Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Varokaahan käyttäjää @ige, 2019 vuonna tehty profiili ja 14 positiivista palautetta, mutta 9 päivää sitten maksettu Ps4, sen jälkeen ei viestiäkään. Lisäksi mobilepayn numero mihin maksettu ei ole käytössä.
 
Varokaahan käyttäjää @ige, 2019 vuonna tehty profiili ja 14 positiivista palautetta, mutta 9 päivää sitten maksettu Ps4, sen jälkeen ei viestiäkään. Lisäksi mobilepayn numero mihin maksettu ei ole käytössä.

5 vuotta kauppahistoriaa romukoppaan jonkun satasen (?) PS4:n takia.

Toivottavasti ei tehnyt muita huijauksia samalla - ja tämä on vaan ensimmäinen, joka tuli ilmi. Hyvä, että jätit negatiivisen palautteen.
 
5 vuotta kauppahistoriaa romukoppaan jonkun satasen (?) PS4:n takia.

Toivottavasti ei tehnyt muita huijauksia samalla - ja tämä on vaan ensimmäinen, joka tuli ilmi. Hyvä, että jätit negatiivisen palautteen.
Jep, sen verran fiksun oloinen historia + laittoi yksityisviestillä timestampit jne. Kyllähän tällainen rottailu joulun alla pistää vituttamaan.
 
Katsoin tyypin kauppahistoriaa kaikki kaupat oli vuodelta 2023 ja 2022,Joista siis palautteet on annettu. .Onko missä lie majaillut 2-3 vuotta.Todella törkeää jättää tavara toimitamatta.Rikosilmoitusta sit jos ei vielä toiseen viikkoon vastaa mitään.
 
Viimeksi muokattu:
"Toimivana irroitetun" skeidan myynti. Onkohan tämä nyt sitten omaa tyhmyyttä vai pitäisikö myyjälläkin olla vastuuta?
Tavara ei siis koskaan toiminut ja antoi antautumisen merkkejä jo ensiasennuksessa (silloin ei voinut tietää oliko kyse juuri siitä vaiko toisesta komponentista), kunnes paikallinen jälleenmyyjä testasi ja totesi sudeksi.
Mahdollisesti saan vakuutuksesta korvauksen ja valmistajalta RMAn kautta korvaava tilalle, että sinällään ei ole kuin vaivaa (toivottavasti).
 
"Toimivana irroitetun" skeidan myynti. Onkohan tämä nyt sitten omaa tyhmyyttä vai pitäisikö myyjälläkin olla vastuuta?
Tavara ei siis koskaan toiminut ja antoi antautumisen merkkejä jo ensiasennuksessa (silloin ei voinut tietää oliko kyse juuri siitä vaiko toisesta komponentista), kunnes paikallinen jälleenmyyjä testasi ja totesi sudeksi.
Mahdollisesti saan vakuutuksesta korvauksen ja valmistajalta RMAn kautta korvaava tilalle, että sinällään ei ole kuin vaivaa (toivottavasti).

Lisää tähän myyjä ja kerro muutenkin mistä kaupasta puhut. Suoraan myös negatiivinen kauppiaspalaute.
 
"Toimivana irroitetun" skeidan myynti. Onkohan tämä nyt sitten omaa tyhmyyttä vai pitäisikö myyjälläkin olla vastuuta?
Tavara ei siis koskaan toiminut ja antoi antautumisen merkkejä jo ensiasennuksessa (silloin ei voinut tietää oliko kyse juuri siitä vaiko toisesta komponentista), kunnes paikallinen jälleenmyyjä testasi ja totesi sudeksi.
Mahdollisesti saan vakuutuksesta korvauksen ja valmistajalta RMAn kautta korvaava tilalle, että sinällään ei ole kuin vaivaa (toivottavasti).

Mietin hetken, mutta esim. staattisesta sähköstä tai asennusvirheestä johtuen (taittaa pinnejä socketissa tai prosessorissa) voi saada jotain rikki ihan itse. Ja minulla on tänä vuonna "toimivana irroitettu" 5800X3D otettu kakkoskoneesta , lähetetty postilla toiselle puolelle Suomea ja siinä alkoi tulla silloin mystisiä ongelmia. Ikinä ei ole minulla prosessori mennyt huoltoon (eikä nytkään mennyt, vaan ostajalla), mutta niin vaan kävi.

..mutta niinkuin minun tapauksessani, valmistaja lähettää varmaan täysin toimivan tilalle. Ethän kuitenkaan hae vakuutuksesta korvausta, jos saat loppupeleissä toimivan komponentin? Se on vakuutuspetos. Ja siinä tapauksessa, että valmistaja ei lähetä, niin se voi olla se surullinen asennusvirhe (ja vakuutuskorvaukset aiheellisia).

--

Tässä tapauksessa en kyllä ihan heti lähtisi syyttämään myyjää. Tietenkin myös puutteellinen paketointi postituksessa altistaa virheille, mutta nyt tuntuu siltä, että tästä ollaan nyt suututtu etukäteen ja meillä ei ole tarpeeksi viihd.. tietoa tästä tapauksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Aika hiljaista on ollut. Täytyy varmaan loppuviikosta rustailla rikosilmoitusta jos ei ala kuulumaan. Maanantaina viimeksi myyjästä kuullut ja silloin kyseli lähetyksestä tms
Käy nyt hyvä mies laittaa negatiivinen palaute ja raportoi ylläpidolle.

Lisäksi oiskohan kannattanut kuunnella muiden varoituksia ja noudattaa varovaisuutta uusien 0-palautta omaavien käyttäjien kanssa?
 
Mietin hetken, mutta esim. staattisesta sähköstä tai asennusvirheestä johtuen (taittaa pinnejä socketissa tai prosessorissa) voi saada jotain rikki ihan itse. Ja minulla on tänä vuonna "toimivana irroitettu" 5800X3D otettu kakkoskoneesta , lähetetty postilla toiselle puolelle Suomea ja siinä alkoi tulla silloin mystisiä ongelmia. Ikinä ei ole minulla prosessori mennyt huoltoon (eikä nytkään mennyt, vaan ostajalla), mutta niin vaan kävi.

..mutta niinkuin minun tapauksessani, valmistaja lähettää varmaan täysin toimivan tilalle. Ethän kuitenkaan hae vakuutuksesta korvausta, jos saat loppupeleissä toimivan komponentin? Se on vakuutuspetos. Ja siinä tapauksessa, että valmistaja ei lähetä, niin se voi olla se surullinen asennusvirhe (ja vakuutuskorvaukset aiheellisia).

--

Tässä tapauksessa en kyllä ihan heti lähtisi syyttämään myyjää. Tietenkin myös puutteellinen paketointi postituksessa altistaa virheille, mutta nyt tuntuu siltä, että tästä ollaan nyt suututtu etukäteen ja meillä ei ole tarpeeksi viihd.. tietoa tästä tapauksesta.
No myyjällä oli mielestäni ihan hyvät palautteet ja kaupat oli f2f, mutta myönnän, että jotenkin oli erikoinen siinä myyntitilanteessa ja jotain oli selkeästi oli sen hänen kokoonpanon kanssa oli ollut. Puhui myöskin jotain vakuutuksesta jada jada.
Pakettikin oli orkkis ja siististi pakattu jne., että siinä mielessä pedantti myyjä....mutta toisaalta, niin moni kakku päältä kaunis.

Ja en toki ole ns. alan ammattilainen, mutta elektroniikka tulee jossain määrin harrastettu ja nämä asennusasiat hoida huolella, joten en uskalla epäillä sitä syyksi.
Tässä ei ole myöskään esim. pinnejä mitä rikkoa tai oikeastaan mitään muutakaan sellaista - tahnaan olisi voinut tietysti yrittää hukuttaa, mutta sitäkään ei tapahtunut.
 
No myyjällä oli mielestäni ihan hyvät palautteet ja kaupat oli f2f, mutta myönnän, että jotenkin oli erikoinen siinä myyntitilanteessa ja jotain oli selkeästi oli sen hänen kokoonpanon kanssa oli ollut. Puhui myöskin jotain vakuutuksesta jada jada.
Pakettikin oli orkkis ja siististi pakattu jne., että siinä mielessä pedantti myyjä....mutta toisaalta, niin moni kakku päältä kaunis.

Ja en toki ole ns. alan ammattilainen, mutta elektroniikka tulee jossain määrin harrastettu ja nämä asennusasiat hoida huolella, joten en uskalla epäillä sitä syyksi.
Tässä ei ole myöskään esim. pinnejä mitä rikkoa tai oikeastaan mitään muutakaan sellaista - tahnaan olisi voinut tietysti yrittää hukuttaa, mutta sitäkään ei tapahtunut.
Mistä osasta oli kyse?
 
No myyjällä oli mielestäni ihan hyvät palautteet ja kaupat oli f2f, mutta myönnän, että jotenkin oli erikoinen siinä myyntitilanteessa ja jotain oli selkeästi oli sen hänen kokoonpanon kanssa oli ollut. Puhui myöskin jotain vakuutuksesta jada jada.
Pakettikin oli orkkis ja siististi pakattu jne., että siinä mielessä pedantti myyjä....mutta toisaalta, niin moni kakku päältä kaunis.

Ja en toki ole ns. alan ammattilainen, mutta elektroniikka tulee jossain määrin harrastettu ja nämä asennusasiat hoida huolella, joten en uskalla epäillä sitä syyksi.
Tässä ei ole myöskään esim. pinnejä mitä rikkoa tai oikeastaan mitään muutakaan sellaista - tahnaan olisi voinut tietysti yrittää hukuttaa, mutta sitäkään ei tapahtunut.
Miksi pimität toista osapuolta? Toki et ketää syyttele, ku ei oikee mitää sopivaa löydy keskusteluhistoriastakaan. Lisäksi oot tainnu keskustella kahdella tunnarilla yhtäaikaa, nii sotkee lisää :D

Mut siis menee nyt vaa pelkäksi avautumiseksi, ku et kerro kenestä on kyse. Ei oo ketjulle hyötyä toisinsanoen.
 
Pitää muistaaa myös et posti välillä hajoittelee paketteja,et se on voinut mennä rikki, jo siinä vaiheessa.Kannattaisi ketjuun tosiaan kertoa kenestä on kyse?
 
No myyjällä oli mielestäni ihan hyvät palautteet ja kaupat oli f2f, mutta myönnän, että jotenkin oli erikoinen siinä myyntitilanteessa ja jotain oli selkeästi oli sen hänen kokoonpanon kanssa oli ollut. Puhui myöskin jotain vakuutuksesta jada jada.
Pakettikin oli orkkis ja siististi pakattu jne., että siinä mielessä pedantti myyjä....mutta toisaalta, niin moni kakku päältä kaunis.

OK, eli olet saanut / ostanut jotain mikä oli käytettäessä viimeksi ehjä. Kaupat hoidettu kasvokkain ja ilmeisesti pitkään foorumilla ollut tyyppi jolla hyvät palautteet.

Nyt tietysti olisi kiva saada hieman lisää infoa, jos esim. puhutaan tyylillä "tässä 386 prosessori, ollut viimeksi 80-luvun lopulla käytössä ja oikein hyvin toimi. Nyt lojunut maapohjaisessa vajassa maalla ainakin 35 vuotta. Saat 5€" vai "tässä uusin Iphone 17 Pro Max, en tykännyt väristä, maksa 500€, akku loppui toimi eilen" siinä on huomattavasti eroa...
 
OK, eli olet saanut / ostanut jotain mikä oli käytettäessä viimeksi ehjä. Kaupat hoidettu kasvokkain ja ilmeisesti pitkään foorumilla ollut tyyppi jolla hyvät palautteet.

Nyt tietysti olisi kiva saada hieman lisää infoa, jos esim. puhutaan tyylillä "tässä 386 prosessori, ollut viimeksi 80-luvun lopulla käytössä ja oikein hyvin toimi. Nyt lojunut maapohjaisessa vajassa maalla ainakin 35 vuotta. Saat 5€" vai "tässä uusin Iphone 17 Pro Max, en tykännyt väristä, maksa 500€, akku loppui toimi eilen" siinä on huomattavasti eroa...
No tämä. Huono asetelma, kun toinen persaatteessa ihan validi kauppias, vastaili eikä f2f ollut ongelma, mutta toisaalta siitä jäi kuitenkin lopuksi oudot vibat eikä tavara toiminut.
Kuitinkin sain asap ja sitä rataa, mutta saattoihan siinä olla myyjällä jo ns. oma lehmä ojassa ja aatteli, että tulen sitä vielä kaipaamaan.
Että vähä suo siellä ja vetelä täällä. Ja selvinnee edeltä kuin altakin, että valmistajan takuun alaisesta tavarasta kyse eli tuoretta tavaraa.
Miksi pimität toista osapuolta? Toki et ketää syyttele, ku ei oikee mitää sopivaa löydy keskusteluhistoriastakaan. Lisäksi oot tainnu keskustella kahdella tunnarilla yhtäaikaa, nii sotkee lisää :D

Mut siis menee nyt vaa pelkäksi avautumiseksi, ku et kerro kenestä on kyse. Ei oo ketjulle hyötyä toisinsanoen.
Ja tämä nyt oli sopivan kuuloinen ketjusta, josta ajattelin vertaistukea ja -näkemystä hakea.
Sinällään toistaiseksi harmiton asia taloudellisesti, mikäli valmistaja kuittaa vastaavan tilalle, mutta toki periaatetasolla mennään monellakin saralla syvempään päätyyn.
Että kai tämä on toistaiseksi puoliksi avautumistakin, mutta jos koitan haastella myyjälle, että mikä homma ja palaan asiaan tarvittaessa.

/OT

Alustavasti valmistaja oli heti poikkiteloin, ettei RMA lomakkeen hyväksymä kuvatiedosto käy kuitista vaan sen pitää olla PDF. Täytyy siis laittaa sama tiedosto eri formaatilla, niin kastömer suppord Kumar on tyytyväinen.
 
No tämä. Huono asetelma, kun toinen persaatteessa ihan validi kauppias, vastaili eikä f2f ollut ongelma, mutta toisaalta siitä jäi kuitenkin lopuksi oudot vibat eikä tavara toiminut.
Kuitinkin sain asap ja sitä rataa, mutta saattoihan siinä olla myyjällä jo ns. oma lehmä ojassa ja aatteli, että tulen sitä vielä kaipaamaan.
Että vähä suo siellä ja vetelä täällä. Ja selvinnee edeltä kuin altakin, että valmistajan takuun alaisesta tavarasta kyse eli tuoretta tavaraa.

Ja tämä nyt oli sopivan kuuloinen ketjusta, josta ajattelin vertaistukea ja -näkemystä hakea.
Sinällään toistaiseksi harmiton asia taloudellisesti, mikäli valmistaja kuittaa vastaavan tilalle, mutta toki periaatetasolla mennään monellakin saralla syvempään päätyyn.
Että kai tämä on toistaiseksi puoliksi avautumistakin, mutta jos koitan haastella myyjälle, että mikä homma ja palaan asiaan tarvittaessa.

/OT

Alustavasti valmistaja oli heti poikkiteloin, ettei RMA lomakkeen hyväksymä kuvatiedosto käy kuitista vaan sen pitää olla PDF. Täytyy siis laittaa sama tiedosto eri formaatilla, niin kastömer suppord Kumar on tyytyväinen.

Ei myyjällä ole mitään syytä myydä sinulle toimimatonta tavaraa, jossa on takuu kunnossa.
Todennäköisesti saa enemmän rahaa, kun lähettää takuuseen ja saa uuden ja kiiltävän tilalle.
Lisäksi voisit sen myyjän tagata, niin ei tartte pelkästään sinun puoltasi asiasta kuulla.

Minä en siis edelleenkään usko, että myyjä on f2f-kaupoilla myynyt sinulle jotain kuraa. Vaikka kuinka koit hänen käyttäytyneen epäilyttävästi, sait kuitin ja takuun. Kuitti kuuluu kauppaan ja se on valmispohjassakin - siinä ei pitäisi olla mitään epäilyttävää, jos "saa kuitin asap".
Lisäksi kirjoittelet vähän pakinatyyliin, vaikka nyt voit olla itse se huono esimerkki: ostaja, joka nyt jo low key uhkailee myyjää palautteella ja varmaan tämä keskustelu täällä ketjussa on jo myyjän tiedossa.

En voi kyllä auttaa enempää, kun et kerro, mistä komponentista on kysymys, mutta ei ne nyt pääsääntöisesti itsestään hajoa ilman fyysistä jälkeä. Vähän ärsyttää, kun ripottelet vaan tiedonmurusia ja täällä ei edes tiedetä, mistä tavarasta on kysymys. Ihan kun vaan kertoisit itsellesi suotuisat asiat ja koettaisit saada meidät myyjää vastaan.
 
Lopettakaas sitten offtopic, nähdäkseni tämä wildbeaverin myyntiketju ei sisällä mitään epärehellistä eikä kuulu tähän ketjuun käsiteltäväksi. Tämä ketju on tarkoitettu omista kauppakokemuksista keskustelemiseen, ei ulkopuolisten huuteluille. Ylläpidolle voi raportoida ilmoituksen, jos epäilee sääntörikkomusta. Turhaa offtopicia poistettu.
 
Viimeksi muokattu:
noniin, jatketaas täällä.

-ostin @retroValtsu :lta emolevyn Myyty - Siirretty
-ilmoituksessa ei mitään mainintaa että vrm-siili tulee ilman ruuveja mukana ja emolevyn kanssa samassa pussissa (löytyi pci-e väylän vierestä)

-kuulemma kuljetusvaurio

-yv:llä tarjottu että lähetän emon takaisin, en ajatellut tähän suostua omilla rahoilla lainkaan

socket
20251219_165938.jpg

video unboksauksesta, kanavani ei voi saada rahaa tubelta, video lisäksi unlisted
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=pB8zePOxm88


vaadin edelleen kaupanpurkua ja voin kyllä lähettää emon takaisin mutten omaan laskuun.
 

Kyllä nuo tuosta noheva kaveri suoristaa ja hankkii ne ruuvit :) Mutta se ei ole tietenkään sinun tehtäväsi. Lähinnä vaan, että tuosta voi saada toimivan kalun, kun vähän tekee. Tosin videosta ei näkynyt kunnolla tuo pinnivaurio ja se voi olla pahempi kuin kuvassa. Kuitenkin, emolevyn arvo on maksimissaan 50-60€ , niin ei sitä kannata minnekään kultasepälle viedä.

Ei tuota kyllä mitenkään voi selittää hyväksi kaupaksi.

Onnea muistiostoille!
 
-ilmoituksessa ei mitään mainintaa että vrm-siili tulee ilman ruuveja mukana ja emolevyn kanssa samassa pussissa (löytyi pci-e väylän vierestä)

-kuulemma kuljetusvaurio
Sääntöjen vastaisesti muokannut viestiä (koska pelkää että saa bannia / seuraamuksia). Myyjä siis. Laitoin siitä raporttia..

Noin ja yleisesti en itse suostuisi postien maksamiseen palauttamisen yhteydessä. Mutta tuossa on mielestäni aika selvä tapaus jos tuotetta on myyty 100% toimivana ja kunnossa ja sitten tuleekin irrallisten osien (enkä nyt tarkoita IO-shieldiä) kanssa ja väitetään että posti on ehkä vikana ja VASTA siinä vaiheessa muistetaan (kun ostaja alkaa kysyä) kertoa että hänelläkin oli "irto-osia" mutta mukamas on käytetty täysin toimivana tuotetta ilman tuota siiliä (mitä itse epäilen)...

Eli mielestäni olet oikeutettu rahojen takaisin saamiseen ja on myyjän vastuulla myös hoitaa emon hakeminen / postit tuotteesta samalla lailla pakattuna kuin se on lähetettykin koska hänestä se on "riittävä ja tuote toimii".
 
ja on myyjän vastuulla myös hoitaa emon hakeminen / postit tuotteesta samalla lailla pakattuna kuin se on lähetettykin koska hänestä se on "riittävä ja tuote toimii".

Mielellään PyleP laittaa jotain socketin suojaksi, ettei mene enempää rikki. Teippaa vaikka pahvipalan. Tietenkin sen jälkeen, kun on saanut rahat takaisin ja postimaksuihin.

Eli mielestäni olet oikeutettu rahojen takaisin saamiseen

Kyllä, vähintään. Postituksesta lisämaksu.

Myyjälle on tätä ehdotettukin, mutta ei suostunut.

Ei ne siilit ole irrallaan ikinä. Voi olla semmoinen klipsikiinnitys, kuten intelin stock-jäähyssä, mutta kiinni on aina. Eihän nuo edes pysy siinä, jos emon kääntää 90 astetta kotelon sisään.
 
Sen verran selvä tapaus on kyllä tämä, että ostajalle rahat takaisin ja korvaus postituksesta takaisin myyjälle eli postikulut.

Ei hitossa kyllä mikään jäähy tule ilman joitain kiinnityksiä ja tuossakin ne ruuvit pitäisi olla ihan selkeästi, että en edes tajua miksi myyjä tai keltä myyjä sitten emolevyn oli hankkinutkin ne on irroittanut. Ja sitten vielä laitetaan irrallaan siili vaan pakettiin, niin kuin IO-peltikin näytti olevan. :x3:
 
noniin, jatketaas täällä.

-ostin @retroValtsu :lta emolevyn Myyty - Siirretty
-ilmoituksessa ei mitään mainintaa että vrm-siili tulee ilman ruuveja mukana ja emolevyn kanssa samassa pussissa (löytyi pci-e väylän vierestä)

-kuulemma kuljetusvaurio

-yv:llä tarjottu että lähetän emon takaisin, en ajatellut tähän suostua omilla rahoilla lainkaan

socket
20251219_165938.jpg

video unboksauksesta, kanavani ei voi saada rahaa tubelta, video lisäksi unlisted
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=pB8zePOxm88


vaadin edelleen kaupanpurkua ja voin kyllä lähettää emon takaisin mutten omaan laskuun.

Myyjän mukaan et vastaa viesteihin / puheluihin asian sopimiseksi?
 
noniin, jatketaas täällä.

-ostin @retroValtsu :lta emolevyn Myyty - Siirretty
-ilmoituksessa ei mitään mainintaa että vrm-siili tulee ilman ruuveja mukana ja emolevyn kanssa samassa pussissa (löytyi pci-e väylän vierestä)

-kuulemma kuljetusvaurio

-yv:llä tarjottu että lähetän emon takaisin, en ajatellut tähän suostua omilla rahoilla lainkaan

socket
20251219_165938.jpg

video unboksauksesta, kanavani ei voi saada rahaa tubelta, video lisäksi unlisted
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=pB8zePOxm88


vaadin edelleen kaupanpurkua ja voin kyllä lähettää emon takaisin mutten omaan laskuun.

Tää on selkeä homma. Myyjän piikkiin tuo menee aivan täysin. Kantaa ei ollut suojattu kunnolla (ja pehmikettä oli muutenkin todella nuukasti!) ja sen seurauksena oli syntynyt pinnivaurio. Kannan suojana pitää aina olla alkuperäinen suojalevy, prosessori tai jokin DIY-viritys, kuten pala pahvia.

Ja kun kerran myyjällä on ollut tiedossa että VRM-siili on irti, mutta asiasta ei ilmeisesti ole mainittu myynti-ilmoituksessa joka on nyt sääntöjen vastaisesti jo tyhjennetty, niin kyllä siinä on selvästi jätetty olennaisia asioita kertomatta. Kaikki tiedossa olevat viat ja puutteet pitää kertoa. Kiinnostaisi tietää miksi se on ylipäätään irrotettu, vaikka eipä sillä nykytilanteen kannalta ole merkitystä. Onko se ollut prossujäähyn tiellä (tuskin) vai onko siellä räpelletty jotain muutakin?

Haisee aika vahvasti tuo kun syytetään Postia vaurioiden aiheuttamisesta, vaikka paketti oli ulkoisesti kunnossa. Tämä nimenomaan EI OLE Postin vika, vaan vahingot ovat syntyneet huonon pakkaamisen seurauksena. Minkä se Posti sille mahtaa, että kantaa ei ole suojattu kunnolla? Ei yhtikäs mitään.

Elikkä myyjän kuuluu nyt korvata kauppahinta ja postikulut ostajalle ja jos hän haluaa rojunsa takaisin, niin käy hakemassa ne tai maksaa ostajalle palauttamisesta aiheutuvat kulut.
 
Tää on selkeä homma. Myyjän piikkiin tuo menee aivan täysin. Kantaa ei ollut suojattu kunnolla (ja pehmikettä oli muutenkin todella nuukasti!) ja sen seurauksena oli syntynyt pinnivaurio. Kannan suojana pitää aina olla alkuperäinen suojalevy, prosessori tai jokin DIY-viritys, kuten pala pahvia.

Ja kun kerran myyjällä on ollut tiedossa että VRM-siili on irti, mutta asiasta ei ilmeisesti ole mainittu myynti-ilmoituksessa joka on nyt sääntöjen vastaisesti jo tyhjennetty, niin kyllä siinä on selvästi jätetty olennaisia asioita kertomatta. Kaikki tiedossa olevat viat ja puutteet pitää kertoa. Kiinnostaisi tietää miksi se on ylipäätään irrotettu, vaikka eipä sillä nykytilanteen kannalta ole merkitystä. Onko se ollut prossujäähyn tiellä (tuskin) vai onko siellä räpelletty jotain muutakin?

Haisee aika vahvasti tuo kun syytetään Postia vaurioiden aiheuttamisesta, vaikka paketti oli ulkoisesti kunnossa. Tämä nimenomaan EI OLE Postin vika, vaan vahingot ovat syntyneet huonon pakkaamisen seurauksena. Minkä se Posti sille mahtaa, että kantaa ei ole suojattu kunnolla? Ei yhtikäs mitään.

Elikkä myyjän kuuluu nyt korvata kauppahinta ja postikulut ostajalle ja jos hän haluaa rojunsa takaisin, niin käy hakemassa ne tai maksaa ostajalle palauttamisesta aiheutuvat kulut.
itseä ei nuo puuttuvat ruuvit haitanneet mikäli se palikka olis ollut suojapusiin ulkopuolella, toki neutraalia olisi pukannut.

sen sijaan nythän se olis sama vaikka ois ollut kivi taikka 24mm mutteri siellä laatikossa.
 
Jos ei kotona ole pahvia (Outoa sinällänsä) niin olis ottanut emolevyn paketista yhden palasen (Sulkuläpästä) ja sen pistänyt suojaksi pinneille.. :rolleyes:
 
Jos ei kotona ole pahvia (Outoa sinällänsä) niin olis ottanut emolevyn paketista yhden palasen (Sulkuläpästä) ja sen pistänyt suojaksi pinneille.. :rolleyes:

Ja mieluiten säilyttää sen kannan suojaosan tallessa, joka manuaalissa - ja takuuehdoissakin -käsketään säilyttää, se on just tällaista varten.

Vaan eipä tässä tapauksessa ole väliä, tieten myyty sekundaa ei kahta puhetta.
 
Tää on selkeä homma. Myyjän piikkiin tuo menee aivan täysin.
Jos olisin itse tässä casessa myyjänä niin en todellakaan arvostaisi sitä, että ostaja vei tämän Räpellykseen spekuloitavaksi. Sekään ei kuulu asialliseen kaupankäyntiin.
Privaviestejä ei sivullisena näe eikä muuta keskustelua tiedä mutten kyllä halua ostajankaan kanssa kauppaa tehdä. Varsinkin ylläpidon viestin jälkeen jää epäilyjä toisestakin osapuolesta.

Toki, myyjä on tehnyt virheen, se on varsin selvä. Mutta vain ylläpito pääsee kuitenkin katsomaan privaviestien asiallisuuden tms.
 
Tässä kyseisessä tapauksessa, @Kalle Kumpulainen otti ihan täysin turhan riskin ja voittomahdollisuudet (= saada tuote siihen hintaan) on samaa luokkaa kuin lotossa. En yleensä tue "victim shaming", mutta Kalle tiesi, mitä teki. Ja nyt saa maksaa siitä. Ihan oikein vaan hänelle, mitäs oli niin ahne. Hän vielä aktiivisesti osallistui keskusteluun täällä ketjussa, niin ei voinut olla tietämättä riskejä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 642
Viestejä
5 047 042
Jäsenet
80 968
Uusin jäsen
hattuk1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom