- Liittynyt
- 22.12.2018
- Viestejä
- 295
Mä vertaamassa Toyotaa ja pösöä![]()
Ajan autolla myös muualle kuin Essonbaariin.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä vertaamassa Toyotaa ja pösöä![]()
Pösössä on se hyvä puoli, että saa uuden kaverin siitä merkkiliikkeen huoltoukolta, kun se siellä tulee epäilemättä usein seisomaan! Tojota miehet joutuu hommaa omat kaverit!Ajan autolla myös muualle kuin Essonbaariin.Tojossa varmaankin parempi jälleenmyyntiarvo Suomaliassa, mutta siihen ne positiiviset puolet taitaa näin 2020-luvulla jäädä.
Suzuki on 2k€ kalliimpi. Varusteista en tiedä.
Pösössä on se hyvä puoli, että saa uuden kaverin siitä merkkiliikkeen huoltoukolta, kun se siellä tulee epäilemättä usein seisomaan! Tojota miehet joutuu hommaa omat kaverit!
Etuvedon valitseminen oli mun moka, mutta molemmat oli kyllä active varustelutasolla. Autoverottomat hinnat oli tarkoituksella, koska tavoitteena oli verrata paljonko Toyota nettooa tuolla hinta-erolla. Verottajahan tosiaan sponsoroi pienemmän autoveron muodossa tuota plugaria vajaalla kolmella tonnilla.Otit vertailuun etuvetoisen 218hp hinnat alkaen mallin ja yli 300hp nelivetoisen varustellumman autoverottomat hinnat.
Vertailu veroineen olisi 41,5k€ vs 55,3k€.
Tojomiehet jää autoillaan metsään kun niillä ei pääse pois:
Tojomiehet jää autoillaan metsään kun niillä ei pääse pois:
Noissa on lähtötaso hieman erilainen, vaikka varustetason nimi on sama. Mitsu on hieman eri luokassa suorituskyvyltään ja varustelultaan. Ja onhan tuo mitsu muutenkin paljon karumpi auto kuin nyky toyotat.Etuvedon valitseminen oli mun moka, mutta molemmat oli kyllä active varustelutasolla. Autoverottomat hinnat oli tarkoituksella, koska tavoitteena oli verrata paljonko Toyota nettooa tuolla hinta-erolla. Verottajahan tosiaan sponsoroi pienemmän autoveron muodossa tuota plugaria vajaalla kolmella tonnilla.
Mitä vaihtoehtoihin tulee, niin vanha klassikko Outlander PHEV hinnat alkaen 39.990€ - Toki varustelistaa pläräämällä tuon 15.000€ kalliimman Toyotan voinee perustella itselleen....
Tojomiehet jää autoillaan metsään kun niillä ei pääse pois:
Toyota ja Honda taitaa olla ne huonoimmat neliveto toteutukset (jos unohdetaan ne oikeat ja kalliit Land Cruiserit).
Näitä videoita kun katsoo, niin ihmetyttää että miten hankalaa voikaan olla tehdä jokin alkeellinen jarrulla toteutettu tasauspyörästön lukko (vai millä nimellä näitä sähköisiä toteutuksia kutsutaankaan). Aivan kuin nuo eivät lainkaan jarruttaisi sutivaa pyörää.
Tätä välillä itsekkin ihmettelen, varsinki Toyotan tapauksessa kun land cruiser käyttää juuri jarrua lukkona pyörä kohtaisesti.Näitä videoita kun katsoo, niin ihmetyttää että miten hankalaa voikaan olla tehdä jokin alkeellinen jarrulla toteutettu tasauspyörästön lukko (vai millä nimellä näitä sähköisiä toteutuksia kutsutaankaan). Aivan kuin nuo eivät lainkaan jarruttaisi sutivaa pyörää.
Toyota ja Honda taitaa olla ne huonoimmat neliveto toteutukset (jos unohdetaan ne oikeat ja kalliit Land Cruiserit).
Minulla on ihan tavallinen Hyundai Sonata etuveto ja kunhan on EPS päällä, niin kyllähän ABS antaa kunnolla jarruja keulille jos toiselta renkaalta alkaa pito loppumaan.
Ainoa RAV4 PHEVin näkynyt rullatesti näyttää kyllä huomattavasti paremmalta kuin nuo aiemmat. Eipä sillä edelliselläkään toteutuksella mitään ongelmia ollut suomalaisissa käytännön talvikeleissä (tai kesällä maastossa, mutta eipä nyt mihinkään erityisen vaativaan louhikkoon ole tullut mentyäkään), vaikka nuo rullatestit näyttävät ihan toivottomilta aina.
Ei se lataisi 300kW ionitylläkään tuon kovempaa...Kokeilin vessatauon aikana pikalatausta Fortumin 50kW laturista ja latasi 40kW keskimääräisellä teholla 60->75%. Mielestäni ihan ok latausnopeus kun akku aika täysi ja vain 50kW laturi.
Havainnosta kertoo autoliike J. Rinta-Joupin myyntijohtaja Markku Ala-Hakuni. Hänen mukaansa moni suomalainen ei ajattele autonsa jälleenmyyntiarvoa
pitkällä aikavälillä valitessaan huoltopaikkaa.
– Ihminen saattaa olla onnellinen säästäessään huoltokuluissa pieniä summia, mutta uuden auton takuun kannalta tilanne ei ole optimaalinen,
mikäli hybridiauton huolto on suoritettu muualla kuin valtuutetussa merkkihuollossa, Ala-Hakuni sanoo.
Mitkä tahansa autokorjaamot voivat tehdä sähköistettyjen autojen määräaikaishuoltoja myös silloin kun auto kuuluu yhä valmistajan tai maahantuojan antamaan takuuajan piiriin,
kunhan työ tehdään annettujen ohjeiden mukaisesti ja käyttäen alkuperäisiä varaosia.
Ala-Hakunin mukaan ongelmat voivat alkaa, jos auton omistaja ei saa huoltokirjaan merkintää tarkistuksesta. Ala-Hakunin mukaan kaikissa huoltotöitä tekevissä yrityksissä ei ole
pääsyä sähköiseen huoltokirjaan (paperiset huoltokirjat kun alkavat olla jo historiaa). Tällöin valmistaja tai maahantuoja voi vedota puutteelliseen huoltokirjaan.
Ei ole kyllä hybridiautoa, mutta varmaan pitää viedä sinne auton ostopaikan huoltoon. Siellä autoa joutuu käyttämään 2 vuoden välein. Tuttu paikka niin sinne siis. Tai sitten pitää hyvin selvittää, että minne muualle huoltoon on sallittua viedä?Mitenkä on?![]()
Autokauppias varoittaa: Moni hybridiauton omistaja tekee virheen, joka pilaa jälleenmyyntiarvon
Hybridiautojen suosio kasvaa kohisten, mutta samalla myös virheet sähköistettyjen autojen takuu- ja huoltoasioissa ovat yleistyneet.www.is.fi
![]()
Ihan totta se on. Se on herkkua jos firmalla mahdollisuus kirjaa tiedot sähköiseen.![]()
Autokauppias varoittaa: Moni hybridiauton omistaja tekee virheen, joka pilaa jälleenmyyntiarvon
Hybridiautojen suosio kasvaa kohisten, mutta samalla myös virheet sähköistettyjen autojen takuu- ja huoltoasioissa ovat yleistyneet.www.is.fi
Mitenkä on?![]()
Ei se lataisi 300kW ionitylläkään tuon kovempaa...
Kun se on kuitenkin auto joka paattaa kuinka lujaa ladataan. Tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa. Joku muukin oli lataamassa ja se rajoitti latausasemaa tai sitten auton akut olivat niin kuumia ajosta ettei voinut tehokkaammin ladata.Hmm, mitä tarkoitat? Tietääkseni ID.3 lataa ionityllä yli 60kW 60% kohdalla eikä hyydy alle 50kW kuin vasta yli 80 prosentissa.
Jos auto ei vedä täysiä 50kW laturilta, niin ei se kyllä vedä silloin 300kW laturistakaan sen enempää. Autohan sen latausnopeuden päättää.Hmm, mitä tarkoitat? Tietääkseni ID.3 lataa ionityllä yli 60kW 60% kohdalla eikä hyydy alle 50kW kuin vasta yli 80 prosentissa.
Pikemminkin toisin päin - akut liian kylmiä ja eivät lataudu kovaa sen takia.Kun se on kuitenkin auto joka paattaa kuinka lujaa ladataan. Tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa. Joku muukin oli lataamassa ja se rajoitti latausasemaa tai sitten auton akut olivat niin kuumia ajosta ettei voinut tehokkaammin ladata.
Jos auto ei vedä täysiä 50kW laturilta, niin ei se kyllä vedä silloin 300kW laturistakaan sen enempää. Autohan sen latausnopeuden päättää.
Pikemminkin toisin päin - akut liian kylmiä ja eivät lataudu kovaa sen takia.
Siinä mielessä Nissanin ratkaisu on paljon luotettavampi. Vähemmän liikkuvia osia.
Miitä odotellessa olen miettynyt jo seuraavaa askelta; talon ykkösautona voisi olla n 50t€ sähkis tai sitten jatkaa nykyisellä kaasuautolla päivitettynä audi a5:een.
Kumpaa hevosta te suosittelisitte, jos parin vuoden sisään pitäisi auto vaihtaa: 50t€ sähköön vai g-tron a5:een? Kriteerinä ajomukavuus pitkillä maantieajoilla (300-600km), erityisesti hiljaisuus. 3 hlön talous joten tilat riittänee kaikilla vaihtoehdoilla.
Joo, pari kertaa/kk vedetään mökki- ja mummolakeikat, matka-ajoa tulee n 1000-1500/kk ja sitten olisi tavoitteena vetää Miillä kaupunkipörräykset päälle. Vuodessa kokonaismatka n 30t km.
Plugaria (passat tai superb) myös miettinyt mutta viimeiset 4-5v ollaan menty 90% biokaasulla, olen siihen tykästynyt, sen vuoksi tuo g-tron himotuttaa. Bensatankilla en mielelläni vieraile.
jos parin vuoden sisään pitäisi auto vaihtaa
Jos hankinta ei ole juuri nyt ajankohtainen, niin suosittelen sitten ehdottomasti ettet tee tässä kohtaa vielä päätöstä, vaan katsot mitä valikoimaa on kun on aika vaihtaa.
Akuston lämpötilan hallinta nestekierrolla ongelma on ratkaisun aiheuttama monimutkaisuus, joka saattaa aiheuttaa yllättäviä elinkaarikustannuksia..
Kun sieltä korkkaa komponentti nestekanavaan on puhdistaminen veemäistä ja kallista.
Siinä mielessä Nissanin ratkaisu on paljon luotettavampi. Vähemmän liikkuvia osia.
Jos auto ei vedä täysiä 50kW laturilta, niin ei se kyllä vedä silloin 300kW laturistakaan sen enempää. Autohan sen latausnopeuden päättää.
Kun se on kuitenkin auto joka paattaa kuinka lujaa ladataan. Tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa. Joku muukin oli lataamassa ja se rajoitti latausasemaa tai sitten auton akut olivat niin kuumia ajosta ettei voinut tehokkaammin ladata.
Pikemminkin toisin päin - akut liian kylmiä ja eivät lataudu kovaa sen takia.
Juuri äskettäin teslan osakkeet halpeni äkkiä paljon. Pitäisikö tänään ostaa ja huomenna taas myydä?Ja huomenna Teslan Battery Day.
Elokuun lopussa huippu oli 498, kävi 330 ja nyt taas yli 440. Ei kannataJuuri äskettäin teslan osakkeet halpeni äkkiä paljon. Pitäisikö tänään ostaa ja huomenna taas myydä?![]()
Oliko siinä autossa 19 vai 20 tuuman renkaat? 19 renkailla kun oli aika hiljainen.Rengasmelua jonkun verran.
Assistantti toimi ihan hyvin suomeksi. Kun käskin kertomaan vitsin, se sanoi ettei ole ohjelmoitu sitä varten, mutta kerran unohti miten kaukovalot kytketään, mutta sitten välähti.
Uusi tieto oli se että panoraamakaton saa myös 77kWh akulle mahdollisesti, se on jätetty pois Tour mallista jotta hinta pysyisi hankintatuen ylärajan alle.
19". Verrokkina Honda Jazz jossa renkaat ei kuulu sisälle noin hyvin(ei kuule asfaltilla onko alla nastat vai kitkat). Toki ne muut äänet polttomoottoriautossa voi saada rengasmelun vain tuntumaan suhteessa pienemmältä.Oliko siinä autossa 19 vai 20 tuuman renkaat? 19 renkailla kun oli aika hiljainen.
Joo. Yksi kovaääninen on ainakin Volvo XC40 ladattava, jossa oli kanssa 19" renkaat (oli varmaankin leveämmät kuin id3). Pösö 2008 ladattava on muistaakseni 16" renkailla ja auto oli suht hiljainen, ainakin tuohon Volvoon verrattuna. Jazzia en ole koskaan ajanut, mutta siinä on varmaan jotkut aika kapeat 14" renkaat? Yllättävän hyvä siltikin tuo Jazz, kun ei ole akkua hiljentämässä ääniä.19". Verrokkina Honda Jazz jossa renkaat ei kuulu sisälle noin hyvin(ei kuule asfaltilla onko alla nastat vai kitkat). Toki ne muut äänet polttomoottoriautossa voi saada rengasmelun vain tuntumaan suhteessa pienemmältä .
Tässä vertailukohtana on yli 10v vanha jazz ja 14" renkailla.Jazzissa oli ainakin pari versiota sitten jo 15-16" vakiona, liekö nyt jo 16-17". Jos ja kun Jazzin heikkous on aina ollut rengasmelu, niin eipä tuo kauhean lupaavalta vaikuta. Tai sit Jazz on parantanut yllättäen helvetisti (mitä hyvin vahvasti epäilen).