Viikonlopun oli koeajossa ID.3, Turku-Espoo-Turku tourneella. Lyhyesti, auto erittäin hyvä ajaa, "infotantment" puoli kuin ekassa iphone kopiossa, harmillisesti tämän kautta tapahtuu kaikki säädöt.
Eli käynnistyksen jälkeen joudut odottamaan lähes minuutin että että saat näillä +12C syyskeleillä pois kytkettyä tuikitarpeellisen istuinlämmityksen. Ja Turusta lähtiessä kun etsittiin osoitetta "Kylävainionkuja", niin lähin osuma tuli Serbiasta, vaikka pitäisi tulla Espoosta. Peruutuskamera saattaa toimia, kun pakitat pois ruudusta, tai sitten ei. Mutta kääntösäde erittäin pieni, mahtui kääntymään ympäri siinä missä V70 kuski suoritta yksi-kaksi mänööveriä.
Samaten liikennemerkkien automaattitunnistus toimi hyvin, mutta karttadataan perustuva tieto oli lähinnä rasite, tuntui kuin että motarin yli risteävän tien aikana olisi halunnut hiljentää 80km/h. Tuntui kyllä että tämän sai erään asetuksen kautta poiskytkettyä, mutta sen asetuksen nimi ei ollut mitenkään looginen, ja saman nimisiä asetuksia oli kahdessa eri paikkaa eli loppujen lopuksi näiden syy-seuraus -suhde oli selvittämätön.
Rengasmelu oli tietysti yksi juttu 120km/h+ nopeuksissa karkella asfaltilla, jota tietysti korosti se ettei minkäänlaista muuta melua ollut kuultavissa, koeajoyksilössä 19" vanteilla olevat kumit
Vaikka tuossa vehkeessä oli se 200hp+, niin jotenkin pliisulta tuntuu lähtö viivalta e-uppiin verrattuna normi kaupunkinopeuksissa.. 50km/h+ sen jälkeen meni ihan omia menojaan.