Niin, bugista softaa, siitä se akun tyhjeneminen johtuu. Sinänsä tyyppivika joo, mutta kyllä niitä jonkun palikan softapäivitysellä takavuosina foorumien mukaan korjautuikin.
Marmoritiskin sanomisetkin pitää osata suodattaa, eihän ne rivikansalaiselle monestikaan kerro teknisesti oikeita asioita, kun ei asiakkailla riitä ymmärrys lähellekään asioiden tajuamiseen.
'Missään yhteydessä' on toki yksikäsitteisesti vale, tottakai ne on yhteydessä, mutta monimutkaisen elektroniikan välityksellä. Polttomoottorin pyörittämä 'laturi' MG1 on käyttöjännitteeltään 650 voltin vaihtosähköä tekevä kapiste. Tuolla lohkokaaviossa oleva Inverter/Converter taikoo siitä sitten erilaisia tasajännitteitä, 200-350 volttia hybridiakulle ja 14,5 volttia 12 voltin järjestelmiin. Jos polttomoottori ei ole käynnissä, niin sitten se 14,5 volttia taiotaan sieltä hybridiakun 200-350 voltin jännitteestä, eikä se siitä notku mihinkään polttomoottorin käynnistyessä/sammuessa. Vaikka kaavio onkin 10 vuotta vanhasta mallista, niin ei se perusrakenne siitä mihinkään ole muuttunut uusissa plugareissakaan. On vaan nostettu tehoja ja tuotu ulkopuolisen latauksen mahdollisuus.