Myynti-ilmoituksen voi jättää ja yksityisviestejä käyttää 30 päivää rekisteröitymisen jälkeen, ostamalla Verified-vahvistuksena käyttöoikeuden saa heti
Tässä on taas tätä mainittua asioiden tekemistä hankalaksi.
Lähtökohtaisesti mitään haittaahan tuosta myyjän mielen muuttamisesta ei tässä tapauksessa ostalle koidu, koska ostaja ei ole foorumilla ollut ensimmäistä viestiä aiemmin lukemassa.
Edit: Lisään nyt vielä, että lähtökohtaisesti harkitkaa ennen kuin tarjoatte/hyväksytte, ei jälkeen.
Eihän se tarjous ole sitten myöskään sitova jos toinen ( myyjä ) hyväksyy sen ja ei itse kerkeä ( ostaja ) lukemaan sitä? te säännöt laaditte ja kerrotte en minä.
Hän varmaan osaa kertoa sen sitten myyjälle ja myyjä toimii kuten vastuullisen kaupankävijän kuuluu. Kuten olen moneen kertaan sanonut, asioista ei kannata tehdä turhan vaikeita, kun ne ei kerran sellaisia ole. Lähtökohtana on reilu ja selkeä kaupankäynti. Foorumilla tehdään vuosittain tuhansia kauppoja ja valtaosassa se onnistuu vallan hyvin.
Yleisesti ottaen tässäkin nyt spekuloidaan lillukanvarsilla, jollaiseen liittyvää todellista ongelmaa ei ole tainnut tulla itselleni vastaan kertaakaan vajaan 20 vuoden foorumimoderointiuran aikana. Ja jos joskus tulee, niin sitten ylläpito siinä ohjeistaa. Fiksut ihmiset lähtökohtaisesti neuvottelee ja sopii tällaiset asiat yhdessä. Oman kokemukseni perusteella sääntöpilkkujen viilaajat ovat monilta osin juuri niitä kaupankävijöitä, jotka niitä ongelmia myös usein aiheuttaa epäselvällä kaupankäyntitavalla.
Eihän se tarjous ole sitten myöskään sitova jos toinen ( myyjä ) hyväksyy sen ja ei itse kerkeä ( ostaja ) lukemaan sitä? te säännöt laaditte ja kerrotte en minä.
Jos ostaja tämän nyt kokee ongelmaksi, niin etteköhän tekin pyri ensisijaisesti sopimaan asian parhain päin, kun tällaisesta ns. poikkeustapauksesta on kyse.
Ainakin itse ilmoitan kaupan perujalle, poikkeuksetta "harmi juttu, mutta kiitos kun ilmoitit". Ja sitten katselemaan muita kauppakumppaneita
Luulisi että on ostajankin etu, ettei kauppoja viedä eteenpäin jos myyjä tulee katumapäälle. Sama juttu se ostajan tapauksessa on. Toki on kurjaa että kauppoja joskus peruuntuu, mutta 100x parempi asiasta on rehdisti HETI ilmoittaa, eikä kadota hyväksymisen jälkeen kuin pieru Saharaan. Tuota kun tapahtuu muilla alustoilla paljon (ehkä noin joka kymmenes kauppa), välillä jopa maksun jälkeenkin -ja se vasta harmittaakin. Onneksi täällä porukalla on palautteet ja selkärankaa infota missä mennään
- Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla
- Jos hyväksyt tarjouksen alle hintapyynnön, sitoudut myymään tuotteen kyseisellä hinnalla
Timo 2 sanoi ettei mieltä muuteta ostajana tai myyjänä. Joka oli loistava kommentti.
- Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla
- Jos hyväksyt tarjouksen alle hintapyynnön, sitoudut myymään tuotteen kyseisellä hinnalla
Timo 2 sanoi ettei mieltä muuteta ostajana tai myyjänä. Joka oli loistava kommentti.
Btw, mitä mieltä on arvon raati; Oliko väärin, kun yksityiskeskusteluissa ensin hyväksyin tarjouksen (myöhään illalla), mut sit aamulla vetäydyin takas ja peruin sen ennenkuin vastapuoli oli edes käynyt foorumilla? Mielestäni oli ok, ku ei tosiasissa ehditty kauppoja lukkoon lyömään.
Olenko minä ainoa, joka näkee tässä sellaisen pienen ongelman, että yksityisviesteistä lähtee kuitenkin kopio käyttäjän henk. koht. sähköpostiin, jonka se ostaja saattaa hyvinkin lukea, mutta ei jaksa enää ilalla kirjautua foorumille vastaamaan siihen.
Jos mulle tulee illalla myyjältä YV-kuittaus sähköpostiin, että tarjous hyväksytty ja sitten seuraavana päivänä tuleekin viestiä, että perun kaupat, niin kyllä tästä minusta ihan perustellusti voisi negan antaa.
Se ettei vielä ole sovittu maksutapaa, noutoaikaa, tms. on kyllä ihan sekundaarinen asia, koska kyllähän tässä on ainakin minusta sitovat kaupat tehty.
Jos mulle tulee illalla myyjältä YV-kuittaus sähköpostiin, että tarjous hyväksytty ja sitten seuraavana päivänä tuleekin viestiä, että perun kaupat, niin kyllä tästä minusta ihan perustellusti voisi negan antaa.
No minun mielestä se on voivoi, että et ehdi reagoida asiaan. Kuten jo aiemmin sanoin, että ei kauppaa sähköpostissa tehdä vaa täällä. Yhtähyvin sähköposti olisi lähtenyt, mutta olisin alle viiteen minuuttin hokannu, että ei ei luin väärin ja editoinut viestini toiseksi.
Olenko minä ainoa, joka näkee tässä sellaisen pienen ongelman, että yksityisviesteistä lähtee kuitenkin kopio käyttäjän henk. koht. sähköpostiin, jonka se ostaja saattaa hyvinkin lukea, mutta ei jaksa enää ilalla kirjautua foorumille vastaamaan siihen.
Jos mulle tulee illalla myyjältä YV-kuittaus sähköpostiin, että tarjous hyväksytty ja sitten seuraavana päivänä tuleekin viestiä, että perun kaupat, niin kyllä tästä minusta ihan perustellusti voisi negan antaa.
Se ettei vielä ole sovittu maksutapaa, noutoaikaa, tms. on kyllä ihan sekundaarinen asia, koska kyllähän tässä on ainakin minusta sitovat kaupat tehty.
Jos myyjä laittaakin sitten perumisen jälkeen, että tehdään sittenki kaupat niin vieläkö olet kiinnostunut vai perutko ja otat negan itsellesi, kun perut kaupat?
Tätä voi jatkaa loputtomasti, mutta jotenkin vain olisi helpompaa luopua kaupoista ja sopia asia. Sitten en tiedä onko negan antaminen suoraan okei, vai olisiko ennemmin neutraali parempi, jos asiasta haluaa jättää myyjälle maininnan (jos ei siis mitään vahinkoa ole päässyt sattumaan). Eriasia tietty jos ostaja on jo matkalla kun peruminen tulee tai on ostettu kuljetus tms - silloin kannattaa neuvotella ja noiden korvaamisesta, kuten yleensä tapoihin kuuluu, niin neuvottelemalla hakea sopua. Välitön nega, niin todennäköisesti itsekin saa vain huonon palautteen ja molemmille pahan mielen
No minun mielestä se on voivoi, että et ehdi reagoida asiaan. Kuten jo aiemmin sanoin, että ei kauppaa sähköpostissa tehdä vaa täällä. Yhtähyvin sähköposti olisi lähtenyt, mutta olisin alle viiteen minuuttin hokannu, että ei ei luin väärin ja editoinut viestini toiseksi.
Lähtökohtaisesti lähdetään kuitenkin siitä, että harkitaan ensin jos tarjotaan tai hyväksytään jotain. Jos mielen muuttumisesta koituu ongelmia, se on siinä tapauksessa helppo lähteä etsimään ongelman lähdettä.
Mutta kuten jo mainitsin, en muista koskaan joutuneeni selvittelemään tällaista asiaa.
Menee toistamiseksi, mutta kun pyrkii mahdollisimman selkeään ja reiluun kaupankäyntiin, niin silloin ongelmia hyvin harvoin syntyy.
Lähtökohtaisesti lähdetään kuitenkin siitä, että harkitaan ensin jos tarjotaan tai hyväksytään jotain. Jos mielen muuttumisesta koituu ongelmia, se on siinä tapauksessa helppo lähteä etsimään ongelman lähdettä.
Mutta kuten jo mainitsin, en muista koskaan joutuneeni selvittelemään tällaista asiaa.
Menee toistamiseksi, mutta kun pyrkii mahdollisimman selkeään ja reiluun kaupankäyntiin, niin silloin ongelmia hyvin harvoin syntyy.
Juu, tottakai ei pitäis koskaa ruveta peruun, mut saa kai myyjäki perua, jos ostaja ei ehdi asiaan palata. Tässä tapauksessa möin toiselle, joka kävi heti aamulla tuotteen hakemassa, ennenkuin eka ehti ees kirjautua foorumille tuon myöhäisillan tarjouksensa jälkeen. Edelleenkää ei ostajan puoleltakaa ole mitää palautetta kuulunut, että oli kaiketi hänkin tilanteen kans iha ok.
e: aattelin vaa kysyä mielipidettä ja oli aika yllättävää, että pitäis pysyä tarjouksen hyväksymisessä maailman tappiin asti. Toki aina sitovia nää pitäis olla, mut itse edelleen sitä maalaisjärkeäki kuulutan. Jota kauppakumppaniltani tais löytyä.
No minun mielestä se on voivoi, että et ehdi reagoida asiaan. Kuten jo aiemmin sanoin, että ei kauppaa sähköpostissa tehdä vaa täällä. Yhtähyvin sähköposti olisi lähtenyt, mutta olisin alle viiteen minuuttin hokannu, että ei ei luin väärin ja editoinut viestini toiseksi.
Eihän sen ostajan tarvitse "ehtiä reagoida" mihinkään välittömästi, jos sinä kerran olet sen tarjouksen hyväksynyt. Toki jos siitä ostajasta ei kuulu mitään vaikka pariin päivään, niin silloin on eri asia. Mutta tässä oli nyt kyse siitä, että illalla laitat YV:tä ostajalle ja hyväksyt tarjouksen ja sitten muutat mieltä, koska seuraavana päivänä olit peruuttanut sen. Kysyit mielipidettä ja minusta tuo ei ole hyvää kaupankäyntiä.
Jos myyjä laittaakin sitten perumisen jälkeen, että tehdään sittenki kaupat niin vieläkö olet kiinnostunut vai perutko ja otat negan itsellesi, kun perut kaupat?
Eihän tässä nyt enää mitään epäselvää ole. Myyjä on tuossa kohtaa jo peruuttanut kaupat ja ostaja on mahdollisesti ostanut tuotteen muualta. Ei sillä ostajalla ole mitään velvollisuutta enää tuollaisen jälkeen lähteä mihinkään juupas-eipäs leikkiin mukaan. Tietenkään.
Juu, tottakai ei pitäis koskaa ruveta peruun, mut saa kai myyjäki perua, jos ostaja ei ehdi asiaan palata. Tässä tapauksessa möin toiselle, joka kävi heti aamulla tuotteen hakemassa, ennenkuin eka ehti ees kirjautua foorumille tuon myöhäisillan tarjouksensa jälkeen. Edelleenkää ei ostajan puoleltakaa ole mitää palautetta kuulunut, että oli kaiketi hänkin tilanteen kans iha ok.
Sinällään ei nyt ole kohtuullista olettaa, että myöhäisillalla tehtyyn tarjoukseen olisi jatkamassa kaupankäyntiä ennen aamua.
Jos on niin kiire, ettei esim. kohtuulliseen vuorokauden ikkunaan voi odottaa vastausta, niin se kannattaa sitten kertoa jo ilmoituksessa tai tarjouksen hyväksyminen, että jonkinlaiset pikakaupat on toiveena.
Fug, luin ihan miten sattuu
Mut kyl mä menisin silti samalla argumentilla, eli perua voi ainakin mikäli on täysin varma että sitä ei ole edes nähty vielä.
Fug, luin ihan miten sattuu
Mut kyl mä menisin silti samalla argumentilla, eli perua voi ainakin mikäli on täysin varma että sitä ei ole edes nähty vielä.
