Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös Bjorn Nyland jossain videossa jo todennut, että hänen Teslassa on klappia voimalinjassa kun on muutaman kerran kiihdytellyt autolla. Eli Teslan voimalinja ei oikeasti vissiin kestä noita tehoja.
ID.3:ssa on tarkastushuolto kahden vuoden päästä ilman kilometrirajaa. Tarkastushuolto sisältää jarrunesteen ja sisäilmansuodattimen vaihdon.Mihin perustat tuon että ei tarvi käydä huollossa lainkaan 2v aikana? Jos ajaa vaikka +100tkm niin eikö ole mitään huollettavaa?
Bemarin kolmen vuoden lisätakuu tai oikeammin BMW Turva maksaa hieman alle 1800 euroa, kun puhutaan 5-sarjasta (ml. 530e latausybridi). Voi olla, että kolmos-sarjassa hinta on hieman edullisempi. Ymmärtääkseni moni asiakas hankkii tämän BMW-turvan ainakin pariksi vuodeksi, jolloin hintakin on huomattavasti matalampi. Itsellänikin on nyt harkinnassa, otanko omaan autooni kahden vai kolmen vuoden turvan. Autoa vaihdettaessa lisävuodesta saattaa kyllä olla jossain määrin hyötyä hyvitysarvoa ajatellen.Bemarissa on 5v takuu autolle ja 6/8 hybridi/täyssähkösysteemille.
(ei tule tosin oletuksena auton mukana vaan pidennetty takuu on lisävaruste, minkä saa usein kaupanpäälle). Jos ei ole uutena otettu sen saa muutamalla sadalla myös käytettyyn mikä on mielestäni ihan ok hinta mielenrauhasta.
ID.3:ssa on tarkastushuolto kahden vuoden päästä ilman kilometrirajaa. Tarkastushuolto sisältää jarrunesteen ja sisäilmansuodattimen vaihdon.
Volvossa taitaa olla 60k välein raitisilmansuodattimen vaihto...ja kyllä, taidan vaihtaa sen itse kerran vuoteen vaikkei kilometrejä liiemmin tulekaan (n.15k/v)Ai että, kaksi vuotta PK-seudulla samalla raitisilmasuodattimella ilman kilometrirajaa. Ilma on varmasti raikasta kuin sinappitehtaassa. Eipä sillä, eihän nykypolttomoottoriautojakaan huolleta kuin kahden vuoden välein jos ei kilometrejä tule hirveästi.
Ja huomasi sen itse kait kun jarrut jotenkin kusi. En tiedä moniko muuten huomaa ongelmia. Moni ajaa vain ja kyselee sitten kun on ongelmia.Ehkä tähän liittyen Björnin Tesla on nyt vetoakselin takia huollossa.
Onko tämä oikeasti lukkoon lyöty hinta? Ja mitähän sillä sitten saa? Oikein kulimallien kulimallin, vai ihan järkevästi varustellun auton. Veikkaan, että tuossa Capturissa on kuitenkin aika hyvät varusteet tuohon hintaan.Volkswagen ID.3:n saa keväällä samaan hintaan kuin Capturin, 29900e kun hankintatuki huomioidaan. Eikä mene yhtään bensaa ja huollossakaan ei tarvi käydä kahteen vuoteen vaikka kuinka ajaisi.
Onko tämä oikeasti lukkoon lyöty hinta? Ja mitähän sillä sitten saa?
DS, Kia, Hyundai, Ford Mitsubishi, Seat ainakin. Sitten Tesla ja Renault 4 vuotta.Lista skandinaavisissa oloissa järkevästi toimivista plugareista 5 vuoden tai yli takuulla on kohtalaisen lyhyt. Onko muita kuin Seat Leon?
Ei taida olla tuossa hintaluokassa yhtään kilpailua niin tuskin kummosia varusteita mukana tulee.Onko tämä oikeasti lukkoon lyöty hinta? Ja mitähän sillä sitten saa? Oikein kulimallien kulimallin, vai ihan järkevästi varustellun auton. Veikkaan, että tuossa Capturissa on kuitenkin aika hyvät varusteet tuohon hintaan.
Toivottavasti hinnat tippuu nopeasti. Nyt on kyllä hyvin kalliita niin ei viitsi edes harkita vielä. Mutta josko 10v sisällä tulisi jotain suurempaa keksintöä akkujen suhteen ja hinnat tulisi alas reilusti.Ei taida olla tuossa hintaluokassa yhtään kilpailua niin tuskin kummosia varusteita mukana tulee.
Parin vuoden päästä luulisi sähköautojenhintojen olevan jo paljon siedettävämmällä tasolla.
Siinä vaiheessä kun noin 25000€ saa täyssähhön kohtuulissilla varusteilla niin alkaa kauppa käymään.
vw id3 31 900€ on arviohinta. En tiedä tuleeko myös varusteisiin eroa. Tuossa hinnastossahan on listattu varusteet. Pitäisi olla siis aika hyvin varusteita?Onko tämä oikeasti lukkoon lyöty hinta? Ja mitähän sillä sitten saa? Oikein kulimallien kulimallin, vai ihan järkevästi varustellun auton. Veikkaan, että tuossa Capturissa on kuitenkin aika hyvät varusteet tuohon hintaan.
Ite oon kahden vaiheilla, että tilais ID.3 Techin. Haluaisin varusteina normaalien juttujen lisäksi ainoastaanTravel Assistin, paremmat popit ja mielellään paremmat penkit. Nykyisillä paketeilla on pakko ottaa vähintään Tech, että saa edes takakaiuttimet! Ihan älytöntä mielestäni. Tiedä sitten, mihin hintaan ensi vuonna saisi tuollaisen, jos varusteita saa itse napsia.
Nettiautosta katsoin 2020 automaatti golfia ja hinta olisi noin 28 900€. Ei se halppis id3 välttämättä olisi kuin noin 1000€ kalliimpi?Ei taida olla tuossa hintaluokassa yhtään kilpailua niin tuskin kummosia varusteita mukana tulee.
Parin vuoden päästä luulisi sähköautojenhintojen olevan jo paljon siedettävämmällä tasolla.
Siinä vaiheessä kun noin 25000€ saa täyssähhön kohtuulissilla varusteilla niin alkaa kauppa käymään.
No toi Golffi onkin hybridi, ja ilmeisesti täyssähköistä golffia ei enää saa ollenkaan.Nettiautosta katsoin 2020 automaatti golfia ja hinta olisi noin 28 900€. Ei se halppis id3 välttämättä olisi kuin noin 1000€ kalliimpi?
Volkswagen Golf First Edition 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti Viistoperä 2020 - Vaihtoauto
Nyt myynnissä Volkswagen Golf First Edition 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti, 3 000 km, 2020 - Huittinen. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.m.nettiauto.com
Teslahan lupaili taas ilmeisesti 25 000€ sähköautoa, mutta sellaista tuskin kumminkaan tulee Mutta totta että laskeehan ne hinnat varmasti ja vaikka 10 vuotta vanhana saa myös halvemmalla, jos tohtii sellaista ostaa (akun takuu 8 vuotta).
Nettiautosta katsoin 2020 automaatti golfia ja hinta olisi noin 28 900€. Ei se halppis id3 välttämättä olisi kuin noin 1000€ kalliimpi?
Volkswagen Golf First Edition 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti Viistoperä 2020 - Vaihtoauto
Nyt myynnissä Volkswagen Golf First Edition 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti, 3 000 km, 2020 - Huittinen. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.m.nettiauto.com
Teslahan lupaili taas ilmeisesti 25 000€ sähköautoa, mutta sellaista tuskin kumminkaan tulee Mutta totta että laskeehan ne hinnat varmasti ja vaikka 10 vuotta vanhana saa myös halvemmalla, jos tohtii sellaista ostaa (akun takuu 8 vuotta).
Tutulle ostettiin kesällä 2018 uusi ford fiesta. Siinä ei ainakaan ole dsg huolia, kun on perinteinen automaatti.onkohan vuonna 2030 10 vuotta vanha sähköauto vai fossiiliauto vikaherkempi ? Tähän tuskin saadaan vastaus edes Vuonna 2030, niinkuin ei tänäkään päivänä voi absoluuttisella varmuudella sanoa samaa vm 2010 autoista.
Itse pidän paljon suurempana huoltoriskinä turbot, dsg ja muut robottilaatikot, hiukkasloukut kaksoismassavauhtipyörät ym lukuisat, kuin sähkömoottori tai akkupakettia.
Eikä sen akun vaihtaminen mahda kymmeniä tuhansia maksaa sekään, etenkään jos ei sitä akkuvaihtoa vanhaan takuuttomaan tee marmoritiskillä. Jos se riski sitten sattuukin kohdalle, mikä ei tosiaan pitäisi olla mikään normi homma 10 vuotiseen normisähkikseen.
Leafeissa on kai keskimäärää selvästi enempi ollut akkuhuolia huonon lämmönsäätelyjärjestelmän vuoksi, tosin kysynnän vuoksi on myös tarjontaa, tässä suomalaisen toimijan hinnasto:
Minusta aika houkutteleva ajatus että sen patterin voi tarvittaessa vaihtaa isompaan, lieventäisi ainakin minulla harmitusta. Käsitykseni mukaan ei myöskään läheskään aina joudu koko akkupakettia vaihtamaan, vaan hyvinkin voi riittää yhden moduulin vaihto.
- Upgrade to 24kWh, 2700€
- Upgrade to 30kWh, ~4000€
- Upgrade to 40kWh, ~5500€
- Upgrade to 62kWh, ~9990€ (Not performed yet!
En usko että henkilöautoissa range kasvaa noin isoksi. Polttomoottoriautoissakin pääsee tankkaamatta 1000 kilometriä lähinnä joillakin isoilla diesel-autoilla. Tarpeettoman iso polttoainesäiliö vie tilaa, ja akkujen kohdalla tilanne on vielä huonompi, koska energiatiheys on pienempi, puhumattakaan lisäpainosta. Uskon että latausnopeuden kasvattamiseen satsataan enemmän, kunhan tyypillinen range saadaan suht hyväksi.Jos näin niin joskus 15v päästä voisi ostaa ehkä järkihintaan jonkun 2025 valmistetun sähköauton ja siihen sitten samalla vaihtaa vaan uuden akun jolla saisi rangen johonkin 1000+ kilometriin.
Tuleekohan jonkinlainen bisnes vanhojen sähköautojen akkujen päivittämisestä? Eli jos esim. nyt ostaa id3:n ja ajelee sen 10 vuotta niin voisi hyvin olla samaan tilaan mahtuva akku tupla kapasiteetilla saatavilla? Mutta onko vaihto mahdollinen vain estääkö auton softa sen, kun autonvalmistaja haluaa että ostetaan kokonaan uusi auto eikä jotain tarvike akkuja? Tosin ehkä tulee joku eu säädös ympäristön suojelun nimissä että saa vaihtaa akkuja uusiin?
Moottorit tuskin kehittyvät kuitenkaan ihan valtavasti ja nykyiset ovat varmasti riittävä hyviä vielä 30v päästäkin, mutta akku kuitenkin on se auton heikoin lenkki (ellei ruoste sitten syö koria pois ennen sitä)
Jos näin niin joskus 15v päästä voisi ostaa ehkä järkihintaan jonkun 2025 valmistetun sähköauton ja siihen sitten samalla vaihtaa vaan uuden akun jolla saisi rangen johonkin 1000+ kilometriin.
Riippuu varmaan lähinnä akkutekniikan kehityksestä. Jos 1000+ tai suuremmankin rangen saa jollain pienellä kevyellä akulla niin miksi ei. Tuskin tässä seuraavan 10 tai 15 v aikana. Mutta ehkä 20v päästä joku on keksinyt jotain uutta. Mieluummin sitä puhelimenkin lataisi kerran kuussa kun kerran päivässä.En usko että henkilöautoissa range kasvaa noin isoksi. Polttomoottoriautoissakin pääsee tankkaamatta 1000 kilometriä lähinnä joillakin isoilla diesel-autoilla. Tarpeettoman iso polttoainesäiliö vie tilaa, ja akkujen kohdalla tilanne on vielä huonompi, koska energiatiheys on pienempi, puhumattakaan lisäpainosta. Uskon että latausnopeuden kasvattamiseen satsataan enemmän, kunhan tyypillinen range saadaan suht hyväksi.
Tietysti on mahdollista, että tulee samanlainen skenaario kuin oli kännyköissä aiemmin, eli ruvetaan kauppaamaan alkuperäistä suurempia "tehoakkuja". Vähän kyllä suhtaudun epäillen siihen, että vanhaan autoon olisi mahdollista laittaa 10 vuotta myöhemmin selvästi uudempaa akkuteknologiaa. Jotta tuo olisi riittävän halpaa, tuollaisen vaihtoakkupaketin pitäisi olla massatuotannossa. Yksittäiseen autoon räätälöitynä homma olisi niin kallista, että ei kannattane perusritsan kohdalla. Massatuotanto voi olla mahdollista, jos polttomoottoriautot jostain syystä päätetään hylätä lähes tyystin ja siksi sähköautojen käyttöikä pitenee.
Tuo on vähän liikaa. Mutta Tesla Model S saa (vuoden päästä) 840km ajomatkalla ja 145 000€ hintaan.Riippuu varmaan lähinnä akkutekniikan kehityksestä. Jos 1000+ tai suuremmankin rangen saa jollain pienellä kevyellä akulla niin miksi ei. Tuskin tässä seuraavan 10 tai 15 v aikana. Mutta ehkä 20v päästä joku on keksinyt jotain uutta. Mieluummin sitä puhelimenkin lataisi kerran kuussa kun kerran päivässä.
Suomessa ajetaan keskimäärin 14.000km/vuosi autolla. Koska moni ajaa paljon enemmän, tarkoittaa se vastaavasti että Suomessa on paljon autoja joilla ajetaan vähemmän. Alle kymppitonnin vuodessa ajavalle on melko yhdentekevää maksaako bensa 1.5€/l, 2€/l eikä välttämättä vaihda autoa vaikka bensa olisi 3€/l. Tuollaisilla hinnoilla polttoaineen tuottaminen synteettisesti tuulivoimasta käynee ihan kannattavaksi.Saahan tota autojen myyntikieltoa kierrettyä vaikka polttoaineen verotuksella. Ei kukaan osta polttista jos bensaa ei myydä/sen hinta on todella kova.
monillako on hinkua vaihtaa 15v/5k€ arvoiseen kulkineeseen akkua 5k€ tms hintaan?
Juuri tällä viikolla oli uutisia, että julkaisu siirtyy: Mercedes-Benz EQA launch delayed to 2021 | AutocarOnko tosta Mersun EQA:sta kellään enempää tietoa? Kokoluokka olis just passeli kakkosautoksi jahka saa päivitettyä kämpän sopivaksi.
Jep, tämähän on se, jota fanaattisimmat sähköautokiihkoilijat ei millään ymmärrä eli takaisinmaksuaika. Hehkutetaan vaan että sähköllä ajaminen on niin halpaa. Jos kuitenkin otetaan henkilö, jolle auto on puhtaasti väline liikkumiseen paikasta A paikkaan B niin tällainen henkilö saa 3000 EUR investoinnilla itselleen auton, jolla liikkuminen onnistuu. Halvimmat sähköautot taitaa tälläkin hetkellä maksaa hiukan yli 30 000 euroa, niin tuolla 27 000 eurolla huoltaa/korjaa autoa, maksaa ajoneuvoveroa ja ostaa polttoainetta aika törkeät määrät.Aivan varmasti tulevaisuus henkilöautoliikenteessä on sähkössa, mutta bensa-autoja varsinkin tullaan käyttämään vielä pitkään ja jos kielto myydä uusia tulisi vaikka 2030, niin ei se mitenkään tilannetta muuta käytettyjen osalta. Jos ajat 5000km vuodessa 10l kulutuksella ja bensahinta kerrotaan kahdella, eli noin 3e litralta, niin ei se tarkoita kuin 750e euroa lisää per vuosi. Onhan se rahaa, mutta eipä sillä autoa vielä vaihdeta, helpompi on vaan ajella vähämmän.
No jos nyt olisikin ostamassa uutta golfia dsg:llä, niin ei se hintaero mikään paha olisi?Jep, tämähän on se, jota fanaattisimmat sähköautokiihkoilijat ei millään ymmärrä eli takaisinmaksuaika. Hehkutetaan vaan että sähköllä ajaminen on niin halpaa. Jos kuitenkin otetaan henkilö, jolle auto on puhtaasti väline liikkumiseen paikasta A paikkaan B niin tällainen henkilö saa 3000 EUR investoinnilla itselleen auton, jolla liikkuminen onnistuu. Halvimmat sähköautot taitaa tälläkin hetkellä maksaa hiukan yli 30 000 euroa, niin tuolla 27 000 eurolla huoltaa/korjaa autoa, maksaa ajoneuvoveroa ja ostaa polttoainetta aika törkeät määrät.
Missä bemarissa on 5v takuu autolle? 2v n käsittääkseni kaikissa uusissa bemareissa autolle ja sitten 6/8 akulle.Bemarissa on 5v takuu autolle ja 6/8 hybridi/täyssähkösysteemille.
(ei tule tosin oletuksena auton mukana vaan pidennetty takuu on lisävaruste, minkä saa usein kaupanpäälle). Jos ei ole uutena otettu sen saa muutamalla sadalla myös käytettyyn mikä on mielestäni ihan ok hinta mielenrauhasta.
Toki, mutta kai sähköauto keskusteluun kuuluu myös yleistymisasiat? Ja kun suurin osa auton ostajista on niitä ketkä etsii noita 3000€ autoja niin yleistyminen kestää aika kauan.No, ehkä näille pers'aukisten 3000e autoille on omat keskustelupaikkansa. Kyllä täällä väki on enemmän kiinnostunut tekniikasta ja uutuuksista, joten keskustelu toki pyörii pääosin niissä eikä vanhoissa romuissa.
XC90? Seat Tarraco ja, eiköhän myös, Skoda Kodiaq tulee plugareina ensi vuoden puolella sitten myös.Seuraava auto voisi olla hybridi/sähkö, mikäli markkinoilla olisi muitakin 7 paikkaisia kuin Prius, semmoista kun ei talouteen tule.
Ylempänä mainitun Volvo XC 90:n lisäksi uusi Ford Explorer ja Lexus RX L täyttävät paperilla vaatimuksesi. Itse olen katsellut autoa samoilla vaatimuksilla ja noissa kaikissa luettelemissani vaihtoehdoissa on mielestäni isoja puutteita hinta huomioiden. XC 90 ehkä vähiten huono.Seuraava auto voisi olla hybridi/sähkö, mikäli markkinoilla olisi muitakin 7 paikkaisia kuin Prius, semmoista kun ei talouteen tule.
Jep, tämähän on se, jota fanaattisimmat sähköautokiihkoilijat ei millään ymmärrä eli takaisinmaksuaika. Hehkutetaan vaan että sähköllä ajaminen on niin halpaa. Jos kuitenkin otetaan henkilö, jolle auto on puhtaasti väline liikkumiseen paikasta A paikkaan B niin tällainen henkilö saa 3000 EUR investoinnilla itselleen auton, jolla liikkuminen onnistuu. Halvimmat sähköautot taitaa tälläkin hetkellä maksaa hiukan yli 30 000 euroa, niin tuolla 27 000 eurolla huoltaa/korjaa autoa, maksaa ajoneuvoveroa ja ostaa polttoainetta aika törkeät määrät.
Eka Mii:n ostin ilman laturia(johtoa) ja tilasin siihen netistä säädettävän 8A-16A latausjohdon. Voimavirtaan sitten suko adapteri. Tuo netti johto maksaa muistaakseni alkaen 120€.Taas ja jälleen kerran kuulutan tyhmyyttäni. Nyt vihdoin Mii on tulossa kotipihaan ja kysymys lataustavasta. Kotona okt:ssa 3x35a sulakkeet, maalämpö jne ja pari suko-pistoketta katoksessa. Riittääkö normi suko-lataus etelä-suomen talvipakkasilla lämmittämään auton ja lataamaan akun vai pitäiskö asennuttaa jokin kiinteä latausasema? Jos kiinteä niin onko joku yleispätevä mitä voisi suositella?