Keskustelua hybridiautoista

Sähköpakujen houkuttelevuutta on varmaankin hidastanut niiden heikko aerodynamiikka, joka nostaa sähköautossa kustannuksia melkoisesti. Eikä siis tietenkään niinkään käyttövoiman kuin tarvittavan akkukapasiteetin ja sitä kautta pääomakulujen suhteen. Kun akkujen hinnat laskevat, kokonaiskustannukset alkavat suosia yhä vahvemmin sähköistä vaihtoehtoa tässäkin käyttötarkoituksessa.
 
Tilanne käytettyjen markkinoilla lienee vuodessa parissa mielenkiintoinen. Esim. Opel Corsa-e ja sisarensa Peugeot e-208 maksavat nyt uutena täällä noin 35000 euroa ja siitä ylöspäin. Mutta Saksassa kun hankintatuki on peräti 9000 euroa, samoja autoja saa siellä jopa alle 25000 eurolla (tuen jälkeen). Kuka siis ostaisi käytetyn suomalaisen tuhansia kalliimmalla, vs. että uittaisi Saksasta? Näiden markkinoita vääristävien tukien vuoksi myös käytettyjen markkinat vääristyvät...
 
provosoimatta kyselisin miksi enää ostaa uutta iTsElAtAaVaA, kun markkinoilla on tuossakin kokoluokassa sähköautoja ? Yariksen hankintahinta on varmasti halvempi kuin vastaavan sähköauton, mutta noin muuten, harva varmaan ajaa pitkää ...

Itsekin olen pohtinut asiaa viimeaikoina, ja Yaris tuntuu houkuttelevammalta
- Pieni kulutus ja verotus
- Sähköautot yleensä +10ke, vs vastaava perinteinen auto
- Maanlaajuinen latausverkosto vaiheessa, on toki hyviäkin alueita
- Vaikeus saada latauspaikkaa taloyhtiöön
- Kantama, jos pitää sukuloida maaseudulla
- Vaikutelma, että monet sähköautot ovat vielä harjoittelukappaleita, ks id3

Näkisin, että on toistaiseksi viisainta jättää tämä sähköauto sukupolvi väliin.Ajattelen siis tavallista autoa tavalliseen käytännölliseen ajoon.

Edit: Lähimmäksi kilpailijaksi Yarikselle sähköpuolella katsoisin Renault Zoe:n
 
Viimeksi muokattu:
provosoimatta kyselisin miksi enää ostaa uutta iTsElAtAaVaA, kun markkinoilla on tuossakin kokoluokassa sähköautoja ? Yariksen hankintahinta on varmasti halvempi kuin vastaavan sähköauton, mutta noin muuten, harva varmaan ajaa pitkää siivua pikkuautolla.

Koska Yaris on paljon parempi autona kuin mikään edes lähelle vastaavanhintainen sähköauto?

Kysymys on tasoltaan sama kuin että miksi kukaan ostaa uutta mersua kun halvemmalla saisi vaikka nissanin.
 
Viimeksi muokattu:
Koska Yaris on paljon parempi autona kuin mikään edes lähelle vastaavanhintainen sähköauto?

Kysymys on tasoltaan sama kuin että miksi kukaan ostaa uutta mersua kun halvemmalla saisi vaikka nissanin.

Niinhän se on että jos Yaris kelpaa niin miksi sitten ostaa jotain muuta? Mutta jos ei kelpaa (liian pieni, tehoton, yms.) niin sitten ei kelpaa
 
Niinhän se on että jos Yaris kelpaa niin miksi sitten ostaa jotain muuta? Mutta jos ei kelpaa (liian pieni, tehoton, yms.) niin sitten ei kelpaa

Eiköhän siinä sulle vastattu jo, markkinoilla ei ole samassa hintaluokassa pikkuautoluokassa kovinkaan hyviä vaihtoehtoja. Jos ei kelpaa niin pieni auto, niin tuskin puhutaan samoista markkinoista. Ostaahan jotkut Teslankin, vaikka nekin on pieniä ja tehottomia. Miksei ne osta suoraan Volvo FMX:ää?
 
Eiköhän siinä sulle vastattu jo, markkinoilla ei ole samassa hintaluokassa pikkuautoluokassa kovinkaan hyviä vaihtoehtoja. Jos ei kelpaa niin pieni auto, niin tuskin puhutaan samoista markkinoista. Ostaahan jotkut Teslankin, vaikka nekin on pieniä ja tehottomia. Miksei ne osta suoraan Volvo FMX:ää?

Siis ihan samaa mieltä olin tämän kanssa.

Mutta ei tuossa Volvossakaan ole kuin enintään 500hv, taitaa jäädä jopa Twingolle :D Jos vaan tilaa tarttee niin BelAZ 75710 kehiin. Tehoakin löytyy 4600hv ja on dieselsähkö eli käytännössä hybridi kuin Yaris :cool: Mutta se siitä
 
Itsekin olen pohtinut asiaa viimeaikoina, ja Yaris tuntuu houkuttelevammalta
- Pieni kulutus ja verotus
- Sähköautot yleensä +10ke, vs vastaava perinteinen auto
- Maanlaajuinen latausverkosto vaiheessa, on toki hyviäkin alueita
- Vaikeus saada latauspaikkaa taloyhtiöön
- Kantama, jos pitää sukuloida maaseudulla
- Vaikutelma, että monet sähköautot ovat vielä harjoittelukappaleita, ks id3

Näkisin, että on toistaiseksi viisainta jättää tämä sähköauto sukupolvi väliin.Ajattelen siis tavallista autoa tavalliseen käytännölliseen ajoon.

Edit: Lähimmäksi kilpailijaksi Yarikselle sähköpuolella katsoisin Renault Zoe:n
Yaris vs halppis id3 (29 900€) valitsisin silti itse Volkkarin. Mutta itsellä olisikin lataus kotona omakotitalossa. Syynä valintaan vaikkapa id3:n isompi koko.

Uusi Renault Zoe oli kanssa aika hiljainen Nokian R3 kitkoilla. Kun taas Yaris isoilla kesärenkailla oli minusta melko äänekäs. Toki renkaat taisikin olla 17".

Toki jos Toyotan haluaa, niin fiksuin vaihtoehto olisi varmaan juuri tuo halvin Yaris. Samalla vähän uudempi malli kuin Corolla.
 
Uutena noita ei saa ja vähän käytetyt maksaa +30k mikä nyt on jo 10k enemmän ku uusi yaris.

Itse voisin hyvin ottaa vähän enemmänkin ajetun Golfin, mutta Yariksen vanha malli ei kiinnosta ominaisuuksien puolesta eli omalla kohdalla nuo olisivat aika saman hintaiset vaihtoehdot.
 
Eiköhän siinä sulle vastattu jo, markkinoilla ei ole samassa hintaluokassa pikkuautoluokassa kovinkaan hyviä vaihtoehtoja. Jos ei kelpaa niin pieni auto, niin tuskin puhutaan samoista markkinoista. Ostaahan jotkut Teslankin, vaikka nekin on pieniä ja tehottomia. Miksei ne osta suoraan Volvo FMX:ää?
Eikö tripletti mene samaan hintaan kuin Yaris? Itsellä oli edellisen korimallin Yaris hybrid joka vaihtui Mii electricciin ja Mii vie Yarista oikeastaan joka osa-alueella. Eikä se Yariskaan huono ollut, mutta valitettavasti kovin antiikkiselta tuntuu sähkön jälkeen.
 


Tämä Nissanin uusi sähkishän on ihan kiinnostava. Ainakin jenkeissä ID4 tasoa hinnat, mutta varsinkin ohjaamo on kyllä ihan eri maata kuin VW:n halppis kabiini videon perusteella. Jännästi tämä on oletuksena etuveto, mutta nelivedon saisi muka matalimmankin akkukapasiteetin mukana lisähintaan. Eikös tämä jo perustu siihen uuteen Nissan-Renaul yhteistyön sähköauto pohjaan? Siten etuveto lähtökohta on vähän hassua, mutta muuten kovin lupaava laite.
 
Itse voisin hyvin ottaa vähän enemmänkin ajetun Golfin, mutta Yariksen vanha malli ei kiinnosta ominaisuuksien puolesta eli omalla kohdalla nuo olisivat aika saman hintaiset vaihtoehdot.
Perusmallin Yaris Hybrid näyttää olevan alk. 21 500€. Ja sillähän saa jo ainakin halvimpia e-Golfeja ja jäisikin vielä rahaa. Koska aika edullisia nuo vanhat e-Golfit. Toki uusi on aina uusi. Ja id3 tulisi olemaan alk 29900.

Eikö tripletti mene samaan hintaan kuin Yaris? Itsellä oli edellisen korimallin Yaris hybrid joka vaihtui Mii electricciin ja Mii vie Yarista oikeastaan joka osa-alueella. Eikä se Yariskaan huono ollut, mutta valitettavasti kovin antiikkiselta tuntuu sähkön jälkeen.
Mulle tulee neljäs tripletti joskus ensi vuonna. Hinta oli vähän alle 18 900€ toimituskuluineen (seat mii+ parilla, eli kaikilla varusteilla).

Tripletti tuntui ainakin vähän hiljaisemmalta kuin uusi Yaris 17" renkailla. Tripletissä toki vähän kapeammat 16" renkaat.

Ilmeisesti ainakin e-up:ia saisi jostain tilattua ja hinta on varmaan samaa luokkaa Yariksen kanssa.
 
Eikö tripletti mene samaan hintaan kuin Yaris? Itsellä oli edellisen korimallin Yaris hybrid joka vaihtui Mii electricciin ja Mii vie Yarista oikeastaan joka osa-alueella. Eikä se Yariskaan huono ollut, mutta valitettavasti kovin antiikkiselta tuntuu sähkön jälkeen.
Mii, up, citigo ei vie yarista, ainakaan tätä uutta tasan yhtään millään osa-alueella paitsi jos täyssähkö voimansiirto on ainoa kriteeri.
 
Mii, up, citigo ei vie yarista, ainakaan tätä uutta tasan yhtään millään osa-alueella paitsi jos täyssähkö voimansiirto on ainoa kriteeri.
Mites se Yariksen lämmitettävä tuulilasi ja etäohjattu lämmitys/jäähdytys missä tahansa paikassa? Ai ei oo vai :D Kolmikko vie käyttömukavuudessa Yarista 100-0. Saatavuus on käytännössä ainoa järkisyy ostaa Yaris.
 
Mii, up, citigo ei vie yarista, ainakaan tätä uutta tasan yhtään millään osa-alueella paitsi jos täyssähkö voimansiirto on ainoa kriteeri.
Itselle on oikeastaan jopa hankala keksiä mitään yksittäistä kohtaa, mikä siinä uudessa Yariksessa pitäisi olla niin paljon paremmin tehty kuin edellisessä mallissa, että kokonaisuudessaan se olisi triplettiä parempi. Oikeastaan ainoa asia mikä tulee mieleen niin on se, että sähkörangen riittävyys omassa käytössä eli pitäisi jatkuvasti ajaa pitkää siivua autolla, jolloin mikä tahansa polttoainetankillinen auto on parempi kuin sähköauto pienehköllä rangella.

Ja mitä tulee uuteen Yarikseen, niin aika saletisti sen voimalinja on selkeästi huonompi. Samoin se häviää käyttö- ja huoltokuluissa. Ei taida myöskään löytyä kännykän etähallintaa Yariksesta. Tai miten olisi lähes äänetön eteneminen hitaissa nopeuksissa. Ei myöskään tarvitse ravata siellä tankilla vaan aina voi lähteä täydellä "tankilla" liikkeelle.
 
Itselle on oikeastaan jopa hankala keksiä mitään yksittäistä kohtaa, mikä siinä uudessa Yariksessa pitäisi olla niin paljon paremmin tehty kuin edellisessä mallissa, että kokonaisuudessaan se olisi triplettiä parempi. Oikeastaan ainoa asia mikä tulee mieleen niin on se, että sähkörangen riittävyys omassa käytössä eli pitäisi jatkuvasti ajaa pitkää siivua autolla, jolloin mikä tahansa polttoainetankillinen auto on parempi kuin sähköauto pienehköllä rangella.

Ja mitä tulee uuteen Yarikseen, niin aika saletisti sen voimalinja on selkeästi huonompi. Samoin se häviää käyttö- ja huoltokuluissa. Ei taida myöskään löytyä kännykän etähallintaa Yariksesta. Tai miten olisi lähes äänetön eteneminen hitaissa nopeuksissa. Ei myöskään tarvitse ravata siellä tankilla vaan aina voi lähteä täydellä "tankilla" liikkeelle.

Isompi koko ja 5-paikkaisuus tulee ainakin itselle mieleen. Ainakin itsellä nämä oli aika tärkeät kriteerit, vaikka kummassakin tapauksessa pikkuautoista puhutaan.
 
Isompi koko ja 5-paikkaisuus tulee ainakin itselle mieleen. Ainakin itsellä nämä oli aika tärkeät kriteerit, vaikka kummassakin tapauksessa pikkuautoista puhutaan.
Totta joo, tuo viisipaikkaisuus voi olla jollekin tärkeä juttu. Ainakin edeltävä Yaris oli toki kokoluokaltaan isompi, mutta sisätiloissa se ei oikeasti näkynyt juuri mitenkään. Oikeastaan Seattiin lasten turvaistuimet mahtuu paremmin paikoilleen kuin Yarikseen. Yariksen kontti saattaa olla karvan verran isompi, mutta ei niin paljon, että sillä oikeasti olisi merkitystä. Kyllä tuosta pitäisi hypätä yksi kokoluokka isommaksi, että se alkaisi oikeasti näkymään tilassa. Toisaalta taas sitten esimerkisi ID3 onkin sisätiloiltaan Passatti.
 
Hipaisukytkimillä on tuokin onnistuttu näköjään pilaamaan. Tämä villitys tuntuu ihan samalta kuin 80-luvun kalvonäppäimet tietokoneissa ja kaukosäätimissä, jotka oli myyntimiesten mielestä ilmeisen cooleja, mutta kaikki käyttäjät vihasivat niitä.

katso liitettä 480494

Hipaisukytkimet on pepusta, en väitä yhtään vastaan. Mutta noissa on ilmeisesti sentään jonkinlainen kapasitiivinen vaste. Lisäksi otan erilliset hipaisukytkimet milloin vain perustoiminnoille (kuten ilmastointi) kuin samat toiminnot kömpelöön kosketusnäyttöön VW tyyliin. Perinteiset napit useille toiminnoille toki paras, mutta ilmeisesti pian osa historiankirjoitusta.
 
Ja mitä tulee uuteen Yarikseen, niin aika saletisti sen voimalinja on selkeästi huonompi. Samoin se häviää käyttö- ja huoltokuluissa. Ei taida myöskään löytyä kännykän etähallintaa Yariksesta. Tai miten olisi lähes äänetön eteneminen hitaissa nopeuksissa. Ei myöskään tarvitse ravata siellä tankilla vaan aina voi lähteä täydellä "tankilla" liikkeelle.

Kyllähän uusi hybridi kiihtyy suuremmissa nopeuksissa triplettiä paremmin. Vanhan hybridin voi varmaan aika yksiselitteisesti sanoa olevan triplettiä huonompi, mutta uuden kohdalla makuasia. En kyllä usko että moni töpseliauton makuun päässyt vaihtaisi hyväänkään itselataavaan.
 
Kyllähän se sähkisten kanssa tällä hetkellä on tilanne, että jos kokoluokkaa pienempi kelpaa niin sähkistä vaan tilaukseen -- voimalinja on kiva ja jos voi ladata himassa niin miksipäs ei.

Vähän sama juttu tuossa, vähän isommassa mittakaavassa vaan, on kun pohtii että Model 3 vai E-Mersu. Sisätilat on pienemmässä sähkiksessä usein kokoluokkaansa vähän isommat, mutta ei se auta siihen pieneen kokoon silti. Pieni auto tuntuu pieneltä autolta kun sillä ajaa, oli sisätilat miten hyvin tahansa käytetty hyödyksi.

Tästä tuli myös mieleen huonot säätömahdollisuudet. Ratin syvyyttä ei voi muuttaa. Pitkänä miehenä yaris toimii itselleni paremmin kuin mii tai e-up, kun kävin ne koeajamassa.
 
Sähköautomarkkinat vähän hakusessa, mutta onko tiedossa että ensi vuodelle olisi tulossa alle 38k (käyttöedun maksimi töissä) hintaan tilavaa sähköautoa jokapäiväiseen perheautokäyttöön? Pari lastenistuinta jatkuvasti käytössä + tuplarattaat kontissa. ID3 liian pieni kontti. Kallistumassa nyt sähköauton puoleen jos se hallituksen 170 euron alennus kerran tulee.
 
Sähköautomarkkinat vähän hakusessa, mutta onko tiedossa että ensi vuodelle olisi tulossa alle 38k (käyttöedun maksimi töissä) hintaan tilavaa sähköautoa jokapäiväiseen perheautokäyttöön? Pari lastenistuinta jatkuvasti käytössä + tuplarattaat kontissa. ID3 liian pieni kontti. Kallistumassa nyt sähköauton puoleen jos se hallituksen 170 euron alennus kerran tulee.
ID.4:n perusmalli saattaa mennä nipin napin hintarajan alle.
 
Skoda Enyaq on myös ihan mielenkiintoinen ilmestys:


Hienon näköinen kuvissa ja sisätilat astetta laadukkaamman oloiset kuin ID-malleissa. Kun on näitä crossovereita katsonut, niin tämä tai Kia E-Niro on antanut parhaimman vaikutelman alle 50k€ hintaluokassa. Ei Peugeot E-2008 tosin sekään huono ollut, mutta ehkä hintaisekseen kaipaisi kyllä isompaa rangea.
 
Ei liity voimalinjaan mitenkään, mutta TM:n ID.3 testiä lukiessa jäi mietityttämään, meneekö auton adaptiivinen vakionopeus+kaistavahtijärjestelmä sekaisin, jos autoa sattuu ajamaan talvella hanskat kädessä - kapasitiivinen ohjauspyörä, joka tuntee onko kädet ratilla, kun mainitaan parannuksena entisiin.
 
Sähköautomarkkinat vähän hakusessa, mutta onko tiedossa että ensi vuodelle olisi tulossa alle 38k (käyttöedun maksimi töissä) hintaan tilavaa sähköautoa jokapäiväiseen perheautokäyttöön? Pari lastenistuinta jatkuvasti käytössä + tuplarattaat kontissa. ID3 liian pieni kontti. Kallistumassa nyt sähköauton puoleen jos se hallituksen 170 euron alennus kerran tulee.
Id.4 ja Enyaq taitaa mennä niukasti tuon rajan yli. Kia e-niro 39kWh akulla menee tuohon hintahaitariin. Kannataa suunnata koeajolle rattaiden kanssa ja miettiä sitten riittääkö 39kWh:n ~250km range omaan käyttöön.
 
Ei liity voimalinjaan mitenkään, mutta TM:n ID.3 testiä lukiessa jäi mietityttämään, meneekö auton adaptiivinen vakionopeus+kaistavahtijärjestelmä sekaisin, jos autoa sattuu ajamaan talvella hanskat kädessä - kapasitiivinen ohjauspyörä, joka tuntee onko kädet ratilla, kun mainitaan parannuksena entisiin.
Siinä kun jaksaa liikkeelle lähtiessä odotella minuutin valikkojen avautumista, saa ratinlämmittimen päälle = ei hanskoja, ei ongelmia...
 
Siinä kun jaksaa liikkeelle lähtiessä odotella minuutin valikkojen avautumista, saa ratinlämmittimen päälle = ei hanskoja, ei ongelmia...

Itseasiassa toimi juuri toisinpäin, istuin- ja ratinlämmitys menee todella herkästi lämpimälläkin syyssäällä päälle, minuutin saa odotella että saa ne pois (ja toisen minuutin siihen että löytää sen kohdan).
 
Itseasiassa toimi juuri toisinpäin, istuin- ja ratinlämmitys menee todella herkästi lämpimälläkin syyssäällä päälle, minuutin saa odotella että saa ne pois (ja toisen minuutin siihen että löytää sen kohdan).
Ah, ei sitten varmaan vain toiminut koeajoautossa automatiikka.


Työnantajalta tuli just pyyntö, että mieluummin päivittelisin työsuhdeautoa tämän vuoden puolella budjetääristä syistä. Vaan mihin, kun Enyaqia ei saa vielä tänä vuonna tilattua, volkkareissa kapasitiivinen helvetti ja muut pieniä (tai liian kalliita) :hmm:
 
Heh, just. Yleensä uudessa toimitusaika on mitä vaan 2-5kk väliltä niin tässä kohtaa sit ilmoittaa asian? No, onnea vaan kaupoille, toivottavasti joku myyjä on ruksinut sulle sopivan auton aiemmin syksyllä. :D

Vai riittääkö että on vaan tilattu tälle vuodelle?
En vielä ehtinyt selvittää riittääkö tilaus vai pitääkö rahankin liikkua. Meillä ei ole käsittääkseni lainkaan tavallisia liisareita, vaan ostettu firmalle.
 
En vielä ehtinyt selvittää riittääkö tilaus vai pitääkö rahankin liikkua. Meillä ei ole käsittääkseni lainkaan tavallisia liisareita, vaan ostettu firmalle.

Kyllähän voit auton tilata ja maksaa samantien, tuskin myyjä siitä valittaa :D
 
Normaalistihan tällainen "ota uusi auto, hus hus" olisi täysin positiivinen ongelma, mutta juuri nyt itse odottaisin. Ensi vuoden autot näyttävät kuitenkin valmiimmilta tuotteilta; akkujen hinnat eivät sentään ihan vielä liene tippumassa olennaisesti.

Niin ja sanottakoon se vielä, että olikin suunnitelmissa ostaa seuraava auto omiin nimiin, mutta tuo valtion tuki sai muuttamaan mielen.
 
En vielä ehtinyt selvittää riittääkö tilaus vai pitääkö rahankin liikkua. Meillä ei ole käsittääkseni lainkaan tavallisia liisareita, vaan ostettu firmalle.
Osakeyhtiössä tapahtumat kirjataan käytännössä aina suoriteperusteisesti, joten jos se pitää saada tämän vuoden kirjanpitoon, niin rahan pitää liikkua. Mutta tuskin autoliike kieltäytyy tekemästä kauppoja ja ottamasta rahaa vastaan, vaikkei tavara vielä liikkuisikaan.

Oliko hintakatto 38k? Edes id3 ei mene tuohon budjettiin (hinnat alkaen 38.6k tällä hetkellä), joten paras vaihtoehto olisi joku Peugeot 2008. Polttis voisi olla tässä vaiheessa parempi ratkaisu.
 
Osakeyhtiössä tapahtumat kirjataan käytännössä aina suoriteperusteisesti, joten jos se pitää saada tämän vuoden kirjanpitoon, niin rahan pitää liikkua. Mutta tuskin autoliike kieltäytyy tekemästä kauppoja ja ottamasta rahaa vastaan, vaikkei tavara vielä liikkuisikaan.

Oliko hintakatto 38k? Edes id3 ei mene tuohon budjettiin (hinnat alkaen 38.6k tällä hetkellä), joten paras vaihtoehto olisi joku Peugeot 2008. Polttis voisi olla tässä vaiheessa parempi ratkaisu.
Hinta on sovittavissa, jonkun järjen rajoissa. Auton saa aika vapaasti valita, nykyinen Octavia on ainoa "ei-premium" talossa.
 
Jos saat id4 mahtumaan mitenkään, ainakin itse pidän sitä hyvinkin houkuttelevana vaihtoehtona.
 
Jos saat id4 mahtumaan mitenkään, ainakin itse pidän sitä hyvinkin houkuttelevana vaihtoehtona.
id4 1st, eli ensimmäisen tuotannon malli 48 800€ (-2000). Tuohan on tosiaan melko edullinen. Toki id4:stä tulee myös huonommat versiot myöhemmin, mutta ne on samalla karsitumpia.
 
Mites se Yariksen lämmitettävä tuulilasi ja etäohjattu lämmitys/jäähdytys missä tahansa paikassa? Ai ei oo vai :D Kolmikko vie käyttömukavuudessa Yarista 100-0. Saatavuus on käytännössä ainoa järkisyy ostaa Yaris.
Ei tähän ole kahta sanaa jos pitää valita VAG tai Toyotan välillä, toyota hakkaa VAG koska vain luotettavuudessa ja jälleenmyynti arvossa.

Saatavuus, isompi koko, pidempi kokemus hybridistä, pidempi toimintamatka ja se toimintamatka pitenee parissa minuutissa.

Etähallinta on vain kiva varuste, mutta kaikki muu on Toyotan eduksi.
 
Ei tähän ole kahta sanaa jos pitää valita VAG tai Toyotan välillä, toyota hakkaa VAG koska vain luotettavuudessa ja jälleenmyynti arvossa.

Saatavuus, isompi koko, pidempi kokemus hybridistä, pidempi toimintamatka ja se toimintamatka pitenee parissa minuutissa.

Etähallinta on vain kiva varuste, mutta kaikki muu on Toyotan eduksi.
Toyota takuu 3 vuotta, Seat takuu 5 vuotta. Vaikka Toyotan laatu oli mitä niin kyllä itse mieluummin otan tuon kaksi vuotta pidemmän takuun. Eikä tuo Yaris sen paremmin hintaansa pitänyt kuin mikään muukaan auto.
 
Toyota takuu 3 vuotta, Seat takuu 5 vuotta. Vaikka Toyotan laatu oli mitä niin kyllä itse mieluummin otan tuon kaksi vuotta pidemmän takuun. Eikä tuo Yaris sen paremmin hintaansa pitänyt kuin mikään muukaan auto.
VAG konsernin takuu on kyllä yksi vitsi :rofl:
 
Ei tähän ole kahta sanaa jos pitää valita VAG tai Toyotan välillä, toyota hakkaa VAG koska vain luotettavuudessa ja jälleenmyynti arvossa.

Saatavuus, isompi koko, pidempi kokemus hybridistä, pidempi toimintamatka ja se toimintamatka pitenee parissa minuutissa.

Etähallinta on vain kiva varuste, mutta kaikki muu on Toyotan eduksi.
Oikeesti meinaat, että halpa käyttökelpoinen sähköauto menettää arvoaan tusina-kauppakassia nopeammin :rofl2: Viime vuoden puolella ostaneet myy 10 tkm ajettuja voitolla tällä hetkellä.
 
Oikeesti meinaat, että halpa käyttökelpoinen sähköauto menettää arvoaan tusina-kauppakassia nopeammin :rofl2: Viime vuoden puolella ostaneet myy 10 tkm ajettuja voitolla tällä hetkellä.
10tkm ajetulla ei ole mitään tekemistä sen 100tkm ajetun kanssa.

Niitä 10tkm ajettuja myydään sen takia "voitolla" koska auto saatiin ensimmäisessä erässä poikkeuksellisen halvalla ja toiseksi koska autoa ei meinaa nyt saada millään niin tyhmät maksaa käytetystäkin enemmän, eli voitto on keinotekoinen ja väliaikainen.

Ja kun unohdetaan sähköauton hankintatuki niin ero kasvaa Toyotan hyödyksi vielä enemmän.

Sähköautot menee tällä hetkellä täysin tappiolla mikä vääristää kuvaa jälleenmyynti arvosta.
 
10tkm ajetulla ei ole mitään tekemistä sen 100tkm ajetun kanssa.

Niitä 10tkm ajettuja myydään sen takia "voitolla" koska auto saatiin ensimmäisessä erässä poikkeuksellisen halvalla ja toiseksi koska autoa ei meinaa nyt saada millään niin tyhmät maksaa käytetystäkin enemmän, eli voitto on keinotekoinen ja väliaikainen.

Ja kun unohdetaan sähköauton hankintatuki niin ero kasvaa Toyotan hyödyksi vielä enemmän.

Sähköautot menee tällä hetkellä täysin tappiolla mikä vääristää kuvaa jälleenmyynti arvosta.

Mikä sinä olet arvioimaan ovatko ihmiset tyhmiä jos maksavat enemmän jostain tuotteesta mitä sen alkuperäinen hinta on ollut. Ilmiö on varsin tavallinen, paitsi ei käyttöautoissa. Sinäkin olet varmaan päässyt täten toimimaan jos joskus olet ostanut esim. Asunto-osaketta, taloa tai venettä

Miksi hankintatuki pitää unohtaa, ei se ole poistumassa, päinvastoin pidän mahdollisena että tuen suuruus kasvaa.

Myös viimeinen väittämäsi on virheellinen, varmasti sellaisiakin on, mutta ainakin esim id3, leaf ja teslat eivät tuota valmistajilleen tappiota.

Aiemmassa viestissä mainitsit jälleenmyyntiarvon. Itse vertaisin tätä autoilun murroskautta kymmenen vuoden takaiseen jolloin vasta verrattain muutamilla oli älypuhelimet, muut piti niitä outoina ja tarpeettomina, muutama vuosi eteenpäin ja kaikilla oli älypuhelimet. Mitä tapahtui älyttömien luurien markkinoille ? Tämän ymmärrän itsekin ettei ole yksi yhteen soveltuva vertaus, mutta en myöskään ymmärrä miten enää voi sivuuttaa asiaa että patteriautot oikeasti on lyömässä läpi
 
Aiemmassa viestissä mainitsit jälleenmyyntiarvon. Itse vertaisin tätä autoilun murroskautta kymmenen vuoden takaiseen jolloin vasta verrattain muutamilla oli älypuhelimet, muut piti niitä outoina ja tarpeettomina, muutama vuosi eteenpäin ja kaikilla oli älypuhelimet.

Kuinka hyvin vaikka viisi vuotta vanha Samsungin älyluuri säilyttää jälleenmyyntiarvonsa? Tuleeko paljonkin voittoa?
 
Komplimenttini, nappasit pointtini. Nyt äkkiä Nokian 3330 laturiin että wap yhteys säilyy isdn verkossa
 
Komplimenttini, nappasit pointtini. Nyt äkkiä Nokian 3330 laturiin että wap yhteys säilyy isdn verkossa

Nokia 3330 varmaan vielä toimisikin, tosin ISDN:ää se ei koskaan pystynyt tukemaan. Sen sijaan ISDN on kyllä edelleen käytössä ja analogisiakin yhteyksiä on edelleen (ja niiden laitteiden hinta on korkeampi kuin aikanaan). Nykyiset sähköautot eivät tule säilyttämään arvoaan yhtään sen paremmin, autossa on niin monta asiaa jotka kuluu jotka eivät ole muuttuneet mihinkään (puhumattakaan akuista).
 
Mikä sinä olet arvioimaan ovatko ihmiset tyhmiä jos maksavat enemmän jostain tuotteesta mitä sen alkuperäinen hinta on ollut. Ilmiö on varsin tavallinen, paitsi ei käyttöautoissa. Sinäkin olet varmaan päässyt täten toimimaan jos joskus olet ostanut esim. Asunto-osaketta, taloa tai venettä

Miksi hankintatuki pitää unohtaa, ei se ole poistumassa, päinvastoin pidän mahdollisena että tuen suuruus kasvaa.

Myös viimeinen väittämäsi on virheellinen, varmasti sellaisiakin on, mutta ainakin esim id3, leaf ja teslat eivät tuota valmistajilleen tappiota.

Aiemmassa viestissä mainitsit jälleenmyyntiarvon. Itse vertaisin tätä autoilun murroskautta kymmenen vuoden takaiseen jolloin vasta verrattain muutamilla oli älypuhelimet, muut piti niitä outoina ja tarpeettomina, muutama vuosi eteenpäin ja kaikilla oli älypuhelimet. Mitä tapahtui älyttömien luurien markkinoille ? Tämän ymmärrän itsekin ettei ole yksi yhteen soveltuva vertaus, mutta en myöskään ymmärrä miten enää voi sivuuttaa asiaa että patteriautot oikeasti on lyömässä läpi
Enhän mä ole väittänyt etteikö sähköauto ole tulevaisuus? Missä mä niin sanoin?

Puhuin jälleenmyynti arvosta kun alettiin vertaamaan mii:tä Toyotaan...
 
Enhän mä ole väittänyt etteikö sähköauto ole tulevaisuus? Missä mä niin sanoin?

Puhuin jälleenmyynti arvosta kun alettiin vertaamaan mii:tä Toyotaan...
Molemmathan on omalla laillaan hyviä. Seat Mii:ssä on vag autoksi pisin takuu ja melko halpa hinta ominaisuuksiin nähden. Ja 10 vuoden etähallinta ilmaiseksi.

Sama kyllä uudessa Yariksessakin, että halvin hybridi ja ostajan kannalta saatavuuskin on tosi hyvä. Toki tuon uuden Yariksen hinta vähän nousi.
 
Molemmathan on omalla laillaan hyviä. Seat Mii:ssä on vag autoksi pisin takuu ja melko halpa hinta ominaisuuksiin nähden. Ja 10 vuoden etähallinta ilmaiseksi.

Sama kyllä uudessa Yariksessakin, että halvin hybridi ja ostajan kannalta saatavuuskin on tosi hyvä. Toki tuon uuden Yariksen hinta vähän nousi.
Uusi Yaris on ihan eri planeetalta vanhaan verrattuna, ihmekkös tuo jos hinta vähän nousi...

Edellinen Yaris pohjautuu vuonna 2005 julkaistuun malliin ja on täten jo 15v vanhaa mallia, tämä nykyinen on lattiasta kattoon täysin uusi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 242
Viestejä
4 656 789
Jäsenet
76 390
Uusin jäsen
Leevi Tapiola

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom