan kaikki muutkin nykyautot
 
Samalla tavallahan plugari käyttäytyy kuin pelkkä itselataava paitsi että painoa on vähän enemmän koska isommat akut.

Tämä väite pätee lähinnä niiden ladattavien kohdalla, joilla on myös itselataava versio. Eli Prius, Rav4, Kuga ja ehkä jotkin korealaiset. Bensaturboista en sanoisi näin.
 
Tuo Volvon plugarin toteutus on vaan sen verran köykäinen, että se tahtoo pitää polttomoottorin lähestulkoon aina käynnissä, vaikka sille ei olisi mitään tarvetta. Kulutussäästö syntyy siis lähinnä markkinointimateriaalissa. Jos itse laittaisin 6-numeroisen summan autoon, niin en miettisikään muuta kuin sähköä, jos vain ajoprofiili antaa periksi sähkön rangen osalta.

Mitä merkitystä kulutuksella on jos laittoi 100k€ autoon? Jos tarvitsee pohtia kulutuksia siinä vaiheessa niin tuli ostettua liian kallis auto.
 
Kia Sorento Plugin olisi ollut myös vaihtoehto ja lompakkoon olisi jäänyt vielä muutama kymppi.

Sorento on muuten kaikissa ajotiloissa neliveto, kun taas Volvo sähkömoodissa takaveto.

Business Luxury 7P
Tärkeimmät ominaisuudet
Valitse moottori
1,6 T-GDI Plug-in Hybrid 4WD AT
64 648,87 €
Tuolla moottorilla ei pääse rekoista ohi, lisäksi en ole vakuuttunut tuosta nelivedostakaan. Tekniikan maailma testasi muutama vuosi sitten nelivetoja eikä yksikään Aasialainen auto ollut 700 metrin lumisen ylämäen päällä nelivetoinen. Myös sisustan laatuvaikutelma on Kiassa mielestäni heikko.
 
Mitä merkitystä kulutuksella on jos laittoi 100k€ autoon? Jos tarvitsee pohtia kulutuksia siinä vaiheessa niin tuli ostettua liian kallis auto.

Tässä jätät huomioimatta sen että jotkut ihmiset ei edes halua autoa missä on pakoputki mistä tulee myrkyllisiä kaasuja. Jos ei ilmastosyistä, niin sen takia ettei tarvitse itse haistella niitä.
 
Tuo Volvon plugarin toteutus on vaan sen verran köykäinen, että se tahtoo pitää polttomoottorin lähestulkoon aina käynnissä, vaikka sille ei olisi mitään tarvetta. Kulutussäästö syntyy siis lähinnä markkinointimateriaalissa. Jos itse laittaisin 6-numeroisen summan autoon, niin en miettisikään muuta kuin sähköä, jos vain ajoprofiili antaa periksi sähkön rangen osalta.
Jos vaatimuksena on 3 penkkiriviä, neliveto, hybridi/sähkö, alle 7s 0-100 km/h, "premium" merkki ja se ettei auto ole meksikolaisten teltassa kasaama niin luetteletko minulle vaihtoehdot?
 
Tämä väite pätee lähinnä niiden ladattavien kohdalla, joilla on myös itselataava versio. Eli Prius, Rav4, Kuga ja ehkä jotkin korealaiset. Bensaturboista en sanoisi näin.
Mitä meinaat tällä? Omien kokemuksien perusteella hyvinkin samalla tavalla toimii oli siitä markkinoilla itselataava tai ei.
 
Tuolla moottorilla ei pääse rekoista ohi, lisäksi en ole vakuuttunut tuosta nelivedostakaan. Tekniikan maailma testasi muutama vuosi sitten nelivetoja eikä yksikään Aasialainen auto ollut 700 metrin lumisen ylämäen päällä nelivetoinen. Myös sisustan laatuvaikutelma on Kiassa mielestäni heikko.

Onnea uuden auton johdosta, laita sitten myös muutama kuva tuonne oma-auto ketjuun niin päästään porukalla ihastelemaan. Ja mielellään myös dashcam video rekkojen ohittelusta vaikka räbään. ;)
 
Tuo Volvon plugarin toteutus on vaan sen verran köykäinen, että se tahtoo pitää polttomoottorin lähestulkoon aina käynnissä, vaikka sille ei olisi mitään tarvetta. Kulutussäästö syntyy siis lähinnä markkinointimateriaalissa. Jos itse laittaisin 6-numeroisen summan autoon, niin en miettisikään muuta kuin sähköä, jos vain ajoprofiili antaa periksi sähkön rangen osalta.
Eikö Volvossa ole Pure-moodi joka ajaa pelkästään sähköllä jos akussa on virtaa? Vaikka ajomatka pelkällä sähköllä on lyhyt se riittänee omiin ja vaimon kaupunkipyörittelyihin.
 
Eikö Volvossa ole Pure-moodi joka ajaa pelkästään sähköllä jos akussa on virtaa? Vaikka ajomatka pelkällä sähköllä on lyhyt se riittänee omiin ja vaimon kaupunkipyörittelyihin.
No volvon sähkömoottori ei ole kovin tehokas, eli jos niskatuille haluaa käyttöä on polttista käytettävä. Ja tietysti sähköveto on vaan takana, eli jos tilanne vaatii oikeasti nelivetoa, niin se ei pelkällä sähköllä onnistu.

Mun mielestä tuo riittää helposti normaali kiihdytykseen, mutta "normaalikiihdytys" on niin häilyvä termi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 231
Viestejä
4 656 476
Jäsenet
76 387
Uusin jäsen
TJ8

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom