Keskustelua hybridiautoista

Hyundaihan meinas tänä vuonna tehä 80k sähkö autoo euroopas, taitaa olla ainut tällä hetkellä joka pystyy suuremmin tuottamaan autoja?

Ainakin ainoa Teslan lisäksi, josta voi sanoa että löytyy ihan sähköautomallisto. Zoen myyntiluvut saattavat nousta samalle hehtaarille, kun viime vuonna meni 45000kpl. Kai VAG myös nousee kohtalaisiin lukemiin ja käytännössä koko tuotanto varmaan myydään Eurooppaan. ID.3 1st Edition on 30000kpl ja Miitä+sisarmalleja tehdään aika paljon.
 
"Teslan tappaja" on todella typerä termi, mutta onhan esim. norjassa e-tron jo "tappanut" Model X:n ja Model S:n, jotka ovat saman koko- ja hintaluokan autoja.

Norway-Top-20-electric-vehicle-sales-January-December-2019-CleanTechnica.png
 
Nyt on alkanut ilmestyä nettiin ensimmäisiä uuden Toyota Yaris Hybridin testejä. Niissä on mainittu kulutuslukemakin, 86 g/km CO2 (WLTP), joka kulutuksena tarkoittaa 3,7 litraa bensaa sadalla kilometrillä. Ihan järjettömän pieni lukema. Vanhan mallin lukema oli alimmillaan 108 g/km. Uusi Corolla pääsee parhaimmillaan lukemaan 100 g/km, mikään muu valmistaja ei pääse ei-plugin-hybridillä alle sadan.
Vähän sellainen fiilis, että noita tullaan myymään Suomessa aika hurjasti, kun verotus suosii pienipäästöisiä autoja, ja vanhakin malli on ollut viiden eniten myydyn automallin joukossa. Myyntiin auto tulee ilmeisesti vasta syksyllä.
 
Nyt on alkanut ilmestyä nettiin ensimmäisiä uuden Toyota Yaris Hybridin testejä. Niissä on mainittu kulutuslukemakin, 86 g/km CO2 (WLTP), joka kulutuksena tarkoittaa 3,7 litraa bensaa sadalla kilometrillä. Ihan järjettömän pieni lukema. Vanhan mallin lukema oli alimmillaan 108 g/km. Uusi Corolla pääsee parhaimmillaan lukemaan 100 g/km, mikään muu valmistaja ei pääse ei-plugin-hybridillä alle sadan.
Vähän sellainen fiilis, että noita tullaan myymään Suomessa aika hurjasti, kun verotus suosii pienipäästöisiä autoja, ja vanhakin malli on ollut viiden eniten myydyn automallin joukossa. Myyntiin auto tulee ilmeisesti vasta syksyllä.

Mutta miksi ostaa tuo Hybrid jos samaan hintaan saa Mii/Up/Citigo electricin samaan rahaan :sthinking:
 
Tuli käytyä ajamassa tuota Volkswagen e-Uppia. On kyllä hauska ja hyvä peli ajaa.
 
Nyt on alkanut ilmestyä nettiin ensimmäisiä uuden Toyota Yaris Hybridin testejä. Niissä on mainittu kulutuslukemakin, 86 g/km CO2 (WLTP), joka kulutuksena tarkoittaa 3,7 litraa bensaa sadalla kilometrillä. Ihan järjettömän pieni lukema. Vanhan mallin lukema oli alimmillaan 108 g/km. Uusi Corolla pääsee parhaimmillaan lukemaan 100 g/km, mikään muu valmistaja ei pääse ei-plugin-hybridillä alle sadan.
Vähän sellainen fiilis, että noita tullaan myymään Suomessa aika hurjasti, kun verotus suosii pienipäästöisiä autoja, ja vanhakin malli on ollut viiden eniten myydyn automallin joukossa. Myyntiin auto tulee ilmeisesti vasta syksyllä.
Kävin vähän tutulta myyjältä kyselemässä ja vielä ei saa tilattua, meinasin työntää ton rellun vaihdossa ja hommata Yariksen kun tarvetta ei ole isolle autolle. Mä tykkään tuosta uudesta ja onhan toi nyt ihan eri planeetalta kuin se vanha.
 
Nyt on alkanut ilmestyä nettiin ensimmäisiä uuden Toyota Yaris Hybridin testejä. Niissä on mainittu kulutuslukemakin, 86 g/km CO2 (WLTP), joka kulutuksena tarkoittaa 3,7 litraa bensaa sadalla kilometrillä. Ihan järjettömän pieni lukema. Vanhan mallin lukema oli alimmillaan 108 g/km. Uusi Corolla pääsee parhaimmillaan lukemaan 100 g/km, mikään muu valmistaja ei pääse ei-plugin-hybridillä alle sadan.
Vähän sellainen fiilis, että noita tullaan myymään Suomessa aika hurjasti, kun verotus suosii pienipäästöisiä autoja, ja vanhakin malli on ollut viiden eniten myydyn automallin joukossa. Myyntiin auto tulee ilmeisesti vasta syksyllä.
On kyllä pieni kulutus uudessa Yariksessa. Uutena mallina ja Toyotana myy varmasti hyvin, jos hintakin on kohdallaan.


Seat Mii:n luovutus lupailtu ensi viikolle. 5.11. tilattu.
 
Seat Mii olisi hinnan ja rangen puolesta ihan pätevä vekotin omiin ajoihin, mutta kun tuohon ei näytä saavan edes pakollisia varusteita ruksittamalla. Ruksailin Seatin sivulla kaiken mitä tuohon sai ja hintaa tuli 21k, mutta ihan hirveästi varusteita tuo ei sisältänyt edes täysin ladattuna. ACC olisi ainakin pakollinen. Muutakin kivaa varmaan kaipailisi..
 
Sinulle pakollisia. Kyllähän tuon varustelu on vähintäänkin kilpailukykyinen viime vuoden alehintaan ja vastaaviin bensakoppeihin verrattuna.
 
Ja muutenkin "ei oo ees pakollisia" "Muutakin kivaa varmaan kaipailisi...". Eli en ees tiedä mitä haluan mutta ei sitä tuskin varmaan ehkä saakaan. Uli vali. :)
 
Miin ja kumppaneiden fb-ryhmässä on muuten ollut tarjolla pari tarjous-Miitä nopealla toimituksella kun ostajan mieli on muuttunut. Kannattaa seurailla jos kyseinen laitos kiinnostaa.
 
Seat Mii olisi hinnan ja rangen puolesta ihan pätevä vekotin omiin ajoihin, mutta kun tuohon ei näytä saavan edes pakollisia varusteita ruksittamalla. Ruksailin Seatin sivulla kaiken mitä tuohon sai ja hintaa tuli 21k, mutta ihan hirveästi varusteita tuo ei sisältänyt edes täysin ladattuna. ACC olisi ainakin pakollinen. Muutakin kivaa varmaan kaipailisi..
Onneksi saa tuosta vielä 2000€ pois sähköauton hankintatukea. Lisäksi joulukuussa sai vielä 2000€ lisää Seat alennusta. ACC on puuttunut muistakin omista autoista, että ei sitä varustetta niin kaipaa. Olisi kyllä kieltämättä ihan hyvä varuste, mutta en tiedä paljonko siitä haluaisi maksaa. Nyt tuli hinnaksi 19 180€ (Mii+ ja varusteet). Skoda, VW tai Seat on aika samoissa hinnoissa.

Itselle tulee vielä se ei Plus malli. Ei nyt kovin paljon eroa, mutta ainakin ne 16" renkaat on paljon hienommat. Skoda Citigo ev täytyy ottaa näköjään Style varustelulla, että saisi lämmitettävän tuulilasin. Skoda 19 280€ ja on lyhyemmällä takuulla. Ihan kiva siis tuo loppuvuoden 2000 lisäalennus.

Miin ja kumppaneiden fb-ryhmässä on muuten ollut tarjolla pari tarjous-Miitä nopealla toimituksella kun ostajan mieli on muuttunut. Kannattaa seurailla jos kyseinen laitos kiinnostaa.
Yhden henkilön muistan sieltä, että olisi ostanut kaksi Mii:tä vain huvikseen ja koittaa myydä ne sitten nyt tai hyvin pian pois. Saa nähdä että onko hankala myydä.

Skodaa löytyy nopeastikin. 21 343 € -2000€.
 
Mutta miksi ostaa tuo Hybrid jos samaan hintaan saa Mii/Up/Citigo electricin samaan rahaan :sthinking:
Itse näkisin, että Mii/Up/Citigo electricit ovat ihan kivoja kippoja talouden kakkosautoksi, mutta pääasialliseen käyttöön pykälää isompi hybridi on vielä toistaiseksi useimmille järkevämpi. Aika moni ihminen on tällä hetkellä epävarma siitä, että millainen auto kannattaa ostaa, ettei sen arvo romahtaisi muutamassa vuodessa, tai ettei tulisi käyttöominaisuuksiltaan huonoa autoa. Tässä vertailussa tuollainen pikkuhybridi on mielestäni varsin turvallinen valinta. Ehtii sähköautojen latausverkostokin kehittyä. Samoin esim. jos asuu taloyhtiössä eikä halua kuluttaa energiaa taloyhtiön kanssa vääntämiseen latausmahdollisuuksista, niin hybridillä sen saa kätevästi vältettyä. Jää sitten se vääntäminen jonkun muun murheeksi.
 
Mutta miksi ostaa tuo Hybrid jos samaan hintaan saa Mii/Up/Citigo electricin samaan rahaan :sthinking:
Suurimpana erona varmaan se, että Yaris on 5 paikkainen. Se tuleva uusi Yaris tietysti houkuttelee sillä uutuudellaan, mutta muista syistä voisi silti kääntyä sähköauton puolelle. Skoda saattaa tuntua tehokkaammalta? Ei ole kumminkaan päässyt vielä ajamaan.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Life 19 500€
Skoda Citigo iV Style 18 950€ (mukana hankintatuki)


Tuo vielä myynnissä oleva vanha Yaris ei herättänyt ostohaluja, kun Fiesta, Polo ja Ibiza on myös hyviä autoja (2018). Nyt toki kannattaa ostaa uusi Yaris, koska se on muita uudempi, jos siis haluaa ostaa polttiksen. Muutenhan tuo pieni sähköauto olisi vähän Yarista halvempi, kun saa 2000€ tukea. Sähkiksen käyttökulut olisi silti vähän pienemmät. Jos vaan lataus onnistuu helposti.
 
Kyllähän ne sähkiksen kulut ovat järkyttävästi pienemmät kuin bensakipossa, jos matkat menee hybridin akun yli. Omalla käyttöprofiililla laskin, että Mii maksaa itsensä pelkissä käyttökuluissa takaisin akkutakuun aikana. Toki lähtökohtana ei ole pieni bensakippo eli bensat voi laskea melkein 10 l/100 km mukaan.

e: Puhumattakaan siitä miten paljon täyssähkö tuo "älyä" mukanaan autoon. Emäntä mm. ilahtui kovasti esijäähdytyksestä/lämmityksestä/tuulilasilämppäristä, jotka kauppakassin hintaluokassa normiautoissa lienee aika hankala saada. Ainakaan edullisesti.
 
Viimeksi muokattu:
e: Puhumattakaan siitä miten paljon täyssähkö tuo "älyä" mukanaan autoon. Emäntä mm. ilahtui kovasti esijäähdytyksestä/lämmityksestä/tuulilasilämppäristä, jotka kauppakassin hintaluokassa normiautoissa lienee aika hankala saada. Ainakaan edullisesti.

Pitäisi vaan tuon Seat Connectin aluksi olla Suomessa toiminnassa. Vähän heikolta näyttää yhä, kun appiakaan ei saa ladattua kaupasta ja nettisaitilla ei rekisteröintia kummempi asia onnistu. :btooth:

Muoks: tulipa vakava, kun unohhin hymiön tuosta perästä
 
Viimeksi muokattu:
Jos asuu taloyhtiössä eikä halua kuluttaa energiaa taloyhtiön kanssa vääntämiseen latausmahdollisuuksista, niin hybridillä sen saa kätevästi vältettyä. Jää sitten se vääntäminen jonkun muun murheeksi.
Toisaalta juuri se että jaksaa vääntää taloyhtiön jonkun latari.fi kaltaisen kevyen latausratkaisun, on todennäköisesti vaikuttavampi teko kuin vaihtaa vain oma auto sähköiseksi. Ainakaan jos ei itse aja paljon kilometrejä vuodessa. Näkynee asunnon arvossakin.
 
Vaikka Tesla ilmeisesti kehittää autoja ns. jatkuvasti niin automaailmassa ihmiset on tottuneet siihen uusi-facelift-uusi-facelift -sykliin.

On ihan mahdollista että tuo voi tulla Teslalle etuna.
Tämä vuosimallijuttuhan tuli aikanaan kun autonvalmistajat tajusivat että jengi ostaa uutta autoa siksi että naapuri tietää sen olevan uusi, mutta maailma on hieman niistä ajoista muuttunut, eikä auto ole enää läheskään kaikille niin vahva status symboli, jolloin tuo sisäinen päivittyminen voi kääntyä eduksi erityisesti arvon säilymisen kannalta.

Seat Mii olisi hinnan ja rangen puolesta ihan pätevä vekotin omiin ajoihin, mutta kun tuohon ei näytä saavan edes pakollisia varusteita ruksittamalla. Ruksailin Seatin sivulla kaiken mitä tuohon sai ja hintaa tuli 21k, mutta ihan hirveästi varusteita tuo ei sisältänyt edes täysin ladattuna. ACC olisi ainakin pakollinen. Muutakin kivaa varmaan kaipailisi..

ACC on muuten sellainen varuste jota ei pidä hankkia kuin parempaan autoon. Jos siihen on jossain premiumautossa tottunut, niin kyllähän se äkkiseltään on hieno varuste, mutta edullisempien autojen edullisesti toteutettu ACC on käytännössä FCC (fucked climate control). Jossain toyotassa sitä saakelin automatiikkaa saa säätää enemmän kuin volvon manuaalisäätöistä lämppäriä.
 
ACC on muuten sellainen varuste jota ei pidä hankkia kuin parempaan autoon. Jos siihen on jossain premiumautossa tottunut, niin kyllähän se äkkiseltään on hieno varuste, mutta edullisempien autojen edullisesti toteutettu ACC on käytännössä FCC (fucked climate control). Jossain toyotassa sitä saakelin automatiikkaa saa säätää enemmän kuin volvon manuaalisäätöistä lämppäriä.

Nyt taidettiin tarkottaa ACC:llä adaptiivistä vakkaria.
 
Kallis se on tuo Tojotakin, eikä merkkiuskollisuuspisteitäkään tullut RAV4 HEV -> PHEV -tarjousta kysellessä. 1v/30k == 15k€ arvonalenemaa, uuden hinnan juuri ja juuri alle 70 k€:n myyjä puristeli. Sisälämppärille tuskin tarvetta on, mutta niin se vaan tarjouksessa möllöttää. Talvirenkaat 18" 2199 €.

varustetarjous
 
Hiukan alkaa olemaan usko lujilla jos Toyotasta pyydetään silmääkään räpäyttämättä samoja rahoja kuin X3/XC 60, Q5... :hmm:
 
Hiukan alkaa olemaan usko lujilla jos Toyotasta pyydetään silmääkään räpäyttämättä samoja rahoja kuin X3/XC 60, Q5... :hmm:

Toisaalta Rav noista sähköautona oletettavasti ihan omaa luokkaansa, mutta onhan se kallis ja jos haluaa hyvät sähköominaisuudet niin samalla rahalla saa aika hyviä täyssähköjä.
 
Ei se sen erityisempi sähköauto ole, plugari kuten muutkin.
 
Range 1.5-kertainen ja pelkällä sähköllä 0-100 9 sekkaa kun muilla varmaan luokkaa 14. Ja kaiketi neliveto pelkällä sähkölläkin.
Aattelin että ei tää nyt voi mitenkään pitää paikkansa kun tuo oma Passattikin menee n. 10 sekuntiin 0-100 pelkällä sähköllä ja silloinkin ongelmana on lähinnä etuvedon olematon pito. Mutta siis XC60 T8 pure modessa 0-100 24 sekuntia :eek:.




Onko tuo Volvo tosiaan noin tuhnu pelkän sähkömoottorin voimin? :confused:
 
Kallis se on tuo Tojotakin, eikä merkkiuskollisuuspisteitäkään tullut RAV4 HEV -> PHEV -tarjousta kysellessä. 1v/30k == 15k€ arvonalenemaa, uuden hinnan juuri ja juuri alle 70 k€:n myyjä puristeli. Sisälämppärille tuskin tarvetta on, mutta niin se vaan tarjouksessa möllöttää. Talvirenkaat 18" 2199 €.

varustetarjous

Onpas kallis, onneksi ei tullut jäätyä odottamaan vaan tuli tuo CR-V Hybrid ostettua.
 
Aattelin että ei tää nyt voi mitenkään pitää paikkansa kun tuo oma Passattikin menee n. 10 sekuntiin 0-100 pelkällä sähköllä ja silloinkin ongelmana on lähinnä etuvedon olematon pito. Mutta siis XC60 T8 pure modessa 0-100 24 sekuntia :eek:.




Onko tuo Volvo tosiaan noin tuhnu pelkän sähkömoottorin voimin? :confused:

On. Pari hybridiä ollut taloudessa (panamera s ja tämä volvo) ja molemmat ovat tuhnuja pelkällä sähköllä. Volvo lisäksi kuluttaa sähköä motarilla paljon, koska SUV:n ilmanvastuskerroin ei ole ihanteellinen suuriin nopeuksiin. Parhaimmillaan hybridit ovat kaupungeissa ja taajamissa. Motarilla voi suosiolla ottaa käyttöön myös polttomoottorin.
 
Volvo XC40 Recharge tuntuu aika onnistuneelta, jos tuo vähän pienempi koko ei haittaa. 408 hv.

 
Niinpä. Onnek
Eikös tuota CR-V:tä pitäisi verrata tuohon ei-plugari RAV4:ään? Eroaa kuitenkin aika suuresti tuo Honda tuosta uudesta plugari Toyotasta.
Niinpä. Omenat päärynöitä jne.

Tuo 70 tonnin Toyota lienee Premium-varustein eli kaikki mahdollinen. Saattaa siihen Mersuun tai Volvoonkin jokusen ruksin joutua laittamaan sen kutosella alkavan lähtöhinnan päälle, että pääsee samaan.
 
Eikös tuota CR-V:tä pitäisi verrata tuohon ei-plugari RAV4:ään? Eroaa kuitenkin aika suuresti tuo Honda tuosta uudesta plugari Toyotasta.

Juu, se toinen vaihtoehto olikin. Kolmas vaihtoehto oli odottaa tuota rav4 plugaria. Sitä tarkoitin että onneksi ei tullut sitä jäätyä odottaamaan kun toi hinta noin iso kerran on.
 
Voitko pistää koeajoraporttia sitten kun saat ajoneuvon haltuusi.

Tässä yksi kotimainen:


Voin laittaa jotain koeajosta. Nykyiseen -05 puntoon verrattuna varmasti ihan eri luokkaa. Suht hyvä oli bensa citigo:kin, paitsi käytetyssä oli muutama pikkuvika, varmaankin renkaat epätasapainossa ja kytkimessä ylimääräistä ääntä. Ei ole nyt muita autoja tullut lähiaikoina testattua.

Facebookista Skoda Citigo iV:
"toimitusaika on tällä hetkellä noin 9kk kun taas Miillä taitavat myydä jo 2021 kesän autoja"
Skodallakin on pitkä toimitusaika. Luultavasti e-up:ia saa myös odotella.
 
Juu, se toinen vaihtoehto olikin. Kolmas vaihtoehto oli odottaa tuota rav4 plugaria. Sitä tarkoitin että onneksi ei tullut sitä jäätyä odottaamaan kun toi hinta noin iso kerran on.

"Hinnat alkaen" -malli tuosta ladattavasti Ravista maksaa veroineen 55 389,91 €. Tuossa ei sitten ole tietysti edes talvirenkaita...
 
Talouden kakkos tai ykkösautoksi. Kyllä sillä työmatkat taittaa yksin ihan hyvin. Ykkösautolla voidaan ajaa vähemmän, mutta tilantarvetta toisaalta enemmän.

Noiden hybridien ongelma on tällä hetkellä se, että tekniikka menee hurjaa vauhtia eteenpäin. On mahdollista, ettei kukaan enää 5-10 vuoden päästä halua "välivaiheen" hybridiä. Viimekädessä verotus ohjailee erittäin paljon jälkimarkkinoita ja se on täysi arvoitus.

Eikö sama päde oikeastaan kaikkiin sähköa- tai hybridiutoihin, todella vaikea sanoa miten 5-10v päästä tekniikka, jälkimarkkinat tai verotus kehittynyt. Kun tutkinut nykyhybridien hintakehitystä, niin aika samalla tavalla arvon-alenema tuntunut toimivan kuin tavallisten keskiluokkaa kalliimpien autojen kanssa, uutena saa maksaa silti kunnon preemiota ja lopussa seisoo = käyttöarvo. Oletuksena tietenkin, että verotus tästä vain kiristyy bensan/dieselin/käyttövoimaveron muodossa ja uudet ekoautot tulevat saamaan näitä pieniä alennuksia/tukia, että porukka siirtyisi jotenkin uudempaan. Muuhun tukeen ei taida olla valtiollakaan varaa. Liian suurta keppiä fossiilisille, niin oikeasti voisi alkaa näkymään protesteissa, puolueiden kannatuksessakin, tuskinpa kuitenkaan keltaliivejä kaduilla, ainakaan Suomessa.

Itselläni vakavassa harkinnassa yhä vanhempi hybridi, akunvaihdoilla kaikki tuntuvat vielä pelottelevan ja sen yhden tuonti-Volvon akunvaihto maksoi 13k, jep, jep, mutta kyllä noilla Japseilla näyttää helposti pääsevän 10-15v ja 300k ja en ole vielä yhtään yksilöä löytänyt missä maininta vaihdetuista/korjatuista akuista, joten en tiedä kuinka yleisiä noiden hybridiakkujen vaihdot/korjaukset oikeasti olevat? Ehkä tosiaan kestävät minkä kestävät ja korjaus/vaihto ei ole enää 5k kiesissä kannattavaa, ainakaan vielä. Jenkeissä vielä onnistuisi merkkihuoltojen ulkopuolella yksittäisten (hybridi) akkukennojen korjaus tai vaihto ~$2k, mutta tuskinpa Suomessa.
 
Eikö sama päde oikeastaan kaikkiin sähköa- tai hybridiutoihin, todella vaikea sanoa miten 5-10v päästä tekniikka, jälkimarkkinat tai verotus kehittynyt. Kun tutkinut nykyhybridien hintakehitystä, niin aika samalla tavalla arvon-alenema tuntunut toimivan kuin tavallisten keskiluokkaa kalliimpien autojen kanssa, uutena saa maksaa silti kunnon preemiota ja lopussa seisoo = käyttöarvo. Oletuksena tietenkin, että verotus tästä vain kiristyy bensan/dieselin/käyttövoimaveron muodossa ja uudet ekoautot tulevat saamaan näitä pieniä alennuksia/tukia, että porukka siirtyisi jotenkin uudempaan. Muuhun tukeen ei taida olla valtiollakaan varaa. Liian suurta keppiä fossiilisille, niin oikeasti voisi alkaa näkymään protesteissa, puolueiden kannatuksessakin, tuskinpa kuitenkaan keltaliivejä kaduilla, ainakaan Suomessa.

Itselläni vakavassa harkinnassa yhä vanhempi hybridi, akunvaihdoilla kaikki tuntuvat vielä pelottelevan ja sen yhden tuonti-Volvon akunvaihto maksoi 13k, jep, jep, mutta kyllä noilla Japseilla näyttää helposti pääsevän 10-15v ja 300k ja en ole vielä yhtään yksilöä löytänyt missä maininta vaihdetuista/korjatuista akuista, joten en tiedä kuinka yleisiä noiden hybridiakkujen vaihdot/korjaukset oikeasti olevat? Ehkä tosiaan kestävät minkä kestävät ja korjaus/vaihto ei ole enää 5k kiesissä kannattavaa, ainakaan vielä. Jenkeissä vielä onnistuisi merkkihuoltojen ulkopuolella yksittäisten (hybridi) akkukennojen korjaus tai vaihto ~$2k, mutta tuskinpa Suomessa.
Tuossa kaikkein halvimmassa ja pienimmässä Mii/up/Citigo luokassa ei varmaan paljoa köyhdy rahallisesti. Vielä jos teki tilauksen joulukuussa, niin sai ylimääräisen 2000 alennusta. Ainakin autoilla näyttää olevan menekkiä, kun joutuu jopa odottamaan niitä.

Yhden Volvon patteriauton hinnalla, kun sai lähes 4kpl Mii:tä. XC40 T5 hybridi maksaa 52 000€, eli on vähän ladattavaa halvempi.

Ladattavat hybridit on vielä melko kalliita.
Priusta saa halvemmallakin, mutta alkaa olla vanhempia tai reilusti ajettuja.


Edit:
Valmistelin vähän Seatin latausta. Autotallin voimavirrasta suko adapterilla virtaa johdolle. Jos peruutan auton autokatokseen, niin johto yltää oikein hyvin. Luulisi että toimii vähän kuin kiinteä latauslaite, kun johtoa ei saa nyt ainakaan varastettua, vaikka auto olisi poissa. Laturin asetin vain 8A lataukselle ja jos säätää virtaa, niin täytyy mennä sinne autotallin puolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Jos hinta olisi n45-50t€ niin ehkä sitten tuota kokoluokkaa voisi harkita. Sama pätee kyllä kilpailijoihinkin.

Polttisversioita XC40:stä olen ihmetellyt liikkeessä ja melko tilava tuo on. Menisi 4hlö perheelle ihan hienosti ainoaksi autoksi. Tietysti jos pitää kuljettaa jatkuvasti jotain kahta vasikan kokoista koiraa tai isoja harrastusvälineitä, niin sitten ehkä ei. Myös toki pienellä vauvaperhe-varauksella, en ole koittanut lastenvaunuja tuollaiseen työntää kun tarvetta ei ole. Itse voisin vaihtaa vanhakoppaisesta XC60/V60 helposti tuohon eikä varmaan tulisi ongelmia tilojen kanssa, varmasti takakonttiin menisi viikon kamppeet neljällle.

En tiedä onko tuo sähkis takakontiltaan pienempi kuin polttisversiot?
 
Idiootit maksaa maavaran nostosta tyytyväisenä 15k€ koska pitää olla maasturi. Järkyttävä tuo rav4:n hinta.
 
Hiukan alkaa olemaan usko lujilla jos Toyotasta pyydetään silmääkään räpäyttämättä samoja rahoja kuin X3/XC 60, Q5... :hmm:
Jos vertailee nettiautossa 5v käytettyjä Rav4/Q5 tai Land Gruiser/Q7 niin erittäin lähellä nuo pyynnit näyttää olevan toisiaan. Rav4 ehkä aavistuksen Q5 edullisempi ja Land Gruiser aavistuksen Q7 kalliimpi. Luulisi siis vastaavan pätevän hybrideihinkin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 293
Viestejä
4 655 237
Jäsenet
76 418
Uusin jäsen
kalevi1950

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom