Tärkeä Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet

Kerta tarjous on hyväksytty, niin sääntöjen mukaan ei. Toki jos on joku oikein pätevä syy miksi ei tuota voinutkaan myydä, niin voisin joustaa. Muuten laittaisin myyjälle negaa.
samalla myös tämä että jos myyjä on hyväksynyt tuotteen alemmalla hinnalla mitä hp niin eikös se pidä sillä myydä vaikka tarjottiikin hp tarjouksen hyväksymisen jälkeen?
 
Jos on tasavertaisesti nouto/posti niin pitäisi mennä ensimmäiselle hp:n tarjonneelle. Eri asia sitten jos ilmoituksessa lukee noudon olevan etusijalla tms.
Laita toimitustavaksi nouto ja lisäät teksin että harkitaan myös postitustarjouksia.

Tällöin on selkeä ja sääntöjen mukainen
 
Ymmärrän myynti ilmoitukseen tuon 30pvän karenssin mut itse haluais tehdä osto ilmoituksen niin sekin on bannattu 30pvä :) sillo varmaan on jo tarve ohi.. en ymmärrä mut ehkä mun ei tarttee..
 
Ymmärrän myynti ilmoitukseen tuon 30pvän karenssin mut itse haluais tehdä osto ilmoituksen niin sekin on bannattu 30pvä :) sillo varmaan on jo tarve ohi.. en ymmärrä mut ehkä mun ei tarttee..
Ei sillä pelkällä ostoilmoituksellakaan mitään tee, jos ei voi yksityisviestejä lähettää, joten et oikeastaan menetä mitään. Tahnaa tiskiin tai persettä penkkiin 30 päiväksi.
 
Myynti-ilmoituksiin lisätty "Merkitse myydyksi" nappi, joka vaihtaa kätevästi Myydään-etuliitteen Myyty-etuliitteeksi:

1738754841705.png


Toivomme, että tätä käytetään kun kaupat on tehty, kiitos.

(Valitettavasti ei toimi Ostetaan ilmoituksiin)
 
Olisiko lahjoitetaan -alueelle aiheellista lisätä käytäntö, että kiinnostuneet yhteydenotot tehtäisiin vastaamalla viestiin?

Hirveän paljon näkee sitä, että jotain lahjoitetaan, kiinnostunut vastaa ja onkin jo mennyt YV:llä, aihetta ei ole vain päivitetty ajantasalle.

Eikä nyt ole oma lehmä ojassa, kertaakaan en ole lahjoituksia täältä ottanut, mutta pistänyt vain silmään kun tuota aluetta seurailen. :comp2:

Mielestäni voisi olla ihan aiheellista, että tässäkin hommassa olisi joku läpinäkyvyys, vaikka kyseessä onkin ilmainen tavara. Tämä nyt toki vain avaus.
 
Olisiko lahjoitetaan -alueelle aiheellista lisätä käytäntö, että kiinnostuneet yhteydenotot tehtäisiin vastaamalla viestiin?

Hirveän paljon näkee sitä, että jotain lahjoitetaan, kiinnostunut vastaa ja onkin jo mennyt YV:llä, aihetta ei ole vain päivitetty ajantasalle.

Eikä nyt ole oma lehmä ojassa, kertaakaan en ole lahjoituksia täältä ottanut, mutta pistänyt vain silmään kun tuota aluetta seurailen. :comp2:

Mielestäni voisi olla ihan aiheellista, että tässäkin hommassa olisi joku läpinäkyvyys, vaikka kyseessä onkin ilmainen tavara. Tämä nyt toki vain avaus.
Ottaen huomioon, että lahjoitukset on niiden tarjoajalta "hyväntekeväisyyttä" eikä siihen liity toiselta osapuolelta mitään rahallista sitoumusta, niin en ehkä näe tarpeelliseksi asettaa mitään erityisen tiukkoja käytäntöjä siitä miten homma pitäisi tehdä. Ensisijainen tarkoitus on kuitenkin se, että antaja pääsee "romusta" eroon ja se menee vielä jollekin hyötykäyttöön. Lisäksi jos tällaisia käytäntöjä määritellään, niiden toteutumista pitäisi myös jonkun valvoa, joka ei myöskään ole ylläpidollisesta näkökulmasta toivottava asia tällaiseen liittyen.
 
Hi! I am sorry for writing in english, my finnish is not good enough yet!
If i understood the mainpage correctly, i need to wait 30 days to message a seller, is that correct or do i need to take any other steps?
 
Hi! I am sorry for writing in english, my finnish is not good enough yet!
If i understood the mainpage correctly, i need to wait 30 days to message a seller, is that correct or do i need to take any other steps?
Yes you have to wait 30 days or you can buy Verified status to use marketplace instantly
 
"- Kauppa-alue ei ole tarkoitettu tuotteiden uudelleenmyymiseen, trokaamiseen tai järjestelmälliseen voitontekemiseen. Bannaamme kaikki selvästi kauppa-aluetta väärinkäyttävät jäsenet."

Koskeeko tämä myös sitä, että täältä ostetaan tavaroita trokaamismielessä? Tuntuu, että varsinkin näyttisosio on täynnä näitä trokaajia / "flippaajia" nykyään. Tuolla taas yksi jäänyt kiinni: Myyty - MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X *Pori* ei voi erehtyä, kun laatikossa samoissa kohdissa samanlaiset kolhut.

Kuva ilmoituksesta:
tori.jpg

 
"- Kauppa-alue ei ole tarkoitettu tuotteiden uudelleenmyymiseen, trokaamiseen tai järjestelmälliseen voitontekemiseen. Bannaamme kaikki selvästi kauppa-aluetta väärinkäyttävät jäsenet."

Koskeeko tämä myös sitä, että täältä ostetaan tavaroita trokaamismielessä? Tuntuu, että varsinkin näyttisosio on täynnä näitä trokaajia / "flippaajia" nykyään. Tuolla taas yksi jäänyt kiinni: Myyty - MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X *Pori* ei voi erehtyä, kun laatikossa samoissa kohdissa samanlaiset kolhut.

Kuva ilmoituksesta:
tori.jpg

Trokaaminen on käsittääkseni kielletty sen takia, että täällä myytävät tuotteet tulisivat niiden foorumilaisten käyttöön, jotka niitä tarvitsevat, ja tuollainen heti myyntiin muualle voitolla rikkoo tuota sääntöä. Raportoi tuo myynti-ilmoituksen ostajan viesti tai tuo oma yo. viestisi ylläpidolle sopivilla saatesanoilla, niin sieltä tulee se lopullinen päätös ja sääntöjen tulkinta.
 
"- Kauppa-alue ei ole tarkoitettu tuotteiden uudelleenmyymiseen, trokaamiseen tai järjestelmälliseen voitontekemiseen. Bannaamme kaikki selvästi kauppa-aluetta väärinkäyttävät jäsenet."

Koskeeko tämä myös sitä, että täältä ostetaan tavaroita trokaamismielessä? Tuntuu, että varsinkin näyttisosio on täynnä näitä trokaajia / "flippaajia" nykyään. Tuolla taas yksi jäänyt kiinni: Myyty - MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X *Pori* ei voi erehtyä, kun laatikossa samoissa kohdissa samanlaiset kolhut.

Kuva ilmoituksesta:
tori.jpg

Koskee kyllä. Tätä varten foorumilla on raportointitoiminto ja asiasta on jo raportoitu ylläpidolle.
 
Kehitysidea: uusille käyttäjille nimen viereen tagi ”uusi käyttäjä” tms niin välttyis hiijauksilta vähän paremmin?
 
Kehitysidea: uusille käyttäjille nimen viereen tagi ”uusi käyttäjä” tms niin välttyis hiijauksilta vähän paremmin?
En tiedä miksi uudet käyttäjät pitäisi koittaa jotenkin leimata huojareiksi 🤔 Itsekkin vasta liityin tänne mutta eipä ole ketään tullut koskaan huijattua 💁🏻‍♂️
 
En tiedä miksi uudet käyttäjät pitäisi koittaa jotenkin leimata huojareiksi 🤔 Itsekkin vasta liityin tänne mutta eipä ole ketään tullut koskaan huijattua 💁🏻‍♂️
Eihän uuden käyttäjän toteaminen huijaria tee mutta huomioon se kannattaa ottaa sehän siinä se idea
 
Eikö tänne saa tunnistautumista millään? Varmaan tämäkin keskustelu joskus käyty mutta laittakaa tähän mitä siitä ylläpito oli mieltä

Kauppa-alueelle tunnistautuminen vähintään ei varmaan paha idea mutta toteutuksena varmaan liikaa?
 
Tunnistautumista mitä varten?
Tämä on keskustelufoorumi, ei kauppapaikka, johon tuo kauppa-alue on lisätty sitä varten, että kirjautuneet käyttäjät voivat myydä vanhoja romuja eteenpäin kanssakeskustelijoille.
 
Viimeksi muokattu:
Tunnistautumista mitä varten?
Tämä on keskustelufoorumi, ei kauppapaikkajohon tuo kauppa-alue on lisätty sitä varten, että kirjautuneet käyttäjät voivat myydä vanhoja romuja eteenpäin kanssakeskustelijoille.
Ei mitään varten..

Antaa olla näin ei sille mitään voi jos huijareita sattuu kauppa-alueelle ne on siedettävä ellei ite osaa kattoo vähän keltä ostamassa, mitä ja millä hinnalla
 
Oho! Törmäsimme ongelmaan.
Bumping is allowed 3 days after your last post.


No ei ole hirveän kätevä estää nostoa tällä tavalla. Vastasin edelliseen viestiin eilen, tänään olisin vastannut seuraavaan kun ostaja perui ostotarjoukseen. Ei pysty kun ei pysty. Kyllä, yv laitettu, mutta esim. minä itse kuulun siihen ryhmään, joka vain joskus vilkaisee ohimennen kirjautumatta onko tapahtumia, nyt niitä ei ole ainakaan 3 päivään. Hatähousut ovat tekemässä suurinpiirtein rikosilmoitusta näin pitkästä hiljaisuudesta:rolleyes:

EDIT: no voin editoida edellistä, mutta haluaisin vastata suoraan oikelle henkilölle, enkä toisen henkilön vastauksen kautta editoimalla...
kyse siis tästä: Myydään Asus ROG Strix XG258Q 24,5" FullHD 240hz (KUOPIO)
 
Viimeksi muokattu:
Oho! Törmäsimme ongelmaan.
Bumping is allowed 3 days after your last post.


No ei ole hirveän kätevä estää nostoa tällä tavalla. Vastasin edelliseen viestiin eilen, tänään olisin vastannut seuraavaan kun ostaja perui ostotarjoukseen. Ei pysty kun ei pysty. Kyllä, yv laitettu, mutta esim. minä itse kuulun siihen ryhmään, joka vain joskus vilkaisee ohimennen kirjautumatta onko tapahtumia, nyt niitä ei ole ainakaan 3 päivään. Hatähousut ovat tekemässä suurinpiirtein rikosilmoitusta näin pitkästä hiljaisuudesta:rolleyes:

EDIT: no voin editoida edellistä, mutta haluaisin vastata suoraan oikelle henkilölle, enkä toisen henkilön vastauksen kautta editoimalla...
kyse siis tästä: Myydään Asus ROG Strix XG258Q 24,5" FullHD 240hz (KUOPIO)
Miksi siihen ketjuun pitäisi saada vastattua että olet vastannut yksityisviesteihin? Asianomaiset saavat yksityisviestistä notifikaation ja oletusasetuksilla myös sähköposti-ilmoituksen kun laitat heille viestiä.
 
Oho! Törmäsimme ongelmaan.
Bumping is allowed 3 days after your last post.


No ei ole hirveän kätevä estää nostoa tällä tavalla. Vastasin edelliseen viestiin eilen, tänään olisin vastannut seuraavaan kun ostaja perui ostotarjoukseen. Ei pysty kun ei pysty. Kyllä, yv laitettu, mutta esim. minä itse kuulun siihen ryhmään, joka vain joskus vilkaisee ohimennen kirjautumatta onko tapahtumia, nyt niitä ei ole ainakaan 3 päivään. Hatähousut ovat tekemässä suurinpiirtein rikosilmoitusta näin pitkästä hiljaisuudesta:rolleyes:

EDIT: no voin editoida edellistä, mutta haluaisin vastata suoraan oikelle henkilölle, enkä toisen henkilön vastauksen kautta editoimalla...
kyse siis tästä: Myydään Asus ROG Strix XG258Q 24,5" FullHD 240hz (KUOPIO)
Nii onhan tuo minun mielestä ihan selkeätä uppaamisen yritystä, kun eri päivinä yritetään vastata vanhoihin viesteihin.
 
