Kesärenkaat - yleisketju

Miten Landsail Qirin tänä Herran vuonna pärjää? 17 tuumaisen saisi n. 400€ asennettuna pikaisesti, kun vanhat on niin risat. Tai sitten 420€ landsail Rapid Dragon, joka vissii uudempi. Kiinasta nuo Kait on.
 
Miten Landsail Qirin tänä Herran vuonna pärjää? 17 tuumaisen saisi n. 400€ asennettuna pikaisesti, kun vanhat on niin risat.

Lyhyelllä norjalla, plussat: Ei mitään.


Männävuosina ollut hyvä jarruttaessa suoralla, melutasossa, mukavuudessa ja vierinvastuksessa. Ääritilannekäytös, yleinen velttous ja vesiliirto on ollut ongelmana. 400€ olen ostellut 225/45 17 huippurenkaita ilman asennusta..

Edit: Laitetaan nyt koko testi, Kumho HS52 ja Falken Ziex ZE310 vois olla hyvää ja halpaa hakevalle:
 
Viimeksi muokattu:
Edit: Laitetaan nyt koko testi, Kumho HS52 ja Falken Ziex ZE310 vois olla hyvää ja halpaa hakevalle:
Tuolla on kerrottu myös kulutuspinnan syvyys. Michelin Primacy on pohjalla, 6,5 mm ja kiinalaiset samoin alle 7 mm. Parhaina Falken 7,6 mm, Nokian 7,9 mm ja Goodyear 8,4 mm. Jos renkaat ajaa 3 mm saakka, niin Michelinissä on 3,5 mm kulutettavaa mutta GY:ssä 5,4 mm.
 
Tuolla on kerrottu myös kulutuspinnan syvyys. Michelin Primacy on pohjalla, 6,5 mm ja kiinalaiset samoin alle 7 mm. Parhaina Falken 7,6 mm, Nokian 7,9 mm ja Goodyear 8,4 mm. Jos renkaat ajaa 3 mm saakka, niin Michelinissä on 3,5 mm kulutettavaa mutta GY:ssä 5,4 mm.
Käyttöiän kannaltahan tuolla urasyvyydellä ei ole merkitystä vaan sillä, että montako kilometriä tuon uusimisrajan saavuttaakseen täytyy ajaa.
 
Lyhyelllä norjalla, plussat: Ei mitään.


Männävuosina ollut hyvä jarruttaessa suoralla, melutasossa, mukavuudessa ja vierinvastuksessa. Ääritilannekäytös, yleinen velttous ja vesiliirto on ollut ongelmana. 400€ olen ostellut 225/45 17 huippurenkaita ilman asennusta..

Edit: Laitetaan nyt koko testi, Kumho HS52 ja Falken Ziex ZE310 vois olla hyvää ja halpaa hakevalle:
Falkenilla testin hiljaisimmat renkaat!
 
Tuolla on kerrottu myös kulutuspinnan syvyys. Michelin Primacy on pohjalla, 6,5 mm ja kiinalaiset samoin alle 7 mm. Parhaina Falken 7,6 mm, Nokian 7,9 mm ja Goodyear 8,4 mm. Jos renkaat ajaa 3 mm saakka, niin Michelinissä on 3,5 mm kulutettavaa mutta GY:ssä 5,4 mm.

Samoin Treadwear-luku ja kumin kovuus. Jotka eivät tosin näytä korreloivan juuri mitenkään ainakaan Adacin ilmoittamien odottavien kilometrisuoritteiden kanssa.

Jos kilometrisuorite menisi Treadwearin kanssa tasatahtiin ja tuolla Goodyearilla se oli luokkaa 60tkm IIRC, niin Landsaililla pitäis päästä satkun verran. Kun toi Landis nyt todistetusti pitää märällä ok mikä tuppaa olemaan se vastakkainen ominaisuus, niin ois kyllä melko no braineri toteutuessaan.
 
Käyttöiän kannaltahan tuolla urasyvyydellä ei ole merkitystä vaan sillä, että montako kilometriä tuon uusimisrajan saavuttaakseen täytyy ajaa.
Mutta urasyvyydellä on merkittävä, jopa dramaattinen vaikutus turvallisuuteen, erityisesti märällä kelillä.
 
Mutta urasyvyydellä on merkittävä, jopa dramaattinen vaikutus turvallisuuteen, erityisesti märällä kelillä.
Toki. Toisaalta myös tätäkin pitää tarkastella renkaan käyttöiän näkökulmasta. Oletetaan vaikka renkaat A sekä B ja niiden käyttöiän lopuksi vaikka tuo aiemmin mainittu 3mm. A:ssa kulutuspinnan syvyys on uutena 7,6mm ja oletettu käyttöikä 30tkm. B:n kulutuspinta 6,5mm ja oletettu käyttöikä 50tkm. Tällä esimerkillä renkaan A urasyvyys olisi verrokkiaan pienempi jo alle 15tkm ajon jälkeen.

Tietenkin rengas A korvataan uudella, jolloin taas ollaan paremmalla uralla kuin B:n käyttöiän kaksi viimeistä kymppitonnia.
 
Mutta urasyvyydellä on merkittävä, jopa dramaattinen vaikutus turvallisuuteen, erityisesti märällä kelillä.

Karkeasti puolet. Toinen puolet kuvion pinta-alasta ja pintakuvion hyötysuhteesta tuohon käyttöön? Pidemmän rengastekniikan lukeneet voi korjata terminologiaa ja kaavoja.

Maanläheisempi tarkastelutapa voisi olla em. testin perusteella vilaista minkä verran Michelin on joutunut urittamaan olka-alueita enemmän jotta on saatu sama lopputulos (vesiliirron arvosana) kuin Goodyearilla jossa pari milliä enemmän pintaa.
 
Kysynpä nyt kuitenkin, onko nämä renkaat harkitsemisen arvoisia?

GT Radial SportActive 2
 
Kysynpä nyt kuitenkin, onko nämä renkaat harkitsemisen arvoisia?

GT Radial SportActive 2
en tiedä noiden alkuperää mutta itse otin juuri kokeiluun kiinalaiset halpikset (399e kierros) (ylempänä/aiempana tässä ketjussa juttua) nekin ovat varmasti huonommat spekseiltään kuin nuo :D
toistaiseksi kiinalaisilla ei mitään ongelmia... noin 10tkm jo ajettu ja hyvin nämä kesäkelillä toimivat. sateella huomaa enemmän eroa eli ei voi ajaa motarilla niin kovaa kuin mitä "laatumerkeillä" mutta toisaalta motarilla ny muutenkin kannattaa ajaa hiljempaa jos sataa kaatamalla vettä :D
 
Kysynpä nyt kuitenkin, onko nämä renkaat harkitsemisen arvoisia?

GT Radial SportActive 2

Tolla on saavutettu ihan testimenestystä, eli kyllä. Merkki on Indonesiasta, jotain tuotantoa Kiinassakin kuten mainittiin. Kävin pihalla kattomassa missä emomerkki Gitit on tehty, mutta ei ollut ulkokylkeen merkitty, eikä DOT-rimpsusta saanut kuvaa..

Edit: GT Radial lyhyesti | GT RADIAL
 
Onko kukaan muuten hankkinut Continentalin Ultracontactia? Siitä on ollut hirmu vähän arvosteluja, ADAC:n taisi olla ainoa, ja silloin ainakin menestys oli suht hyvää ja rengas pitkäikäinen sekä energiatehokas.
 
Tolla on saavutettu ihan testimenestystä, eli kyllä. Merkki on Indonesiasta, jotain tuotantoa Kiinassakin kuten mainittiin. Kävin pihalla kattomassa missä emomerkki Gitit on tehty, mutta ei ollut ulkokylkeen merkitty, eikä DOT-rimpsusta saanut kuvaa..

Edit: GT Radial lyhyesti | GT RADIAL

Reissun päällä nyt jo varmaa 400km ajanut niin tyytyväinen kyllä. Hiljasemmat ku vanhat Michelinit, tosin nää oli jo niin kuluneet, että ei ihme. Vettäkin tuli kaatamalla ja ehti testaa vetten päällä ajoa ja hyvin auto män.

Toistaiseksi ei mitään negatiivista sanottavaa eli ihan pätevän oloiset, 93€/rengas oli Vianorilla.
 
Juu kyllä nykypäivänä halpis kesiksillä pärjää suomessä vallan hyvin, tosin niitä kaikkein halvimpia pinnattuja ei välttämättä kannata lähtee ostamaan tai edes uusia. Ei tuossa montaa vuotta mene kun esim kiinalaiset on samalla tasolla euroopan huippumerkkien kanssa kun tekoälyllä alkavat tekemään renkaita, enkä ihmettele jos siinäkin asiassa vielä kiina ottaisi etulyönti aseman.
 
Juu kyllä nykypäivänä halpis kesiksillä pärjää suomessä vallan hyvin, tosin niitä kaikkein halvimpia pinnattuja ei välttämättä kannata lähtee ostamaan tai edes uusia. Ei tuossa montaa vuotta mene kun esim kiinalaiset on samalla tasolla euroopan huippumerkkien kanssa kun tekoälyllä alkavat tekemään renkaita, enkä ihmettele jos siinäkin asiassa vielä kiina ottaisi etulyönti aseman.
Kyllähän nyt jo tekoälyä käytetään jonkiverran renkaiden suunnittelussa jo ympäri maailmaa. Rengastehtaissa käytettävät koneet ovat olleet jo vuosia aikalailla automatisoituja, ettei siihen enään sen renkaantekijän sormenjälki vaikuta. Toki eurooppalaisillakin rengasvalmistajilla on käytössä vielä manuaalisempia "kaksvaihekoneita" jolloin operaattorin toimita vaikuttaa myös renkaan laatuun. Eikä se renkaasta tee vielä hyvää, jos kokoonpanokone on täysin automatisoitu koska käytettävät komponentit ovat laadun tekijä 😊
Kyllä osa kiinalaisista tekee jo renkaita (ja renkaassa käytettäviä komponentteja) europpalaisilla koneilla, jotka ovat ihan vastaavia mitä premiumvalmistajilla ja myös tulevat saman konevalmistajan tehtaasta.
 
Onko kukaan muuten hankkinut Continentalin Ultracontactia? Siitä on ollut hirmu vähän arvosteluja, ADAC:n taisi olla ainoa, ja silloin ainakin menestys oli suht hyvää ja rengas pitkäikäinen sekä energiatehokas.
Laitoin n 5tkm sitten alle. On kyllä hiljaisemmat kun vanhat -18 dot michelin energy saver 4. Ei suurempaa valittamista. Kulutus kohtuu samalla tasolla +/- 0.2L /100km. Eilen ajellessa märällä rankkasateessa motarilla niin ei pelkoa pidon puuttumisesta. Autona prius + 205/60 r16
 
Onkos ev rengas testejä kukaan bongannut? Olis mukava varsinkin nähdä kulutuspinnan syvyys ja toki muutakin testiä missä ainakin osa näistä rengaista olisi mukana.

Kumho PS71 EV
Michelin Primacy E
Goodyear effigrip perf
Continental eco6 contiseal
 
Onkos ev rengas testejä kukaan bongannut? Olis mukava varsinkin nähdä kulutuspinnan syvyys ja toki muutakin testiä missä ainakin osa näistä rengaista olisi mukana.

Kumho PS71 EV
Michelin Primacy E
Goodyear effigrip perf
Continental eco6 contiseal

Urasyvyyden merkitys on aika pieni, 6 tai 7 mm kulutuspinnalla oleva rengas voi osoittautua käytössä kestävämmäksi kuin 8 mm uralla oleva rengas.

Michelin ja Goodyear ovat kulutuskestävyydeltään kärkiluokkaa.


Myös Ecocontact 6 on kulutuskestävyydeltään hyvä. Mutta muutoin kyseessä on melko surkea rengas, jonka ominaisuuksissa on painotettu vierintävastusta ja kulutuskestävyyttä.


Kumho on keskikastia kulumisessa. Ymmärrettävää, koska kyseessä on UHP-rengas, eli moottoriradalla hurvitteluun riittävä pito menee käytännön asioiden edelle.

 
Ei ollut EV renkaat, mutta Goodyearin laatu ei ainakaan vakuuttanut kun muutama vuosi sitten ostin Efficient Gripit. Kesän käytön jälkeen kolmessa renkaassa oli pullistumia.
 
Onkos ev rengas testejä kukaan bongannut? Olis mukava varsinkin nähdä kulutuspinnan syvyys ja toki muutakin testiä missä ainakin osa näistä rengaista olisi mukana.

Kumho PS71 EV
Michelin Primacy E
Goodyear effigrip perf
Continental eco6 contiseal
Ainakin jossain testissä PS 71 kului tajuttomasti
1000271025.jpg
 
Käsittääkseni ps71 normi ja ev on täysin eri renkaita. Samoin Michelin E ja muutama muukin näistä siksi yrittänyt etsiä erikseen sähköauto rengas testiä mut ei oikein ole tullut vastaan.

Ehkäpä jostain vielä löytyy, niin saisi tietoa mikä olisi parhaiten pärjännyt sähköautoihin erikseen suunnitelluista renkaista.
 
Käsittääkseni ps71 normi ja ev on täysin eri renkaita. Samoin Michelin E ja muutama muukin näistä siksi yrittänyt etsiä erikseen sähköauto rengas testiä mut ei oikein ole tullut vastaan.

Ehkäpä jostain vielä löytyy, niin saisi tietoa mikä olisi parhaiten pärjännyt sähköautoihin erikseen suunnitelluista renkaista.

Michelin itse antaa kyllä ymmärtää, että se olisi yksi ja sama rengas.

  • Michelin e.Primacy -kesärengas sähkö-, hybridi- tai vähäkulutuksisiin ajoneuvoihin

 
Auto Bildissä on ollut jokin EV-rengastesti:


Myös HS kuulemma teettänyt sellaisen, maksumuuri:

 
Onkos ev rengas testejä kukaan bongannut? Olis mukava varsinkin nähdä kulutuspinnan syvyys ja toki muutakin testiä missä ainakin osa näistä rengaista olisi mukana.

Kumho PS71 EV
Michelin Primacy E
Goodyear effigrip perf
Continental eco6 contiseal

Siinä kolme neljästä mukana muiden renkaiden ohella.

Tässä mielestäni mainio ja mielenkiintoinen 9 minuutin video "ev"/matalan vierintävastuksen renkaista:


Tiivistettynä: ne on olemassa että autonvalmistajat saa matalat päästöarvot. Samankaltaisia vierintävastuksen alenemista tapahtuu, kun "normaali" rengas kuluu "EV"-renkaan urasyvyyteen. "Ev"-renkaat ovat vierintävastusta lukuun ottamatta ominaisuuksiltaan selvästi "normaali" renkaita heikompia, varsinkin märällä. Auton kulutuksesta vain pieni osa johtuu renkaista, joten erot vierintävastuksessa eivät suoraan samassa suhteessa heijastu kulutukseen. Videolla kerrottu massiivinen 30% ero vierintävastuksessa oli testissä antanut 3,5% eron kulutuksessa. Lisäksi matalan vierintävastuksen renkaat ovat usein normaalirenkaita kalliimpia, joten säästö minimaalista, jos sellaista edes pääsee syntymään.
 
Kiitoksia linkeistä, tätä itsekin olettanut että ev renkaat sisältää esim matalamman kulutuspinnan uutena mitä en juuri haluaisi. Koko on kuitenkin sellainen että on käytössä ainoastaan sähköautoissa ei missään muissa, niin mahdotonta löytää ns ei ev rengasta alle vaikka haluaisi. Koko siis 215/50r19.
 
Kiitoksia linkeistä, tätä itsekin olettanut että ev renkaat sisältää esim matalamman kulutuspinnan uutena mitä en juuri haluaisi. Koko on kuitenkin sellainen että on käytössä ainoastaan sähköautoissa ei missään muissa, niin mahdotonta löytää ns ei ev rengasta alle vaikka haluaisi. Koko siis 215/50r19.

No, kyllä tuossa koossa ihan normaaleja renkaita saa. Ei ole pakko olla EV-rengas eikä edes ekorengas.

Esim. just toi Efficientgrip Performance.


Tai Hankook.


Tai laitat kitkat:


Tai jokasään renkaat:

 
Sen verran kuitenkin kannattaa katsoa, että kantavuuslukema riittää. Tarkka katsuri saattaa huomauttaa asiasta jos ostaa ne ekana haulla tulevat ja load index onkin liian pieni.

93 riittäisi netin mukaan Bornille ja ID.3:lle, jollainen kysyjällä lienee autona. Mutta hyvä toki katsoa asia ennen hankintaa...
 
Kappas tarjonta on lisääntynyt selkeesti. Tuo goodyear dot2020 yms myynti on vähän erikoista ja hintakin siitä vähän vinkkailee, koska ensi asennus renkaat jokaisessa vw:ssä ja Cupra on noi goodyearin renkaat vaihdettu pois kampanjana uusiin renkaisiin, goodyear renkaissa havaittujen ongelmien takia, kätevästi vaan tuntuu juuri noi vanhat kyseiset goodyearin olevan kovassa alessa :)

Kiitoksia vinkeistä merkit lisääntynyt, goodyearin toki noista halvemmista kaikki noita dot /demo juttuja. Hankook kyll mielenkiintoinen sitä ei löytynyt kun viimeksi vertailin, muuten pitkälti sitten tarjonta onkin nuo Michelin, contti, bridge ja siinäpä ne, noh falken taisi olla seassa.

Mut Hankookkia voisi paikalliselta liikkeeltä kysellä.

Juu XL renkaat pitää silmäillä alle.
 
Eiköhän 93 kantavuus riitä suurempaan osaan sähkövehkeistä mitä suomessa yleisesti on. 650kg kantavuus x 2 per akseli = 1300kg niin aika jööti saa auto olla jos ei riitä. XL versio taisi olla tuossa 2155019 koossa 97 eli 730KG niin vajaa 200kg ero. Mut niinkuin mainittiin ylempänä, hyvä aina varmistua asiasta.
Nuissa "special" rengaskoissa tuppaa noi XL versiot olemaan myös paljon kalliimpia jos vertaa versus peruskoot
 
Käsittääkseni ps71 normi ja ev on täysin eri renkaita. Samoin Michelin E ja muutama muukin näistä siksi yrittänyt etsiä erikseen sähköauto rengas testiä mut ei oikein ole tullut vastaan.

Ehkäpä jostain vielä löytyy, niin saisi tietoa mikä olisi parhaiten pärjännyt sähköautoihin erikseen suunnitelluista renkaista.
Jokaisella valmistajalla sama juttu eli EV ja perusrengas täysin eri renkaita, ainut sama asia voi olla pintamalli. EV renkaissa vähemmän kulutuspintaa, jäykempi sekä tehty enemmän sähköauton käyttöön. Myös jossain tietyissä EV renkaissa löytyy foami renkaan sisältä, joka eristää rengasmelua.
 
Jokaisella valmistajalla sama juttu eli EV ja perusrengas täysin eri renkaita, ainut sama asia voi olla pintamalli..
Ei voi yleistää. Esim continentalilla ei ole kahta eri linjaa vaan kaikki renkaat käyvät niin polttomoottoreihin kuin sähköpeleihin.
 
Ei voi yleistää. Esim continentalilla ei ole kahta eri linjaa vaan kaikki renkaat käyvät niin polttomoottoreihin kuin sähköpeleihin.
Ei kai mikään valmistaja kiellä laittamasta renkaita ihan mihin kulkupeliin vaan jos vaan kantavuus ja nopeusluokka on ok.

Mutta olisi ihan mielenkiintoista nähdä testi jossa saman renkaan EV- ja perus versioita testataan tosiaan vastaan sähköauton ja polttiksen alla. Näkisi onko noissa sähköautorenkaissa oikeasti pointtia (toki oleellista olisi, että myös kulutuskestoa testattaosiin).

Ja mitä tulee noihin alamallien eroihin, niin onhan noita jo perusteellisissa että koko, nopeusluokka ja kantavuus voi vaikuttaa.

Senkin takia itse ostaisin mieluummin jonkun luotetun merkin renkaan, kun jonkun yhden hitin ihmeen yllätysmenestyjän, kun sitä ei ikinä tiedä onko se tulos sama toisessa koossa tai alamallissa. Sen sijaan joku Michelin/Conti/Nokian/Hankook/Bridgestone/Goodyear yms. jotka pärjää joka testissä vähintään kohtalaisesti ei nyt ei mitään ihan toivotonta kuraa ole, vaikka ei merkin paras tuotos sopivimmaksi koossa olisikaan. Toki sama pätee pitkälti noiden budjettimerkkeihin vähän alemmalla vaatimustasolla budjettiluokassa, ei ne mitään ihmeellisiä ole mutta ei nyt ihan täysiä katastrofejakaan.
 
Tekisi mieli siirtää kesärenkaat nykyisestä säilytyspaikastaan omakotitalon lämpimästä pyörävarastosta ulos eristämättömään pihavajaan, lisätilan saamiseksi.

Useimmissa netistä löytyvissä artikkeleissa kuitenkin sanotaan, ettei renkaita saisi säilyttää ulkona pakkasessa, sillä tämä voi kovettaa kumiseoksen ennen aikojaan. Mitä mieltä täällä ollaan asiasta, onko tuo todellinen riski, vaiko enemmän teoreettinen?
 
Tekisi mieli siirtää kesärenkaat nykyisestä säilytyspaikastaan omakotitalon lämpimästä pyörävarastosta ulos eristämättömään pihavajaan, lisätilan saamiseksi.

Useimmissa netistä löytyvissä artikkeleissa kuitenkin sanotaan, ettei renkaita saisi säilyttää ulkona pakkasessa, sillä tämä voi kovettaa kumiseoksen ennen aikojaan. Mitä mieltä täällä ollaan asiasta, onko tuo todellinen riski, vaiko enemmän teoreettinen?

Aurinko on pahin renkaan vanhentaja, lämpötilojen vaihtelu toiseksi pahin. Jos oletetaan että renkaalla ajaa sen 4-5 kautta niin en usko että eroa huomaa onko säilytetty pakkasessa vai ei. Vanhemmissa renkaissa eroja voi alkaa syntymään riippuen missä säilytetty, mutta ainakin itselle 5 kautta aika maksimi renkaalle kuin renkaalle ja sitten uutta alle.
 
Tekisi mieli siirtää kesärenkaat nykyisestä säilytyspaikastaan omakotitalon lämpimästä pyörävarastosta ulos eristämättömään pihavajaan, lisätilan saamiseksi.

Useimmissa netistä löytyvissä artikkeleissa kuitenkin sanotaan, ettei renkaita saisi säilyttää ulkona pakkasessa, sillä tämä voi kovettaa kumiseoksen ennen aikojaan. Mitä mieltä täällä ollaan asiasta, onko tuo todellinen riski, vaiko enemmän teoreettinen?

En usko, että kyseessä on todellinen riski. On autokin seissyt kerran talven pihalla kesärenkaat alla ja sitten vielä ajettu normaalisti taas keväällä. Mutta mieluummin ehkä pitkäaikaissäilyttäisin siten, ettei ole kuormaa renkaiden kannettavana, oli lämpötila sitten mitä hyvänsä.
 
En usko, että kyseessä on todellinen riski. On autokin seissyt kerran talven pihalla kesärenkaat alla ja sitten vielä ajettu normaalisti taas keväällä. Mutta mieluummin ehkä pitkäaikaissäilyttäisin siten, ettei ole kuormaa renkaiden kannettavana, oli lämpötila sitten mitä hyvänsä.
Renkaat on tarkoitettu auton alle laitettavaksi, joten kyllä ne ulkoilmaa ja kuormaa kestää.
 
Renkaat on tarkoitettu auton alle laitettavaksi, joten kyllä ne ulkoilmaa ja kuormaa kestää.

Renkaat on tarkoitettu pyörimään, joten älkää ampuko lähettiä, jos pitkäaikaisesti samassa asennossa säilytetty ja kuormitettu rengas muuttuu soikeaksi. Kesärenkaita taas ei ole suunniteltu alhaisiin lämpötiloihin, vaan kumi menettää joustavuuttansa ja muuttunee ainakin tilapäisesti hauraammaksi. Jos joku tietää, mikä on kriittinen pakkasraja, niin avautukoon - mutta se tiedetään, että liian kylmä vaikuttaa kumiin radikaalisti (vrt. ilmapallo nestemäisessä typessä).
 
Urasyvyyden merkitys on aika pieni, 6 tai 7 mm kulutuspinnalla oleva rengas voi osoittautua käytössä kestävämmäksi kuin 8 mm uralla oleva rengas.

Michelin ja Goodyear ovat kulutuskestävyydeltään kärkiluokkaa.
En tiedä mikä Michelin Pilot sporteissa on uutena urasyyvyys, mutta ne oli ainakin sekä kulutuskestävydeltään, että yleisesti ottaen, paskat renkaat. Voi toki olla, että nuo Primacyt ovat eri maata.
 
En tiedä mikä Michelin Pilot sporteissa on uutena urasyyvyys, mutta ne oli ainakin sekä kulutuskestävydeltään, että yleisesti ottaen, paskat renkaat. Voi toki olla, että nuo Primacyt ovat eri maata.

Liittyykö paskuus siihen, että odotit mukavuutta ja hiljaisuutta, mutta sait kovaa kyytiä ja melua? Ei ihme sinänsä, kuitenkin UHP-rengas kyseessä, sen edut tulee esiin urheilullisella ajotavalla, ei arkiliikenteeessä. Samaten heikompi kulutuskestävyys on anteeksiannettava asia, kun renkaat voi muutenkin kulua loppuun muutamassa rataviikonlopussa.
 
Liittyykö paskuus siihen, että odotit mukavuutta ja hiljaisuutta, mutta sait kovaa kyytiä ja melua? Ei ihme sinänsä, kuitenkin UHP-rengas kyseessä, sen edut tulee esiin urheilullisella ajotavalla, ei arkiliikenteeessä. Samaten heikompi kulutuskestävyys on anteeksiannettava asia, kun renkaat voi muutenkin kulua loppuun muutamassa rataviikonlopussa.
Olivat ensiasennusrenkaina, joten en varsinaisesti odottanut yhtään mitään. Aivan jumalattoman äänekkäät ja sulivat alle < 30k ja kaikki neljä tasarahana. En oikeastaan edes tajunnut miten äänekkäät ja kovat ne olivat ennen kun ajoin samanlaista autoa toisella rengastuksella.
 
Olivat ensiasennusrenkaina, joten en varsinaisesti odottanut yhtään mitään. Aivan jumalattoman äänekkäät ja sulivat alle < 30k ja kaikki neljä tasarahana. En oikeastaan edes tajunnut miten äänekkäät ja kovat ne olivat ennen kun ajoin samanlaista autoa toisella rengastuksella.
Ymmärrätkö miksi ne renkaat oli sellaiset?
 
Olivat ensiasennusrenkaina, joten en varsinaisesti odottanut yhtään mitään. Aivan jumalattoman äänekkäät ja sulivat alle < 30k ja kaikki neljä tasarahana. En oikeastaan edes tajunnut miten äänekkäät ja kovat ne olivat ennen kun ajoin samanlaista autoa toisella rengastuksella.
mulla oli misukan michelin pilot sport 5:set kahdessa autossa ensiasennus renkaina (vm-20 ja sen jälkeen vm-22) ja molemmissa tapauksissa kuluivat loppuun kahdessa kesässä.
ajokilometrejä laskin että tuli noin 46-50tkm molemmille (mulla tulee kilometrejä muutenkin ~33tkm vuodessa) kokona 225-40-r18. slikseiksi saakka en vetänyt vaan vaihdoin kumit kun ruvettiin olemaan alle 3mm pinnalla (ehkä just ja just päälle kahden millin)
aloitus pintaa on molemmissa satseissa ollut noin 7+ mm (en ole ihan heti mitannut joten kulumaa on ehtinyt tulemaan)
äänekkyys mielestäni kasvoi vasta tuossa kolmen millin kohdilla. siihen saakka olivat oikein pätevät gumit
perus henkilöauto kyseessä... ei siis sähköauto tms...
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 780
Viestejä
4 565 555
Jäsenet
75 020
Uusin jäsen
Juhee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom