Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Osaa se, mutta jostain syystä tunnistus ei ole käytössä Suomessa (Euroopassa?).
No IMO yhtä väärin tuo "traffic sign reminder" on koska eihän se mistään liikennemerkeistä muistuttele jos pohjautuu vain karttadataan.Lienee hieman tyhmä suomennos jos kyseinen funktio on miissä englanniksi traffic sign reminder ja suomennos liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä... Ei muuta kuin vänkäämään jos intoa on.
@jopee Niin eivät halua maksaa lisenssiä, ei tässä muusta ole kyse.
Rumors continue to swirl about Volkswagen facing major software problems with its ID.3 electric car. Germany’s Süddeutsche Zeitung newspaper yesterday cited internal sources declaring the situation as an “absolute disaster.”
Und im Augenblick hängt Tesla, die Konkurrenz aus den USA, die Deutschen meilenweit ab.
Miksi sitä ei voi lykätä asiakkaan maksettavaksi jos sen varusteen haluaa, ja luulisin lähes kaikkien haluavan ja ruksaavan sen varusteisiin? Niin luulisi muillakin menevän, tuskin mersukaan mitään lisenssimaksua maksaa niistä autoista missä ominaisuutta ei ole.
Kyllä ja tämän takia Nokian on helppo pysyä maailman suurimpana matkapuhelinvalmistajana. Pienempien firmojen kuten Applen ja Googlen räpellykset voi tarvittaessa kopioida.Jos Volkswagenin kokoisella yhtiöllä olisi pakottava tarve tehdä Teslaa parempi sähköauto, niin en yhtään epäilisi etteikö sellainen tehtaalta ulos tulisi.
Kyllähän nuo Volkswagen jne. tekevät helposti paremman auton kuin Tesla jos sitä haluavat. Nyt aloittavat pienestä ja sitten lähtevät siitä vaan kasvamaan. Monelle se auto tarkoittaa merkiltään jotain muuta kuin Teslaa.
Teslalla softa toimii ihan ok mutta ongelma on saada sitä tavaraa ulos ja painaa hintaa alas.
Teslan tapa on omalaatuinen, mutta premium-merkit onnistuu tuolla konfiguroitavuudellaan monesti tuplaamaan auton hinnan kun voi valita sisustuksen kymmenestä erilaisesta materiaalista ja valita juuri mieleisen penkin, äänentoiston, valaistuksen jne jne..
Auton ja puhelimen elinkaarikin eroaa jo toisistaan siinä määrin, että Nokian vertaaminen autoteollisuuteen ontuu aika pahasti.
Käytettävyydessä perinteisen painikkeet hoitavat monet asiat kosketusnäyttöä paremmin. Kokeile vaikka joskus säätää äänenvoimakkuutta pyöritettävästä säätimestä ja sitten kosketusnäytöstä. Kumpiko toimii paremmin? Ohjelmistojen puolella Teslalla on varmasti vahvuuksia ja niissä pitkä etumatka. Myös kannattajakunta on vahvaa. Mielenkiinnolla kuitenkin näen miten Tesla pystyisi tekemään edullisen sähköauton. Volkswagen Golf on esimerkiksi tyyli ikoni käytettävyyden ja ergonomian osalta. Uusin malli on tosin testien mukaan pilattu kelvottomilla kosketusnäyttökäyttöliittymillä, joka pitäisi olla herätys valmistajan päättäjille.
Miksi korollapellet aina unohtavat, että äänenvoimakkuus nimenomaan löytyy suoraan Teslankin ratista? Kuka oikeasti säätää ajon aikana jotain peilejä tms. sen jälkeen, kun ne on kerran säätänyt profiiliinsa kohdilleen? Äänikomennotkin on keksitty ettei tarvitse ottaa käsiään ollenkaan pois ratilta. Tietty takana voisi olla napit, joilla takana matkustajat saisivat penkinlämmityksen päälle.Käytettävyydessä perinteisen painikkeet hoitavat monet asiat kosketusnäyttöä paremmin. Kokeile vaikka joskus säätää äänenvoimakkuutta pyöritettävästä säätimestä ja sitten kosketusnäytöstä. Kumpiko toimii paremmin?
Ei ole vielä suomeksi. Jos ei muu kuin suomi taivu ja haluaa säätää, niin ainakin Google Assistantin kautta pääsee kaikkiin API-kutsuihin kiinni.Toimiiko Teslan äänikommenot suomeksi?
Tesla ei tee edes 60ke autoilla voittoa, mutta jotenkin tulee onnistumaan siinä 50ke autoilla? Muut firmat kattoo kateellisena vierestä, kun Tesla myy euroa 80 sentillä. EU:n päästömääräyksien takia ne tekee varmaan nolla katteella noita sähköautoja jotta saadaan keskiarvoa alemmas.Viimeksi kun katsoin, Tesla on ainoa yritys, joka saa tuotettua merkittäviä määriä sähköautoja. Tesla todennäköisesti myös ainoana pystyy tekemään tuollaisen 50 k€ sähköauton voitollisesti. Asia on siis aivan päinvastoin: kaikilla muilla valmistajilla on ongelma saada tavaraa ulos ja painaa kustannuksia alas. (Se, että pienehkö määrä sähköautoja myydään ulos halvalla hintalapulla ei ole osoitus kilpailukykyisestä tuotannosta vaan epätoivosta päästösakkojen edessä.)
On sellainen Nokia-tyylinen ajatusvirhe olettaa, että mennyt suuruus tarkoittaa jotain nopeassa murroksessa olevalla markkinalla. Kaikki perinteiset autovalmistajat ovat palavalla lautalla.
Tää korollapelle ainakin käyttää 90% tapauksissa sitä säätöpyörää kojelaudassa volumen säätöön, vaikka ratissa napit onkin.Miksi korollapellet aina unohtavat, että äänenvoimakkuus nimenomaan löytyy suoraan Teslankin ratista? Kuka oikeasti säätää ajon aikana jotain peilejä tms. sen jälkeen, kun ne on kerran säätänyt profiiliinsa kohdilleen? Äänikomennotkin on keksitty ettei tarvitse ottaa käsiään ollenkaan pois ratilta. Tietty takana voisi olla napit, joilla takana matkustajat saisivat penkinlämmityksen päälle.
Volvo on hyvä esimerkki siitä, että hyvän sähköauton voi tehdä suhteellisen pienikin autonvalmistaja.
Konapelle täällä Tosiasia on että 50% Konan napeista ei tule ikinä painettua, ja monia lopuistakin harvoin... Niitäkin joita tulee painettua, ei kyl välttämättä fyysinen nappi ole sen turvallisempi. Esim kun istuinlämmitys alkaa käristää haitaria, pitää kuitenkin katsoa alaoikealle nappia painaessa.
polestar 2 taitaa olla aika sama auto ku xc40 sähkö ja kieltämättä vaikuttaa aika hyvältä.Öööööö... siis Volvolla hyvä sähköauto? voitko valaista hiemaan.
polestar 2 taitaa olla aika sama auto ku xc40 sähkö ja kieltämättä vaikuttaa aika hyvältä.
Eihän fyysiset napit parempia ole silloin kun niitä on kojelauta notkollaan. Tuollaisissä "säätämistä" edellyttävissä toimenpiteissa se pyöritettävä nuppi on paras käyttöliittymä, eli juuri radion äänen voima, lämmityslaitteen suuntaus (, lämpösäätö ilman automatiikkaa), puhaltimen nopeus jne.. Usein käytettäviin toimenpiteisiin tuo mekaaninen painonappi järkevästi sijoitettuna on hyvä, mutta kun jollekin pari kertaa vuodessa käytettävälle featurelle on nappi jossain isossa rykelmässä, se ei ole enää millään muotoa parempi ratkaisu.Konapelle täällä Tosiasia on että 50% Konan napeista ei tule ikinä painettua, ja monia lopuistakin harvoin... Niitäkin joita tulee painettua, ei kyl välttämättä fyysinen nappi ole sen turvallisempi. Esim kun istuinlämmitys alkaa käristää haitaria, pitää kuitenkin katsoa alaoikealle nappia painaessa.
Volvo on hyvä esimerkki siitä, että hyvän sähköauton voi tehdä suhteellisen pienikin autonvalmistaja.
polestar 2 taitaa olla aika sama auto ku xc40 sähkö ja kieltämättä vaikuttaa aika hyvältä.
Miten sen kulutus on muka tähtitieteellinen?Eikä tuo Volvo juuri vakuuta. Mitä tuota Volvon XC60 T8 olen ajanut, niin aikamoisen surkea auto sen jälkeen, kun sähkö loppuu! Kulutus on jotain tähtitieteellistä ja tuon kokoisella autolla ei kauhean pitkälle noin pienellä akulla muutenkaan pääse.
Hauskana kuriositeettina lyttäät lopussa plugarin siksi kun se vie sähkön loputtua bensaa. No shit, ai iso katumaasturi vie bensaa. Sulta on tainnut mennä koko plugarin ajatus niin pahasti yli hilseen että ei kannata niihin varmaan enää puuttua.
Se on sama juttu kaikilla. Bensamaasturi vie paljon polttoainetta. Et sä pääse edes saman luokan bensafarkulla peruspyörityksessä alle 8 litran. Siksi nämä on yleensä dieseleitä, joilla kulutus on helposti 2-3 litraa alhaisempi autosta riippuen.
Meneehän se, mutta kokonaan uuden automallin suunnitteleminen pohjalevystä alkaen on todella iso projekti joka syö aikaa ja rahaa (summat lasketaan miljardeissa), siksi nuo nopeammat muutokset on pakko tehdä kompromissina nykyisiin malleihin.Toivottavasti kehitys menisi muillakin tähän suuntaan eli pihimpi bensakone ja enemmän sähkövoimaa.
XC40 löytyy testattavaksi usealla eri voimalinjalla. Pääset tutustumaan autoon hyvin nytkin, ainoa ero on sitten se sähköinen voimalinja. Siinä nyt tuskin on muuta sudenkuoppaa odotettavissa kuin miten auton range käyttäytyy jne. eli sama haaste kun muillakin valmistajilla.
Vollessa on aktiivinen lämmönhallinta ja tuki 150kw lataukselle, olettaen että testaus on suoritettu ruotsissa niin uskon toimivan suomessa jopa paremmin ku model3.Suurimmat sudenkuopat joita ei suoraan spekseistä näe, liittyy akun lämmönhallintaan. Jäähdytäänkö akkua tarpeeksi helteellä, ja lämmitetäänkö sitä talvella kunnolla? Ongelma, joka huonosta lämmön hallinnasta seuraa, on esim. Hitaat pikalataukset talvella, tai liiasta lämmöstä johtuva akun kunnon heikentyminen.
Mutta tuon kokoinen plugari on melko järjetön, kun kulutus alkaa olla yli 10 l/100km sähkön loputtua. Siinä ulosmittaa aika nopeasti sähköllä saavutetun hyödyn. Mieluummin ajan täyssähköllä, mutta sekään ei toimi kaikkien kohdalla.
Onhan sitä valinnanvaraa siis ihan hyvin. Jos haluaa tehokkaan auton niin ei välttämättä ole sitten hyvä tollanen Atkinson mitä Toyota käyttää. Voimalinjana olen Toyotasta kyllä tykännyt paljon.
Teslan faneja varmaan satuttaa, Harri Salon kommentti "Jos mä vertaan tohon meidän Teslaan niin ei tää (Mii Electric) ole yhtään meluisampi". Peltipurkistakin on tässä keskustelussa nimittäin puhuttu.
Eikös se perusongelma kuitenkin ollut, että Tesla ei ole kovinkaan kummoinen mitä äänieristyksen tasoon tulee Varsinkaan siis hintaluokka huomioiden.Ei kyllä satu yhtään. Päinvastoin. Hienoa jos ovat saaneet Miin suhinat hiljaiseksi
Taas yksi hyvä syy valita sähköversio
Sen vuoksi on hyvät äänentoistojärjestelmät et saa hukutettua sen melun musiikin alle. Kyl Elon on nää miettiny.Öh.. Vai olikohan niin, että Model 3 on "premium"-autoksi varsin meluisa. Mut eihän siinä mitään hyvähän se vaan on jos peltipurkin äänieristys riittää +50k€ autoonkin.
Eikös se perusongelma kuitenkin ollut, että Tesla ei ole kovinkaan kummoinen mitä äänieristyksen tasoon tulee Varsinkaan siis hintaluokka huomioiden.
Öh.. Vai olikohan niin, että Model 3 on "premium"-autoksi varsin meluisa. Mut eihän siinä mitään hyvähän se vaan on jos peltipurkin äänieristys riittää +50k€ autoonkin.
Sen vuoksi on hyvät äänentoistojärjestelmät et saa hukutettua sen melun musiikin alle. Kyl Elon on nää miettiny.
Sen vuoksi on hyvät äänentoistojärjestelmät et saa hukutettua sen melun musiikin alle. Kyl Elon on nää miettiny.
Onkohan Miissä kuin hyvä äänentoisto? Varsinkin 6 kaiuttimella? Joku jolla auto jo on niin vois vähän kertoa. Kun itselle on kanssa se plussa malli tulossa.
Saakohan noihin mitenkään vaikkapa takakonttiin bassoa viriteltyä jos sellaista alkais joskus tekeen mieli..
Onkohan Miissä kuin hyvä äänentoisto? Varsinkin 6 kaiuttimella? Joku jolla auto jo on niin vois vähän kertoa. Kun itselle on kanssa se plussa malli tulossa.
Saakohan noihin mitenkään vaikkapa takakonttiin bassoa viriteltyä jos sellaista alkais joskus tekeen mieli..
Teslalla kun ajaa, ei oo kuulon alenemisella rajaa En oikeasti ymmärrä miten sitä musiikka voi luukuttaa pienessä kopissa niin kovaa, että melu peittyy. Sinällään on kyllä pirun hyvä uutinen, jos järjestäen akuston takia pohjan kautta tuleva meteli vihdoin saadaan vaimenemaan myös Suomessa. Nykyautot ovat järjestäen aika tuskallisen meluisia, kun joutuu viettämään 40-50 tkm vuodessa ratissa motarilla.Kyllä se musa paremmalta kuulostaa hiljaisessa autossa. Mutta kukin tyylillään
Sivistyneessä maailmassa ei tämä meluasia nouse niin esille. Suomessa leivotaan asvaltti pelkäävien nastarengasnostalgikkojen vuoksi sekä äärimmäisen meluisaksi että huonosti säitä kestäväksi. Ei tällaisia itseaiheutettuja periferian ongelmia huomioida autojen suunnittelussa /OTTeslalla kun ajaa, ei oo kuulon alenemisella rajaa En oikeasti ymmärrä miten sitä musiikka voi luukuttaa pienessä kopissa niin kovaa, että melu peittyy. Sinällään on kyllä pirun hyvä uutinen, jos järjestäen akuston takia pohjan kautta tuleva meteli vihdoin saadaan vaimenemaan myös Suomessa. Nykyautot ovat järjestäen aika tuskallisen meluisia, kun joutuu viettämään 40-50 tkm vuodessa ratissa motarilla.