Keskustelua hybridiautoista



matka: 278 km
keskinopeus: 122 km/h
aika: 2:15 h
keskikulutus: 20.2 kWh/100 km

Osaako joku sähköautoista tajuava arvioida ovatko tulokset mistään kotoisin? Lämpötila 25 C+ eli kelien puolesta aika mainiot olosuhteet.

Minusta ihan normaali kulutus, kun keskinopeus on 122km/h.

Paljon pienemmällä menee kaupunkiajossa, tai muuten vaan pienemmällä nopeudella. Esim Citigossa 47km/h ja 12.3kWh/100km/h. Matka-aika 29 tuntia.
 
ID3 hyötyisi hieman matalammasta hinnoittelusta. Varaston autot maksavat käytännössä saman kuin Model 3 SR+. 40 t€ hintaluokka varmasti vetäisi selvästi paremmin.
Onhan ID.3:sta se 40 tonnin mallikin, mutta veikkaan että sitä ei ole varastossa juuri siksi, että se on se järkevin malli. Saattaahan tuossa muutama hätähousu haksahtaa noihin kalliimpiin malleihin, kun niitä löytyy varastosta.
 
Osaako joku sähköautoista tajuava arvioida ovatko tulokset mistään kotoisin? Lämpötila 25 C+ eli kelien puolesta aika mainiot olosuhteet.
Tässä Bjorn Nylandin testien tuloksia. Eli tuonne parempaan päähän top 10 menisi tuolla tuloksella.

range.png
 
Vahinko että ajettu niin vaihtelevissa keleissä.. Ei anna kovin hyviä vertailutuloksia. Vähän tietty suuntaa mutta ei muuta.
Ylipäätänsä julkisessa liikenteessä ajo luo muuttujia, mutta sillä on mentävä mitä saa. Björnihän on ajanut uusiksi esim. näitä talvella ajettuja niin näkee esim. Kona 64 kWh eron talvi ja kesäkulutuksessa. Renkaillakin on kohtalaisen suuri vaikutus tuohon energian kulutukseen.
 
Vahinko että ajettu niin vaihtelevissa keleissä.. Ei anna kovin hyviä vertailutuloksia. Vähän tietty suuntaa mutta ei muuta.

Itse lähinnä katsoisin että miten kulutus vertautuu Model 3:een tai korealaisiin kun ne tiedetään aika taloudellisiksi ja niitä on ajettu vaihtelevissa oloissa.
 
Puskuri mutkalle -> koko takaosa vaihtoon?

Eikö tuo tarkoittaisi M3:n kohdalla jo että pienessä sateessa menisi koko takaosa vaihtoon? Onkohan se koottu yhtä hyvin - lähtee lapsetkin takapenkiltä kun ajaa lammikosta?

Sitä en ymmärrä tuossa uutisessa että otsikko puhuu "valamisesta" ja itse artikkeli puhuu prässäämisestä. Nehän on kaksi eri asiaa, kumpaa tässä nyt ollaan tekemässä?
 


matka: 278 km
keskinopeus: 122 km/h
aika: 2:15 h
keskikulutus: 20.2 kWh/100 km

Osaako joku sähköautoista tajuava arvioida ovatko tulokset mistään kotoisin? Lämpötila 25 C+ eli kelien puolesta aika mainiot olosuhteet.

Ihan linjassa on pienelle hatchback-koristelle sähköautolle, jolla kuitenkin korityypppiin nähden hyvä ilmanvastuskerroin. Ioniq menee pienemmällä. Leaf vie enemmän (+ akku ylikuumenee = #rapidgate)

Mun e-208 vie vähän enemmmän. Märällä kelillä tuon blogi-kirjoituksen ensimmäisellä ajokerralla TRE-HKI nimenomaan 120km/h alueen kulutus oli 22,4 kWh/100km ja sen auton haaste motarivauhdissa on korkea ilmanvastuskerroin.
Peugeot e-208 -sähköautolla ajaa Tampereelta Helsinkiin ilman välilatausta | Sähköautoileva motoristi | Autotie
 
Musk tviittasi.


Puskuri mutkalle -> koko takaosa vaihtoon?
Kyllä se puskuri jatkossakin on erillinen muoviosa. Metalliset puskurit ovat historiaa

Eikö tuo tarkoittaisi M3:n kohdalla jo että pienessä sateessa menisi koko takaosa vaihtoon? Onkohan se koottu yhtä hyvin - lähtee lapsetkin takapenkiltä kun ajaa lammikosta?

Sitä en ymmärrä tuossa uutisessa että otsikko puhuu "valamisesta" ja itse artikkeli puhuu prässäämisestä. Nehän on kaksi eri asiaa, kumpaa tässä nyt ollaan tekemässä?

Käsittääkseni kyse on "die cast" menetelmästä, eli periaatteessa sekä valu- että prässi. Sula metalli työnnetään paineella muottiin.
 
Puskuri mutkalle -> koko takaosa vaihtoon? -> Auto lunastukseen
Varmaan vakuutusmaksut aika kovat tolleen kootussa autossa.
Eikö nykyisin autot muutenkin mene aika herkästi lunastukseen jos runkoon tulee pahoja vaurioita? Ei kai noita oikein helposti korjata pysty vaikka osista olisikin koottu.
 
Eikö nykyisin autot muutenkin mene aika herkästi lunastukseen jos runkoon tulee pahoja vaurioita? Ei kai noita oikein helposti korjata pysty vaikka osista olisikin koottu.

Henkilöautoissahan ei ole varsinaisia runkoja, ovat itse kantavalla korilla. Jos tarkoitat korin vääntymisiä, niin eos niistä, kyllä ne niitä ainakin jossain oikoo.
 
Henkilöautoissahan ei ole varsinaisia runkoja, ovat itse kantavalla korilla. Jos tarkoitat korin vääntymisiä, niin eos niistä, kyllä ne niitä ainakin jossain oikoo.
No koria tarkoitin juu. Varmaan voidaan oikoa jotain vääntymiä, mutta ne erilliset osat on niin tiukkaan niitattu / hitsattu kiinni ettei niitä kai mihinkään vaihdella. Eli sitä hain, että ei kai tuossa korjaamisen kannalta oikein mitään eroa ole onko se kori yhtä valua vai osista koottu.
 
Kyllä se puskuri jatkossakin on erillinen muoviosa. Metalliset puskurit ovat historiaa

Käsittääkseni kyse on "die cast" menetelmästä, eli periaatteessa sekä valu- että prässi. Sula metalli työnnetään paineella muottiin.

Se muovinen puskurihan on "bumper cover" ja siellä alla on metallinen puskuri, josta lienee nyt kyse.

Puskuri mutkalle -> koko takaosa vaihtoon? -> Auto lunastukseen
Varmaan vakuutusmaksut aika kovat tolleen kootussa autossa.

Jos metallipuskuri menee mutkalle, niin törmäys on uskoakseni usein sen verran kova että tulee muutakin vahinkoa ja lunastus nykyistenkin autojen tapauksessa. Parkkipaikkakolhuissa tuolle ei varmaan käy kuinkaan.
Sekään ei ole itsestäänselvää, että tuota ei voi korjata koska on valmistettu yhtenä kappaleena. Jos mietitään tuota vakuutusasiaa, niin peräänajoissa etummainen on harvoin syyllinen eli tuskin aiheuttaisi painetta korottaa kaskon hintaa?
 
No koria tarkoitin juu. Varmaan voidaan oikoa jotain vääntymiä, mutta ne erilliset osat on niin tiukkaan niitattu / hitsattu kiinni ettei niitä kai mihinkään vaihdella. Eli sitä hain, että ei kai tuossa korjaamisen kannalta oikein mitään eroa ole onko se kori yhtä valua vai osista koottu.

Kolautin taannoin tuota 330e:tä keulasta. Ei se paljoa sisään painunut, mutta edestä meni osia vaihtoon. Kertoi vauriokorjaaja että jokin "etupään aisa" mihin osat kiinnittyvät oli jonkinverran vääntynyt, ja olivat sen vetäneet suoraksi, muuten kokonaan uutta osaa paikolleen oli korjaus.
 
Kyllä uusia autoja aika paljon korjataan, mitä iäkkäämmäksi menee sen helpommin lunastetaan. Ja kolarikorjaamo pystyy kyllä tekemään pahastikin mällätystä auton; ei välttämättä "Römppäsen lommo ja leka."
 
Huomasin että bmw i8 on laitettu huutokauppaan. Tuollainen olisi varmasti ihan mukava peli. Ainakin riittävän matala. Toki hinnat on vielä aika korkealla. Nyt on huudettu vasta 65 000€.

 
Huomasin että bmw i8 on laitettu huutokauppaan. Tuollainen olisi varmasti ihan mukava peli. Ainakin riittävän matala. Toki hinnat on vielä aika korkealla. Nyt on huudettu vasta 65 000€.

Mikähän sikakallis piilovika tuossakin on, kun laitetaan huutokauppaan perävalotakuulla. Autosta ei ole kuvausta tai katselmusraporttia. Omat veikkaukset on että luultavasti kolaroitu tai iso moottori/sähköremppa edessä.
 
Mikähän sikakallis piilovika tuossakin on, kun laitetaan huutokauppaan perävalotakuulla. Autosta ei ole kuvausta tai katselmusraporttia. Omat veikkaukset on että luultavasti kolaroitu tai iso moottori/sähköremppa edessä.
Kävin koeajamassa ja ei siinä kyllä mitään vikaa ollut. En ainakaan huomannut. Onhan tuossa kyllä hintavaraus ja eivät myy noin halvalla. Löysin tuon saman auton nettiautosta ja tekstin mukaan olisi ollut esittelyauto.


Tosiaan jännä kyllä, että on huutokauppaan laitettu? Jos joku kiinnostuisi autosta ja ostaisi suoraan liikkeestä. Noin sporttisen näköiseksi oli kumminkin helppo ja erittäin hyvä ajaa. Toki 20" renkailla oli pikkasen äänekkäämpi, kuin vaikka vw id3, jossa oli 19" renkaat. Mutta toisaalta sitten erittäin hieno ajettavuus, ainakin minusta.
 
Oishan tollanen i8 aika makea peli. Ovat kyllä kans hinnoissaan kun ymmärtääkseni ihan haluttuja pelejä käytettyjen markkinoilla eikä tarjontaa ole paljoa.
 
Onhan ID.3:sta se 40 tonnin mallikin, mutta veikkaan että sitä ei ole varastossa juuri siksi, että se on se järkevin malli. Saattaahan tuossa muutama hätähousu haksahtaa noihin kalliimpiin malleihin, kun niitä löytyy varastosta.
Tuo pikkuautojen vag tripletti on kanssa myynyt yllättävän hyvin.


"Elokuun loppuun mennessä rekisterissä oli jo 220 Miitä, 222 e-Upia ja 90 Citigoa. Yhteensä ne ovat siis olleet tähän mennessä vuoden eniten rekisteröity sähköautomalli. Tesla Model 3 on sisarusparvea yli 100 autoa jäljessä. Volkswagen-konsernin pienten sähköautojen tilauskanta on niin suuri, että etumatka säilynee jonkin aikaa, mutta uusia tilauksia ei oteta enää vastaan."

Edit:
Bmw:n "korkein tarjous 79 140 €"
 
Noniin hieman tuntemuksia ID.3:sta ei oikeastaan missään järjestyksessä:

Jalkoihinhan tuolla ei todellakaan jää, vaan suorituskyky on vähintäänkin riittävä, vaikka on vaan 150kW. Ajettavuudesta on kyllä keksi mitään moitittavaa. Auto etenee sinne minne pitääkin ja varmaankin akuston tuoman alhaisen painopisteen vuoksi on jämäkkä ajettava mutkiin ja esimerkiksi vaikka hidastetöyssyjen yli mennään hyvinkin eleettömästi. Ajomoodina pidin kokoajan sporttia, mutta varmaan joku comfort (vai mikä olikaan) olisi pitkässä juoksussa miellyttävämpi.

Mittaristosta tuli kyllä mieleen joku 80-luvun elektroniikkapeli ja aika korutonhan tuo on. Hivenen krumeluuria tuohon olisi voinut taikoa ja näyttävyyttä. Varsinaisen monitoiminäytön käyttis oli kyllä jotenkin sekavan oloinen, vaikka kaikki on "selkeästi" foldereissa. Mutta esimerkiksi sisävalaistuksen säätöjä en kyllä löytänyt mistään. Ei niillä nyt mitään merkitystä ole, mutta joo. Hipaisukytkinten käyttö ja toiminta aiheutti hivenen kummastusta, mutta kyllä niiden kanssa toimeen tuli, mutta ei välttämättä aiheuttanut rakastumista.

Auto on yllättävän tilava sisältä ja näin 186cm kaverina omilla asetuksilla mahduin vaivatta istumaan takana. Suurin murheen aihe omalla kohdallani oli ehkä nuo materiaalivalinnat. Sinänsä se tärkein, eli ratti oli miellyttävän ja napakan tuntuinen, mutta sitten nämä pianomustat muovit...Nykyautoilun suurin synti omasta mielestäni. Penkit olivat yllättävän hyvät, vaikka aluksi luulin, ettei niissä pysy mutkissa, mutta yllättävän jees. Ei sporttipenkit missään nimessä, mutta toimivat. Se laatuvaikutelma vaan jää aika puolitiehen ja sisällä on sellainen tietynlainen halvan auton tuntuma.

Ei missään nimessä surkea tekele, päinvastoin, mutta verrattain pienillä tempuilla olisi ollut paljon vakuuttavampi. Tästä lienee hyvä kuitenkin lähteä kehittämään tuotetta, opettamaan VAG-asiakaskuntaa ja painamaan hintoja alaspäin.
 
Tuo pikkuautojen vag tripletti on kanssa myynyt yllättävän hyvin.

Mielestäni ei ole yllättävää lainkaan. Enemmän yllättävää on kuinka monta Model 3:a on myyty.
Suomalaiset eivät tuppaa olemaan porrasperäkansaa, vaan farkut ja viistoperät ovat selkeästi myydyimmät korimallit. Sekä se että tripletit ovat edullisia, google väittää Mii:n lähtöhinnaksi 15989€.

Lähtöhinnoilla mentäessä triplettejä on myyty himan yli 10 miljoonalla eurolla, kun Model 3:a yli 20 miljoonalla vuonna 2020

Fossiilipuolelta BMW 3 sarjaa (sis. farkut) on myyty 662kpl vs VW Golf 1420kpl
 
Suomen halvimmat sähköautot on myyty loppuun, ainakin toistaiseksi – On epäselvää, tuleeko niitä uudestaan myyntiin
Škoda Citigo -sähköauton myynti ja valmistuskin loppuvat pian kokonaan. Seat Miin ja Volkswagen e-Upin valmistus jatkuu, mutta tilauskirjat ovat menneet kiinni.

Seat Mii Electric osoittautui vajaa vuosi sitten myyntimenestykseksi. Valtion sähköautotuen ja maahantuojan tarjouksen siivittäminä käteishinta putosi alle 16 000 euroon, ja autoja varattiin lyhyessä ajassa satoja kappaleita. Kun tilauskirjat alkoivat täyttyä ja toimitusajat pidentyä, myös Miin sisarmallit Volkswagen e-Up ja Škoda Citigo-e iV lähtivät menemään kaupaksi. Nyt tilauskirjat on lyöty kiinni kaikkien osalta.

Elokuun loppuun mennessä rekisterissä oli jo 220 Miitä, 222 e-Upia ja 90 Citigoa. Yhteensä ne ovat siis olleet tähän mennessä vuoden eniten rekisteröity sähköautomalli. Tesla Model 3 on sisarusparvea yli 100 autoa jäljessä. Volkswagen-konsernin pienten sähköautojen tilauskanta on niin suuri, että etumatka säilynee jonkin aikaa, mutta uusia tilauksia ei oteta enää vastaan.

SEATIN JA VOLKSWAGENIN osalta tulevaisuus ei vielä ole ihan selvillä. Tilauksia ei voi ainakaan toistaiseksi jättää, koska suuren kysynnän vuoksi toimitusajat ovat karanneet käsistä. Škodalla on vielä muutama auto vapaana, mutta sen kauppa päättyy näiden autojen myötä kokonaan. Citigoja ei enää myydä millään voimalinjalla.

ŠKODALLA ON VIELÄ MUUTAMA AUTO VAPAANA, MUTTA SEN KAUPPA PÄÄTTYY KOKONAAN.

Škodan tämänhetkiseen strategiaan ei ole kirjattu Octaviaa pienempiä sähköautoja. Sellaistakaan ei vielä ole olemassa, mutta katumaasturimainen Enyaq on jo varattavissa Citigoa 2–3 kertaa kovempaan hintaan. Sitä seuraa myöhemmin viisiovinen versio samasta konseptista.

VOLKSWAGENILLA ON tiettävästi suunnitteilla pieni automalli, joka rakentuisi ID.3:ssa ja Enyaqissa käytetylle MEB-perusrakenteelle. Alkuperäisten suunnitelmien mukaan autoa odoteltiin tuotantoon vuonna 2023, mutta lehtitietojen mukaan suunnitelmia on myöhäistetty.

Tämän epävarmuuden vuoksi on epäselvää, tulevatko Mii Electric ja e-Up vielä jossain vaiheessa uudestaan myyntiin. Jos seuraaja olisi ollut olemassa, olisi parin vuoden jononpurkutalkoiden jälkeen ollut luonnollista siirtyä suoraan uuteen sähkö-pikkuautoon. MEB-mallin myöhäistyessä vanhojen mallien tekohengittämisessä voi kuitenkin olla järkeä.

Citigo-e iV:n taival on päättymässä. Sisarmallien myynti kenties jatkuu, kun toimitusjonot on saatu purettua.

ON ERIKOISTA, että huippusuosituiksi osoittautuneiden pienten sähköautojen myynti loppuu, eikä tuotantoa kasvateta vastaamaan kysyntää. Herää tietenkin epäily siitä, että autojen hinta ja valmistuskustannus eivät ole balanssissa. Jos jokainen auto myydään marginaalisella voitolla tai jopa tappiolla, ei sellaista kauppaa kannata kiihdyttää.

Tilauskantaa riittää nyt kenties pariksi vuodeksi, paitsi Škodalla, joten konserni saa siksi aikaa laskennallisen hyödyn nollapäästöisistä autoista, kun valmistajakohtaista CO2-päästöä lasketaan. Jos ja kun seuraajamalli tulee tuotantoon, kokoonpano yksinkertaistuu ja valmistuskustannukset laskevat. Silloin pienellä sähköautolla voi alkaa uusi tulevaisuus.

 
Olisko triplettiä myyty juuri se määrä että vältytään päästö sakoilta. Ei taida autoyhtiö hyötyä alittamisesta mitään niin parempi verokikkailla vuosittaiset päästöt siihen rajan tuntumaan.
 
VAG:llä on kyllä pitkä matka ees sakkorajalle, saati sen alittamiseen...samoin Mersulla... Pitäis kaivaa tovi takaperin ollu taulukko Kauppalehdestä, selittää hyvin miksi ens vuonna alkaa ID vyörytys.
 
ID3 bongattu oman duunin parkkipaikalla. Ei sitä kauniiksi voi kehua. Etenkin perä on jotenkin todella ruma. Samoin koko auto näytti korotetulta, kun renkaan ja pyöränkotelon välissä oli todella paljon ilmaa.
 
ID3 bongattu oman duunin parkkipaikalla. Ei sitä kauniiksi voi kehua. Etenkin perä on jotenkin todella ruma. Samoin koko auto näytti korotetulta, kun renkaan ja pyöränkotelon välissä oli todella paljon ilmaa.
Kuulostaa kaikin puolin ihan golfin korvaajalta. Tylsän näköinen ja tylsä ajaa. Kelvannee perusjantterille liikkumiseen paikasta A paikkaan B
 
Se laatuvaikutelma vaan jää aika puolitiehen ja sisällä on sellainen tietynlainen halvan auton tuntuma.
Nyt tuo sisusta on kyllä liian halvan oloinen 40-50ke autoon. Tuskin olisi paljoa nostanut auton hintaa, että kojelaudasta olisi saatu laadukkaamman tuntuinen. No, toivottavasti ID.4:ssa ja Enyaqissa on selvästi laadukkaampi sisusta.
 
Olisko triplettiä myyty juuri se määrä että vältytään päästö sakoilta. Ei taida autoyhtiö hyötyä alittamisesta mitään niin parempi verokikkailla vuosittaiset päästöt siihen rajan tuntumaan.

Jeps. Halvemmaksi tulee myydä tappiolla kuin maksaa sakot. Ihan hyvä veto oli kyllä hankkia tuollainen 16k e-up/Mii. Menee varmaan vielä useampi vuosi ennen kuin vastaavaa tulee markkinoille tuohon hintaan :)
 
Nyt tuo sisusta on kyllä liian halvan oloinen 40-50ke autoon. Tuskin olisi paljoa nostanut auton hintaa, että kojelaudasta olisi saatu laadukkaamman tuntuinen. No, toivottavasti ID.4:ssa ja Enyaqissa on selvästi laadukkaampi sisusta.
Valitettavasti sen Id4 sisusta on lähes sama. Youtubesta löytyy jo ensimmäiset koeajorevikat tältä viikolta.
 
Nyt pääsin koeajamaan ID.3:n. Oli koko illan käytössä niin ehti enemmän perehtyä.

Kokeilin vessatauon aikana pikalatausta Fortumin 50kW laturista ja latasi 40kW keskimääräisellä teholla 60->75%. Mielestäni ihan ok latausnopeus kun akku aika täysi ja vain 50kW laturi. Kulutus pyöri kehätie-taajama pyörityksessä 13-14 kWh/100 km tasolla -> Sitä mitä luvataankin.

Selkeitä plussia ja miinuksia:
+ Täysin riittävä suorituskyky arkikäyttöön.
+ Hauska ajaa. Matala painopiste ja takaveto auttaa.
+ Hiljainen tämän luokan autoksi.

- Harmaan värinen on ruma :)
- Lähes kaikki kosketusnäytön ja hipaisun takana.
- Toiminnot monen mutkan ja valikon takana ja joutuu opettelemaan ulkoa. Ei näitä ajon aikana voi alkaa etsimään ja vaikka tietää mistä löytyy niin katsetta joutuu siirtämään tiestä pois aivan liian pitkäksi aikaa.
- Jotain outouksia ja bugeja: Esimerkiksi ääniohjaus lakkas vaan toimimasta ja takaovet ei avaudu jos avaa etuoven kahvaan tarttumalla (keyless).

Puutteineenkin silti kiva auto. Ajaminen ja liikkeellelähtö just niin helppoa kuin sähköautolla pitää ollakin.
 
Viimeksi muokattu:
- Jotain outouksia ja bugeja: Esimerkiksi ääniohjaus lakkas vaan toimimasta ja takaovet ei avaudu jos avaa etuoven kahvaan tarttumalla (keyless).

Asetuksista voi määrittää avaako kaikki ovet, vai ainostaan edestä.
 
Ok. Yritin tätä etsiäkin asetuksista mutta en löytänyt.

No se ei ollut missään loogisessa paikassa. Löytyy lopuksi jostain valovalikkojen alapuolelta yhdessä saattovalojen ym. kanssa. Itse tykkäsin kovin ID3 sisätiloista, joskin ne oli liikaa tripletin tasoa ja se hinta turhan korkea. Mutta muuten varmasti pätevä kansan sähköauto tuosta tulee.
 
Millainen viive alkuperäiseen arvioituun toimituspäivään verrattuna Miin tilaajilla on nyt syksyllä ollut? Ts onko nyt syyskuussa ollut luovutuksia tai onko valmistuspäivistä tullut infoa?
Kohtahan kannattaa autoon pyytää talvirenkaat luovutuksen yhteydessä, kitkoillako mennään?
 
Millainen viive alkuperäiseen arvioituun toimituspäivään verrattuna Miin tilaajilla on nyt syksyllä ollut? Ts onko nyt syyskuussa ollut luovutuksia tai onko valmistuspäivistä tullut infoa?
Kohtahan kannattaa autoon pyytää talvirenkaat luovutuksen yhteydessä, kitkoillako mennään?
Mii 14" Nokian R3 kitkoilla oli ainakin ihan hyvä.

Testissäkin siis Nokian R3 voitti ja tuossa loput kitkat. Uusin TM. Nokiasta sanotaan, että plussaa ajettavuus kaikissa keleissä ja vierintävastus. Ei miinusta.

IMG20200916145311.jpg
 
Nokian r3:set on meidänkin miihin tulossa. Eiköhän nuo kaikki kärkipään kitkat ihan hyviä valintoja ole.
 
Ainiin, ID.3:ssa oli jännä tilanne, kun on tottunut että lapsilukon asetukset siinä ovessa ikkuna-asetusten luona. No ei ollut ja 1.5v pikkukaveri keksi, että tämä ovihan aukeaa vauhdissa.

En kyllä koskaan löytänyt niitä lapsilukkoasetuksia.
 
Erikoismallin Lucid Air Dream Edition esittely. Ehkpä paras video toistaiseksi tästä autosta.
Jos pitää hintaa kysyä niin paras katsoa muita malleja.
Perusmallit tulevat myyntiin loppuvuodesta 2021 ja 2022 alussa.


Tilauksia otetaan vastaan

"Lucid Motors Unveils Lucid Air, the World’s Most Powerful and Efficient Luxury Electric Sedan"

Mahtaakohan Lucidin pressi pitää paikkansa? Käsittääkseni sekä Airin että Evijan tuotannon pitäisi alkaa ensi vuonna.
 
Ainiin, ID.3:ssa oli jännä tilanne, kun on tottunut että lapsilukon asetukset siinä ovessa ikkuna-asetusten luona. No ei ollut ja 1.5v pikkukaveri keksi, että tämä ovihan aukeaa vauhdissa.

En kyllä koskaan löytänyt niitä lapsilukkoasetuksia.
Ihan mielenkiinnosta missä autossa lapsilukon saa päälle vauhdista ikkunanappuloiden luota ettei takapenkiltä pääse ulos? Kaikki lapsilukot mitä on tullut vastaan on ollut ihan mekaanisesti kytkettäviä oven päädystä. taka-ikkunoiden poiskytkentä joo mutta että lukko?
 
Ihan mielenkiinnosta missä autossa lapsilukon saa päälle vauhdista ikkunanappuloiden luota ettei takapenkiltä pääse ulos? Kaikki lapsilukot mitä on tullut vastaan on ollut ihan mekaanisesti kytkettäviä oven päädystä. taka-ikkunoiden poiskytkentä joo mutta että lukko?
Minulla on V60 Volvo ja mielestäni tuolle on kyllä nappi juurikin kuskin ovessa tuossa missä on ikkunan säädöt. Täytyy tarkistaa vielä huomenna.

Edit: pitipä googlata, eli tällainen nappi siis löytyy.

Child safety locks - electrical activation* | Locking/unlocking | Locks and alarm | V60 2016 Early | Volvo Support
 
Minulla on V60 Volvo ja mielestäni tuolle on kyllä nappi juurikin kuskin ovessa tuossa missä on ikkunan säädöt. Täytyy tarkistaa vielä huomenna.

Edit: pitipä googlata, eli tällainen nappi siis löytyy.

Child safety locks - electrical activation* | Locking/unlocking | Locks and alarm | V60 2016 Early | Volvo Support

Hmmm näköjään joo, ei ole vaan missään koskaan tullut vastaan. Mutta jos se jostain löytyy niin mistäpä muusta kuin volvosta.
 
Muistan kun lapsena katsoin Aikahyppy-tv-sarjaa ja avausjakson tulevaisuuden autossa oli tuollainen Lucidissakin nähty yhtenäinen ajovalo. Ja toki näitä näkyy muuallakin. Todellisuus jäljittelee tieteisfiktiota
 
Ihan mielenkiinnosta missä autossa lapsilukon saa päälle vauhdista ikkunanappuloiden luota ettei takapenkiltä pääse ulos? Kaikki lapsilukot mitä on tullut vastaan on ollut ihan mekaanisesti kytkettäviä oven päädystä. taka-ikkunoiden poiskytkentä joo mutta että lukko?
Ainakin omassa Audissa toimii näin, että kun kuljettajan käsituen luota lapsilukkolukko on päällä, niin ikkunat ja ovet eivät aukene sisäpuolelta. Molemmille puolille on omat kytkimensä. Todella hyvä systeemi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 320
Viestejä
4 509 422
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom