Menipä ankeaksi tuo sähköenergian hinta -ketju tiukan moderoinnin myötä. Itse olin jotenkin käsittänyt, että yk-alueenkin on tarkoitus sentään olla
keskustelupalsta, eikä mikään käyttäjien ylläpitämä hintaseuranta-listaus?
Ja
@Juha Kokkonen , voisitko avata miksi uuden otsikon "Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinta" alle ei sopinut viestini, jonka sisältö oli suurin piirtein seuraava:
"
Tuollainen kehitysmaasähkö-sopimus olisi oikeasti hyvä tuoteidea. Eli sopimuksessa katkaistaisiin virrat aina, jos sähkön hinta ylittää jonkin kipurajan. Esimerkiksi eilen klo 9-10 ja 19-20, kun alvillinen pörssihinta meni yli euron/kWh. Itse olisin valmis ottamaan tällaisen sopimuksen, jos se samalla tarkoittaisi myyntisopimuksen riskipreemion laskua vaikkapa muutamalla sentinkymmenyksellä. Lisäksi siitä tulisi positiivinen fiilis, että voi osallistua kysyntäjoustoon vaikka oma sopimus on kiinteähintainen."
Jos löydät poistetun viestini, niin voit liimata sen tänne ja ihmetellään sitten yhdessä, mikä viestissäni ei sopinut
sähkönmyyntisopimuksista ja niiden hinnasta keskusteluun? Eikö siis kyseisessä ketjussa saa esimerkiksi nostaa uudenlaisia ideoita sähkönmyynnin hinnoittelu/sopimustyypeiksi? Saako ketjussa ylipäänsä enää
keskustella sanan varsinaisessa merkityksessä?
Vaikka itsekin olen jossain määrin kontrollihakuinen, alkaa mennä täysin yli hilseen tämä yk-moderointi.
Sitten toisaalta tuolla ketjussa on edelleen täysin aiheen ohi menevää kamaa, mutta kunhan viesti sisältää MYÖS jotain täysin triviaalia hintatietoa, tyyliin "oma soppari nyt 5,39 c/kWh ja tammikuussa umpeutuu", niin sitten se on täysin fine... ok, toimitaan jatkossa näin.