Kesärenkaat - yleisketju

Model 3LR. Eli tehoa toki on, mutta auto ei nyt kuitenkaan ole se malliston urheiluversio. Imo huono ja varsin epämukava valinta ko. autoon, jos on kuulo tallella.

Mä ymmärtäisin valituksen huonosta kestävyydestä ja väärästä rengasvalinnasta jos kyseessä olisi ollut prius tai yaris, Model 3 täysin ymmärrettävä rengastus ja kulutuskestävyys sähköautojen renkaissa ei muutenkaan ole hyvä.

Ihmisillä hämärtyy täysin se fakta että sähköauto syö rengasta aivan eri tavalla kuin normaali polttomoottori, varsinkin auto mikä kiihtyy 0-100km/h 5s.
 
Tuohon kulumiseen liittyen, esim. Throttle Housella valittivat Ionic 5 N:n kohdalla, että driftausmoodissa ei saa niitä vänkiä moottoriääniä ja vaihteita käyttöön (softassa ihan turha esto). Niillä kun pystyy sitä voimantuottoa rajoittamaan sopivalle alueelle ja tällöin renkaat kestävät useamman driftauksen kun sähkömoottori ei "loputtomalla" tehoreservillään tuhoa niitä välittömästi sutimalla tolkuttoman yliampuvalla tavalla. Tokihan driftaus jo vakiona kuluttaa renkaita ihan riittävästi :).
 
Mikäs on tällä hetkellä hyvä valinta jos urasyvyyden pysyvyyttä haluaa painottaa? Goodyeareja vähän katsellut mutta vielä olisi aikaa päättää talven yli.

Pirellin jokakelinrenkaat tuli ensiasennuksena ja niillä on nyt köpötelty joku 50-60 tkm. Pintaa on, mutta kyllähän tuota jo kaipais vähän parempaa vesiliirron sietoa pikkuhiljaa. Etenkin eturenkaat alkaa olla kuluneet.

Ja onkos kellään kokemusta voiko eri levyisellä vanteella ollutta rengasta vaihtaa toisen levyiselle? Autossani on edessä kapeammat vanteet kuin takana, joten kausivaihdoissa ei voi tasata kulumista. Ajattelin että kun tuo rengastyö nyt ei kauheasti täällä maksa, niin vaihtaisi sitten kumit vaan päittäin vanteiden kanssa kun sen aika tulee. Saman levyiset kumit kuitenkin pitäisi mennä kun vanteissa on eroa 1”.

Mä ymmärtäisin valituksen huonosta kestävyydestä ja väärästä rengasvalinnasta jos kyseessä olisi ollut prius tai yaris, Model 3 täysin ymmärrettävä rengastus ja kulutuskestävyys sähköautojen renkaissa ei muutenkaan ole hyvä.

Ihmisillä hämärtyy täysin se fakta että sähköauto syö rengasta aivan eri tavalla kuin normaali polttomoottori, varsinkin auto mikä kiihtyy 0-100km/h 5s.
Tää nyt riippuu kyllä ihan ajotyylistä. Nuorena sällinä sain 100-heppaisella dieselillä suditeltua eturenkaat sakoille yhden kauden aikana ja nyt taas sähköautolla menisi varmaan 70 tkm samoilla renkailla jos olisi voinut kierrättää vetävältä akselilta mukana roikkuvalle renkaita.
 
Jos kestoa kaipaat niin Michelin Crossclimate 2. Lisänä tunteettomuus aikaiselle sohjolle ja mahdollisille takatalville talvikauden molemmissa päissä.
 
Mikäs on tällä hetkellä hyvä valinta jos urasyvyyden pysyvyyttä haluaa painottaa? Goodyeareja vähän katsellut mutta vielä olisi aikaa päättää talven yli.

Pirellin jokakelinrenkaat tuli ensiasennuksena ja niillä on nyt köpötelty joku 50-60 tkm. Pintaa on, mutta kyllähän tuota jo kaipais vähän parempaa vesiliirron sietoa pikkuhiljaa. Etenkin eturenkaat alkaa olla kuluneet.

Ja onkos kellään kokemusta voiko eri levyisellä vanteella ollutta rengasta vaihtaa toisen levyiselle? Autossani on edessä kapeammat vanteet kuin takana, joten kausivaihdoissa ei voi tasata kulumista. Ajattelin että kun tuo rengastyö nyt ei kauheasti täällä maksa, niin vaihtaisi sitten kumit vaan päittäin vanteiden kanssa kun sen aika tulee. Saman levyiset kumit kuitenkin pitäisi mennä kun vanteissa on eroa 1”.


Tää nyt riippuu kyllä ihan ajotyylistä. Nuorena sällinä sain 100-heppaisella dieselillä suditeltua eturenkaat sakoille yhden kauden aikana ja nyt taas sähköautolla menisi varmaan 70 tkm samoilla renkailla jos olisi voinut kierrättää vetävältä akselilta mukana roikkuvalle renkaita.

Tossa on kulutuskestävyydestä juttua. Nokialaiset tuolta puuttuu, mutta ne kestää äärettömän vähän ja maksaa aivan liikaa
 
  • Tykkää
Reactions: mhj

Tossa on kulutuskestävyydestä juttua. Nokialaiset tuolta puuttuu, mutta ne kestää äärettömän vähän ja maksaa aivan liikaa

Aika ylläri toi Kumho. Pitäs vaan saada 235-55-19 ja tuossa vissiin loppuu 205 leveyteen 19” koossa. Onkohan esim. toi Ecsta PS71 yhtään samaa sarjaa tuon HS52 kanssa?
 
Onko noin? Olen kuvitellut että...
Jenkit ajaa lähes pelkästään ja siellä ne onkin ne 'normaalit' renkaat, kesärenkaita ei ole kuin suorituskykyisissä automalleissa; siellä ei ymmärretä renkaan kestoa alle 30tkm joka täällä maksellaan mukisematta, että päästään ajelemaan uraisia asfaltteja lujaa 80-100km alueilla uskotellen, että hyvä tulee.

Kulmat ja paineet kunnossa misuilla menee satku poikki sarjalla.
 
  • Tykkää
Reactions: mhj
Mikäs on tällä hetkellä hyvä valinta jos urasyvyyden pysyvyyttä haluaa painottaa? Goodyeareja vähän katsellut mutta vielä olisi aikaa päättää talven yli.

Pirellin jokakelinrenkaat tuli ensiasennuksena ja niillä on nyt köpötelty joku 50-60 tkm. Pintaa on, mutta kyllähän tuota jo kaipais vähän parempaa vesiliirron sietoa pikkuhiljaa. Etenkin eturenkaat alkaa olla kuluneet.
Jos kestoa kaipaat niin Michelin Crossclimate 2. Lisänä tunteettomuus aikaiselle sohjolle ja mahdollisille takatalville talvikauden molemmissa päissä.

ADAC:n 205/55R16 testissä CC2:n kulutuskestävyys oli "vain" 44 tkm, parhaaksi taas osoittautui Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 yli 60 tkm arvioidulla kestoiällä.


Auto Bildin 225/45R17 testissä CC2 taas oli 57 tkm kestolla käytännössä tasoissa Goodyearin kanssa. Edelle menivät Continental ja Hankook täpärästi, ja kestävimmäksi osoittautui Nexenin tuote arvioidulla 75 tkm kestolla.


Aika ylläri toi Kumho. Pitäs vaan saada 235-55-19 ja tuossa vissiin loppuu 205 leveyteen 19” koossa. Onkohan esim. toi Ecsta PS71 yhtään samaa sarjaa tuon HS52 kanssa?

Tuolla alla on sun koon kesärenkaita testissä, PS71 jumbosijalla melussa...

 
Antaa arvioitsijoiden arvioida, CC2 on lajilegenda syystä. :comp:

USA:ssa. Mutta TyreReviewsin Jonathan Benson on kertoillut, että USA-versio poikkeaisi EU-versiosta, ja muutkin lähteet tukevat ajatusta.

Leading on from the grand success of the first generation CrossClimate and the second generation’s success in the north American market, the CrossClimate 2 is now heading to stores in Europe. However, compared to the American product, the European product will be slightly different. Using slightly different materials, this variation will have a 10% lower rolling resistance when compared to the predecessor and uses an advanced Cool Running Sidewall technology to help increase fuel efficiency or electric vehicle battery range.
 
Aika ylläri toi Kumho. Pitäs vaan saada 235-55-19 ja tuossa vissiin loppuu 205 leveyteen 19” koossa. Onkohan esim. toi Ecsta PS71 yhtään samaa sarjaa tuon HS52 kanssa?
Ei ehkä samaa sarjaa, mutta Kumhon kesärenkaat on ollut ominaisuuksiltaan hyviä viime vuosina.

Mulla on Kumho PS71 255/35/18 ja on hiljaisimmat halpisrenkaat pitkiin aikoihin, mutta otettava huomioon että vaihdan renkaita harvoin.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
256 040
Viestejä
4 447 498
Jäsenet
73 650
Uusin jäsen
Talthewarrior

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom