Jos noita arvoja vertaa esim. seuraavassa linkissä kerrottuun:
What should my Signal Levels be? Comcast High Speed Internet FAQ | DSLReports, ISP Information
... niin DS arvot näyttää minusta hyviltä mutta US power levelit ovat melkein kyseenalaiset. Siinä hilkulla. Alla vertailukohteeksi vastaavat omastani DNA:n kaapelilla:
Eli täällä pärjää pienemmällä US powerilla eikä ole ongelmia.
Modulaation jatkuva pomppiminen toisesta toiseen kuulostaa huonolta.
Nuo logientryt voivat viitata yksittäisinä siihen, että yhteydellä oli tuolloin vaan joku hetkellinen häiriö, mutta toisaalta jos niitä tulee usein, niin viittaavat silloin johonkin ongelmaan yhteydellä.
Mielestäni ensimmäiseksi kannattaa varmistaa, että käytössä oleva kaapeli modeemin ja seinärasian välillä on laadukas. Mahdollisimman vähän liitoksia ja sovittimia, mahdollisimman laadukas kaapeli, mahdollisimman lyhyt. Ja jos on jotenkin kärsinyt tai kovin vanha, niin silloinkin uusintaan. Myös jos koaksiaalikaapeli taittuu kovin jyrkästi (esim. tallaamalla päälle kun kaapeli on kaksinkerroin) ja litistyy sen seurauksena, se voi mennä pilalle sähköisiltä ominaisuuksiltaan.
Olen useammassa paikassa saanut pelkästään kaapelin hyvälaatuiseen vaihtamalla (ja joissain paikoissa turhan vaimennusta aiheuttavan DATA/TV-splitterin eliminoimalla) signaalin sen verran paremmaksi, että aiemmin pätkivä yhteys on muuttunut laadukkaaksi. Tuolta olen kaapelimodeemikaapelini hommannut viime vuosina:
Antennikaapeli mittatilauksena: Maxtrack KH-133 antennikaapeli, RG-6, Class A+, täyskuparijohdin, 135 dB, 6,8 mm, F- tai IEC-liittimillä ... Sieltä saa sopuhintaan juuri sellaisen mitä tarvitsee kun mittatilaustyönä tehdään.
Vika voi kyllä olla myös modeemissa tai kiinteistön kaapelissa jossain sinun ja operaattorin CMTS-laitteen välillä, mikä pitäisi selvittää mittaamalla.
Niin ja jos ei ole vielä tehnyt, niin tietenkin ihan ensimmäisenä kannattaa varmistaa, että liitosjohto on modeemissa ja seinän päässä kunnolla kiinni, eikä ole esim. löysällä siivouksen seurauksena...