Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Polestar 3 Launch Edition Drivalialta myyty loppuun.

No ei ihme tuolla hinnalla.

Kokoajan mielessä polttanut P2:n liisaaminen 15tk vuosittaisilla kilometreillä. Oikeastaan ainut syy olla ottamatta tuota jo nyt on se, että tämän hetkiseen elämäntilanteeseen tämä sopii aika huonosti. Jos olisi ollut pari vuotta sitten tai ehkä pari vuotta tulevaisuudessa, olisin varmaan jo tarttunut syöttiin. Juuri nyt tuota lisäkustannusta en elämääni kaipaa, vaan 8,5 vuotta vanhalla autolla yhä mennään.

En vieläkään tajua miten tuo voi olla niin halpa. Vertailun vuoksi Polestarin sivuilta jos rakentaa 2 samoilla spekseillä, eli RWD Long Range, Midnight väri, Climate paketti, talvirenkaat ja latauskaapelit. Leasing maksaa 24kk ajalta 1196€/kk.

1726648187451.png



Jos taas ottaisi osamaksulla ja Polestarin tarjoamalla 0,49% korolla, mutta samalla tavalla ilman käsirahaa ja 24kk jaksolla, kustantaa tämä 1005€/kk ja rahoitusjakson päätteeksi odottaa vielä lähes 35 000€ loppuvelka:

1726648303764.png


Käsi pystyyn jonka mielestä loppuvelan voi kuitata 2-vuoden päästä myymällä auto tuohon tai parempaan hintaan?

Eli tätä kun vertaa tuohon 509€/kk 24kk ajan 15 000km vuodessa niin ei mene minun matikkapäähän sisälle miten tämä on kannattavaa liiketoimintaa. Xi Jinpingin tililtä ottavat erotuksen? :-D
 
No ei ihme tuolla hinnalla.

Kokoajan mielessä polttanut P2:n liisaaminen 15tk vuosittaisilla kilometreillä. Oikeastaan ainut syy olla ottamatta tuota jo nyt on se, että tämän hetkiseen elämäntilanteeseen tämä sopii aika huonosti. Jos olisi ollut pari vuotta sitten tai ehkä pari vuotta tulevaisuudessa, olisin varmaan jo tarttunut syöttiin. Juuri nyt tuota lisäkustannusta en elämääni kaipaa, vaan 8,5 vuotta vanhalla autolla yhä mennään.



Käsi pystyyn jonka mielestä loppuvelan voi kuitata 2-vuoden päästä myymällä auto tuohon tai parempaan hintaan?

Eli tätä kun vertaa tuohon 509€/kk 24kk ajan 15 000km vuodessa niin ei mene minun matikkapäähän sisälle miten tämä on kannattavaa liiketoimintaa. Xi Jinpingin tililtä ottavat erotuksen? :-D

Miettinyt samaa, mutta mistä katsot tuossa olevan myös Climate-paketin? Onkohan miten iso ongelma, että tuossa ei ole lämpöpumppua - saakohan sen talvella lämpöiseksi niin nopeasti ilman sitä?
 
Saa. Lämpöpumpun funktio on säästää lämmityksessä sähköä jotain 1 kWh/100 km tai muuta yhtä vähäpätöistä. Ainakin näissä Geelyissä.
 
Miettinyt samaa, mutta mistä katsot tuossa olevan myös Climate-paketin? Onkohan miten iso ongelma, että tuossa ei ole lämpöpumppua - saakohan sen talvella lämpöiseksi niin nopeasti ilman sitä?

Taitaa Climate paketti sisältyä kaikkii uusin 2 tilauksiin. Hassusti Drivalian sivuilla tuota ei tosiaan erikseen mainita, mutta jos katsoo kampanjaa Polestarin sivuilta, se kyllä mainitaan sisältyvän:
 
Tämmöinen pisti silmään. Itse autosta ei mitään käryä.
Saat nyt jopa 10 000 €:n ylimääräisen hyvityksen autostasi vaihdossa uuteen Mazda MX-30 R-EV -lataushybridiautoon! Nyt huippuedullisesti vain 199 €/kk, 0,99 % korolla + kulut.

Kampanja on voimassa 31.10.2024 asti.
 
Miksi Polestar-leasing on niin edullinen?

Eli tätä kun vertaa tuohon 509€/kk 24kk ajan 15 000km vuodessa niin ei mene minun matikkapäähän sisälle miten tämä on kannattavaa liiketoimintaa. Xi Jinpingin tililtä ottavat erotuksen? :-D

Arvaan, että valmistajalla on vaikeuksia saada autoja menemään. Kuluttajahintoja ei pudoteta, jottei tule "ostin Teslan, hinta tippui seuraavalla viikolla 20 kiloa" -itkupotkuraivareita. Leasing-yhtiölle voi sensijaan offloadata autoja vähän halvemmallakin eikä kukaan luultavasti kiinnitä huomiota ko. asiaan.
 
Tämmöinen pisti silmään. Itse autosta ei mitään käryä.
Saat nyt jopa 10 000 €:n ylimääräisen hyvityksen autostasi vaihdossa uuteen Mazda MX-30 R-EV -lataushybridiautoon! Nyt huippuedullisesti vain 199 €/kk, 0,99 % korolla + kulut.

Kampanja on voimassa 31.10.2024 asti.
mitenhän tuo 10 000 € lisähyvitys käytännössä toteutuu? Otan toisesta liikkeestä saman hintaiseen autoon vaihtotarjouksen ja se on 10 000 € vähemmän? Nettiautossa vastaavasta autosta kuin minulla pyydetään esim. 10k€ ja hyvitys vaikka 18k€ (liikkeen kate huomioiden)? Harmi vaan, että tuo wankel moottori joka tuossa taitaa olla, on niin janoinen, että kun akku loppu, bensaa palaa todella paljon.. Moottori lehden koeajon perusteella akku tyhjänä 8-11l/100km, aikamoinen saavutus nykyaikaiselle autolle.
 
Viimeksi muokattu:
Tämmöinen pisti silmään. Itse autosta ei mitään käryä.
Saat nyt jopa 10 000 €:n ylimääräisen hyvityksen autostasi vaihdossa uuteen Mazda MX-30 R-EV -lataushybridiautoon! Nyt huippuedullisesti vain 199 €/kk, 0,99 % korolla + kulut.

Kampanja on voimassa 31.10.2024 asti.

MX-30 on mielenkiintoinen konsepti. Enemmän akkukapasiteettia päivittäisajoon kuin tavallisissa plugareissa, jolloin pidempikin työmatka onnistuu ainakin melkein kokonaan sähköllä olosuhteista riippumatta ja tarvittaessa voi jatkaa REX:llä. Harmillisesti pikalatausteho on vain 40 kW, jolloin sähköinen matkanteko ei onnistu sähköauton tavoin. Vaikka unelmahan olisi nimenomaan kunnon sähköauto REX:llä, jotta ei tarvitse jäädä jonottamaan laturia joululiikenteessä eikä kärsiä kantama-ahdistusta, mutta jotta melkein kaikki ajot voi silti ajaa sähköllä. Liian kallis suhteessa siihen mitä auto tarjoaa, IMHO.
 
Polestar 4 Pilot- ja Plus-paketeilla nousee 799 € / kk hintaa 15tkm / v ajosuoritteella, mikä alkaa olla vähän suolainen.

Harmi, kun Polestar 2:sta ei ole Dual Motor -versiona mitään tarjouksia. Tuollainenkin kelpaisi, mutta vajaavetoisena ei välttämättä kiinnosta.
 
Hulluja Pösöjä olisi tarjolla MelkeinUusi-"leasingillä" hintaan 279€/kk. Määräaikaishuollot sisältyy hintaan.

 
Tämmöinen pisti silmään. Itse autosta ei mitään käryä.
Saat nyt jopa 10 000 €:n ylimääräisen hyvityksen autostasi vaihdossa uuteen Mazda MX-30 R-EV -lataushybridiautoon! Nyt huippuedullisesti vain 199 €/kk, 0,99 % korolla + kulut.

Kampanja on voimassa 31.10.2024 asti.

Tämä olikin LATUShybridi. Se selittää alennuksen. :rofl:.

On taas vuoden loppupuoliskolla monenlaista tarjousta. Polestarilla rahoituskampanjaa, Hyundailla jopa 0% osaan sähköjä ja muihinkin malleihin kovia tarjouksia. Kia noin 2% korkoa varastoautoihin.

Taitaa olla niin että mikä tahansa uusi (varastoauto ainakin) lähtee nyt edullisella korolla jos vertaa pariin edelliseen vuoteen.
 
Polestar 2 on tuossa liipaisimella 15tkm/v ajomäärällä, mutta laitoin vielä kyssärin onko mahdollista lisätä koukkua mukaan.
Tuo hinnoittelu menee oudosti: 10tkm 479€, +5tkm 30€, + 5tkm 80€, +5tkm +40€.

15tkm sopimuksessa ylittävät kilometrit maksaa 0,1172€. Eli jos ottaa 20tkm sopparin, hinta on vuodessa 7086€. 15tkm sopimus + 5tkm ylitykset 6694€. Onko kellään kokemusta näistä, kun sopimuksessa on nuo ylityskilometrien hinta sekä erikseen maininta, että jos näyttää että kilometrit tulee ylittymään niin sitten kk-maksua säädetään. Ylityksestä pitää olla 3kk etukäteen yhteydessä vai voinko vain todeta, että vikassa kuussa tuli vain ylimääräinen pidempi reissu ettei noita kk-maksuja aleta korottamaan?
 
Polestar 2 on tuossa liipaisimella 15tkm/v ajomäärällä, mutta laitoin vielä kyssärin onko mahdollista lisätä koukkua mukaan.
Tuo hinnoittelu menee oudosti: 10tkm 479€, +5tkm 30€, + 5tkm 80€, +5tkm +40€.

15tkm sopimuksessa ylittävät kilometrit maksaa 0,1172€. Eli jos ottaa 20tkm sopparin, hinta on vuodessa 7086€. 15tkm sopimus + 5tkm ylitykset 6694€. Onko kellään kokemusta näistä, kun sopimuksessa on nuo ylityskilometrien hinta sekä erikseen maininta, että jos näyttää että kilometrit tulee ylittymään niin sitten kk-maksua säädetään. Ylityksestä pitää olla 3kk etukäteen yhteydessä vai voinko vain todeta, että vikassa kuussa tuli vain ylimääräinen pidempi reissu ettei noita kk-maksuja aleta korottamaan?

Itse kyselin tuosta kilometrimäärän ylityksestä myös ja totesin lisäkilsat halvoiksi. Tosin tässä kannattaa huomioida, että sopimus ehtojen mukaan toteutuneet kilometrit eivät saa ylitää 10% sovitusta. En tiedä voiko kilometrimäärää säätää jälkikäteen.

1727336507531.png
 
Tää on ehkä vähän hassu kysymys, enkä tiedä onko tämä ihan paras mahdollinen ketju asiasta keskusteluun, mutta eniwei: tässä vähän näyttää siltä, että olisin mahdollisesti ekaa kertaa elämässäni uutta autoa ostamassa. Kuinka paljon noiden uusien autojen hinnoissa on tinkivaraa ja miten tämä ilmenee? Käytettyjen autojen puolella on toki tullut vähän hinnasta ja/tai rahoituskorosta tingittyä, mutta mitenkäs uudet? Toki jos ostaa vaikka Teslan, niin mitään tinkivaraa ei taida olla, vaan autot menee listahinnalla kliksuttelemalla, mutta mites nämä perinteisemmät merkit, jotka ostetaan jonkun autoliikkeen kautta? Tiedän toki, että varusteita, talvirenkaita ym. on saatu tingattua "kaupan päälle", mutta lähinnä vähän vaan yritän hahmottaa näiden tinkausten magnitudia. Oletteko saaneet ihan listahintaa alas tai vielä jotain listattua "korkotarjousta" alempaa korkoa? Jos kyllä niin kuinka paljon, noin suurinpiirtein?
 
Hintoihin ei ole koskaan koskettu, vaihtarin hyvitystä ja korkoa on saanut tingattua paremmaksi ja renkaita ja semmoista. Neljä uutta autoa ostanut ja kymmenkertaisen määrän tarjouksia pyöritellyt eri merkkien kanssa.

Ainoan kerran sai kaveri tingattua myyntihintaa alaspäin kun piti saada auto hankintatuen alle. Silloin vaihtarin hyvitys hinnoiteltiin vastaavasti sitten reilusti alakanttiin.
 
Tää on ehkä vähän hassu kysymys, enkä tiedä onko tämä ihan paras mahdollinen ketju asiasta keskusteluun, mutta eniwei: tässä vähän näyttää siltä, että olisin mahdollisesti ekaa kertaa elämässäni uutta autoa ostamassa. Kuinka paljon noiden uusien autojen hinnoissa on tinkivaraa ja miten tämä ilmenee? Käytettyjen autojen puolella on toki tullut vähän hinnasta ja/tai rahoituskorosta tingittyä, mutta mitenkäs uudet? Toki jos ostaa vaikka Teslan, niin mitään tinkivaraa ei taida olla, vaan autot menee listahinnalla kliksuttelemalla, mutta mites nämä perinteisemmät merkit, jotka ostetaan jonkun autoliikkeen kautta? Tiedän toki, että varusteita, talvirenkaita ym. on saatu tingattua "kaupan päälle", mutta lähinnä vähän vaan yritän hahmottaa näiden tinkausten magnitudia. Oletteko saaneet ihan listahintaa alas tai vielä jotain listattua "korkotarjousta" alempaa korkoa? Jos kyllä niin kuinka paljon, noin suurinpiirtein?
Aivan tapauskohtaista.
Jälleenmyyjillä on erilaiset marginaalit, erilaiset ansaintamallit, mahdolliset takapotkut tai muut "kaalimato" tyyppiset mallit, joissa kokonaiskate uudesta autosta voi tulla 5-6 eri asiasta. Riippuu ihan täysin milloin olet autoa ostamassa, mitä autoa, miltä myyjältä etc.
Jos nyt nyrkkisääntönä pidetään, että jos saat 5% tingattua suoralla kaupalla uudesta autosta, niin ei se yleensä ainakaan huono kauppa ole.
 
Suomeen on avautumassa (Jyväskylään) ensimmäinen vetytankkausasema.
Aluksi tarkoitus on tankata viittä kaupunkiliikenteeseen tulevaa vetykaasubussia, mutta se soveltuu myös pienempien ajoneuvojen tankkaamiseen.

 
Miettinyt samaa, mutta mistä katsot tuossa olevan myös Climate-paketin? Onkohan miten iso ongelma, että tuossa ei ole lämpöpumppua - saakohan sen talvella lämpöiseksi niin nopeasti ilman sitä?

Taitaa olla niin että lämpöpumppu lämpeää hitaammin. Sen pitää ensin kehittää kylmäainetta pumppaamalla se lämpöero kennoon. Vastus kuumenee verrattaen salamannopeasti.

Ei sillä ilpilläkään mahdottoman kauan mene mutta jos nyt lämmitysnopeutta vain verrataan niin sähkövastus on voittamaton.
 
.Oletteko saaneet ihan listahintaa alas tai vielä jotain listattua "korkotarjousta" alempaa korkoa? Jos kyllä niin kuinka paljon, noin suurinpiirtein?
Korosta saa yleensä vähän pois pyytämällä. Jos auto on mallisarjan viimeinen tjms niin alennus voi lähennellä 10%. Vanhan ajan kunnon alennuksia ei enää saa.

Kun ostat ensimmäistä uutta autoa ja mahdollisesti ei ole vaihtoautoa tai olet myynyt sen erikseen suosittelen seuraavaa:

1. Valitse auto minkä haluat

2. Valitse varusteet, suosi karvalakkimallia jos mahdollista

3. Lähetä tarjouspyyntö sähköpostilla jokaiselle merkin myyjälle

4. Valitse 3 parasta tarjousta ja soittele vielä tiukka hinta

5. Valitse paras (~halvin) ja osta
 
Ehdottomasti kannattaa soittaa, ainakin toisella kierroksella viimeistään. Pääset höpöttämään myyjälle ja saat paljon enemmän irti ja huomaat heti sen haluaako myyjä tehdä kauppaa vai onko vain asenteella "kyllä tän joku ostaa "

Myyjissä on niin paljon eroa että sitä ei usko ennenkuin muutaman liikkeen kiertää. Osa on valmiita vaikka mihin ja soittelevat iltaisinkin (kyllä, paras on minulle LAUANTAINA aloituksella "laitan tässä hallin ovia kiinni niin rupesin soittelemaan") ja toisia et saa koskaan kiinni. Hyundain kauppiasta tavoittelin kerran kolmeen otteeseen ja totesin sitten että myydään näitä toisessakin liikkeessä.
 
Korosta saa yleensä vähän pois pyytämällä. Jos auto on mallisarjan viimeinen tjms niin alennus voi lähennellä 10%. Vanhan ajan kunnon alennuksia ei enää saa.

Kun ostat ensimmäistä uutta autoa ja mahdollisesti ei ole vaihtoautoa tai olet myynyt sen erikseen suosittelen seuraavaa:

1. Valitse auto minkä haluat

2. Valitse varusteet, suosi karvalakkimallia jos mahdollista

3. Lähetä tarjouspyyntö sähköpostilla jokaiselle merkin myyjälle

4. Valitse 3 parasta tarjousta ja soittele vielä tiukka hinta

5. Valitse paras (~halvin) ja osta

Vaihtoauto löytyy. Ilmeisesti sitäkin kautta voi saada "alennusta", että vanhasta autosta saa tavallaan "liikaa" vaihdossa?
 
Myyjissä on niin paljon eroa että sitä ei usko ennenkuin muutaman liikkeen kiertää. Osa on valmiita vaikka mihin ja soittelevat iltaisinkin (kyllä, paras on minulle LAUANTAINA aloituksella "laitan tässä hallin ovia kiinni niin rupesin soittelemaan") ja toisia et saa koskaan kiinni. Hyundain kauppiasta tavoittelin kerran kolmeen otteeseen ja totesin sitten että myydään näitä toisessakin liikkeessä.
Tätä lukeville (aloitteleville) myyjille sitten myös tiedoksi että myynti on taitolaji ja pitää myös tietää koska luovuttaa. Eräs autokauppias lähetti häiritsevän pitkään "osta, osta" tekstiviestejä perään vielä sen jälkeen kun olin ilmoittanut että kauppoja ei tule. Ei jäänyt oikein hyvä kuva.
 
Halpa? 58-62 tonnia autosta jossa on kahden vuoden takuu ja paska jälkimarkkinointi - VAG life. Pahimmassa tapauksessa voi kolmantena vuonna tulla yli kymppitonnin lisälasku korjauksista. En ainakaan omalla rahalla ostaisi mutta en olekkaan viettänyt lapsuutta VW:n takapenkillä. Ymmärrän kyllä nostalgia-aspektin.
 
Volkkarin sähköautot on sellaisia mitä ehkä itse nimenomaan suosisin. Tuo MEB-alusta kun on melko korjauskelpoinen kuitenkin, kun pohjalevyä saa erikseen ja akkumoduulitkaan ei ole niin vaikea vaihdattaa.

Volkkarin paska mainehan taitaa liittyä monimutkaiseen polttomoottori-, vaihteisto- ja saastelaitetekniikkaan ja sen hajoamiseen, joten en nyt näkisi että akku, sähkömoottori ja joku alennusvaihde olisi heti leviämässä. Muutenhan nuo on ihan perus corollaa laadun puolesta.

Omasta ID.3:sta en ainakaan löydä muuta pahaa sanottavaa kuin nuo onnettomat koiranluut mutta aika halpa osa se on nykyautossa.
 
Volkkarin sähköautot on sellaisia mitä ehkä itse nimenomaan suosisin. Tuo MEB-alusta kun on melko korjauskelpoinen kuitenkin, kun pohjalevyä saa erikseen ja akkumoduulitkaan ei ole niin vaikea vaihdattaa.

Volkkarin paska mainehan taitaa liittyä monimutkaiseen polttomoottori-, vaihteisto- ja saastelaitetekniikkaan ja sen hajoamiseen, joten en nyt näkisi että akku, sähkömoottori ja joku alennusvaihde olisi heti leviämässä. Muutenhan nuo on ihan perus corollaa laadun puolesta.

Omasta ID.3:sta en ainakaan löydä muuta pahaa sanottavaa kuin nuo onnettomat koiranluut mutta aika halpa osa se on nykyautossa.
Itselle taas oli Enyaqin jälkeen selvää että seuraava ei ole VAG.
 
Katselin pitkästä aikaa Polestarin sivuja niin näytti olevan kakkosiin 0,49% korko ja 3 ja 4 malleihin 0,99% korko. Lisäksi uusiin kakkosiin oli ainakin sen verran tullut muutoksia, että lämpöpumppu sisältyi automaattisesti autoon ja sisätilojen kiiltävän mustat oli nykyään puujäljitelmää! Omalla ajeltu nyt 20kk ja en voi kun suositella.
 
  • Tykkää
Reactions: mhj
Volkkarin sähköautot on sellaisia mitä ehkä itse nimenomaan suosisin. Tuo MEB-alusta kun on melko korjauskelpoinen kuitenkin, kun pohjalevyä saa erikseen ja akkumoduulitkaan ei ole niin vaikea vaihdattaa.

Volkkarin paska mainehan taitaa liittyä monimutkaiseen polttomoottori-, vaihteisto- ja saastelaitetekniikkaan ja sen hajoamiseen, joten en nyt näkisi että akku, sähkömoottori ja joku alennusvaihde olisi heti leviämässä. Muutenhan nuo on ihan perus corollaa laadun puolesta.

Omasta ID.3:sta en ainakaan löydä muuta pahaa sanottavaa kuin nuo onnettomat koiranluut mutta aika halpa osa se on nykyautossa.
Heikot sähköt ovat olleet jonkunmoinen ongelma pitkähkön aikaa, tyyliin paukkulankaa ovien johtoina. Sähkö-miistä hävis radiosta kaiuttimia, nyt arpovat 1x2 missä vika. Jos jättää epäilykset luotettavuudesta pois, niin yleisellä tasolla kun näitä uutuuksia on koeajanut, niin suunta on kyllä oikea. Vielä kun pääsisivät eroon paskoista ratin napeista yms. kiiltomustasta, mitä id-sarja toi tullessaan. Jotenkin säälittävää, että aiemmassa golfissa oli täysin kelvolliset napit ja ne täysin paskottiin. Volvo tuntuu tekevän tasan saman virheen EX-sarjansa kanssa.
 
Halpa? 58-62 tonnia autosta jossa on kahden vuoden takuu ja paska jälkimarkkinointi - VAG life. Pahimmassa tapauksessa voi kolmantena vuonna tulla yli kymppitonnin lisälasku korjauksista. En ainakaan omalla rahalla ostaisi mutta en olekkaan viettänyt lapsuutta VW:n takapenkillä. Ymmärrän kyllä nostalgia-aspektin.
Mikäs kymppitonnien lasku näissä on t. Vuosi takana takuuttomalla mebillä?
 
Mikäs kymppitonnien lasku näissä on t. Vuosi takana takuuttomalla mebillä?
Samaa ihmettelen, akkutakuu kuitenkin samat 8 vuotta kuin melkein kaikilla muillakin merkeillä. Enkä ole kuullut esim. moottorien porsivan volkkareissa.

Ja virhevastuu toimii 1000% paremmin kuin vaikka Teslalla.
 
Halpa? 58-62 tonnia autosta jossa on kahden vuoden takuu ja paska jälkimarkkinointi - VAG life. Pahimmassa tapauksessa voi kolmantena vuonna tulla yli kymppitonnin lisälasku korjauksista. En ainakaan omalla rahalla ostaisi mutta en olekkaan viettänyt lapsuutta VW:n takapenkillä. Ymmärrän kyllä nostalgia-aspektin.
No tämä ei ole mikään VAG spesifi ongelma, samaa vikaa löytyy monelta muultakin "premium" valmistajalta.
Itse katselin onneksi elämää 1984 Golfin takapekiltä, naapurin Lada haisi pahalle vaikka ei ollut edes käynnissä.
 
Polestar 3 taas tarjolla yksityisleasingilla, hinnat vähän nousseet edellisvuoden malliin verrattuna:
Laskeskelin leasing-Polestarin kuluja omistamiseen verrattuna. Nykyisen 2021 vuosimallin Volvo XC90 arvo AutoVexin mukaan 48 000 euroa, josta velkaa 8 000 euroa. Minun Excel-mallissani yksityisleasing tulee vähemmän kalliiksi kuin nykyisen pitäminen :hmm:

1727943129900.png


Olen laskenut sijoitettavan 40 000 euron bruttovuosituoksi 10%, verot ja pääomasta maksettavat leasing-maksut huomioiden tuottoa tulisi leasing-ajalta 4 064 euroa. Polestarin leasing olisi siis 999 euroa kuukaudessa. Volvon käyttökulut perustuvat viimeisen 12 kk ajalta toteutuneisiin kuluihin, nyt kun takuu on loppunut voisi kuvitella kulujen nykyisestä jopa nousevan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 292
Viestejä
4 439 487
Jäsenet
73 527
Uusin jäsen
Tumbbi97

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom