Ostaisin heti jos niitä 10-15 vuotta sitten esiteltyjä Mitsubishi Electric-malleja olisi vielä myynissä . Nykyisiä ei tarvitse harkita, kun lukaisee lämpöpumppufoorumin keskustelut.
Ja maahantuojana Scanofficekin on ihan *itun per*eestä tälleen ko. alan ammattilaisellekin... Pesee kätensä kaikista valmistusvioista jne.. Ilmankos sieltä on kaverit lähteneet jo ajat sitten muualle töihin ja aika tuulinen paikka tuntuu olevan siellä työskentelevillekin.
Nää on vähän näitä, että Daikinin maine kärsi TODELLA paljon kun maahantuoja vaihtui paskaan, niin ei niitä kukaan jämy halua laittaa ja asennusliikkeet sen sanoo ihan suoraan asiakkaalle / suosittelee muuta -> nythän pari vuotta homma on hoitunut (siitä lähtien kun Recair lopetti / on taas Daikin Europe N.V Suomen sivuliike). Aiemmin se tilalle suositeltava oli Mitsu, mutta ei sitä kehtaa suositella enää edes sitä paljon asentaneet. Se on nykysin Tosipaha/Panasonic/Daikin, kaikkia em. tuo maahan suoraan valmistajan ittensä maahantuonti eikä mikään kolmannen osapuolen käsienpesupulju.
Kuten oon joskus sanonut, niin ekan Toshiba Premiumin (ekasta Suomeen tulleesta erästä asennettiin) softabugia kävi Thaimaasta asti insinöörit 2 kpl (+maahantuojan tekninen tuki) meitsin himassa mittailemassa/softailemassa läppärin kanssa ja saivat ratkaisun / korjasivat paikan päällä takkatoiminnon tilttitilan aiheuttavan softabugin ja eiköhän se sen jälkeen mennyt maahantuojan varastossa viimein muihinkin... Noh, vuosia myöhemmin exact sama bugi uudemmassa Premium+:ssa kun se ilmestyi ja Lämpöpumppufoorumilla siitä kärsijöitä, mitäs sitä Premiumin softatiimiläisten kertomaan Premium+:n softatiimiin mitään turhaa Maahantuojallakin FAQ:ssa vaan ohje, miten siitä pääsee yli, eli kai sielläkin porukka vaihtunut / eri dudet pohtii mikä neuvoksi.