- Liittynyt
- 10.11.2018
- Viestejä
- 1 843
Plugari taas olisi ihan omiaan omaan käyttöön. Sähköllä pääsee kuitenkin ne lähimatkat joita tulee paljon ja kauemmaksi ei juuri ole väliä kustannuksien osalta kummalla menee (erot eivät ole massiivisia kun 1/3 kuluista tulee sähköstäkin). Täyssähköt ovat peräkoukulla aivan liian kalliita ja plugareissakin käytettyjen tarjonta on välttävästä huonoon jos/kun peräkoukkua tarvitsee ja vähän akkutakuutakin olisi hyvä olla jäljellä.
Melkein väkisin menee hybridin suuntaan (plugariin saat laittaa käytettynäkin sen 5000-7000 tonnia lisää ja akullakaan ei mitään mahtitakuuta tuossa enää ole jos ollenkaan) ja pitää vaan ne polttoainemaksut kärsiä nahoissaan ja vaihtokin olisi ajankohtainen ennen kuin nykyinen auto hajoaa käsiin.
Pieni sähköauto olisi ihan jees, jos tarvetta olisi kahdelle autolle. Mutta kun ei halua kahdesta autosta tulevia kuluja ja säätöä niin yhdellä pitäisi pärjätä ja siihen tarvittavien ominaisuuksien kasaaminen tuntuu olevan järkevään hintaan haastavaa sähkön osalta.
Jos oikeasti täytyy vetää kärryä ja pitkiä matkoja niin joku käytetty täyspolttomoottorivehje on varmaan tässä kohtaa se varmin valinta. Ite mitä vähän plugarilla ajoin peräkärryn kanssa, niin melkeinpä kului enemmän polttoainetta kuin jos olisi ollut ihan puhdas polttomoottori.