Outoa, oma Auris Hybrid on erittäin nopea lämpiämään. Olisko pahimmillaan ollut ulkona -28C, ja ei todellakaan ollut "astmaisen hiiren yskäisyn verran lämpöä".
Osasitko varmasti käyttää vierasta autoa tehokkaasti? Esim. ECO-tila rajoittaa lämpöä huomattavasti, joten sitä ei tule käyttää erityisen kylmällä säällä tai alkumatkasta.
Liitin oheen kuvan TM-talviautovertailusta, jossa oli mukana Auris Hybrid. Auris sai lämmityslaitteistaan täyden kympin. Takalasin- ja istuinlämmittimistä annettiin arvosana "kiitettävä". Maantiekokeessa -9C --> +23C kesti vain 9 minuuttia, mikä oli koko joukon nopein aika. Auto siis lämpesi 35,6C/10 min.
Toisessa kuvassa on TM-talviautossa Saab 900i 1990, joka lämpesi valtatiekokeessa 0 --> +23C 13 minuutissa, eli 17,7C/10 min. Takalasinlämmitin sai arvosanan "tyydyttävä" ja lämmityslaitteet kokonaisuutena 4/5 tähteä.
Saab on ollut aikoinaan hyvä lämpenemään, mutta uudempi Auris Hybrid lämpenee silti tuplanopeudella. Siinä on sähkövastukset avittamassa, vrt. tukankuivain, joka on aika ripeä tuottamaan lämpöä.