Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 110
Anteeksi räntti, mutta kuinka neuroepätyypillinen pitää olla, että joka kerta autoon istuessaan näprää lävitse pinnat kovuuden mukaan? :notworthy: Vähän kuin se kuuluisa jalopuuratti Ladassa, ei mitään merkitystä.
Taitaa olla ehkä neurotyypillisintä ikinä saada mielihyvää oletetusta premiuumista ja mukavuudesta, kun on massia millä mällätä. On myös neurotyypillistä saada siitä tunteellisia reaktioita.
 
Liittynyt
26.06.2018
Viestejä
93
Itse ostin auton tässä muutama viikko sitten, niin tuli jonkin verran rahoituksia selvitettyä eri liikkeistä.

Veho MB EQS: 2.99%
Saka: 4.99%
Rinta-jouppi: 4.99%
Porsche center: 4.9%
Autotalo Leppiniemi: 4.49%
Parrotz: 5 - 7%
Amcap: 5.99%
Länsiauto MB EQS: 3.99%


Kiinnostuksen kohteena oli Mersun EQS, Porsche Taycan, BMW iX 50 ja Audi e-tron S joten sellaisista tuli tarjouksia kyseltyä.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 498
Jos kolmen vuoden välein on vaihtamassa sitä autoa uuteen niin sitten se arvonalenema on merkityksellinen tekijä. Olen varmaan poikkeustapaus, mutta tilasin sähköpirssin millä ajelen 100km/suunta työmatkaa sen 50tkm vuodessa, maksan 65 tonnin auton 5 vuodessa kokonaisuudessaan pois, minkä jälkeen toivottavasti auto on edelleen hyvässä kunnossa ja riittävän laadukas pitääkseen uuden autokuumeen sivussa. Tavallaan ajattelen että omassa tapauksessa "kärsin" ~1300e/kk lyhennyksistä sen 5 vuotta, jonka jälkeen ajelen "ilmaiseksi" laadukkaalla autolla. Jäännösarvolla ei ole sitten niin suurta väliä enää.

Nyt olen ajanut tuota työmatkaa tonnin rutkulla, joten todennäköisesti siedän verrattaen hyvin 5 vuotta vanhaa laadukasta, mutta 250tkm ajettua sähköautoa.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 498
Akku on jo parhaat päivänsä nähnyt noilla kilometreilla? Tosin polttis olisi vielä pahempi.
Ei välttämättä jos sitä lataa fiksusti. Saan aina kotona seinään ja suunnitelmissa ajella 20-80 varaustasolla tai esim 30-70 tasolla päivittäin. Akun kestoon vaikuttanee merkittävästi äärivaraustasojen välttäminen. Tottakai asia on tuntematon ja huonojakin akkuja voi tulla vastaan, mutta uskon että niiden keskimääräinen kesto oikein pidettynä on pelättyjä akun paskoontumisia huomattavasti parempi.

EDIT: tai siis onhan se akku parhaat päivänsä nähnyt, mutta uskon että siitä on mahdollisesti saatavissa omassa käytössä vielä riittävästi kilometrejä. Ja jos akku paskoontuu, niin sen uusimalla ~10k hintaan voi saada uuden elämän pirssille.

EDIT2: Ja syy minkä takia haluan itse ajaa sen auton uudesta ~250tkm asti on se että saan itse käytettyä akkua juuri sillä tavalla kuin itse haluan ja mitä odotan sen kestävän. Käytetyssä sähköautossa jää aina riski sille, että käyttäjää ei kiinnosta akun jälleenmyyntikunto ja sitä on käytetty välinpitämättömästi lataamalla aina täyteen ja mahdollisesti pitämällä sitä täydessä latingissa pitkiä aikoja kerrastaan.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 262
Ei välttämättä jos sitä lataa fiksusti. Saan aina kotona seinään ja suunnitelmissa ajella 20-80 varaustasolla tai esim 30-70 tasolla päivittäin. Akun kestoon vaikuttanee merkittävästi äärivaraustasojen välttäminen. Tottakai asia on tuntematon ja huonojakin akkuja voi tulla vastaan, mutta uskon että niiden keskimääräinen kesto oikein pidettynä on pelättyjä akun paskoontumisia huomattavasti parempi.
Itsekin olettaisin että akku on tuolla käytöllä viiden vuoden jälkeen vielä hyvinkin 90% kunnossa ja eroa uuteen ei käytännössä juuri huomaa.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
895
Olen varmaan poikkeustapaus, mutta tilasin sähköpirssin millä ajelen 100km/suunta työmatkaa sen 50tkm vuodessa, maksan 65 tonnin auton 5 vuodessa kokonaisuudessaan pois, minkä jälkeen toivottavasti auto on edelleen hyvässä kunnossa ja riittävän laadukas pitääkseen uuden autokuumeen sivussa.
Rohkea usko omaan mielenlujuuteen. 5 vuoden päästä käsissä auto millä arvoa 10-25 k€ ja 1300 €/kk ylimääräistä rahaa. Monella voisi päästä autokuume yllättämään sivusta.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 552
Nyt tuntuisi, että on aika paljon kaikenlaisia korkotarjouksia pitkästä aikaa. Silloin vuosi sitten kun viimeksi autokaupoilla olin, korot käytännössä lähti jostain yli kuudesta pinnasta (TVK sitten vielä jotain ihan muuta..) mutta nyt on käytettyihinkin aika paljon jotain 2.99-3.99% korkotarjouksia ja uusissa sitten vielä selvästi alempia 0.99-1.99 ja oikeasti matalalla TVK:lla. Liekö sitten sakanneen autokaupan epätoivoa, vai yleisen korkotilanteen muutosta? Niin tai näin, kovasti himottaisi kiesiä vaihtaa täyssähköiseen...
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
512
Nyt tuntuisi, että on aika paljon kaikenlaisia korkotarjouksia pitkästä aikaa. Silloin vuosi sitten kun viimeksi autokaupoilla olin, korot käytännössä lähti jostain yli kuudesta pinnasta (TVK sitten vielä jotain ihan muuta..) mutta nyt on käytettyihinkin aika paljon jotain 2.99-3.99% korkotarjouksia ja uusissa sitten vielä selvästi alempia 0.99-1.99 ja oikeasti matalalla TVK:lla. Liekö sitten sakanneen autokaupan epätoivoa, vai yleisen korkotilanteen muutosta? Niin tai näin, kovasti himottaisi kiesiä vaihtaa täyssähköiseen...
Kuukausittainen käsittelykulu on noussut sitten vastaavasti. Ennen oli jotain 5-7e, nyt pyydellään jopa kahtakymppiä. Korko on siis piilotettu sinne ainakin käytetyissä autoissa. Uusissa on edelleen näkynyt nollakorkoisia myös kk-kulujen osalta, mutta niissä taas on nostettu auton hintaa.. eli mainostettu korko nyt ei vielä kerro mitään. Todellinen vuosikorko on helposti tuplat-triplat siihen mitä mainoksessa lukee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 249

0 korko ja 0 kulut

Tiiä sit voiko millasen vaan uuden auton kasailla.

Oma Focus täytti juuri 5v ja pelkillä huolloilla on menty, niin tämä kyllä houkuttelee.
Kannattaa ottaa toisesta liikkeestä myös tarjous, jossa tuota korkoa ei ole. Siitä näet suoraan mikä on koron todellinen hinta - ota nyt ainakin pari kirikierrosta.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
645
Jos kolmen vuoden välein on vaihtamassa sitä autoa uuteen niin sitten se arvonalenema on merkityksellinen tekijä. Olen varmaan poikkeustapaus, mutta tilasin sähköpirssin millä ajelen 100km/suunta työmatkaa sen 50tkm vuodessa, maksan 65 tonnin auton 5 vuodessa kokonaisuudessaan pois, minkä jälkeen toivottavasti auto on edelleen hyvässä kunnossa ja riittävän laadukas pitääkseen uuden autokuumeen sivussa. Tavallaan ajattelen että omassa tapauksessa "kärsin" ~1300e/kk lyhennyksistä sen 5 vuotta, jonka jälkeen ajelen "ilmaiseksi" laadukkaalla autolla. Jäännösarvolla ei ole sitten niin suurta väliä enää.

Nyt olen ajanut tuota työmatkaa tonnin rutkulla, joten todennäköisesti siedän verrattaen hyvin 5 vuotta vanhaa laadukasta, mutta 250tkm ajettua sähköautoa.
On varmaan melkoinen hyppy, vaikka myös kallis sellainen. :thumbsup:

Ei välttämättä jos sitä lataa fiksusti. Saan aina kotona seinään ja suunnitelmissa ajella 20-80 varaustasolla tai esim 30-70 tasolla päivittäin. Akun kestoon vaikuttanee merkittävästi äärivaraustasojen välttäminen. Tottakai asia on tuntematon ja huonojakin akkuja voi tulla vastaan, mutta uskon että niiden keskimääräinen kesto oikein pidettynä on pelättyjä akun paskoontumisia huomattavasti parempi.

EDIT: tai siis onhan se akku parhaat päivänsä nähnyt, mutta uskon että siitä on mahdollisesti saatavissa omassa käytössä vielä riittävästi kilometrejä. Ja jos akku paskoontuu, niin sen uusimalla ~10k hintaan voi saada uuden elämän pirssille.

EDIT2: Ja syy minkä takia haluan itse ajaa sen auton uudesta ~250tkm asti on se että saan itse käytettyä akkua juuri sillä tavalla kuin itse haluan ja mitä odotan sen kestävän. Käytetyssä sähköautossa jää aina riski sille, että käyttäjää ei kiinnosta akun jälleenmyyntikunto ja sitä on käytetty välinpitämättömästi lataamalla aina täyteen ja mahdollisesti pitämällä sitä täydessä latingissa pitkiä aikoja kerrastaan.
Vähän ajetun ostamalla olisi luultavasti säästänyt pari kymppitonnia, joilla ostaisi jo uuden akkupaketin, vaikka alkuperäinen hajoaisi. Mutta onhan siinä uudessakin puolensa, jos hyvällä rahoituksella sai just itselle mieluisan auton.

Näin sivuhuomiona, on mielenkiintoista, että tekniikasta harvoin ollaan huolissaan polttomoottoriauton kohdalla. Jotain 1.2 TSI + DSG -pommeja ostetaan käytettynä epäröimättä hetkeäkään, vaikka on ihan mahdollista, että autolla on revitelty kylmänä, unohdettu jälkikäyttö turbon jäähdyttämiseksi, ajeltu Long Lifella moottori kuivaksi ja bonuksena vielä luistatettu säälittä kaksoiskytkimiä. Sähköauton rikkominen välinpitämättömyydellä lienee huomattavasti vaikeampaa.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
918
On varmaan melkoinen hyppy, vaikka myös kallis sellainen. :thumbsup:



Vähän ajetun ostamalla olisi luultavasti säästänyt pari kymppitonnia, joilla ostaisi jo uuden akkupaketin, vaikka alkuperäinen hajoaisi. Mutta onhan siinä uudessakin puolensa, jos hyvällä rahoituksella sai just itselle mieluisan auton.

Näin sivuhuomiona, on mielenkiintoista, että tekniikasta harvoin ollaan huolissaan polttomoottoriauton kohdalla. Jotain 1.2 TSI + DSG -pommeja ostetaan käytettynä epäröimättä hetkeäkään, vaikka on ihan mahdollista, että autolla on revitelty kylmänä, unohdettu jälkikäyttö turbon jäähdyttämiseksi, ajeltu Long Lifella moottori kuivaksi ja bonuksena vielä luistatettu säälittä kaksoiskytkimiä. Sähköauton rikkominen välinpitämättömyydellä lienee huomattavasti vaikeampaa.
Ja näissä kaikissa "Volkswagen" konsernin vehkeissä takuukin 24kk eli käytännössä aina kun ostat tuollaisen käytetyn olet "liikkeen vastuun" piirissä tai yksityisen "Ei koskaan mitään vikoja" kertomusten.

Eipä silti tiedän yhden "tutun kaverin veljen vai oliko sisko" joka ajanut useita Diesel Octavia malleja töiden puitteissa Leasing autoina ja ei kuulemma koskaan mitään ihmeellistä (150-200tkm). Tdi, dsg, 4x4
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
645
Ja näissä kaikissa "Volkswagen" konsernin vehkeissä takuukin 24kk eli käytännössä aina kun ostat tuollaisen käytetyn olet "liikkeen vastuun" piirissä tai yksityisen "Ei koskaan mitään vikoja" kertomusten.

Eipä silti tiedän yhden "tutun kaverin veljen vai oliko sisko" joka ajanut useita Diesel Octavia malleja töiden puitteissa Leasing autoina ja ei kuulemma koskaan mitään ihmeellistä (150-200tkm). Tdi, dsg, 4x4
Useilla yksilöillä yhteensä 150-200 tkm vai 150-200 tkm per auto? Ensimmäisessä ei ole mitään ihmeellistä, jälkimmäinen on jo kunnioitettavampaa. Tosin 150 tkm myyntiedustamista on yksi asia ja 150 tkm taksikäyttöä Helsingissä on aivan toinen asia. Jälkimmäinen on jo aika hyvä kestotesti, jos rengitkin ovat polkeneet autoa.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
918
Useilla yksilöillä yhteensä 150-200 tkm vai 150-200 tkm per auto? Ensimmäisessä ei ole mitään ihmeellistä, jälkimmäinen on jo kunnioitettavampaa. Tosin 150 tkm myyntiedustamista on yksi asia ja 150 tkm taksikäyttöä Helsingissä on aivan toinen asia. Jälkimmäinen on jo aika hyvä kestotesti, jos rengitkin ovat polkeneet autoa.
Per auto. Muistelisin että ainakin kaksi Skodaa (kolmas taisi olla vähemmän aikaa) ja Passat (sama vehje käytännössä tekniikan suhteen) Nämä siis muistan viime vuosilta.

Tosin pitkiä matkoja ajellut etupäässä.


Vähän ohi aiheen mutta itse saattaisin käydä katsomassakin jos olisi joku "Farkku Skoda 4x4 Diesel RS". Siis järkevällä hinnalla ja alle 300tkm ajettu. :btooth:.

No ehkä se on parasta kun vaan käy katselemassa sähkäreitä netissä (Teslan Y mallin korkoa viimeksi) ja miettii josko joku tarjoaisi kohta 120kk rahoitusta. :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2019
Viestejä
62
Itelle ajankohtainen aihe ja suorastaan ketuttaa, kun sanon, että voin kuunnella rahoitustarjouksen, jos on hyvä.
No sitte ne tarjoaa jotain 8-12 %, niin tulee semmonen Ootko tosissas fiilis, kun muut markkinoi 2-4 % ja nimenomaan vaihtoautoihin.

Kellään ideaa, että mistä sais tuota 2-4% luokkaa olevan lainan?
Laina ei ole välttämättömyys, mutta saan vastaavalle pääomalle paremman tuoton, joten voisi kiittaa "vivuttaa" samalla, kun saa sen pääoman jemmaan pahan päivän varalle.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
645
Renault tarjoaa koko mallistoon rahoitusta alle prosentin korolla.


Koko RENAULT-mallistoon huippuedullinen rahoitus vain 0,99%+kulut*!
Nyt korko vain 0,99 %
avausmaksu 345 €
käsittelykulu 14 €/kk
rahoitusaika max 72 kk


Mallikohtaiset maksimiluottosummat:

  • Clio max. 20.000 €
  • Captur max.30.000 €
  • Austral max. 45.000 €
  • Espace max. 45.000 €
  • Megane E-Tech max. 45.000 €
  • Scenic E-Tech max. 45.000 €
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 552
Renault tarjoaa koko mallistoon rahoitusta alle prosentin korolla.




Pösöllä myös 0.9% tarjous 3008 ja 5008 kaikkiin käyttövoimiin.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 176
Renault tarjoaa koko mallistoon rahoitusta alle prosentin korolla.




Todellinen vuosikorko 3,09 %

Pösöllä myös 0.9% tarjous 3008 ja 5008 kaikkiin käyttövoimiin.

Todellinen vuosikorko 1,67 %
Laittakaa näihin tarjouksiin mukaan TVK kun ei tuolla näennäisellä korkoprosentilla ole kovin suurta merkitystä edelleenkään.

Tuo pösön tarjoushannon jopa ihan hyvä kun tvk alle 2
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
645
Laittakaa näihin tarjouksiin mukaan TVK kun ei tuolla näennäisellä korkoprosentilla ole kovin suurta merkitystä edelleenkään.

Tuo pösön tarjoushannon jopa ihan hyvä kun tvk alle 2
Jokainen voi laskea TVK:n itse noilla annetuilla tiedoilla, koska se vaihtelee mm. käsirahan koosta, viimeisestä erästä ja luoton määrästä riippuen. Tuossa nyt kuitenkin rahoitusesimerkit alla automerkin tarjoussivulta, jos joku haluaa tietää kunkin auton osalta.

P.S. Scenic E-Tech 100% electric 220hv long range techno todellinen vuosikorko 1,76 %.


Clio TCe 90 evolution

*Rahoitusesimerkki: Clio TCe 90 evolution hinta toimituskuluineen 19 990 €, vaihtoauto/käsiraha 2 500 €, rahoitettava osuus 17 835 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 3 930 € = kk-erä yhteensä 219,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 3,09 %. Korko sopimusajalta 650,30 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 19 493,30 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 21 993,30 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.

Clio E-Tech full hybrid 145 evolution

*Rahoitusesimerkki: Clio E-Tech full hybrid 145 evolution hinta toimituskuluineen 25 990 €, vaihtoauto/käsiraha 6 500 €, rahoitettava osuus 19 835 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 5 322 € = kk-erä yhteensä 229,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 2,81 %. Korko sopimusajalta 751,17 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 21 594,17 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 28 094,17 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.
*Rahoitusesimerkki: Captur E-Tech full hybrid 145 Equilibre hinta toimituskuluineen 31 190 €, vaihtoauto/käsiraha 2 500 €, rahoitettava osuus 29 035 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 8 501 € = kk-erä yhteensä 319,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 2,21 %. Korko sopimusajalta 1 120,47 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 31 163,47 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 33 663,47 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein
Austral mild hybrid 160 auto evolution
*Rahoitusesimerkki: Austral mild hybrid 160 auto evolution hinta toimituskuluineen 35 990 €, vaihtoauto/käsiraha 4 000 €, rahoitettava osuus 32 335 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 10 539 € = kk-erä yhteensä 339,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 2,06 %. Korko sopimusajalta 1 279,33 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 34 622,33 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 38 622,33 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.

Austral mild hybrid mild hybrid 160 auto techno
*Rahoitusesimerkki: Austral mild hybrid mild hybrid 160 auto techno hinta toimituskuluineen 38 190 €, vaihtoauto/käsiraha 4 000 €, rahoitettava osuus 34 535 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 10 680 € = kk-erä yhteensä 369,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 2 %. Korko sopimusajalta 1 349,43 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 36 892,43 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 40 892,43 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.
Austral E-Tech full hybrid 200 techno
*Rahoitusesimerkki: Austral E-Tech full hybrid 200 techno hinta toimituskuluineen 40 590 €, vaihtoauto/käsiraha 5 000 €, rahoitettava osuus 35 935 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 11 434 € = kk-erä yhteensä 379,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 1,96 %. Korko sopimusajalta 1 413,57 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 38 356,57 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 43 356,57 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.
*Rahoitusesimerkki: Espace E-Tech full hybrid 200 techno hinta toimituskuluineen 45 590 €, vaihtoauto/käsiraha 5 000 €, rahoitettava osuus 40 935 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 13 082 € = kk-erä yhteensä 429,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 1,84 %. Korko sopimusajalta 1 611,95 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 43 554,95 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 48 554,95 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.
*Rahoitusesimerkki: Megane E-Tech 100% electric 60 kWh 130hv Evolution ER hinta toimituskuluineen 40 590 €, vaihtoauto/käsiraha 6 000 €, rahoitettava osuus 34 935 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 9 568 € = kk-erä yhteensä 390,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 2,02 %. Korko sopimusajalta 1 328,74 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 37 271,74 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 43 271,74 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.
Scenic E-Tech 100% 170hv comfort range evolution

*Rahoitusesimerkki: Scenic E-Tech 100% 170hv comfort range evolution hinta toimituskuluineen 41 990 €, vaihtoauto/käsiraha 4 000 €, rahoitettava osuus 38 335 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 12 444 € = kk-erä yhteensä 400,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 1,89 %. Korko sopimusajalta 1 515,23 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 40 858,23 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 44 858,23 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.

Scenic E-Tech 100% electric 220hv long range techno

*Rahoitusesimerkki: Scenic E-Tech 100% electric 220hv long range techno hinta toimituskuluineen 49 990 €, vaihtoauto/käsiraha 5 500 €, rahoitettava osuus 44 835 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 14 295 € = kk-erä yhteensä 469,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 1,76 %. Korko sopimusajalta 1 764,53 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 47 607,53 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 53 107,53 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 176
Jokainen voi laskea TVK:n itse noilla annetuilla tiedoilla, koska se vaihtelee mm. käsirahan koosta, viimeisestä erästä ja luoton määrästä riippuen. Tuossa nyt kuitenkin rahoitusesimerkit alla automerkin tarjoussivulta, jos joku haluaa tietää kunkin auton osalta.

P.S. Scenic E-Tech 100% electric 220hv long range techno todellinen vuosikorko 1,76 %.
Jep, niin voi mutta kun se esimerkkilaskelma on lakisääteisesti pakko ilmoittaa siellä mainossivulla niin miksi sitä ei voisi pasteta mukaan tuohon niin ei tarvitse kaikkien käydä klikkaamassa, että oliko tämä nyt oikeasti hyvä tarjous vai vain korkoprosenttikikkailua.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
645
Jep, niin voi mutta kun se esimerkkilaskelma on lakisääteisesti pakko ilmoittaa siellä mainossivulla niin miksi sitä ei voisi pasteta mukaan tuohon niin ei tarvitse kaikkien käydä klikkaamassa, että oliko tämä nyt oikeasti hyvä tarjous vai vain korkoprosenttikikkailua.
Minusta taas jumalattoman pitkien juttujen kopypasteaminen luo vain turhaa kohinaa eetteriin. Tarjouksia kyttäävä osaa jo vetää johtopäätöksiä kokonaisuudesta pelkästään katsomalla noita kuukausittaisia käsittelykuluja ja sen perusteella päättää, perehtyykö enemmän vai jatkaako eteenpäin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 339
Jep, niin voi mutta kun se esimerkkilaskelma on lakisääteisesti pakko ilmoittaa siellä mainossivulla niin miksi sitä ei voisi pasteta mukaan tuohon niin ei tarvitse kaikkien käydä klikkaamassa, että oliko tämä nyt oikeasti hyvä tarjous vai vain korkoprosenttikikkailua.
Mutta kun edelleenkin se todellinen vuosikorko riippuu niin monesta asiasta. Ostat 50k€ auton ja laitat ison käsirahan esim 40k€ ja pitkän laina-ajan 6 vuotta niin sun todellinen vuosikorko nousee reilusti, koska käsittelykulut nostavat sitä kohtuuttomasti suht pieneen lainamäärään verrattuna. Sitten ostat sen saman 50k€ auton ilman mitään käsirahaa lyhyellä 3 vuoden takaisinmaksuajalla niin sitten niiden käsittelykulujen osuus on suhteessa paljon pienempi ja sen takia myös todellinen vuosikorko on alhaisempi. Samalle autolle samalla korolla vois siis saada ihan toisistaan poikkeavat todelliset vuosikorot riippuen miten sen lainan itselleen ottaa.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 552

Hyny tyhjää varastoja ennen faceliftiä tarjoamalla aitoa 0% rahoitusta. Toki listahintojen päälle tulee tonni-pari lisää sitten kun liikkeeseen asti päästään ja näkisin, että nuo ioniq 5 ja 6 on aika raskaasti ylihinnoiteltuja, jos lähdetään siitä että takaveto-karvalakki on n. 55 donaa ja nelari-ei karvalakki on 60 donaa ja siihen päälle vielä sitten toinen setti renkaita ym. Tuolla rahalla alkaa saamaan jo kaikenlaista muutakin jännää.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 785
Tarjous tämäkin:

”Autoala esittääkin kierrätyspalkkiota huomenna alkavaan budjettiriiheen. Alan arvion mukaan alle vuoden mittaisen kierrätyspalkkiokampanjan aikana hankittaisiin yhteensä lähes 11 000 uutta autoa.”

Kuinka moni alle tonnin pommilla ajava ostaa oikeasti täysin uuden auton? Ei ainakaan 11000.

Tais mennä edellisenkin kampanjan romutussetelit jobbaukseen vaikka kiristivätkin ehtoja että autoa pitää omistaa tietty aika.
 

mhj

Liittynyt
09.08.2024
Viestejä
29
Tarjous tämäkin:

”Autoala esittääkin kierrätyspalkkiota huomenna alkavaan budjettiriiheen. Alan arvion mukaan alle vuoden mittaisen kierrätyspalkkiokampanjan aikana hankittaisiin yhteensä lähes 11 000 uutta autoa.”

Kuinka moni alle tonnin pommilla ajava ostaa oikeasti täysin uuden auton? Ei ainakaan 11000.

Tais mennä edellisenkin kampanjan romutussetelit jobbaukseen vaikka kiristivätkin ehtoja että autoa pitää omistaa tietty aika.
Samapa tuo mihin se menee.

” Romutuspalkkiolla hankituista autoista kertyi valtiolle autoverotuloja noin 16 miljoonaa euroa ja arvonlisäverotuloja noin 23 miljoonaa euroa. Romutuspalkkioihin valtiolta kului noin 7 miljoonaa euroa.”

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 249

Hyny tyhjää varastoja ennen faceliftiä tarjoamalla aitoa 0% rahoitusta. Toki listahintojen päälle tulee tonni-pari lisää sitten kun liikkeeseen asti päästään ja näkisin, että nuo ioniq 5 ja 6 on aika raskaasti ylihinnoiteltuja, jos lähdetään siitä että takaveto-karvalakki on n. 55 donaa ja nelari-ei karvalakki on 60 donaa ja siihen päälle vielä sitten toinen setti renkaita ym. Tuolla rahalla alkaa saamaan jo kaikenlaista muutakin jännää.
Jos yhtään ymmärtää tingata, niin talvinakit vanteineen ja jotain lisävarustetta mahtuu listahinnan alle. Veikkaisin enemmänkin tätä nykyä, kun kilpailu koventunut. Ainakin Ioniq 5:n osalta päivitetyssä versiossa on korjattu todella monta pientä ongelmaa/aivopierua, joten harkitsisin kerran jos parikin ennen kuin huolisin vanhan.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 412
” Romutuspalkkiolla hankituista autoista kertyi valtiolle autoverotuloja noin 16 miljoonaa euroa ja arvonlisäverotuloja noin 23 miljoonaa euroa. Romutuspalkkioihin valtiolta kului noin 7 miljoonaa euroa.”
Tämä on harhaanjohtavaa koska emme tiedä kuinka moni uusista autoista olisi ostettu joka tapauksessa, myös ilman romutustukea.

En kannata näitä romutuspalkkioita, ei ole varsinaisesti mitään syytä kansantalouden kannalta verorahoilla tukea autojen ostoa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 891
Niin nykyään ne isopäästöiset romuautot on kuitenkin jotain vuosina 2000 - 2010 tehtyjä niin kyllä niissäkin ne päästöt jo kuitenkin kohtuu kurissa oli.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
918
Onko kukaan muu tehnyt havaintoa että autojen hinnat ovat kohonneet sähköistymisen myötä "taivaisiin"?

Tuli vaan yleisesti mieleen kun tuntuu että jos luet jotain testiä niin "50000€" on uusi normaali ja rahoitus siihen kylkeen "5-7 vuotta ja 25000€ loppuerä"

Asiasta kolmanteen, Toyotalla on kampanjamallit tarjouksessa.

 
Liittynyt
11.07.2019
Viestejä
177
Asiasta kolmanteen, Toyotalla on kampanjamallit tarjouksessa.

On se Toyota Corollankin hinta noussut muutamassa vuodessa kymppitonnilla. Tässä oma vm 2021 ja talvinakit kuului hintaan. (Korkokin naurettava)

Edit: tämä siis juuri ennen komponenttupulan alkua. Auton möin 2022 lopulla samaan hintaan kuin ostin.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
918
Meinasin just alkaa kaivamaan I20 Hyundain hintaa kun vuonna 2021 uusi maksoi 23000€. Varusteita ja automaatti hinnassa mukana. No mutta maailma muuttuu.

Kyllähän uudet hybridit myös maksavat helposti sen 50, vielä jos latoo varusteita ja isompaa koria.

Muuten Seat Leoniin (ainakin 2025 malli) saa 300€ hinnalla 5v/150tkm takuun.

Huomasin kun "etsiskelin" kohtuu hintaisia uusia autoja. :btooth:
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 357
Kyllähän autojen hinnat ovat nousseet (esim. Throttle House kun on noita 30k hauskat autot niin pitänyt nostaa hintaraja 40k kohtaan). Mutta toisaalta paljon vaihtelee automalleittain. Kia Ceedin ladattava farkku esim. on tainnut kolmessa vuodessa noussut uutena hinnassa sen pari-kolme tonnia. Toki ns. "vanhoja" malleja ja uusissa malleissa hinnoittelu lähtee valmiiksi ylempää.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 552
Kaikkihan sitä on kallistunut ihan järjettömästi tässä viimeisen muutaman vuoden aikana. Inflaatio plus sitten siihen vielä jokaisen tuotteen tuotantoportaan omat "yleisen kustannustason" takia tehdyt hinnankorotukset. Itseasiassa autojen hinnat on nousseet prosentuaalisesti aika maltillisesti verrattuna moniin muihin tuotteisiin.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
645
Niin nykyään ne isopäästöiset romuautot on kuitenkin jotain vuosina 2000 - 2010 tehtyjä niin kyllä niissäkin ne päästöt jo kuitenkin kohtuu kurissa oli.
Kyllä nuo edelleen päästää ihan tolkuttomasti hiilidioksidia taivaalle verrattuna sähköön. Pienhiukkaset, noki ym. pakoputkista lähtevä tavarahan ei Suomessa koskaan ole ollut ongelma maamme hajanaisen asutuksen ansiosta, pl. Helsingin ydinkeskusta talvipakkasilla.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
645
Tämä on harhaanjohtavaa koska emme tiedä kuinka moni uusista autoista olisi ostettu joka tapauksessa, myös ilman romutustukea.
Tämä on toki totta. Mutta romutuspalkkiolla on mahdollista ohjata uusien autojen hankintaa haluttuun suuntaan, hyödylliseen suuntaan. Jos tuen saa vaikkapa ladattavaan hybridiin ja tuen ansiosta ladattava hybridi tulee halvemmaksi hankkia kuin saman auton bensaversio, niin eiköhän keskimääräinen autonostaja osta just sen ladattavan hybridin? Muuten olisi ostettu se perusbensa, kun se on vähän halvempi ja kun ei näistä uusista tekniikoista tiedä ja ymmärrä...

En kannata näitä romutuspalkkioita, ei ole varsinaisesti mitään syytä kansantalouden kannalta verorahoilla tukea autojen ostoa.
Onko parempi maksaa EU:lle "sakkoja" tai ostaa "lupa saastuttaa", jos jäädään päästövähennystavoitteista? Vai nostetaanko jakeluvelvoitetta, jotta ulkomaalaiset öljy-yhtiöt saavat tehdä enemmän rahaa myymällä suomalaisille biopohjaisia polttonesteitä?

Lisäksi kauppatasetta pohtivan pitäisi miettiä, paljonko Suomesta karkaa rahaa, kun ostetaan öljyä arabisheikeiltä ja Putinin koplalta. Toinen vaihtoehto on ladata kotimaista tuulisähköä auton akkuun.

Nämä isopäästöiset romuautot todennäköisesti eivät näe hirveästi kilsoja joten kokonaispäästöt eivät paljoa muutu.
Auton pito tulee niin kalliiksi jo verojen/vakuutusten/katsastusten muodossa, että tuskin monikaan pitää vanhaa autoa vain koristeena ajaen max. tonnin vuoteen. Itse muistelen lukeneeni väitteen, että uudehkoilla autoilla ajettaisiin keskimäärin 20 tkm vuodessa ja yli 10-vuotiailla noin puolet siitä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 891
Auton pito tulee niin kalliiksi jo verojen/vakuutusten/katsastusten muodossa, että tuskin monikaan pitää vanhaa autoa vain koristeena ajaen max. tonnin vuoteen.
Tonni vuodessa on kuitenkin 2 tonnia rahaa taksille. Sen alle paasee jo helposti omalla autolla jos on tuuria tonnin pommien kanssa.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
645
Itsehän kannatan vahvasti romutuspalkkiota, tosin tiukemmilla ehdoilla kuin autoala. Ensinnäkin romutettavan auton hiilidioksidipäästöille pitäisi asettaa jotain vaatimuksia, raja voisi olla vaikkapa 150 g/km. Toisekseen tuki tulisi myöntää ainoastaan ladattaville autoille ja sen tulisi suosia täyssähköautoja. Esim. lataushybridille 1500€ ja täyssähköautolle 2500€. Lisäksi sama "kateusraja" kuin aikanaan sähköauton hankintatuessa, eli auto saa maksaa korkeintaan 50k€.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
645
Ei tuolla kateusrajalla ole kyllä mitään käyttöä. Keinotekoinen porras.
Sillä ostetaan tukijärjestelmälle yhteiskunnallista hyväksyttävyyttä. Kyläkauppias Keskinen ostamassa Ferraria yhteiskunnan tuella, se on ajatuksenakin katastrofi. Lisäksi kauppataseen kannalta on edullista, että ei osteta huippuvarusteltua versiota ilmastoituine nahkapenkkeineen, vaan tyydytään edullisempaan perusmalliin. 50k€ mahdollistaa jo aika kivoja ja aika monille sopivia autoja useilta läntisiltä valmistajilta.

Edit: Muutenkin kalliin auton ostaja olisi luultavammin ostanut autonsa myös ilman romutuspalkkiota, joten heitä ei tarvitse/kannata tukea. Sen sijaan romutuspalkkiolla voidaan (ja pitäisi) yrittää tavoittaa niitä autoilijoita, joiden auto alkaa lahota käsiin ja jotka pohtivat, ostaisivatko seuraavaksi autokseen 5-vuotiaan Octavian vai Corollan. Näistä käytetyn auton ostajista voi hyvinkin tulla uuden auton ostajia, jos siihen uuteen autoon saa pari tonnia valtion tukirahaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 249
Sillä ostetaan tukijärjestelmälle yhteiskunnallista hyväksyttävyyttä. Kyläkauppias Keskinen ostamassa Ferraria yhteiskunnan tuella, se on ajatuksenakin katastrofi. Lisäksi kauppataseen kannalta on edullista, että ei osteta huippuvarusteltua versiota ilmastoituine nahkapenkkeineen, vaan tyydytään edullisempaan perusmalliin. 50k€ mahdollistaa jo aika kivoja ja aika monille sopivia autoja useilta läntisiltä valmistajilta.
Miksi persaukisilta kulueriltä tarvitsisi "ostaa" mitään hyväksyttävyyttä? Kyllä se 50 k€ auton ostaja ihan samalla tavalla maksaa omat tukensa kuin 50001-> € ostaja. Tavoitehan on saada niitä saastuttajia pois liikenteestä, ei pohtia tuleeko joku kateelliseksi vai ei.

e: Oikeastihan se tukileikkuri pitäisi olla 30 k€ tuntumassa, jotta se aidosti ohjaisi myyjiä tarjoamaan halvemman hintaluokan autoja. Tälläkään rajalla ei sinällään mitään katellisuuden kanssa ole tekemistä.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
645
Miksi persaukisilta kulueriltä tarvitsisi "ostaa" mitään hyväksyttävyyttä? Kyllä se 50 k€ auton ostaja ihan samalla tavalla maksaa omat tukensa kuin 50001-> € ostaja. Tavoitehan on saada niitä saastuttajia pois liikenteestä, ei pohtia tuleeko joku kateelliseksi vai ei.

e: Oikeastihan se tukileikkuri pitäisi olla 30 k€ tuntumassa, jotta se aidosti ohjaisi myyjiä tarjoamaan halvemman hintaluokan autoja. Tälläkään rajalla ei sinällään mitään katellisuuden kanssa ole tekemistä.
Suomen myyntimäärät on niin pieniä, että ne eivät ohjaa autonvalmistajia kehittämään pienempiä ja halvempia sähköautoja. 30k€ tuntuma on muutenkin siitä hankala, että saako siihen rahaan mitään muuta kuin Citroen e-C3:a ja kiinalaisten merkkien autoja (mielestäni kiinalaisia ei pitäisi tukea)? Toki esim. 40k€ rajaa voisi kokeilla, Tesla ja VW pystyvät todistetusti myymään karvalakkejaan alle tuon (kts. Norja/Tesla ja Saksa/VW).
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 412
Mutta romutuspalkkiolla on mahdollista ohjata uusien autojen hankintaa haluttuun suuntaan, hyödylliseen suuntaan.
Tapahtuu jo nyt verotuksen kautta, ohjataan vähempipäästöisiin autoihin.

Jos tuen saa vaikkapa ladattavaan hybridiin ja tuen ansiosta ladattava hybridi tulee halvemmaksi hankkia kuin saman auton bensaversio, niin eiköhän keskimääräinen autonostaja osta just sen ladattavan hybridin? Muuten olisi ostettu se perusbensa, kun se on vähän halvempi ja kun ei näistä uusista tekniikoista tiedä ja ymmärrä...
Niin nyt pitäisi tietää kuinka monta tällaista tapausta on että viisari keikahtaa lataushybridin puolelle ennenkuin mitään tukia jaetaan. En usko että ihan hirveän paljoa.

Onko parempi maksaa EU:lle "sakkoja" tai ostaa "lupa saastuttaa", jos jäädään päästövähennystavoitteista?
Paljonko maksetaan enenmmän sakkoja EU:lle jos romutustukea ei tule?

Vai nostetaanko jakeluvelvoitetta, jotta ulkomaalaiset öljy-yhtiöt saavat tehdä enemmän rahaa myymällä suomalaisille biopohjaisia polttonesteitä?
En näe tätä mitenkään vaihtoehtona romutustuelle. Ja taitaapi suurin osa biopohjaisista polttoaineesta tulla ST1:ltä ja Nesteeltä.

Lisäksi kauppatasetta pohtivan pitäisi miettiä, paljonko Suomesta karkaa rahaa, kun ostetaan öljyä arabisheikeiltä ja Putinin koplalta. Toinen vaihtoehto on ladata kotimaista tuulisähköä auton akkuun.
Edelleen, verotus kannustaa jo nyt vahvasti hankkimaan hybrideitä ja sähkiksiä. Haluaisin nähdä faktaa siitä paljonko romutustuki faktisesti muuttaa ostokäyttäytymistä.

Auton pito tulee niin kalliiksi jo verojen/vakuutusten/katsastusten muodossa, että tuskin monikaan pitää vanhaa autoa vain koristeena ajaen max. tonnin vuoteen. Itse muistelen lukeneeni väitteen, että uudehkoilla autoilla ajettaisiin keskimäärin 20 tkm vuodessa ja yli 10-vuotiailla noin puolet siitä.
Romutustuki taisi vaatia yli 20v auton, paljonko niillä ajetaan keskimäärin? Niissähän varsin usein on vain perus liikennevakuutus joka ei ole kovin kallis.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
645
Tapahtuu jo nyt verotuksen kautta, ohjataan vähempipäästöisiin autoihin.
Ei selvästikään riittävän tehokkaasti, tavoitteista ollaan jäämässä jälkeen. Moni valitsee "vääränlaisen" auton ja moni jättää uuden auton kokonaan ostamatta.

Edelleen, verotus kannustaa jo nyt vahvasti hankkimaan hybrideitä ja sähkiksiä. Haluaisin nähdä faktaa siitä paljonko romutustuki faktisesti muuttaa ostokäyttäytymistä.
Kts. viestin loppu.

Joka tapauksessa, esim. täyssähköisten työsuhdeautojen veroetu on tutkimustiedon perusteella vaikuttanut paljon siihen, että ei valittu polttomoottoriautoa. Samoin moni täyssähköisistä työsuhdeauton käyttäjistä palaisi seuraavassa autossaan polttomoottoriin, jos veroedusta luovuttaisiin.

Romutustuki taisi vaatia yli 20v auton, paljonko niillä ajetaan keskimäärin? Niissähän varsin usein on vain perus liikennevakuutus joka ei ole kovin kallis.
Esim. vuonna 2018 kampanjassa romutettavan auton ikävaatimus oli vähintään 10 vuotta, mikä on naurettavan vähän. Toki onneksi jo markkinatalous sanelee sen, että yleensä noin uutta ja hyvää autoa ei romuteta, vaan se myydään.

Alla vähän tutkimustietoa v. 2018 romutuspalkkiokampanjasta.


Myös autoala on tiivistänyt noita tuloksia. Romutuspalkkion hyödyntäjät profiililtaan sellaisia, jotka eivät muutoin ostaisi uutta autoa.

 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 785
Ei selvästikään riittävän tehokkaasti, tavoitteista ollaan jäämässä jälkeen. Moni valitsee "vääränlaisen" auton ja moni jättää uuden auton kokonaan ostamatta.
Mikä on ”vääränlainen” auto? Sähköautonkin ympäristökuorma on pieni vain jos lasketaan elinkaari liikkeestä ulosajamisesta romutukseen tai ekaan akun vaihtoon. Eli se pitääkö niitä tukea on vähän kaksipiippuinen juttu. Positiivisinta taitaa nyt olla pääsy eroon ryssien öljystä..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
251 759
Viestejä
4 384 108
Jäsenet
72 850
Uusin jäsen
vkoj

Hinta.fi

Ylös Bottom