Kylläsamalla myös tämä että jos myyjä on hyväksynyt tuotteen alemmalla hinnalla mitä hp niin eikös se pidä sillä myydä vaikka tarjottiikin hp tarjouksen hyväksymisen jälkeen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kylläsamalla myös tämä että jos myyjä on hyväksynyt tuotteen alemmalla hinnalla mitä hp niin eikös se pidä sillä myydä vaikka tarjottiikin hp tarjouksen hyväksymisen jälkeen?
Laita toimitustavaksi nouto ja lisäät teksin että harkitaan myös postitustarjouksia.Jos on tasavertaisesti nouto/posti niin pitäisi mennä ensimmäiselle hp:n tarjonneelle. Eri asia sitten jos ilmoituksessa lukee noudon olevan etusijalla tms.
Ei sillä pelkällä ostoilmoituksellakaan mitään tee, jos ei voi yksityisviestejä lähettää, joten et oikeastaan menetä mitään. Tahnaa tiskiin tai persettä penkkiin 30 päiväksi.Ymmärrän myynti ilmoitukseen tuon 30pvän karenssin mut itse haluais tehdä osto ilmoituksen niin sekin on bannattu 30pväsillo varmaan on jo tarve ohi.. en ymmärrä mut ehkä mun ei tarttee..

Ottaen huomioon, että lahjoitukset on niiden tarjoajalta "hyväntekeväisyyttä" eikä siihen liity toiselta osapuolelta mitään rahallista sitoumusta, niin en ehkä näe tarpeelliseksi asettaa mitään erityisen tiukkoja käytäntöjä siitä miten homma pitäisi tehdä. Ensisijainen tarkoitus on kuitenkin se, että antaja pääsee "romusta" eroon ja se menee vielä jollekin hyötykäyttöön. Lisäksi jos tällaisia käytäntöjä määritellään, niiden toteutumista pitäisi myös jonkun valvoa, joka ei myöskään ole ylläpidollisesta näkökulmasta toivottava asia tällaiseen liittyen.Olisiko lahjoitetaan -alueelle aiheellista lisätä käytäntö, että kiinnostuneet yhteydenotot tehtäisiin vastaamalla viestiin?
Hirveän paljon näkee sitä, että jotain lahjoitetaan, kiinnostunut vastaa ja onkin jo mennyt YV:llä, aihetta ei ole vain päivitetty ajantasalle.
Eikä nyt ole oma lehmä ojassa, kertaakaan en ole lahjoituksia täältä ottanut, mutta pistänyt vain silmään kun tuota aluetta seurailen.
Mielestäni voisi olla ihan aiheellista, että tässäkin hommassa olisi joku läpinäkyvyys, vaikka kyseessä onkin ilmainen tavara. Tämä nyt toki vain avaus.
Yes you have to wait 30 days or you can buy Verified status to use marketplace instantlyHi! I am sorry for writing in english, my finnish is not good enough yet!
If i understood the mainpage correctly, i need to wait 30 days to message a seller, is that correct or do i need to take any other steps?
Trokaaminen on käsittääkseni kielletty sen takia, että täällä myytävät tuotteet tulisivat niiden foorumilaisten käyttöön, jotka niitä tarvitsevat, ja tuollainen heti myyntiin muualle voitolla rikkoo tuota sääntöä. Raportoi tuo myynti-ilmoituksen ostajan viesti tai tuo oma yo. viestisi ylläpidolle sopivilla saatesanoilla, niin sieltä tulee se lopullinen päätös ja sääntöjen tulkinta."- Kauppa-alue ei ole tarkoitettu tuotteiden uudelleenmyymiseen, trokaamiseen tai järjestelmälliseen voitontekemiseen. Bannaamme kaikki selvästi kauppa-aluetta väärinkäyttävät jäsenet."
Koskeeko tämä myös sitä, että täältä ostetaan tavaroita trokaamismielessä? Tuntuu, että varsinkin näyttisosio on täynnä näitä trokaajia / "flippaajia" nykyään. Tuolla taas yksi jäänyt kiinni: Myyty - MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X *Pori* ei voi erehtyä, kun laatikossa samoissa kohdissa samanlaiset kolhut.
Kuva ilmoituksesta:
![]()
Koskee kyllä. Tätä varten foorumilla on raportointitoiminto ja asiasta on jo raportoitu ylläpidolle."- Kauppa-alue ei ole tarkoitettu tuotteiden uudelleenmyymiseen, trokaamiseen tai järjestelmälliseen voitontekemiseen. Bannaamme kaikki selvästi kauppa-aluetta väärinkäyttävät jäsenet."
Koskeeko tämä myös sitä, että täältä ostetaan tavaroita trokaamismielessä? Tuntuu, että varsinkin näyttisosio on täynnä näitä trokaajia / "flippaajia" nykyään. Tuolla taas yksi jäänyt kiinni: Myyty - MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X *Pori* ei voi erehtyä, kun laatikossa samoissa kohdissa samanlaiset kolhut.
Kuva ilmoituksesta:
![]()
Jokaisen käyttäjön alla lukee "Liittynyt: ...."Kehitysidea: uusille käyttäjille nimen viereen tagi ”uusi käyttäjä” tms niin välttyis hiijauksilta vähän paremmin?
Kaikki ei varmasti kato ja klikkaa profiiliaJokaisen käyttäjön alla lukee "Liittynyt: ...."
Kyllä nyt sen verran pitää ihmisen osata katsoa jos kauppaa tekee ja joku arveluttaa. Imo.
Eintuota profiilia klikata tarvi, tuossahan se näkyy. Ainakin pädillä/pcllä selatessa.Kaikki ei varmasti kato ja klikkaa profiilia
En tiedä miksi uudet käyttäjät pitäisi koittaa jotenkin leimata huojareiksiKehitysidea: uusille käyttäjille nimen viereen tagi ”uusi käyttäjä” tms niin välttyis hiijauksilta vähän paremmin?
Eihän uuden käyttäjän toteaminen huijaria tee mutta huomioon se kannattaa ottaa sehän siinä se ideaEn tiedä miksi uudet käyttäjät pitäisi koittaa jotenkin leimata huojareiksiItsekkin vasta liityin tänne mutta eipä ole ketään tullut koskaan huijattua
![]()
Ei mitään varten..Tunnistautumista mitä varten?
Tämä on keskustelufoorumi, ei kauppapaikkajohon tuo kauppa-alue on lisätty sitä varten, että kirjautuneet käyttäjät voivat myydä vanhoja romuja eteenpäin kanssakeskustelijoille.
Uusi käyttäjä ja viestit lähinnä täällä?Eihän uuden käyttäjän toteaminen huijaria tee mutta huomioon se kannattaa ottaa sehän siinä se idea
Miksi siihen ketjuun pitäisi saada vastattua että olet vastannut yksityisviesteihin? Asianomaiset saavat yksityisviestistä notifikaation ja oletusasetuksilla myös sähköposti-ilmoituksen kun laitat heille viestiä.Oho! Törmäsimme ongelmaan.
Bumping is allowed 3 days after your last post.
No ei ole hirveän kätevä estää nostoa tällä tavalla. Vastasin edelliseen viestiin eilen, tänään olisin vastannut seuraavaan kun ostaja perui ostotarjoukseen. Ei pysty kun ei pysty. Kyllä, yv laitettu, mutta esim. minä itse kuulun siihen ryhmään, joka vain joskus vilkaisee ohimennen kirjautumatta onko tapahtumia, nyt niitä ei ole ainakaan 3 päivään. Hatähousut ovat tekemässä suurinpiirtein rikosilmoitusta näin pitkästä hiljaisuudesta
EDIT: no voin editoida edellistä, mutta haluaisin vastata suoraan oikelle henkilölle, enkä toisen henkilön vastauksen kautta editoimalla...
kyse siis tästä: Myydään Asus ROG Strix XG258Q 24,5" FullHD 240hz (KUOPIO)
Nii onhan tuo minun mielestä ihan selkeätä uppaamisen yritystä, kun eri päivinä yritetään vastata vanhoihin viesteihin.Oho! Törmäsimme ongelmaan.
Bumping is allowed 3 days after your last post.
No ei ole hirveän kätevä estää nostoa tällä tavalla. Vastasin edelliseen viestiin eilen, tänään olisin vastannut seuraavaan kun ostaja perui ostotarjoukseen. Ei pysty kun ei pysty. Kyllä, yv laitettu, mutta esim. minä itse kuulun siihen ryhmään, joka vain joskus vilkaisee ohimennen kirjautumatta onko tapahtumia, nyt niitä ei ole ainakaan 3 päivään. Hatähousut ovat tekemässä suurinpiirtein rikosilmoitusta näin pitkästä hiljaisuudesta
EDIT: no voin editoida edellistä, mutta haluaisin vastata suoraan oikelle henkilölle, enkä toisen henkilön vastauksen kautta editoimalla...
kyse siis tästä: Myydään Asus ROG Strix XG258Q 24,5" FullHD 240hz (KUOPIO)
Joo, jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä. Torstaina molemmat laittoivat viestiä, laitoin vain ekalle yv kun en tee kauppaa tavarasta monelle henkilölle yhtäaikaa. Tänään tuli vastaus että ei ostakkaan. Laitoin välittömästi toiselle ostajalle yv, mutta olisin halunnut ilmaista asian myös triidissä.Nii onhan tuo minun mielestä ihan selkeätä uppaamisen yritystä, kun eri päivinä yritetään vastata vanhoihin viesteihin.
Sääntö lähinnä oli jossain vaiheessa ettei aleta trokaamaan 2 viikon päästä voitolla.Muistan, että asiasta keskusteltu, mutta en löydä sitä keskustelua nyt: Oliko näissä hintavirhetuotteissa jonkinmoista odotusaikaa jonka jälkeen saa myydä ns normaaliin hintaan?
Hintavirhenäyttis kohta 2v ollut koneessa kiinni ja tekisi mieli päivittää se.
Kommentoidaan vastapainoksi, minun mielestä ne on konepaketteja.Mikä tuo ohjeistus muuten on näitten konepakettejen ja valmiskoneitten myynnin suhteen ku näkyy olevan useita ilmotuksia tyyliin "pelikone ilman näyttistä"? Ei vaan oikein omasta mielestä oo pelikone tai yleensä konepaketti sit jos siitä näytönohjain puuttuu.
Mikä tuo ohjeistus muuten on näitten konepakettejen ja valmiskoneitten myynnin suhteen ku näkyy olevan useita ilmotuksia tyyliin "pelikone ilman näyttistä"? Ei vaan oikein omasta mielestä oo pelikone tai yleensä konepaketti sit jos siitä näytönohjain puuttuu.
Jos nyt joku maalaisjärki?Mikä tuo ohjeistus muuten on näitten konepakettejen ja valmiskoneitten myynnin suhteen ku näkyy olevan useita ilmotuksia tyyliin "pelikone ilman näyttistä"? Ei vaan oikein omasta mielestä oo pelikone tai yleensä konepaketti sit jos siitä näytönohjain puuttuu.
Voisiko olla, että ei ole sopivampaa kategoriaa noille? Vai tuleeko mieleen, missä muualla noita voisi myydä, jos haluaa myydä näytönohjainta vailla olevan muuten toimivan koneen?Mikä tuo ohjeistus muuten on näitten konepakettejen ja valmiskoneitten myynnin suhteen ku näkyy olevan useita ilmotuksia tyyliin "pelikone ilman näyttistä"? Ei vaan oikein omasta mielestä oo pelikone tai yleensä konepaketti sit jos siitä näytönohjain puuttuu.
Tuo on kyllä ihan totta.Voisiko olla, että ei ole sopivampaa kategoriaa noille? Vai tuleeko mieleen, missä muualla noita voisi myydä, jos haluaa myydä näytönohjainta vailla olevan muuten toimivan koneen?
Muutama vuosi sitten olisin ehkä ollut vähän varoivaisempi, ei ollut tavatonta ostaa pakertikonetta pelkän näytönohjaimen vuoksi, mutta tänäpäivänä ei oikein lyö leiville.Voi olla ostajalle pieni vaiva hankkia se näytönohjain, mutta tuo on vanhan raudan myyntiä puhtaasti, eikä yleensä trokausta.
No kyllä konepaketti mielestäni tarkottaa että se on suoraan toimiva kone kaikkine osineen. Koneen raato ilman jotain osia on asia erikseen.En vain käsitä miten tällaisesta asiasta edes keskustellaan.
Pitääkö monitorin tai hiiren kuulua pakettiin?No kyllä konepaketti mielestäni tarkottaa että se on suoraan toimiva kone kaikkine osineen. Koneen raato ilman jotain osia on asia erikseen.
Nojuu, mutta tuo alue on ihan hyvä mikä nyt kaikille on.No kyllä konepaketti mielestäni tarkottaa että se on suoraan toimiva kone kaikkine osineen. Koneen raato ilman jotain osia on asia erikseen.
Aikuiset ihmiset kontrolloikoot itse itseään, rahojaan ja tavaroitaan.jonkinlaista parempaa kontrollia nykypäivänä kuitenkin tarvittaisiin, kun aikuiset ihmiset vaihtavat rahaa ja tavaraa.
Ei pidä olla eikä tarvita. Esim. tuo epärehelliset... -ketju on nyt jo täynnä samoja ohjeita sataan kertaan eri käyttäjiltä. Jos aikuinen haluaa lähettää rahansa/näyttiksensä/tms. "huoran perseeseen" niin sitten lähettää.Kyllä jonkinlainen vastuu io-techillä pitää olla! Tarkempaa seurantaa, ohjausta ja ohjeistusta selvästi tarvitaan
Esim. itse myin näyttistä vähän aikaa sitten. Vaihdoin YV:jä käyttäjän X kanssa - en edes itse muista nimimerkkiä nyt tässä tarkistamatta. X olisi halunnut näyttiksen ensin postissa ja maksaa vastaanotettuaan. X:llä oli vuosien aktiivinen keskusteluhistoria ja kymmeniä (muistaakseni jopa lähelle 100) positiivista palautetta. Todennäköisesti olis ollutkin ihan rehti kauppamies mutta itse näin tässä vain mahdollisuuden "huoran perseyteen". Ja varmasti minä vain muutamalla palautteellani näytin hänelle mahdolliselta huoran perseeltä, joten ymmärrän täysin, ettei hän halunnut maksaa etukäteen. Hänen asemassaan en olisi itsekään maksanut itselleni. Vähän kauemmin piti näyttistä myydä ja hintaakin jonkin kympin laskea, kunnes sitten löytyi noutokaupat, jotka menikin mallikkaasti. Ei se niin vaikeaa ole.Tärkeä ja ajankohtainen muistutus käyttäjältä @kaaliseppo muille:![]()
Esim. itse myin näyttistä vähän aikaa sitten. Vaihdoin YV:jä käyttäjän X kanssa - en edes itse muista nimimerkkiä nyt tässä tarkistamatta. X olisi halunnut näyttiksen ensin postissa ja maksaa vastaanotettuaan. X:llä oli vuosien aktiivinen keskusteluhistoria ja kymmeniä (muistaakseni jopa lähelle 100) positiivista palautetta. Todennäköisesti olis ollutkin ihan rehti kauppamies mutta itse näin tässä vain mahdollisuuden "huoran perseyteen". Ja varmasti minä vain muutamalla palautteellani näytin hänelle mahdolliselta huoran perseeltä, joten ymmärrän täysin, ettei hän halunnut maksaa etukäteen. Hänen asemassaan en olisi itsekään maksanut itselleni. Vähän kauemmin piti näyttistä myydä ja hintaakin jonkin kympin laskea, kunnes sitten löytyi noutokaupat, jotka menikin mallikkaasti. Ei se niin vaikeaa ole.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.