Mielenkiinnosta tuli käytyä tuon Poppamiehen ilmoituksia läpi. Siellä on ihan urakalla yritetty myydä tavaraa postituksella tällä viikolla mutta noutokaupat eivät olekaan sitten onnistuneet:
Tuote: ASUS RTX 3070 Dual OC 8Gb. Hinta: 300€ Tuote ostettu: Jimms.fi Kuitti löytyy: Ei. Muuta huomioitavaa: Paniikkimyynti, kun 5000 sarja tulossa. Myynnissä myös tori.fi. Kortti palvellut hyvin Ryzenin kaverina ja ei mainattu. Ostajan kuuluu olla rento ja asiallinen. Mulla ei ole rahapulaa...
bbs.io-tech.fi
Kaikesta päätellen hänelle on ensin tarjottu hintapyyntö noudolla. Sen sijaan hän olikin valmis myymään tuotteen 50 euroa halvemmalla myöhemmin tulleelle tarjoukselle, koska kyseessä olisi nyt ollut postikaupat.
Ilmoitukseen rustattu vielä epäilyttävästi "Ostajan kuuluu olla rento ja asiallinen. Mulla ei ole rahapulaa joten voin valita ostajan.". Eli toisin sanoen, yrittää näin perustella sen miksi hyväksyy ainoastaan postikaupat. "Noutoa toivon tälle mutta postitus on sit viimeinen vaihtoehto" ja silti käynyt ainakin kolmeen eri ostoilmoitukseen tyrkyttämässä samaa tuotetta, kaikissa olisi kyse postikaupoista.
Yhteen ostoilmoitukseen onkin ilmaissut asian hieman eri tavalla: "Hinta 250€. Paniikkimyynnissä, kun 5000 sarja tulee.".
Ei ole rahapulaa, mutta on kuitenkin ilmeisen kiireellisessä paniikkimyynnissä??
Yhtä tuotetta hän myy pelkästään noudolla, mutta tämä on hinnoiteltu niin yläkanttiin, että eihän tuota tule kukaan ostamaan. Uuden saa tismalleen samaan hintaan (tai no, euron halvemmalla..). Onko pistänyt tämän ilmoituksen vain luottamusta herättämään? Yrittää luoda kuvan, että noutokaupat olisi mahdolliset?
Tuote: Asus TUF VG27AQ1A 27" -Näyttö Hinta: 200 Tuote ostettu: jimms.fi 3/2023 Kuitti löytyy: kyllä ja takuu 36kk Muuta huomioitavaa: Ihan pätevä näyttö. Paikkakunta: Kuopio Toimitustapa: Nouto (Hankala postittaa) Maksutapa: Käteinen
bbs.io-tech.fi
Tämän ilmoituksen myyntikuva (joka on muuten todella houkutteleva..) on viime vuodelta ja vastaanotettu Signalin kautta, ilmenee tiedostonimestä:
Tuote: ASUS Tuf F17 17,3" (FX706HC) Hinta: 700€ Tuote ostettu: tori.fi 2022 Kuitti löytyy: Ei Muuta huomioitavaa: 144Hz 17,3" Näyttö varustettuna RTX 3050 Näytönohjaimella ja Intel I5 11400H prosessori pitää tuulettimet pyörimässä. 16Gb DDR4 3200Mhz muistia. 512 Gb SSD Sisällä. Paikkakunta...
bbs.io-tech.fi
Ei tottakai itsessään kerro mitään, mutta ehkä joku tuoreempi kuva olisi parempi? Joku sellainen, jota ei ole vastaanotettu viestintäsovelluksessa vaan olisi itse otettu.
Poppamiehen käyttäjä on tehty 7.12. ja ensimmäinen postaus on tehty heti kuin kauppapaikan karenssi on päättynyt, 7.1.. Muita kuin myyntipostauksia on tasan nolla.
Näihin kun lisää vielä tuon ihmeellisen "Jos joku väittää mua huijariksi, niin miksi?" avautumisen, niin epäilykset kasvaa entisestään. Onko siellä omatunto alkanut kolkuttamaan jo ennen kuin mitään syytöksiä on julkisesti tuotu esille? Tai onko kenties, köh köh, ehkä joistain muista tekijöistä johtuvat vainot päällä?
Anyways, hieman olisin varuillani jos tämän kanssa kauppaa käytte. Toki, syytön ennen kuin toisin todistetaan.