Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
en tiedä noiden alkuperää mutta itse otin juuri kokeiluun kiinalaiset halpikset (399e kierros) (ylempänä/aiempana tässä ketjussa juttua) nekin ovat varmasti huonommat spekseiltään kuin nuoKysynpä nyt kuitenkin, onko nämä renkaat harkitsemisen arvoisia?
GT Radial SportActive 2
Kysynpä nyt kuitenkin, onko nämä renkaat harkitsemisen arvoisia?
GT Radial SportActive 2
Tolla on saavutettu ihan testimenestystä, eli kyllä. Merkki on Indonesiasta, jotain tuotantoa Kiinassakin kuten mainittiin. Kävin pihalla kattomassa missä emomerkki Gitit on tehty, mutta ei ollut ulkokylkeen merkitty, eikä DOT-rimpsusta saanut kuvaa..
Edit: GT Radial lyhyesti | GT RADIAL
Kyllähän nyt jo tekoälyä käytetään jonkiverran renkaiden suunnittelussa jo ympäri maailmaa. Rengastehtaissa käytettävät koneet ovat olleet jo vuosia aikalailla automatisoituja, ettei siihen enään sen renkaantekijän sormenjälki vaikuta. Toki eurooppalaisillakin rengasvalmistajilla on käytössä vielä manuaalisempia "kaksvaihekoneita" jolloin operaattorin toimita vaikuttaa myös renkaan laatuun. Eikä se renkaasta tee vielä hyvää, jos kokoonpanokone on täysin automatisoitu koska käytettävät komponentit ovat laadun tekijäJuu kyllä nykypäivänä halpis kesiksillä pärjää suomessä vallan hyvin, tosin niitä kaikkein halvimpia pinnattuja ei välttämättä kannata lähtee ostamaan tai edes uusia. Ei tuossa montaa vuotta mene kun esim kiinalaiset on samalla tasolla euroopan huippumerkkien kanssa kun tekoälyllä alkavat tekemään renkaita, enkä ihmettele jos siinäkin asiassa vielä kiina ottaisi etulyönti aseman.
Laitoin n 5tkm sitten alle. On kyllä hiljaisemmat kun vanhat -18 dot michelin energy saver 4. Ei suurempaa valittamista. Kulutus kohtuu samalla tasolla +/- 0.2L /100km. Eilen ajellessa märällä rankkasateessa motarilla niin ei pelkoa pidon puuttumisesta. Autona prius + 205/60 r16Onko kukaan muuten hankkinut Continentalin Ultracontactia? Siitä on ollut hirmu vähän arvosteluja, ADAC:n taisi olla ainoa, ja silloin ainakin menestys oli suht hyvää ja rengas pitkäikäinen sekä energiatehokas.
Onkos ev rengas testejä kukaan bongannut? Olis mukava varsinkin nähdä kulutuspinnan syvyys ja toki muutakin testiä missä ainakin osa näistä rengaista olisi mukana.
Kumho PS71 EV
Michelin Primacy E
Goodyear effigrip perf
Continental eco6 contiseal
Ainakin jossain testissä PS 71 kului tajuttomastiOnkos ev rengas testejä kukaan bongannut? Olis mukava varsinkin nähdä kulutuspinnan syvyys ja toki muutakin testiä missä ainakin osa näistä rengaista olisi mukana.
Kumho PS71 EV
Michelin Primacy E
Goodyear effigrip perf
Continental eco6 contiseal
Käsittääkseni ps71 normi ja ev on täysin eri renkaita. Samoin Michelin E ja muutama muukin näistä siksi yrittänyt etsiä erikseen sähköauto rengas testiä mut ei oikein ole tullut vastaan.
Ehkäpä jostain vielä löytyy, niin saisi tietoa mikä olisi parhaiten pärjännyt sähköautoihin erikseen suunnitelluista renkaista.
- Michelin e.Primacy -kesärengas sähkö-, hybridi- tai vähäkulutuksisiin ajoneuvoihin
Onkos ev rengas testejä kukaan bongannut? Olis mukava varsinkin nähdä kulutuspinnan syvyys ja toki muutakin testiä missä ainakin osa näistä rengaista olisi mukana.
Kumho PS71 EV
Michelin Primacy E
Goodyear effigrip perf
Continental eco6 contiseal
Kiitoksia linkeistä, tätä itsekin olettanut että ev renkaat sisältää esim matalamman kulutuspinnan uutena mitä en juuri haluaisi. Koko on kuitenkin sellainen että on käytössä ainoastaan sähköautoissa ei missään muissa, niin mahdotonta löytää ns ei ev rengasta alle vaikka haluaisi. Koko siis 215/50r19.
No, kyllä tuossa koossa ihan normaaleja renkaita saa. Ei ole pakko olla EV-rengas eikä edes ekorengas
Sen verran kuitenkin kannattaa katsoa, että kantavuuslukema riittää. Tarkka katsuri saattaa huomauttaa asiasta jos ostaa ne ekana haulla tulevat ja load index onkin liian pieni.
Jokaisella valmistajalla sama juttu eli EV ja perusrengas täysin eri renkaita, ainut sama asia voi olla pintamalli. EV renkaissa vähemmän kulutuspintaa, jäykempi sekä tehty enemmän sähköauton käyttöön. Myös jossain tietyissä EV renkaissa löytyy foami renkaan sisältä, joka eristää rengasmelua.Käsittääkseni ps71 normi ja ev on täysin eri renkaita. Samoin Michelin E ja muutama muukin näistä siksi yrittänyt etsiä erikseen sähköauto rengas testiä mut ei oikein ole tullut vastaan.
Ehkäpä jostain vielä löytyy, niin saisi tietoa mikä olisi parhaiten pärjännyt sähköautoihin erikseen suunnitelluista renkaista.
Ei voi yleistää. Esim continentalilla ei ole kahta eri linjaa vaan kaikki renkaat käyvät niin polttomoottoreihin kuin sähköpeleihin.Jokaisella valmistajalla sama juttu eli EV ja perusrengas täysin eri renkaita, ainut sama asia voi olla pintamalli..
Ei kai mikään valmistaja kiellä laittamasta renkaita ihan mihin kulkupeliin vaan jos vaan kantavuus ja nopeusluokka on ok.Ei voi yleistää. Esim continentalilla ei ole kahta eri linjaa vaan kaikki renkaat käyvät niin polttomoottoreihin kuin sähköpeleihin.
Tekisi mieli siirtää kesärenkaat nykyisestä säilytyspaikastaan omakotitalon lämpimästä pyörävarastosta ulos eristämättömään pihavajaan, lisätilan saamiseksi.
Useimmissa netistä löytyvissä artikkeleissa kuitenkin sanotaan, ettei renkaita saisi säilyttää ulkona pakkasessa, sillä tämä voi kovettaa kumiseoksen ennen aikojaan. Mitä mieltä täällä ollaan asiasta, onko tuo todellinen riski, vaiko enemmän teoreettinen?
Tekisi mieli siirtää kesärenkaat nykyisestä säilytyspaikastaan omakotitalon lämpimästä pyörävarastosta ulos eristämättömään pihavajaan, lisätilan saamiseksi.
Useimmissa netistä löytyvissä artikkeleissa kuitenkin sanotaan, ettei renkaita saisi säilyttää ulkona pakkasessa, sillä tämä voi kovettaa kumiseoksen ennen aikojaan. Mitä mieltä täällä ollaan asiasta, onko tuo todellinen riski, vaiko enemmän teoreettinen?
Renkaat on tarkoitettu auton alle laitettavaksi, joten kyllä ne ulkoilmaa ja kuormaa kestää.En usko, että kyseessä on todellinen riski. On autokin seissyt kerran talven pihalla kesärenkaat alla ja sitten vielä ajettu normaalisti taas keväällä. Mutta mieluummin ehkä pitkäaikaissäilyttäisin siten, ettei ole kuormaa renkaiden kannettavana, oli lämpötila sitten mitä hyvänsä.
Renkaat on tarkoitettu auton alle laitettavaksi, joten kyllä ne ulkoilmaa ja kuormaa kestää.
En tiedä mikä Michelin Pilot sporteissa on uutena urasyyvyys, mutta ne oli ainakin sekä kulutuskestävydeltään, että yleisesti ottaen, paskat renkaat. Voi toki olla, että nuo Primacyt ovat eri maata.Urasyvyyden merkitys on aika pieni, 6 tai 7 mm kulutuspinnalla oleva rengas voi osoittautua käytössä kestävämmäksi kuin 8 mm uralla oleva rengas.
Michelin ja Goodyear ovat kulutuskestävyydeltään kärkiluokkaa.
En tiedä mikä Michelin Pilot sporteissa on uutena urasyyvyys, mutta ne oli ainakin sekä kulutuskestävydeltään, että yleisesti ottaen, paskat renkaat. Voi toki olla, että nuo Primacyt ovat eri maata.
Olivat ensiasennusrenkaina, joten en varsinaisesti odottanut yhtään mitään. Aivan jumalattoman äänekkäät ja sulivat alle < 30k ja kaikki neljä tasarahana. En oikeastaan edes tajunnut miten äänekkäät ja kovat ne olivat ennen kun ajoin samanlaista autoa toisella rengastuksella.Liittyykö paskuus siihen, että odotit mukavuutta ja hiljaisuutta, mutta sait kovaa kyytiä ja melua? Ei ihme sinänsä, kuitenkin UHP-rengas kyseessä, sen edut tulee esiin urheilullisella ajotavalla, ei arkiliikenteeessä. Samaten heikompi kulutuskestävyys on anteeksiannettava asia, kun renkaat voi muutenkin kulua loppuun muutamassa rataviikonlopussa.
Ymmärrätkö miksi ne renkaat oli sellaiset?Olivat ensiasennusrenkaina, joten en varsinaisesti odottanut yhtään mitään. Aivan jumalattoman äänekkäät ja sulivat alle < 30k ja kaikki neljä tasarahana. En oikeastaan edes tajunnut miten äänekkäät ja kovat ne olivat ennen kun ajoin samanlaista autoa toisella rengastuksella.
No ei tule muuta mieleen kun rahastus. En näe yhtään syytä miksi normiautoihin pitäisi lyödä jotain UHP:tä alle.Ymmärrätkö miksi ne renkaat oli sellaiset?
No ei tule muuta mieleen kun rahastus. En näe yhtään syytä miksi normiautoihin pitäisi lyödä jotain UHP:tä alle.
mulla oli misukan michelin pilot sport 5:set kahdessa autossa ensiasennus renkaina (vm-20 ja sen jälkeen vm-22) ja molemmissa tapauksissa kuluivat loppuun kahdessa kesässä.Olivat ensiasennusrenkaina, joten en varsinaisesti odottanut yhtään mitään. Aivan jumalattoman äänekkäät ja sulivat alle < 30k ja kaikki neljä tasarahana. En oikeastaan edes tajunnut miten äänekkäät ja kovat ne olivat ennen kun ajoin samanlaista autoa toisella rengastuksella.
Model 3LR. Eli tehoa toki on, mutta auto ei nyt kuitenkaan ole se malliston urheiluversio. Imo huono ja varsin epämukava valinta ko. autoon, jos on kuulo tallella.Eli et ymmärrä. Mikä auto oli?
Model 3LR. Eli tehoa toki on, mutta auto ei nyt kuitenkaan ole se malliston urheiluversio. Imo huono ja varsin epämukava valinta ko. autoon, jos on kuulo tallella.
Ihmisillä hämärtyy täysin se fakta että sähköauto syö rengasta aivan eri tavalla kuin normaali polttomoottori, varsinkin auto mikä kiihtyy 0-100km/h 5s.
Tää nyt riippuu kyllä ihan ajotyylistä. Nuorena sällinä sain 100-heppaisella dieselillä suditeltua eturenkaat sakoille yhden kauden aikana ja nyt taas sähköautolla menisi varmaan 70 tkm samoilla renkailla jos olisi voinut kierrättää vetävältä akselilta mukana roikkuvalle renkaita.Mä ymmärtäisin valituksen huonosta kestävyydestä ja väärästä rengasvalinnasta jos kyseessä olisi ollut prius tai yaris, Model 3 täysin ymmärrettävä rengastus ja kulutuskestävyys sähköautojen renkaissa ei muutenkaan ole hyvä.
Ihmisillä hämärtyy täysin se fakta että sähköauto syö rengasta aivan eri tavalla kuin normaali polttomoottori, varsinkin auto mikä kiihtyy 0-100km/h 5s.
Onko noin? Olen kuvitellut että nämä allseasonit olisi sen verran pehmeitä että kuluu nopeammin.Jos kestoa kaipaat niin Michelin Crossclimate 2. Lisänä tunteettomuus aikaiselle sohjolle ja mahdollisille takatalville talvikauden molemmissa päissä.
Mikäs on tällä hetkellä hyvä valinta jos urasyvyyden pysyvyyttä haluaa painottaa? Goodyeareja vähän katsellut mutta vielä olisi aikaa päättää talven yli.
Pirellin jokakelinrenkaat tuli ensiasennuksena ja niillä on nyt köpötelty joku 50-60 tkm. Pintaa on, mutta kyllähän tuota jo kaipais vähän parempaa vesiliirron sietoa pikkuhiljaa. Etenkin eturenkaat alkaa olla kuluneet.
Ja onkos kellään kokemusta voiko eri levyisellä vanteella ollutta rengasta vaihtaa toisen levyiselle? Autossani on edessä kapeammat vanteet kuin takana, joten kausivaihdoissa ei voi tasata kulumista. Ajattelin että kun tuo rengastyö nyt ei kauheasti täällä maksa, niin vaihtaisi sitten kumit vaan päittäin vanteiden kanssa kun sen aika tulee. Saman levyiset kumit kuitenkin pitäisi mennä kun vanteissa on eroa 1”.
Tää nyt riippuu kyllä ihan ajotyylistä. Nuorena sällinä sain 100-heppaisella dieselillä suditeltua eturenkaat sakoille yhden kauden aikana ja nyt taas sähköautolla menisi varmaan 70 tkm samoilla renkailla jos olisi voinut kierrättää vetävältä akselilta mukana roikkuvalle renkaita.
![]()
16 eri kesärenkaan testi paljasti – kestävyydessä hurjat erot
Kulutuskestävimmillä renkailla pääsee jopa kymmeniä tuhansia kilometrejä muita pidemmälle.www.is.fi
Tossa on kulutuskestävyydestä juttua. Nokialaiset tuolta puuttuu, mutta ne kestää äärettömän vähän ja maksaa aivan liikaa
Jenkit ajaa lähes pelkästään ja siellä ne onkin ne 'normaalit' renkaat, kesärenkaita ei ole kuin suorituskykyisissä automalleissa; siellä ei ymmärretä renkaan kestoa alle 30tkm joka täällä maksellaan mukisematta, että päästään ajelemaan uraisia asfaltteja lujaa 80-100km alueilla uskotellen, että hyvä tulee.Onko noin? Olen kuvitellut että...
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.