Keskustelua hybridiautoista

Eiköhän siinä sulle vastattu jo, markkinoilla ei ole samassa hintaluokassa pikkuautoluokassa kovinkaan hyviä vaihtoehtoja. Jos ei kelpaa niin pieni auto, niin tuskin puhutaan samoista markkinoista. Ostaahan jotkut Teslankin, vaikka nekin on pieniä ja tehottomia. Miksei ne osta suoraan Volvo FMX:ää?
Eikö tripletti mene samaan hintaan kuin Yaris? Itsellä oli edellisen korimallin Yaris hybrid joka vaihtui Mii electricciin ja Mii vie Yarista oikeastaan joka osa-alueella. Eikä se Yariskaan huono ollut, mutta valitettavasti kovin antiikkiselta tuntuu sähkön jälkeen.
 


Tämä Nissanin uusi sähkishän on ihan kiinnostava. Ainakin jenkeissä ID4 tasoa hinnat, mutta varsinkin ohjaamo on kyllä ihan eri maata kuin VW:n halppis kabiini videon perusteella. Jännästi tämä on oletuksena etuveto, mutta nelivedon saisi muka matalimmankin akkukapasiteetin mukana lisähintaan. Eikös tämä jo perustu siihen uuteen Nissan-Renaul yhteistyön sähköauto pohjaan? Siten etuveto lähtökohta on vähän hassua, mutta muuten kovin lupaava laite.
 
Itse voisin hyvin ottaa vähän enemmänkin ajetun Golfin, mutta Yariksen vanha malli ei kiinnosta ominaisuuksien puolesta eli omalla kohdalla nuo olisivat aika saman hintaiset vaihtoehdot.
Perusmallin Yaris Hybrid näyttää olevan alk. 21 500€. Ja sillähän saa jo ainakin halvimpia e-Golfeja ja jäisikin vielä rahaa. Koska aika edullisia nuo vanhat e-Golfit. Toki uusi on aina uusi. Ja id3 tulisi olemaan alk 29900.

Eikö tripletti mene samaan hintaan kuin Yaris? Itsellä oli edellisen korimallin Yaris hybrid joka vaihtui Mii electricciin ja Mii vie Yarista oikeastaan joka osa-alueella. Eikä se Yariskaan huono ollut, mutta valitettavasti kovin antiikkiselta tuntuu sähkön jälkeen.
Mulle tulee neljäs tripletti joskus ensi vuonna. Hinta oli vähän alle 18 900€ toimituskuluineen (seat mii+ parilla, eli kaikilla varusteilla).

Tripletti tuntui ainakin vähän hiljaisemmalta kuin uusi Yaris 17" renkailla. Tripletissä toki vähän kapeammat 16" renkaat.

Ilmeisesti ainakin e-up:ia saisi jostain tilattua ja hinta on varmaan samaa luokkaa Yariksen kanssa.
 
Eikö tripletti mene samaan hintaan kuin Yaris? Itsellä oli edellisen korimallin Yaris hybrid joka vaihtui Mii electricciin ja Mii vie Yarista oikeastaan joka osa-alueella. Eikä se Yariskaan huono ollut, mutta valitettavasti kovin antiikkiselta tuntuu sähkön jälkeen.
Mii, up, citigo ei vie yarista, ainakaan tätä uutta tasan yhtään millään osa-alueella paitsi jos täyssähkö voimansiirto on ainoa kriteeri.
 
Mii, up, citigo ei vie yarista, ainakaan tätä uutta tasan yhtään millään osa-alueella paitsi jos täyssähkö voimansiirto on ainoa kriteeri.
Mites se Yariksen lämmitettävä tuulilasi ja etäohjattu lämmitys/jäähdytys missä tahansa paikassa? Ai ei oo vai :D Kolmikko vie käyttömukavuudessa Yarista 100-0. Saatavuus on käytännössä ainoa järkisyy ostaa Yaris.
 
Mii, up, citigo ei vie yarista, ainakaan tätä uutta tasan yhtään millään osa-alueella paitsi jos täyssähkö voimansiirto on ainoa kriteeri.
Itselle on oikeastaan jopa hankala keksiä mitään yksittäistä kohtaa, mikä siinä uudessa Yariksessa pitäisi olla niin paljon paremmin tehty kuin edellisessä mallissa, että kokonaisuudessaan se olisi triplettiä parempi. Oikeastaan ainoa asia mikä tulee mieleen niin on se, että sähkörangen riittävyys omassa käytössä eli pitäisi jatkuvasti ajaa pitkää siivua autolla, jolloin mikä tahansa polttoainetankillinen auto on parempi kuin sähköauto pienehköllä rangella.

Ja mitä tulee uuteen Yarikseen, niin aika saletisti sen voimalinja on selkeästi huonompi. Samoin se häviää käyttö- ja huoltokuluissa. Ei taida myöskään löytyä kännykän etähallintaa Yariksesta. Tai miten olisi lähes äänetön eteneminen hitaissa nopeuksissa. Ei myöskään tarvitse ravata siellä tankilla vaan aina voi lähteä täydellä "tankilla" liikkeelle.
 
Itselle on oikeastaan jopa hankala keksiä mitään yksittäistä kohtaa, mikä siinä uudessa Yariksessa pitäisi olla niin paljon paremmin tehty kuin edellisessä mallissa, että kokonaisuudessaan se olisi triplettiä parempi. Oikeastaan ainoa asia mikä tulee mieleen niin on se, että sähkörangen riittävyys omassa käytössä eli pitäisi jatkuvasti ajaa pitkää siivua autolla, jolloin mikä tahansa polttoainetankillinen auto on parempi kuin sähköauto pienehköllä rangella.

Ja mitä tulee uuteen Yarikseen, niin aika saletisti sen voimalinja on selkeästi huonompi. Samoin se häviää käyttö- ja huoltokuluissa. Ei taida myöskään löytyä kännykän etähallintaa Yariksesta. Tai miten olisi lähes äänetön eteneminen hitaissa nopeuksissa. Ei myöskään tarvitse ravata siellä tankilla vaan aina voi lähteä täydellä "tankilla" liikkeelle.

Isompi koko ja 5-paikkaisuus tulee ainakin itselle mieleen. Ainakin itsellä nämä oli aika tärkeät kriteerit, vaikka kummassakin tapauksessa pikkuautoista puhutaan.
 
Isompi koko ja 5-paikkaisuus tulee ainakin itselle mieleen. Ainakin itsellä nämä oli aika tärkeät kriteerit, vaikka kummassakin tapauksessa pikkuautoista puhutaan.
Totta joo, tuo viisipaikkaisuus voi olla jollekin tärkeä juttu. Ainakin edeltävä Yaris oli toki kokoluokaltaan isompi, mutta sisätiloissa se ei oikeasti näkynyt juuri mitenkään. Oikeastaan Seattiin lasten turvaistuimet mahtuu paremmin paikoilleen kuin Yarikseen. Yariksen kontti saattaa olla karvan verran isompi, mutta ei niin paljon, että sillä oikeasti olisi merkitystä. Kyllä tuosta pitäisi hypätä yksi kokoluokka isommaksi, että se alkaisi oikeasti näkymään tilassa. Toisaalta taas sitten esimerkisi ID3 onkin sisätiloiltaan Passatti.
 
Hipaisukytkimillä on tuokin onnistuttu näköjään pilaamaan. Tämä villitys tuntuu ihan samalta kuin 80-luvun kalvonäppäimet tietokoneissa ja kaukosäätimissä, jotka oli myyntimiesten mielestä ilmeisen cooleja, mutta kaikki käyttäjät vihasivat niitä.

katso liitettä 480494

Hipaisukytkimet on pepusta, en väitä yhtään vastaan. Mutta noissa on ilmeisesti sentään jonkinlainen kapasitiivinen vaste. Lisäksi otan erilliset hipaisukytkimet milloin vain perustoiminnoille (kuten ilmastointi) kuin samat toiminnot kömpelöön kosketusnäyttöön VW tyyliin. Perinteiset napit useille toiminnoille toki paras, mutta ilmeisesti pian osa historiankirjoitusta.
 
Ja mitä tulee uuteen Yarikseen, niin aika saletisti sen voimalinja on selkeästi huonompi. Samoin se häviää käyttö- ja huoltokuluissa. Ei taida myöskään löytyä kännykän etähallintaa Yariksesta. Tai miten olisi lähes äänetön eteneminen hitaissa nopeuksissa. Ei myöskään tarvitse ravata siellä tankilla vaan aina voi lähteä täydellä "tankilla" liikkeelle.

Kyllähän uusi hybridi kiihtyy suuremmissa nopeuksissa triplettiä paremmin. Vanhan hybridin voi varmaan aika yksiselitteisesti sanoa olevan triplettiä huonompi, mutta uuden kohdalla makuasia. En kyllä usko että moni töpseliauton makuun päässyt vaihtaisi hyväänkään itselataavaan.
 
Kyllähän se sähkisten kanssa tällä hetkellä on tilanne, että jos kokoluokkaa pienempi kelpaa niin sähkistä vaan tilaukseen -- voimalinja on kiva ja jos voi ladata himassa niin miksipäs ei.

Vähän sama juttu tuossa, vähän isommassa mittakaavassa vaan, on kun pohtii että Model 3 vai E-Mersu. Sisätilat on pienemmässä sähkiksessä usein kokoluokkaansa vähän isommat, mutta ei se auta siihen pieneen kokoon silti. Pieni auto tuntuu pieneltä autolta kun sillä ajaa, oli sisätilat miten hyvin tahansa käytetty hyödyksi.

Tästä tuli myös mieleen huonot säätömahdollisuudet. Ratin syvyyttä ei voi muuttaa. Pitkänä miehenä yaris toimii itselleni paremmin kuin mii tai e-up, kun kävin ne koeajamassa.
 
Sähköautomarkkinat vähän hakusessa, mutta onko tiedossa että ensi vuodelle olisi tulossa alle 38k (käyttöedun maksimi töissä) hintaan tilavaa sähköautoa jokapäiväiseen perheautokäyttöön? Pari lastenistuinta jatkuvasti käytössä + tuplarattaat kontissa. ID3 liian pieni kontti. Kallistumassa nyt sähköauton puoleen jos se hallituksen 170 euron alennus kerran tulee.
 
Sähköautomarkkinat vähän hakusessa, mutta onko tiedossa että ensi vuodelle olisi tulossa alle 38k (käyttöedun maksimi töissä) hintaan tilavaa sähköautoa jokapäiväiseen perheautokäyttöön? Pari lastenistuinta jatkuvasti käytössä + tuplarattaat kontissa. ID3 liian pieni kontti. Kallistumassa nyt sähköauton puoleen jos se hallituksen 170 euron alennus kerran tulee.
ID.4:n perusmalli saattaa mennä nipin napin hintarajan alle.
 
Skoda Enyaq on myös ihan mielenkiintoinen ilmestys:


Hienon näköinen kuvissa ja sisätilat astetta laadukkaamman oloiset kuin ID-malleissa. Kun on näitä crossovereita katsonut, niin tämä tai Kia E-Niro on antanut parhaimman vaikutelman alle 50k€ hintaluokassa. Ei Peugeot E-2008 tosin sekään huono ollut, mutta ehkä hintaisekseen kaipaisi kyllä isompaa rangea.
 
Ei liity voimalinjaan mitenkään, mutta TM:n ID.3 testiä lukiessa jäi mietityttämään, meneekö auton adaptiivinen vakionopeus+kaistavahtijärjestelmä sekaisin, jos autoa sattuu ajamaan talvella hanskat kädessä - kapasitiivinen ohjauspyörä, joka tuntee onko kädet ratilla, kun mainitaan parannuksena entisiin.
 
Sähköautomarkkinat vähän hakusessa, mutta onko tiedossa että ensi vuodelle olisi tulossa alle 38k (käyttöedun maksimi töissä) hintaan tilavaa sähköautoa jokapäiväiseen perheautokäyttöön? Pari lastenistuinta jatkuvasti käytössä + tuplarattaat kontissa. ID3 liian pieni kontti. Kallistumassa nyt sähköauton puoleen jos se hallituksen 170 euron alennus kerran tulee.
Id.4 ja Enyaq taitaa mennä niukasti tuon rajan yli. Kia e-niro 39kWh akulla menee tuohon hintahaitariin. Kannataa suunnata koeajolle rattaiden kanssa ja miettiä sitten riittääkö 39kWh:n ~250km range omaan käyttöön.
 
Ei liity voimalinjaan mitenkään, mutta TM:n ID.3 testiä lukiessa jäi mietityttämään, meneekö auton adaptiivinen vakionopeus+kaistavahtijärjestelmä sekaisin, jos autoa sattuu ajamaan talvella hanskat kädessä - kapasitiivinen ohjauspyörä, joka tuntee onko kädet ratilla, kun mainitaan parannuksena entisiin.
Siinä kun jaksaa liikkeelle lähtiessä odotella minuutin valikkojen avautumista, saa ratinlämmittimen päälle = ei hanskoja, ei ongelmia...
 
Siinä kun jaksaa liikkeelle lähtiessä odotella minuutin valikkojen avautumista, saa ratinlämmittimen päälle = ei hanskoja, ei ongelmia...

Itseasiassa toimi juuri toisinpäin, istuin- ja ratinlämmitys menee todella herkästi lämpimälläkin syyssäällä päälle, minuutin saa odotella että saa ne pois (ja toisen minuutin siihen että löytää sen kohdan).
 
Itseasiassa toimi juuri toisinpäin, istuin- ja ratinlämmitys menee todella herkästi lämpimälläkin syyssäällä päälle, minuutin saa odotella että saa ne pois (ja toisen minuutin siihen että löytää sen kohdan).
Ah, ei sitten varmaan vain toiminut koeajoautossa automatiikka.


Työnantajalta tuli just pyyntö, että mieluummin päivittelisin työsuhdeautoa tämän vuoden puolella budjetääristä syistä. Vaan mihin, kun Enyaqia ei saa vielä tänä vuonna tilattua, volkkareissa kapasitiivinen helvetti ja muut pieniä (tai liian kalliita) :hmm:
 
Heh, just. Yleensä uudessa toimitusaika on mitä vaan 2-5kk väliltä niin tässä kohtaa sit ilmoittaa asian? No, onnea vaan kaupoille, toivottavasti joku myyjä on ruksinut sulle sopivan auton aiemmin syksyllä. :D

Vai riittääkö että on vaan tilattu tälle vuodelle?
En vielä ehtinyt selvittää riittääkö tilaus vai pitääkö rahankin liikkua. Meillä ei ole käsittääkseni lainkaan tavallisia liisareita, vaan ostettu firmalle.
 