Nii onhan tuo minun mielestä ihan selkeätä uppaamisen yritystä, kun eri päivinä yritetään vastata vanhoihin viesteihin.
Joo, jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä. Torstaina molemmat laittoivat viestiä, laitoin vain ekalle yv kun en tee kauppaa tavarasta monelle henkilölle yhtäaikaa. Tänään tuli vastaus että ei ostakkaan. Laitoin välittömästi toiselle ostajalle yv, mutta olisin halunnut ilmaista asian myös triidissä.
 
Muistan, että asiasta keskusteltu, mutta en löydä sitä keskustelua nyt: Oliko näissä hintavirhetuotteissa jonkinmoista odotusaikaa jonka jälkeen saa myydä ns normaaliin hintaan?

Hintavirhenäyttis kohta 2v ollut koneessa kiinni ja tekisi mieli päivittää se.
 
Muistan, että asiasta keskusteltu, mutta en löydä sitä keskustelua nyt: Oliko näissä hintavirhetuotteissa jonkinmoista odotusaikaa jonka jälkeen saa myydä ns normaaliin hintaan?

Hintavirhenäyttis kohta 2v ollut koneessa kiinni ja tekisi mieli päivittää se.
Sääntö lähinnä oli jossain vaiheessa ettei aleta trokaamaan 2 viikon päästä voitolla.

Mutta misään tälläistä ei sun tapauksessa ole kyse, eli senkus myyt.
 
Mikä tuo ohjeistus muuten on näitten konepakettejen ja valmiskoneitten myynnin suhteen ku näkyy olevan useita ilmotuksia tyyliin "pelikone ilman näyttistä"? Ei vaan oikein omasta mielestä oo pelikone tai yleensä konepaketti sit jos siitä näytönohjain puuttuu.
 
Mikä tuo ohjeistus muuten on näitten konepakettejen ja valmiskoneitten myynnin suhteen ku näkyy olevan useita ilmotuksia tyyliin "pelikone ilman näyttistä"? Ei vaan oikein omasta mielestä oo pelikone tai yleensä konepaketti sit jos siitä näytönohjain puuttuu.
Kommentoidaan vastapainoksi, minun mielestä ne on konepaketteja.
 
Mun 0,02 €: jos konetta voi mielekkäästi käyttää ilman näytönohjainta, ts. prosessorissa on integroitu näytönohjain, voi siitä puhua konepakettina. Ei ehkä pelikone-, mutta pakettina kuitenkin.
 
Mikä tuo ohjeistus muuten on näitten konepakettejen ja valmiskoneitten myynnin suhteen ku näkyy olevan useita ilmotuksia tyyliin "pelikone ilman näyttistä"? Ei vaan oikein omasta mielestä oo pelikone tai yleensä konepaketti sit jos siitä näytönohjain puuttuu.

Tarkalleen kirjoitettuna ilmoituksissa ehkä tulisi lukea pelikoneen aihio ilman (lisä)näytönohjainta. Osassa koneaihioissa kuvan saa emolevyn tai prosessorin integroidun grafiikkapiirin avulla.

Eiköhän ilman näytönohjainta kerro riittävästi vaikka sillä käytännössä tarkoitetaan ilman erillistä lisänäytönohjainta.
 
Oma 0,0004€ tähän se, että onhan peliläppäritkin peliläppäreitä vaikka niissä olisi jokin Nvidia 550m kiinni.

Syyttävä sormi valmistajien nimeämiskäytäntöjä kohtaan.
 
Mikä tuo ohjeistus muuten on näitten konepakettejen ja valmiskoneitten myynnin suhteen ku näkyy olevan useita ilmotuksia tyyliin "pelikone ilman näyttistä"? Ei vaan oikein omasta mielestä oo pelikone tai yleensä konepaketti sit jos siitä näytönohjain puuttuu.
Jos nyt joku maalaisjärki?
 
Mikä tuo ohjeistus muuten on näitten konepakettejen ja valmiskoneitten myynnin suhteen ku näkyy olevan useita ilmotuksia tyyliin "pelikone ilman näyttistä"? Ei vaan oikein omasta mielestä oo pelikone tai yleensä konepaketti sit jos siitä näytönohjain puuttuu.
Voisiko olla, että ei ole sopivampaa kategoriaa noille? Vai tuleeko mieleen, missä muualla noita voisi myydä, jos haluaa myydä näytönohjainta vailla olevan muuten toimivan koneen?
 
Voi huoh. Yleensä pelikone ilman näyttistä on sen myyjän vanha setti, josta ottaa itselleen näytönohjaimen seuraavaan kokoonpanoon.
Voi olla ostajalle pieni vaiva hankkia se näytönohjain, mutta tuo on vanhan raudan myyntiä puhtaasti, eikä yleensä trokausta. Mielestäni hyvä vaihtoehto foorumin käyttäjille myydä vanha koneensa.
 
Mikä edes on pelikoneen virallinen määritelmä? Kyllähän integroidulla näytönohjaimella joitain pelejä pyörittelee.
 
Voi olla ostajalle pieni vaiva hankkia se näytönohjain, mutta tuo on vanhan raudan myyntiä puhtaasti, eikä yleensä trokausta.
Muutama vuosi sitten olisin ehkä ollut vähän varoivaisempi, ei ollut tavatonta ostaa pakertikonetta pelkän näytönohjaimen vuoksi, mutta tänäpäivänä ei oikein lyö leiville.
 
Ei kai tuossa mitään ongelmaa ole kunhan ilmossa selkeästi kerrottu mitä koneessa on ja ei ole.
 
Kirjoitin eri ketjuun seuraavaa:
"
Olisiko kauppa-alueen sääntöjä aihetta jotenkin tarkentaa tai saada käyttäjät ehkä lukemaan uudestaan?
Mietin vain siksi että:

- Nyt käyttäjä voi helposti saada monia positiivisia kauppiaspalautteita pelkästään sillä että myy kalliita tuotteita joiden ilmoittaa hajonneen ja palauttaa rahat kohtuullisen pienellä viiveellä (ei, en tajua logiikkaa mutta käyttäjistä tämä on positiivinen kauppiastapahtuma)

- Nyt käyttäjä voi ilmoittaa luokkaa "sain juuri 4090 kortin viimeviikolla vaihdettua, voisin myydä" (jos yhdistää ylempään niin rahat saatua viesti "oho, tippui lattialle ja hajosi, laitan rahat viikonlopun jälkeen takaisin") ja tämä on OK vaikka luulin että täällä ei ole tarkoitus trokata tuotteita tai käydä pääsääntöisesti kauppaa vaan myydä omia vanhoja sekä käytettyjä tuotteita eteenpäin muille harrastajille.

- Kuvina voi käyttää random netistä otettuja kuvia ja jos ostaja tahtoisi kuvaa hajonneesta (kalliista) näytönohjaimesta sillä aikaa kun odottelee rahojaan takaisin sen voi kuitata tyylillä "alkoi vituttamaan, jäin 1700€ tappiolle joten paiskasin roskiin enkä jaksa jätelavalta mennä tonkimaan".

"

Lähinnä pohdin miten saada uudet (sekä vanhat) käyttäjät lukemaan ja sisäistämään miten kauppapaikalla olisi hyvä toimia ja miten yleisesti koetaan "positiivinen", "neutraali" ja "negatiivinen" kauppiaskokemus.

Otaksun että tämä foorumi ei taivu johonkin "rasti ruutuun kun olet lukenut säännöt" tyyppiseen ratkaisuun.
Tosin en tiedä auttaisiko sekään jos monien mielestä on hyvin onnistunut ja positiivinen kauppakokemus että ostaa jotain, suorittaa maksun, saa kuulla että tuote hajosi ja jonkun ajan kuluttua saa rahansa takaisin. En sano että tuo olisi automaattisesti negatiivinen kokemus mutta ymmärtäisin täysin jos palaute jäisi saamatta tai jos se olisi neutraali.
 
TechBBS ei varsinaisesti ole osto- ja myyntialusta, mutta tämä mahdollisuus on kuitenkin merkittävä osa foorumia ja jonkinlaista parempaa kontrollia nykypäivänä kuitenkin tarvittaisiin, kun aikuiset ihmiset vaihtavat rahaa ja tavaraa. Kuka tahansa voi joutua koijatuksi ja parhaiten sitä oppii, jos sattuu omalle kohdalle, ikävä kyllä. Rahat meni ja apina pääsi käräjille, mutta summan ollessa itselle alhainen, niin jäipä se itseltä unholaan, koko rikosilmoitus. Jos foorumilla on mahdollisuus avoimeen kauppaan, niin mitä keinoja olisi huijausten estämiseksi? Kyllä jonkinlainen vastuu io-techillä pitää olla! Tarkempaa seurantaa, ohjausta ja ohjeistusta selvästi tarvitaan, ja tähän asti yksi hyväksi havaittu keino on aktiiviset ja valppaat jäsenet!

Onko sisäänrakennettuja keinoja saatavilla, taipuuko foorumisofta johonkin tekniseen ratkaisuun vai vaatiiko resursseja ja tarkempaa seurantaa? Onhan se ikävä seurata Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset - ketjua, jossa moni on jäänyt ilman rahoja tai tuotetta, tai usealla henkilöllä on ollut hankaluuksia, joko toisen henkilön osaamattomuuttaan, tai tarkoituksella tai kun ohjeita ei ole luettu tai ymmärretty.

Muutamia mietteitä ja kysymyksiä alla.

Ehdotus
  • Pakollinen jäsenyys ostettava erilliseen kauppaosioon (osto, myynti, vaihto)
    • Karkottaako myyjiä tai ostajia? Kertamaksuna nimellinen summa, jonka todelliset kauppamiehet kuittaavat helposti
    • Kauppaosiota aktiivisesti kuluttavat tukisivat io-techiä
    • Hankala, maksu ei estä huijareita, mutta henkilötiedot olisivat tarvittaessa paremmin saatavilla?
Kysymyksiä
  • Halpa hinta, hyvä tarjous, nopeat vastaukset? Onnistuuko nouto, toteutuiko kauppa? Palaute?
  • Useita ilmoituksia on vain merkattu myydyksi, eikä palautteita juurikaan ole? Palautteen yhdistäminen ilmoitukseen?
  • Osto- ja myyntihistoria aktiivinen? Erityisen hintavia tuotteita myyty tai ostettu lyhyessä ajassa? Tuotekategoria vaihteleva? Joukossa hyvin halpoja tuotteita?
  • Tuote, laite jne. toimii tai ei toimi? Milloin testattu/todettu? Kysy, jos ei kerrottu
    • Jos myynnissä myös muualla, tieto oltava pakollinen, missä muualla myynnissä?!
    • Jos myyty muualla, niin tieto oltava pakollinen, ennen kuin tila vaihdetaan myydyksi?!
      • Kaikki tai suurin osa ilmoituksista myyty muualla? Voisiko linjata, että saa myydä ainoastaan foorumilla?
    • Jos myyty, niin kenelle? Nimimerkki voisi olla pakollinen?!
    • Jos myyty foorumin kautta, oliko nouto vai postikauppa?
      • Näkyykö palautteissa? Ei, kun vapaaehtoinen, ja ei tietenkään näy, jos onkin myyty vaikkapa Tori.fi:ssä tai muualla
      • Näkyykö paljon positiivisia palautteita samalta, joltakin tietyltä tunnukselta?
        • Palautteen voi antaa kuka tahansa, joko sama henkilö usealla eri tunnuksella tai kaverin kaverin kaveri, oli uusi tai kypsä tunnus
  • Kuvat? Onko omia vai lainattuja? Onko kuvia, saako lisäkuvia? Nimimerkki, päivämäärä ja aika lapulla saatavilla? Saako kysyä? AI voi tuottaa, joten tarkkana?
  • Suunnitelmallisesti kypsytetyt tunnukset on hankala havaita, historia?
  • Myyjän tai ostajan paikkakunta vaihtelee?
  • Ennen rahan vaihtoa
    • Tietoon saadut nimet, tunnukset, sähköpostiosoitteet, puhelinnumerot, niiden haku Googlesta tms.
  • Myyjä listaa useampia maksutapoja
    • Käteinen käy vain noudettaessa, mutta sopiiko se myyjälle? Nouto ei käykään?
    • Toimitus- ja noutotapoja on useita, tuonti, nouto- ja postitusmahdollisuus tai kaveri tuo tai hakee
    • Nouto meneekin puihin, ei onnistukaan, viesteihin vastaaminen hidastuu tai lakkaa, aika ei sovi, tulikin yövuoro tai sairaalareissu
  • Osto-ilmoituksiin vastaavat huijarit? Historia
    • Luvataan tavaraa, jota ei ole, miten estetään?
    • Kaikki käy, kunhan postitus, vaikka ilmaisilla postikuluilla
    • Hinta, kuvat, historia
Historia
  • Tunnus luotu, milloin?
    • Uusi vai vanha tunnus?
      • Uusi tunnus? Historia? (Kuka uskaltaa tehdä ensimmäisen kaupan postituksella?)
      • Vanha tunnus? Historiasta ei välttämättä löydy mitään epäselvää, tunnuksen omistajan elämäntilanne on voinut muuttua, jolloin nopeat ja helpot rahat voi yrittää saada
    • Onko ollut aktiivisuutta, eli säännöllisesti postattu jotakin?
    • Myynti- ja osto-osioissa erityistä aktiivisuutta? On myyty, ostettu ja tarjottu ja erityisesti tarjottu tietäen, että kauppoja ei tule
    • Palautteet? Negatiiviset ja positiiviset suhteessa myytyihin ja ostettuihin?
    • Mitä myyty ja ostettu?
    • Paikkakunnat?
Ehdotuksena myynti- ja ostoalueelle todellakin PAKOLLINEN pohja, jota pitää käyttää! Pohja olisi tehty niin, että se olisi entistä tarkempi, jolloin tietyt selkeät seikat tulisi heti, paremmin selville. Kuka täyttää, kuka ei, kuka valvoo? Ei ehkä estä kusettajia, mutta helpottaa seurantaa ja tarkistusta. Jos tietoja puuttuu, eikä jostain seikasta saa selkoa eikä todennusta, niin se on no-go, erityisesti useamman satalappusen ilmoituksissa. Valvontaa varmasti vaatii, ellei tuota jotenkin teknisesti voi toteuttaa, mutta onneksi on foorumipoliiseja, jotka tarkkana seuraavat, joten heille arvostusta. Kaikenlaisia ihmiskohtaloita sitä tapaa ja toivon, että jokaiselta koijarilta löytyisi edes se selkärangan viimeinen pätkä vastata, tai edes pahoitella!
 
Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että nuo kusetukset ovat todella pieni osa kokonaisuutta. Tuleeko noita esille kerran viikossa? Montakohan kauppaa täällä menee viikossa onnistuneesti maaliin? nopeasti katsottuna Prosessit yms osiossa on 50 Myyty-tägillä olevaa ketjua, vanhin n. viikon ikäinen. Osioita on se parikymmentä, osa vähemmän aktiivisia, niin sanotaan että viikossa keskimäärin 20 kauppaa per osio, 20 osiota = 400 kauppaa, joista se yksi on kusetus. Ja noistakin tuntuu puolet olevan sellaisia, että laitetaan tilisiirrolla rahat eilen rekanneelle tyypille, joka myy n. 1000€ näytönohjainta 500€ hintaan vain postitus, tai nouto Perävittulasta keskiviikkoisin klo 23-24 välillä parillisina viikkoina.

Ei tänne tarvita uusia sääntöjä ja ehtoja ja tarkastuksia, joita kukaan ylläpidosta ei ehdi valvomaan, vaan vähän maalaisjärkeä ostajille. Ja sitä, että ostajat antavat herkemmin neutraalia / negatiivista palautetta, niin mahdolliset kusettajat jäävät aikaisemmin kiinni, niinkuin tuo viimeisin pikavippaaja / kusettaja, jonka aikaisemmat lainanantajat ilmeisesti olivat tyytyväisiä sen toimintaan.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 453
Viestejä
4 889 134
Jäsenet
78 808
Uusin jäsen
Paukkulaakeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom