Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Askeltiheys minuutissa, ei sinänsä mitään merkitystä.15 vuotta juossut ja nyt kuulen ensimmäistä kertaa sanan kadenssi sen yhteydessä. Tai sitten se on mennyt vain toisesta korvasta ulos. Ihan kuin omassa apissäkin olisi ollut mainittuna? En vain ole edes tajunnut, mitä se tarkoittaa.
Mitä siis tarkalleen ottaen? Onko sillä jotain väliä?
No sinänsä merkitystä jos on selkeästi liian harva ja "harpotaan" liian pitkiä askelia joka kuluttaa voimia turhaan. Tai liian tiheä, jolloin kipitetään ja juoksu ei suuntaa tarpeeksi eteenpäin. Samoin juoksuasento on melko varmasti perseellään jos on noista jompi kumpi. Mutta kuten sanottu, aika hyvin se luontaisesti osuu ihan ok ja jos omaksi ilokseen lenkkeilee niin ei kai siinä nyt tarvitse kaikkea pyrkiä maksimoimaan, kunhan nyt on sellaisessa kuosissa juoksu ettei sen takia loukkaantumis riskit nouse selkeästi ylöspäin.Askeltiheys minuutissa, ei sinänsä mitään merkitystä.
Joo tää on kyllä tosi! En mä minkään järjen mukaan pysty juoksemaan kovalla kadenssilla jotain etanan 7-8min/km vol2 lenkkiä Luovutaan siis tästä typerästä ajatuksesta suosiolla. Sen sijaan reippaampi 150-170 sykealueen juoksu tuntuu ihan eri tavalla paremmalta tiukemmalla kadenssilla!Mä en kyllä näe mitään järkeä yrittää väkisin nostaa kadenssia hitaissa vauhdeissa. Vauhdin noustessa kadenssi nousee luonnollisesti. Ja esim. Fitzgeraldin 80/20 running kirjassa mainitaan että monesti se luonnollinen kadenssi on juoksijalle taloudellisin ja on aivan älytöntä pyrkiä väkisin ammattijuoksijoiden maagiseen 180 tahtiin joillain 7 minuutin kilsoilla.
kävin kesällä ostaa hoka juoksukengät ja en voi suositella. Ekat kolme lenkkiä oli iha ok, mutta sen jälkee alkoi tulee jalkakipuja, ei ees pystyny koko lenkkiä juoksee.
Niissä on tosi paksunpohja ja mun jaloille ihab liian pehmeet pohjat, jalka ei ole yhtään tukevasti kengän sisällä
Samanlaiset mietteet Hokan Speedgoat vitosista. Alkuun tuntui hyvältä, mutta jalat alkoivat kipeytyä kun niitä käytti. Arvelin itsekin että nuo on aivan liian pehmeäpohjaiset mulle.
Hokan kengistä ei kokemusta, kun ei ollut kokoja loppukesän aikana uusia kenkiä etsiessä. Nuo Asicsin Nimbukset on tosi pehmeät ja hieman jännitti niilä lähtä kokeilemaan, mutta kun sai hyvällä hinnalla, niin tuli hommattua. Tulee varmaan käytettyä pidemmillä lenkeillä ja maratoneilla(puolikasta vasta juossut, mutta tähtään useampaan maratoniin). Ongelmia ei ole ollut ja ihan hyvin toimii minun "vauhdikkaammallakin" treenillä.kävin kesällä ostaa hoka juoksukengät ja en voi suositella. Ekat kolme lenkkiä oli iha ok, mutta sen jälkee alkoi tulee jalkakipuja, ei ees pystyny koko lenkkiä juoksee.
Niissä on tosi paksunpohja ja mun jaloille ihab liian pehmeet pohjat, jalka ei ole yhtään tukevasti kengän sisällä
Itse olen tykästynyt wurkkos lamppuihin.Hakusessa valo juoksuun. Onko otsalamput tässä ainoa järkevä? Lenkit etelän rannikkoalueella. Tämä pimeän aika siis tarjoaa kaikkea lumesta paljaaseen asfalttiin. Tiet pääasiassa valaistuja, mutta aina sitä vauhdissa saa tarkkana olla. Toiveita,
- kevyt
- tukeva kiinnitys, ei heilu tai hölsky ylimääräisiä
- edes jonkin asteen vedenpitävyys
- paloaika 1-2h kohtuullisella valoteholla
- lataus usb-c
Suosituksia kuunnellen.
Hakusessa valo juoksuun. Onko otsalamput tässä ainoa järkevä? Lenkit etelän rannikkoalueella. Tämä pimeän aika siis tarjoaa kaikkea lumesta paljaaseen asfalttiin. Tiet pääasiassa valaistuja, mutta aina sitä vauhdissa saa tarkkana olla. Toiveita,
- kevyt
- lataus usb-c
Suosituksia kuunnellen.
Viime talvena tutkin samaa asiaa ja tämä jäi mieleen yhtenä vaihtoehtona. En oo ostanu kun niin vähän käyttöäHakusessa valo juoksuun. Onko otsalamput tässä ainoa järkevä? Lenkit etelän rannikkoalueella. Tämä pimeän aika siis tarjoaa kaikkea lumesta paljaaseen asfalttiin. Tiet pääasiassa valaistuja, mutta aina sitä vauhdissa saa tarkkana olla. Toiveita,
- kevyt
- lataus usb-c
Suosituksia kuunnellen.
Nyt tuli Sarvan nastalenkkarit postissa, sain 100 eurolla black fridayn aikoihin (alkup. hinta 180e). Enpä ole koskaan tuollaisilla juossut. Saako noilla siis juosta ihan asvaltilla talvisin jos pinnassa on vaikka sohjojäätä yms. miten esim hiekoitettu jäinen asvaltti? Vai onko nuo pääasiassa johonkin poluille jossa on lunta, jäätä, sohjoa ja mahdollisesti vielä vettä seassa?
Nyt tuli Sarvan nastalenkkarit postissa, sain 100 eurolla black fridayn aikoihin (alkup. hinta 180e). Enpä ole koskaan tuollaisilla juossut. Saako noilla siis juosta ihan asvaltilla talvisin jos pinnassa on vaikka sohjojäätä yms. miten esim hiekoitettu jäinen asvaltti? Vai onko nuo pääasiassa johonkin poluille jossa on lunta, jäätä, sohjoa ja mahdollisesti vielä vettä seassa?