Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Anteeksi räntti, mutta kuinka neuroepätyypillinen pitää olla, että joka kerta autoon istuessaan näprää lävitse pinnat kovuuden mukaan? :notworthy: Vähän kuin se kuuluisa jalopuuratti Ladassa, ei mitään merkitystä.

Taitaa olla ehkä neurotyypillisintä ikinä saada mielihyvää oletetusta premiuumista ja mukavuudesta, kun on massia millä mällätä. On myös neurotyypillistä saada siitä tunteellisia reaktioita.
 
Itse ostin auton tässä muutama viikko sitten, niin tuli jonkin verran rahoituksia selvitettyä eri liikkeistä.

Veho MB EQS: 2.99%
Saka: 4.99%
Rinta-jouppi: 4.99%
Porsche center: 4.9%
Autotalo Leppiniemi: 4.49%
Parrotz: 5 - 7%
Amcap: 5.99%
Länsiauto MB EQS: 3.99%


Kiinnostuksen kohteena oli Mersun EQS, Porsche Taycan, BMW iX 50 ja Audi e-tron S joten sellaisista tuli tarjouksia kyseltyä.
 
Jos kolmen vuoden välein on vaihtamassa sitä autoa uuteen niin sitten se arvonalenema on merkityksellinen tekijä. Olen varmaan poikkeustapaus, mutta tilasin sähköpirssin millä ajelen 100km/suunta työmatkaa sen 50tkm vuodessa, maksan 65 tonnin auton 5 vuodessa kokonaisuudessaan pois, minkä jälkeen toivottavasti auto on edelleen hyvässä kunnossa ja riittävän laadukas pitääkseen uuden autokuumeen sivussa. Tavallaan ajattelen että omassa tapauksessa "kärsin" ~1300e/kk lyhennyksistä sen 5 vuotta, jonka jälkeen ajelen "ilmaiseksi" laadukkaalla autolla. Jäännösarvolla ei ole sitten niin suurta väliä enää.

Nyt olen ajanut tuota työmatkaa tonnin rutkulla, joten todennäköisesti siedän verrattaen hyvin 5 vuotta vanhaa laadukasta, mutta 250tkm ajettua sähköautoa.
 
Nyt olen ajanut tuota työmatkaa tonnin rutkulla, joten todennäköisesti siedän verrattaen hyvin 5 vuotta vanhaa laadukasta, mutta 250tkm ajettua sähköautoa.

Akku on jo parhaat päivänsä nähnyt noilla kilometreilla? Tosin polttis olisi vielä pahempi.
 
Akku on jo parhaat päivänsä nähnyt noilla kilometreilla? Tosin polttis olisi vielä pahempi.
Ei välttämättä jos sitä lataa fiksusti. Saan aina kotona seinään ja suunnitelmissa ajella 20-80 varaustasolla tai esim 30-70 tasolla päivittäin. Akun kestoon vaikuttanee merkittävästi äärivaraustasojen välttäminen. Tottakai asia on tuntematon ja huonojakin akkuja voi tulla vastaan, mutta uskon että niiden keskimääräinen kesto oikein pidettynä on pelättyjä akun paskoontumisia huomattavasti parempi.

EDIT: tai siis onhan se akku parhaat päivänsä nähnyt, mutta uskon että siitä on mahdollisesti saatavissa omassa käytössä vielä riittävästi kilometrejä. Ja jos akku paskoontuu, niin sen uusimalla ~10k hintaan voi saada uuden elämän pirssille.

EDIT2: Ja syy minkä takia haluan itse ajaa sen auton uudesta ~250tkm asti on se että saan itse käytettyä akkua juuri sillä tavalla kuin itse haluan ja mitä odotan sen kestävän. Käytetyssä sähköautossa jää aina riski sille, että käyttäjää ei kiinnosta akun jälleenmyyntikunto ja sitä on käytetty välinpitämättömästi lataamalla aina täyteen ja mahdollisesti pitämällä sitä täydessä latingissa pitkiä aikoja kerrastaan.
 
Ei välttämättä jos sitä lataa fiksusti. Saan aina kotona seinään ja suunnitelmissa ajella 20-80 varaustasolla tai esim 30-70 tasolla päivittäin. Akun kestoon vaikuttanee merkittävästi äärivaraustasojen välttäminen. Tottakai asia on tuntematon ja huonojakin akkuja voi tulla vastaan, mutta uskon että niiden keskimääräinen kesto oikein pidettynä on pelättyjä akun paskoontumisia huomattavasti parempi.
Itsekin olettaisin että akku on tuolla käytöllä viiden vuoden jälkeen vielä hyvinkin 90% kunnossa ja eroa uuteen ei käytännössä juuri huomaa.
 
Olen varmaan poikkeustapaus, mutta tilasin sähköpirssin millä ajelen 100km/suunta työmatkaa sen 50tkm vuodessa, maksan 65 tonnin auton 5 vuodessa kokonaisuudessaan pois, minkä jälkeen toivottavasti auto on edelleen hyvässä kunnossa ja riittävän laadukas pitääkseen uuden autokuumeen sivussa.

Rohkea usko omaan mielenlujuuteen. 5 vuoden päästä käsissä auto millä arvoa 10-25 k€ ja 1300 €/kk ylimääräistä rahaa. Monella voisi päästä autokuume yllättämään sivusta.
 
Nyt tuntuisi, että on aika paljon kaikenlaisia korkotarjouksia pitkästä aikaa. Silloin vuosi sitten kun viimeksi autokaupoilla olin, korot käytännössä lähti jostain yli kuudesta pinnasta (TVK sitten vielä jotain ihan muuta..) mutta nyt on käytettyihinkin aika paljon jotain 2.99-3.99% korkotarjouksia ja uusissa sitten vielä selvästi alempia 0.99-1.99 ja oikeasti matalalla TVK:lla. Liekö sitten sakanneen autokaupan epätoivoa, vai yleisen korkotilanteen muutosta? Niin tai näin, kovasti himottaisi kiesiä vaihtaa täyssähköiseen...
 
Nyt tuntuisi, että on aika paljon kaikenlaisia korkotarjouksia pitkästä aikaa. Silloin vuosi sitten kun viimeksi autokaupoilla olin, korot käytännössä lähti jostain yli kuudesta pinnasta (TVK sitten vielä jotain ihan muuta..) mutta nyt on käytettyihinkin aika paljon jotain 2.99-3.99% korkotarjouksia ja uusissa sitten vielä selvästi alempia 0.99-1.99 ja oikeasti matalalla TVK:lla. Liekö sitten sakanneen autokaupan epätoivoa, vai yleisen korkotilanteen muutosta? Niin tai näin, kovasti himottaisi kiesiä vaihtaa täyssähköiseen...

Kuukausittainen käsittelykulu on noussut sitten vastaavasti. Ennen oli jotain 5-7e, nyt pyydellään jopa kahtakymppiä. Korko on siis piilotettu sinne ainakin käytetyissä autoissa. Uusissa on edelleen näkynyt nollakorkoisia myös kk-kulujen osalta, mutta niissä taas on nostettu auton hintaa.. eli mainostettu korko nyt ei vielä kerro mitään. Todellinen vuosikorko on helposti tuplat-triplat siihen mitä mainoksessa lukee.
 

0 korko ja 0 kulut

Tiiä sit voiko millasen vaan uuden auton kasailla.

Oma Focus täytti juuri 5v ja pelkillä huolloilla on menty, niin tämä kyllä houkuttelee.
 

0 korko ja 0 kulut

Tiiä sit voiko millasen vaan uuden auton kasailla.

Oma Focus täytti juuri 5v ja pelkillä huolloilla on menty, niin tämä kyllä houkuttelee.
Kannattaa ottaa toisesta liikkeestä myös tarjous, jossa tuota korkoa ei ole. Siitä näet suoraan mikä on koron todellinen hinta - ota nyt ainakin pari kirikierrosta.
 
Jos kolmen vuoden välein on vaihtamassa sitä autoa uuteen niin sitten se arvonalenema on merkityksellinen tekijä. Olen varmaan poikkeustapaus, mutta tilasin sähköpirssin millä ajelen 100km/suunta työmatkaa sen 50tkm vuodessa, maksan 65 tonnin auton 5 vuodessa kokonaisuudessaan pois, minkä jälkeen toivottavasti auto on edelleen hyvässä kunnossa ja riittävän laadukas pitääkseen uuden autokuumeen sivussa. Tavallaan ajattelen että omassa tapauksessa "kärsin" ~1300e/kk lyhennyksistä sen 5 vuotta, jonka jälkeen ajelen "ilmaiseksi" laadukkaalla autolla. Jäännösarvolla ei ole sitten niin suurta väliä enää.

Nyt olen ajanut tuota työmatkaa tonnin rutkulla, joten todennäköisesti siedän verrattaen hyvin 5 vuotta vanhaa laadukasta, mutta 250tkm ajettua sähköautoa.

On varmaan melkoinen hyppy, vaikka myös kallis sellainen. :thumbsup:

Ei välttämättä jos sitä lataa fiksusti. Saan aina kotona seinään ja suunnitelmissa ajella 20-80 varaustasolla tai esim 30-70 tasolla päivittäin. Akun kestoon vaikuttanee merkittävästi äärivaraustasojen välttäminen. Tottakai asia on tuntematon ja huonojakin akkuja voi tulla vastaan, mutta uskon että niiden keskimääräinen kesto oikein pidettynä on pelättyjä akun paskoontumisia huomattavasti parempi.

EDIT: tai siis onhan se akku parhaat päivänsä nähnyt, mutta uskon että siitä on mahdollisesti saatavissa omassa käytössä vielä riittävästi kilometrejä. Ja jos akku paskoontuu, niin sen uusimalla ~10k hintaan voi saada uuden elämän pirssille.

EDIT2: Ja syy minkä takia haluan itse ajaa sen auton uudesta ~250tkm asti on se että saan itse käytettyä akkua juuri sillä tavalla kuin itse haluan ja mitä odotan sen kestävän. Käytetyssä sähköautossa jää aina riski sille, että käyttäjää ei kiinnosta akun jälleenmyyntikunto ja sitä on käytetty välinpitämättömästi lataamalla aina täyteen ja mahdollisesti pitämällä sitä täydessä latingissa pitkiä aikoja kerrastaan.

Vähän ajetun ostamalla olisi luultavasti säästänyt pari kymppitonnia, joilla ostaisi jo uuden akkupaketin, vaikka alkuperäinen hajoaisi. Mutta onhan siinä uudessakin puolensa, jos hyvällä rahoituksella sai just itselle mieluisan auton.

Näin sivuhuomiona, on mielenkiintoista, että tekniikasta harvoin ollaan huolissaan polttomoottoriauton kohdalla. Jotain 1.2 TSI + DSG -pommeja ostetaan käytettynä epäröimättä hetkeäkään, vaikka on ihan mahdollista, että autolla on revitelty kylmänä, unohdettu jälkikäyttö turbon jäähdyttämiseksi, ajeltu Long Lifella moottori kuivaksi ja bonuksena vielä luistatettu säälittä kaksoiskytkimiä. Sähköauton rikkominen välinpitämättömyydellä lienee huomattavasti vaikeampaa.
 
On varmaan melkoinen hyppy, vaikka myös kallis sellainen. :thumbsup:



Vähän ajetun ostamalla olisi luultavasti säästänyt pari kymppitonnia, joilla ostaisi jo uuden akkupaketin, vaikka alkuperäinen hajoaisi. Mutta onhan siinä uudessakin puolensa, jos hyvällä rahoituksella sai just itselle mieluisan auton.

Näin sivuhuomiona, on mielenkiintoista, että tekniikasta harvoin ollaan huolissaan polttomoottoriauton kohdalla. Jotain 1.2 TSI + DSG -pommeja ostetaan käytettynä epäröimättä hetkeäkään, vaikka on ihan mahdollista, että autolla on revitelty kylmänä, unohdettu jälkikäyttö turbon jäähdyttämiseksi, ajeltu Long Lifella moottori kuivaksi ja bonuksena vielä luistatettu säälittä kaksoiskytkimiä. Sähköauton rikkominen välinpitämättömyydellä lienee huomattavasti vaikeampaa.

Ja näissä kaikissa "Volkswagen" konsernin vehkeissä takuukin 24kk eli käytännössä aina kun ostat tuollaisen käytetyn olet "liikkeen vastuun" piirissä tai yksityisen "Ei koskaan mitään vikoja" kertomusten.

Eipä silti tiedän yhden "tutun kaverin veljen vai oliko sisko" joka ajanut useita Diesel Octavia malleja töiden puitteissa Leasing autoina ja ei kuulemma koskaan mitään ihmeellistä (150-200tkm). Tdi, dsg, 4x4
 
Ja näissä kaikissa "Volkswagen" konsernin vehkeissä takuukin 24kk eli käytännössä aina kun ostat tuollaisen käytetyn olet "liikkeen vastuun" piirissä tai yksityisen "Ei koskaan mitään vikoja" kertomusten.

Eipä silti tiedän yhden "tutun kaverin veljen vai oliko sisko" joka ajanut useita Diesel Octavia malleja töiden puitteissa Leasing autoina ja ei kuulemma koskaan mitään ihmeellistä (150-200tkm). Tdi, dsg, 4x4

Useilla yksilöillä yhteensä 150-200 tkm vai 150-200 tkm per auto? Ensimmäisessä ei ole mitään ihmeellistä, jälkimmäinen on jo kunnioitettavampaa. Tosin 150 tkm myyntiedustamista on yksi asia ja 150 tkm taksikäyttöä Helsingissä on aivan toinen asia. Jälkimmäinen on jo aika hyvä kestotesti, jos rengitkin ovat polkeneet autoa.
 
Useilla yksilöillä yhteensä 150-200 tkm vai 150-200 tkm per auto? Ensimmäisessä ei ole mitään ihmeellistä, jälkimmäinen on jo kunnioitettavampaa. Tosin 150 tkm myyntiedustamista on yksi asia ja 150 tkm taksikäyttöä Helsingissä on aivan toinen asia. Jälkimmäinen on jo aika hyvä kestotesti, jos rengitkin ovat polkeneet autoa.

Per auto. Muistelisin että ainakin kaksi Skodaa (kolmas taisi olla vähemmän aikaa) ja Passat (sama vehje käytännössä tekniikan suhteen) Nämä siis muistan viime vuosilta.

Tosin pitkiä matkoja ajellut etupäässä.


Vähän ohi aiheen mutta itse saattaisin käydä katsomassakin jos olisi joku "Farkku Skoda 4x4 Diesel RS". Siis järkevällä hinnalla ja alle 300tkm ajettu. :btooth:.

No ehkä se on parasta kun vaan käy katselemassa sähkäreitä netissä (Teslan Y mallin korkoa viimeksi) ja miettii josko joku tarjoaisi kohta 120kk rahoitusta. :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Itelle ajankohtainen aihe ja suorastaan ketuttaa, kun sanon, että voin kuunnella rahoitustarjouksen, jos on hyvä.
No sitte ne tarjoaa jotain 8-12 %, niin tulee semmonen Ootko tosissas fiilis, kun muut markkinoi 2-4 % ja nimenomaan vaihtoautoihin.

Kellään ideaa, että mistä sais tuota 2-4% luokkaa olevan lainan?
Laina ei ole välttämättömyys, mutta saan vastaavalle pääomalle paremman tuoton, joten voisi kiittaa "vivuttaa" samalla, kun saa sen pääoman jemmaan pahan päivän varalle.
 
Renault tarjoaa koko mallistoon rahoitusta alle prosentin korolla.


Koko RENAULT-mallistoon huippuedullinen rahoitus vain 0,99%+kulut*!
Nyt korko vain 0,99 %
avausmaksu 345 €
käsittelykulu 14 €/kk
rahoitusaika max 72 kk


Mallikohtaiset maksimiluottosummat:

  • Clio max. 20.000 €
  • Captur max.30.000 €
  • Austral max. 45.000 €
  • Espace max. 45.000 €
  • Megane E-Tech max. 45.000 €
  • Scenic E-Tech max. 45.000 €

 
Renault tarjoaa koko mallistoon rahoitusta alle prosentin korolla.





Pösöllä myös 0.9% tarjous 3008 ja 5008 kaikkiin käyttövoimiin.

 
Renault tarjoaa koko mallistoon rahoitusta alle prosentin korolla.





Todellinen vuosikorko 3,09 %


Pösöllä myös 0.9% tarjous 3008 ja 5008 kaikkiin käyttövoimiin.


Todellinen vuosikorko 1,67 %

Laittakaa näihin tarjouksiin mukaan TVK kun ei tuolla näennäisellä korkoprosentilla ole kovin suurta merkitystä edelleenkään.

Tuo pösön tarjoushannon jopa ihan hyvä kun tvk alle 2
 
Laittakaa näihin tarjouksiin mukaan TVK kun ei tuolla näennäisellä korkoprosentilla ole kovin suurta merkitystä edelleenkään.

Tuo pösön tarjoushannon jopa ihan hyvä kun tvk alle 2

Jokainen voi laskea TVK:n itse noilla annetuilla tiedoilla, koska se vaihtelee mm. käsirahan koosta, viimeisestä erästä ja luoton määrästä riippuen. Tuossa nyt kuitenkin rahoitusesimerkit alla automerkin tarjoussivulta, jos joku haluaa tietää kunkin auton osalta.

P.S. Scenic E-Tech 100% electric 220hv long range techno todellinen vuosikorko 1,76 %.


Clio TCe 90 evolution

*Rahoitusesimerkki: Clio TCe 90 evolution hinta toimituskuluineen 19 990 €, vaihtoauto/käsiraha 2 500 €, rahoitettava osuus 17 835 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 3 930 € = kk-erä yhteensä 219,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 3,09 %. Korko sopimusajalta 650,30 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 19 493,30 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 21 993,30 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.

Clio E-Tech full hybrid 145 evolution

*Rahoitusesimerkki: Clio E-Tech full hybrid 145 evolution hinta toimituskuluineen 25 990 €, vaihtoauto/käsiraha 6 500 €, rahoitettava osuus 19 835 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 5 322 € = kk-erä yhteensä 229,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 2,81 %. Korko sopimusajalta 751,17 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 21 594,17 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 28 094,17 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.

*Rahoitusesimerkki: Captur E-Tech full hybrid 145 Equilibre hinta toimituskuluineen 31 190 €, vaihtoauto/käsiraha 2 500 €, rahoitettava osuus 29 035 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 8 501 € = kk-erä yhteensä 319,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 2,21 %. Korko sopimusajalta 1 120,47 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 31 163,47 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 33 663,47 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein

Austral mild hybrid 160 auto evolution
*Rahoitusesimerkki: Austral mild hybrid 160 auto evolution hinta toimituskuluineen 35 990 €, vaihtoauto/käsiraha 4 000 €, rahoitettava osuus 32 335 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 10 539 € = kk-erä yhteensä 339,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 2,06 %. Korko sopimusajalta 1 279,33 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 34 622,33 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 38 622,33 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.

Austral mild hybrid mild hybrid 160 auto techno
*Rahoitusesimerkki: Austral mild hybrid mild hybrid 160 auto techno hinta toimituskuluineen 38 190 €, vaihtoauto/käsiraha 4 000 €, rahoitettava osuus 34 535 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 10 680 € = kk-erä yhteensä 369,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 2 %. Korko sopimusajalta 1 349,43 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 36 892,43 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 40 892,43 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.
Austral E-Tech full hybrid 200 techno
*Rahoitusesimerkki: Austral E-Tech full hybrid 200 techno hinta toimituskuluineen 40 590 €, vaihtoauto/käsiraha 5 000 €, rahoitettava osuus 35 935 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 11 434 € = kk-erä yhteensä 379,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 1,96 %. Korko sopimusajalta 1 413,57 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 38 356,57 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 43 356,57 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.

*Rahoitusesimerkki: Espace E-Tech full hybrid 200 techno hinta toimituskuluineen 45 590 €, vaihtoauto/käsiraha 5 000 €, rahoitettava osuus 40 935 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 13 082 € = kk-erä yhteensä 429,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 1,84 %. Korko sopimusajalta 1 611,95 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 43 554,95 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 48 554,95 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.

*Rahoitusesimerkki: Megane E-Tech 100% electric 60 kWh 130hv Evolution ER hinta toimituskuluineen 40 590 €, vaihtoauto/käsiraha 6 000 €, rahoitettava osuus 34 935 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 9 568 € = kk-erä yhteensä 390,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 2,02 %. Korko sopimusajalta 1 328,74 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 37 271,74 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 43 271,74 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.

Scenic E-Tech 100% 170hv comfort range evolution

*Rahoitusesimerkki: Scenic E-Tech 100% 170hv comfort range evolution hinta toimituskuluineen 41 990 €, vaihtoauto/käsiraha 4 000 €, rahoitettava osuus 38 335 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 12 444 € = kk-erä yhteensä 400,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 1,89 %. Korko sopimusajalta 1 515,23 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 40 858,23 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 44 858,23 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.

Scenic E-Tech 100% electric 220hv long range techno

*Rahoitusesimerkki: Scenic E-Tech 100% electric 220hv long range techno hinta toimituskuluineen 49 990 €, vaihtoauto/käsiraha 5 500 €, rahoitettava osuus 44 835 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 0,99 %, poikkeava viimeinen erä 14 295 € = kk-erä yhteensä 469,00 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 1,76 %. Korko sopimusajalta 1 764,53 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 47 607,53 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 53 107,53 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein.
 
Jokainen voi laskea TVK:n itse noilla annetuilla tiedoilla, koska se vaihtelee mm. käsirahan koosta, viimeisestä erästä ja luoton määrästä riippuen. Tuossa nyt kuitenkin rahoitusesimerkit alla automerkin tarjoussivulta, jos joku haluaa tietää kunkin auton osalta.

P.S. Scenic E-Tech 100% electric 220hv long range techno todellinen vuosikorko 1,76 %.

Jep, niin voi mutta kun se esimerkkilaskelma on lakisääteisesti pakko ilmoittaa siellä mainossivulla niin miksi sitä ei voisi pasteta mukaan tuohon niin ei tarvitse kaikkien käydä klikkaamassa, että oliko tämä nyt oikeasti hyvä tarjous vai vain korkoprosenttikikkailua.
 
Jep, niin voi mutta kun se esimerkkilaskelma on lakisääteisesti pakko ilmoittaa siellä mainossivulla niin miksi sitä ei voisi pasteta mukaan tuohon niin ei tarvitse kaikkien käydä klikkaamassa, että oliko tämä nyt oikeasti hyvä tarjous vai vain korkoprosenttikikkailua.

Minusta taas jumalattoman pitkien juttujen kopypasteaminen luo vain turhaa kohinaa eetteriin. Tarjouksia kyttäävä osaa jo vetää johtopäätöksiä kokonaisuudesta pelkästään katsomalla noita kuukausittaisia käsittelykuluja ja sen perusteella päättää, perehtyykö enemmän vai jatkaako eteenpäin.
 
Jep, niin voi mutta kun se esimerkkilaskelma on lakisääteisesti pakko ilmoittaa siellä mainossivulla niin miksi sitä ei voisi pasteta mukaan tuohon niin ei tarvitse kaikkien käydä klikkaamassa, että oliko tämä nyt oikeasti hyvä tarjous vai vain korkoprosenttikikkailua.
Mutta kun edelleenkin se todellinen vuosikorko riippuu niin monesta asiasta. Ostat 50k€ auton ja laitat ison käsirahan esim 40k€ ja pitkän laina-ajan 6 vuotta niin sun todellinen vuosikorko nousee reilusti, koska käsittelykulut nostavat sitä kohtuuttomasti suht pieneen lainamäärään verrattuna. Sitten ostat sen saman 50k€ auton ilman mitään käsirahaa lyhyellä 3 vuoden takaisinmaksuajalla niin sitten niiden käsittelykulujen osuus on suhteessa paljon pienempi ja sen takia myös todellinen vuosikorko on alhaisempi. Samalle autolle samalla korolla vois siis saada ihan toisistaan poikkeavat todelliset vuosikorot riippuen miten sen lainan itselleen ottaa.
 

Hyny tyhjää varastoja ennen faceliftiä tarjoamalla aitoa 0% rahoitusta. Toki listahintojen päälle tulee tonni-pari lisää sitten kun liikkeeseen asti päästään ja näkisin, että nuo ioniq 5 ja 6 on aika raskaasti ylihinnoiteltuja, jos lähdetään siitä että takaveto-karvalakki on n. 55 donaa ja nelari-ei karvalakki on 60 donaa ja siihen päälle vielä sitten toinen setti renkaita ym. Tuolla rahalla alkaa saamaan jo kaikenlaista muutakin jännää.
 

Hyny tyhjää varastoja ennen faceliftiä tarjoamalla aitoa 0% rahoitusta. Toki listahintojen päälle tulee tonni-pari lisää sitten kun liikkeeseen asti päästään ja näkisin, että nuo ioniq 5 ja 6 on aika raskaasti ylihinnoiteltuja, jos lähdetään siitä että takaveto-karvalakki on n. 55 donaa ja nelari-ei karvalakki on 60 donaa ja siihen päälle vielä sitten toinen setti renkaita ym. Tuolla rahalla alkaa saamaan jo kaikenlaista muutakin jännää.
Jos yhtään ymmärtää tingata, niin talvinakit vanteineen ja jotain lisävarustetta mahtuu listahinnan alle. Veikkaisin enemmänkin tätä nykyä, kun kilpailu koventunut. Ainakin Ioniq 5:n osalta päivitetyssä versiossa on korjattu todella monta pientä ongelmaa/aivopierua, joten harkitsisin kerran jos parikin ennen kuin huolisin vanhan.
 
Asiasta kolmanteen, Toyotalla on kampanjamallit tarjouksessa.


On se Toyota Corollankin hinta noussut muutamassa vuodessa kymppitonnilla. Tässä oma vm 2021 ja talvinakit kuului hintaan. (Korkokin naurettava)

Edit: tämä siis juuri ennen komponenttupulan alkua. Auton möin 2022 lopulla samaan hintaan kuin ostin.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240903_114217_OmaPosti.jpg
    Screenshot_20240903_114217_OmaPosti.jpg
    122,4 KB · Luettu: 404
Viimeksi muokattu:
Meinasin just alkaa kaivamaan I20 Hyundain hintaa kun vuonna 2021 uusi maksoi 23000€. Varusteita ja automaatti hinnassa mukana. No mutta maailma muuttuu.

Kyllähän uudet hybridit myös maksavat helposti sen 50, vielä jos latoo varusteita ja isompaa koria.

Muuten Seat Leoniin (ainakin 2025 malli) saa 300€ hinnalla 5v/150tkm takuun.

Huomasin kun "etsiskelin" kohtuu hintaisia uusia autoja. :btooth:
 

Ei tainnu vielä olla? Huihai 5/6 nollakorkotarjousta vuoden loppupuolelle saakka. Huomioi, että päivitetyt mallit tulossa kuten Kia EV-6 tarjouksien kanssa oli.
 

Ei tainnu vielä olla? Huihai 5/6 nollakorkotarjousta vuoden loppupuolelle saakka. Huomioi, että päivitetyt mallit tulossa kuten Kia EV-6 tarjouksien kanssa oli.
Oli maanantaina mutta hukkui OT-paskan alle.
 
Autobassadone eli entinen autoverkkokauppa tarjoaa erään vaihtoautoja 1,2% korkoa. Perustamismaksua ja käsittelykulua ei näytä olevan ainakaan rahoitusesimerkissä, eli TVK on alhainen. Mielenkiintoisena silmiin osuvana autona mainittakoon Kona Electric (64 kWh, 75tkm/vm21, 23 880€ tai 172€/kk).


Erikoiserään vaihtoautoja juhlakorko 1,20 % ilman kuluja!

Tarjoamme nyt erikoiserään vaihtoautoja juhlakoron 1,20 % – ilman kuluja!
120-vuotiaan Bassadone-perheyhtymän kunniaksi tarjoamme koko syyskuun ajan huimia juhlatarjouksia. Nyt erikoiserään vaihtoautoja kiinteä 1,20 % korko (kulut 0 €). Katso heti valikoima ja tilaa omasi vaikka kotisohvalta käsin tai tule myymäläämme.
Hinnoittele vaihtoautosi tästä – saat tarjouksen parhaimmillaan heti.
Suomen joustavimpaan rahoitukseen sisältyy mahdollisuus kuuden kuukauden lyhennysvapaaseen. Rahoitus jopa ilman käsirahaa!
Kampanja voimassa 30.9.2024.
*Rahoitusesimerkki
Rahoitusesimerkki: Auton hinta 18 079,00 €, vaihtoauto/käsiraha 3 615,80 €, perustamiskulu 0,00 €, rahoitettava osuus 14 463,20 €. Rahoitusaika 84 kk, korko 1.2%, poikkeava viimeinen erä 4 519,75 € = kk-erä yhteensä 129 €/kk (sis. käsittelymaksu 0,00 €/erä). Todellinen vuosikorko 1.20 %. Korko sopimusajalta 802,81 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 15 266,01 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 18 881,81 €. Rahoituksen tarjoaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki.
 
Drvialian Polestar leasingit on suhteellisen mielenkiintoisia:


Tarjolla takaveto 2 ja takaveto ja neliveto 4 -mallit. Ei nuo kuukausihinnat mahdottoman halpoja ole, mutta äkkiseltään uskoisin, että pelkkä arvonalenema on ensimmäiset 24kk tuota leasing maksua selvästi isompi...
 
Drvialian Polestar leasingit on suhteellisen mielenkiintoisia:


Tarjolla takaveto 2 ja takaveto ja neliveto 4 -mallit. Ei nuo kuukausihinnat mahdottoman halpoja ole, mutta äkkiseltään uskoisin, että pelkkä arvonalenema on ensimmäiset 24kk tuota leasing maksua selvästi isompi...

Leasingiksi melko kohtuullinen hinnoittelu, hyvä nosto!

POLESTAR 2
LONG RANGE SINGLE MOTOR MY25
Kaikki hinnat sis. alv 25,5 %
Km/v 24 kk
10 000 479 €
15 000 509 €
20 000 589 €
25 000 629 €
30 000 655 €

Vaikka toisaalta, sama malli ilman lisukkeita 52 500€ Pollen nettikaupassa ja rahoituskin järjestyy erittäin kohtuullisella kustannuksella (0,49% + kulut). 10 tkm vuodessa ajava maksaa kahdessa vuodessa leasingautosta 11 496€, 30 tkm vuodessa ajava 15 720€. Leasing ei välttämättä ole halvempi kuin omaksi ostettu, mutta se että leasing ei ole selvästi kalliimpi, se on jo saavutus ja kertoo hyvästä leasinghinnasta.
 

Vähän käytettyjä pikkusähkäreitä edullisella liisarilla, helppo tapa kokeilla sähköautoilua.

Tätä se siis tiesi, kun melkein otin vasemmalta tulijan kylkeeni tasa-arvoisessa risteyksessä...

Tuo Citroen on kyllä hyvännäköinen, mutta Stellantiksen ranskalaiset juuret näkyvät, kun talvella ei pikalataudu paljon paskan vertaa.
 
Ellei juurikaan taita matkaa niin kotilatauksella hoitaa ajonsa.
 
Leasingiksi melko kohtuullinen hinnoittelu, hyvä nosto!
Vaikka toisaalta, sama malli ilman lisukkeita 52 500€ Pollen nettikaupassa ja rahoituskin järjestyy erittäin kohtuullisella kustannuksella (0,49% + kulut). 10 tkm vuodessa ajava maksaa kahdessa vuodessa leasingautosta 11 496€, 30 tkm vuodessa ajava 15 720€. Leasing ei välttämättä ole halvempi kuin omaksi ostettu, mutta se että leasing ei ole selvästi kalliimpi, se on jo saavutus ja kertoo hyvästä leasinghinnasta.

En itse mennyt vielä niin pitkälle, että olisin laskenut mitä omaksi ostettu P2 maksaisi Polestarin tarjoamalla korkotasolla. Mutta jos laskit noin ja leasing on suunnilleen samanhintainen kuin omaksi ostettu, ottaisin liisarin mikä viikonpäivä tahansa. Kahdessa vuodessa Polestarin arvo tulee tippumaan kuin lehmän häntä, ainakin jos historia on tae tulevasta... Lisäksi liisarissa sisältyy peräti talvirenkaat hintaan.

2 on kieltämättä ihan kiinnostava liisari, mutta itse ihmettelin vielä enemmän noita 4 liisari hintoja. Kyseessä on kuitenkin nelivetona 70t€ hintainen auto. Ja kahdessa vuodessa 15km/v ajamalla tuosta maksaisi "vain" 15800€. Hinta tulee aivan varmasti kahdessa vuodessa tippumaan tuota reilustikin enemmän.
 
Ellei juurikaan taita matkaa niin kotilatauksella hoitaa ajonsa.

...jos on kotilataus. Siltikin polttomoottoriautoilijana katselen kateellisena julkisesta laturista kaupan edustalla 5€/100km lataavia, kun itse seison pihan laidalla bensapumpulla ja lorotan tankkiin hintaan 12€/100km. Ei noihin julkisiin latureihin näytä ihan mahdotonta tunkua olevan ja säästöpotentiaali on selkeästi olemassa.

En itse mennyt vielä niin pitkälle, että olisin laskenut mitä omaksi ostettu P2 maksaisi Polestarin tarjoamalla korkotasolla. Mutta jos laskit noin ja leasing on suunnilleen samanhintainen kuin omaksi ostettu, ottaisin liisarin mikä viikonpäivä tahansa. Kahdessa vuodessa Polestarin arvo tulee tippumaan kuin lehmän häntä, ainakin jos historia on tae tulevasta... Lisäksi liisarissa sisältyy peräti talvirenkaat hintaan.

2 on kieltämättä ihan kiinnostava liisari, mutta itse ihmettelin vielä enemmän noita 4 liisari hintoja. Kyseessä on kuitenkin nelivetona 70t€ hintainen auto. Ja kahdessa vuodessa 15km/v ajamalla tuosta maksaisi "vain" 15800€. Hinta tulee aivan varmasti kahdessa vuodessa tippumaan tuota reilustikin enemmän.

Käsivara-arvio se oli. Mutta rahoituksen todellinen vuosikorko on rahoitusesimerkin mukaan ~1% luokkaa, eli 50k€ pääomasta 500€ vuodessa, eli rahoituskulujen vaikutus kokonaisuuteen on jokseenkin olematon, kun pohditaan, tippuuko auton arvo kahdessa vuodessa 10 vai 15 vai 20 k€. Se että mitä joku sitten maksaa suoraostona tuosta autosta parin vuoden kuluttua, se on mielenkiintoinen kysymys.

Nettiautosta 2022--> ja <--60tkm katsellen Long Range Single Motoria saa kyllä siihen 35k€ molemmin puolin. Mielenkiintoisesti kilometreillä ei näy juuri vaikutusta pyyntiin, 50 tkm ajetusta pyydetään käytännössä samaa kuin 25 tkm ajetusta. Että tuossa valossa liisaria voi jopa ennustaa halvemmaksi kuin omaksi ostaminen, ainakin jos ajaa vähän. Toisaalta luulen, että käytettyjen hinnat nousee. Ensinnäkin, korkotaso näyttää merkkejä laskusta ja nykyään käytetyn auton pitää olla huomattavasti halvempi, jotta sitä kannattaa harkita, kun Kamuxit/Sakat nyhtää 6-10% todellista vuosikorkoa ja autonvalmistaja tarjoaa rahoitusta prosentilla-parilla. Samaten uusien sähköautojen kauppa hiljenee ja sitä myötä tarjonta supistuu käytetyissäkin, kun hankintatuista on luovuttu mm. Saksassa, jolloin saksalainen ei enää ajakaan uudella sähköautolla ilmaiseksi paria vuotta ja dumppaa sitä sitten ulkomaanvientiin.
 
Lainaan tänne ketjuun, en äkkiseltään löytänyt parempaakaan..

Leasing-käyttäjänä ei tarvitsisi murehtia auton heikosta jäännösarvosta tai Polestarin talousvaikeuksista

Tarkasta ne ehdot, että kyseessä on oikeasti vuokraussopimus, eikä joku takaisinostosopimus jossa takaisinostohinta on määritelty korkeaksi…

Eipä noita "oikeita" leasingeja tarjoa kuin muutama tekijä markkinoilla. Loput on sitten "yksityisleasingeja" a.ka osamaksupohjaisia kuukausisopimuksia, joissa erillinen rahoitusyhtiö tarjoaa rahat ja myyjäliike tekee takaisinostositoumuksen.

Oikeissa leasingeissa auton siis edelleen omistaa muu taho, joka aidosti kantaa riskin sen arvonalenemasta. Näissä yksityisleasingeissa auton omistaa loppukäyttäjä ja myyjäliike vannoo kautta kiven ja kannon ostavansa auton takaisin hintaan x. Ja rahoitusyhtiö antaa ainoastaan rahat, ei osallistu riskiin mitenkään.

"yksityisleasingissa" myyjän konkurssi esim. aiheuttaa sen, että auto jää ostajan käsiin ja velka rahoitusyhtiölle myös. Kts. Case xbil.

 
En itse mennyt vielä niin pitkälle, että olisin laskenut mitä omaksi ostettu P2 maksaisi Polestarin tarjoamalla korkotasolla. Mutta jos laskit noin ja leasing on suunnilleen samanhintainen kuin omaksi ostettu, ottaisin liisarin mikä viikonpäivä tahansa. Kahdessa vuodessa Polestarin arvo tulee tippumaan kuin lehmän häntä, ainakin jos historia on tae tulevasta... Lisäksi liisarissa sisältyy peräti talvirenkaat hintaan.

2 on kieltämättä ihan kiinnostava liisari, mutta itse ihmettelin vielä enemmän noita 4 liisari hintoja. Kyseessä on kuitenkin nelivetona 70t€ hintainen auto. Ja kahdessa vuodessa 15km/v ajamalla tuosta maksaisi "vain" 15800€. Hinta tulee aivan varmasti kahdessa vuodessa tippumaan tuota reilustikin enemmän.
No siis tässähän on ihan oikeasti riskinä, että polestar menee konkkaan, kukaan ei ole ostamassa sitä autoa sulta takaisin ja huomaat olevasi 55000€ velkaa ja pihassa on takuuton uudehko auto jonka valmistaja on konkassa.

Kuten tuossa yllä @ossid juuri xbilin casesta muistutteli.

Itse katsoisin hyvin tarkkaan, että mihin paperiin pistän nimeni tuollaisen puolikiinalaisen tahon kanssa, jos oikeasti käteisellä ostettuna se auto tuntuu kalliilta.
 
No siis tässähän on ihan oikeasti riskinä, että polestar menee konkkaan, kukaan ei ole ostamassa sitä autoa sulta takaisin ja huomaat olevasi 55000€ velkaa ja pihassa on takuuton uudehko auto jonka valmistaja on konkassa.

Kuten tuossa yllä @ossid juuri xbilin casesta muistutteli.

Itse katsoisin hyvin tarkkaan, että mihin paperiin pistän nimeni tuollaisen puolikiinalaisen tahon kanssa, jos oikeasti käteisellä ostettuna se auto tuntuu kalliilta.
Itse en uskaltaisi ostaa Polestaria uutena yrityksen heikon talouskehityksen vuoksi. Näen että yksityisleasingin riski on pienempi, Polestarin leasingin tarjoavan Drivalian omistaa 17 maassa toimiva CA Autobank jonka taas omistaa ranskalainen finanssijätti Credit Agricole. Suomessa Drivalialla oli vuonna 2023 26 000 auton kanta. Uskoisin että Drivalia on pystyssä vielä vuonna 2026, vaikka Polestarin mahdollinen konkurssi osuisikin yrityksen taseeseen.
 
Tuo Drivalian Polestar-kampanja on aito yksityisleasing, jossa Drivalian omistama auto vuokrataan määräajaksi ja palautetaan sitten takaisin sopimuskauden jälkeen. Sopimusehdoissa puhutaan tarkalleen "yksityishenkilön huoltoleasingista":

DRIVALIA
YKSITYISHENKILÖN HUOLTOLEASING-EHDOT
Drivalia Lease Finland Oy (”Drivalia”) vuokraa yksityishenkilölle (”Asiakas”) Drivalian omistaman ajoneuvon varusteineen (”Ajoneuvo”). Ajoneuvoa koskeva Huoltoleasingsopimus ("Sopimus"), joihin näitä Yksityishenkilön Huoltoleasingehtoja (”Ehdot”) sovelletaan, perustuu Asiakkaan hyväksymään Drivalian tarjoukseen ja Drivalian tekemään positiiviseen luottopäätökseen.
Huoltoleasing sisältää Ajoneuvon vuokraamisen Asiakkaan käyttöön ja sen käytön kustannukset kohdan 2 mukaisesti (”Huoltoleasing”), josta Asiakas maksaa Sopimuksessa määriteltyä kuukausittaista Leasingvuokraa (”Leasingvuokra”).
Drivalia omistaa Asiakkaan käyttöön antamansa Ajoneuvon. Asiakas ei saa Sopimuksen voimassaoloaikana tai sen päättyessä omistusoikeutta Ajoneuvoon eikä Asiakas saa myydä, pantata, vuokrata edelleen tai muulla tavoin luovuttaa Ajoneuvoa kolmannelle osapuolelle.

2 HUOLTOLEASING
(1) Drivalia vastaa Sopimuksen voimassaolon aikana tapahtuvasta Ajoneuvon arvonalenemasta, sekä kohdan 5.1 mukaisesta Ajoneuvon tavanomaisesta käytöstä aiheutuvista huolto-, korjaus- ja rengaskuluista.


Tuli siis itse otettua Polestar 4 Long Range Dual Motor -malli Plus-paketilla tuosta kampanjasta, koska kk-hinta oli houkutteleva ja 2v sopimuskausi sopivan mittainen. Uskon myös, että auton arvo (80000e) laskee 2v aikana reilusti enemmän kuin vuokrauksen hinta 18000e. 0,99% rahoituskorollakin olisi vaatinut 84kk sopimuksen ja 24000e viimeisen erän, jotta olisi päässyt kk-erän osalta samaan kuin mitä tuossa leasingissa, eikä rahoitus muutenkaan ollut itselle houkutteleva vaihtoehto viitaten juurikin tuohon Polestarin tilanteeseen.
 
Viimeksi muokattu:
No siis tässähän on ihan oikeasti riskinä, että polestar menee konkkaan, kukaan ei ole ostamassa sitä autoa sulta takaisin ja huomaat olevasi 55000€ velkaa ja pihassa on takuuton uudehko auto jonka valmistaja on konkassa.

Kuten tuossa yllä @ossid juuri xbilin casesta muistutteli.

Itse katsoisin hyvin tarkkaan, että mihin paperiin pistän nimeni tuollaisen puolikiinalaisen tahon kanssa, jos oikeasti käteisellä ostettuna se auto tuntuu kalliilta.

Polestarin konkurssi on toki mahdollisuus, mutta vuokrasopimushan tässä on Drivalian kanssa, ei Polestarin. Selvästi tässä on yhteistyösopimus kuitenkin Polestarin kanssa tehty, koska tätä mainostetaan myös Polestarin sivuilla:


Laitoin nyt kysymyksen Drivalialle, että miten tämä menee, onko auto asiakkaan vai Drivalian nimissä. Facebookissa näin väitettävän, että auto on oikeasti Drivalian omistuksessa, mutta nuo ilmoitukset kuten "Auton myynti" ja hinnastosta löytyvä "Auton realisointipalvelu sopimuksen päätyttyä" vähän viittaavat muuhun.
 
Tuo Drivalian Polestar-kampanja on aito yksityisleasing, jossa Drivalian omistama auto vuokrataan määräajaksi ja palautetaan sitten takaisin sopimuskauden jälkeen. Sopimusehdoissa puhutaan tarkalleen "yksityishenkilön huoltoleasingista":




Tuli siis itse otettua Polestar 4 Long Range Dual Motor -malli Plus-paketilla tuosta kampanjasta, koska kk-hinta oli houkutteleva ja 2v sopimuskausi sopivan mittainen. Uskon myös, että auton arvo (80000e) laskee 2v aikana reilusti enemmän kuin vuokrauksen hinta 18000e. 0,99% rahoituskorollakin olisi vaatinut 84kk sopimuksen ja 24000e viimeisen erän, jotta olisi päässyt kk-erän osalta samaan kuin mitä tuossa leasingissa, eikä rahoitus muutenkaan ollut itselle houkutteleva vaihtoehto viitaten juurikin tuohon Polestarin tilanteeseen.

Eli 750€/kk, paljonko tuohon mahtui kilometrejä?
 
Ei ollenkaan paha, arvonalenema on kyllä taatusti enemmän 2v aikana.

Pilot paketti taitaa olla aika turhake nelosessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 722
Viestejä
4 555 400
Jäsenet
75 048
Uusin jäsen
Lymppä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom