On kyllä melkoista klikkausmetsästystä tuo "analyysin" otsikko ja johdanto.
"Kun tarvitaan 2 600 kiloa painava auto kuljettamaan satakiloista ihmistä, tulee tunne, että eihän siinä ole mitään järkeä, kirjoittaa toimittaja Marcus Ziemann."
Näin äkkiseltään kun vertaa Tesla Model X 100D (2459 kg) vs Audi Q7 50 TDI quattro (2210 kg), niin toki näkee ettei tuon kokoisissa autoissa ole mitään järkeä. Onko mitään objektiivista syytä ottaa tällaisten autojen paino vain sähköautojen synniksi?
Tuosta kun kiskaisee käsiteltäväksi Tesla Model 3 Long Range RWD (1730 kg), jonka WLPT on mainittu 600 km, ollaan lähes 900 kiloa alle Ziemannin kesähessu-kirjoituksen. Vertailun vuoksi sedan Bemari painaa 1530 kg (320d) / 1545 (330i).
Ratsuhevonen painaa noin 500kg. Täyttääkö paino/matkustajamäärä suhde Ziemannin hyväksymät rajat, vasta kun polttomoottoriauton kyydissä on vähintään kolme ja sähköisessä neljä? Mistä hatusta lukuja vedetään? Entä jos tykkää raskaammasta kylmäverisestä hepasta, onko aina pakko ottaa vaimo kyytiin kun hevostelee?
Olisi saanut analysoida vaikka miten kuluttajia on ohjattu painavampiin autoihin puhtaasti katteiden vuoksi (joka toki on yritysten tarkoitus) tai miksei kukaan lobbaa vaihdettavien akkujen puolesta. Ehkä ensi kesänä?
"Kun tarvitaan 2 600 kiloa painava auto kuljettamaan satakiloista ihmistä, tulee tunne, että eihän siinä ole mitään järkeä, kirjoittaa toimittaja Marcus Ziemann."
Näin äkkiseltään kun vertaa Tesla Model X 100D (2459 kg) vs Audi Q7 50 TDI quattro (2210 kg), niin toki näkee ettei tuon kokoisissa autoissa ole mitään järkeä. Onko mitään objektiivista syytä ottaa tällaisten autojen paino vain sähköautojen synniksi?
Tuosta kun kiskaisee käsiteltäväksi Tesla Model 3 Long Range RWD (1730 kg), jonka WLPT on mainittu 600 km, ollaan lähes 900 kiloa alle Ziemannin kesähessu-kirjoituksen. Vertailun vuoksi sedan Bemari painaa 1530 kg (320d) / 1545 (330i).
Ratsuhevonen painaa noin 500kg. Täyttääkö paino/matkustajamäärä suhde Ziemannin hyväksymät rajat, vasta kun polttomoottoriauton kyydissä on vähintään kolme ja sähköisessä neljä? Mistä hatusta lukuja vedetään? Entä jos tykkää raskaammasta kylmäverisestä hepasta, onko aina pakko ottaa vaimo kyytiin kun hevostelee?
Olisi saanut analysoida vaikka miten kuluttajia on ohjattu painavampiin autoihin puhtaasti katteiden vuoksi (joka toki on yritysten tarkoitus) tai miksei kukaan lobbaa vaihdettavien akkujen puolesta. Ehkä ensi kesänä?