- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 12 580
Minä ainakin suhteutan latausnopeuden, akun koon ja hinnan omien tarpeiden suhteen.Pointti meni viuhuen vastakkaiseen suuntaan. Vastasin väitteeseen siitä, ettei latausnopeudella olisi muka merkitystä, kunhan autolla pääsee rakon rajoittaman matkan. Minulle ainakin on paljonkin merkitystä sillä, joudunko odottelemaan matkan jatkumista tunnin vai 5 minuuttia. Väitän, että niin on suurimmalle osalle muistakin autoilijoista. Uskon myös, että osalle tuottaa silkkaa nautintoa haistella huoltoaseman vessaa, eikä pissikään valu kuin vähintään vartissa.
Jos ajaa paljon pitkää matkaa, niin sitten varmaan kannattaa maksaa extraa lisää sekä akun koosta, että latausnopeudesta.
Jos ei aja, niin sitten varmaan ei kannata. Jos olettaa, että isoakkuisen ja nopeasti lataavan auton kk-erä on 100€ tai 200€ enemmän kuin pikkukipon, niin maksaa kannattaa jos arvioi hyödyn satasen tai parin arvoiseksi kuussa. Jos pikalataa harvoin, niin se tonni tai pari vuodessa lisähintaa muutamasta varttitunnin säästöstä on aika paljon rahaa.
Kohtuu moni näyttää pärjänneen 24, 30kWh Ja 40kWh rapidgate-vammaisilla Leaffeillakin, joten kaiken järjen mukaan samalle porukalle joku 35-45kWh ilman rapidgatea on jo ihan ok.