Keskustelua hybridiautoista

Mutta tuon kokoinen plugari on melko järjetön, kun kulutus alkaa olla yli 10 l/100km sähkön loputtua. Siinä ulosmittaa aika nopeasti sähköllä saavutetun hyödyn. Mieluummin ajan täyssähköllä, mutta sekään ei toimi kaikkien kohdalla.


Ei ulosmittaa.

Asiallisesti ladattuna ja edes jotenkin järkevästi hyödynnettynä Volvonkin ja muiden plugarien sähköjärjestelmä pienentää auton kokonaiskulutusta ihan merkittävästi.

Autoja pitää toki verrata järkevään verrokkiryhmään, XC90 T8 kuluttaa varmasti litraista Poloa enemmän jos nyt ei 50km välein iske töpseliin
 
Onhan sitä valinnanvaraa siis ihan hyvin. Jos haluaa tehokkaan auton niin ei välttämättä ole sitten hyvä tollanen Atkinson mitä Toyota käyttää. Voimalinjana olen Toyotasta kyllä tykännyt paljon.

Kyllä nuo Huyndai Ioniq/Kia Niro hybridit (kuin myös pluginit) menee saman autoluokan toyota Hybridin kanssa yhtä pienellä kulutuksella oman kokemuksen mukaan. Pienen kulutuksen avain on ecoksi (mekaanisesti) säädetty moottori ja sen kuormituksen tasaus. Moottori käy pääsääntöisesti parhaimmalla hyötysuhdealueella ja välillä sitten kokonaan sammuksissa täyssähköllä.

Toivottavasti Huyndai onnistuu CVVD teknologian kanssa ja julkaisisi hybridin, josta irtoaisi tarvittaessa entisaikojen vähän kireämmän bensavaparin huipputeho + 50 heppaa sähköavustusta ja normiliikenteessä sitten nykyinen atkinsonkiertokoneen kulutus.
 
Vähintään paria viikkoa lupailivat Miin toimitusviiveeksi tehdasseisokin takia. Viestin sävy oli vähän sellainen, että syytä varautua pidempäänkin viiveeseen. Kaipa se on maahantuojan paha sanoa, että voimassa oleva aikataulu avata tehtaat aprillipäivänä ei ole enää kovin realistinen.
 
Teslan faneja varmaan satuttaa, Harri Salon kommentti "Jos mä vertaan tohon meidän Teslaan niin ei tää (Mii Electric) ole yhtään meluisampi". Peltipurkistakin on tässä keskustelussa nimittäin puhuttu.

Ei kyllä satu yhtään. Päinvastoin. Hienoa jos ovat saaneet Miin suhinat hiljaiseksi :cool:

Taas yksi hyvä syy valita sähköversio :thumbsup:
 
Ei kyllä satu yhtään. Päinvastoin. Hienoa jos ovat saaneet Miin suhinat hiljaiseksi :cool:

Taas yksi hyvä syy valita sähköversio :thumbsup:
Eikös se perusongelma kuitenkin ollut, että Tesla ei ole kovinkaan kummoinen mitä äänieristyksen tasoon tulee :zoom: Varsinkaan siis hintaluokka huomioiden.
 
Öh.. Vai olikohan niin, että Model 3 on "premium"-autoksi varsin meluisa. Mut eihän siinä mitään hyvähän se vaan on jos peltipurkin äänieristys riittää +50k€ autoonkin.
Sen vuoksi on hyvät äänentoistojärjestelmät et saa hukutettua sen melun musiikin alle. Kyl Elon on nää miettiny. ;)
 
Eikös se perusongelma kuitenkin ollut, että Tesla ei ole kovinkaan kummoinen mitä äänieristyksen tasoon tulee :zoom: Varsinkaan siis hintaluokka huomioiden.
Öh.. Vai olikohan niin, että Model 3 on "premium"-autoksi varsin meluisa. Mut eihän siinä mitään hyvähän se vaan on jos peltipurkin äänieristys riittää +50k€ autoonkin.
Sen vuoksi on hyvät äänentoistojärjestelmät et saa hukutettua sen melun musiikin alle. Kyl Elon on nää miettiny. ;)

Juuri näin :shighfive: Enemmän se tuntuu olevan ongelma niille kenellä ei model kolmosta ole :x3:
 
Onkohan Miissä kuin hyvä äänentoisto? Varsinkin 6 kaiuttimella? Joku jolla auto jo on niin vois vähän kertoa. Kun itselle on kanssa se plussa malli tulossa.
Saakohan noihin mitenkään vaikkapa takakonttiin bassoa viriteltyä jos sellaista alkais joskus tekeen mieli.. :hmm::lol:
 
Miksipä tuohon ei saisi taakse bassoa viriteltyä? En koeajolla stereoita huudattanut kun keskityin ennemmin siihen kuinka hiljainen tuo mii oli, mutta kannattaa muistaa että vaikka plussassa muutama lisäkaiutin onkin niin ei parinkympin autossa kuitenkaan kovin kummoista audiojärjestelmää voi olla.
 
Onkohan Miissä kuin hyvä äänentoisto? Varsinkin 6 kaiuttimella? Joku jolla auto jo on niin vois vähän kertoa. Kun itselle on kanssa se plussa malli tulossa.
Saakohan noihin mitenkään vaikkapa takakonttiin bassoa viriteltyä jos sellaista alkais joskus tekeen mieli.. :hmm::lol:

Tämä on toki vähän subjektiivinen asia, mutta Miissä on Plussan myötä kokoiseen ja hintaisekseen hyvä äänentoisto mitä tulee pikkuautoihin. Millekään oikealle äänentoistolle ei kyllä pärjää mitenkään ja esim. harmi ettei näihin saanut jo Up! ja polttis-Mii versioissa (ainakin ulkomailla) olevaa pientä bassotuubaa. Auton hiljaisuus kyllä pelastaa sen surkean äänentoiston suosta, joten tämä kuuden kaiuttimen Mii kuulostaa hyvälle. Ei sillä ehkä niitä teiniritsoja kyytiin saa, mutta radion ja musiikin kuuntelu onnistuu ilman päänsärkyä.
 
Onkohan Miissä kuin hyvä äänentoisto? Varsinkin 6 kaiuttimella? Joku jolla auto jo on niin vois vähän kertoa. Kun itselle on kanssa se plussa malli tulossa.
Saakohan noihin mitenkään vaikkapa takakonttiin bassoa viriteltyä jos sellaista alkais joskus tekeen mieli.. :hmm::lol:

Kyllä se basson vaatii jos on kultakorva :) Itse en ole ja selvisin kun sääti vaan bassoa ja mid-aluetta hieman koholle. Sointi on puhdas mutta hieman ponneton oletuksilla. Takakontissa on vararengaskolossa ne paikkakamat, ne pois heittämälllä sinne saattaisi hyvinkin mahtua lisäbasso.
 
Kyllä se musa paremmalta kuulostaa hiljaisessa autossa. Mutta kukin tyylillään :)
Teslalla kun ajaa, ei oo kuulon alenemisella rajaa :( En oikeasti ymmärrä miten sitä musiikka voi luukuttaa pienessä kopissa niin kovaa, että melu peittyy. Sinällään on kyllä pirun hyvä uutinen, jos järjestäen akuston takia pohjan kautta tuleva meteli vihdoin saadaan vaimenemaan myös Suomessa. Nykyautot ovat järjestäen aika tuskallisen meluisia, kun joutuu viettämään 40-50 tkm vuodessa ratissa motarilla.
 
Teslalla kun ajaa, ei oo kuulon alenemisella rajaa :( En oikeasti ymmärrä miten sitä musiikka voi luukuttaa pienessä kopissa niin kovaa, että melu peittyy. Sinällään on kyllä pirun hyvä uutinen, jos järjestäen akuston takia pohjan kautta tuleva meteli vihdoin saadaan vaimenemaan myös Suomessa. Nykyautot ovat järjestäen aika tuskallisen meluisia, kun joutuu viettämään 40-50 tkm vuodessa ratissa motarilla.
Sivistyneessä maailmassa ei tämä meluasia nouse niin esille. Suomessa leivotaan asvaltti pelkäävien nastarengasnostalgikkojen vuoksi sekä äärimmäisen meluisaksi että huonosti säitä kestäväksi. Ei tällaisia itseaiheutettuja periferian ongelmia huomioida autojen suunnittelussa /OT
 
Onko muut huomanneet, mutta ainakin minun e-up! radion ääni on ihan kauhea muistutus menneisyydestä? Kuulostaa kuin soisi peltipurkista? Spotifystä on ihan ok äänet.
 
Tässä on aika pätevä video siitä kuinka vähällä kulutuksella voi sähköautolla päästä kaupunkiajossa.
 
Tässä on aika pätevä video siitä kuinka vähällä kulutuksella voi sähköautolla päästä kaupunkiajossa.

Tuossa on aika hyvin tiivistettynä myös omat Mii -kokemukset kaupunkiajosta kun keli on plussalla. Pakkasella kun ajelee, niin siellä hohkaa se lämmitysvastus syöden 2-4kW jatkuvasti lisää, joten nousee kulutuskin samalla melko korkeaksi. Mutta joo, tuossa kun oli lähemmäs kymmenen astetta plussaa niin 10kW per sata kilsaa regeneraatio B:llä on ihan arkirealismia ilman mitään kikkailuja.
 
Onko muut huomanneet, mutta ainakin minun e-up! radion ääni on ihan kauhea muistutus menneisyydestä? Kuulostaa kuin soisi peltipurkista? Spotifystä on ihan ok äänet.

Ihan hyvin radio soi mielestäni, kunhan ruuvasi sen antennintyngän kiinni evään. Olivat luovutuksessa unohtaneet.
 
Tuo asento B lienee se hieman voimakkaampi hidastuvuus?

Jooh, se on regeneraatio 4. Tuon avulla ei käytännössä juuri tarvitse koskaan jarrunkaan koskea normiajossa. Näillä +5 - +10 keleillä on tullut aktuaalista rangea sen 240+ km helposti.
 
On kyllä mukava range ja varmasti muutenkin mukava auto!

Kannattaa muistaa, että kaikkein parhaan rangen saa käyttämällä mahdollisimman vähän regeniä. Jarruja ei kannata käyttää juuri lainkaan, mikäli mahdollista. Risteyksiin tullessa ensin täysin vapaalla tai ilman regeniä ja sitten vasta regeniä päälle, mikäli välttämätön.

Mikään regen/energian talteenotto ei ole 100% tehokkuudeltaan. Eli olemassa olevaan liike-energiaan nähden regen hukkaa aina jonkun kymmenen prosenttia liike-energiasta.

Joskus kun tulee oikein pihisteltyä, niin laitan mieluummin vapaalle kuin nostan jalan ”kaasupolkimelta” pientä hidastuvuutta haettaessa. Näin voin maksimoida energiataloudellisuuden. Tosin näin ei tule kyllä ajeltua kauhean usein :)
 
On kyllä mukava range ja varmasti muutenkin mukava auto!

Kannattaa muistaa, että kaikkein parhaan rangen saa käyttämällä mahdollisimman vähän regeniä. Jarruja ei kannata käyttää juuri lainkaan, mikäli mahdollista. Risteyksiin tullessa ensin täysin vapaalla tai ilman regeniä ja sitten vasta regeniä päälle, mikäli välttämätön.

Mikään regen/energian talteenotto ei ole 100% tehokkuudeltaan. Eli olemassa olevaan liike-energiaan nähden regen hukkaa aina jonkun kymmenen prosenttia liike-energiasta.

Joskus kun tulee oikein pihisteltyä, niin laitan mieluummin vapaalle kuin nostan jalan ”kaasupolkimelta” pientä hidastuvuutta haettaessa. Näin voin maksimoida energiataloudellisuuden. Tosin näin ei tule kyllä ajeltua kauhean usein :)

Juuri näin. Autotoimittajista vähintään puolet on autuaan pihalla tästä asiasta ja väittävät että kaupungissa pääsee maantietä pidemmälle regenin ansiosta, vaikka kyse on lähinnä siitä että hitaassa vauhdissa ilmanvastus on pienempi ja sähköauton moottorin hyötysuhde ei romahda kaupungissa kuten polttomoottorilla.
 
Juuri näin. Autotoimittajista vähintään puolet on autuaan pihalla tästä asiasta ja väittävät että kaupungissa pääsee maantietä pidemmälle regenin ansiosta, vaikka kyse on lähinnä siitä että hitaassa vauhdissa ilmanvastus on pienempi ja sähköauton moottorin hyötysuhde ei romahda kaupungissa kuten polttomoottorilla.
Ne ei vieläkään ole oppineet että kyseessä on täyssähköauto eikä bensa-sähköhybridi.
 
Ainakin Mii:ssä regen toimii myös jarrupolkimesta. Eli voi myös rullailla ja lopuksi hidastaa vähän enemmän "jarrulla". Cruisella myös kerää energiaa alamäessä, tai toimiihan sama myös ilman cruiseakin.
 
Ne ei vieläkään ole oppineet että kyseessä on täyssähköauto eikä bensa-sähköhybridi.
Hybridin pienessä kaupunkikulutuksessakin on erittäin olennaista että polttomoottorin käyttö huonon hyötysuhteen alueella vältetään. Regenistä sitten saadaan vielä vähän apua.
 
On kyllä mukava range ja varmasti muutenkin mukava auto!

Kannattaa muistaa, että kaikkein parhaan rangen saa käyttämällä mahdollisimman vähän regeniä. Jarruja ei kannata käyttää juuri lainkaan, mikäli mahdollista. Risteyksiin tullessa ensin täysin vapaalla tai ilman regeniä ja sitten vasta regeniä päälle, mikäli välttämätön.

Mikään regen/energian talteenotto ei ole 100% tehokkuudeltaan. Eli olemassa olevaan liike-energiaan nähden regen hukkaa aina jonkun kymmenen prosenttia liike-energiasta.

Joskus kun tulee oikein pihisteltyä, niin laitan mieluummin vapaalle kuin nostan jalan ”kaasupolkimelta” pientä hidastuvuutta haettaessa. Näin voin maksimoida energiataloudellisuuden. Tosin näin ei tule kyllä ajeltua kauhean usein :)

Hybridillä otan yleensä punaisia lähestyessä ensin regenillä suuremmat vauhdit pois, toki muun liikenteen rajoissa. Tärkeintä on pitää liikettä yllä ja antaa niille valoille aikaa vaihtua, jotta pääsee pysähtymättä jouhevasti etenemään. Sitten tilanteen mukaan kiihdytys polttomoottorilla tai varovainen kiihdytys sähkömoottorilla riippuen vähän onko esimerkiksi seuraavat valot jo lähellä.

Samoiten hybridillä ajaessa on hyvä välttää lyhyitä (5 sekunttia nyt vaikka minimi) polttomoottorisyklejä, koska se paloprosessi ei heti toimi optimaalisesti. Eli välillä on hyvä myös "vedättää" kiihdyttäessä ja antaa samalla sen polttomoottorin ladata varausta akkuun tulevia täyssähköajoja varten.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri näin. Autotoimittajista vähintään puolet on autuaan pihalla tästä asiasta ja väittävät että kaupungissa pääsee maantietä pidemmälle regenin ansiosta, vaikka kyse on lähinnä siitä että hitaassa vauhdissa ilmanvastus on pienempi ja sähköauton moottorin hyötysuhde ei romahda kaupungissa kuten polttomoottorilla.

Juurikin näin. Kun ajellaan sitä maks. 50km/h niin tottakai se kuluttaa vähemmän energiaa kuin 120km/h lenkki. Mutta eiköhän tuossa 2025 tienoolla nämä autoalan ammattilaiset opi mikä on ero hybridillä ja täyssähköllä.
 
Muutamassa aiemmassa viestissä on taidettu puhua itselataavista hybrideistä. Kyllähän tuo regeneroinnin välttäminen ja rullaamisen suosiminen pätee plugareihinkin.
 
joo, C-mersussa ainakin on se eco-moodi jolla rullaa vapaasti kun kaasupolkimen nostaa ja jarrulla regeneroi. Hybridi-moodilla regeneroi kun kaasulta jalan nostaa ja antaa rullata
 
joo, C-mersussa ainakin on se eco-moodi jolla rullaa vapaasti kun kaasupolkimen nostaa ja jarrulla regeneroi. Hybridi-moodilla regeneroi kun kaasulta jalan nostaa ja antaa rullata

Bemarissa myös: Eco Pro -tilassa rullaa, comfortilla ja sporteilla regeneroi.
 
Kovaa on Norjassa ollut Audin myynti vuoden ensimmäiset kolme kuukautta:

new-passenger-plug-in-car-registrations-in-norway-march-2020-source-ofv.png
 
Melkoista töpseliautojen juhlaa. Top 10:ssä varmaan jokaisen mallin kohdalla suurin osa ladattavia. Toyotan hybridien lisäksi Ocu ainoa latauskyvytön malli listoilla. 208:sta en tosin tiedä, onko sähkömalleja jo toimitettu. Suomessa ei taida olla vielä esittelyautojakaan?
 
Kuinkahan vaikuttaa korona ja lama näihin sähköauto hommiin? Autojen myynti käytännössä loppunut kokonaan ja jos kovin syvä lama tulee niin ei taida olla ihmisillä juuri rahaa autoja enää ostella vuosikausiin?
 
Kuinkahan vaikuttaa korona ja lama näihin sähköauto hommiin? Autojen myynti käytännössä loppunut kokonaan ja jos kovin syvä lama tulee niin ei taida olla ihmisillä juuri rahaa autoja enää ostella vuosikausiin?
Itsellä oli Mii ja Mii Plus, mutta sattumalta myin ne vähän ennen koronan ilmaantumista. Tai Plussan myynti meni koronan kanssa vähän päällekkäin.

Seat Mii:ssä on niin pitkä tilausjono ja lisäksi ei saa sitä 2000€ alennusta, jonka sai vielä viime vuonna. Ei nyt houkuttele enää kolmatta ostamaan, kun vanha polttiskin on vain pölyttynyt katoksessa. Skodan voisi saada vähän nopeammin, kun siinä ei ole ollut tuota ylimääräistä maahantuojan alennusta.

Epävarmuutta siis ja kun sitä uutta autoakin pitäisi odottaa tosi kauan. Ja kun polttoaine on halventunut. Nyt saisi lämmitysöljyäkin halvemmalla ja viimeksi tilasinkin vain 1000 litraa.
 
Polttoaine on ainakin naurettavan halpaa. Se on aina huonompi juttu sähkiksille.
En usko, että öljyn hinta pysyy kovin kauaa matalalla. Kunhan öljyntuottajamaat pääsevät yhteisymmärrykseen tuotantoleikkauksista, öljyn hinta nousee taas. Tosin ei välttämättä kovin korkealle niin kauan kuin lamakausi kestää.
 

Ulkoisestihan nuo ovat hyvin saman näköisiä kuin ne ruotsalaiset postin jakeluautot jotka toimivat polttomoottorilla. En nyt muista minkä merkkisiä/nimisiä ne olivat, tässä hetki sitten jossain harrasteautoautolehdessä esiteltiin sellaista.

E: Postivaunu länsinaapurista – Kalmar Tjorven | Vanhat Koneet
 
Kuinkahan vaikuttaa korona ja lama näihin sähköauto hommiin? Autojen myynti käytännössä loppunut kokonaan ja jos kovin syvä lama tulee niin ei taida olla ihmisillä juuri rahaa autoja enää ostella vuosikausiin?

Jos (ja varmaan kun) tämä corona syöksee koko EU:n talouden kuolemanspiraaliin, voisikohan kuvitella EU:n tekevän jotain liikkuja tämän 95gr co2 keskimääräisen pääsövaatimuksen suhteen? Lykkäystä sanktioiden tulemiselle tms? Autoalahan työllistää EU:ssa aika paljon, ja jos ala muun talouden mukana sakkaa pahasti, voisi nuo sakot pahentaa tilannetta vielä huisisti enemmän? Mitä luulette, tuleeko jotain helpotuksia tai lykkäyksiä?
 
Jos (ja varmaan kun) tämä corona syöksee koko EU:n talouden kuolemanspiraaliin, voisikohan kuvitella EU:n tekevän jotain liikkuja tämän 95gr co2 keskimääräisen pääsövaatimuksen suhteen? Lykkäystä sanktioiden tulemiselle tms? Autoalahan työllistää EU:ssa aika paljon, ja jos ala muun talouden mukana sakkaa pahasti, voisi nuo sakot pahentaa tilannetta vielä huisisti enemmän? Mitä luulette, tuleeko jotain helpotuksia tai lykkäyksiä?
Tästä päästävaatimushässäkästä olin näkevinäni jutun aika vasta, jossa autoala oli käytännössä jakautunut kahtia, joista osa oli sitä mieltä, että pitäisi lykätä ja osa oli, että mennään näillä. Lykkäämisen puolesta taisi olla esim. FCA ja vastaan mm. VW ja Daimler. Mutta mielikuva jäi, että ne jotka olisivat muutenkin panostaneet päästörajoihin pääsemiseen olisivat myötämielisiä ja ne, jotka olisivat ottamassa pahiten kuokkaan olisivat lykkäämisen kannalla.

Mutta saatan puhua aivan puuta heinää, koska en nyt onnistunut pikaisella googletuksella tuota juttua löytämään.
 
Tästä päästävaatimushässäkästä olin näkevinäni jutun aika vasta, jossa autoala oli käytännössä jakautunut kahtia, joista osa oli sitä mieltä, että pitäisi lykätä ja osa oli, että mennään näillä. Lykkäämisen puolesta taisi olla esim. FCA ja vastaan mm. VW ja Daimler. Mutta mielikuva jäi, että ne jotka olisivat muutenkin panostaneet päästörajoihin pääsemiseen olisivat myötämielisiä ja ne, jotka olisivat ottamassa pahiten kuokkaan olisivat lykkäämisen kannalla.

Eikö FCA (Fiat-Chrysler) ole ostanut päästöjä Teslalta tms., eli ne olisi tuolla tapaa pääsemässä vaatimukseen? Vois olla huono diili heille, jos ovatkin maksaneet turhista päästöistä? :)
 
Tästä päästävaatimushässäkästä olin näkevinäni jutun aika vasta, jossa autoala oli käytännössä jakautunut kahtia, joista osa oli sitä mieltä, että pitäisi lykätä ja osa oli, että mennään näillä. Lykkäämisen puolesta taisi olla esim. FCA ja vastaan mm. VW ja Daimler. Mutta mielikuva jäi, että ne jotka olisivat muutenkin panostaneet päästörajoihin pääsemiseen olisivat myötämielisiä ja ne, jotka olisivat ottamassa pahiten kuokkaan olisivat lykkäämisen kannalla.

Eikö tuo olisi aika luonnollinen kanta?
Fiatilla on myös jokseenkin kaikkein heikoin tilanne.. Niiden "0-päästö" mallisto on luokkaa olematon, ja samalla niiltä edellytetään kaikkein pienimpiä keskimääräisiä päästöjä.

Se keskimäärin 95g tavoitehan on määritelty valmistajakohtaisesti, Daimlerilla raja taitaa olla yli 10g korkeampi kuin Fiiatilla.
 
Eikö tuo olisi aika luonnollinen kanta?
Fiatilla on myös jokseenkin kaikkein heikoin tilanne.. Niiden "0-päästö" mallisto on luokkaa olematon, ja samalla niiltä edellytetään kaikkein pienimpiä keskimääräisiä päästöjä.

Se keskimäärin 95g tavoitehan on määritelty valmistajakohtaisesti, Daimlerilla raja taitaa olla yli 10g korkeampi kuin Fiiatilla.
Fiat ym. ja PSA fuusioituivat, että on nyt samaa firmaa.

Tuossa oli tosiaan, että 95 g/km on vain suuntaa-antava.

"Päästörajaan vaikuttaa valmistajien tuottamien autojen koko. Päästöraja ei siis ole kaikille valmistajille 95 g/km, vaan se voi poiketa siitä alas- tai ylöspäin autonvalmistajan markkinoille saattamien autojen kokoluokan mukaan."

 
Siis pieniä ja vähäpäästöisiä autoja valmistaneet valmistajat on asetettu pienempään tavoitteeseen kuin isoja ja enemmän päästäviä autoja valmistavat... Samalla kun ne isot autot ovat kalliimpia, niihin voi helpommin rakentaa jonkun hybridijärjestelmän jolla saadaan kova päästöjen pudotus aikaan, joten tuon päästötavoitteen saavuttaminen on helpompaa.
 
Miillä tullut nyt noin 150 km ajeltua ja kyllä olen tyytyväinen ostokseen. Listataan nyt niitä miinukasia, kun kaikki muu on ollut yhtä hymyä :D Ei se niin hiljainen ole kuin mainostetaan, mutta pikkukipoksi ok. Suurin ongelma on kivien ropina lokareissa, rengasmelu ei niinkään tule läpi. Seat Connect ei tosiaan vielä toiminnassa, joten ei sähköwebaa vielä. Toki ei sitä juuri nyt tarvitse. Kaistavahti on sellainen vitsi, että sen olisi voinut suosiolla jättää pois (työmatkalla kun on pari liikenteenjakajaa keskellä tietä "hidasteina", niin se on pyrkinyt ohjaamaan niitä kohden), ehkä tuo ihan hyvä on jos pitkää matkaa esim. motarilla vetää. Positiivisenä yllätyksenä oli lämmitysvastuksilla varustettu tuulilasi tai sitten en vain muista, että se oli varustelistassa. Ajolleen Mii on pikkuautoksi vakaa, joskus tosin huomaa, että on melko kapea rengasväli ja saattaa vedellä urissa (tosin todella minimaalista ja melkoharvinaistakin).
 
Itselläni ne ensiasennusrenkaat (made in thailand) oli melkoiset ropisijat, poimivat joka kiven isoihin uriin. Kitkat tuli ja ongelma ratkesi niiden osalta kunnes tiet on lakaistu
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 238
Viestejä
4 656 713
Jäsenet
76 390
Uusin jäsen
Leevi Tapiola

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom