Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä malleja odotat?
Esim. id3:ssa oli 1000€ varausmaksu, mutta sen sai takaisin kun vain peruutti varauksen. Liekö id4:ssä sama? Tosin jos käyttiliittymäkin on sama, niin turha sitä on tilata vaikka rahat saisi takaisin...
Model Y:ssä on 2000€ varausmaksu ja sivuilla lukee "Täysi hyvitys on mahdollinen", tosin en lukenut tarkempia ehtoja. Normaalisti Tesla-tilauksessa on menettänyt 100€ varausmaksun, jos tilauksen peruuttaa (voi peruuttaa vaikka vasta sitten kun auto on jo luovutettavana).
Mustangia tai Ariyaa ei nähtävästi pysty vielä tilaamaan.
Eivät anna tuota satkua Teslalla takaisin. Vain CT ja Y varaukset saa takaisin tällä hetkellä.Ainakin noissa tonnin varausmaksuissa on ollut mahdollista saada koko summa takaisin kun itse ostin. En ole tuohon satasen maksuun perehtynyt, voi olla että se luovutetaan jos peruu
Villi fantasiani on että sen 1 softapäivityksen voisi saada kuluitta ilman että ostaa mitään muita huoltopalveluja samalla kertaa. Vähän sama kuin nämä autotehtaiden takaisinkutsut.Kaikki ei ajoneuvot ei sattumalta käy merkkihuollossa.
Vähän kysymyksen sivusta, mutta esim e-upilla eka huolto on 2 vuotta ostosta riippumatta kilometreista ja arvelen että sama on id.3, joten ihan äkkiä ei tule asiaa merkkihuoltoon. Ja tuon updaten tulee kaikki saamaan Q1 ja ilmaiseksi, koska se on hinnastossakin mainittu. mm Android auto pitäisi kuulua tuossa pakettiin. Varmistanpa tämän kun käyn omani hakemassa.Tyhmä kysymys: kun on uusi auto, joka ihan uusi malli, joka käyttää ihan uutta tekniikkaa, niin miksi joku EI käyttäisi sitä merkkihuollossa?
Teslalla ei ole määräaikaishuoltoja, joten jos mitään ei hajoa, ei sitä tarvitse käyttää. Muita merkkejä varmaan käytetään, mutta jos seuraavaan huoltoon on esim. vuosi, niin on se aika pitkä aika odotella softapäivitystä.Tyhmä kysymys: kun on uusi auto, joka ihan uusi malli, joka käyttää ihan uutta tekniikkaa, niin miksi joku EI käyttäisi sitä merkkihuollossa?
Esim. Kun mulla oli halvin mahdollinen privaati-liisari johon huollot eivät kuuluneet hintaan, niin käytin halvimmassa mahdollisessa pajassa joka täytti takuun säilymisen ehdot.Tyhmä kysymys: kun on uusi auto, joka ihan uusi malli, joka käyttää ihan uutta tekniikkaa, niin miksi joku EI käyttäisi sitä merkkihuollossa?
Kuitenkin kaikki takaisinkutsut ym.tyyppiviat korjataan vain merkkihuollossa, joten kannattaa se aina joskus elinkaarensa aikana käyttää siellä, valmistajasta riippumatta.
Postasin aiemmin lehdistöautolla tehdyn kulutustestin Yaris Hybridistä (korkeuseroa ja ajotietokonetulokset). Nyt on tullut samalta käyttäjältä tarkemmat testit kaupungissa ja motarilta. Sanoo näyttävän ajotietokone yksi yhteen bensapumpun kanssa.
Pesee verrokkibensat myös 140km/h nopeudessa, jossa aiemman generaation hybridit ovat myös hänen testiensä mukaan janoisia.
Koska sähköauton lataaminen on lähes mahdotonta jos parkkipaikkana on kadunvarsi. Hybridi-Yariksessa on pienet verot, automaatti, yms. kaikki sopiva kaupunkiajoon.provosoimatta kyselisin miksi enää ostaa uutta iTsElAtAaVaA, kun markkinoilla on tuossakin kokoluokassa sähköautoja ?
Peugeot 2008 active pure automaatti 22350€, sama sähkönä 35750€, hintaeroa tulee siis 11400€ hankintatuen kanssa. 15000 km * 6l /100 = 900 L bensaa = 1.5 hinnalla 1350€. Pelkkää bensaa saa siis 9 vuoden edestä tuolla välirahalla. Kysymyksen mukaan 5* 1350€ = 6750€ bensoihin viidessä vuodessa ja jää vielä siis 4600€ veroihin, huoltoihin yms. Oletuksella että sähköauto tankkaa vain Lidlin ilmasia sähköjä ja ei käy huollossa ollenkaan. Eli on päivänselvää että ei tule halvemmaksi.Olisi varsin mielenkiintoista jos vaikka joku autolehti kokoaisi kustannuslaskelman vaikkapa 5 vuotta, 15tkm/vuosi. Säästääkö huolto ja polttoainehinnoissa tarpeeksi että sähköauto tulee halvemmaksi, vai tarviiko sähköauton tuomasta lisäarvosta edelleen olla valmis maksamaan, myös pitkässä juoksussa ?
Vertaat manuaalivaihteista ja DSG-automaattia. Kevythybridiä ei toki saa ollenkaan manuaalina. Väittäisin kyllä, että näissä vertailuissa tuo WLTP-kulutuslukema ei kerro koko totuutta, eli useimmat eivät viitsi ajaa manuaalivaihteisella niin säntillisesti vaihteita vaihtaen, että se olisi taloudellisempi kuin tuo DSG-vaihteisto.Myös hybridi vs pelkkä bensa on taloudellisessa mielessä yleensä aika paha. Laitetaan siitä erityisen paha esimerkki: Golf 1.5 TSI 26354€ ja sama kevyt hybridinä 30339€ mutta kulutus on isompi hybridissä! 5.4 vs 5.7 Eli ei voi säästää mitenkään!
Jep. Eikä hinnastossa ollut DSG bensaa, olisin verrannut siihen, mutta vaikka sähläisit ja kulutus olisi 7l tuo säästöpotentiaali on kyllä minimaalinen. Mä en näe mitään järkeä tässä tapauksessa.Vertaat manuaalivaihteista ja DSG-automaattia. Kevythybridiä ei toki saa ollenkaan manuaalina. Väittäisin kyllä, että näissä vertailuissa tuo WLTP-kulutuslukema ei kerro koko totuutta, eli useimmat eivät viitsi ajaa manuaalivaihteisella niin säntillisesti vaihteita vaihtaen, että se olisi taloudellisempi kuin tuo DSG-vaihteisto.
Yleensä kyllä automaatti hankitaan kalliimmasta hinnasta huolimatta, koska sillä on kivempi ajaa. Ilmeisesti manuaalivaihteisto on nyt vain hinnat alkaen -ostajia varten, ja siksi siihen pakettiin ei ole otettu kevythybriditekniikkaa. Jostain syystä nyt kyllä hintaero on poikkeuksellisen iso, neljä tonnia. Yleensä ero pelkkien vaihteistojen välillä on pari tonnia.Jep. Eikä hinnastossa ollut DSG bensaa, olisin verrannut siihen, mutta vaikka sähläisit ja kulutus olisi 7l tuo säästöpotentiaali on kyllä minimaalinen. Mä en näe mitään järkeä tässä tapauksessa.
Firmassa saatetaan laskea myös eri tavalla arvoa viikottaisille tankkausreissuille ja sille että auto seisoo useammin huollossa.Ihan turha niin kauan kun elinkaarikustannukset perus leasingin kanssa on edes hieman isommat kun perus dieselpakulla, pl. imagoautot.
Vastavuoroisesti yritykset siirtyvät sähköpakuihin heti kun elinkaarikustannukset on pienemmät kuin dieselpakussa.Ihan turha niin kauan kun elinkaarikustannukset perus leasingin kanssa on edes hieman isommat kun perus dieselpakulla, pl. imagoautot.
Vastavuoroisesti yritykset siirtyvät sähköpakuihin heti kun elinkaarikustannukset on pienemmät kuin dieselpakussa.
Vastavuoroisesti yritykset siirtyvät sähköpakuihin heti kun elinkaarikustannukset on pienemmät kuin dieselpakussa.
Nämähän on aivan uusia malleja, joten ei mikään ihme ettei kukaan ole noin hyviä lukuja ennen jakanut. kalvo on tuosta aikaisemmin jakamastani autotalli.com linkistä jota ei ole näköjään moni jaksanut lukea. kyseessä on tietenkin myyjän esittämät luvut, joihin on aina syytä suhtautua varauksella.Verrattu varmasti automaattia automaattiin.
Mistäs muuten tuon kalvon löysit @eurokeitai ? ei ihan tollaisiin lukuihin päästy kun viimeksi kyseltiin leasing-tarjouksia. Vai oliko joku maahantuojan yhteiskamppis?
provosoimatta kyselisin miksi enää ostaa uutta iTsElAtAaVaA, kun markkinoilla on tuossakin kokoluokassa sähköautoja ? Yariksen hankintahinta on varmasti halvempi kuin vastaavan sähköauton, mutta noin muuten, harva varmaan ajaa pitkää ...
provosoimatta kyselisin miksi enää ostaa uutta iTsElAtAaVaA, kun markkinoilla on tuossakin kokoluokassa sähköautoja ? Yariksen hankintahinta on varmasti halvempi kuin vastaavan sähköauton, mutta noin muuten, harva varmaan ajaa pitkää siivua pikkuautolla.
Koska Yaris on paljon parempi autona kuin mikään edes lähelle vastaavanhintainen sähköauto?
Kysymys on tasoltaan sama kuin että miksi kukaan ostaa uutta mersua kun halvemmalla saisi vaikka nissanin.
Niinhän se on että jos Yaris kelpaa niin miksi sitten ostaa jotain muuta? Mutta jos ei kelpaa (liian pieni, tehoton, yms.) niin sitten ei kelpaa
Eiköhän siinä sulle vastattu jo, markkinoilla ei ole samassa hintaluokassa pikkuautoluokassa kovinkaan hyviä vaihtoehtoja. Jos ei kelpaa niin pieni auto, niin tuskin puhutaan samoista markkinoista. Ostaahan jotkut Teslankin, vaikka nekin on pieniä ja tehottomia. Miksei ne osta suoraan Volvo FMX:ää?
Yaris vs halppis id3 (29 900€) valitsisin silti itse Volkkarin. Mutta itsellä olisikin lataus kotona omakotitalossa. Syynä valintaan vaikkapa id3:n isompi koko.Itsekin olen pohtinut asiaa viimeaikoina, ja Yaris tuntuu houkuttelevammalta
- Pieni kulutus ja verotus
- Sähköautot yleensä +10ke, vs vastaava perinteinen auto
- Maanlaajuinen latausverkosto vaiheessa, on toki hyviäkin alueita
- Vaikeus saada latauspaikkaa taloyhtiöön
- Kantama, jos pitää sukuloida maaseudulla
- Vaikutelma, että monet sähköautot ovat vielä harjoittelukappaleita, ks id3
Näkisin, että on toistaiseksi viisainta jättää tämä sähköauto sukupolvi väliin.Ajattelen siis tavallista autoa tavalliseen käytännölliseen ajoon.
Edit: Lähimmäksi kilpailijaksi Yarikselle sähköpuolella katsoisin Renault Zoe:n
Koska Yaris on paljon parempi autona kuin mikään edes lähelle vastaavanhintainen sähköauto?
Uutena noita ei saa ja vähän käytetyt maksaa +30k mikä nyt on jo 10k enemmän ku uusi yaris.Jos ajatellaan kakkosautoksi niin näkisin kyllä esim. e-Golfin aika kovana Yarikseen verrattuna.
Uutena noita ei saa ja vähän käytetyt maksaa +30k mikä nyt on jo 10k enemmän ku uusi yaris.