Miten tilanteessa jos tietää että myyjällä on enemmän tietoa tuotteesta kun antaa ilmoituksessa ilmi ( tämä kävi ilmi yksityiskeskustelussa ), mainostaa tuotetta "ehjänä" vaikka on rikki jollain tapaa? Laitoin ketjuun että kannattaa korjata ilmoitusta ystävällisesti ettei tule väärinkäsityksiä niin ylläpito poisti kommenttini offtopiccina?
on ottamatta kantaa ja antaa jonkun kärsiä mahdolliset vahingot?
e: tai antaapi olla, tapahtukoot mitä tapahtuu. Teen omat ratkaisut.
Foorumille asennettu lisäosa jonka ansiosta omaa myynti-ilmoitusta ei ole mahdollista nostaa 72 tuntiin (jos olet ketjun viimeisin kommentoija). Muiden käyttäjien kysymyksiin vastaaminen on sallittua. Lisäosan toiminnallisuuden myötä nostosääntöä päivitetty:
- Oman ilmoituksen uppaaminen (ylimmäiseksi nostaminen) on sallittua aikaisintaan 3 vuorokauden eli 72 tunnin välein edellisestä viestistä, muiden kysymyksiin vastaaminen on sallittua.
Olenko minä ainoa, joka näkee tässä sellaisen pienen ongelman, että yksityisviesteistä lähtee kuitenkin kopio käyttäjän henk. koht. sähköpostiin, jonka se ostaja saattaa hyvinkin lukea, mutta ei jaksa enää ilalla kirjautua foorumille vastaamaan siihen.
Jos mulle tulee illalla myyjältä YV-kuittaus sähköpostiin, että tarjous hyväksytty ja sitten seuraavana päivänä tuleekin viestiä, että perun kaupat, niin kyllä tästä minusta ihan perustellusti voisi negan antaa.
Se ettei vielä ole sovittu maksutapaa, noutoaikaa, tms. on kyllä ihan sekundaarinen asia, koska kyllähän tässä on ainakin minusta sitovat kaupat tehty.
Hyväksytty on hyväksytty ja säännöt on sen suhteen selkeät ja pitääkin olla.
Se ehtikö toinen osapuoli nähdä vastauksen on sivuseikka ja tuo sähköpostikopio on hyvä pointti.
Ensin näet postista, että homma ok, menet seur päivänä katsomaan viestin ja se onkin editoitu "eikun ei".
Vähintään pitäisi toiselta osapuolelta kysyä, kun kerran ehti jo hyväksyä, sopiiko kuitenkin kaupan peruutus kun sainkin paremman / helpomman tarjouksen tms.
Kerrankos sitä tulee katumapäälle itse kukin, mutta siitäpä sitä oppii malttamaan kun muutaman kerran liian hätäinen reagointi johti huonompaan lopputulokseen.
Hyväksytty on hyväksytty ja säännöt on sen suhteen selkeät ja pitääkin olla.
Se ehtikö toinen osapuoli nähdä vastauksen on sivuseikka ja tuo sähköpostikopio on hyvä pointti.
Ensin näet postista, että homma ok, menet seur päivänä katsomaan viestin ja se onkin editoitu "eikun ei".
Vähintään pitäisi toiselta osapuolelta kysyä, kun kerran ehti jo hyväksyä, sopiiko kuitenkin kaupan peruutus kun sainkin paremman / helpomman tarjouksen tms.
Kerrankos sitä tulee katumapäälle itse kukin, mutta siitäpä sitä oppii malttamaan kun muutaman kerran liian hätäinen reagointi johti huonompaan lopputulokseen.
En kyllä ymmärrä, miten te saatte tästäkin jonkin ongelman. Jos myyjä ei jaksa reagoida tarjoukseen, se on voi voi. Foorumien avaamisessa ja YV:hen vastaamisessa menee ehkä 10 sekuntia.
En kyllä ymmärrä, miten te saatte tästäkin jonkin ongelman. Jos myyjä ei jaksa reagoida tarjoukseen, se on voi voi. Foorumien avaamisessa ja YV:hen vastaamisessa menee ehkä 10 sekuntia.
Siis tässä oli myyjä jo hyväksynyt tarjouksen, mutta sitten muutti vastauksen, että ei hyväksykään.
Ei ollut kyse siitä, että ostaja olisi perunut tarjouksensa.
En tiedä mitä tuo editoitu lause tarkoittaa, käsittääkseni kauppiaspalautteiden määrä ei ole tänne kirjoittamisen kriteerinä.
Tai jos on niin ylläpito lisätköön sen sääntöihin sitten.
En tiedä mitä tuo editoitu lause tarkoittaa, käsittääkseni kauppiaspalautteiden määrä ei ole tänne kirjoittamisen kriteerinä.
Tai jos on niin ylläpito lisätköön sen sääntöihin sitten.
En rehellisesti sanottuna ymmärrä, miksi täällä kauppaa käymättömät henkilöt täyttävät nämä kauppasääntöjä koskevat ketjut tämmöisellä liirumlaarumilla.
En rehellisesti sanottuna ymmärrä, miksi täällä kauppaa käymättömät henkilöt täyttävät nämä kauppasääntöjä koskevat ketjut tämmöisellä liirumlaarumilla.
Siis lue nyt uudestaan. Tuossa kommentoitiin tapausta, jossa molemmat osapuolet olivat hyväksyneet kaupat, ja sitten toinen perui. Ei tuossa ollut mistään myyjän kyvyttömyydestä reagoida tarjoukseen, niinkuin kirjoitit.
Olen itsekin samaa mieltä. Jos ostaja tarjoaa ja myyjä hyväksyy, niin ei tarvitse enää mitään hyväksymisen hyväksymistä odottaa, vaan kaupat on sovittu.
Olen itsekin samaa mieltä. Jos ostaja tarjoaa ja myyjä hyväksyy, niin ei tarvitse enää mitään hyväksymisen hyväksymistä odottaa, vaan kaupat on sovittu.
Erityisesti tässä tapauksessa missä myyjä yksityisviestissä on tarjouksen hyväksynyt, niin onhan se myyty, ja tiedossa, että tieto tarjouksen hyväksynnästä lähti ostajalle. Toki jos tulee katumapäälle, niin voihan pyrkiä sopimaan ostajan kanssa muuta.
- Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla
- Jos hyväksyt tarjouksen alle hintapyynnön, sitoudut myymään tuotteen kyseisellä hinnalla
Joku changelog muutoksista noihin sääntöihin voisi olla kiva (esim spoiler tagin taakse), niin voisi tarvittaessa tarkistaa onko sitten viimeisen kerran tullut jotain muutoksia.
En rehellisesti sanottuna ymmärrä, miksi täällä kauppaa käymättömät henkilöt täyttävät nämä kauppasääntöjä koskevat ketjut tämmöisellä liirumlaarumilla.
Mulla on 57 palautetta, niin varmaankin saan kommentoida asiaa, varsinkin kun tuo edellinen viesti koski minun kommenttia?
Kannattaa varmaan lukea ihan ajatuksella, että mistä on kyse, ennen kuin lähtee kovin vahvasti kommentoimaan asiaa.
Jos kerran ostaja on jo hyväksynyt tarjouksen, niin asiat todellakin kannattaa pitää mustavalkoisena, aivan kuten @AsiJu tuossa aikaisemmin totesi. Menee elämä kovin vaikeaksi, jos sovitut kaupat ovatkin vain alustavasti sovitut kaupat.
Jos kaipaat tänne Tori & FB tyylistä alustava varaus, yms. kaupankäyntiä, niin ehkä tämä ei ole siinä tapauksessa sinun foorumi.
En rehellisesti sanottuna ymmärrä, miksi täällä kauppaa käymättömät henkilöt täyttävät nämä kauppasääntöjä koskevat ketjut tämmöisellä liirumlaarumilla.
En ole kovin montaa viestiä kyllä tänne kirjoittanut ja olen kauppaa täällä käynyt ja käyn sen verran kun olen ehtinyt ja ollut tarpeen foorumille liittymisen jälkeen.
Jos tulkitset tämän niin, että kauppaa käymätön täyttää ketjun liirumlaarumilla, niin se on sinun ongelmasi.
Mutta kunnioitan toivettasi ja vetäydyn tästä ns. keskustelusta tässä kohti.
En rehellisesti sanottuna ymmärrä, miksi täällä kauppaa käymättömät henkilöt täyttävät nämä kauppasääntöjä koskevat ketjut tämmöisellä liirumlaarumilla.
En rehellisesti sanottuna ymmärrä, miksi täällä yritetään määrätä kuka saa ja ei saa kommentoida kaupankäyntiä.
Missä se raja menee, kuinka monta kauppaa pitää olla tehtynä ennenkuin saa kunnian kommentoida kaupankäyntiä täällä? 10? 30? 100?
Mitenkä ketjusta on voinut hävitä viesti??? Ihan asiallinen viesti ollut kyseessä. Ja toi poiston syy. Voisiko tähän saada hyvän ja uskottavan selityksen?
Näytti koko ketju kadonneen muutama minuutti sitten. On kyllä kovaa.
Ei, ei, yp poisti jo aikaisemmin kommentin. Sitä vähän ihmettelin mikä sensuuri ja ei yhdenvertaisuus foorumilla pyörii yp:n toimesta. Mut nyt koko ketju poistettu.
En suoralta kädeltä nyt löytänyt, että onko sallittua pitää samoista myyntiartikkeleista ilmoitusta Vaihdetaan ja Myydään alueilla?
Vai olisiko sitten parempi laittaa vain myyntipuolelle ja mainita mahdollisesta vaihdosta samalla ilmoituksella?
Ilmoitin ylläpidolle ilmoituksesta jossa 1080p näyttöä myydään 4k / ultra hd näyttönä ja ylläpidon vastaus oli että ei kuulu ylläpidolle. Saako täällä siis myydä laitteita väärillä tiedoilla?
Ilmoitin ylläpidolle ilmoituksesta jossa 1080p näyttöä myydään 4k / ultra hd näyttönä ja ylläpidon vastaus oli että ei kuulu ylläpidolle. Saako täällä siis myydä laitteita väärillä tiedoilla?
Ilmoitin ylläpidolle ilmoituksesta jossa 1080p näyttöä myydään 4k / ultra hd näyttönä ja ylläpidon vastaus oli että ei kuulu ylläpidolle. Saako täällä siis myydä laitteita väärillä tiedoilla?
Tuote: Samsung C49HG90DMR 49" 4K Ultra HD 144HZ Hinta: 250e Tuote ostettu (mistä ja milloin): Power 2022 Kuitti löytyy (takuu voimassa): Kuitti löytyy takuuta ei. Muuta huomioitavaa: Uudenveroinen Samsung C49HG90DMR 49" 144HZ Pelinäyttö ylimääräisenä. Paikallaan uusi parempi ja huomattavasti...
bbs.io-tech.fi
Ei ylläpidolla ole mahdollisuuksia valvoa myytävien tuotteiden yksittäistä ominaisuuksia.
Tuote: Samsung C49HG90DMR 49" 4K Ultra HD 144HZ Hinta: 250e Tuote ostettu (mistä ja milloin): Power 2022 Kuitti löytyy (takuu voimassa): Kuitti löytyy takuuta ei. Muuta huomioitavaa: Uudenveroinen Samsung C49HG90DMR 49" 144HZ Pelinäyttö ylimääräisenä. Paikallaan uusi parempi ja huomattavasti...
bbs.io-tech.fi
Ei ylläpidolla ole mahdollisuuksia valvoa myytävien tuotteiden yksittäistä ominaisuuksia.
Eiks tää nyt oo ihan päivän selvä asia? Kyllähän sä "saat" myydä vaikka Volvoa Bemarina, mut se on täysin eri asia kuka sen ostaa.
Normaalisti tää menee just noin kuin tuolla ketjussakin on mennyt, eli kyllä se siellä sitte aina korjataan että "sulla on ilmoituksessas virheitä".
EDIT: Olis täysin eri asia, jos myyjä yrittäis kusettaa ja myydä Full HD -näyttöä 4K -näyttönä. Tuonne on napattu tekniset tiedot jostain sivuilta jossa nyt sattuu lukemaan "4K Ultra HD", eli tuo myyjä on vaan täysin tietämätön asioista. Oikee tapa juurikin mennä sinne ketjuun oikaisemaan.
Eiks tää nyt oo ihan päivän selvä asia? Kyllähän sä "saat" myydä vaikka Volvoa Bemarina, mut se on täysin eri asia kuka sen ostaa.
Normaalisti tää menee just noin kuin tuolla ketjussakin on mennyt, eli kyllä se siellä sitte aina korjataan että "sulla on ilmoituksessas virheitä".
EDIT: Olis täysin eri asia, jos myyjä yrittäis kusettaa ja myydä Full HD -näyttöä 4K -näyttönä. Tuonne on napattu tekniset tiedot jostain sivuilta jossa nyt sattuu lukemaan "4K Ultra HD", eli tuo myyjä on vaan täysin tietämätön asioista. Oikee tapa juurikin mennä sinne ketjuun oikaisemaan.
Edelleen odotan vain ylläpidolta selvää linjausta asiasta. Siitä kun ei säännöissä mitään lue. Nyt on turha kasvottomana koittaa mua mustamaalata jonain idioottina täällä kun esitin selvän kysymyksen jonka sampsakin ohitti. En odota että täällä ylläpito rupeaisi jokaista ketjua valvomaan erikseen asiasta
Edelleen odotan vain ylläpidolta selvää linjausta asiasta. Siitä kun ei säännöissä mitään lue. Nyt on turha kasvottomana koittaa mua mustamaalata jonain idioottina täällä kun esitin selvän kysymyksen jonka sampsakin ohitti. En odota että täällä ylläpito rupeaisi jokaista ketjua valvomaan erikseen asiasta
Ei tässä ketään mustamaalata. Tarkoitus oli ottaa mahdollisimman yksinkertainen esimerkki jotta menee perille, mutta taisin epäonnistua.
Kuinka moneen viestiin onkaan Kokkonen täällä jo todennut, että maalaisjärkeä ihmiset.
Kaipaatko oikeesti ylläpidolta myös linjauksen saako toimia epärehellisesti vai ei? Säännöissä ei nimittäin lue, että "epärehellisesti toimiminen kielletty."
Ei kaikkea vaan pitäisi tarvita kirjoittaa sääntöihin asti.
^ Eikä ko. ilmoituksessa ollut väärin, ku yks termi. Muuten oli kyl mallinumerosta lähtien linkkeihin jaettu tietoa mistä tuotteesta kyse, että ei sinänsä väärillä tiedoilla myyty. Eipä siihen nyt mitää linjausta tarvi ylläpidolta, että onko sallittua myydä perunaa ja lähettää porkkana, ku se on laissa kiellettyä.
Edelleen odotan vain ylläpidolta selvää linjausta asiasta. Siitä kun ei säännöissä mitään lue. Nyt on turha kasvottomana koittaa mua mustamaalata jonain idioottina täällä kun esitin selvän kysymyksen jonka sampsakin ohitti. En odota että täällä ylläpito rupeaisi jokaista ketjua valvomaan erikseen asiasta
Ehkä moderaattorit eivät aina vastaa riittävän yksinkertaisesti selkeästi.
Tuosta jäi mielikuva että moderointi ei puuttu väärillä tiedoilla markkinointiin(*, mutta jos lukija sellaista havaitsee niin siitä saa myyntiketjuun huomautella, jopa ihan kannustetaan.
Foorumilla pätee toki Suomen lait ja säädökset ja hyvä kauppatapa. eli sitä ei kannata itse harrastaa, ei voi siitä tulla varoitusta.
Eli ihan ilman vääntämistä väärillä tiedoilla ei saa markkinoida.
Ja kuten ketjussa selvinnyt niin ilmoituksen yksittäinen termi ei ollut ihan nappiin, oikein käytetty, ketjussa näytön pikselimäärästä annettu tarkemmat tiedot.
Mutta olen siinä samaa mieltä että ilmoitus pitäisi korjata, täydentää tarkemmilla oikeilla tiedoilla, ja nyt ilmoittajaakin on asiaa valistettu, jos nyt omaa ketjuaan on yhtään lukenut.
Näytön osalta tarkkuus on ihan olleellista kerottavaa tietoa ja oltava oikein. Siis yritän sanoa että tahallista, välinpitämätöntä jos jättää korjaamatta. (tätä postetessa ei oltu ilmoitukseen korjattu, siellä edelleen myydään 4K Ultra HD termillä)
Huomion seurauksena osu silmään tuotelinkki valinnat, näytöstä olisi ihan Samsungin sivuilla tietoa, kotimaisilla kaupoilla tietoa, tuotetta ei edes ole ostettu linkaltulta sivuilta, vaan Powerista, jonka sivulla käytetty lähempänä oikeaa olevaa termiä tarkkuudesta. Mozi jalalle oli löytynyt kotimainen kauppa .
(*
Tässä ehkä viestitään sitä että moderointi ei halua ottaa mitään tarkastusvelvollisuutta, vastuuta ilmoitusten oikeellisuudesta. Kai silti olisi voinut todeta että väärillä tiedoilla ei saa mainostaa, nyt joku teini sitten lulee että se ei ole kiellettyäkään.
Ja sori huono ulosantini, ei nuo nyt ihan samaa tarkoita.
- Ilmoituksessa on virhe, joka korjaamatta
- Jos jari juoksee nurmikolla ja kysytään onko nurmikolle meno killetty ja kentänvalvoja vastaa että hän ei valvo nurmikolle menemisiä. jussi tulkkaa ettei sallittu, ulla tulkaa että ei kielletty.
Siis ihan oikeasti sekaan mahtuu monenmoista, itiksen nurkilla kaupankäynti on vähän erilaista kuin maamiesseurantalolla.
Ja ei kaikkia kiinnosta miten lain hengen, hyvänkauppatavan ym mukaan, osa ihan surutta toteaa ostajan vika.
Se on ihan ymmärettävää että moderoinnin resuja kannata sijoittaa ilmoitusten oikeellisuuden tarkistamiseen, sitä kysyjäkään ei kyseenalaistanut.
Ehkä moderaattorit eivät aina vastaa riittävän yksinkertaisesti selkeästi.
Tuosta jäi mielikuva että moderointi ei puuttu väärillä tiedoilla markkinointiin(*, mutta jos lukija sellaista havaitsee niin siitä saa myyntiketjuun huomautella, jopa ihan kannustetaan.
Foorumilla pätee toki Suomen lait ja säädökset ja hyvä kauppatapa. eli sitä ei kannata itse harrastaa, ei voi siitä tulla varoitusta.
Eli ihan ilman vääntämistä väärillä tiedoilla ei saa markkinoida.
Ja kuten ketjussa selvinnyt niin ilmoituksen yksittäinen termi ei ollut ihan nappiin, oikein käytetty, ketjussa näytön pikselimäärästä annettu tarkemmat tiedot.
Mutta olen siinä samaa mieltä että ilmoitus pitäisi korjata, täydentää tarkemmilla oikeilla tiedoilla, ja nyt ilmoittajaakin on asiaa valistettu, jos nyt omaa ketjuaan on yhtään lukenut.
Näytön osalta tarkkuus on ihan olleellista kerottavaa tietoa ja oltava oikein. Siis yritän sanoa että tahallista, välinpitämätöntä jos jättää korjaamatta. (tätä postetessa ei oltu ilmoitukseen korjattu, siellä edelleen myydään 4K Ultra HD termillä)
Huomion seurauksena osu silmään tuotelinkki valinnat, näytöstä olisi ihan Samsungin sivuilla tietoa, kotimaisilla kaupoilla tietoa, tuotetta ei edes ole ostettu linkaltulta sivuilta, vaan Powerista, jonka sivulla käytetty lähempänä oikeaa olevaa termiä tarkkuudesta. Mozi jalalle oli löytynyt kotimainen kauppa .
(*
Tässä ehkä viestitään sitä että moderointi ei halua ottaa mitään tarkastusvelvollisuutta, vastuuta ilmoitusten oikeellisuudesta. Kai silti olisi voinut todeta että väärillä tiedoilla ei saa mainostaa, nyt joku teini sitten lulee että se ei ole kiellettyäkään.
Ilmoitin ylläpidolle ilmoituksesta jossa 1080p näyttöä myydään 4k / ultra hd näyttönä ja ylläpidon vastaus oli että ei kuulu ylläpidolle. Saako täällä siis myydä laitteita väärillä tiedoilla?
Edelleen odotan vain ylläpidolta selvää linjausta asiasta. Siitä kun ei säännöissä mitään lue. Nyt on turha kasvottomana koittaa mua mustamaalata jonain idioottina täällä kun esitin selvän kysymyksen jonka sampsakin ohitti. En odota että täällä ylläpito rupeaisi jokaista ketjua valvomaan erikseen asiasta