Tekniikaltaan ja kestävyydeltään Mitsubishit on hyviä ILPejä, mutta ainoa ongelma on ainakin LN- ja FD-malleissa
umpisurkea sulatuslogiikka, sekä se, että
ulkoyksikön antureita ei ole eristetty tehtaalla valmiiksi.
Mitsusta saa jo ihan kelvollisen eristämällä sulatusanturin paikoilleensa alaputkeen esim. solukumieristeellä.
Jos haluaa pidemmät sulatusvälit (n. 120 min), niin siirtää sulatusanturin keskiputkeen ja eristää sinne (saattaa kerätä vähän kennon alaosaan jäätä, mutta ei ollut oman kokemuksen mukaa haitaksi asti). Mulla LN-35 ei mennyt enää pumppufoorumillakaan mainittuun hullunkiertoon sulatusanturin kuivaamisen ja eristämisen jälkeen.
Mitsusta saa todellä hyvän ILP:in, jos on valmis sitä modaamaan ja askartelemaan (sisäyksikön lämpötila-anturin siirto ulos kopasta = auttaa siihen, että eri ulkolämpötiloilla ei tarvi säätää sisälämpötilan pyyntiä koko ajan -> riittää yksi lämpötilapyynti kaikille keleille. Ulkoyksikköön Wemos huijausboksi ja data logittumaan iotGuruun).
Mulla on nyt kokemusta Mitsun sulatushuijauksesta vajaan kahden talven osalta. Mitsurunner toimii kuin ajatus. Kuivalla pakkaskelillä -35 vetää 4 tunnin vetoja (saa itse valita haluamansa säälisulatusajan), pikkupakkasilla ja lauhoilla keleillä lyhyempiä vetoja. Sulatukset tulevat
todellisen tarpeen mukaan, kun sulatukseen aloitus päätetään kennon ja ulkolämpötilan lämpötilojen deltan mukaan. Porukalla ollut käytössä näitä jo useampana vuonna ja pelaavat hyvin.
Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan Mitsurunneria, jos haluat pumpusta todella toimivan ja sinua ei haittaa mahdollinen takuun raukeaminen.
mitsurunner.com