Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 110
Anteeksi räntti, mutta kuinka neuroepätyypillinen pitää olla, että joka kerta autoon istuessaan näprää lävitse pinnat kovuuden mukaan? :notworthy: Vähän kuin se kuuluisa jalopuuratti Ladassa, ei mitään merkitystä.
Taitaa olla ehkä neurotyypillisintä ikinä saada mielihyvää oletetusta premiuumista ja mukavuudesta, kun on massia millä mällätä. On myös neurotyypillistä saada siitä tunteellisia reaktioita.
 
Liittynyt
26.06.2018
Viestejä
93
Itse ostin auton tässä muutama viikko sitten, niin tuli jonkin verran rahoituksia selvitettyä eri liikkeistä.

Veho MB EQS: 2.99%
Saka: 4.99%
Rinta-jouppi: 4.99%
Porsche center: 4.9%
Autotalo Leppiniemi: 4.49%
Parrotz: 5 - 7%
Amcap: 5.99%
Länsiauto MB EQS: 3.99%


Kiinnostuksen kohteena oli Mersun EQS, Porsche Taycan, BMW iX 50 ja Audi e-tron S joten sellaisista tuli tarjouksia kyseltyä.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 488
Jos kolmen vuoden välein on vaihtamassa sitä autoa uuteen niin sitten se arvonalenema on merkityksellinen tekijä. Olen varmaan poikkeustapaus, mutta tilasin sähköpirssin millä ajelen 100km/suunta työmatkaa sen 50tkm vuodessa, maksan 65 tonnin auton 5 vuodessa kokonaisuudessaan pois, minkä jälkeen toivottavasti auto on edelleen hyvässä kunnossa ja riittävän laadukas pitääkseen uuden autokuumeen sivussa. Tavallaan ajattelen että omassa tapauksessa "kärsin" ~1300e/kk lyhennyksistä sen 5 vuotta, jonka jälkeen ajelen "ilmaiseksi" laadukkaalla autolla. Jäännösarvolla ei ole sitten niin suurta väliä enää.

Nyt olen ajanut tuota työmatkaa tonnin rutkulla, joten todennäköisesti siedän verrattaen hyvin 5 vuotta vanhaa laadukasta, mutta 250tkm ajettua sähköautoa.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 488
Akku on jo parhaat päivänsä nähnyt noilla kilometreilla? Tosin polttis olisi vielä pahempi.
Ei välttämättä jos sitä lataa fiksusti. Saan aina kotona seinään ja suunnitelmissa ajella 20-80 varaustasolla tai esim 30-70 tasolla päivittäin. Akun kestoon vaikuttanee merkittävästi äärivaraustasojen välttäminen. Tottakai asia on tuntematon ja huonojakin akkuja voi tulla vastaan, mutta uskon että niiden keskimääräinen kesto oikein pidettynä on pelättyjä akun paskoontumisia huomattavasti parempi.

EDIT: tai siis onhan se akku parhaat päivänsä nähnyt, mutta uskon että siitä on mahdollisesti saatavissa omassa käytössä vielä riittävästi kilometrejä. Ja jos akku paskoontuu, niin sen uusimalla ~10k hintaan voi saada uuden elämän pirssille.

EDIT2: Ja syy minkä takia haluan itse ajaa sen auton uudesta ~250tkm asti on se että saan itse käytettyä akkua juuri sillä tavalla kuin itse haluan ja mitä odotan sen kestävän. Käytetyssä sähköautossa jää aina riski sille, että käyttäjää ei kiinnosta akun jälleenmyyntikunto ja sitä on käytetty välinpitämättömästi lataamalla aina täyteen ja mahdollisesti pitämällä sitä täydessä latingissa pitkiä aikoja kerrastaan.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 259
Ei välttämättä jos sitä lataa fiksusti. Saan aina kotona seinään ja suunnitelmissa ajella 20-80 varaustasolla tai esim 30-70 tasolla päivittäin. Akun kestoon vaikuttanee merkittävästi äärivaraustasojen välttäminen. Tottakai asia on tuntematon ja huonojakin akkuja voi tulla vastaan, mutta uskon että niiden keskimääräinen kesto oikein pidettynä on pelättyjä akun paskoontumisia huomattavasti parempi.
Itsekin olettaisin että akku on tuolla käytöllä viiden vuoden jälkeen vielä hyvinkin 90% kunnossa ja eroa uuteen ei käytännössä juuri huomaa.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
894
Olen varmaan poikkeustapaus, mutta tilasin sähköpirssin millä ajelen 100km/suunta työmatkaa sen 50tkm vuodessa, maksan 65 tonnin auton 5 vuodessa kokonaisuudessaan pois, minkä jälkeen toivottavasti auto on edelleen hyvässä kunnossa ja riittävän laadukas pitääkseen uuden autokuumeen sivussa.
Rohkea usko omaan mielenlujuuteen. 5 vuoden päästä käsissä auto millä arvoa 10-25 k€ ja 1300 €/kk ylimääräistä rahaa. Monella voisi päästä autokuume yllättämään sivusta.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 541
Nyt tuntuisi, että on aika paljon kaikenlaisia korkotarjouksia pitkästä aikaa. Silloin vuosi sitten kun viimeksi autokaupoilla olin, korot käytännössä lähti jostain yli kuudesta pinnasta (TVK sitten vielä jotain ihan muuta..) mutta nyt on käytettyihinkin aika paljon jotain 2.99-3.99% korkotarjouksia ja uusissa sitten vielä selvästi alempia 0.99-1.99 ja oikeasti matalalla TVK:lla. Liekö sitten sakanneen autokaupan epätoivoa, vai yleisen korkotilanteen muutosta? Niin tai näin, kovasti himottaisi kiesiä vaihtaa täyssähköiseen...
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
511
Nyt tuntuisi, että on aika paljon kaikenlaisia korkotarjouksia pitkästä aikaa. Silloin vuosi sitten kun viimeksi autokaupoilla olin, korot käytännössä lähti jostain yli kuudesta pinnasta (TVK sitten vielä jotain ihan muuta..) mutta nyt on käytettyihinkin aika paljon jotain 2.99-3.99% korkotarjouksia ja uusissa sitten vielä selvästi alempia 0.99-1.99 ja oikeasti matalalla TVK:lla. Liekö sitten sakanneen autokaupan epätoivoa, vai yleisen korkotilanteen muutosta? Niin tai näin, kovasti himottaisi kiesiä vaihtaa täyssähköiseen...
Kuukausittainen käsittelykulu on noussut sitten vastaavasti. Ennen oli jotain 5-7e, nyt pyydellään jopa kahtakymppiä. Korko on siis piilotettu sinne ainakin käytetyissä autoissa. Uusissa on edelleen näkynyt nollakorkoisia myös kk-kulujen osalta, mutta niissä taas on nostettu auton hintaa.. eli mainostettu korko nyt ei vielä kerro mitään. Todellinen vuosikorko on helposti tuplat-triplat siihen mitä mainoksessa lukee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 238

0 korko ja 0 kulut

Tiiä sit voiko millasen vaan uuden auton kasailla.

Oma Focus täytti juuri 5v ja pelkillä huolloilla on menty, niin tämä kyllä houkuttelee.
Kannattaa ottaa toisesta liikkeestä myös tarjous, jossa tuota korkoa ei ole. Siitä näet suoraan mikä on koron todellinen hinta - ota nyt ainakin pari kirikierrosta.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
631
Jos kolmen vuoden välein on vaihtamassa sitä autoa uuteen niin sitten se arvonalenema on merkityksellinen tekijä. Olen varmaan poikkeustapaus, mutta tilasin sähköpirssin millä ajelen 100km/suunta työmatkaa sen 50tkm vuodessa, maksan 65 tonnin auton 5 vuodessa kokonaisuudessaan pois, minkä jälkeen toivottavasti auto on edelleen hyvässä kunnossa ja riittävän laadukas pitääkseen uuden autokuumeen sivussa. Tavallaan ajattelen että omassa tapauksessa "kärsin" ~1300e/kk lyhennyksistä sen 5 vuotta, jonka jälkeen ajelen "ilmaiseksi" laadukkaalla autolla. Jäännösarvolla ei ole sitten niin suurta väliä enää.

Nyt olen ajanut tuota työmatkaa tonnin rutkulla, joten todennäköisesti siedän verrattaen hyvin 5 vuotta vanhaa laadukasta, mutta 250tkm ajettua sähköautoa.
On varmaan melkoinen hyppy, vaikka myös kallis sellainen. :thumbsup:

Ei välttämättä jos sitä lataa fiksusti. Saan aina kotona seinään ja suunnitelmissa ajella 20-80 varaustasolla tai esim 30-70 tasolla päivittäin. Akun kestoon vaikuttanee merkittävästi äärivaraustasojen välttäminen. Tottakai asia on tuntematon ja huonojakin akkuja voi tulla vastaan, mutta uskon että niiden keskimääräinen kesto oikein pidettynä on pelättyjä akun paskoontumisia huomattavasti parempi.

EDIT: tai siis onhan se akku parhaat päivänsä nähnyt, mutta uskon että siitä on mahdollisesti saatavissa omassa käytössä vielä riittävästi kilometrejä. Ja jos akku paskoontuu, niin sen uusimalla ~10k hintaan voi saada uuden elämän pirssille.

EDIT2: Ja syy minkä takia haluan itse ajaa sen auton uudesta ~250tkm asti on se että saan itse käytettyä akkua juuri sillä tavalla kuin itse haluan ja mitä odotan sen kestävän. Käytetyssä sähköautossa jää aina riski sille, että käyttäjää ei kiinnosta akun jälleenmyyntikunto ja sitä on käytetty välinpitämättömästi lataamalla aina täyteen ja mahdollisesti pitämällä sitä täydessä latingissa pitkiä aikoja kerrastaan.
Vähän ajetun ostamalla olisi luultavasti säästänyt pari kymppitonnia, joilla ostaisi jo uuden akkupaketin, vaikka alkuperäinen hajoaisi. Mutta onhan siinä uudessakin puolensa, jos hyvällä rahoituksella sai just itselle mieluisan auton.

Näin sivuhuomiona, on mielenkiintoista, että tekniikasta harvoin ollaan huolissaan polttomoottoriauton kohdalla. Jotain 1.2 TSI + DSG -pommeja ostetaan käytettynä epäröimättä hetkeäkään, vaikka on ihan mahdollista, että autolla on revitelty kylmänä, unohdettu jälkikäyttö turbon jäähdyttämiseksi, ajeltu Long Lifella moottori kuivaksi ja bonuksena vielä luistatettu säälittä kaksoiskytkimiä. Sähköauton rikkominen välinpitämättömyydellä lienee huomattavasti vaikeampaa.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
916
On varmaan melkoinen hyppy, vaikka myös kallis sellainen. :thumbsup:



Vähän ajetun ostamalla olisi luultavasti säästänyt pari kymppitonnia, joilla ostaisi jo uuden akkupaketin, vaikka alkuperäinen hajoaisi. Mutta onhan siinä uudessakin puolensa, jos hyvällä rahoituksella sai just itselle mieluisan auton.

Näin sivuhuomiona, on mielenkiintoista, että tekniikasta harvoin ollaan huolissaan polttomoottoriauton kohdalla. Jotain 1.2 TSI + DSG -pommeja ostetaan käytettynä epäröimättä hetkeäkään, vaikka on ihan mahdollista, että autolla on revitelty kylmänä, unohdettu jälkikäyttö turbon jäähdyttämiseksi, ajeltu Long Lifella moottori kuivaksi ja bonuksena vielä luistatettu säälittä kaksoiskytkimiä. Sähköauton rikkominen välinpitämättömyydellä lienee huomattavasti vaikeampaa.
Ja näissä kaikissa "Volkswagen" konsernin vehkeissä takuukin 24kk eli käytännössä aina kun ostat tuollaisen käytetyn olet "liikkeen vastuun" piirissä tai yksityisen "Ei koskaan mitään vikoja" kertomusten.

Eipä silti tiedän yhden "tutun kaverin veljen vai oliko sisko" joka ajanut useita Diesel Octavia malleja töiden puitteissa Leasing autoina ja ei kuulemma koskaan mitään ihmeellistä (150-200tkm). Tdi, dsg, 4x4
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
631
Ja näissä kaikissa "Volkswagen" konsernin vehkeissä takuukin 24kk eli käytännössä aina kun ostat tuollaisen käytetyn olet "liikkeen vastuun" piirissä tai yksityisen "Ei koskaan mitään vikoja" kertomusten.

Eipä silti tiedän yhden "tutun kaverin veljen vai oliko sisko" joka ajanut useita Diesel Octavia malleja töiden puitteissa Leasing autoina ja ei kuulemma koskaan mitään ihmeellistä (150-200tkm). Tdi, dsg, 4x4
Useilla yksilöillä yhteensä 150-200 tkm vai 150-200 tkm per auto? Ensimmäisessä ei ole mitään ihmeellistä, jälkimmäinen on jo kunnioitettavampaa. Tosin 150 tkm myyntiedustamista on yksi asia ja 150 tkm taksikäyttöä Helsingissä on aivan toinen asia. Jälkimmäinen on jo aika hyvä kestotesti, jos rengitkin ovat polkeneet autoa.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
916
Useilla yksilöillä yhteensä 150-200 tkm vai 150-200 tkm per auto? Ensimmäisessä ei ole mitään ihmeellistä, jälkimmäinen on jo kunnioitettavampaa. Tosin 150 tkm myyntiedustamista on yksi asia ja 150 tkm taksikäyttöä Helsingissä on aivan toinen asia. Jälkimmäinen on jo aika hyvä kestotesti, jos rengitkin ovat polkeneet autoa.
Per auto. Muistelisin että ainakin kaksi Skodaa (kolmas taisi olla vähemmän aikaa) ja Passat (sama vehje käytännössä tekniikan suhteen) Nämä siis muistan viime vuosilta.

Tosin pitkiä matkoja ajellut etupäässä.


Vähän ohi aiheen mutta itse saattaisin käydä katsomassakin jos olisi joku "Farkku Skoda 4x4 Diesel RS". Siis järkevällä hinnalla ja alle 300tkm ajettu. :btooth:.

No ehkä se on parasta kun vaan käy katselemassa sähkäreitä netissä (Teslan Y mallin korkoa viimeksi) ja miettii josko joku tarjoaisi kohta 120kk rahoitusta. :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2019
Viestejä
62
Itelle ajankohtainen aihe ja suorastaan ketuttaa, kun sanon, että voin kuunnella rahoitustarjouksen, jos on hyvä.
No sitte ne tarjoaa jotain 8-12 %, niin tulee semmonen Ootko tosissas fiilis, kun muut markkinoi 2-4 % ja nimenomaan vaihtoautoihin.

Kellään ideaa, että mistä sais tuota 2-4% luokkaa olevan lainan?
Laina ei ole välttämättömyys, mutta saan vastaavalle pääomalle paremman tuoton, joten voisi kiittaa "vivuttaa" samalla, kun saa sen pääoman jemmaan pahan päivän varalle.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
631
Renault tarjoaa koko mallistoon rahoitusta alle prosentin korolla.


Koko RENAULT-mallistoon huippuedullinen rahoitus vain 0,99%+kulut*!
Nyt korko vain 0,99 %
avausmaksu 345 €
käsittelykulu 14 €/kk
rahoitusaika max 72 kk


Mallikohtaiset maksimiluottosummat:

  • Clio max. 20.000 €
  • Captur max.30.000 €
  • Austral max. 45.000 €
  • Espace max. 45.000 €
  • Megane E-Tech max. 45.000 €
  • Scenic E-Tech max. 45.000 €
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 541
Renault tarjoaa koko mallistoon rahoitusta alle prosentin korolla.




Pösöllä myös 0.9% tarjous 3008 ja 5008 kaikkiin käyttövoimiin.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 170
Renault tarjoaa koko mallistoon rahoitusta alle prosentin korolla.




Todellinen vuosikorko 3,09 %

Pösöllä myös 0.9% tarjous 3008 ja 5008 kaikkiin käyttövoimiin.

Todellinen vuosikorko 1,67 %
Laittakaa näihin tarjouksiin mukaan TVK kun ei tuolla näennäisellä korkoprosentilla ole kovin suurta merkitystä edelleenkään.

Tuo pösön tarjoushannon jopa ihan hyvä kun tvk alle 2
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
631
Laittakaa näihin tarjouksiin mukaan TVK kun ei tuolla näennäisellä korkoprosentilla ole kovin suurta merkitystä edelleenkään.

Tuo pösön tarjoushannon jopa ihan hyvä kun tvk alle 2
Jokainen voi laskea TVK:n itse noilla annetuilla tiedoilla, koska se vaihtelee mm. käsirahan koosta, viimeisestä erästä ja luoton määrästä riippuen. Tuossa nyt kuitenkin rahoitusesimerkit alla automerkin tarjoussivulta, jos joku haluaa tietää kunkin auton osalta.

P.S. Scenic E-Tech 100% electric 220hv long range techno todellinen vuosikorko 1,76 %.


Clio TCe 90 evolution

*Rahoitusesimerkki: Clio TCe 90 evolution hinta toimituskuluineen 19 990 €, vaihtoauto/käsiraha 2 500 €, rahoitettava osuus 17 835 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 3 930 € = kk-erä yhteensä 219,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 3,09 %. Korko sopimusajalta 650,30 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 19 493,30 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 21 993,30 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.

Clio E-Tech full hybrid 145 evolution

*Rahoitusesimerkki: Clio E-Tech full hybrid 145 evolution hinta toimituskuluineen 25 990 €, vaihtoauto/käsiraha 6 500 €, rahoitettava osuus 19 835 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 5 322 € = kk-erä yhteensä 229,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 2,81 %. Korko sopimusajalta 751,17 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 21 594,17 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 28 094,17 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.
*Rahoitusesimerkki: Captur E-Tech full hybrid 145 Equilibre hinta toimituskuluineen 31 190 €, vaihtoauto/käsiraha 2 500 €, rahoitettava osuus 29 035 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 8 501 € = kk-erä yhteensä 319,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 2,21 %. Korko sopimusajalta 1 120,47 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 31 163,47 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 33 663,47 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein
Austral mild hybrid 160 auto evolution
*Rahoitusesimerkki: Austral mild hybrid 160 auto evolution hinta toimituskuluineen 35 990 €, vaihtoauto/käsiraha 4 000 €, rahoitettava osuus 32 335 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 10 539 € = kk-erä yhteensä 339,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 2,06 %. Korko sopimusajalta 1 279,33 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 34 622,33 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 38 622,33 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.

Austral mild hybrid mild hybrid 160 auto techno
*Rahoitusesimerkki: Austral mild hybrid mild hybrid 160 auto techno hinta toimituskuluineen 38 190 €, vaihtoauto/käsiraha 4 000 €, rahoitettava osuus 34 535 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 10 680 € = kk-erä yhteensä 369,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 2 %. Korko sopimusajalta 1 349,43 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 36 892,43 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 40 892,43 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.
Austral E-Tech full hybrid 200 techno
*Rahoitusesimerkki: Austral E-Tech full hybrid 200 techno hinta toimituskuluineen 40 590 €, vaihtoauto/käsiraha 5 000 €, rahoitettava osuus 35 935 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 11 434 € = kk-erä yhteensä 379,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 1,96 %. Korko sopimusajalta 1 413,57 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 38 356,57 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 43 356,57 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.
*Rahoitusesimerkki: Espace E-Tech full hybrid 200 techno hinta toimituskuluineen 45 590 €, vaihtoauto/käsiraha 5 000 €, rahoitettava osuus 40 935 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 13 082 € = kk-erä yhteensä 429,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 1,84 %. Korko sopimusajalta 1 611,95 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 43 554,95 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 48 554,95 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.
*Rahoitusesimerkki: Megane E-Tech 100% electric 60 kWh 130hv Evolution ER hinta toimituskuluineen 40 590 €, vaihtoauto/käsiraha 6 000 €, rahoitettava osuus 34 935 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 9 568 € = kk-erä yhteensä 390,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 2,02 %. Korko sopimusajalta 1 328,74 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 37 271,74 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 43 271,74 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.
Scenic E-Tech 100% 170hv comfort range evolution

*Rahoitusesimerkki: Scenic E-Tech 100% 170hv comfort range evolution hinta toimituskuluineen 41 990 €, vaihtoauto/käsiraha 4 000 €, rahoitettava osuus 38 335 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 12 444 € = kk-erä yhteensä 400,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 1,89 %. Korko sopimusajalta 1 515,23 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 40 858,23 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 44 858,23 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.

Scenic E-Tech 100% electric 220hv long range techno

*Rahoitusesimerkki: Scenic E-Tech 100% electric 220hv long range techno hinta toimituskuluineen 49 990 €, vaihtoauto/käsiraha 5 500 €, rahoitettava osuus 44 835 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 14 295 € = kk-erä yhteensä 469,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 1,76 %. Korko sopimusajalta 1 764,53 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 47 607,53 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 53 107,53 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 170
Jokainen voi laskea TVK:n itse noilla annetuilla tiedoilla, koska se vaihtelee mm. käsirahan koosta, viimeisestä erästä ja luoton määrästä riippuen. Tuossa nyt kuitenkin rahoitusesimerkit alla automerkin tarjoussivulta, jos joku haluaa tietää kunkin auton osalta.

P.S. Scenic E-Tech 100% electric 220hv long range techno todellinen vuosikorko 1,76 %.
Jep, niin voi mutta kun se esimerkkilaskelma on lakisääteisesti pakko ilmoittaa siellä mainossivulla niin miksi sitä ei voisi pasteta mukaan tuohon niin ei tarvitse kaikkien käydä klikkaamassa, että oliko tämä nyt oikeasti hyvä tarjous vai vain korkoprosenttikikkailua.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
631
Jep, niin voi mutta kun se esimerkkilaskelma on lakisääteisesti pakko ilmoittaa siellä mainossivulla niin miksi sitä ei voisi pasteta mukaan tuohon niin ei tarvitse kaikkien käydä klikkaamassa, että oliko tämä nyt oikeasti hyvä tarjous vai vain korkoprosenttikikkailua.
Minusta taas jumalattoman pitkien juttujen kopypasteaminen luo vain turhaa kohinaa eetteriin. Tarjouksia kyttäävä osaa jo vetää johtopäätöksiä kokonaisuudesta pelkästään katsomalla noita kuukausittaisia käsittelykuluja ja sen perusteella päättää, perehtyykö enemmän vai jatkaako eteenpäin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 338
Jep, niin voi mutta kun se esimerkkilaskelma on lakisääteisesti pakko ilmoittaa siellä mainossivulla niin miksi sitä ei voisi pasteta mukaan tuohon niin ei tarvitse kaikkien käydä klikkaamassa, että oliko tämä nyt oikeasti hyvä tarjous vai vain korkoprosenttikikkailua.
Mutta kun edelleenkin se todellinen vuosikorko riippuu niin monesta asiasta. Ostat 50k€ auton ja laitat ison käsirahan esim 40k€ ja pitkän laina-ajan 6 vuotta niin sun todellinen vuosikorko nousee reilusti, koska käsittelykulut nostavat sitä kohtuuttomasti suht pieneen lainamäärään verrattuna. Sitten ostat sen saman 50k€ auton ilman mitään käsirahaa lyhyellä 3 vuoden takaisinmaksuajalla niin sitten niiden käsittelykulujen osuus on suhteessa paljon pienempi ja sen takia myös todellinen vuosikorko on alhaisempi. Samalle autolle samalla korolla vois siis saada ihan toisistaan poikkeavat todelliset vuosikorot riippuen miten sen lainan itselleen ottaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
251 602
Viestejä
4 383 155
Jäsenet
72 789
Uusin jäsen
JOH0

Hinta.fi

Ylös Bottom