Keskustelua hybridiautoista

Onks nää silleen että yhessä mallissa 530hv, toisessa 600km range, ja kolmannessa 60k€ hinta? Hienoa jos kaikki samassa, mutta pitäydyn skeptisenä ennen virallista sanaa

No ennakkotiedot on aina vähän mitä on mutta noi on ne tällähetkellä saatavissa olevat tiedot. Jos kaikki samassa niin huikealta kuulostaa kyllä.

Vaikka kieltämättä erittäin epäileväinen olen itsekin, tuo romauttaisi esim m3/4 tai minkä vaan muun tehomallin kysynnän mikä varmaan on katteiltaan bemarille se mistä raha tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Onks nää silleen että yhessä mallissa 530hv, toisessa 600km range, ja kolmannessa 60k€ hinta? Hienoa jos kaikki samassa, mutta pitäydyn skeptisenä ennen virallista sanaa
No yleensä ainakin range ja teho kulkevat käsikädessä.
 
No yleensä ainakin range ja teho kulkevat käsikädessä.

No sehän johtuu siitä että tehokkaammassa autossa tuppaa olemaan isompi akku. Esim. takavetoisessa Model 3 Long Rangessa on enemmän rangea kuin nelivetomalleissa, koska niissä on sama akku
 
Mennyt iteltä ihan ohi että bemarilta tulossa vuoden sisään i4 täyssähkö. Ennakotiedoissa 530 hv ja 600km range. Hinta-arvio 60 tonnia.

Sitten voisi harkita siirtymistä täyssähköön. Tosin toi hinta vaikuttaa kyllä epäilyttävän "halvalta".
 
Taitaa olla mallia pysyvä tarjous, mutta toimitusajat on sitten vähän pidempiä. Vai liekkö näitä tai muita konsernin tuotetteita saatavilla ennen syksyä 2020?

Lienee mahdollista saada jo ennen kesää, mutta ei varmaan uutta tehdastilausta.

Asiasta kukkaruukkuun: Rav4 plugarin hinnat julkaistu...maksaa aika tasan 10ke enemmän kuin nelivetoinen itselataava. Speksit mielestäni tosi hyvät, mutta hinta toki kova. Erityisen hyvää ilppi ja hyvä suorituskyky myös pelkällä sähköllä.
 
Lienee mahdollista saada jo ennen kesää, mutta ei varmaan uutta tehdastilausta.

Asiasta kukkaruukkuun: Rav4 plugarin hinnat julkaistu...maksaa aika tasan 10ke enemmän kuin nelivetoinen itselataava. Speksit mielestäni tosi hyvät, mutta hinta toki kova. Erityisen hyvää ilppi ja hyvä suorituskyky myös pelkällä sähköllä.

Tosta Rav4 Primestä tuli mieleen kun juttelin yhden tyypin kanssa ketä meinaa ostaa sellaisen.

Hän kovasti väitti että tuo Rav4 plugari on parempi kuin muut plugarit ja täyssähköt, sillä sitä tarvitsee ladata vain kotona. Ajossa se nääs lataa itseään.

Tojotan markkinointi selkeästi mennyt perille asti
 
Lienee mahdollista saada jo ennen kesää, mutta ei varmaan uutta tehdastilausta.

Asiasta kukkaruukkuun: Rav4 plugarin hinnat julkaistu...maksaa aika tasan 10ke enemmän kuin nelivetoinen itselataava. Speksit mielestäni tosi hyvät, mutta hinta toki kova. Erityisen hyvää ilppi ja hyvä suorituskyky myös pelkällä sähköllä.

Nyt en heti löytänyt hintaa eli paljonko se on sitten? Ei tossa pikalatausta ollut kuitenkaan, toki se 6,6kw lataus on jo jotain. Jos olisi ccs niin ihan voisi jopa harkita tojotaa :eek::eek::lol:
Varuste puoli läpäisee omat mieltymykset :):tup:
 
Muovinen kabiini ja 7-segmentti digikelloko? Vai mitä nää tojotan varusteet on nykyään? :D

Siis esim 360 kameraa ja hudia :tup:

Näiden lisäksi myös laatu ja kestävyys, jota ei muilta tänä päivänä löydy ;). Toyotan Hybridit on äärimmäisen toimintavarmoja. Kun katsoo noita hybridivirityksiä ja vikoja mitä muilta tulee (esim. Volvo) niin voi että :facepalm:

Voitko nyt vähän kertoa kuinka yleisiä näitten Volvojen hybridi viat oikeen on? Se että se yksi kuuluisa ei tee näistä mielestäni kauhean vikaherkkiä :facepalm:
 
Saattaa tulla sähköautojenkin valmistukseen pahoja viivästyksiä, varsinkin akkujen osalta.

 
Voitko nyt vähän kertoa kuinka yleisiä näitten Volvojen hybridi viat oikeen on? Se että se yksi kuuluisa ei tee näistä mielestäni kauhean vikaherkkiä :facepalm:

Samaan syssyyn voinee valottaa missä muissa hybrideissä on? Kuulostaa että muut on täysiä pommeja, paitsi tojota ja siellä se lattailee ittiään nytkin!
 
Eikös niistä jokaisesta käytännössä se kompressori hajoa ja hajoaa siitäkin eteenpäin osaan vaihdettu jo useamman kerran. Ja tuo konstruktio jäähdyttää myös akkua.

Taitaa koskea vaan sitä ekan genin Volvo v60 hybridejä, ei jaksa uskoa että olisi tässä seuraavassa mallissa. No, anyway ei koske mua tuo vika :)
 
Nyt en heti löytänyt hintaa eli paljonko se on sitten? Ei tossa pikalatausta ollut kuitenkaan, toki se 6,6kw lataus on jo jotain. Jos olisi ccs niin ihan voisi jopa harkita tojotaa :eek::eek::lol:
Varuste puoli läpäisee omat mieltymykset :):tup:

Tuskinpa siinä mitään muuta on kuin 3,6 kW type2, eli 4-5 tuntia tyhjästä täyteen. Malliston autoverolliset hinnat alkavat Active-mallin 55 389,91 eurosta päättyen Premium-mallin 63 670,76 euroon.

Toyota RAV4 Plug-in -mallin ennakkomyynti käynnistyy
 
Kuinkahan iso osa komponenteista näihin VW UP, Mii, Skoda Citigo tulee tosiasiallisesti Kiinasta? LG Chem taisi olla akkujen toimittaja. Heillä voi tietysti tulla pulaa osista. Muuten en usko noissa kovin monen osan olevan kiinalaista alkuperää.
Eikös ne akut tuu puolasta lg tehtaalta, en usko että merkittäviä vaikutuksia kiinalla.
 
Samaan päätelmään tulin, ja tilasin BF-tarjouksesta tollasen bemmin liisarin. Silloin hinta oli 20e/kk kovempi, mutta tuo hukkuu kohinaan...
15tkm/v kilsoilla itseasiassa BF:n aikaan oli 20e halvempi, jos en ihan väärin muista. 10tkm kilsoilla toki tuo on nyt halvempi. BF:n aikaan harkitsin vakavasti, mutta reilun vuoden vanhan auton hävittäminen ja kaikki muu vaiva niin jäi ottamatta.

Faktahan on, että näitä tarjouksia tulee tänä vuonna ja paljon, kun valmistajien pitää työntää plugaria markkinoille välttääkseen sakot.
 
15tkm/v kilsoilla itseasiassa BF:n aikaan oli 20e halvempi, jos en ihan väärin muista. 10tkm kilsoilla toki tuo on nyt halvempi. BF:n aikaan harkitsin vakavasti, mutta reilun vuoden vanhan auton hävittäminen ja kaikki muu vaiva niin jäi ottamatta.

Faktahan on, että näitä tarjouksia tulee tänä vuonna ja paljon, kun valmistajien pitää työntää plugaria markkinoille välttääkseen sakot.

Joo kyllä se BF-tarjous loppuviimein oli parempi kuin tää nykyinen. Siihen sai tehdasvarusteitakin, ja se hinta pyöristyi vähän alaspäin niitä varusteita hieroessa. Kalliimmaksi olisi sama kokonaisuus tällä uudella tarjouksella tullut.

Ja tarjouksia tulee varmasti joka merkiltä, koviakin. Sikäli oli ehkä vähän tyhmää tarttua tarjoukseen jo nyt ... mutta toisaalta saapa olla tältä asialta rauhassa seuraavat 36kk :D.

Mulla on 3.5v vanha 330e, joka näillänäkymin menee vaihdossa tohon liisariin jahka se tulee nyt noin viikon sisään. Autossa on kohtuulliset varusteet, etukäteen maksetut huollot ja tehdastakuu vielä voimassa. Huudelkaa jos kiinnostaa ostaa pois ;).
 
Ja tarjouksia tulee varmasti joka merkiltä, koviakin. Sikäli oli ehkä vähän tyhmää tarttua tarjoukseen jo nyt ... mutta toisaalta saapa olla tältä asialta rauhassa seuraavat 36kk :D.
Joskushan se on tartuttava. Parasta tarjoustaa saa odottaa maailman tappiin. Ei tuo paha hinta tuollaisesta BMW:stä todellakaan ole ja liisari huoltosopparilla on huoleton.

Joku tuollainen se on varmaan hommattava niin pääsee omistamisen tuskasta, mutta katsellaan nyt vielä. En todellakaan tartte 500-sarjan BMW:tä niin joku X1 plugari tms. kelpaisi halvemmalla hinnalla aivan hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Kaverin puolesta kyselen josko täällä tietoa. Eli tuommoinen c-sarjan mersun plugari 350e (vm 2017/2018), miten siinä on lämmitys toteutettu. Lämpiääkö sähköllä kabiini/moottori ... etäkäyttö/ajastin? Mites jos saksasta uitettu yksilö kyseessä, onko vaaraa että niissä ei olisi samat lämmitysjutskat mitä suomen yksilöissä. Eikös aikanaan ainakin bemuissa ollut omat versiot pohjoismaihin ja saksan tuontiautoissa saattoi näiden lämmitysjuttujen kanssa olla ongelmia.

Mercedes Me -sovelluksesta saa lämmityksen (ja kesällä kai ilmastoinnin) laitettua päälle per heti ja ajastettua. Alkaa lykkäämään lämmintä ilmaa kabiiniin ja laittaa kuskin persgrillin päälle. Sulattaako lasit ja miten kovilla pakkasilla jaksaa lämmittää, en osaa sanoa koska Lounais-Suomen talvet ja auto katoksessa. En usko, että moottori lämpeää mitenkään samalla, tosin en ole tarkistanut.
 
Meinasin saman videon liittää, mutta en oikein osannut suhteuttaa mihin ketjuun sen olis laittanut kun täällä ollaan tultu niin peppukipeiksi jos keskustelu hiukan sivuaa, enkä ajatellut tarpeelliseksi luoda sille omaa lankaa.

Jason sais käsitellä vielä "mitä teemme kaikelle sille bensiinille/dieselille" kun eräät maat haaveilee kieltävänsä polttomoottorilla käyvät ajoneuvot, mutta eivät käsitä mittasuhteita ja siteitä öljynjalostuksessa.

#OT
 
Mercedes Me -sovelluksesta saa lämmityksen (ja kesällä kai ilmastoinnin) laitettua päälle per heti ja ajastettua. Alkaa lykkäämään lämmintä ilmaa kabiiniin ja laittaa kuskin persgrillin päälle. Sulattaako lasit ja miten kovilla pakkasilla jaksaa lämmittää, en osaa sanoa koska Lounais-Suomen talvet ja auto katoksessa. En usko, että moottori lämpeää mitenkään samalla, tosin en ole tarkistanut.

Veholla töissä olevan kaverini mukaan moottori ei lämpeä tuossa C 350e mersussa mitenkään, jos ei asenna erillistä webastoa.
Selvittelin asiaa joku aika sitten, kun toisella kaverillani olisi into hakea tuollainen C350e farkku vuosimallia 17-19 saksasta tänä keväänä.
 
Jason sais käsitellä vielä "mitä teemme kaikelle sille bensiinille/dieselille" kun eräät maat haaveilee kieltävänsä polttomoottorilla käyvät ajoneuvot, mutta eivät käsitä mittasuhteita ja siteitä öljynjalostuksessa.

Tietenkin tuotamme sillä "ylimääräisellä" bensalla/dieselillä sähköä isoilla mäntämoottori/generaattori yhdistelmillä ja sitten käytämme sen sähkön sähköauton lautaukseen ja maailma pelastuu, eikun?
 
Tietenkin tuotamme sillä "ylimääräisellä" bensalla/dieselillä sähköä isoilla mäntämoottori/generaattori yhdistelmillä ja sitten käytämme sen sähkön sähköauton lautaukseen ja maailma pelastuu, eikun?

Ei ehkä pelasta maailmaa, mutta olisi Suomen oloissa ihan järkevää jos/kun lämpö saataisiin hyötykäyttöön.
 
Joka Paimion suunnalla liikkuu tänään, E-Tron ja Taycan esillä:

x.jpg
 
Ei ehkä pelasta maailmaa, mutta olisi Suomen oloissa ihan järkevää jos/kun lämpö saataisiin hyötykäyttöön.

Tuossa kysymyksessäni oli sarkasmia mukana, mutta täysin lämpöarvoilla ajateltuna voisi olla järkevää polttaa öljynjalostuksessa tulevat ylimääräiset tisleet tavallisessa höyrykattilassa ja tuottaa sillä höyryllä sähköä ja kaukolämpöä normaaliin tapaan.
 
Tuossa kysymyksessäni oli sarkasmia mukana, mutta täysin lämpöarvoilla ajateltuna voisi olla järkevää polttaa öljynjalostuksessa tulevat ylimääräiset tisleet tavallisessa höyrykattilassa ja tuottaa sillä höyryllä sähköä ja kaukolämpöä normaaliin tapaan.
Sitten vaan kerätään CO2 piipusta talteen, ja tuotetaan siitä Anttosen Power-to-X laitoksella tuotaan synteettistä kerosiinia lentokoneisiin ;-)
 
Mitäs mieltä olette uuden Zoen hinnoista? Euroopan myydyimmän sähköauton ominaisuudet paranivat ja hinta putosi tonneja
IMO aika kallis varsinkin CCS:n kanssa...lisäksi kuulemma coldgatea eli nollakelissäkn ladannut vain 30kW teholla.
Oma valinta tuossa hintaluokassa olisi Corsa tai 208, joissa akun lämmitys ja jäähdytys sekä 100kW pikalataus, mutta ilmeisesti hieman pienemmät tilat ja Zoen 22kW AC-laturi on toki kiva varsinkin jos ei ole kotona latausmahdollisuutta. Corsan 11kW on kyllä jo sellainen että akun saa pidettyä aika hyvin latingissa julkisillakin pisteillä, jos ei tule pidempää maantieajoa.
 
Onhan tuo hintaansa nähden aivan jäätävän kauhea. Melkein puolella hinnalla saa Miitä/Uppia eivätkä ole noin kauhean näköisiä. Tietysti ulkomuoto on makuasia enkä ole tuota ajanut sen enempää kuin Upin sähköversiotakaan, polttisversio on ihan ok ajettava kyllä. Aika näyttää myydäänkö jatkossa vai ei, ehkä rangen pienentäminen ja hinnan alentaminen olisi ollut parempi combo kilpailun kiristyessä. Samaan rahaan saa e-Golffin tai itseasiassa on vähän jopa halvempi.
 
Samaa mieltä, että olisi parempi paketti halvemmalla hinnalla ja pienemmällä akulla. Jonkun ajoprofiiliin tuo tietysti sopii kuin nenä päähän, mutta itselle olisi helppo valinta ottaa joku yleispätevämpi kulkine lämpöhallitulla akulla (kuten se Corsa, ID.3:n karvalakkimalli tai joku KIA/Hyny).
 
Meinasin saman videon liittää, mutta en oikein osannut suhteuttaa mihin ketjuun sen olis laittanut kun täällä ollaan tultu niin peppukipeiksi jos keskustelu hiukan sivuaa, enkä ajatellut tarpeelliseksi luoda sille omaa lankaa.

Tuossa videolla vaan unohtuu yksi varsin oleellinen pointti ihan täysin. Nimittäin siitä käsillä olevasta energiasta liikkumiseen saatava osuus. Perus bensamoottorilla ollaan siellä 30% kieppeillä ja parhaimmillaankin vain 40%:n luokassa. Sähkömoottorin kanssa sitten taas ollaan 90%:n yläpuolella. Jos verrataan vaikka jotain pikkuautoa, joka bensalla söisi 5,5 l/100 km ja sähköllä 18 kWh/100 km ja lasketaan bensiinin energiasisältö, niin bensa-autolla menikin 50 kWh/100 km. Jos mukaan otetaan tuotantoketjun kulutukset, niin ero energiankäytössä menee vielä paljon isommaksi.
 
Eiköhän toi hyvin kaupaksi käy. 400 heppaa ja asiallinen sähköinen toimintamatka kiinnostanee alle 50km sähköisen toimintamatkan kanssa tuskailevia plugin-volvolaisia. Tiloiltaanhan tollainen xc40 riittää erittäin moneen käyttöön.
 
Volvon kohderyhmä ei tyypillisesti maksa itse omia polttoainekulujaan (autoetu/leasing), joten tuntuisi hämärältä päätökseltä valita huomattavasti isomman V90 tai XC60:n tilalle tuollainen pieni sähköauto. Veikkaan että murto-osa noista hybridin omistajista todellisuudessa edes ajaa sähköllä.
Kummasti ne Volvon asiakkaat vaan sähköllä ajaa: Usein väitetään, että plug-in-hybridejä ei ladata – Suomen Volvolla on nyt tutkittua tietoa sähköllä ajamisen todellisesta määrästä
 
Volvon kohderyhmä ei tyypillisesti maksa itse omia polttoainekulujaan (autoetu/leasing), joten tuntuisi hämärältä päätökseltä valita huomattavasti isomman V90 tai XC60:n tilalle tuollainen pieni sähköauto. Veikkaan että murto-osa noista hybridin omistajista todellisuudessa edes ajaa sähköllä.

Mitäs sä siellä manailet. Kyllä itteä ainakin kiinnostaa kovastikkin tuo xc40 sähköversio ja mitä V60 T8:ni tulee niin kyllä, maksan polttoaineeni itse ja ajan m a h d o ll i simman paljon sähköllä :thumbsup:

Hinta toki voisi alkaa ennemmin 5:lla kuin 6:lla..
 
Kyllähän noita plugareita ihan tutkitusti ladataan melko ahkerasti, vaikka niitäkin on kenellä on latausjohto paketissa kun auto menee vaihtoon. Kyselytutkimuksiin saatetaan toki hieman kaunistella vastauksia.

Sähköajo on niin mukavaa, että monia varmasti kiinnostaa vaikkei polttoaineesta tarvitsekaan maksaa. Tutkitusti varsin moni plugarikuski myös haluaa seuraavaksi täyssähkön ja voihan olla niinkin että osa on joutunut ottamaan hieman tarvitsemaansa isomman auton, jos on halunnut Volvon plugarin.
 
Tuossa videolla vaan unohtuu yksi varsin oleellinen pointti ihan täysin. Nimittäin siitä käsillä olevasta energiasta liikkumiseen saatava osuus. Perus bensamoottorilla ollaan siellä 30% kieppeillä ja parhaimmillaankin vain 40%:n luokassa. Sähkömoottorin kanssa sitten taas ollaan 90%:n yläpuolella. Jos verrataan vaikka jotain pikkuautoa, joka bensalla söisi 5,5 l/100 km ja sähköllä 18 kWh/100 km ja lasketaan bensiinin energiasisältö, niin bensa-autolla menikin 50 kWh/100 km. Jos mukaan otetaan tuotantoketjun kulutukset, niin ero energiankäytössä menee vielä paljon isommaksi.

Ei se haittaa mitään, kun bensiinissä on niin paljon enemmän energiaa. :D

Dieselillä päästään muistaakseni jopa 55% hyötysuhteeseen.
 
Tuossa videolla vaan unohtuu yksi varsin oleellinen pointti ihan täysin. Nimittäin siitä käsillä olevasta energiasta liikkumiseen saatava osuus. Perus bensamoottorilla ollaan siellä 30% kieppeillä ja parhaimmillaankin vain 40%:n luokassa. Sähkömoottorin kanssa sitten taas ollaan 90%:n yläpuolella. Jos verrataan vaikka jotain pikkuautoa, joka bensalla söisi 5,5 l/100 km ja sähköllä 18 kWh/100 km ja lasketaan bensiinin energiasisältö, niin bensa-autolla menikin 50 kWh/100 km. Jos mukaan otetaan tuotantoketjun kulutukset, niin ero energiankäytössä menee vielä paljon isommaksi.
Edes kolminkertaisella erolla hyötysuhteessa ei ole kuitenkaan mitäön merkitystä, sillä bensassa on niin valtavan paljon enemmän energiaa per massa ja tilavuus.

Se tuossa videossa meni kuitenkin pieleen, että kyseessä ei ole polttomoottorin ja sähkömoottorin ero. Kyseessä on nestemäisen ja sähköisen energiavaraston ero. Sähkömoottoria voitaisiin ihan hyvin pyörittää nestemäisestä energiavarastosta tuotetulla sähköllä.

Huvikseen laskin latauksen ja tankkauksen eron energian siirtonopeuksissa. Jos bensa-auto kuluttaa 6,5 l/100 km ja sähköauto 20 kWh/100 km, ja bensapumpusta saa 40 l/minuutti tavaraa tankkiin, vastaisi sähköautolla tuo 8 MW latausnopeutta.
 
Ilmeisesti Teslan malleissa pikalataus tippuu 95kW lataukseen kun lataussyklit saavuttavat 13000kWh määrän:


Björnillä ilmeisesti eka rupesi hidastelemaan jo 40000 km kohdalla (paljon trailerikäyttöä) mutta todennäköisesti ns. normaalikäytössä hidastuminen tapahtuu tuohon lukuun jossain 150000 paikkeilla. Vaikuttaisi olevan malli3:ssa myös sama juttu.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 452
Viestejä
4 512 649
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom