Iltapäivä/roskalehdeltä uusi pohjanoteeraus

IS loistaaa taas autoaiheisilla artikkeleillaan...
Vai onko tosiaan kuljettajia jotka EIVÄT tiedä, mikä on sisäilman kierron tarkoitus

Ja parasta artikkelissa on, ettei siinä sitten lopulta kerrota, mitä nappi tekee.

Siinä puhutaan vain vanhanmallisesta on / off -sisäilman kiertovalinnasta, mutta nykyäänhän se on aina tuollainen A(utomaattinen)/M(anuaalinen) - nappi, ja voisi esm. ottaa kantaa siihen että mitäs eroa noilla valinnoilla oikeastaan onkaan, tarkoittaako M käytännössä joka tilanteessa pakotettua sisäilman kierto ON -asetusta, ja jos asento on A, niin millaisella automatiikalla sitä ohjataan... Pelkkä ilmastoinnin asetus + lämpötila, joku PAH sensori, vaihdelaatikko (peruuttaessa ei vedetä omia pakokaasuja sisään) vai mitä hassutuksia niistä voikaan löytyä...
 
Ja parasta artikkelissa on, ettei siinä sitten lopulta kerrota, mitä nappi tekee.

Siinä puhutaan vain vanhanmallisesta on / off -sisäilman kiertovalinnasta, mutta nykyäänhän se on aina tuollainen A(utomaattinen)/M(anuaalinen) - nappi
Itselleni taasen ei ole tullut muistaakaeni koskaan vastaan autoa, jossa olisi tällainen "automaattiversio":
1732617944892.png

Väittisin kyllä, että paljon yleisempi on se on/off -tyylinen, joten tässäkin mielessä artikkelin esimerkki on huono.

En sitten tiedä kuinka uusissa autoissa tuo A/M -namiska on yleinen, mutta ainakin omassa 2021 autossa on ihan "perinteinen" on/off, ja hyvä niin.

Joissain autoissa automaatti-ilmastoiti kytkee kuumana päivänä aluksi kierron päälle joksikin aikaa ja sitten pois, mutta tämähän liittyy ilmastoinnin automatiikkaan eikä tuommoiseen erilliskytkimeen, joka ilmeisesti toimii ilmastoinnista riippumatta(?). Suoraan sanottuna aika typerä keksintö tämmöinen A/M -valinnalla toimiva pierunkiertokytkin.
 
Joissain autoissa automaatti-ilmastoiti kytkee kuumana päivänä aluksi kierron päälle joksikin aikaa ja sitten pois, mutta tämähän liittyy ilmastoinnin automatiikkaan eikä tuommoiseen erilliskytkimeen, joka ilmeisesti toimii ilmastoinnista riippumatta(?). Suoraan sanottuna aika typerä keksintö tämmöinen A/M -valinnalla toimiva pierunkiertokytkin.

Mun 2011 autossa on tällainen helvetinkone:

The air quality system consists of a multi-filter
and a sensor. The filter separates gases and
particles to reduce the levels of odours and
pollution in the passenger compartment. When
the sensor detects polluted outside air, the air
intakes are closed and the air in the passenger
compartment is recirculated. A green light (A)
illuminates in the button when the air quality
sensor is active.
Activating the air quality sensor:

Press AUTO (1) to activate the air qualitysensor (normal setting).

Or:

Switch between three functions by pressing repeatedly the recirculation button.

• Air quality sensor engaged – the light (A)
illuminates.
• No recirculation engaged, provided it is not
required for cooling in hot weather – light
not illuminated.
• Recirculation engaged – the light (M) illu-
minates.

Keep the following in mind:

• As a rule, the air quality sensor should
always be engaged.
• Recirculation is limited in cold weather to
avoid misting.
• The defroster functions for the front, side
and rear windows can be used to demist
the windows.
 
En sitten tiedä kuinka uusissa autoissa tuo A/M -namiska on yleinen, mutta ainakin omassa 2021 autossa on ihan "perinteinen" on/off, ja hyvä niin.

Joissain autoissa automaatti-ilmastoiti kytkee kuumana päivänä aluksi kierron päälle joksikin aikaa ja sitten pois, mutta tämähän liittyy ilmastoinnin automatiikkaan eikä tuommoiseen erilliskytkimeen, joka ilmeisesti toimii ilmastoinnista riippumatta(?). Suoraan sanottuna aika typerä keksintö tämmöinen A/M -valinnalla toimiva pierunkiertokytkin.
Jo vanhassa Saabissa (2001 malli) oli tällainen ominaisuus:

"Air recirculation This function is selected automatically when the vehicle speed is below 10 km/h and disengages when the vehicle speed exceeds 30 km/h."


Mutta sille ei ollut kätevää nappia, vaan piti opetella joku näppäinyhdistelmä jolla automatiikan sai päälle/pois. Joku "ruuhkamoodi" siis.
 
Itselleni taasen ei ole tullut muistaakaeni koskaan vastaan autoa, jossa olisi tällainen "automaattiversio":
1732617944892.png

Väittisin kyllä, että paljon yleisempi on se on/off -tyylinen, joten tässäkin mielessä artikkelin esimerkki on huono.

En sitten tiedä kuinka uusissa autoissa tuo A/M -namiska on yleinen, mutta ainakin omassa 2021 autossa on ihan "perinteinen" on/off, ja hyvä niin.

Joissain autoissa automaatti-ilmastoiti kytkee kuumana päivänä aluksi kierron päälle joksikin aikaa ja sitten pois, mutta tämähän liittyy ilmastoinnin automatiikkaan eikä tuommoiseen erilliskytkimeen, joka ilmeisesti toimii ilmastoinnista riippumatta(?). Suoraan sanottuna aika typerä keksintö tämmöinen A/M -valinnalla toimiva pierunkiertokytkin.
Automaatti-ilmastointi ohjaa myös tuota sisäkiertoa eli se on joko automaattinen tai päällä. Sen kyllä välillä kuulee.
 
Automaatti-ilmastointi ohjaa myös tuota sisäkiertoa eli se on joko automaattinen tai päällä. Sen kyllä välillä kuulee.
Tuokin riippuu autosta. Itsellä ei mene kierto päälle kuumimmillakaan helteillä automaatti-ilmastoidussa autossa, josbei tuota erikseen kytke päälle ja pois. (jota en koskaan käytännössä kytke, koska en ole sen vaikuttavan auton viilenemisnopeuteen)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 548
Viestejä
4 511 073
Jäsenet
74 419
Uusin jäsen
smoski

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom