Aikas pienet nämä tilat mihin Ilpillä lämmitystä pystyy hyödyntämään.Ihan mielenkiinnosta, minkä kokoisiin tiloihin on tulossa pumput?
Keskikerros ehkä reilu 50 ja yläkerta noin 40 neliötä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aikas pienet nämä tilat mihin Ilpillä lämmitystä pystyy hyödyntämään.Ihan mielenkiinnosta, minkä kokoisiin tiloihin on tulossa pumput?
ILPin asentamiselle? Joo, kiinteä viilennysilmastointi on aika merkittävä lisäarvo. Asennetaanhan niitä paljon pelkästään viilennystarkoituksessa, joten molempien kausien käyttöön homma on no brainer etenkin jos oletetaan että lähtötilanteessa päälämmityksen käytössä on jokin nykyään epätoivottu energianlähde kuten suora sähkö tai öljy.Joskus on tosin muitakin perusteita kuin pelkkä kannattavuus.
Kuulostaa aivan liian järeiltä pumpuilta noihin neliöihin. Mulla tosiaan 150m2 lämpiää yhdellä Perfera 40:llä.Aikas pienet nämä tilat mihin Ilpillä lämmitystä pystyy hyödyntämään.
Samaa mietein. Itselle tulossa alakerran noin 85 neliöön Stylish-malli ja yläkerran 65neliöön Comfora.Kuulostaa aivan liian järeiltä pumpuilta noihin neliöihin. Mulla tosiaan 150m2 lämpiää yhdellä Perfera 40:llä.
Aikas pienet nämä tilat mihin Ilpillä lämmitystä pystyy hyödyntämään.
Kuulostaa aivan liian järeiltä pumpuilta noihin neliöihin. Mulla tosiaan 150m2 lämpiää yhdellä Perfera 40:llä.
Täytyypä yrittää tutustua vähän kevyempiin malleihin.Samaa mietein. Itselle tulossa alakerran noin 85 neliöön Stylish-malli ja yläkerran 65neliöön Comfora.
Tuota Panasoniciakin kattelin mutta K-rauta ei tarjoa asennusta meidän suunnallla vaikka ihan Tampereeen naapurissa asustellaan.Esim tuota Panasonicia saisi vieläkin 999€ kpl. Asennus siihen päälle 700€ per laite. Jotain varmaan maksaa lisää yhden vanhan ILPin purkaminen? Wifi löytyy tuosta Panasonicistakin.
Perfera 40 N on hyvä pumppu, mutta en tiedä onko se kaikkein järkevin, kun pienemmälläkin teholla voisi pärjätä. Eli voisi riittää paljon pienempikin rahamäärä.
Edit:
Kaksi samanmerkkistä pumppua olisi siitä hyvä, että toimisivat saman sovelluksen alla puhelimessa.
Aivan joo. Eli puolet siitä mitä ajattelin (ottaa silmät käteen)Tuossahan on 700-1000Wh per kaksi tuntia, aamulla sit pomppaa.
Itse käyttäisin vanhus Fujitsun loppuun. Jos siinä vaan tehoa vielä riittää?Hiljaisuus ja ulkonäkö on myös ratkaiseva että kelpaa vaimollekin,
Olen sitäkin miettinyt että asennuttaisi ainoastaan keskikerrokseen ja antaisi yläkerran yli 18 vuotta vanhan Fujitsun käydä loppuun asti.
Alakerran pumpulla voisi saada Takan lämpöä siirrettyä myös yläkertaan.
Erittäin hienoa lukea! Millä leveysasteilla?Varmaan riippuu leveysasteista. Yhdellä Perfera 40:llä lämpeää -75 rakennettusta talosta 150 neliötä, ainoana lämmönlähteenä nyt pari vuotta.