- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 224
No, joillekin se on kulutustavaraa ja jotku yrittävät säästää sitä. Jos haluat kunnon maali- ja pesuautismia, suosittelen vetämään syvään henkeä ja menemään osoitteeseen www.pesukinnas.com
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En kiellä etteikö laatu olisi huonompaa Teslalla. Suurin osa noista videoiden maalivirheistä vaatii kuitenkin tuoreen pesun ja 10cm etäisyyden jotta ne huomaa. Helpoin korjaus näihin on lopettaa auton tuijottaminen 10cm etäisyydeltä.Entä kyljistä?
Tyhmä? Myyjähän lupasi korjata homman. Aika uskomatonta että jonkun mielestä ostaja on tehnyt tässä jotain väärin tai olisi tyhmä
Eihän läheskään kaikki syynää autoa noin tarkasti mitä tämä ostaja teki. Onko nekin tyhmiä? Itsekin huomasin omassa kiillotettavaa etupuskurin osalta, joku skraidu siihen oli kai tullut minkä näin vasta parkkihallin valossa. Oonko mäkin tyhmä ja kiimainen?
Ihan vitunmoista maaliautismia täällä. Kyllä omasta Lexuksestakin kuluu takarenkaan takaa muovilistasta maalit, tietysti kun kaikki paska lentää siihen.
Joillekin on ilmeisesti kovin hankalaa ymmärtää että se auton maalipinta on kulutustavaraa ja jynssätään kaaraa joka viikonloppu pihassa enemmän kun vaimoa.
Teslan käytäntöjen mukaan se palautus olisi ollut kumminkin ihan mahdollista. Kun palauttaa olisi voinut myös kokonaan ilman syytäkin, koska auto on netin kautta tilattu. Kumminkin melko kallis 67 900€ auto tuo kallein vaihtoehto.Tyhmä? Myyjähän lupasi korjata homman. Aika uskomatonta että jonkun mielestä ostaja on tehnyt tässä jotain väärin tai olisi tyhmä
Eihän läheskään kaikki syynää autoa noin tarkasti mitä tämä ostaja teki. Onko nekin tyhmiä? Itsekin huomasin omassa kiillotettavaa etupuskurin osalta, joku skraidu siihen oli kai tullut minkä näin vasta parkkihallin valossa. Oonko mäkin tyhmä ja kiimainen?
"Voit palauttaa auton ja saada täyden hyvityksen seitsemän päivän kuluessa toimituksesta tai ennen kuin sillä on ajettu 1600 km sen mukaan, kumpi täyttyy ensin."
1. Ongelmallinen musta on hinnat alkaen väri (ei ole enää).Ihme jankkaamista... Ostajahan nimenomaan reklamoi ja myyjä lupasi korjata viat joten siksi otti auton vastaan. Eihän tossa ole mitään epäselvää.
Jos et itse luota myyjään niin älä luota. Aika moni luottaa, minä mukaanlukien. Ikinä ei ole merkkiliikkeen myyjä kusettanut. Tesla on ilmeisesti ensimmäinen tässäkin
Tuo Tesla näytti lähinnä +20v vanhalta mökkitiet nähneeltä kamppeelta.
Ei näytä. Jotain rotia tuohon liioitteluun.
Tarinan mukaan kirjattiin ylös ja katosivat Teslan järjestelmistä hups vaan kun tuli korjauksen aika.
Vanhoja autoja omistaneena voin allekirjoittaa tämän. Joka tapauksessa maalipinnan kunto on merkittävässä roolissa, kun auton haluaa pistää eteenpäin, vaikkei itseä haittaisikaan.Mulla on ollut 20v vanhoja autojakin joskus ilman irronnutta maalia, että ei siinä ollut mitään liioittelua. Äärimmäinen määrä asioita menee pieleen jos maalit irtoaa jos autolla ajaa Suomessa yleisillä maanteillä.
Saa nähdä vältetäänkö käytetyistä esim mustaa ja sinistä, jos niissä näkyy enemmän maalipinnan kulumista. Toki vähemmän tarkkoja ostajiakin löytyy, mutta juttu on ollut silti jo aika hyvin esillä ja kaikkien pitäisi se jo muistaa. Nyt jos ostaa halvimman Model 3 SR+, niin valkoinen on ainut järkevä väri, koska alle 50k€. Muut tulee niin kalliiksi. Jos valkoiseen vielä asennuttaa jotain suojauksia heti uutena, niin pitäisi olla oikein hyvä paketti.Vanhoja autoja omistaneena voin allekirjoittaa tämän. Joka tapauksessa maalipinnan kunto on merkittävässä roolissa, kun auton haluaa pistää eteenpäin, vaikkei itseä haittaisikaan.
Enemmänkin se että maalataan osat paikallaan eikä runkoa ja osia erikseen. Eli kun muilla auto tulee ovien, luukkujen, lokarien kasaukseen pintamaalissa niin Teslalla se tulee pohjamaalattuna maalaten vasta sen jälkeen kun ovet, luukut ja lokarit jo kiinni. Sitä robottia ei saa millään ruiskaseen maalia joka väliin tai noiden kiinni ruuvattujen osien alle.Syynähä on hinnoissa se että mahdollisimman moni ottais saman värin, vähä huolestuttavan näköstä kyllä toi musta model3. Robottihan noi maalaa joten aivan tietoisesti vedetty maalit minimiin, toivottavasti myös otettu opiksi ja korjattu ongelma nyt tuotannossa olevissa.
On mullakin 180k ajetussa BMW:ssä kulumia helmoissa.. mutta noilla kilometreillä ja hiekkatiellä ajelulla se suotakoon. Nyt tuli lomalla maalattua pari kohtaa eturenkaan takaa mistä pelti jo paistoi, samalla hankin lokarit eteen.Ihan vitunmoista maaliautismia täällä. Kyllä omasta Lexuksestakin kuluu takarenkaan takaa muovilistasta maalit, tietysti kun kaikki paska lentää siihen.
Joillekin on ilmeisesti kovin hankalaa ymmärtää että se auton maalipinta on kulutustavaraa ja jynssätään kaaraa joka viikonloppu pihassa enemmän kun vaimoa.
Tjoo.. samalla kun ollaan tekniikka forumilla niin jengi voisi lopettaa valittamisen jos uudessa 500e tai jopa 1000e puhelimessa on materiaalivirheitä tai naarmuja jo paketista avattuna. Sama koskee näyttöjen kuolleita pikseleitä, valovuotoa yms.En kiellä etteikö laatu olisi huonompaa Teslalla. Suurin osa noista videoiden maalivirheistä vaatii kuitenkin tuoreen pesun ja 10cm etäisyyden jotta ne huomaa. Helpoin korjaus näihin on lopettaa auton tuijottaminen 10cm etäisyydeltä.
1. Ongelmallinen musta on hinnat alkaen väri (ei ole enää).
2. Performancen renkaat on jotenkin isommat ja hiekkaa ja kiviä lentää siksi enemmän.
3. Kuraläppiä ei ole vakiona.
Hankalaahan tuo on ja opiksi kannattaa ottaa. Eli siis jos ostaa, niin vähän pitää myös panostaa auton suojaukseen.
Toivottavasti tulee myös muitakin kilpailukykyisiä sähköautoja, niin ei oltaisi pelkästään Model 3:n maalipinnan laadun armoilla. Ja toisaalta toivottavasti valkoinen on toimiva väri.
Lisäksi ilmeisesti Tesla yrittää kehittää jotain ratkaisua, jota ei vielä ole. Hinnat alkaen värin vaihtaminen valkoiseen, on toki yksi juttu.
Tuossa vielä video sunnuntailta. Olisi kyllä odottanut vähän parempaa laatua.
Pitää antaa Teslalle anteeksi. Ei tuo malli ole ollu "tuotannossa", kuin 2 vuotta joten eihän siinä ajassa pysty mitään priimaa saamaan aikaseksi. Elonin mukaan Alien Dreadnaughtilla piti saada 10k autoa viikossa pihalle viime vuoden lopussa. Taidetaan edelleen olla jossain ~5k/viikko.On mullakin 180k ajetussa BMW:ssä kulumia helmoissa.. mutta noilla kilometreillä ja hiekkatiellä ajelulla se suotakoon. Nyt tuli lomalla maalattua pari kohtaa eturenkaan takaa mistä pelti jo paistoi, samalla hankin lokarit eteen.
Voin vain kuvitella minkä näköinen maalipinta olisi tuolla Teslalla 100k jälkeen, jos 2000km jälkeen näyttää tuolta.
Ongelmahan tulee olemaan korroosio.
Tjoo.. samalla kun ollaan tekniikka forumilla niin jengi voisi lopettaa valittamisen jos uudessa 500e tai jopa 1000e puhelimessa on materiaalivirheitä tai naarmuja jo paketista avattuna. Sama koskee näyttöjen kuolleita pikseleitä, valovuotoa yms.
Jos 50000-70000e auton maalipinta saa olla huono ja jo uutena virheellinen, niin mitäpä noista muista huomattavasti halvemmista tuotteista.
Aika paha tuo että ovi ja takaluukku hakkaa maalipinnan pilalle :|
Pitää antaa Teslalle anteeksi. Ei tuo malli ole ollu "tuotannossa", kuin 2 vuotta joten eihän siinä ajassa pysty mitään priimaa saamaan aikaseksi. Elonin mukaan Alien Dreadnaughtilla piti saada 10k autoa viikossa pihalle viime vuoden lopussa. Taidetaan edelleen olla jossain ~5k/viikko.
Itselle tulisi mieleenkään ottaa mitään uutta autoa vastaan missä oliis tuonlaisia maalivirheitä saati +50ke maksavaa "luksusautoa".
Jooh.Pitää antaa Teslalle anteeksi. Ei tuo malli ole ollu "tuotannossa", kuin 2 vuotta joten eihän siinä ajassa pysty mitään priimaa saamaan aikaseksi. Elonin mukaan Alien Dreadnaughtilla piti saada 10k autoa viikossa pihalle viime vuoden lopussa. Taidetaan edelleen olla jossain ~5k/viikko.
Itselle tulisi mieleenkään ottaa mitään uutta autoa vastaan missä oliis tuonlaisia maalivirheitä saati +50ke maksavaa "luksusautoa".
Ihan hieno sisusta mersussa. Möhkö auto, niin halpis hintaluokkaan on vielä matkaa. Mersussa 80kWh akku ja 416km ajomatka.Joo no kyllä kai 100k+ eurolla pitää saada toimiva auto aikaiseksi, oli käyttövoima mikä tahansa.
Olen sähköautoilun ystävä, mutta mitä enemmän asiaan tutustuu, niin sitä vähemmän noissa isoissa sähköautoissa tuntuu olevan järkeä. Pelkästään akuston paino, puhumattakaan auton muusta massasta, lisää kulutusta merkittävästi. Jos akkuissa ei tehdä jonkin sortin läpimurtoa, jossa päästään eroon orjatyönä/epäekologisesti tuotetuista maametalleista, niin vaikuttaa siltä että perhe/isommat kiesit kannattaa tehdä hybrideinä ja pienemmät sähköllä.
Toivotaan, että suomalainen suola-akku saadaan kunnolla toimimaan ja pääsee massatuotantoon
Eihän sähköautoissa enää ole kuin kaksi miinusta polttomoottoriin nähden:
1. Liian tiheä latausväli
2. Rangen puolittuminen nopeuden kasvaessa
Nämä kun saadaan hoidettua kuntoon, niin voittokulku on varmaa.
Vanha video, mutta osoittaa arvelusi tavallaan oikeaksi. Eli siis Prius (=hybridi) on energiatehokas lähinnä kaupunkiajossa, kun taas M3 (=polttomoottori) on kovemmassa vauhdissa parempi. Polttomoottori toimii tuossa testissä varmaan aika lailla parhaan hyötysuhteen alueella. Testi lähinnä osoittaa, että matka-ajoon polttomoottori biopolttoaineella on edelleen parempi vaihtoehto, sanoo viherhallitus mitä vaan.Laskeehan se range toki polttiksissakin, joskaan ei ihan yhtä jyrkästi. Se johtunee siitä, että polttiksessa hyötysuhde on parempi kun kone joutuu oikeasti töihin kun taas sähkömoottori saa saman (korkean) hyötysuhteen kuormasta riippumatta.
Eihän sähköautoissa enää ole kuin kaksi miinusta polttomoottoriin nähden:
1. Liian tiheä latausväli
2. Rangen puolittuminen nopeuden kasvaessa
Nämä kun saadaan hoidettua kuntoon, niin voittokulku on varmaa.
Epäilemättä iso osa harvoin ajaa yli 500 km ajoja mutta niille jotka ajavat, range ja latausajat voivat olla todellinen dealbreaker. Sen lisäksi, että sähköautosta joutuu maksamaan reippaasti enemmän hankintahintaa, päälle tulevat vielä pidemmän matkan takia vuokrattava vaihtoehtoauto tai lähes täydellinen ajokäyttäytymisen muutos. Omalta kohdaltani minulle riitti kesäkuussa bensa-autonkin range-ongelmaksi se, että Helsinki-Tampere välillä ajattelin polttoaineen riittävän hyvin seuraavalle tankkauspisteelle, mutta 120 km/h imikin yllättävän paljon enemmän kuin aluksi näytti (Oulussahan tuollaisista nopeuksista saa vain haaveilla). Jos tankkaus/latauspaikkaa, -aikaa ja -pysähdyksiä pitäisi melkein joka kerta pidempää matkaa ajellessa miettiä ja pelätä matkan katkeamista, pohtisin vahvasti autoilun lopettamista.Metroautossa juttelin myyjälle, niin suunnilleen joka toinen sähköautoja ihasteleva kyseli aina, että pääseekös tällä nyt sit Lappiin yhdellä latauksella. Sit kun myyjä kysyi, että ajeleeko useinkin Lappiin yhdeltä istumalta niin suurin osa ei ollut koko ikänään ajanut sinne kertaakaan. Pysähdyksillä tai ilman.
Toivottavasti Tesla saa painettua Model 3:n hintaa vielä lisää alaspäin, niin saisi muuallakin kasvatettua myyntiään.En usko, että kumpikaan näistä on erityisen iso este muuten kuin korkeintaan mielikuvatasolla. Kysymys on enemmän autojen saatavuudesta ja hinnasta. Sellaisessa segmentissä, jossa on saatavilla kunnollinen sähköauto kilpailukykyiseen hintaan, polttikset ovat jo nytkin hätää kärsimässä.
Toivottavasti Tesla saa painettua Model 3:n hintaa vielä lisää alaspäin, niin saisi muuallakin kasvatettua myyntiään.
Hinta vaikka alle 40k€, josta löytyy pikkumersua sedanina ja muita pieniä autoja. C mersu on jo hyvin samoissa SR+:n kanssa. Saa nähdä mikä on VW sähköauton hinta kun se tulee.
Mersu A-sarja, 180 d A sedan Business Style alk. 32 000€
Mercedes-Benz A vaihtoautot - Nettiauto
Corolla olisi sitten alle 30k€ hintaluokassa. Toyota Corolla hybridi vaihtoautot - Nettiauto
En usko, että kumpikaan näistä on erityisen iso este muuten kuin korkeintaan mielikuvatasolla.
Vertasin tuossa lähinnä ajankäyttöä. Jos jaksaa jonottaa tuurin euron bensaa tai ajaa tunnin Venäjälle "säästämään bensassa" nii kyl jaksaa ne pikalataustauotkin - varsinkin ku suurin osa latauksesta on kotona.Lähinnä vaan sitä tässä haen että aivan totaalisen turhaa verrata itäbensan hakemiseen lataushommia. Kotona se auto ladataan.
Tämä toki riippuu paljon käyttötarkoituksesta eikä varmasti koske 90% tavallista käyttäjää. Itse hain lähinnä sitä, että rangen pudotessa jyrkästi moottoritienopeuksissa (varsinkin ulkomailla yli 120 km/h ajettaessa) akkujen latausnopeus pitäisi nousta samaan mitä bensa/dieselin tankkaus kestää, eli max vartti kusitauon kanssa. Tämä korjaisi heti ensimmäisen kohdan jos et ole muistanut laittaa autoa illalla lataukseen ja aamulla on edessä pitkä ajosiivu, niin ei muuta kun kotona pikalataus käyntiin tai lähimmälle huoltsikalle nopea pyrähdys ja matka jatkuu.
Pikalaturien määrän pitäisi kasvaa merkittävästi ja luonnollisesti yksi standardi johon käy kaikkien valmistajien johdot ilman adaptereiden kanssa vänkkäämistä. Esim. lomareissulla tuli todettua, että lähin Teslan pikalaturi olisi ollut 200 km länteen siltä tieltä mitä oltiin ajamassa etelään. Ymmärrettävästi aiheuttaa isojakin muutoksia matka-aikaan ja suunnitelmiin jos joutuu tällaisen koukkauksen tekemään.
roiskeläpät (Protectmytesla) 220 eur
Vanhoja autoja omistaneena voin allekirjoittaa tämän. Joka tapauksessa maalipinnan kunto on merkittävässä roolissa, kun auton haluaa pistää eteenpäin, vaikkei itseä haittaisikaan.
Käytetyistä löytyy useita väliltä 20 000-30 000€. Kunhan nuo tuosta vielä vanhenee, niin hinnat laskee entisestään. 7 vaihtoehtoa, joista yksi on pakettiauto.Jooh aika selvähän se on, että kun alkaa tulla jotain oikeita sähköautoja käytettyinä markkinoille, niin noiden hankinnat räjähtävät käsiin. Tietty tähän varmaan menee vielä aikaa. Sen verta kallista näyttäisi olevan tuo noiden valmistus, että noita tehdään joko niiden co2 laskujen takia, tai sitten tappiolla.
Vuoden päästä uuden ykkösauton hankinta edessä, mikään täyssähkö ei oikein houkuta, eikä sovi omaan käyttöprofiiliin, mutta joku Ruotsista haettu Outlander vähän himottelisi.
Musta voi olla hankala, mutta jos valkoinen olisi vähän parempi. Hankala kun ei voi verrata Model ässäänkään. S ei taida pahemmin ruostua.Joo on varmaan vaikeaa saada joskus vuosien päästä vanha Model 3 musta myytyä käytettynä, mitä lie ko autosta edes enää jäljellä
Tää on tätä tyypillistä (Tesla) harhaanjohtamista. Ei laiteta SUV- ja CUV-henkilöautoja samaan graaffiin, niin saadaan Model 3 näyttämään "hyvältä"(Euroopassa unohdetaan laittaa verokkien farkkumallit noihin graafeihin). Sedanien myynti on ollut laskussa ties kuinka pitkään.En usko, että kumpikaan näistä on erityisen iso este muuten kuin korkeintaan mielikuvatasolla. Kysymys on enemmän autojen saatavuudesta ja hinnasta. Sellaisessa segmentissä, jossa on saatavilla kunnollinen sähköauto kilpailukykyiseen hintaan, polttikset ovat jo nytkin hätää kärsimässä.
Ja montakohan prosenttia väestöstä toi euron bensa tai ämpärijono mahtaa koskea. Ja moniko noistakin jonottajista on ilmiön itsensä takia paikalla eikä se 40€ säästön takia. Haluavat olla osa jotain tapahtumaa.Vertasin tuossa lähinnä ajankäyttöä. Jos jaksaa jonottaa tuurin euron bensaa tai ajaa tunnin Venäjälle "säästämään bensassa" nii kyl jaksaa ne pikalataustauotkin - varsinkin ku suurin osa latauksesta on kotona.
Taitaa kyse olla promillen kymmenyksistä.Ja montakohan prosenttia väestöstä toi euron bensa tai ämpärijono mahtaa koskea. Ja moniko noistakin jonottajista on ilmiön itsensä takia paikalla eikä se 40€ säästön takia. Haluavat olla osa jotain tapahtumaa.