En vielä ehtinyt selvittää riittääkö tilaus vai pitääkö rahankin liikkua. Meillä ei ole käsittääkseni lainkaan tavallisia liisareita, vaan ostettu firmalle.

Kyllähän voit auton tilata ja maksaa samantien, tuskin myyjä siitä valittaa :D
 
Normaalistihan tällainen "ota uusi auto, hus hus" olisi täysin positiivinen ongelma, mutta juuri nyt itse odottaisin. Ensi vuoden autot näyttävät kuitenkin valmiimmilta tuotteilta; akkujen hinnat eivät sentään ihan vielä liene tippumassa olennaisesti.

Niin ja sanottakoon se vielä, että olikin suunnitelmissa ostaa seuraava auto omiin nimiin, mutta tuo valtion tuki sai muuttamaan mielen.
 
En vielä ehtinyt selvittää riittääkö tilaus vai pitääkö rahankin liikkua. Meillä ei ole käsittääkseni lainkaan tavallisia liisareita, vaan ostettu firmalle.
Osakeyhtiössä tapahtumat kirjataan käytännössä aina suoriteperusteisesti, joten jos se pitää saada tämän vuoden kirjanpitoon, niin rahan pitää liikkua. Mutta tuskin autoliike kieltäytyy tekemästä kauppoja ja ottamasta rahaa vastaan, vaikkei tavara vielä liikkuisikaan.

Oliko hintakatto 38k? Edes id3 ei mene tuohon budjettiin (hinnat alkaen 38.6k tällä hetkellä), joten paras vaihtoehto olisi joku Peugeot 2008. Polttis voisi olla tässä vaiheessa parempi ratkaisu.
 
Osakeyhtiössä tapahtumat kirjataan käytännössä aina suoriteperusteisesti, joten jos se pitää saada tämän vuoden kirjanpitoon, niin rahan pitää liikkua. Mutta tuskin autoliike kieltäytyy tekemästä kauppoja ja ottamasta rahaa vastaan, vaikkei tavara vielä liikkuisikaan.

Oliko hintakatto 38k? Edes id3 ei mene tuohon budjettiin (hinnat alkaen 38.6k tällä hetkellä), joten paras vaihtoehto olisi joku Peugeot 2008. Polttis voisi olla tässä vaiheessa parempi ratkaisu.
Hinta on sovittavissa, jonkun järjen rajoissa. Auton saa aika vapaasti valita, nykyinen Octavia on ainoa "ei-premium" talossa.
 
Jos saat id4 mahtumaan mitenkään, ainakin itse pidän sitä hyvinkin houkuttelevana vaihtoehtona.
 
Jos saat id4 mahtumaan mitenkään, ainakin itse pidän sitä hyvinkin houkuttelevana vaihtoehtona.
id4 1st, eli ensimmäisen tuotannon malli 48 800€ (-2000). Tuohan on tosiaan melko edullinen. Toki id4:stä tulee myös huonommat versiot myöhemmin, mutta ne on samalla karsitumpia.
 
Mites se Yariksen lämmitettävä tuulilasi ja etäohjattu lämmitys/jäähdytys missä tahansa paikassa? Ai ei oo vai :D Kolmikko vie käyttömukavuudessa Yarista 100-0. Saatavuus on käytännössä ainoa järkisyy ostaa Yaris.
Ei tähän ole kahta sanaa jos pitää valita VAG tai Toyotan välillä, toyota hakkaa VAG koska vain luotettavuudessa ja jälleenmyynti arvossa.

Saatavuus, isompi koko, pidempi kokemus hybridistä, pidempi toimintamatka ja se toimintamatka pitenee parissa minuutissa.

Etähallinta on vain kiva varuste, mutta kaikki muu on Toyotan eduksi.
 
Ei tähän ole kahta sanaa jos pitää valita VAG tai Toyotan välillä, toyota hakkaa VAG koska vain luotettavuudessa ja jälleenmyynti arvossa.

Saatavuus, isompi koko, pidempi kokemus hybridistä, pidempi toimintamatka ja se toimintamatka pitenee parissa minuutissa.

Etähallinta on vain kiva varuste, mutta kaikki muu on Toyotan eduksi.
Toyota takuu 3 vuotta, Seat takuu 5 vuotta. Vaikka Toyotan laatu oli mitä niin kyllä itse mieluummin otan tuon kaksi vuotta pidemmän takuun. Eikä tuo Yaris sen paremmin hintaansa pitänyt kuin mikään muukaan auto.
 
Toyota takuu 3 vuotta, Seat takuu 5 vuotta. Vaikka Toyotan laatu oli mitä niin kyllä itse mieluummin otan tuon kaksi vuotta pidemmän takuun. Eikä tuo Yaris sen paremmin hintaansa pitänyt kuin mikään muukaan auto.
VAG konsernin takuu on kyllä yksi vitsi :rofl:
 
Ei tähän ole kahta sanaa jos pitää valita VAG tai Toyotan välillä, toyota hakkaa VAG koska vain luotettavuudessa ja jälleenmyynti arvossa.

Saatavuus, isompi koko, pidempi kokemus hybridistä, pidempi toimintamatka ja se toimintamatka pitenee parissa minuutissa.

Etähallinta on vain kiva varuste, mutta kaikki muu on Toyotan eduksi.
Oikeesti meinaat, että halpa käyttökelpoinen sähköauto menettää arvoaan tusina-kauppakassia nopeammin :rofl2: Viime vuoden puolella ostaneet myy 10 tkm ajettuja voitolla tällä hetkellä.
 
Oikeesti meinaat, että halpa käyttökelpoinen sähköauto menettää arvoaan tusina-kauppakassia nopeammin :rofl2: Viime vuoden puolella ostaneet myy 10 tkm ajettuja voitolla tällä hetkellä.
10tkm ajetulla ei ole mitään tekemistä sen 100tkm ajetun kanssa.

Niitä 10tkm ajettuja myydään sen takia "voitolla" koska auto saatiin ensimmäisessä erässä poikkeuksellisen halvalla ja toiseksi koska autoa ei meinaa nyt saada millään niin tyhmät maksaa käytetystäkin enemmän, eli voitto on keinotekoinen ja väliaikainen.

Ja kun unohdetaan sähköauton hankintatuki niin ero kasvaa Toyotan hyödyksi vielä enemmän.

Sähköautot menee tällä hetkellä täysin tappiolla mikä vääristää kuvaa jälleenmyynti arvosta.
 
10tkm ajetulla ei ole mitään tekemistä sen 100tkm ajetun kanssa.

Niitä 10tkm ajettuja myydään sen takia "voitolla" koska auto saatiin ensimmäisessä erässä poikkeuksellisen halvalla ja toiseksi koska autoa ei meinaa nyt saada millään niin tyhmät maksaa käytetystäkin enemmän, eli voitto on keinotekoinen ja väliaikainen.

Ja kun unohdetaan sähköauton hankintatuki niin ero kasvaa Toyotan hyödyksi vielä enemmän.

Sähköautot menee tällä hetkellä täysin tappiolla mikä vääristää kuvaa jälleenmyynti arvosta.

Mikä sinä olet arvioimaan ovatko ihmiset tyhmiä jos maksavat enemmän jostain tuotteesta mitä sen alkuperäinen hinta on ollut. Ilmiö on varsin tavallinen, paitsi ei käyttöautoissa. Sinäkin olet varmaan päässyt täten toimimaan jos joskus olet ostanut esim. Asunto-osaketta, taloa tai venettä

Miksi hankintatuki pitää unohtaa, ei se ole poistumassa, päinvastoin pidän mahdollisena että tuen suuruus kasvaa.

Myös viimeinen väittämäsi on virheellinen, varmasti sellaisiakin on, mutta ainakin esim id3, leaf ja teslat eivät tuota valmistajilleen tappiota.

Aiemmassa viestissä mainitsit jälleenmyyntiarvon. Itse vertaisin tätä autoilun murroskautta kymmenen vuoden takaiseen jolloin vasta verrattain muutamilla oli älypuhelimet, muut piti niitä outoina ja tarpeettomina, muutama vuosi eteenpäin ja kaikilla oli älypuhelimet. Mitä tapahtui älyttömien luurien markkinoille ? Tämän ymmärrän itsekin ettei ole yksi yhteen soveltuva vertaus, mutta en myöskään ymmärrä miten enää voi sivuuttaa asiaa että patteriautot oikeasti on lyömässä läpi
 
Aiemmassa viestissä mainitsit jälleenmyyntiarvon. Itse vertaisin tätä autoilun murroskautta kymmenen vuoden takaiseen jolloin vasta verrattain muutamilla oli älypuhelimet, muut piti niitä outoina ja tarpeettomina, muutama vuosi eteenpäin ja kaikilla oli älypuhelimet.

Kuinka hyvin vaikka viisi vuotta vanha Samsungin älyluuri säilyttää jälleenmyyntiarvonsa? Tuleeko paljonkin voittoa?
 
Komplimenttini, nappasit pointtini. Nyt äkkiä Nokian 3330 laturiin että wap yhteys säilyy isdn verkossa
 
Komplimenttini, nappasit pointtini. Nyt äkkiä Nokian 3330 laturiin että wap yhteys säilyy isdn verkossa

Nokia 3330 varmaan vielä toimisikin, tosin ISDN:ää se ei koskaan pystynyt tukemaan. Sen sijaan ISDN on kyllä edelleen käytössä ja analogisiakin yhteyksiä on edelleen (ja niiden laitteiden hinta on korkeampi kuin aikanaan). Nykyiset sähköautot eivät tule säilyttämään arvoaan yhtään sen paremmin, autossa on niin monta asiaa jotka kuluu jotka eivät ole muuttuneet mihinkään (puhumattakaan akuista).
 
Mikä sinä olet arvioimaan ovatko ihmiset tyhmiä jos maksavat enemmän jostain tuotteesta mitä sen alkuperäinen hinta on ollut. Ilmiö on varsin tavallinen, paitsi ei käyttöautoissa. Sinäkin olet varmaan päässyt täten toimimaan jos joskus olet ostanut esim. Asunto-osaketta, taloa tai venettä

Miksi hankintatuki pitää unohtaa, ei se ole poistumassa, päinvastoin pidän mahdollisena että tuen suuruus kasvaa.

Myös viimeinen väittämäsi on virheellinen, varmasti sellaisiakin on, mutta ainakin esim id3, leaf ja teslat eivät tuota valmistajilleen tappiota.

Aiemmassa viestissä mainitsit jälleenmyyntiarvon. Itse vertaisin tätä autoilun murroskautta kymmenen vuoden takaiseen jolloin vasta verrattain muutamilla oli älypuhelimet, muut piti niitä outoina ja tarpeettomina, muutama vuosi eteenpäin ja kaikilla oli älypuhelimet. Mitä tapahtui älyttömien luurien markkinoille ? Tämän ymmärrän itsekin ettei ole yksi yhteen soveltuva vertaus, mutta en myöskään ymmärrä miten enää voi sivuuttaa asiaa että patteriautot oikeasti on lyömässä läpi
Enhän mä ole väittänyt etteikö sähköauto ole tulevaisuus? Missä mä niin sanoin?

Puhuin jälleenmyynti arvosta kun alettiin vertaamaan mii:tä Toyotaan...
 
Enhän mä ole väittänyt etteikö sähköauto ole tulevaisuus? Missä mä niin sanoin?

Puhuin jälleenmyynti arvosta kun alettiin vertaamaan mii:tä Toyotaan...
Molemmathan on omalla laillaan hyviä. Seat Mii:ssä on vag autoksi pisin takuu ja melko halpa hinta ominaisuuksiin nähden. Ja 10 vuoden etähallinta ilmaiseksi.

Sama kyllä uudessa Yariksessakin, että halvin hybridi ja ostajan kannalta saatavuuskin on tosi hyvä. Toki tuon uuden Yariksen hinta vähän nousi.
 
Molemmathan on omalla laillaan hyviä. Seat Mii:ssä on vag autoksi pisin takuu ja melko halpa hinta ominaisuuksiin nähden. Ja 10 vuoden etähallinta ilmaiseksi.

Sama kyllä uudessa Yariksessakin, että halvin hybridi ja ostajan kannalta saatavuuskin on tosi hyvä. Toki tuon uuden Yariksen hinta vähän nousi.
Uusi Yaris on ihan eri planeetalta vanhaan verrattuna, ihmekkös tuo jos hinta vähän nousi...

Edellinen Yaris pohjautuu vuonna 2005 julkaistuun malliin ja on täten jo 15v vanhaa mallia, tämä nykyinen on lattiasta kattoon täysin uusi.
 
Molemmathan on omalla laillaan hyviä. Seat Mii:ssä on vag autoksi pisin takuu ja melko halpa hinta ominaisuuksiin nähden. Ja 10 vuoden etähallinta ilmaiseksi.

Sama kyllä uudessa Yariksessakin, että halvin hybridi ja ostajan kannalta saatavuuskin on tosi hyvä. Toki tuon uuden Yariksen hinta vähän nousi.

Yariksessa taitaa muuten olla adaptiivinen vakkari vakiona ja aktiivinen kaistavahtikin lienee saatavilla? Jos ovat vastaavat kuin Corollassa niin ovat melko hyvät. Miissä ilmeisesti perusvakkari ja lähes hengenvaarallinen kaistavahti. 15ke hintaan noi puutteet eivät ole pahoja, mutta 20ke:llä odottaisi jo enemmän ja muutenkin 2020 adaptiivinen vakkari alkaa olla aika perusvaatimus uudessa autossa.
 
Yariksessa taitaa muuten olla adaptiivinen vakkari vakiona ja aktiivinen kaistavahtikin lienee saatavilla? Jos ovat vastaavat kuin Corollassa niin ovat melko hyvät. Miissä ilmeisesti perusvakkari ja lähes hengenvaarallinen kaistavahti. 15ke hintaan noi puutteet eivät ole pahoja, mutta 20ke:llä odottaisi jo enemmän ja muutenkin 2020 adaptiivinen vakkari alkaa olla aika perusvaatimus uudessa autossa.
Näyttää olevan tosiaan mukautuva vakkari Yariksessa vakiona (hybridissä). Bensassa ei toimi alle 40km/h nopeudessa.

"vakiovarusteluun kuuluu Pre-
Collision-järjestelmä, liikennemerkkien
tunnistusjärjestelmä, älykäs mukautuva
vakionopeussäädin, aktiivinen
kaistanseuranta ohjausavustimella,
automaattiset kaukovalot sekä luokkansa
ensimmäisenä keskiturvatyyny."

Kyllä tuo Yaris on ihan houkutteleva auto. Itsekin sen koeajoin kesärenkailla. Ehkä en kumminkaan Tripletistä vaihtaisi Yaris Hybridiin, eli ei ollut aivan niin hyvä omasta mielestä. Tripletti kun tuntui vähän hiljaisemmalta.

Toki Yariksessa saa paremman ajoasennon ja jollekin pelkästään se saa ostamaan tuon vähän paremman Yariksen.
 
10tkm ajetulla ei ole mitään tekemistä sen 100tkm ajetun kanssa.

Niitä 10tkm ajettuja myydään sen takia "voitolla" koska auto saatiin ensimmäisessä erässä poikkeuksellisen halvalla ja toiseksi koska autoa ei meinaa nyt saada millään niin tyhmät maksaa käytetystäkin enemmän, eli voitto on keinotekoinen ja väliaikainen.

Ja kun unohdetaan sähköauton hankintatuki niin ero kasvaa Toyotan hyödyksi vielä enemmän.

Sähköautot menee tällä hetkellä täysin tappiolla mikä vääristää kuvaa jälleenmyynti arvosta.
Luuletko, että sähköautojen saatavuus merkittävästi paranee halpisten osalta lähivuosina? Ei taatusti. Miksi näiden triplettien kysyntä ja arvo ”romahtaisi”? Kilometreillä ei edes ole samanlaista merkitystä kuin polttomoottorivehkeissä. Sen sijaan kaikista bensa-autoista tullaan kyllä yrittämään kiivaasti eroon ja varsinkin Yariksessa ei ole yhtään mitään mitä sähköauto ei voisi jo nyt korvata. Niiden kysyntä ja hinta tulevat ihan varmasti romahtamaan, kun polttomoottoriautoista raavitaan viimeisetkin veropisarat irti. Nykysäännöillä sähkövehje tuo helposti tonnin säästöt vuodessa puhtaana käteen perusautoilijalle. En ymmärrä myöskään miksi olet huolissasi ostotuista ja autojen myymisestä tappiolla, miksi sen pitäisi kiinnostaa ostajaa varsinkaan siinä mielessä kuin yrität selittää eli että alennuksia ei saisi laskea automallin hyväksi? Ihan käsittämätön ajatus.

e: Tuo viimeisen lauseesi kai pitää tulkita siten, että sähköautojen pitäisi mielestäsi maksaa nykyistä enemmän eli käytettyjenkin sähköautojen pitäisi olla arvokkaampia kuin nykyhinta antaa ymmärtää. Ei sovi ihan sun visioihin suhteellisista arvonalenemista tämäkään :think:
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tuntuu menevän tunteisiin kun joku kehtaa arvostella jumalasta seuraavaa peltilehmää :facepalm:

Edelleen mulle on aivan sama mitä mieltä olet Toyotasta, mutta itse en näe mitään parempaa mii:ssä ja vaikka kuinka sähköautot on tulevaisuutta, ne ei ole sitä vielä, nyt on nyt.

Viisi, kymmenen ehkä 15v niin katsellaan uudestaan mihin akut, infra ja muut ominaisuudet kehittyy.
 
Kyllä tuntuu menevän tunteisiin kun joku kehtaa arvostella jumalasta seuraavaa peltilehmää :facepalm:

Edelleen mulle on aivan sama mitä mieltä olet Toyotasta, mutta itse en näe mitään parempaa mii:ssä ja vaikka kuinka sähköautot on tulevaisuutta, ne ei ole sitä vielä, nyt on nyt.

Viisi, kymmenen ehkä 15v niin katsellaan uudestaan mihin akut, infra ja muut ominaisuudet kehittyy.

Yhdyn syvästi tähän puheenvuoroon, mitä seuraillut sivusta ketjua.

Jos nyt joku sähköistetty härpätin pitäisi ostaa, niin Toyota se olisi. Muuten katselisin mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Tässä on nyt kuitenkin niin monta muuttuvaa tekijää.
 
Itse toivon, että kun Tesla Y:n valmistus alkaa Berliinissä, niin performance version hinta tippuisi ja sitten Mustang mach-e GT:n olisi myös vastattava hinnanalennukseen ja auton voisi saada reilusti alle 70 kiloeuron. Nähtäväksi jää miten käy.
 
Kyllä tuntuu menevän tunteisiin kun joku kehtaa arvostella jumalasta seuraavaa peltilehmää :facepalm:

Edelleen mulle on aivan sama mitä mieltä olet Toyotasta, mutta itse en näe mitään parempaa mii:ssä ja vaikka kuinka sähköautot on tulevaisuutta, ne ei ole sitä vielä, nyt on nyt.

Viisi, kymmenen ehkä 15v niin katsellaan uudestaan mihin akut, infra ja muut ominaisuudet kehittyy.
Mulle on yks paskanhailee mitä mieltä mistäkin autosta oot, mut kun alat puolustamaan mielipidettäs täydellä tuuballa arvonalenemasta niin siihen vastaan.
Katsoo noita sun postauksia, niin taitaa löytyä joku asenneongelma vagia kohtaan. Toki en olis itsekään ennen triplettiä vagin tuotteita harkinnut pitkällä tikullakaan, mutta tuossa on hintalaatu varsinkin viime vuoden hinnalla täysin ylivoimainen kauppakassia tarvitsevalle. Ja se pitkä takuu vaikka et sitäkään arvostanut.

Yaris on onneton väliinputoaja. Ilman hybridiä saat vastaavan tai paremman mukavuuden/ominaisuudet selkeästi halvemmalla monesta merkistä/mallista, sähköauton suunnasta katsoen malli on kömpelö välimuoto. Ilman triplettiä hinta/ominaisuudet olisi varmasti huokuttelevampi ja tuntuisi enemmän olevan kohdallaan. Tosin mun on hankala pistää kauppakassiluokassa arvoa jollekin adaptiiviselle vakkarille, lämmitettävä tuulilasi sen sijaan on oikeasti ihan saamarin hyödyllinen näissä lyhyen matkan ajopeleissä.

e: Ja kuten olen aiemminkin todennut, niin se tripletin kaistavahti on paska. Onneksi virhekohdat ovat ennalta-arvattavia ja vahdin saa poiskin.
 
Viimeksi muokattu:
Mulle on yks paskanhailee mitä mieltä mistäkin autosta oot, mut kun alat puolustamaan mielipidettäs täydellä tuuballa arvonalenemasta niin siihen vastaan.
Katsoo noita sun postauksia, niin taitaa löytyä joku asenneongelma vagia kohtaan. Toki en olis itsekään ennen triplettiä vagin tuotteita harkinnut pitkällä tikullakaan, mutta tuossa on hintalaatu varsinkin viime vuoden hinnalla täysin ylivoimainen kauppakassia tarvitsevalle. Ja se pitkä takuu vaikka et sitäkään arvostanut.

Yaris on onneton väliinputoaja. Ilman hybridiä saat vastaavan tai paremman mukavuuden/ominaisuudet selkeästi halvemmalla monesta merkistä/mallista, sähköauton suunnasta katsoen malli on kömpelö välimuoto. Ilman triplettiä hinta/ominaisuudet olisi varmasti huokuttelevampi ja tuntuisi enemmän olevan kohdallaan. Tosin mun on hankala pistää kauppakassiluokassa arvoa jollekin adaptiiviselle vakkarille, lämmitettävä tuulilasi sen sijaan on oikeasti ihan saamarin hyödyllinen näissä lyhyen matkan ajopeleissä.

e: Ja kuten olen aiemminkin todennut, niin se tripletin kaistavahti on paska. Onneksi virhekohdat ovat ennalta-arvattavia ja vahdin saa poiskin.
Kyllähän tuo tunteisiin näyttää menevän vieläkin :tup:
 
Minulla oli ennen Leafia pari Toyotaa ja ja Audi. Toyota putosi viimeisen 10 vuoaikana kehityksen kelkasta jossain määrin, eikä se ollut omaan käyttöön enää sopiva. Halusin täyssähkön ja pakko oli vaihtaa merkkiä.

Muutenhan ne ovat järkeviä autoja pitävät hintansa kohtuu hyvin. Eikä tarvinnut korjaamolla juosta. Ei oo tarvinnut kyllä Leafillakaan.
 
Ylellä juttu lähinnä hybrideihin liittyvistä kuluttajariidoista Ladattavista autoista ikäviä yllätyksiä kuluttajille – "Innostuksissa tehtyjä kauppoja pitää välttää", sanoo kuluttajariitalautakunnan puheenjohtaja

En ihmettele yhtään. Autoja on markkinoitu ja markkinoidaan edelleen erittäin epämääräisin väittein. Akkujen kapasiteetissa puhutaan bruttoluvuista, kulutukseksi ilmoitetaan ihan naurettavia litran satasella -lukemia ja mainostetaan pelkällä sähköllä ajamista, vaikka osa autoista käynnistää polttomoottorin heti kun lämpötila lähestyy nollaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 384
Viestejä
4 493 606
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom