Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten Landsail Qirin tänä Herran vuonna pärjää? 17 tuumaisen saisi n. 400€ asennettuna pikaisesti, kun vanhat on niin risat.
Tuolla on kerrottu myös kulutuspinnan syvyys. Michelin Primacy on pohjalla, 6,5 mm ja kiinalaiset samoin alle 7 mm. Parhaina Falken 7,6 mm, Nokian 7,9 mm ja Goodyear 8,4 mm. Jos renkaat ajaa 3 mm saakka, niin Michelinissä on 3,5 mm kulutettavaa mutta GY:ssä 5,4 mm.Edit: Laitetaan nyt koko testi, Kumho HS52 ja Falken Ziex ZE310 vois olla hyvää ja halpaa hakevalle:
Her er de beste sommerdekkene 2024
Motor har testet grep, komfort, kjørefølelse, støy og forbruk for 10 populære sommerdekk. Vinneren Continental PremiumContact7 vinner på klasseledende grep – foran dekk fra Nokian, Kumho, Michelin, Goodyear, Falken og Hankook.www.motor.no
Käyttöiän kannaltahan tuolla urasyvyydellä ei ole merkitystä vaan sillä, että montako kilometriä tuon uusimisrajan saavuttaakseen täytyy ajaa.Tuolla on kerrottu myös kulutuspinnan syvyys. Michelin Primacy on pohjalla, 6,5 mm ja kiinalaiset samoin alle 7 mm. Parhaina Falken 7,6 mm, Nokian 7,9 mm ja Goodyear 8,4 mm. Jos renkaat ajaa 3 mm saakka, niin Michelinissä on 3,5 mm kulutettavaa mutta GY:ssä 5,4 mm.
Falkenilla testin hiljaisimmat renkaat!Lyhyelllä norjalla, plussat: Ei mitään.
Männävuosina ollut hyvä jarruttaessa suoralla, melutasossa, mukavuudessa ja vierinvastuksessa. Ääritilannekäytös, yleinen velttous ja vesiliirto on ollut ongelmana. 400€ olen ostellut 225/45 17 huippurenkaita ilman asennusta..
Edit: Laitetaan nyt koko testi, Kumho HS52 ja Falken Ziex ZE310 vois olla hyvää ja halpaa hakevalle:
Her er de beste sommerdekkene 2024
Motor har testet grep, komfort, kjørefølelse, støy og forbruk for 10 populære sommerdekk. Vinneren Continental PremiumContact7 vinner på klasseledende grep – foran dekk fra Nokian, Kumho, Michelin, Goodyear, Falken og Hankook.www.motor.no
Tuolla on kerrottu myös kulutuspinnan syvyys. Michelin Primacy on pohjalla, 6,5 mm ja kiinalaiset samoin alle 7 mm. Parhaina Falken 7,6 mm, Nokian 7,9 mm ja Goodyear 8,4 mm. Jos renkaat ajaa 3 mm saakka, niin Michelinissä on 3,5 mm kulutettavaa mutta GY:ssä 5,4 mm.
Mutta urasyvyydellä on merkittävä, jopa dramaattinen vaikutus turvallisuuteen, erityisesti märällä kelillä.Käyttöiän kannaltahan tuolla urasyvyydellä ei ole merkitystä vaan sillä, että montako kilometriä tuon uusimisrajan saavuttaakseen täytyy ajaa.
Toki. Toisaalta myös tätäkin pitää tarkastella renkaan käyttöiän näkökulmasta. Oletetaan vaikka renkaat A sekä B ja niiden käyttöiän lopuksi vaikka tuo aiemmin mainittu 3mm. A:ssa kulutuspinnan syvyys on uutena 7,6mm ja oletettu käyttöikä 30tkm. B:n kulutuspinta 6,5mm ja oletettu käyttöikä 50tkm. Tällä esimerkillä renkaan A urasyvyys olisi verrokkiaan pienempi jo alle 15tkm ajon jälkeen.Mutta urasyvyydellä on merkittävä, jopa dramaattinen vaikutus turvallisuuteen, erityisesti märällä kelillä.
Mutta urasyvyydellä on merkittävä, jopa dramaattinen vaikutus turvallisuuteen, erityisesti märällä kelillä.
en tiedä noiden alkuperää mutta itse otin juuri kokeiluun kiinalaiset halpikset (399e kierros) (ylempänä/aiempana tässä ketjussa juttua) nekin ovat varmasti huonommat spekseiltään kuin nuoKysynpä nyt kuitenkin, onko nämä renkaat harkitsemisen arvoisia?
GT Radial SportActive 2
Kysynpä nyt kuitenkin, onko nämä renkaat harkitsemisen arvoisia?
GT Radial SportActive 2
Tolla on saavutettu ihan testimenestystä, eli kyllä. Merkki on Indonesiasta, jotain tuotantoa Kiinassakin kuten mainittiin. Kävin pihalla kattomassa missä emomerkki Gitit on tehty, mutta ei ollut ulkokylkeen merkitty, eikä DOT-rimpsusta saanut kuvaa..
Edit: GT Radial lyhyesti | GT RADIAL
Kyllähän nyt jo tekoälyä käytetään jonkiverran renkaiden suunnittelussa jo ympäri maailmaa. Rengastehtaissa käytettävät koneet ovat olleet jo vuosia aikalailla automatisoituja, ettei siihen enään sen renkaantekijän sormenjälki vaikuta. Toki eurooppalaisillakin rengasvalmistajilla on käytössä vielä manuaalisempia "kaksvaihekoneita" jolloin operaattorin toimita vaikuttaa myös renkaan laatuun. Eikä se renkaasta tee vielä hyvää, jos kokoonpanokone on täysin automatisoitu koska käytettävät komponentit ovat laadun tekijäJuu kyllä nykypäivänä halpis kesiksillä pärjää suomessä vallan hyvin, tosin niitä kaikkein halvimpia pinnattuja ei välttämättä kannata lähtee ostamaan tai edes uusia. Ei tuossa montaa vuotta mene kun esim kiinalaiset on samalla tasolla euroopan huippumerkkien kanssa kun tekoälyllä alkavat tekemään renkaita, enkä ihmettele jos siinäkin asiassa vielä kiina ottaisi etulyönti aseman.
Laitoin n 5tkm sitten alle. On kyllä hiljaisemmat kun vanhat -18 dot michelin energy saver 4. Ei suurempaa valittamista. Kulutus kohtuu samalla tasolla +/- 0.2L /100km. Eilen ajellessa märällä rankkasateessa motarilla niin ei pelkoa pidon puuttumisesta. Autona prius + 205/60 r16Onko kukaan muuten hankkinut Continentalin Ultracontactia? Siitä on ollut hirmu vähän arvosteluja, ADAC:n taisi olla ainoa, ja silloin ainakin menestys oli suht hyvää ja rengas pitkäikäinen sekä energiatehokas.
Onkos ev rengas testejä kukaan bongannut? Olis mukava varsinkin nähdä kulutuspinnan syvyys ja toki muutakin testiä missä ainakin osa näistä rengaista olisi mukana.
Kumho PS71 EV
Michelin Primacy E
Goodyear effigrip perf
Continental eco6 contiseal
Ainakin jossain testissä PS 71 kului tajuttomastiOnkos ev rengas testejä kukaan bongannut? Olis mukava varsinkin nähdä kulutuspinnan syvyys ja toki muutakin testiä missä ainakin osa näistä rengaista olisi mukana.
Kumho PS71 EV
Michelin Primacy E
Goodyear effigrip perf
Continental eco6 contiseal
Käsittääkseni ps71 normi ja ev on täysin eri renkaita. Samoin Michelin E ja muutama muukin näistä siksi yrittänyt etsiä erikseen sähköauto rengas testiä mut ei oikein ole tullut vastaan.
Ehkäpä jostain vielä löytyy, niin saisi tietoa mikä olisi parhaiten pärjännyt sähköautoihin erikseen suunnitelluista renkaista.
- Michelin e.Primacy -kesärengas sähkö-, hybridi- tai vähäkulutuksisiin ajoneuvoihin
Onkos ev rengas testejä kukaan bongannut? Olis mukava varsinkin nähdä kulutuspinnan syvyys ja toki muutakin testiä missä ainakin osa näistä rengaista olisi mukana.
Kumho PS71 EV
Michelin Primacy E
Goodyear effigrip perf
Continental eco6 contiseal
Kiitoksia linkeistä, tätä itsekin olettanut että ev renkaat sisältää esim matalamman kulutuspinnan uutena mitä en juuri haluaisi. Koko on kuitenkin sellainen että on käytössä ainoastaan sähköautoissa ei missään muissa, niin mahdotonta löytää ns ei ev rengasta alle vaikka haluaisi. Koko siis 215/50r19.
No, kyllä tuossa koossa ihan normaaleja renkaita saa. Ei ole pakko olla EV-rengas eikä edes ekorengas
Sen verran kuitenkin kannattaa katsoa, että kantavuuslukema riittää. Tarkka katsuri saattaa huomauttaa asiasta jos ostaa ne ekana haulla tulevat ja load index onkin liian pieni.
Jokaisella valmistajalla sama juttu eli EV ja perusrengas täysin eri renkaita, ainut sama asia voi olla pintamalli. EV renkaissa vähemmän kulutuspintaa, jäykempi sekä tehty enemmän sähköauton käyttöön. Myös jossain tietyissä EV renkaissa löytyy foami renkaan sisältä, joka eristää rengasmelua.Käsittääkseni ps71 normi ja ev on täysin eri renkaita. Samoin Michelin E ja muutama muukin näistä siksi yrittänyt etsiä erikseen sähköauto rengas testiä mut ei oikein ole tullut vastaan.
Ehkäpä jostain vielä löytyy, niin saisi tietoa mikä olisi parhaiten pärjännyt sähköautoihin erikseen suunnitelluista renkaista.
Ei voi yleistää. Esim continentalilla ei ole kahta eri linjaa vaan kaikki renkaat käyvät niin polttomoottoreihin kuin sähköpeleihin.Jokaisella valmistajalla sama juttu eli EV ja perusrengas täysin eri renkaita, ainut sama asia voi olla pintamalli..
Ei kai mikään valmistaja kiellä laittamasta renkaita ihan mihin kulkupeliin vaan jos vaan kantavuus ja nopeusluokka on ok.Ei voi yleistää. Esim continentalilla ei ole kahta eri linjaa vaan kaikki renkaat käyvät niin polttomoottoreihin kuin sähköpeleihin.
Tekisi mieli siirtää kesärenkaat nykyisestä säilytyspaikastaan omakotitalon lämpimästä pyörävarastosta ulos eristämättömään pihavajaan, lisätilan saamiseksi.
Useimmissa netistä löytyvissä artikkeleissa kuitenkin sanotaan, ettei renkaita saisi säilyttää ulkona pakkasessa, sillä tämä voi kovettaa kumiseoksen ennen aikojaan. Mitä mieltä täällä ollaan asiasta, onko tuo todellinen riski, vaiko enemmän teoreettinen?
Tekisi mieli siirtää kesärenkaat nykyisestä säilytyspaikastaan omakotitalon lämpimästä pyörävarastosta ulos eristämättömään pihavajaan, lisätilan saamiseksi.
Useimmissa netistä löytyvissä artikkeleissa kuitenkin sanotaan, ettei renkaita saisi säilyttää ulkona pakkasessa, sillä tämä voi kovettaa kumiseoksen ennen aikojaan. Mitä mieltä täällä ollaan asiasta, onko tuo todellinen riski, vaiko enemmän teoreettinen?
Renkaat on tarkoitettu auton alle laitettavaksi, joten kyllä ne ulkoilmaa ja kuormaa kestää.En usko, että kyseessä on todellinen riski. On autokin seissyt kerran talven pihalla kesärenkaat alla ja sitten vielä ajettu normaalisti taas keväällä. Mutta mieluummin ehkä pitkäaikaissäilyttäisin siten, ettei ole kuormaa renkaiden kannettavana, oli lämpötila sitten mitä hyvänsä.
Renkaat on tarkoitettu auton alle laitettavaksi, joten kyllä ne ulkoilmaa ja kuormaa kestää.
En tiedä mikä Michelin Pilot sporteissa on uutena urasyyvyys, mutta ne oli ainakin sekä kulutuskestävydeltään, että yleisesti ottaen, paskat renkaat. Voi toki olla, että nuo Primacyt ovat eri maata.Urasyvyyden merkitys on aika pieni, 6 tai 7 mm kulutuspinnalla oleva rengas voi osoittautua käytössä kestävämmäksi kuin 8 mm uralla oleva rengas.
Michelin ja Goodyear ovat kulutuskestävyydeltään kärkiluokkaa.
En tiedä mikä Michelin Pilot sporteissa on uutena urasyyvyys, mutta ne oli ainakin sekä kulutuskestävydeltään, että yleisesti ottaen, paskat renkaat. Voi toki olla, että nuo Primacyt ovat eri maata.
Olivat ensiasennusrenkaina, joten en varsinaisesti odottanut yhtään mitään. Aivan jumalattoman äänekkäät ja sulivat alle < 30k ja kaikki neljä tasarahana. En oikeastaan edes tajunnut miten äänekkäät ja kovat ne olivat ennen kun ajoin samanlaista autoa toisella rengastuksella.Liittyykö paskuus siihen, että odotit mukavuutta ja hiljaisuutta, mutta sait kovaa kyytiä ja melua? Ei ihme sinänsä, kuitenkin UHP-rengas kyseessä, sen edut tulee esiin urheilullisella ajotavalla, ei arkiliikenteeessä. Samaten heikompi kulutuskestävyys on anteeksiannettava asia, kun renkaat voi muutenkin kulua loppuun muutamassa rataviikonlopussa.
Ymmärrätkö miksi ne renkaat oli sellaiset?Olivat ensiasennusrenkaina, joten en varsinaisesti odottanut yhtään mitään. Aivan jumalattoman äänekkäät ja sulivat alle < 30k ja kaikki neljä tasarahana. En oikeastaan edes tajunnut miten äänekkäät ja kovat ne olivat ennen kun ajoin samanlaista autoa toisella rengastuksella.
No ei tule muuta mieleen kun rahastus. En näe yhtään syytä miksi normiautoihin pitäisi lyödä jotain UHP:tä alle.Ymmärrätkö miksi ne renkaat oli sellaiset?
No ei tule muuta mieleen kun rahastus. En näe yhtään syytä miksi normiautoihin pitäisi lyödä jotain UHP:tä alle.
mulla oli misukan michelin pilot sport 5:set kahdessa autossa ensiasennus renkaina (vm-20 ja sen jälkeen vm-22) ja molemmissa tapauksissa kuluivat loppuun kahdessa kesässä.Olivat ensiasennusrenkaina, joten en varsinaisesti odottanut yhtään mitään. Aivan jumalattoman äänekkäät ja sulivat alle < 30k ja kaikki neljä tasarahana. En oikeastaan edes tajunnut miten äänekkäät ja kovat ne olivat ennen kun ajoin samanlaista autoa toisella rengastuksella.
Model 3LR. Eli tehoa toki on, mutta auto ei nyt kuitenkaan ole se malliston urheiluversio. Imo huono ja varsin epämukava valinta ko. autoon, jos on kuulo tallella.Eli et ymmärrä. Mikä auto oli?