Keskustelua hybridiautoista

Töissä mahdollista ehkä myöhemmin tänä vuonna, puheita on ollu.

2016-2017 ois varmaan haarukassa.
Jos saat työpaikallakin ladattua, niin menee helposti pelkällä sähköllä nuo matkat. Talvellakin pitäisi mennä, jos kestää istua kylmässä autossa. (Esilämmittää, niin pitäisi olla ihan siedettävää)

Mutta jonkin verran vaatii harrastuneisuutta, että saa parhaimman hyödyn. Juurikin tuon lämmityksen takia, jos hiukankin pyytää lämpöä kabiiniin, niin polttis lähtee käyntiin.
 
Jos saat työpaikallakin ladattua, niin menee helposti pelkällä sähköllä nuo matkat. Talvellakin pitäisi mennä, jos kestää istua kylmässä autossa. (Esilämmittää, niin pitäisi olla ihan siedettävää)

Mutta jonkin verran vaatii harrastuneisuutta, että saa parhaimman hyödyn. Juurikin tuon lämmityksen takia, jos hiukankin pyytää lämpöä kabiiniin, niin polttis lähtee käyntiin.
Kiitos, onko sulla mikä vuosimalli alla ? Jos enempi ois infoa
 
Töissä mahdollista ehkä myöhemmin tänä vuonna, puheita on ollu.

2016-2017 ois varmaan haarukassa.

Kannattaa liittyä fb:ssä Outlander PHEV-autoilijat -ryhmään. Vuosimalleissa ja varusteissa jonkin verran eroja. 17-mallissa ilmeisesti on EV-nappi, jolla vähennettyä polttomoottorin käyttöä...siitä huolimatta ei taida mennä ihan pelkällä sähköllä lyhyttäkään matkaa jos viileämpi keli.
 
Kiitos, onko sulla mikä vuosimalli alla ? Jos enempi ois infoa
Itsellä on noita ensimmäisiä, -14. Sillä pääsee näillä nollakeleillä noin 30km yhdellä latauksella. Kesällä sitten lähemmäs 40km.

P.T tuossa antoikin hyvät vinkit. Eli kannattaa katsella -17 vuosimallisia, niin saat tuon EV-napin. Tämän kanssa taitaa saada hiukan lämpöäkin kylmillä keleillä, toki range tippuu, kun lämmittää. Ja tuo Facebook ryhmä on hyvä paikka kaivella tietoa. Siellä kysellään vähintään kerran viikossa, että mitä ottaa huomioon, kun lähtee ostoksille.
 
Hitaahko pikalataus varmaan selkein puute, joka ei välttämättä ilmene koeajolla. Jos tarvitsee ajaa pidempää matkaa vain satunnaisesti, niin minusta aika hyvä tarjous.

Googlaamisen perusteella käyttöliittymä ja nipelit/napit on tuossa Hyndaissa aika samaa kauraa kuin Kia:ssa. Tarjouksen auto on myös mallia karvalakki eli lähtee paljon kilkettä pois. Eriasia sitten tarvitseeko niitä. Onhan ilmastoidut nahkapenkit ihan jees ja sitä rataa, mutta aika paljon talmaa millä ei nyt arkiajossa tee mitään. Rangella nyt ainakin vuoden selviää. Ei kyllä näin netistä katottuna herätä mitään wow fiilistä. Riippuu aika paljon millanen tarjous sieltä tulee omasta autosta. Voi olla, että niin alhainen ettei maksa vaivaa kun ainut juttu olisi täyssähköisyys.

Onhan tollanen liisari siinä mielessä aika huoleton, että arvon lasku on paperilla ylhäällä. Aikaisempi Superb tdi menetti 25%/v 2015-2019.
 
Itsellä on noita ensimmäisiä, -14. Sillä pääsee näillä nollakeleillä noin 30km yhdellä latauksella. Kesällä sitten lähemmäs 40km.

P.T tuossa antoikin hyvät vinkit. Eli kannattaa katsella -17 vuosimallisia, niin saat tuon EV-napin. Tämän kanssa taitaa saada hiukan lämpöäkin kylmillä keleillä, toki range tippuu, kun lämmittää. Ja tuo Facebook ryhmä on hyvä paikka kaivella tietoa. Siellä kysellään vähintään kerran viikossa, että mitä ottaa huomioon, kun lähtee ostoksille.

Joo, pitää viel tuumia. Tesla ois se pop , mut hankinta hinta kova. Jopa käytetyis mitä katsottu. (50tuhatta euroa on jo rajoilla) Ku outlanderin saa 35-40000 haarukassa aika väh,ajetun
 
Viimeksi muokattu:
Budjetti on sen verran lähellä Teslaa, että taipuisin itse siihen. Osan hintaerosta voi kuitenkin tienata takaisin kun maantieajokin menee sähköllä ja maksuttomista latauspisteistä saa paljon enemmän energiaa kuin mitsulla....tietysti tuohon maksuttomuuteen ei voi luottaa kovin monta vuotta eteenpäin.
 
Onko olemassa laturia jossa voisi helposti valita 1 ja 3 vaiheen väliltä? Tarkoitan tilannetta, että on esim. joku erillinen aurinkosähköviritys ja sitä kautta saa yhdelle vaiheelle virtaa, mutta joskus pitää saada nopeasti latinkia ja tällöin kytkeityisi 3 vaiheeseen. Keskuksen kytkennät on sitten tietenkin oma asiansa, mutta latureita mietin. Webasto puressa tuo valinta oli dippikytkimillä ja kannen alla joten ei mikään helppo vaihdettava jos tälläistä syötön vaihtoa harjoittaisi.
 
Onko olemassa laturia jossa voisi helposti valita 1 ja 3 vaiheen väliltä? Tarkoitan tilannetta, että on esim. joku erillinen aurinkosähköviritys ja sitä kautta saa yhdelle vaiheelle virtaa, mutta joskus pitää saada nopeasti latinkia ja tällöin kytkeityisi 3 vaiheeseen. Keskuksen kytkennät on sitten tietenkin oma asiansa, mutta latureita mietin. Webasto puressa tuo valinta oli dippikytkimillä ja kannen alla joten ei mikään helppo vaihdettava jos tälläistä syötön vaihtoa harjoittaisi.

Eipä oikein tule mieleen. Yksi tapa hoitaa tuo olisi hommata töpselimallinen laite, ja hommata kaksi latauskaapelia, toinen missä on kaikki johdot, ja toinen mikä on vain 1-vaihe
 
Kaverin puolesta kyselen josko täällä tietoa. Eli tuommoinen c-sarjan mersun plugari 350e (vm 2017/2018), miten siinä on lämmitys toteutettu. Lämpiääkö sähköllä kabiini/moottori ... etäkäyttö/ajastin? Mites jos saksasta uitettu yksilö kyseessä, onko vaaraa että niissä ei olisi samat lämmitysjutskat mitä suomen yksilöissä. Eikös aikanaan ainakin bemuissa ollut omat versiot pohjoismaihin ja saksan tuontiautoissa saattoi näiden lämmitysjuttujen kanssa olla ongelmia.
 
Autoverkkokauppa.fi Hyundai Kona Electric 39 kWh 136hv Comfort vuodeksi 399€/kk/15tkm tai 449€/kk/25tkm. Hintaan sis. kahdet renkaat ja metalliväri, huollot jne. pitää maksaa itse. "Vuokrausaika" vähintään 12kk, jonka jälkeen kuukauden irtisanomisaika.
Niin missä tämä tarjous oli? URL?

E: Täällähän se olikin. Itseasiassa ei perheen kakkosautoksi kaupunkipyörittelyyn kai paskempi tarjous, jos hivenen naftit tilat vain riittävät. Mutta kai se avokadosämpylä lähi-Salesta menee vähän pienempäänkin autoon.

Mutta joo, myyntiautojen päästörajojen paukkuessa ja ahdistaessa ei liene kaukaa haettua olettaa muiltakin valmistajilta tulevan kovia leasing-tarjouksia lähiaikoina.
 
Viimeksi muokattu:
Mennyt iteltä ihan ohi että bemarilta tulossa vuoden sisään i4 täyssähkö. Ennakotiedoissa 530 hv ja 600km range. Hinta-arvio 60 tonnia.
 
Onks nää silleen että yhessä mallissa 530hv, toisessa 600km range, ja kolmannessa 60k€ hinta? Hienoa jos kaikki samassa, mutta pitäydyn skeptisenä ennen virallista sanaa

No ennakkotiedot on aina vähän mitä on mutta noi on ne tällähetkellä saatavissa olevat tiedot. Jos kaikki samassa niin huikealta kuulostaa kyllä.

Vaikka kieltämättä erittäin epäileväinen olen itsekin, tuo romauttaisi esim m3/4 tai minkä vaan muun tehomallin kysynnän mikä varmaan on katteiltaan bemarille se mistä raha tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Onks nää silleen että yhessä mallissa 530hv, toisessa 600km range, ja kolmannessa 60k€ hinta? Hienoa jos kaikki samassa, mutta pitäydyn skeptisenä ennen virallista sanaa
No yleensä ainakin range ja teho kulkevat käsikädessä.
 
No yleensä ainakin range ja teho kulkevat käsikädessä.

No sehän johtuu siitä että tehokkaammassa autossa tuppaa olemaan isompi akku. Esim. takavetoisessa Model 3 Long Rangessa on enemmän rangea kuin nelivetomalleissa, koska niissä on sama akku
 
Mennyt iteltä ihan ohi että bemarilta tulossa vuoden sisään i4 täyssähkö. Ennakotiedoissa 530 hv ja 600km range. Hinta-arvio 60 tonnia.

Sitten voisi harkita siirtymistä täyssähköön. Tosin toi hinta vaikuttaa kyllä epäilyttävän "halvalta".
 
Taitaa olla mallia pysyvä tarjous, mutta toimitusajat on sitten vähän pidempiä. Vai liekkö näitä tai muita konsernin tuotetteita saatavilla ennen syksyä 2020?

Lienee mahdollista saada jo ennen kesää, mutta ei varmaan uutta tehdastilausta.

Asiasta kukkaruukkuun: Rav4 plugarin hinnat julkaistu...maksaa aika tasan 10ke enemmän kuin nelivetoinen itselataava. Speksit mielestäni tosi hyvät, mutta hinta toki kova. Erityisen hyvää ilppi ja hyvä suorituskyky myös pelkällä sähköllä.
 
Lienee mahdollista saada jo ennen kesää, mutta ei varmaan uutta tehdastilausta.

Asiasta kukkaruukkuun: Rav4 plugarin hinnat julkaistu...maksaa aika tasan 10ke enemmän kuin nelivetoinen itselataava. Speksit mielestäni tosi hyvät, mutta hinta toki kova. Erityisen hyvää ilppi ja hyvä suorituskyky myös pelkällä sähköllä.

Tosta Rav4 Primestä tuli mieleen kun juttelin yhden tyypin kanssa ketä meinaa ostaa sellaisen.

Hän kovasti väitti että tuo Rav4 plugari on parempi kuin muut plugarit ja täyssähköt, sillä sitä tarvitsee ladata vain kotona. Ajossa se nääs lataa itseään.

Tojotan markkinointi selkeästi mennyt perille asti
 
Lienee mahdollista saada jo ennen kesää, mutta ei varmaan uutta tehdastilausta.

Asiasta kukkaruukkuun: Rav4 plugarin hinnat julkaistu...maksaa aika tasan 10ke enemmän kuin nelivetoinen itselataava. Speksit mielestäni tosi hyvät, mutta hinta toki kova. Erityisen hyvää ilppi ja hyvä suorituskyky myös pelkällä sähköllä.

Nyt en heti löytänyt hintaa eli paljonko se on sitten? Ei tossa pikalatausta ollut kuitenkaan, toki se 6,6kw lataus on jo jotain. Jos olisi ccs niin ihan voisi jopa harkita tojotaa :eek::eek::lol:
Varuste puoli läpäisee omat mieltymykset :):tup:
 
Muovinen kabiini ja 7-segmentti digikelloko? Vai mitä nää tojotan varusteet on nykyään? :D

Siis esim 360 kameraa ja hudia :tup:

Näiden lisäksi myös laatu ja kestävyys, jota ei muilta tänä päivänä löydy ;). Toyotan Hybridit on äärimmäisen toimintavarmoja. Kun katsoo noita hybridivirityksiä ja vikoja mitä muilta tulee (esim. Volvo) niin voi että :facepalm:

Voitko nyt vähän kertoa kuinka yleisiä näitten Volvojen hybridi viat oikeen on? Se että se yksi kuuluisa ei tee näistä mielestäni kauhean vikaherkkiä :facepalm:
 
Saattaa tulla sähköautojenkin valmistukseen pahoja viivästyksiä, varsinkin akkujen osalta.

 
Voitko nyt vähän kertoa kuinka yleisiä näitten Volvojen hybridi viat oikeen on? Se että se yksi kuuluisa ei tee näistä mielestäni kauhean vikaherkkiä :facepalm:

Samaan syssyyn voinee valottaa missä muissa hybrideissä on? Kuulostaa että muut on täysiä pommeja, paitsi tojota ja siellä se lattailee ittiään nytkin!
 
Eikös niistä jokaisesta käytännössä se kompressori hajoa ja hajoaa siitäkin eteenpäin osaan vaihdettu jo useamman kerran. Ja tuo konstruktio jäähdyttää myös akkua.

Taitaa koskea vaan sitä ekan genin Volvo v60 hybridejä, ei jaksa uskoa että olisi tässä seuraavassa mallissa. No, anyway ei koske mua tuo vika :)
 
Nyt en heti löytänyt hintaa eli paljonko se on sitten? Ei tossa pikalatausta ollut kuitenkaan, toki se 6,6kw lataus on jo jotain. Jos olisi ccs niin ihan voisi jopa harkita tojotaa :eek::eek::lol:
Varuste puoli läpäisee omat mieltymykset :):tup:

Tuskinpa siinä mitään muuta on kuin 3,6 kW type2, eli 4-5 tuntia tyhjästä täyteen. Malliston autoverolliset hinnat alkavat Active-mallin 55 389,91 eurosta päättyen Premium-mallin 63 670,76 euroon.

Toyota RAV4 Plug-in -mallin ennakkomyynti käynnistyy
 
Kuinkahan iso osa komponenteista näihin VW UP, Mii, Skoda Citigo tulee tosiasiallisesti Kiinasta? LG Chem taisi olla akkujen toimittaja. Heillä voi tietysti tulla pulaa osista. Muuten en usko noissa kovin monen osan olevan kiinalaista alkuperää.
Eikös ne akut tuu puolasta lg tehtaalta, en usko että merkittäviä vaikutuksia kiinalla.
 
Samaan päätelmään tulin, ja tilasin BF-tarjouksesta tollasen bemmin liisarin. Silloin hinta oli 20e/kk kovempi, mutta tuo hukkuu kohinaan...
15tkm/v kilsoilla itseasiassa BF:n aikaan oli 20e halvempi, jos en ihan väärin muista. 10tkm kilsoilla toki tuo on nyt halvempi. BF:n aikaan harkitsin vakavasti, mutta reilun vuoden vanhan auton hävittäminen ja kaikki muu vaiva niin jäi ottamatta.

Faktahan on, että näitä tarjouksia tulee tänä vuonna ja paljon, kun valmistajien pitää työntää plugaria markkinoille välttääkseen sakot.
 
15tkm/v kilsoilla itseasiassa BF:n aikaan oli 20e halvempi, jos en ihan väärin muista. 10tkm kilsoilla toki tuo on nyt halvempi. BF:n aikaan harkitsin vakavasti, mutta reilun vuoden vanhan auton hävittäminen ja kaikki muu vaiva niin jäi ottamatta.

Faktahan on, että näitä tarjouksia tulee tänä vuonna ja paljon, kun valmistajien pitää työntää plugaria markkinoille välttääkseen sakot.

Joo kyllä se BF-tarjous loppuviimein oli parempi kuin tää nykyinen. Siihen sai tehdasvarusteitakin, ja se hinta pyöristyi vähän alaspäin niitä varusteita hieroessa. Kalliimmaksi olisi sama kokonaisuus tällä uudella tarjouksella tullut.

Ja tarjouksia tulee varmasti joka merkiltä, koviakin. Sikäli oli ehkä vähän tyhmää tarttua tarjoukseen jo nyt ... mutta toisaalta saapa olla tältä asialta rauhassa seuraavat 36kk :D.

Mulla on 3.5v vanha 330e, joka näillänäkymin menee vaihdossa tohon liisariin jahka se tulee nyt noin viikon sisään. Autossa on kohtuulliset varusteet, etukäteen maksetut huollot ja tehdastakuu vielä voimassa. Huudelkaa jos kiinnostaa ostaa pois ;).
 
Ja tarjouksia tulee varmasti joka merkiltä, koviakin. Sikäli oli ehkä vähän tyhmää tarttua tarjoukseen jo nyt ... mutta toisaalta saapa olla tältä asialta rauhassa seuraavat 36kk :D.
Joskushan se on tartuttava. Parasta tarjoustaa saa odottaa maailman tappiin. Ei tuo paha hinta tuollaisesta BMW:stä todellakaan ole ja liisari huoltosopparilla on huoleton.

Joku tuollainen se on varmaan hommattava niin pääsee omistamisen tuskasta, mutta katsellaan nyt vielä. En todellakaan tartte 500-sarjan BMW:tä niin joku X1 plugari tms. kelpaisi halvemmalla hinnalla aivan hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Kaverin puolesta kyselen josko täällä tietoa. Eli tuommoinen c-sarjan mersun plugari 350e (vm 2017/2018), miten siinä on lämmitys toteutettu. Lämpiääkö sähköllä kabiini/moottori ... etäkäyttö/ajastin? Mites jos saksasta uitettu yksilö kyseessä, onko vaaraa että niissä ei olisi samat lämmitysjutskat mitä suomen yksilöissä. Eikös aikanaan ainakin bemuissa ollut omat versiot pohjoismaihin ja saksan tuontiautoissa saattoi näiden lämmitysjuttujen kanssa olla ongelmia.

Mercedes Me -sovelluksesta saa lämmityksen (ja kesällä kai ilmastoinnin) laitettua päälle per heti ja ajastettua. Alkaa lykkäämään lämmintä ilmaa kabiiniin ja laittaa kuskin persgrillin päälle. Sulattaako lasit ja miten kovilla pakkasilla jaksaa lämmittää, en osaa sanoa koska Lounais-Suomen talvet ja auto katoksessa. En usko, että moottori lämpeää mitenkään samalla, tosin en ole tarkistanut.
 
Meinasin saman videon liittää, mutta en oikein osannut suhteuttaa mihin ketjuun sen olis laittanut kun täällä ollaan tultu niin peppukipeiksi jos keskustelu hiukan sivuaa, enkä ajatellut tarpeelliseksi luoda sille omaa lankaa.

Jason sais käsitellä vielä "mitä teemme kaikelle sille bensiinille/dieselille" kun eräät maat haaveilee kieltävänsä polttomoottorilla käyvät ajoneuvot, mutta eivät käsitä mittasuhteita ja siteitä öljynjalostuksessa.

#OT
 
Mercedes Me -sovelluksesta saa lämmityksen (ja kesällä kai ilmastoinnin) laitettua päälle per heti ja ajastettua. Alkaa lykkäämään lämmintä ilmaa kabiiniin ja laittaa kuskin persgrillin päälle. Sulattaako lasit ja miten kovilla pakkasilla jaksaa lämmittää, en osaa sanoa koska Lounais-Suomen talvet ja auto katoksessa. En usko, että moottori lämpeää mitenkään samalla, tosin en ole tarkistanut.

Veholla töissä olevan kaverini mukaan moottori ei lämpeä tuossa C 350e mersussa mitenkään, jos ei asenna erillistä webastoa.
Selvittelin asiaa joku aika sitten, kun toisella kaverillani olisi into hakea tuollainen C350e farkku vuosimallia 17-19 saksasta tänä keväänä.
 
Jason sais käsitellä vielä "mitä teemme kaikelle sille bensiinille/dieselille" kun eräät maat haaveilee kieltävänsä polttomoottorilla käyvät ajoneuvot, mutta eivät käsitä mittasuhteita ja siteitä öljynjalostuksessa.

Tietenkin tuotamme sillä "ylimääräisellä" bensalla/dieselillä sähköä isoilla mäntämoottori/generaattori yhdistelmillä ja sitten käytämme sen sähkön sähköauton lautaukseen ja maailma pelastuu, eikun?
 
Tietenkin tuotamme sillä "ylimääräisellä" bensalla/dieselillä sähköä isoilla mäntämoottori/generaattori yhdistelmillä ja sitten käytämme sen sähkön sähköauton lautaukseen ja maailma pelastuu, eikun?

Ei ehkä pelasta maailmaa, mutta olisi Suomen oloissa ihan järkevää jos/kun lämpö saataisiin hyötykäyttöön.
 
Joka Paimion suunnalla liikkuu tänään, E-Tron ja Taycan esillä:

x.jpg
 
Ei ehkä pelasta maailmaa, mutta olisi Suomen oloissa ihan järkevää jos/kun lämpö saataisiin hyötykäyttöön.

Tuossa kysymyksessäni oli sarkasmia mukana, mutta täysin lämpöarvoilla ajateltuna voisi olla järkevää polttaa öljynjalostuksessa tulevat ylimääräiset tisleet tavallisessa höyrykattilassa ja tuottaa sillä höyryllä sähköä ja kaukolämpöä normaaliin tapaan.
 
Tuossa kysymyksessäni oli sarkasmia mukana, mutta täysin lämpöarvoilla ajateltuna voisi olla järkevää polttaa öljynjalostuksessa tulevat ylimääräiset tisleet tavallisessa höyrykattilassa ja tuottaa sillä höyryllä sähköä ja kaukolämpöä normaaliin tapaan.
Sitten vaan kerätään CO2 piipusta talteen, ja tuotetaan siitä Anttosen Power-to-X laitoksella tuotaan synteettistä kerosiinia lentokoneisiin ;-)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 302
Viestejä
4 655 705
Jäsenet
76 418
Uusin jäsen
kalevi1950

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom