Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Neljälläkymppiä saa Mazda 6 vielä jonkun aikaa, muutenkin Mazalla aika hyvä rahoitus päällänsä.
 
Ei tuossa nuo luvut oikein muutenkaan täsmää. Ei käsirahaa, 72kk 245,96e kuukausierä + 13641,92e viimeinen erä ei oikein osu auton ilmoitettuun hintaan vaan jää useamman tonnin vajaaksi. Muutenkin tuon tyyppinen tarjous pienellä kuukausierällä ja nolla käsirahalla on varmin tapa päästä tilanteeseen, että rahoituksen päättyessä auton arvo on viimeistä erää heikompi. Pahimmillaan tilanne on varmaan siinä parin vuoden kohdalla kun arvosta sulanut hyvä siivu, mutta velka lyhenee olematonta tahtia.
 
Ei tuossa nuo luvut oikein muutenkaan täsmää. Ei käsirahaa, 72kk 245,96e kuukausierä + 13641,92e viimeinen erä ei oikein osu auton ilmoitettuun hintaan vaan jää useamman tonnin vajaaksi. Muutenkin tuon tyyppinen tarjous pienellä kuukausierällä ja nolla käsirahalla on varmin tapa päästä tilanteeseen, että rahoituksen päättyessä auton arvo on viimeistä erää heikompi. Pahimmillaan tilanne on varmaan siinä parin vuoden kohdalla kun arvosta sulanut hyvä siivu, mutta velka lyhenee olematonta tahtia.
Porukkahan täällä toivoo jopa pidempiä kuin 72kk aikoja.
 
Tuolla Levorannan sivuillahan on vielä vanhakin ”tarjous” olemassa. Siinä tuo Focuksen hinta samoilla spekseillä on 31.242€ mutta korko 0,99% + kulut. Siitäpä sitä voi sitten laskeskella että paljonko sillä todellisella nollakorkotarjouksella voittaa…
 
Leafiä tarjouksessa.


Nissan LEAF 39 kWh -mallistoon kampanjahinta ja edullinen rahoitustarjous.
LEAF 39 kWh –mallisto kampanjahintaan alkaen 29 990 € (sis. toim. 600 €) tai 0,49 % korolla (+kulut) alkaen 279 €/kk.[1][2]

[2] Kertaluoton rahoitusesimerkki: Nissan LEAF 39 kWh N-Connecta, hinta 29 990,00 € (sis. toim. kulut), käsiraha 3 000,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 279,00 €, luoton määrä yht. 27 180,00 € (sis. perustamismaksun 190,00 €), viimeinen suurempi erä 11 727,30 €. Kuukausierä sisältää koron 0,49 %, perustamismaksun 190,00 € ja käsittelykulun 9,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 207,30 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 28 197,30 €, todellinen luottohinta 31 197,30 € ja todellinen vuosikorko 1,25 %. Edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa Santander Consumer Finance Oy, Risto Rytin tie 33, 00570 Helsinki. Tarjous on voimassa yksityishenkilöille uusiin tilaus- ja kauppasopimuksiin 30.6.2024 asti. Autot rekisteröitävä 30.6.2024 mennessä.
 
Tuo antaisi ymmärtää että on vanha tarjous?

Voihan vitalis?! :confused2: Just eilen näin mielestäni jossakin sivupalkissa Leaf-mainoksen, tosin vielä halvemmalla...

Taisi olla tämä Autokeskuksen 24 990€... Toki hynät pitää löytyä omasta taskusta, rahoitustarjousta ei voi yhdistää.


NISSAN LEAF KESÄN PARHAASEEN KAMPANJAHINTAAN
Rajoitettu erä Nissan LEAF -malleja todella edulliseen kampanjahintaan vain 24 990 €.
Jaa
Nissan-Leaf-2024-1280.jpg

Tilava täyssähköinen perheauto
Nyt, jos koskaan, on hyvä aika nauttia täysin sähkötoimisen moottorin välittömästä väännöstä. LEAFin akun saa ajokuntoon jo noin 60 minuutin latauksella, ja toimintamatkan ollessa jopa 396 km.
Nissan LEAFiin kuuluvat älykkään ajamisen teknologiat, kuten e-Pedal ja ProPILOT Assist. Teknologioiden avulla pääset nauttimaan energisestä ja jännittävästä ajokokemuksesta. Täyssähköinen Nissan LEAF on täydellinen esimerkki Nissan Intelligent Mobilitysta.
Tyylikkäät, aerodynaamiset linjat, ainutlaatuinen kelluva kattolinja ja tunnusomainen V- Motion-säleikkö tekevät Nissan LEAFista näyttävän. Ole rohkea ja valmistaudu seikkailuun.
Lue lisää Nissan Leafistä | Katso hinnasto
Nyt saat Nissan LEAF -täyssähköauton huimaan kampanjahintaan
Nissan LEAF 39 kWh N-Connecta kampanjahintaan alkaen 24 990 € (sis. toim. kulut 600 €)
Vain meiltä, vain rajoitetun ajan! Toimi siis pian!
VARAA KOEAJO TAI PYYDÄ TARJOUS
Katso tästä lähimmän Nissan-myynnin yhteystiedot:
Konala, HelsinkiAirport, VantaaTampereRaisio

Kampanjahinta voimassa yksityishenkilöille uusiin tilaus- ja kauppasopimuksiin 30.9.2024 asti. Kampanjahintaan ei voi yhdistää rahoitustarjousta.
 
Tuolla Levorannan sivuillahan on vielä vanhakin ”tarjous” olemassa. Siinä tuo Focuksen hinta samoilla spekseillä on 31.242€ mutta korko 0,99% + kulut. Siitäpä sitä voi sitten laskeskella että paljonko sillä todellisella nollakorkotarjouksella voittaa…
Tämän takia se tarjous kysytään useammasta paikasta ja kokonaishinnalla pusketaan liikkeet toisiaan vastaan.

Porukkahan täällä toivoo jopa pidempiä kuin 72kk aikoja.
Jos lainaa saa aidosti kulutta ja korotta, niin mikä ettei vaikka 1200 kk pistettäisi?
 
Jos lainaa saa aidosti kulutta ja korotta, niin mikä ettei vaikka 1200 kk pistettäisi?
Kyllä mutta tulee myös huomioida arvonalenema, että ei jää loukkuun jos pitääkin päästä eroon.

Enemmänkin nämä olivat toiveita 0,99/1,99 koroille mutta silti tulee huomioida arvonalenema.
 
Onhan tässä sekin (en ole kysynyt) mutta jos rahoitus ei ole liikkeen oma saattaa vaihtoautosta saada selvästi enemmän.

Joskus aikoinaan Fiestan ostin vaimolle (ei tämä kauppa) ja silloin myyjä ainakin mainitsi että Ford Credit tarjoaa joten ei ole meiltä pois. :hmm:
 
Voihan vitalis?! :confused2: Just eilen näin mielestäni jossakin sivupalkissa Leaf-mainoksen, tosin vielä halvemmalla...

Taisi olla tämä Autokeskuksen 24 990€... Toki hynät pitää löytyä omasta taskusta, rahoitustarjousta ei voi yhdistää.
Itse sain 23500€ tarjouksen uudesta Leafista tuossa jokunen viikko takaperin. Valmistus lopetettu ja nyt myydään vikat yksilöt pois. Tuohon hintaan siis pieniakkuinen N-Connecta perusvärillä ilman mitään lisävarusteita. Toiset renkaat sitten toki tuohon päälle. Tähän sitten paras rahoitus taisi olla jotain 5% luokkaa + kulut.
 
Itse sain 23500€ tarjouksen uudesta Leafista tuossa jokunen viikko takaperin. Valmistus lopetettu ja nyt myydään vikat yksilöt pois. Tuohon hintaan siis pieniakkuinen N-Connecta perusvärillä ilman mitään lisävarusteita. Toiset renkaat sitten toki tuohon päälle. Tähän sitten paras rahoitus taisi olla jotain 5% luokkaa + kulut.

Melko edullista. Käypäinen vaihtoehto Chademosta huolimatta, jos kotilatauksen varassa ajelee.
 
Itse sain 23500€ tarjouksen uudesta Leafista tuossa jokunen viikko takaperin. Valmistus lopetettu ja nyt myydään vikat yksilöt pois. Tuohon hintaan siis pieniakkuinen N-Connecta perusvärillä ilman mitään lisävarusteita. Toiset renkaat sitten toki tuohon päälle. Tähän sitten paras rahoitus taisi olla jotain 5% luokkaa + kulut.
myyköhän ne sitten myös isompi akkuiset tarjoushintaan? Onko niissäkin tuo chademo hidasteena?
 
Melko edullista. Käypäinen vaihtoehto Chademosta huolimatta, jos kotilatauksen varassa ajelee.
Itse päädyin kuitenkin alle 2 vuotta käytettyyn, koska hyvästä uuden auton tarjouksesta huolimatta hintaeroa "lähes uuteen" tuli reilu 8k€ (tai yli 9k€ jos käytetyn lisävarusteet otetaan myös huomioon).
 

Eikös tämä ole aika kovin hinnoiteltu? Kiinalainen mutta kuitenkin uusi, 7v takuu, Hedin myy ,1.99% ja kuluilla jotain 3.5-4%

Lisäys vielä että noin 26000€ Luxury varusteilla sisältäen myyjän kulut.


Lisätään vielä sekin että lataushybridi tulossa ilmeisesti syksyllä. Saa nähdä miten hinnoiteltu.

Itse en ole oikein näiden Kiinalaisten suhteen lämmennyt ja monesti olen kuullut sanonnan että "köyhän ei kannata ostaa halpaa ja huonoa".
 
Viimeksi muokattu:
Bassadonelta saisi i10:n #uusivuodeksi-sopparilla 199€/kk.


Oletko vilkaissut mitä moottoreita i10, i20 ja i30 malleissa?

Kaikki tehokkaimmat pudonneet pois ja i20 mallinkin kohdalla "ei tehdastilauksia"

En tiedä onko joku puutteellinen hinnasto mutta ainakin eilen vielä väitti tämmöistä.Screenshot_20240804_203217_File Viewer.jpgScreenshot_20240804_203149_File Viewer.jpgScreenshot_20240804_203125_File Viewer.jpg
 
Oletko vilkaissut mitä moottoreita i10, i20 ja i30 malleissa?

Kaikki tehokkaimmat pudonneet pois ja i20 mallinkin kohdalla "ei tehdastilauksia"

En tiedä onko joku puutteellinen hinnasto mutta ainakin eilen vielä väitti tämmöistä.

Ehkä Suomen slotit tuotantolinjalla on vähissä?
 
Täällä on ostettu kaksi autoa ja osa autojen hinnasta on rahoituksella.

Toiseen saatiin 4,99% ja toiseen 5,49%
Molemmissa 15e/kk käsittelymaksu.

Autot noin 20k:n arvoisia.
 
Täällä on ostettu kaksi autoa ja osa autojen hinnasta on rahoituksella.

Toiseen saatiin 4,99% ja toiseen 5,49%
Molemmissa 15e/kk käsittelymaksu.

Autot noin 20k:n arvoisia.

Onko tuo normaalia, että autorahoitusten kuukausikulut on noin suuret? Se nostaa vuosikoron aika kovaksi helposti.
 
Aikamoista vedätystähän nuo ovat, saadaan korkoprosentti matalaksi kun sitä siirretään kuukausikuluihin. Esim. Toyota mainostaa 3,5% korkoa, mutta kuluineen se onkin jotain 8,5% luokkaa. Sama noissa "0,99% + kulut" -tarjouksissa, ne kulut nostavat todellisen vuosikoron huomattavasti korkeammalle. Juuri katselin uutta autoa, ja tuli kyllä ikävä niitä vuosien takaisia todellisia nollakorkotarjouksia.

Toyotasta puheen ollen, siellä ei tuntunut noillakaan koroilla olevan tarve myydä niitä, kun käydessä myyjä katsoi että auto on edelleen paikalla ja osoitti oikeaan suuntaan hallissa...
 
Mielipidettä kaivataan, ei ole laina-asiat ominta osaamisaluetta. Tyttökaveri löysi auton ja nyt vertaillaan rahoitusvaihtoehtoja. Autoliikkeen tarjous on:

Auton hinta kaikkine kuluineen 2500€ käsirahan jälkeen: 11 298€
Perustamismaksu: 349€
Korko: 7,50%
Kuukausierät 48kk: 260,65€ + 15€ = 285,65€/kk
Viimeinen suurempi erä: 1 429,80€
Luottokustannukset yhteensä 3 102,34€
Todellinen vuosikorko: 12,13%
Onko tässä nyt kokonaiskustannukset 11 298€ + 3 102,34€ = 14 400,34€

Vertailun vuoksi katsottiin jos ottaisi suoraan OP:stä vakuudettoman lainan (11 300€):
Ei perustamismaksua (OP:n asiakas)
Kuukausierä: 280€
Laina-aika: 4v 3kk
Korko: 5,95% + 3 kk Euribor, nyt tulisi 9,52%
Luotonhoitomaksut: 6€/kk
Todellinen vuosikorko: 11,06%
Arvioidut kokonaiskustannukset: 14 141€, eli luottokustannukset ilmeisesti 2 841€ (14 141 - 11 300)

Kallista lainaa molemmat, mutta suoraan pankista ilmeisesti halvempi (jos Euribor nyt ei ampaise taivaisiin). En oikein hahmota, että miten tuo viimeinen suurempi kuukausierä vaikuttaa tuohon kuvioon? Että onko kokonaisuutena hintaeroa vaan tuo ~260€ 4 vuoden aikana, vai jätänkö jotain nyt huomioimatta? :hmm:

Onko muuten mitään muita etuja rahoitus suoraan autoliikkeestä vs. laina pankista ja ostaminen omaksi? Ainakin vakuutuksen kanssa vapaampaa, kun auto ostetaan suoraan omaksi eikä rahoitusyhtiö omista sitä. Muita käytännön eroja?
 
Viimeksi muokattu:
Aika ryöttäinen tvk. Millainen auto, mitä etsitään?

Kun uusiakin saa melkein ilmaisella rahoituksella niin verrataanpa porukassa, että mikä tulis järkevämmäksi.
 
Suurempi viimeinen erä vaikuttaa siten että jos verrataan samanlaiseen rahoitukseen, mutta tasaerin, pääomavelkaa on pidemmän aikaa enemmän, joten koron osuuskin on silloin isompi.
Autorahoituksissahan se koron osuus maksusta on suurin heti alkuun ja luonnollisesti silloin isoin osa korostakin tulee maksuun kun pääomavelka on suurimmillaan. Jos autoa vaihtaa esim 6kk tai 12kk välein, ei silloin ole suurta merkitystä onko jäännöserä 15 vai 25% kun koron osuus on joka tapauksessa iso. Mutta jos pidät autoa sinne kauden loppuun asti, sillä jonkinlainen merkitys alkaa ollakin.
 
Aika ryöttäinen tvk. Millainen auto, mitä etsitään?

Kun uusiakin saa melkein ilmaisella rahoituksella niin verrataanpa porukassa, että mikä tulis järkevämmäksi.

Reilu vuosi sitten kun auton vaihtoa vakavasti harkitsin, niin tähän samaan törmäsin. Ihan sama mistä kysyi, niin käytettyyn autoon rahoituksen todelliset vuosikorot pyöri tuolla 9,5-12% tienoilla. Pieneen lainaan nuo kk-kulut ja perustamismaksut on suhteessa isompia, niin osittain silläkin selittyy tuo iso tvk. Vaikka onhan se iso, ei käy kieltäminen. Ford Fiestaan tykästyi ja löytyi jo hyvän oloinen yksilö. Sen verran pienet tulot hänellä, että uuden +20k€ auton ostaminen ei ole tässä kohtaa realistista, mutta jonkun kulkineen tarvii, jonkun muun kuin tonnin pommin. Tuollaiseen ~10k€ suht uuteen pikkuautoon pienillä kilsoilla päädyttiin, niin ei tarvi heti olla huoltamassa muttei tarvi ottaa myöskään ihan kohtuutonta määrää lainaa suhteessa tuloihin.

Suurempi viimeinen erä vaikuttaa siten että jos verrataan samanlaiseen rahoitukseen, mutta tasaerin, pääomavelkaa on pidemmän aikaa enemmän, joten koron osuuskin on silloin isompi.
Autorahoituksissahan se koron osuus maksusta on suurin heti alkuun ja luonnollisesti silloin isoin osa korostakin tulee maksuun kun pääomavelka on suurimmillaan. Jos autoa vaihtaa esim 6kk tai 12kk välein, ei silloin ole suurta merkitystä onko jäännöserä 15 vai 25% kun koron osuus on joka tapauksessa iso. Mutta jos pidät autoa sinne kauden loppuun asti, sillä jonkinlainen merkitys alkaa ollakin.

Tarkoitus on pitää autoa nyt ainakin ~2 vuotta, ehkä pidempäänkin ehkä ei. Kumpi vaihtoehto sinusta kuulostaa noista järkevämmältä, jos pitää tuon ~2 vuotta? Löytyyköhän jostain suoraan laskuri, mikä osais suoraan laskea nuo luottokustannukset per kuukausi :hmm: Voisi sillä vertailla miten kustannukset jakautuvat luoton ajalle ja missä kohtaa menee raja, että toinen muuttuu halvemmaksi kuin toinen.
 
Tarkoitus on pitää autoa nyt ainakin ~2 vuotta, ehkä pidempäänkin ehkä ei. Kumpi vaihtoehto sinusta kuulostaa noista järkevämmältä, jos pitää tuon ~2 vuotta? Löytyyköhän jostain suoraan laskuri, mikä osais suoraan laskea nuo luottokustannukset per kuukausi :hmm: Voisi sillä vertailla miten kustannukset jakautuvat luoton ajalle ja missä kohtaa menee raja, että toinen muuttuu halvemmaksi kuin toinen.
Tuollaisilla koroilla se laina kannattaa lyhentää vain niin nopeasti kuin pystyy. Eli:
- Minimimäärä lainaa
- Niin tiukka maksusuunnitelma kuin pystyy
- Pienin mahdollinen viimeinen erä
 
Mielipidettä kaivataan, ei ole laina-asiat ominta osaamisaluetta. Tyttökaveri löysi auton ja nyt vertaillaan rahoitusvaihtoehtoja. Autoliikkeen tarjous on:

Auton hinta kaikkine kuluineen 2500€ käsirahan jälkeen: 11 298€
Perustamismaksu: 349€
Korko: 7,50%
Kuukausierät 48kk: 260,65€ + 15€ = 285,65€/kk
Viimeinen suurempi erä: 1 429,80€
Luottokustannukset yhteensä 3 102,34€
Todellinen vuosikorko: 12,13%
Onko tässä nyt kokonaiskustannukset 11 298€ + 3 102,34€ = 14 400,34€

Vertailun vuoksi katsottiin jos ottaisi suoraan OP:stä vakuudettoman lainan (11 300€):
Ei perustamismaksua (OP:n asiakas)
Kuukausierä: 280€
Laina-aika: 4v 3kk
Korko: 5,95% + 3 kk Euribor, nyt tulisi 9,52%
Luotonhoitomaksut: 6€/kk
Todellinen vuosikorko: 11,06%
Arvioidut kokonaiskustannukset: 14 141€, eli luottokustannukset ilmeisesti 2 841€ (14 141 - 11 300)

Kallista lainaa molemmat, mutta suoraan pankista ilmeisesti halvempi (jos Euribor nyt ei ampaise taivaisiin). En oikein hahmota, että miten tuo viimeinen suurempi kuukausierä vaikuttaa tuohon kuvioon? Että onko kokonaisuutena hintaeroa vaan tuo ~260€ 4 vuoden aikana, vai jätänkö jotain nyt huomioimatta? :hmm:

Onko muuten mitään muita etuja rahoitus suoraan autoliikkeestä vs. laina pankista ja ostaminen omaksi? Ainakin vakuutuksen kanssa vapaampaa, kun auto ostetaan suoraan omaksi eikä rahoitusyhtiö omista sitä. Muita käytännön eroja?
Jos mahdollista, niin maksa koko auto kerralla ja säästät sen 3 tonnia rahoituskuluja, etenkin jos meinaat pitää sitä vain hetken tai maksaa muuten nopeasti. Todennäköisesti ei ole mahdollisuutta siihen kun rahoitusta/lainaa mietit. Itse juuri kakkos auto maksettiin suoraan juuri samasta syystä kun todellinen vuosikorko oli 11-12%.
 
Mites tuossa tilanteessa tuntuis nuo uusi vuodeksi tai melkein uusi vuodeksi diilit, ehkäpä tuo jälkimmäinen tässä tapauksessa. :hmm:

Alkuun mietittiin juurikin noita diilejä. Ei vaan oikein tunnu löytyvän sopivaa järkevään hintaan, tuollaista Hyundai i20:stä käytiin katsomassa, muttei tuntunut sopivalta. Tyttökaverille eka auto, niin vakuutus noihin on myös aika suolaisen hintainen, niin yllättävän kalliiksi tulee nuokin kokonaisuudessaan.

Johan meni hankalaksi. Eipä se kohta auta kuin laittaa maksimi käsiraha mikä irtoaa, mahdollisimman lyhyt laina-aika ja purra hammasta lainakulujen kanssa...
 
Onko muuten mitään muita etuja rahoitus suoraan autoliikkeestä vs. laina pankista ja ostaminen omaksi? Ainakin vakuutuksen kanssa vapaampaa, kun auto ostetaan suoraan omaksi eikä rahoitusyhtiö omista sitä. Muita käytännön eroja?
Saattaa olla, että mahdolliset ylimääräiset lyhennykset onnistuvat helpommin pankkilainaan kuin rahoitukseen. Pankkilainaan helpoimmillaan omassa verkkopankissa. Pankit on myös hyviä huolehtimaan siitä, että lainaerät tulevat automaattisesti maksettua. Ei tarvitse maksella erikseen rahoitusyhtiön lappuja.

Jos vaihtaa autoa ja pankin 0€ perustamiskulut pysyy, niin ei tule lisäkuluja. Rahoituksella maksat aina perustamiskulut.

Jos autolla haluaa poiketa ulkomailla, siihen pitää aina pyytää rahoitusyhtiöltä (maksullinen) lupa. Muutenkin, oma auto on oma eikä rahoitusyhtiön. Ei tarvitse tavata sopimusehdoista saako sitä tai tätä.
 
Pankin vakuudettomassa luotossa kannattaa huomioidä, että auto kun ei ole lainan vakuutena ja sen omistaa itse voi vetää riskillä ja ei ottaa kaskovakuutusta ja säästää siinä sitten. Toki siinä sitten isommassa kolarissa jää laina mutta ei enää ole ehjää autoa ja kallis korjaus omaan piikkiin. Rahoituksella auto on rahoitusyhtiön omaisuutta ja itse on vain haltijana ja rahoitusyhtiö vaatii siihen kaskon.
 
Pankin vakuudettomassa luotossa kannattaa huomioidä, että auto kun ei ole lainan vakuutena ja sen omistaa itse voi vetää riskillä ja ei ottaa kaskovakuutusta ja säästää siinä sitten. Toki siinä sitten isommassa kolarissa jää laina mutta ei enää ole ehjää autoa ja kallis korjaus omaan piikkiin. Rahoituksella auto on rahoitusyhtiön omaisuutta ja itse on vain haltijana ja rahoitusyhtiö vaatii siihen kaskon.
Juuri näin, kolarin jälkeen suoraan hinausautolla vaan paaluun.
 
Pankin vakuudettomassa luotossa kannattaa huomioidä, että auto kun ei ole lainan vakuutena ja sen omistaa itse voi vetää riskillä ja ei ottaa kaskovakuutusta ja säästää siinä sitten. Toki siinä sitten isommassa kolarissa jää laina mutta ei enää ole ehjää autoa ja kallis korjaus omaan piikkiin. Rahoituksella auto on rahoitusyhtiön omaisuutta ja itse on vain haltijana ja rahoitusyhtiö vaatii siihen kaskon.

Lähtisin ehkä hakemaan arjen säästöjä ensisijaisesti jostain muualta kuin pätkällä ostetun auton kaskovakuutuksesta. Toki riippuu hieman auton arvostakin, mutta jos laina on vähänkin isompi niin en kyllä lähtisi kokeilemaan.
 
Mulla ei ole täyskaskoa ollut kyllä herra ties koska. Varmaan yhden 10 000e säästänyt sillä vuosien varrella. Kalleimmissa vehkeissä on toki ollut, mutta olen tuollaisilla 20-25te autoillakin ajellut ilman kaskoa enkä ole asiasta kauheasti ressannut. Nyt aletaan olla siinä tilanteessa ettei sitä oikein kannata enää ottaakaan, kun on jo noin iso säästö tullut.
 
Mulla ei ole täyskaskoa ollut kyllä herra ties koska. Varmaan yhden 10 000e säästänyt sillä vuosien varrella. Kalleimmissa vehkeissä on toki ollut, mutta olen tuollaisilla 20-25te autoillakin ajellut ilman kaskoa enkä ole asiasta kauheasti ressannut. Nyt aletaan olla siinä tilanteessa ettei sitä oikein kannata enää ottaakaan, kun on jo noin iso säästö tullut.

Alle viiden tonnin autoilla olen ajanut pelkällä liikennevakuutuksella. Viimeisin osakasko taisi olla reilun satasen ja nykyisen auton täyskasko liikennevakuutuksen kanssa täysillä bonuksilla on jotain päälle 400 euroa vuodessa. Kerran olen päässyt tuota kaskoa hyödyntämäänkin, joten jotain hyötyä siitäkin on ollut.

Kuten sanottua, keksin aika paljon parempiakin säästökohteita, mutta kukin toki arvottaa asiat itse.
 
Vakuutuksissa vaikuttaa niin moni asia ettei yleispätevää ohjetta ole vaan kannattaa itse vertailla ja katsoa. Esim. toiseen autoon (24vuotta vanha ja arvo ehkä 1000-1500€) liikennevakuutus 209€/vuosi ja osakaskosta 70€ lisää. Sisältää lasiturvan (tämä oli tyhmä veto koska omavastuu kuitenkin 200€, mutta toisaalta maksoi 7€/vuosi lisää) mutta "autopalveluturva" taas tuollaisella on erittäin hyödyllinen jos ja kun matka katkeaa. Täyskaskolla olisi saanut lisäksi korvauksen autosta jos itse tyrii, mutta tuon arvoisella sillä ei ole mitään merkitystä. Mielestäni mitään muuta ei osakaskosta puutu verrattuna täyskaskoon. Tämä OP:lla.
 
Mikähän tällaisessa tarjouksessa mahtaa olla jujuna? Ford Focus 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155hv (kevythybridi) A7 Titanium Wagon JNJ-460

Ei aloitusmaksua eikä toimituskuluja, korko pyöreät 0%. Auton hinta on toki pari tonnia kalliimpi kuin valmistajan listahinta, mutta ei siitä todelliseksi vuosikoroksi ihan kauheasti jää esim. 48kk maksuilla. Kuukausittaisia luoton-/tilinhoitomaksuja tuossa ei taideta mainita, joten voiko olettaa ettei niitäkään sitten ole.

Vielä se valmistajan hinnasto: https://www.ford.fi/content/dam/gux...18/PL-Ford_Focus_Asiakashinnasto_MV2022.5.pdf
 
Fr0d tukee rahoitusta kun lopetettava malli, samalla lailla vielä keväällä oli lähes nollakorkotarjous e-musselle kun yritettiin myydä vanhaa mallia ulos kun syksyllä tulee päivitetty versio.
 
Mikähän tällaisessa tarjouksessa mahtaa olla jujuna? Ford Focus 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155hv (kevythybridi) A7 Titanium Wagon JNJ-460

Ei aloitusmaksua eikä toimituskuluja, korko pyöreät 0%. Auton hinta on toki pari tonnia kalliimpi kuin valmistajan listahinta, mutta ei siitä todelliseksi vuosikoroksi ihan kauheasti jää esim. 48kk maksuilla. Kuukausittaisia luoton-/tilinhoitomaksuja tuossa ei taideta mainita, joten voiko olettaa ettei niitäkään sitten ole.

Vielä se valmistajan hinnasto: https://www.ford.fi/content/dam/gux...18/PL-Ford_Focus_Asiakashinnasto_MV2022.5.pdf
Ihan listahintainen tuo näyttää olevan, autossa on ainakin parilla tonnilla normi titaniumin päälle varusteita (tai ero korkeintaan jotain pari sataa).
 
Ei helvetti. 36 000e litraisesta focuksesta.
Siis kuka noita oikein ostaa?

Tämäpä tämä. Tosin kun tuotteen hinnoittelee yläkanttiin ja laittaa siihen vielä 25% päälle, niin pystyy myöntämään halvan rahoituksen jokaiselle myymälään kävelevälle tuulipuvulle.

Huhtikuussa 2021 sai vielä tuollaisen kevythybridin manuaalilootalla ja Titanium-varustelulla 5k€ halvemmalla kuin nykyään...

 
Mitä nyt tässä tutkaillut kakkosauton vaihtamista, niin kautta linjan on jokaisen automallin hinta noussut enemmän tai vähemmän. Ei siitä kauaa ole kun Golfin sai 20-25 tonnilla ja nyt on karsitulla manuaali-viistoperällä hintaa 30 tonnia, farkulla (automaatti) 35 tonnia. E-mersua sai vielä 2019 jollain 50-55 tonnilla ja nyt on alkaen hinta 68 tonnia.

Minkäs teet, kaikki kallistuu. Siksi joku siis ehkä maksaa litraisesta Focuksesta, ei helvetti, 36 000 euroa.
 
Minkäs teet, kaikki kallistuu. Siksi joku siis ehkä maksaa litraisesta Focuksesta, ei helvetti, 36 000 euroa.

Tämä. Joskus 2020-2021 uuden karvalakki focuksen sai reilulla 25 tonnilla ja vielä nollakorolla. Meinasin jo vetää liipasimesta, mutta nuukana ukkona ajattelin, että vanha focus menee vielä vuoden tai kaksi pienillä korjauksilla ennen kun pistetään paaliin. :D

Noissa nykyisissä focuksissa hintaa nostaa muutaman tonnin se, että ne on kaikki kevythybrideitä. Hölmö ratkaisu olla tarjoamatta perus bensaturboa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom