Keskustelua hybridiautoista

Euroopan Y:t tullaan käsittääkseni rakentamaan kaikki Berliinissä ja käytössä on vielä modailtu/paranneltu mallikin jenkkeihin verrattuna, joten olen ainakin itse varovaisen toiveikas sen suhteen, että laatu paranee.
 
Mitä malleja odotat?

Esim. id3:ssa oli 1000€ varausmaksu, mutta sen sai takaisin kun vain peruutti varauksen. Liekö id4:ssä sama? Tosin jos käyttiliittymäkin on sama, niin turha sitä on tilata vaikka rahat saisi takaisin...

Model Y:ssä on 2000€ varausmaksu ja sivuilla lukee "Täysi hyvitys on mahdollinen", tosin en lukenut tarkempia ehtoja. Normaalisti Tesla-tilauksessa on menettänyt 100€ varausmaksun, jos tilauksen peruuttaa (voi peruuttaa vaikka vasta sitten kun auto on jo luovutettavana).

Mustangia tai Ariyaa ei nähtävästi pysty vielä tilaamaan.

Ainakin noissa tonnin varausmaksuissa on ollut mahdollista saada koko summa takaisin kun itse ostin. En ole tuohon satasen maksuun perehtynyt, voi olla että se luovutetaan jos peruu
 
Ainakin noissa tonnin varausmaksuissa on ollut mahdollista saada koko summa takaisin kun itse ostin. En ole tuohon satasen maksuun perehtynyt, voi olla että se luovutetaan jos peruu
Eivät anna tuota satkua Teslalla takaisin. Vain CT ja Y varaukset saa takaisin tällä hetkellä.
 
Teslan säpö tuli, S j X mallin muistipiirin vika korjataan nyt takuuseen 8v / 100000 mailia ja jos on ehtinyt maksaa jo tonnin pari uudesta mcu koneesta niin se hyvitetään. Koskee siis mcu yksi autoja eli vanhemmat kuin 2018
 
Tyhmä kysymys: kun on uusi auto, joka ihan uusi malli, joka käyttää ihan uutta tekniikkaa, niin miksi joku EI käyttäisi sitä merkkihuollossa?
Vähän kysymyksen sivusta, mutta esim e-upilla eka huolto on 2 vuotta ostosta riippumatta kilometreista ja arvelen että sama on id.3, joten ihan äkkiä ei tule asiaa merkkihuoltoon. Ja tuon updaten tulee kaikki saamaan Q1 ja ilmaiseksi, koska se on hinnastossakin mainittu. mm Android auto pitäisi kuulua tuossa pakettiin. Varmistanpa tämän kun käyn omani hakemassa.
 
Tyhmä kysymys: kun on uusi auto, joka ihan uusi malli, joka käyttää ihan uutta tekniikkaa, niin miksi joku EI käyttäisi sitä merkkihuollossa?
Teslalla ei ole määräaikaishuoltoja, joten jos mitään ei hajoa, ei sitä tarvitse käyttää. Muita merkkejä varmaan käytetään, mutta jos seuraavaan huoltoon on esim. vuosi, niin on se aika pitkä aika odotella softapäivitystä.
 
Kuitenkin kaikki takaisinkutsut ym.tyyppiviat korjataan vain merkkihuollossa, joten kannattaa se aina joskus elinkaarensa aikana käyttää siellä, valmistajasta riippumatta.
 
Tyhmä kysymys: kun on uusi auto, joka ihan uusi malli, joka käyttää ihan uutta tekniikkaa, niin miksi joku EI käyttäisi sitä merkkihuollossa?
Esim. Kun mulla oli halvin mahdollinen privaati-liisari johon huollot eivät kuuluneet hintaan, niin käytin halvimmassa mahdollisessa pajassa joka täytti takuun säilymisen ehdot.

Miksi olisin maksanut tuplasti marmoritiskille raikasilmasuodattimen ja öljyjen vaihdosta? Sähköauton tapauksessa öljynvaihtokin jää pois.
 
Tuossa pari sivua sitten oli keskustelua kilometriperusteisesta verotuksesta, johon halutaan siirtyä sähköautojen yleistyessä. Nyt asiaa on VTT tutkinut ja ongelmia on tiedossa, kun osa yrittää kiertää seurannan.
 
Kuitenkin kaikki takaisinkutsut ym.tyyppiviat korjataan vain merkkihuollossa, joten kannattaa se aina joskus elinkaarensa aikana käyttää siellä, valmistajasta riippumatta.

Tai sitten tulee kirje kotiin kuten emmänän 12v vanhassa Toyotassa, samalla kävivät kaikki takaisinkutsut läpi että varmasti tehty ja päivittivivät moottorin ja vaihdelaatikon boxit ja olivat vielä pesseet auton ylimääräisestä vaivasta johtuen. :tup:
 
Jahas. Pyysin ID.3:sta leasingtarjouksen tuossa jossain vaiheessa ja sain Pro Performance Business -malli 15k / v tulisi maksamaan 590 € / kk. Moitin arvokkaaksi ja vastapalloksi tuli kysymys, että paljonko olisin valmis maksamaan :D
 
Postasin aiemmin lehdistöautolla tehdyn kulutustestin Yaris Hybridistä (korkeuseroa ja ajotietokonetulokset). Nyt on tullut samalta käyttäjältä tarkemmat testit kaupungissa ja motarilta. Sanoo näyttävän ajotietokone yksi yhteen bensapumpun kanssa.

Pesee verrokkibensat myös 140km/h nopeudessa, jossa aiemman generaation hybridit ovat myös hänen testiensä mukaan janoisia.


 
Postasin aiemmin lehdistöautolla tehdyn kulutustestin Yaris Hybridistä (korkeuseroa ja ajotietokonetulokset). Nyt on tullut samalta käyttäjältä tarkemmat testit kaupungissa ja motarilta. Sanoo näyttävän ajotietokone yksi yhteen bensapumpun kanssa.

Pesee verrokkibensat myös 140km/h nopeudessa, jossa aiemman generaation hybridit ovat myös hänen testiensä mukaan janoisia.




provosoimatta kyselisin miksi enää ostaa uutta iTsElAtAaVaA, kun markkinoilla on tuossakin kokoluokassa sähköautoja ? Yariksen hankintahinta on varmasti halvempi kuin vastaavan sähköauton, mutta noin muuten, harva varmaan ajaa pitkää siivua pikkuautolla.

Olisi varsin mielenkiintoista jos vaikka joku autolehti kokoaisi kustannuslaskelman vaikkapa 5 vuotta, 15tkm/vuosi. Säästääkö huolto ja polttoainehinnoissa tarpeeksi että sähköauto tulee halvemmaksi, vai tarviiko sähköauton tuomasta lisäarvosta edelleen olla valmis maksamaan, myös pitkässä juoksussa ?
 
Itse olen vielä tässä sähköautojen murrosvaiheessa itselataajan liputtaja, koska ne on jo hyvin pitkälle hiottua tekniikkaa ainakin Toyotalla. Nyt myyty Yaris korvaa käytetyillä markkinoilla paalauskuntoisen bensa/dieselauton ja pysyy vähäpäästöisenä ajossa vielä pitkään. Ei se bensa suomesta lopu vaikka hinta tietysti nousee ja siitä kompensoi pienempi kulutus.

Myöskin provosoimatta väitän esimerkkinä Mii Electricin paalattavan aiemmin kuin tuollaisen Yariksen kun ajoakun kanssa tulee ongelmia. 5-10 vuoden päästä on tullut uudet sähköautomallit, joiden rinnalla se ensimmäisen generaation hinnat alkaen sähkis on aika spartalainen ilmestys. En siis väitä että Mii on paalauskamaa 10 vuoden päästä, mutta kiinnostavampia käytettyjä on jo tullut markkinoille ja autoa ei kannata korjata sitten kun se menee rikki. Yariksessa akku on 0.8 kwh ja Miissä 37 kwh. Yariksia saadaan siis liikenteeseen 40+ yhden Miin tarvitsemalla määrällä akkuja.

Kävin tuollaista koeajamassa, josta kirjoitinkin ketjuun arvostelun. Varusteita/ajoavuja piisaa ja ne toimivat hyvin. Esim se kaistavahti yhdistettynä vakkariin vei autoa kuin kiskoilla eikä vähän sinne päin kuten monessa ajamassani autossa. Voisin kyllä harkita jos saisi nelivetona, mutta nyt tyytyväinen Ioniq hybridin omistaja.

Ja on muistettava että yksityisautoilu ei ole ainoa markkina ja esim vuokra-autoina polttiksia tuskin hetkeen korvataan. Valitsisin tuollaisen Yariksen vuokra-autorivistöstä silmää räpäyttämättä jos vain kokoluokka piisaa.
 
Viimeksi muokattu:
Itse veikkaan että tuo Yaris Hybrid on yksi järkevimmistä valinnoista uudeksi autoksi, vaikka se ei ehkä olekaan riittävän seksikäs kaikkein sähköautokiimaisimpien autoilijoiden mielestä. Keskivertokuluttajalle oikein fiksu vaihtoehto.
 
Itsekään en siis omista kristallipalloa, hyvä niin, tuskin kohentaisi elämänlaatua tapahtumien varmuudella tietäminen ennen niiden tapahtumista.

On tietenkin mahdollista että olen sähköautokiimaisin-ryhmään kuuluva, mutta itse epäilen että sähköautot sekä kehittyvät 10 vuodessa merkittävästi, että käytännössä syrjäyttävät dinoautot markkinoilta. Tämä toki laskee 10 vuotta vanhan sähkömiin hintaa ja arvostusta, mutta oletan että miihin, niinkuin kai tähänasti valmistetuista sähköautoista jokaiseen, pystyy akkua huoltamaan, vaihtamaan yksittäistä kennoa tai moduulia. - Halpaa nyrkkipajalla korjata? Tuskin, silloinkaan, mutta jos on kysyntää, on markkinat, en usko ennenaikaisiin paalutuksiin.
Jos tämä sähköautojen vyöry tosiaan tulee, uskon että tämä vaikuttaa myös käytettyjen polttomoottoriautojen kysyntään merkittävästi
 
Olisi varsin mielenkiintoista jos vaikka joku autolehti kokoaisi kustannuslaskelman vaikkapa 5 vuotta, 15tkm/vuosi. Säästääkö huolto ja polttoainehinnoissa tarpeeksi että sähköauto tulee halvemmaksi, vai tarviiko sähköauton tuomasta lisäarvosta edelleen olla valmis maksamaan, myös pitkässä juoksussa ?
Peugeot 2008 active pure automaatti 22350€, sama sähkönä 35750€, hintaeroa tulee siis 11400€ hankintatuen kanssa. 15000 km * 6l /100 = 900 L bensaa = 1.5 hinnalla 1350€. Pelkkää bensaa saa siis 9 vuoden edestä tuolla välirahalla. Kysymyksen mukaan 5* 1350€ = 6750€ bensoihin viidessä vuodessa ja jää vielä siis 4600€ veroihin, huoltoihin yms. Oletuksella että sähköauto tankkaa vain Lidlin ilmasia sähköjä ja ei käy huollossa ollenkaan. Eli on päivänselvää että ei tule halvemmaksi.

Myös hybridi vs pelkkä bensa on taloudellisessa mielessä yleensä aika paha. Laitetaan siitä erityisen paha esimerkki: Golf 1.5 TSI 26354€ ja sama kevyt hybridinä 30339€ mutta kulutus on isompi hybridissä! 5.4 vs 5.7 o_O Eli ei voi säästää mitenkään! ID.3 halvin ensivuonna n. 32000€ eli tuen kanssa about sama kuin golf hybrid, niin jää 4000€ bensa yms. rahaa bensaan verrattuna. Tässä aletaan olla lähempänä tasoissa. Eli ollaan menossa sinnepäin.

Mutta silti ajan kohta ID.3, koska tykkään sähkömenosta ja ajattelen että se on mun "iso" ilmastoteko ja mä ajan kaikki ajoni toistaiseksi ilman koti tai työlatausmahdollisuutta, joten säästö "bensakuluissa" on vielä paljon pienempi.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Myös hybridi vs pelkkä bensa on taloudellisessa mielessä yleensä aika paha. Laitetaan siitä erityisen paha esimerkki: Golf 1.5 TSI 26354€ ja sama kevyt hybridinä 30339€ mutta kulutus on isompi hybridissä! 5.4 vs 5.7 o_O Eli ei voi säästää mitenkään!
Vertaat manuaalivaihteista ja DSG-automaattia. Kevythybridiä ei toki saa ollenkaan manuaalina. Väittäisin kyllä, että näissä vertailuissa tuo WLTP-kulutuslukema ei kerro koko totuutta, eli useimmat eivät viitsi ajaa manuaalivaihteisella niin säntillisesti vaihteita vaihtaen, että se olisi taloudellisempi kuin tuo DSG-vaihteisto.
 
Vertaat manuaalivaihteista ja DSG-automaattia. Kevythybridiä ei toki saa ollenkaan manuaalina. Väittäisin kyllä, että näissä vertailuissa tuo WLTP-kulutuslukema ei kerro koko totuutta, eli useimmat eivät viitsi ajaa manuaalivaihteisella niin säntillisesti vaihteita vaihtaen, että se olisi taloudellisempi kuin tuo DSG-vaihteisto.
Jep. Eikä hinnastossa ollut DSG bensaa, olisin verrannut siihen, mutta vaikka sähläisit ja kulutus olisi 7l tuo säästöpotentiaali on kyllä minimaalinen. Mä en näe mitään järkeä tässä tapauksessa.
 
Jep. Eikä hinnastossa ollut DSG bensaa, olisin verrannut siihen, mutta vaikka sähläisit ja kulutus olisi 7l tuo säästöpotentiaali on kyllä minimaalinen. Mä en näe mitään järkeä tässä tapauksessa.
Yleensä kyllä automaatti hankitaan kalliimmasta hinnasta huolimatta, koska sillä on kivempi ajaa. Ilmeisesti manuaalivaihteisto on nyt vain hinnat alkaen -ostajia varten, ja siksi siihen pakettiin ei ole otettu kevythybriditekniikkaa. Jostain syystä nyt kyllä hintaero on poikkeuksellisen iso, neljä tonnia. Yleensä ero pelkkien vaihteistojen välillä on pari tonnia.

On tuo kyllä minustakin ylihinnoiteltu. Esim. Ford Pumaa saa kevythybridinä manuaalina, ja se on yli pari tonnia halvempi kuin sama auto ei-hybridinä ja automaattivaihteistolla.
 
No nyt BMW on kyllä vetänyt uudet pohjat sähköauton rumuudessa.


99-bmw-inext-tracking-front.jpg


98-bmw-inext-tracking-side.jpg


91-bmw-inext-studio-dashboard.jpg
 
Jeremy-Clarksons-Jaguar-face-1.jpg

Kaunis tuo bemarin grilli kyllä.

Kiitos Finmaky selonteosta, jos tosiaan 11te hintaeroa saman varustelutason autossa niin onhan se toki paljon, jälleenmyyntiarvo tietty yksi osa yhtälöä jota voi vaan arvuutella, mutta tähän asti sähköautot eivät kai ole tiputtanut arvoaan polttomoottorivastaavia rajummin?
Volkkarin hintaerolla en näe miten voi enää pitää bensaa houkuttelevampana, mutta kuten aiemmin jo tunnustin, en meinaa nähdä tätä muutenkaan.
 
Tuommoinen sähköpaku olis varmaan yksi loogisimmista autoista, mikä kannattaisi sähköistää. Firman pihassa helppo ladata, kesähessulle ei tarvi polttoainekorttia antaa mukaan, riittää vaan että pistää työpäivän lopussa sen laturiin ja kaupunkiajossa sähköauto on muutenkin parhaimmillaan. Eikös firmat voi vielä ostaa autoja ilman Alvia, joka pudottaa hintaakin mukavasti. Ihmeellisen kauan on kestänyt, että on tullut tarjolle. Ehkä se vetokyky on ollut ongelmana, mene ja tiedä.
 
Onhan siellä vielä 3/5 ns."perinteisellä" muotoilulla, vaikka hybridinä, mutta ilmeisesti halutaan selkeästi kehittää sähköisen malliston omaa muotokieltä.

Toisaalta ymmärrän, silmäni vaan ei. Viimeiset parikymppisenä vuotta on porattu BMW:n muotoilun polkevan paikallaan ja evoluutio on aikalailla kuljettu loppuun... Pakko muuttua, jotenkin.
Joten aina tulee paha miele, pysytään samassa tai kokeillaan uutta. :btooth:
 
Bemari on kyllä onnistunut poikkeuksellisen hyvin. Etugrilli on 15v harjottelijan työnä ihan itse piirtämä ja tuo ratti on saanut steroideja kuin bodari, jolla on jäänyt jalkapäivät välistä. Ihana sininen veluuri antaa mukavan "pumppasin vierassängyn automaattipumpulla ja nyt on mukava nukkua" tunnelman, sekä nostaa ID.3 kovamuovit sisustusta reippaasti ylöspäin arvostusasteikolla. Lisäksi näyttö joka on suorana vedetty, mutta kojelauta kaareutuu ja ilmanohjaimet ei ole linjassa saa mukavan "tein itse ja säästin" tunnelman.

Edit: Lepuutin silmiä vielä tuossa etugrillissä ja välähti. Siis se on luotu modifioidulla katiskametodilla, eli on otettu rehevä neitonen, laitettu sille verkkosukkahousut jalkaan ja lähdetty saunaan. Lauteen persjäljestä sitten on kopioitu tuo.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan turha niin kauan kun elinkaarikustannukset perus leasingin kanssa on edes hieman isommat kun perus dieselpakulla, pl. imagoautot.
Firmassa saatetaan laskea myös eri tavalla arvoa viikottaisille tankkausreissuille ja sille että auto seisoo useammin huollossa.
 
Vastavuoroisesti yritykset siirtyvät sähköpakuihin heti kun elinkaarikustannukset on pienemmät kuin dieselpakussa.

Varmasti (niinhän mmst1 sanoikin), mutta eikös tuossa ë-Jumpyssa tule jo muitakin ongelmia. Teknisistä tiedoista päätellen alkaa loppua B-kortit kyllä kavereilta jos sinne lastaa yhtään mitään. Samoin tuon ë-Jumpyn kantavuus on useita satoja kiloja vähemmän, mikä voi myös vaikeuttaa hommia ja perävaunu on 750kg (ë-Jumpy) vs. 2500kg (Jumpy).

Eli ei noi ihan vertailukelpoisia malleja toki ole. Miksi muuten Jumpysta otettu automaatti eikä manuaali, joka on halvempi hankintakustannuksiltaan?
 
Verrattu varmasti automaattia automaattiin.

Mistäs muuten tuon kalvon löysit @eurokeitai ? ei ihan tollaisiin lukuihin päästy kun viimeksi kyseltiin leasing-tarjouksia. Vai oliko joku maahantuojan yhteiskamppis?
Nämähän on aivan uusia malleja, joten ei mikään ihme ettei kukaan ole noin hyviä lukuja ennen jakanut.;) kalvo on tuosta aikaisemmin jakamastani autotalli.com linkistä jota ei ole näköjään moni jaksanut lukea. kyseessä on tietenkin myyjän esittämät luvut, joihin on aina syytä suhtautua varauksella.

Mielestäni kiintoisaa on että hinta on jo nyt kilpailukykyinen, vaikka noille PSA:n sähköpakuille ei ole edes kilpailijoita. Kilpailu tuo ajan myötä hintaa alas ja ominaisuuksia ylös...
 
Yksityisiä ja pienyrittäjiä varmaan saattaa kiinnostaa kärryjen vetäminen pakulla, mutta millä alalla tuollainen tarve on?
Näin oikeasti kiinnostaa, kun ei ole tavarankuljetusduunien ulkopuolella tullut itse pakuilla tai vastaavilla suhailtua kymppitonnia enempää.
 
Sähköpakujen houkuttelevuutta on varmaankin hidastanut niiden heikko aerodynamiikka, joka nostaa sähköautossa kustannuksia melkoisesti. Eikä siis tietenkään niinkään käyttövoiman kuin tarvittavan akkukapasiteetin ja sitä kautta pääomakulujen suhteen. Kun akkujen hinnat laskevat, kokonaiskustannukset alkavat suosia yhä vahvemmin sähköistä vaihtoehtoa tässäkin käyttötarkoituksessa.
 
Tilanne käytettyjen markkinoilla lienee vuodessa parissa mielenkiintoinen. Esim. Opel Corsa-e ja sisarensa Peugeot e-208 maksavat nyt uutena täällä noin 35000 euroa ja siitä ylöspäin. Mutta Saksassa kun hankintatuki on peräti 9000 euroa, samoja autoja saa siellä jopa alle 25000 eurolla (tuen jälkeen). Kuka siis ostaisi käytetyn suomalaisen tuhansia kalliimmalla, vs. että uittaisi Saksasta? Näiden markkinoita vääristävien tukien vuoksi myös käytettyjen markkinat vääristyvät...
 
provosoimatta kyselisin miksi enää ostaa uutta iTsElAtAaVaA, kun markkinoilla on tuossakin kokoluokassa sähköautoja ? Yariksen hankintahinta on varmasti halvempi kuin vastaavan sähköauton, mutta noin muuten, harva varmaan ajaa pitkää ...

Itsekin olen pohtinut asiaa viimeaikoina, ja Yaris tuntuu houkuttelevammalta
- Pieni kulutus ja verotus
- Sähköautot yleensä +10ke, vs vastaava perinteinen auto
- Maanlaajuinen latausverkosto vaiheessa, on toki hyviäkin alueita
- Vaikeus saada latauspaikkaa taloyhtiöön
- Kantama, jos pitää sukuloida maaseudulla
- Vaikutelma, että monet sähköautot ovat vielä harjoittelukappaleita, ks id3

Näkisin, että on toistaiseksi viisainta jättää tämä sähköauto sukupolvi väliin.Ajattelen siis tavallista autoa tavalliseen käytännölliseen ajoon.

Edit: Lähimmäksi kilpailijaksi Yarikselle sähköpuolella katsoisin Renault Zoe:n
 
Viimeksi muokattu:
provosoimatta kyselisin miksi enää ostaa uutta iTsElAtAaVaA, kun markkinoilla on tuossakin kokoluokassa sähköautoja ? Yariksen hankintahinta on varmasti halvempi kuin vastaavan sähköauton, mutta noin muuten, harva varmaan ajaa pitkää siivua pikkuautolla.

Koska Yaris on paljon parempi autona kuin mikään edes lähelle vastaavanhintainen sähköauto?

Kysymys on tasoltaan sama kuin että miksi kukaan ostaa uutta mersua kun halvemmalla saisi vaikka nissanin.
 
Viimeksi muokattu:
Koska Yaris on paljon parempi autona kuin mikään edes lähelle vastaavanhintainen sähköauto?

Kysymys on tasoltaan sama kuin että miksi kukaan ostaa uutta mersua kun halvemmalla saisi vaikka nissanin.

Niinhän se on että jos Yaris kelpaa niin miksi sitten ostaa jotain muuta? Mutta jos ei kelpaa (liian pieni, tehoton, yms.) niin sitten ei kelpaa
 
Niinhän se on että jos Yaris kelpaa niin miksi sitten ostaa jotain muuta? Mutta jos ei kelpaa (liian pieni, tehoton, yms.) niin sitten ei kelpaa

Eiköhän siinä sulle vastattu jo, markkinoilla ei ole samassa hintaluokassa pikkuautoluokassa kovinkaan hyviä vaihtoehtoja. Jos ei kelpaa niin pieni auto, niin tuskin puhutaan samoista markkinoista. Ostaahan jotkut Teslankin, vaikka nekin on pieniä ja tehottomia. Miksei ne osta suoraan Volvo FMX:ää?
 
Eiköhän siinä sulle vastattu jo, markkinoilla ei ole samassa hintaluokassa pikkuautoluokassa kovinkaan hyviä vaihtoehtoja. Jos ei kelpaa niin pieni auto, niin tuskin puhutaan samoista markkinoista. Ostaahan jotkut Teslankin, vaikka nekin on pieniä ja tehottomia. Miksei ne osta suoraan Volvo FMX:ää?

Siis ihan samaa mieltä olin tämän kanssa.

Mutta ei tuossa Volvossakaan ole kuin enintään 500hv, taitaa jäädä jopa Twingolle :D Jos vaan tilaa tarttee niin BelAZ 75710 kehiin. Tehoakin löytyy 4600hv ja on dieselsähkö eli käytännössä hybridi kuin Yaris :cool: Mutta se siitä
 
Itsekin olen pohtinut asiaa viimeaikoina, ja Yaris tuntuu houkuttelevammalta
- Pieni kulutus ja verotus
- Sähköautot yleensä +10ke, vs vastaava perinteinen auto
- Maanlaajuinen latausverkosto vaiheessa, on toki hyviäkin alueita
- Vaikeus saada latauspaikkaa taloyhtiöön
- Kantama, jos pitää sukuloida maaseudulla
- Vaikutelma, että monet sähköautot ovat vielä harjoittelukappaleita, ks id3

Näkisin, että on toistaiseksi viisainta jättää tämä sähköauto sukupolvi väliin.Ajattelen siis tavallista autoa tavalliseen käytännölliseen ajoon.

Edit: Lähimmäksi kilpailijaksi Yarikselle sähköpuolella katsoisin Renault Zoe:n
Yaris vs halppis id3 (29 900€) valitsisin silti itse Volkkarin. Mutta itsellä olisikin lataus kotona omakotitalossa. Syynä valintaan vaikkapa id3:n isompi koko.

Uusi Renault Zoe oli kanssa aika hiljainen Nokian R3 kitkoilla. Kun taas Yaris isoilla kesärenkailla oli minusta melko äänekäs. Toki renkaat taisikin olla 17".

Toki jos Toyotan haluaa, niin fiksuin vaihtoehto olisi varmaan juuri tuo halvin Yaris. Samalla vähän uudempi malli kuin Corolla.
 
Uutena noita ei saa ja vähän käytetyt maksaa +30k mikä nyt on jo 10k enemmän ku uusi yaris.

Itse voisin hyvin ottaa vähän enemmänkin ajetun Golfin, mutta Yariksen vanha malli ei kiinnosta ominaisuuksien puolesta eli omalla kohdalla nuo olisivat aika saman hintaiset vaihtoehdot.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 384
Viestejä
4 493 602
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom