Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 107
Anteeksi räntti, mutta kuinka neuroepätyypillinen pitää olla, että joka kerta autoon istuessaan näprää lävitse pinnat kovuuden mukaan? :notworthy: Vähän kuin se kuuluisa jalopuuratti Ladassa, ei mitään merkitystä.
Taitaa olla ehkä neurotyypillisintä ikinä saada mielihyvää oletetusta premiuumista ja mukavuudesta, kun on massia millä mällätä. On myös neurotyypillistä saada siitä tunteellisia reaktioita.
 
Liittynyt
26.06.2018
Viestejä
93
Itse ostin auton tässä muutama viikko sitten, niin tuli jonkin verran rahoituksia selvitettyä eri liikkeistä.

Veho MB EQS: 2.99%
Saka: 4.99%
Rinta-jouppi: 4.99%
Porsche center: 4.9%
Autotalo Leppiniemi: 4.49%
Parrotz: 5 - 7%
Amcap: 5.99%
Länsiauto MB EQS: 3.99%


Kiinnostuksen kohteena oli Mersun EQS, Porsche Taycan, BMW iX 50 ja Audi e-tron S joten sellaisista tuli tarjouksia kyseltyä.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 482
Jos kolmen vuoden välein on vaihtamassa sitä autoa uuteen niin sitten se arvonalenema on merkityksellinen tekijä. Olen varmaan poikkeustapaus, mutta tilasin sähköpirssin millä ajelen 100km/suunta työmatkaa sen 50tkm vuodessa, maksan 65 tonnin auton 5 vuodessa kokonaisuudessaan pois, minkä jälkeen toivottavasti auto on edelleen hyvässä kunnossa ja riittävän laadukas pitääkseen uuden autokuumeen sivussa. Tavallaan ajattelen että omassa tapauksessa "kärsin" ~1300e/kk lyhennyksistä sen 5 vuotta, jonka jälkeen ajelen "ilmaiseksi" laadukkaalla autolla. Jäännösarvolla ei ole sitten niin suurta väliä enää.

Nyt olen ajanut tuota työmatkaa tonnin rutkulla, joten todennäköisesti siedän verrattaen hyvin 5 vuotta vanhaa laadukasta, mutta 250tkm ajettua sähköautoa.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 482
Akku on jo parhaat päivänsä nähnyt noilla kilometreilla? Tosin polttis olisi vielä pahempi.
Ei välttämättä jos sitä lataa fiksusti. Saan aina kotona seinään ja suunnitelmissa ajella 20-80 varaustasolla tai esim 30-70 tasolla päivittäin. Akun kestoon vaikuttanee merkittävästi äärivaraustasojen välttäminen. Tottakai asia on tuntematon ja huonojakin akkuja voi tulla vastaan, mutta uskon että niiden keskimääräinen kesto oikein pidettynä on pelättyjä akun paskoontumisia huomattavasti parempi.

EDIT: tai siis onhan se akku parhaat päivänsä nähnyt, mutta uskon että siitä on mahdollisesti saatavissa omassa käytössä vielä riittävästi kilometrejä. Ja jos akku paskoontuu, niin sen uusimalla ~10k hintaan voi saada uuden elämän pirssille.

EDIT2: Ja syy minkä takia haluan itse ajaa sen auton uudesta ~250tkm asti on se että saan itse käytettyä akkua juuri sillä tavalla kuin itse haluan ja mitä odotan sen kestävän. Käytetyssä sähköautossa jää aina riski sille, että käyttäjää ei kiinnosta akun jälleenmyyntikunto ja sitä on käytetty välinpitämättömästi lataamalla aina täyteen ja mahdollisesti pitämällä sitä täydessä latingissa pitkiä aikoja kerrastaan.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 247
Ei välttämättä jos sitä lataa fiksusti. Saan aina kotona seinään ja suunnitelmissa ajella 20-80 varaustasolla tai esim 30-70 tasolla päivittäin. Akun kestoon vaikuttanee merkittävästi äärivaraustasojen välttäminen. Tottakai asia on tuntematon ja huonojakin akkuja voi tulla vastaan, mutta uskon että niiden keskimääräinen kesto oikein pidettynä on pelättyjä akun paskoontumisia huomattavasti parempi.
Itsekin olettaisin että akku on tuolla käytöllä viiden vuoden jälkeen vielä hyvinkin 90% kunnossa ja eroa uuteen ei käytännössä juuri huomaa.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
894
Olen varmaan poikkeustapaus, mutta tilasin sähköpirssin millä ajelen 100km/suunta työmatkaa sen 50tkm vuodessa, maksan 65 tonnin auton 5 vuodessa kokonaisuudessaan pois, minkä jälkeen toivottavasti auto on edelleen hyvässä kunnossa ja riittävän laadukas pitääkseen uuden autokuumeen sivussa.
Rohkea usko omaan mielenlujuuteen. 5 vuoden päästä käsissä auto millä arvoa 10-25 k€ ja 1300 €/kk ylimääräistä rahaa. Monella voisi päästä autokuume yllättämään sivusta.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 530
Nyt tuntuisi, että on aika paljon kaikenlaisia korkotarjouksia pitkästä aikaa. Silloin vuosi sitten kun viimeksi autokaupoilla olin, korot käytännössä lähti jostain yli kuudesta pinnasta (TVK sitten vielä jotain ihan muuta..) mutta nyt on käytettyihinkin aika paljon jotain 2.99-3.99% korkotarjouksia ja uusissa sitten vielä selvästi alempia 0.99-1.99 ja oikeasti matalalla TVK:lla. Liekö sitten sakanneen autokaupan epätoivoa, vai yleisen korkotilanteen muutosta? Niin tai näin, kovasti himottaisi kiesiä vaihtaa täyssähköiseen...
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
511
Nyt tuntuisi, että on aika paljon kaikenlaisia korkotarjouksia pitkästä aikaa. Silloin vuosi sitten kun viimeksi autokaupoilla olin, korot käytännössä lähti jostain yli kuudesta pinnasta (TVK sitten vielä jotain ihan muuta..) mutta nyt on käytettyihinkin aika paljon jotain 2.99-3.99% korkotarjouksia ja uusissa sitten vielä selvästi alempia 0.99-1.99 ja oikeasti matalalla TVK:lla. Liekö sitten sakanneen autokaupan epätoivoa, vai yleisen korkotilanteen muutosta? Niin tai näin, kovasti himottaisi kiesiä vaihtaa täyssähköiseen...
Kuukausittainen käsittelykulu on noussut sitten vastaavasti. Ennen oli jotain 5-7e, nyt pyydellään jopa kahtakymppiä. Korko on siis piilotettu sinne ainakin käytetyissä autoissa. Uusissa on edelleen näkynyt nollakorkoisia myös kk-kulujen osalta, mutta niissä taas on nostettu auton hintaa.. eli mainostettu korko nyt ei vielä kerro mitään. Todellinen vuosikorko on helposti tuplat-triplat siihen mitä mainoksessa lukee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 221

0 korko ja 0 kulut

Tiiä sit voiko millasen vaan uuden auton kasailla.

Oma Focus täytti juuri 5v ja pelkillä huolloilla on menty, niin tämä kyllä houkuttelee.
Kannattaa ottaa toisesta liikkeestä myös tarjous, jossa tuota korkoa ei ole. Siitä näet suoraan mikä on koron todellinen hinta - ota nyt ainakin pari kirikierrosta.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
625
Jos kolmen vuoden välein on vaihtamassa sitä autoa uuteen niin sitten se arvonalenema on merkityksellinen tekijä. Olen varmaan poikkeustapaus, mutta tilasin sähköpirssin millä ajelen 100km/suunta työmatkaa sen 50tkm vuodessa, maksan 65 tonnin auton 5 vuodessa kokonaisuudessaan pois, minkä jälkeen toivottavasti auto on edelleen hyvässä kunnossa ja riittävän laadukas pitääkseen uuden autokuumeen sivussa. Tavallaan ajattelen että omassa tapauksessa "kärsin" ~1300e/kk lyhennyksistä sen 5 vuotta, jonka jälkeen ajelen "ilmaiseksi" laadukkaalla autolla. Jäännösarvolla ei ole sitten niin suurta väliä enää.

Nyt olen ajanut tuota työmatkaa tonnin rutkulla, joten todennäköisesti siedän verrattaen hyvin 5 vuotta vanhaa laadukasta, mutta 250tkm ajettua sähköautoa.
On varmaan melkoinen hyppy, vaikka myös kallis sellainen. :thumbsup:

Ei välttämättä jos sitä lataa fiksusti. Saan aina kotona seinään ja suunnitelmissa ajella 20-80 varaustasolla tai esim 30-70 tasolla päivittäin. Akun kestoon vaikuttanee merkittävästi äärivaraustasojen välttäminen. Tottakai asia on tuntematon ja huonojakin akkuja voi tulla vastaan, mutta uskon että niiden keskimääräinen kesto oikein pidettynä on pelättyjä akun paskoontumisia huomattavasti parempi.

EDIT: tai siis onhan se akku parhaat päivänsä nähnyt, mutta uskon että siitä on mahdollisesti saatavissa omassa käytössä vielä riittävästi kilometrejä. Ja jos akku paskoontuu, niin sen uusimalla ~10k hintaan voi saada uuden elämän pirssille.

EDIT2: Ja syy minkä takia haluan itse ajaa sen auton uudesta ~250tkm asti on se että saan itse käytettyä akkua juuri sillä tavalla kuin itse haluan ja mitä odotan sen kestävän. Käytetyssä sähköautossa jää aina riski sille, että käyttäjää ei kiinnosta akun jälleenmyyntikunto ja sitä on käytetty välinpitämättömästi lataamalla aina täyteen ja mahdollisesti pitämällä sitä täydessä latingissa pitkiä aikoja kerrastaan.
Vähän ajetun ostamalla olisi luultavasti säästänyt pari kymppitonnia, joilla ostaisi jo uuden akkupaketin, vaikka alkuperäinen hajoaisi. Mutta onhan siinä uudessakin puolensa, jos hyvällä rahoituksella sai just itselle mieluisan auton.

Näin sivuhuomiona, on mielenkiintoista, että tekniikasta harvoin ollaan huolissaan polttomoottoriauton kohdalla. Jotain 1.2 TSI + DSG -pommeja ostetaan käytettynä epäröimättä hetkeäkään, vaikka on ihan mahdollista, että autolla on revitelty kylmänä, unohdettu jälkikäyttö turbon jäähdyttämiseksi, ajeltu Long Lifella moottori kuivaksi ja bonuksena vielä luistatettu säälittä kaksoiskytkimiä. Sähköauton rikkominen välinpitämättömyydellä lienee huomattavasti vaikeampaa.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
916
On varmaan melkoinen hyppy, vaikka myös kallis sellainen. :thumbsup:



Vähän ajetun ostamalla olisi luultavasti säästänyt pari kymppitonnia, joilla ostaisi jo uuden akkupaketin, vaikka alkuperäinen hajoaisi. Mutta onhan siinä uudessakin puolensa, jos hyvällä rahoituksella sai just itselle mieluisan auton.

Näin sivuhuomiona, on mielenkiintoista, että tekniikasta harvoin ollaan huolissaan polttomoottoriauton kohdalla. Jotain 1.2 TSI + DSG -pommeja ostetaan käytettynä epäröimättä hetkeäkään, vaikka on ihan mahdollista, että autolla on revitelty kylmänä, unohdettu jälkikäyttö turbon jäähdyttämiseksi, ajeltu Long Lifella moottori kuivaksi ja bonuksena vielä luistatettu säälittä kaksoiskytkimiä. Sähköauton rikkominen välinpitämättömyydellä lienee huomattavasti vaikeampaa.
Ja näissä kaikissa "Volkswagen" konsernin vehkeissä takuukin 24kk eli käytännössä aina kun ostat tuollaisen käytetyn olet "liikkeen vastuun" piirissä tai yksityisen "Ei koskaan mitään vikoja" kertomusten.

Eipä silti tiedän yhden "tutun kaverin veljen vai oliko sisko" joka ajanut useita Diesel Octavia malleja töiden puitteissa Leasing autoina ja ei kuulemma koskaan mitään ihmeellistä (150-200tkm). Tdi, dsg, 4x4
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
625
Ja näissä kaikissa "Volkswagen" konsernin vehkeissä takuukin 24kk eli käytännössä aina kun ostat tuollaisen käytetyn olet "liikkeen vastuun" piirissä tai yksityisen "Ei koskaan mitään vikoja" kertomusten.

Eipä silti tiedän yhden "tutun kaverin veljen vai oliko sisko" joka ajanut useita Diesel Octavia malleja töiden puitteissa Leasing autoina ja ei kuulemma koskaan mitään ihmeellistä (150-200tkm). Tdi, dsg, 4x4
Useilla yksilöillä yhteensä 150-200 tkm vai 150-200 tkm per auto? Ensimmäisessä ei ole mitään ihmeellistä, jälkimmäinen on jo kunnioitettavampaa. Tosin 150 tkm myyntiedustamista on yksi asia ja 150 tkm taksikäyttöä Helsingissä on aivan toinen asia. Jälkimmäinen on jo aika hyvä kestotesti, jos rengitkin ovat polkeneet autoa.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
916
Useilla yksilöillä yhteensä 150-200 tkm vai 150-200 tkm per auto? Ensimmäisessä ei ole mitään ihmeellistä, jälkimmäinen on jo kunnioitettavampaa. Tosin 150 tkm myyntiedustamista on yksi asia ja 150 tkm taksikäyttöä Helsingissä on aivan toinen asia. Jälkimmäinen on jo aika hyvä kestotesti, jos rengitkin ovat polkeneet autoa.
Per auto. Muistelisin että ainakin kaksi Skodaa (kolmas taisi olla vähemmän aikaa) ja Passat (sama vehje käytännössä tekniikan suhteen) Nämä siis muistan viime vuosilta.

Tosin pitkiä matkoja ajellut etupäässä.


Vähän ohi aiheen mutta itse saattaisin käydä katsomassakin jos olisi joku "Farkku Skoda 4x4 Diesel RS". Siis järkevällä hinnalla ja alle 300tkm ajettu. :btooth:.

No ehkä se on parasta kun vaan käy katselemassa sähkäreitä netissä (Teslan Y mallin korkoa viimeksi) ja miettii josko joku tarjoaisi kohta 120kk rahoitusta. :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
251 182
Viestejä
4 372 598
Jäsenet
72 749
Uusin jäsen
tomtom11

Hinta.fi

Ylös Bottom