- Liittynyt
- 22.10.2016
- Viestejä
- 3 705
Samalla laillahan ne vanhatkin asiakkaat saavat sen uuden Teslan halvemmalla.
Ei paljoa lohduta siinä vaiheessa, kun oma käytetty auto on jäännösarvoltaan (lainaltaan) kalliimpi kuin ajamaton uusi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samalla laillahan ne vanhatkin asiakkaat saavat sen uuden Teslan halvemmalla.
Tesla kans vähä kairaa vanhoja asiakkaita ahteriin näillä jatkuvilla hintamuutoksilla. Yhtäkkiä saman auton saakin 4000e halvemmalla. Tai pahempaa kuten kävi aiemmin S- ja X-mallien kanssa.
Tietysti uusille asiakkaille hyvä, että saa halvemmalla. Tuo 48000e alkaa olemaan jo ihan hyvä hinta tuolle.
Nyt halvin Tesla Model S maksaa valkoisena 92 100€, eli auto on aika kallis, koska ne halvemmat mallit on poistuneet myynnistä.Samalla laillahan ne vanhatkin asiakkaat saavat sen uuden Teslan halvemmalla.
"LR AWD:n hinta tuli alas ruhtinaalliset 400€!" Eli kaikissa ei ole hinta pahemmin laskenut.Ei paljoa lohduta siinä vaiheessa, kun oma käytetty auto on jäännösarvoltaan (lainaltaan) kalliimpi kuin ajamaton uusi.
Luultavasti Tesla koittaa ratkoa maaliongelmaa sillä, että valkoisen myynti olisi suurinta ja hankalempia värejä menisi vähemmän? Vai onko sitten myyntikikka myydä erikoisväriä 0€ hintaan.Alkaa olla kyllä mielestäni hinta kohdillaan. Vielä kun olis varmuus noista maaliongelmista, niin on paketti kasassa. Olispa latausmahkuja kotosalla.
Täällä pk- seudulla kyllä näkee päivittäin. Monesti 2: n samaan aikaan (toinen oma), kerran näin 3kpl samassa paikassa (eikä ollut autoliikkeen pihassa).Ei ole tääläkään vielä sähköautoja pahemmin näkynyt.
Model 3 SR+ hinta taisi laskea muutenkin noin 2000€ ja sen lisäksi tuo sähköauton hankintatuki, niin alennusta on ihan mukavat noin 4000€.Ei uskoisi että tuon hintaisen auton ostajat olisivat kahden tonnin takia ryntäilemässä autokaupoille.
Toisaalta suomalaiset jonottelee tuntikaupalla ilmaisia ämpäreitä, niin miksei sitten osta 48t€ autoa, kun siinä "säästää" 2000€.
Kyllä varmaan käytettynä tuodaan Bemaria, kun sitä saa suht edullisesti. Lisäksi monissa on REX, eli se pieni bensakonekin. Uuteen Bemariinhan tuota range extenderiä ei enää saa ja käytetty saattaa olla siltäosin parempi ostos.Olisikohan noita i3:sia alettu tuomaan käytettyinä enemmän maahan? Meinaan, että nyt niitä tosiaan näkyy enemmän ja enemmän, mutta harva niistä nyt on ihan uusi ollut kuitenkaan. Käytettyjä alkaa jo saamaan 20t ja siitä ylöspäin, jos olisi kotona latausmahdollisuus, niin tämmöinen olisi varmaan tullut hommattua.
Seinäjoella vain yksi taloyhtiö on hakenut valtion avustusta sähköautojen latauspisteiden rakentamiseen – ”Tämä on tulevaisuutta”, sanoo taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaSeinäjoella vain yksi taloyhtiö on hakenut valtion avustusta sähköautojen latauspisteiden rakentamiseen – ”Tämä on tulevaisuutta”, sanoo taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja
Siinä ne nyt ovat rivissä. Kolme keltaista paalua keskellä pihaa, kussakin kaksi latauspistettä sähköautoille.
Minusta ei laskeneet. Mutta tehokkaampaan Model S Performance malliin tuli Ludicrous-tila mukaan vakioksi. En ainakaan kuullut, että hinnat olisi nyt laskeneet?En nyt jaksa pysyä näiden Teslojen hintamuutosten perässä laisinkaan, mutta laskivatko S:n ja X:n hinnat täällä? American serkulla taisi LR S:n laskea luokkaa ~$8000. Toki SR S:n poistuessa kokonaan valikoimista.
Jep. Laski kyllä muutamia kuukausia sitten, mutta nyt aivan äskettäin olisi pysyneet hinnat aika samassa.Kyllä ne laski muutamia kuukausia sitten, taitaa löytyä täältäkin ne linkit kun R-J markkinoi uudenkarheaa 100 S:ää ~130t€ kun Tesla alkoi myymään uusia alle satkulla.
Ei ainakaan paranna vaihtohyvityksiä, ei Teslasta Teslaan eikä varsinkaan johonkin muuhun.
Tesla Model S:n ja X:n hinnat romahtivat - tässä hätkähdyttävät uudet Suomi-hinnat!Model S Ludicrous Perfomance -version uusi hinta on nyt 99 200 euroa, kun se oli aiemmin noin 150 000 euroa.
Vanhemmissa muistaakseni n.10kg ja uudemmissa taisi olla puolet tuosta. Ja olisi mielenkiintoista tietää mistä lähteistä tuo kirjoittaja on "faktansa" ottanut. Melkoista Esson baari tietoa jakaa. Epäilen notta Teslan akkuihin ei tuolta tule juuri lainkaan materiaalia.Ehkä noi Teslan litium lukemat on jostain vanhemman mallin akustosta?
Jokatapauksessa sähköautojen markkinaosuus on jotain pari %. Paljonko sitä vettä pitää haihduttaa kun se on 100%?
Jospa ne on huomanneet, että nuo muut värit ei tuppaa kestämään niin koitetaan myydä nyt pelkkää valkoista?
Ens talven jälkeen varsinkin olis kiva nähdä miten kävi. Kuitenkin kiinnostava auto.
Yksi syy tuokin, eipä kukaan muu autonvalmistaja ole moista tehnyt tiettävästi.
Täälläkin taitaa olla pyöriä ainakin kaksi model 3:n ostanutta, mikähän heidän näkemys väristä ja sen laadusta, kestävyydestä mahtaa olla. Luultavasti on jo muutama tuhat kilsaa mittarissa. Kommentteja olisi mukava kuulla.
Olihan täällä ihan uutinenkin siitä miten auto oli jo luovutettaessa maalattu vähän miten sattuu, ja maahantuoja ei tainnut pahemmin ottaa kantaa asiaan, sitten alle 3tkm jälkeen oli peltiä näkyvillä, ja ruostettakin pukkasi.
Kiinnostava kyllä, monessakin mielessä. Plus että vedet tulee sisälle jos erehtyy viemään pesukoneeseen, tai peräti painepesuria käyttää. Talvella sitten kun paksin avaa, niin saa mahdolliset lumet paksiin, tai vettä ja räntää, ilmoista riippuen. Tuo laatu se tässä on vähintäänkin kyseenalainen.
Jos yhtään kiinnittää ympäristöönsä huomiota, niin kyllä noitä sähköautoja näkyy useampia joka päivä tuolla liikenteessä. Viimeaikoina olen pannut merkille että i3 on alkanut näkymään merkittävästi enemmän. Tiedä sitten mistä ne ovat ilmestyneet..
Maalipinta on todella pehmeä. Olen omistanut 4 mustaa autoa uutena ja kyllä tämä on omaa luokkaa. Tuohon tulee naarmuja todella helposti.
Olen pessyt auton muutaman kerran painepesurilla eikä vettä ole tullut sisään. Ikkunat ja kattoikkuna on siis jiirissä
Tesla myy muuten autot itse, ei maahantuojan kautta.
En huomannut omassa valkoisessa mitään puutteita luovutuksen yhteydessä eikä nyt n. tuhannen kilometrin ajeluilla ole mitään osunut vielä silmään. Auto menee kuitenkin ppf-suojaukseen varmuuden vuoksi. 300-400 € maksaa alahelman, ovien alaosan ja takarenkaan kaarteen suojaus.
Internetin aikakaudella ettei vaan t ä m ä k i n asia olisi niin että ne ilmottelee vioista/ongelmista kenellä niitä on mutta jos ne kaikki keillä EI ole ongelmia, tulisivat ilmottamaan (kuten sinä) niin montakohan niitä olisi suhteessa ensin mainittuun porukkaan
Itse en ole lukenut, että valkoisessa värissä olisi mitään ihmeempää vikaa. Pitäisi olla ainakin paljon parempi väri, kuin perus musta. Toki sen valkoisenkin kannattaa suojata, jos maksaa vain 300-400€.Internetin aikakaudella ettei vaan t ä m ä k i n asia olisi niin että ne ilmottelee vioista/ongelmista kenellä niitä on mutta jos ne kaikki keillä EI ole ongelmia, tulisivat ilmottamaan (kuten sinä) niin montakohan niitä olisi suhteessa ensin mainittuun porukkaan
Kyllä niissä valkoisissakin on ollut ihan samaa ongelmaa, mutta ei ehkä ihan niin paljoa kuin mustassa. Lisäksi valkoisessa se maalipinnan vaurioituminen ei vain näy yhtä hyvin eli vikaa saattaa olla mutta sitä ei huomaa. Onhan tuo naurettavaa, että 50 kilon autoa pitää ensimmäisenä viedä suojattavaksi omalla rahalla jos haluaa maalipinnan kestävän yli 1000 kilometriä.
Pinnoittaminen nyt on ihan eri asia kuin kylkien teippaus. Pinnoite ei kuitenkaan auta yhtään jos maalit lähtee pinnasta kivisuihkun takia.Varmaan noinkin mutta jokainen autostaan huolta pitävän kuuluisi viedä autonsa heti pakasta vetämisen jälkeen pinnoitettavaksi, oli se sitten väri mikä vaan. Näin itsekkin teen kun saan V60 T8:ni ja sekin on valkoinen Helpottaa se sitä auton ylläpitopesuakin ihan reilusti ja kun vielä käyttää sumutinta pesurissa niin se on suorastaan yhtä juhlaa [emoji38]
Varmaan noinkin mutta jokainen autostaan huolta pitävän kuuluisi viedä autonsa heti pakasta vetämisen jälkeen pinnoitettavaksi
Tuossa sattui olemaan 2100 km ajettu Model 3. Yksi vika huonon maalipinnan lisäksi on, että ei ole maalia ollenkaan, vaan pelkkä pohjamaali näkyy. Tuota vikaa ainakin vanhassa hinnat alkaen mustassa. Voi toki olla muissakin väreissä?Kyllä niissä valkoisissakin on ollut ihan samaa ongelmaa, mutta ei ehkä ihan niin paljoa kuin mustassa. Lisäksi valkoisessa se maalipinnan vaurioituminen ei vain näy yhtä hyvin eli vikaa saattaa olla mutta sitä ei huomaa. Onhan tuo naurettavaa, että 50 kilon autoa pitää ensimmäisenä viedä suojattavaksi omalla rahalla jos haluaa maalipinnan kestävän yli 1000 kilometriä.
Eipä ole tullut katsottua maalipintaa kovin tarkasti, mutta kai tuollaisen nyt huomaisi, jos pohjamaali paistaa jostain. Ja menisi kyllä itsellä auto palautukseen, jos huomaisi ajoissa? Ei vaan raaskisi ottaa tuota mustaa väriä.[/MEDIA]
Tuolla videon autollakin on ajettu 2100 km, eli vähän liikaa, että saisi palautettua auton. Hankalaksi tosiaan menee.Ongelmahan tuossa vaan on, ettei palauttaa voi siinä vaiheessa kun ongelman huomaa eikä Tesla myönnä vikaa eikä siis myöskään korjaa sitä. Ainoa tapa on riitauttaa asia kuluttajariitalautakunnan kanssa ja vaikka sieltä tulisi joskus myönteinen päätös niin Teslan ei silti ole sitä pakko noudattaa vaan pitää lähteä käräjille.
Jotain hämärää on tosiaan tapahtunut tuon Model 3:n kohdalla. Nopeutettu kai tuotantoa niin paljon, että ei ehdi enää kunnolla maalata? Ilmeisesti S ja X on maalattu ainakin jonkun verran paremmin.Hieman hämmentää toi laatu. Onkohan Tesla luopunut laadunvalvonnasta kokonaan kustannussäästöjen nimissä? Kuten tuossa ylempänä mainittiin, niin eihän tollanen pääsis läpi miltään muulta autonvalmistajalta.
Tästä ei kyllä (kuluttajan kannalta harmillisesti) ole mitään merkkejä. Perinnevalmistajat eivät saa sähköautoja markkinoille joko niin että malleja ei yksinkertaisesti ole tai niin että tuotanto on säälittävän pientä. Nekin harvat mallit, joita markkinoilla on, ovat teknologisesti kaukana takana eikä välimatka tule tällä menolla mihinkään supistumaankaan.Tesla on kyllä kovin kaksijakoinen, sillä on hyviä ideoita, hyvät (mutu) tietotekniset järjestelmät ja ilmeisesti akut.
Muutenhan tuossa on herkästi käymässä niin, että runsaasti turskaa tuottava firma ei enää saa jatkossa niin halpaa laina- ja sijoitusrahaa sisään ja vastaavasti oikeat valmistajat saavat omat tuotteensa tuon sähkön ja järjestelmien osalta kopioitua vähintään samalle tasolle.
Jos samaan rahaan saa vaikkapa samoin ominaisuuksin valmistetun auton Toyotalta, Audilta jne kuin mitä Teslalta, eihän kukaan sitä oletuksena romulaadulla ja huonolla jälkimarkkinoinnilla varustettua Teslaa valitse.
Tuntuu olevan melko yleinen ongelma. "Olen viemässä asiaa eteenpäin ja mukana on tästä ryhmästä jo 14 kaveria." Ilmeisesti jenkkilässä takuuehdot on huonommat, kuin suomen virhevastuu.Hieman hämmentää toi laatu. Onkohan Tesla luopunut laadunvalvonnasta kokonaan kustannussäästöjen nimissä? Kuten tuossa ylempänä mainittiin, niin eihän tollanen pääsis läpi miltään muulta autonvalmistajalta.
Toki Teslakin on tehnyt pieniä muutoksia, kun Pearl White -monikerrosmetalliväri kuuluu nyt auton hintaan (3, S ja X).1. Tässä on käynyt major suunnitteluvirhe designin suhteen ja auto ei kestä sellaisia mantereita missä hiekoitetaan, suolataan tai muuten vaan tiet on huonossa kunnossa, kuten meillä. Tästä ei ole valitettu jenkkilässä koska siellä kaikki mainitaan takuuehdoissa. ( Ei päde ihan suoraan meillä ), koska kuluttajansuoja on varsin vahva.
2. Auton maalipinta on vedetty halvimmalla mahdollisella maalilla ja koko maalausyksikkö / linjasto vedetään minimi maalimäärällä.
3. Tässä on yritetty, että olisi mahdollisimman aerodynaaminen auto, mutta ei ole tajuttu mitä se voi aiheuttaa.
4. Auton maali on mahdollisimman halpaa ja kovetusaineita ei ole tai niitä on hyvin vähän. Autossa on viimeisimmän tiedon mukaan suorakiiltomaali ainakin mustassa, jossa on 1x lakkakerros mutta onko se kovaa, ken tietää?
Tuossa sattui olemaan 2100 km ajettu Model 3. Yksi vika huonon maalipinnan lisäksi on, että ei ole maalia ollenkaan, vaan pelkkä pohjamaali näkyy. Tuota vikaa ainakin vanhassa hinnat alkaen mustassa. Voi toki olla muissakin väreissä?
Maalaus saattaa olla siis viallinen jo heti ostettaessakin. Toivottavasti kumminkaan "uudet" valkoiset ei olisi aivan niin pahoja.
Eipä ole tullut katsottua maalipintaa kovin tarkasti, mutta kai tuollaisen nyt huomaisi, jos pohjamaali paistaa jostain. Ja menisi kyllä itsellä auto palautukseen, jos huomaisi ajoissa? Ei vaan raaskisi ottaa tuota mustaa väriä.
Tuntuu olevan melko yleinen ongelma. "Olen viemässä asiaa eteenpäin ja mukana on tästä ryhmästä jo 14 kaveria." Ilmeisesti jenkkilässä takuuehdot on huonommat, kuin suomen virhevastuu.
Selvästikin maalauksessa on yritetty säästää kaikin mahdollisin keinoin.
Facebook (Tesla Model 3 Owners Club Finland), jotain pohdintaa alla:
Toki Teslakin on tehnyt pieniä muutoksia, kun Pearl White -monikerrosmetalliväri kuuluu nyt auton hintaan (3, S ja X).
Tuossa vielä sama 84 000€ maksanut Model 3, mutta 5400km ajettuna.
Minusta Volkswagenin panostus sähköautoiluun vaikuttaa ihan lupaavalta. Alkuvaiheessa kyse on tietysti vähän eri segmentistä kuin Teslan kohdalla, mutta varsin järkeviä sähköautoja vaikuttaisi olevan tulossa.Tästä ei kyllä (kuluttajan kannalta harmillisesti) ole mitään merkkejä. Perinnevalmistajat eivät saa sähköautoja markkinoille joko niin että malleja ei yksinkertaisesti ole tai niin että tuotanto on säälittävän pientä. Nekin harvat mallit, joita markkinoilla on, ovat teknologisesti kaukana takana eikä välimatka tule tällä menolla mihinkään supistumaankaan.
Kyllä mäkin ottaisin uuden auton vastaan jos olisi kyse jostain maalipinnan korjailuista jotka ei ajoa haittaa. Etenkin jos edellinen on jo myyty ja tarttis uuden alle... En kyllä nää mitään pienintäkään aihetta moittia tai naureskella hätäiselle ostajalle tässä kohtaa, ihan käsittämätöntä vittuilua Teslan puolelta. Toivottavasti nämä selviää :/
Alottakaa joku Tesla on paska -ketju, tai muutetaan tän ketjun nimeä.
Teslan ja Model 3:n myynti luultavasti vähän nousee, kun hinta laski noin 4000€.
Turha noista tavallaan on sen enempää jauhaa, kun Tesla ei kumminkaan korvaa yhtään mitään. Pitäisi siis keskittyä korjaamaan ongelma.Alottakaa joku Tesla on paska -ketju, tai muutetaan tän ketjun nimeä.
Koko tämä ongelma on nyt yllättänyt Teslan täysin housut kintuissa, varsinkin Suomen Teslan. Maalipinnan vahingoittuminen on nyt huomioitu jo firman ylintä johtoa myöden ja korjausta ongelmaan selvitetään. Ensin tehdään ns quick fix, mutta se ei ole kestävä tapa korjata ongelma ja parempi korjaus on työn alla tehtaalla. Mitään tietoa siitä, että koska kumpikaan näistä korjauksista saadaan tehtyä ei vielä ole. Keskustelimme ongelmasta monin eri tavoin ja ongelma on tosiaan pahin nimenomaan mustissa Performance -malleissa: musta on värinä pehmein (myös muilla valmistajilla, tämän olen itse tarkistanut) ja Performance mallissa olevat renkaat tulevat hieman enemmän ulos johtuen Performancen erilaisesta rengaspohjasta (järeämmät jarrut jne). Tämä johtaa siihen, että kiviä lentää enemmän kylkiin nimenomaan Performance malleissa.
Huoltopäällikkö sanoi, että hänen henkilökohtainen tavoitteensa on, että kaikki Suomeen jo toimitetut autot korjataan ongelman osalta, mutta sitä ei voida tehdä ennenkuin korjaus on saatu suunniteltua. Vahingot pitää käydä läpi tapauskohtaisesti ja mitä tehdään ja kenen toimesta samaten.
Hänen mukaansa sain kielteisen päätöksen reklamaatiooni koska vaadin vastausta siihen. Koska heillä asia on sisäisesti vielä kesken edellämainituista syistä niin hänellä ei ollut muuta mahdollisuutta kuin antaa kielteinen päätös asiaan. Huoltopäällikön suositus oli, että lisään reklamaatiooni korvausvaateen tarkennuksen (vahingot autossani ovat vielä maltilliset, minulle riittää että minulle korvataan auton suojaamisesta aiheutuvat kulut) ja otan kaikki kuitit talteen. Hän lupasi, että jokaiseen Model 3 omistajaan Suomessa tullaan olemaan yhteydessä tämän ongelman tiimoilta kunhan ratkaisu on saatu ensin suunniteltua. Tässä kohtaa on myös mahdollisesti saatu päätettyä se, että mitä korvataan. Hänen mukaansa tällainen suojauksien korvaaminen todennäköisesti menee läpi, mutta luvata hän ei sitä voinut tässä kohtaa.
Oma autoni menee Automatrixille PPF-kalvotukseen kriittisiltä alueilta 31.5. Roiskeläpät olen tilannut ja ne ovat tätä kirjoittaessa tullissa. Jos Tesla nämä korvaa seuraavan parin kuukauden aikana ja nämä pysäyttävät ongelman pahenemisen niin minun osaltani tämä asia on silloin loppuun käsitelty. Vielä näin ei ole, mutta oloni on nyt huomattavasti parempi asian suhteen.
Eli, Tesla on ottanut tämän nyt vakavasti, mutta heille täytyy vain antaa aikaa.