• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Keskustelua Elon Muskista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DaKyy
  • Aloitettu Aloitettu
Musk on ihan itse möläytellyt omalla tilillään vastaavia ja pahempiakin kommentteja, joten en ihmettelisi vaikka sanoisi tämänkin, mutta se on silti totta, että aina ennen postaamista kannattaisi vilkaista edes vähän lähteitä.

Itse tajusin ihan heti että feikki tuo on.

Communities = yhteisöt = yhteen kokoontuneita yksilöitä, jotka mahdollisesti jakavat samoja ajatuksia. Tämön ulkopuolelle jää varmastikin suurin osa "etnisestä ryhmästä"
Me käsiteltiin tämä jo. Jos sinun mielestäsi ”jewish community” tarkoittaa yhteen kokoontuneita yksilöitä jotka mahdollisesti jakavat samoja ajatuksia niin minulla ei riitä rautalankaa
jos musk sanoo jonkin olevan "factual" ... ei se varmaan enää liity alkuperäisen kirjoittajan henk koht toteamukseen, ettei tätä kiinnosta jne...
varmaan. Jos <laita tähän inhoamasi henkilö> sanoo että kaunis päivä tänään ja jatkaa siitä muutaman lauseen rasismia voin hyvin olla samaa mieltä koska päivä on kaunis. Varmaan se näin on. Ehkä minä olin ainut joka tulkitsi komppaavan koko viestiä

Me käsiteltiin tämä jo. Jos sinun mielestäsi ”jewish community” tarkoittaa yhteen kokoontuneita yksilöitä jotka mahdollisesti jakavat samoja ajatuksia niin minulla ei riitä rautalankaa

Ei siinä sanota että Jewis community vaan Jewish communities.

Ah. Musk siellä toteuttaa kansanvaltaa. Osti tarpeeksi ääniä tjsp. Unohdetaan se senaatti.

Mikä tämän sillisalaatin funktio on, ja tiivistätkö tätä 'ei-puolustuspuhetta Putinille' vähän? Vastauksena Elonin olemattomaan kritiikkiin Venäjän ja Putinin toimista tämä kuulostaa kyllä täysin puppugeneraattorilta. Mulla kyllä vähän kohoaa kulmakarvat, kun taas keskustelemassa käyttäjä, vastauksena siihen, että miksi Elon ei kritisoi Putinia tulee diipadaapaa, 'joka ei ole puolustuspuhe Putinille'
Viimeaikaisimmissa kyselyissä liittovaltioon kohdistuvien Dogen toimien [DOGE muuten perustettiin Obaman toimesta, Trump vaihtoi vain nimen] katsotaan olevan hyväksyttyjä / kannatettavia 54 % mielestä.

Eipä ihme, koska republikaanit ovat aina toivoneet liittovaltion pienentämistä, valta paikallisille toimijoille: osavaltioille.

Historia tuntee muitakin reaalipolitiikan toimijoita, jotka kohtelevat diktaattoreita heillä sopivin keinoin, jotta saadaan paras sopimus Yhdysvalloille: WW3 uhka väistyy ja päästään keskittymään Kiinan uhkan patoamiseen. Oma arvaukseni.

Väärennös tuo on. Jotain rajaa tällaiseen? Pitäisi joidenkin hälytyskellojen soida tuossa vaiheessa?

Epäilyttävä, siksi tuo mahdollinen väärennös tuli lisättyä tuohon. Oli tullut juuri feediin sen jälkeen, kun Elon oli "syyttänyt" Ukrainaa X:n verkkohyökkäyksessä. Osoitteet oli Ukrainalaisia, iso hyökkäys, joka vaatii valtiollisen tahon, Elonin ulosanti on nykyään niin sekoilevaa, ettei juuri mikään enää hämmästytä sen suhteen. Mikä kyllä kertoo aika pitkälle siitä, miten syvään päätyyn mies on itsensä ajanut.

Epäilyttävä, siksi tuo mahdollinen väärennös tuli lisättyä tuohon. Oli tullut juuri feediin sen jälkeen, kun Elon oli "syyttänyt" Ukrainaa X:n verkkohyökkäyksessä. Osoitteet oli Ukrainalaisia, iso hyökkäys, joka vaatii valtiollisen tahon, Elonin ulosanti on nykyään niin sekoilevaa, ettei juuri mikään enää hämmästytä sen suhteen. Mikä kyllä kertoo aika pitkälle siitä, miten syvään päätyyn mies on itsensä ajanut.

Tuo on feikki. Pystyt ihan helposti asian itse tarkistamaan.

Esim. Tässä annoit niin ymmärtää.
Annoin ymmärtää. Voin vielä tarkentaa että ymmärtääkseni alkuperäinen kirjoittaja puhui länsimaalaisista juutalaisista, jotka mielestäni ovat etninen ryhmä. Tämän ulkopuolelle voi laskea esim Israelin juutalaiset ja varmaan heitä pieni määrä on myös muualla

varmaan. Jos <laita tähän inhoamasi henkilö> sanoo että kaunis päivä tänään ja jatkaa siitä muutaman lauseen rasismia voin hyvin olla samaa mieltä koska päivä on kaunis. Varmaan se näin on. Ehkä minä olin ainut joka tulkitsi komppaavan koko viestiä
CommunitieS = monikko, joka ei viittaa koko etniseen ryhmään. Palaa takaisin lukemaan oma lainauksesi. Jos sanon jonkin asian ja sitten vaikka tunteeni tästä asiasta ja joku toinen sanoo, että "tämä pitää paikkansa" niin tarkoittaako se että minulla on samat tunteet asiasta? Tulkintasi, että Musk olisi jotenkin aktiivisesti kaikkia juutalaisia vastaan on persiistä revitty.

CommunitieS = monikko, joka ei viittaa koko etniseen ryhmään. Palaa takaisin lukemaan oma lainauksesi.
Ate tuossa jo sinua puolustikin ja selvisi ettei tuolla virheellä - jonka myönnän - ole merkitystä asian sisältöön. Jos ollaan näin tarkkoja niin sanoiko Elon actual vai factual?
Jos sanon jonkin asian ja sitten vaikka tunteeni tästä asiasta ja joku toinen sanoo, että "tämä pitää paikkansa" niin tarkoittaako se että minulla on samat tunteet asiasta? Tulkintasi, että Musk olisi jotenkin aktiivisesti kaikkia juutalaisia vastaan on persiistä revitty.
Jos joku sanoo vaikka että ”Ruandan väkivaltaisuuksissa tapettiin valtavia määriä siviilejä. Ja se oli oikein!” Niin olisi kyllä tosi hassua vastata että hyvin sanottu vaikka uhrien lukumäärä olisikin faktuaalisesti oikein. Mutta tuossa esimerkissä alkuperäinen väittekin oli lähempänä foliohattuilua kuin faktaa

Enkä muista ikinä milloinkaan missään sanoneeni että Musk on aktiivisesti kaikkia juutalaisia vastaan. Jos näin on niin lainaa tuota viestiä kiitos

Elon veti näemä mutkia suoraksi. Laki on kyllä DEI:n kaltainen, kriittisessä infrassa tietty omistusosuus on oltava paikallisellä värillisellä väestöllä.

""Sir, that's NOT true & you know it! It's got nothing to do with your skin colour. Starlink is welcome to operate in South Africa provided there's compliance with local laws," Monyela wrote. "This is a global international trade & investment principle."

Musk appeared to be taking a swipe at local Black Economic Empowerment rules that foreign-owned telecommunications licensees sell 30% of the equity in their local subsidiaries to historically disadvantaged groups."

Ei disabloinut. Tyypillistä FUDia tämän aiheen ympärillä.

SpaceXää pyydettiin enabloimaan starlinkki venäjän puolelle jotta ukrainalaiset olisi voineet ajaa starlinkillä toimivia pommiveneitä venäjän satamiin. Tähän SpaceX (Muskin päätöksellä?) ei suostunut ja operaatio epäonnistui.

Tuossa spacex:n pelkona oli että starlinkin siviiliversio leimautuisi dual use tuotteeksi jos verkkoa ja laitteita aktiivisesti muokattaisiin sotatarpeisiin ja täten sille voisi syntyä kansainvälisiä vientirajoitteita.
"Venäjän puolella" tosin tarkoittaa tässä Krimin niemimaata jota ei ole ainakaan yksikään länsimaa tunnustanut Venäjän osaksi. Käytössä se olisi tosiaan ollut Ukrainan armeijalla. Selitykset joita on kuultu useita erilaisia tässä kuulostaa vähän epäuskottavalta pykälien taakse piiloutumiselta ja Musk kuitenkin raportoidusti itse selitteli toimiaan sillä ettei halunnut sallia "strategista tappiota" venäjälle ja kommentoi mm julkisesti: “The obvious intent being to sink most of the Russian fleet at anchor,” Musk added. “If I had agreed to their request, then SpaceX would be explicitly complicit in a major act of war and conflict escalation.”

Tavallaan liittyy Eloniin. Kanadassa myynti oli vuodenvaihteessa laskenut 70% ja juuri kun sähköautotuen määrärahat olivat loppumassa, Tesla ilmoitti myyneensä 8653 autoa yhden viikonlopun aikana ja tyhjensi tukipajatson. Yksi Teslan liike teki yli 4000:n myynnin ko. viikonlopun aikana. Tuo päätyy tutkintaan, tapahtuiko myynnit oikeasti, olivatko ne vanhoja jotka kirjataan vasta nyt vai mitä hittoa tapahtui.

Saa nähdä saako Trump tuosta lisää vettä kauppasotamyllyyn, kun Teslaa sorretaan.

Tavallaan liittyy Eloniin. Kanadassa myynti oli vuodenvaihteessa laskenut 70% ja juuri kun sähköautotuen määrärahat olivat loppumassa, Tesla ilmoitti myyneensä 8653 autoa yhden viikonlopun aikana ja tyhjensi tukipajatson. Yksi Teslan liike teki yli 4000:n myynnin ko. viikonlopun aikana. Tuo päätyy tutkintaan, tapahtuiko myynnit oikeasti, olivatko ne vanhoja jotka kirjataan vasta nyt vai mitä hittoa tapahtui.

Saa nähdä saako Trump tuosta lisää vettä kauppasotamyllyyn, kun Teslaa sorretaan.
Aivan varmasti tulee lisää kierroksia jos Kanada langettaa jotain sanktioita tästä Teslalle tai ei myönnä tukia.

Veikkaan että Musk+Trump syyttävät vasemmiston, valtamedian ja globalistien salaliittoa Teslaa vastaan (jotain muita globalisteja siis kuin Musk).

Statistiikka

Viestiketjuista
271 095
Jäsenet
76 703
Uusin jäsen
Raatokarppane

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom