Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeknoR
  • Aloitettu Aloitettu
Onkohan Hellan anturitkin alkuperäislaatua? Epäilyttävän "halpoja". Ilmamassamittaria tässä katselen.

Oman kokemuksen mukaan noi on ihan kiinankuraa, kuten hinnasta jo voi päätellä. Samaa kuraa myy tod.näk. moni muukin omalla nimellään. Mittauskomponenteistä jo näkee heti asian kun katsoo. Ei ole lähelläkään alkup. kaltaisia kuumalanka tai kuumafilmi komponentteja. Itsellä toi Hellan mittari toimi huonosti, mutta täällä joku väitti taas että hänellä pelasi ok. Saattaahan noi joissakin autoissa toimia, toisissa taas ei.
Ilmassamittari on usein moottorin toiminnan kannalta aika oleellinen komponentti, joten kannattaa olla laadukas osa.
 
Uskaltaiskohan A.B.S merkkiset jarrusatulat ostaa? Eikö ne kuitenkin ole uudelleevalmistettuja orkkiksia, niin ei kai ne voi ihan paskaa olla :confused:
 
Uskaltaiskohan A.B.S merkkiset jarrusatulat ostaa? Eikö ne kuitenkin ole uudelleevalmistettuja orkkiksia, niin ei kai ne voi ihan paskaa olla :confused:

Joo, ne on kunnostettuja. Kyllä mä välttäisin niitä. Mutta jos hintaero parempiin on huomattava, tai muuta ei ole tarjolla, niin taipuisin kokeilemaan tuotakin merkkiä. Jos päädyt A.B.S:ään niin raportoi tänne kokemukset.
 
JapanParts iskareita kannattaa välttää. Oli sisäänjoustovoimassa / paineessa heittoa jo uutena. Näkyi iskaritestissä.
 
Kamoka pyyhkijänsulat ja pantittomat jarrusatulat olivat erinomaiset. Autona Astra G.
 
Kamoka pyyhkijänsulat ja pantittomat jarrusatulat olivat erinomaiset. Autona Astra G.
Ostin myös minäkin Kamoka jarrusatuloita 2 kpl ja ei ollut mitään valittamista sopivuudessa. Tosin ei ollut mukana liukutappeja kuten kalliimmissa on.
 
Joo, ne on kunnostettuja. Kyllä mä välttäisin niitä. Mutta jos hintaero parempiin on huomattava, tai muuta ei ole tarjolla, niin taipuisin kokeilemaan tuotakin merkkiä. Jos päädyt A.B.S:ään niin raportoi tänne kokemukset.
Satuloista ei ole kokemusta, mutta köyhänä opiskelijana levyt, palat ja letkut otin yhteen autoon A.B.S. merkkisenä ja alle puolen vuoden päästä sitten laitoin uudestaan kunnon osilla. Levyt kierossa, palat mureni ja letkut pullistui. Jokainen tekee toki omat päätöksensä, mutta omalla kohdalla nuo ainakin tuli merkittävästi merkkiosia kalliimmaksi. Jarrut ei ehdä ole ihan oikea paikka rueta nuukailemaan laadussa. Jos halvempia haluaa niin kannattaa katsella löytyisikö Esen SKV. Nuo on itsellä kestäneet vuosia päivittäistä käyttöä ja ovat vielä pantittomia satuloita.
Päädyin nyt kuitenkin tilaamaan noi ABS:ät kun ne sai yhdestä paikasta jostain syystä ilman panttia muutenkin edulliseen hintaan. Satuloiden rungon luulis olevan hyvä kerta ne on orkkiksia, mutta mikäli sisuskalut on roskaa, niin mulla on jo ostettuna ERT:n korjaussarjat kun alunperin tarkoituksena oli kunnostaa alkuperäiset satulat. Mutta katsotaan mitä sieltä tulee :comp:
 
Joitain omia kokemuksia vuosien varrelta:

Aisin - Kytkinpaketti Toyotaan alkuperäislaatua. OE-valmistaja monille merkeille.
Bosch - Lyhytikäiset pyyhkijänsulat, ihmekös ovatkin halpoja.
Brembo - Todella hyvän tuntuiset pinnoitetut jarrulevyt edelliseen käyttikseen (Nissan).
Champion - Tulpat tulivat yhden auton mukana, järkyttävä nykiminen kiihdyttäessä vaikka ei ollut edes vaihtoiässä.
Denso - Tulpat: OE-tavaraa eikä mitään ongelmia, lambdatunnistin: OE-tavaraa, pyyhkijänsulat: pitkäikäiset ja OE-tavaraa nämäkin, tosin taitavat oikeasti tulla japanilaisen NWB:n tehtaalta (merkinnät sulkien kumissa).
Mann - Hyvät kokemukset erityisesti sisäilmansuodattimista.
NGK - Tulpat OE-tavaraa useammalle japsille.
Philips - Vaihtelevia kokemuksia erilaisista polttimoista, plussapolttimoilla saa paremman kirkkauden mutta lyhyemmän käyttöiän. G-Force-malli kestänyt pidempään paremman tärinäkestävyyden ansiosta. Muutaman vuoden ikäisestä Hondasta löytyi Philipsin LongLifet (Ecovision) ensiasennus-polttimoina.
Valeo - Pitkäikäiset pyyhkijänsulat, mutta hinnakkaat.
 
  • Tykkää
Reactions: Pox
JapanParts iskareita kannattaa välttää. Oli sisäänjoustovoimassa / paineessa heittoa jo uutena. Näkyi iskaritestissä.
Eikö nuo iskaritestin lukemat saa epätasaisiksi jo renkaiden ilmanpaine-erolla.
Muutenkin koko testi on vain suuntaa antava.

Noi Japanpartsit on kyllä halvemmasta päästä, niin että epätasainen laatu ei ole mikään yllätys.
 
Hei, pitäisi hankkia seuraavanlaiseen autoon jarrulevyt ja -palat:

MERCEDES-BENZ E-CLASS (W210) Petrol E 230 (210.037) 110kW/150PS

Katsoin tuolta: Bremsscheiben fürs Auto günstig kaufen

Uskaltaako noita halvimpia ostaa? Auto alkaa olla käyttöikänsä päässä ja ajan ehkä 2000 km vuodessa, joten en halua käyttää paljoa rahaa.
 
Hei, pitäisi hankkia seuraavanlaiseen autoon jarrulevyt ja -palat:

MERCEDES-BENZ E-CLASS (W210) Petrol E 230 (210.037) 110kW/150PS

Katsoin tuolta: Bremsscheiben fürs Auto günstig kaufen

Uskaltaako noita halvimpia ostaa? Auto alkaa olla käyttöikänsä päässä ja ajan ehkä 2000 km vuodessa, joten en halua käyttää paljoa rahaa.
Levyt voi nykyään ottaa halpiksinakin, palat vaikuttaa enemmän joten ne joltain edes etäisesti asialliselta merkiltä. Monesti noname palojen ja vaikka brembojen hintaero joku hassu kymppi tai pari ja se panostus todellakin kannattaa.
 
Levyt voi nykyään ottaa halpiksinakin, palat vaikuttaa enemmän joten ne joltain edes etäisesti asialliselta merkiltä. Monesti noname palojen ja vaikka brembojen hintaero joku hassu kymppi tai pari ja se panostus todellakin kannattaa.
Levytkin riippuu jonkun verran autosta, joissain tuppaa menemään kieroksi. Eli ei ainakaan halpiksia.
 
Champion - Tulpat tulivat yhden auton mukana, järkyttävä nykiminen kiihdyttäessä vaikka ei ollut edes vaihtoiässä.

Noista sytytystulpista se huomio, että vääräntyyppiset tai väärällä kärkivälillä olevat tulpat eivät toimi, vaikka olisivat miten laadukkaat.

Vaihdoin kerran Bosch:in (muistaakseni) nelikärkitulpat perus Peugeot:iin, kun piti olla huippumallit kaikin puolin ja ainakin hinta oli. Tulos oli, että autoa ei meinannut saada millään käyntiin ja kun sai, niin käynti oli vaivalloista. Sitten ne halvimmat tulpat tilalle ja auto toimi kuin ennen.
Noissa nelikärkisissä ei pystynyt edes kärkiväliä säätämään, että puolan korkeajännite olisi jaksanut iskeä kipinää paremmin.

Champion tulpista ja pyyhkijöistä ihan ok kokemukset. On ison Federal Mogul ketjun merkki.
 
Eikö nuo iskaritestin lukemat saa epätasaisiksi jo renkaiden ilmanpaine-erolla.
Muutenkin koko testi on vain suuntaa antava.

Noi Japanpartsit on kyllä halvemmasta päästä, niin että epätasainen laatu ei ole mikään yllätys.

Jep, kyllä saa, mutta lukemat heitti kahdessa katsastuksessa peräkkäin. (Sekä vielä ennen katsastusta amiksen iskaritestissä)

No otin eilen pois ko. iskarit ja ihan selvästi toinen oli löysempi kun painoi lattiaa vasten.

Auto ollu muutenkin kovassa kiihdytyksessä tapana puoltaa aina sivulle, tuo voi olla yksi syy.
 
Viimeksi muokattu:
Noista sytytystulpista se huomio, että vääräntyyppiset tai väärällä kärkivälillä olevat tulpat eivät toimi, vaikka olisivat miten laadukkaat.

Vaihdoin kerran Bosch:in (muistaakseni) nelikärkitulpat perus Peugeot:iin, kun piti olla huippumallit kaikin puolin ja ainakin hinta oli. Tulos oli, että autoa ei meinannut saada millään käyntiin ja kun sai, niin käynti oli vaivalloista. Sitten ne halvimmat tulpat tilalle ja auto toimi kuin ennen.
Noissa nelikärkisissä ei pystynyt edes kärkiväliä säätämään, että puolan korkeajännite olisi jaksanut iskeä kipinää paremmin.

Champion tulpista ja pyyhkijöistä ihan ok kokemukset. On ison Federal Mogul ketjun merkki.

Sama tullut huomattua. Ostin Audiin "vastaavat" mutta eri merkkiset tulpat mitä sinne kuuluisi alunperin. Ne nokesivat itsensä eli itsepuhdistus ei toiminut, toisin sanoen niissä oli väärä lämpöarvo, vaikka piti olla sama kuin OEM-tulpissa. Vaihdoin alkuperäiset tulpat tilalle, ne pysyivät ihan normaalin näköisinä eli semmoinen rusketus kuin kuuluu olla.
 
Sekin on tullut ihan kaveripiirissä tullut huomattua että esim. eurooppalaiseen autoon eurooppalaiset tulpat ja japanilaisiin japanilaiset. Jostain kumman syystä kun ristiin tekee niin aina on ollut jotain sanomista. Kyseiset Championit korvattiin aikoinaan NGK:lla.
 
En itse huomannut omassa 90-luvun Nissanissa eroja tulppamerkeillä, kunhan ne oli oikeaa tyyppiä. Tai vastaavasti eurooppalaisilla autoilla. Tulpissahan voi olla esim. sisäänrakennettu vastus mitä ei ulkoapäin näe. Paitsi mihinkään erikois monikärki tai longlife tulppiin en sorru enää, kun autot ovat perusmallia.

Samoin puolat ovat voineet olla sekaisin NGK:ta, Densoa, Championia jne omistamassani eurooppalaisissa ja japanilaisissa autoissa. Hyvin on toiminut, mutta olen aina selvittänyt kirjoista, että korvaava osa on varmasti sopiva.

Oman soppansa japanin/euroopan välille tekee se, että autot ja osat on voitu valmistaa ristiin. Eli esim. NGK on valmistanut Euroopassa osia alihankkijalla tai vaikkapa Toyota autoja. Valmistusketjut ovat pitkiä ja globaaleja.
Itse merkki ei kerro nykyään juuri mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Motonetin jarrukilpi oli täysin identtisen muotoinen alkuperäisen kanssa. Se oli sinkittyä maalaamatonta peltiä. Valmistajasta ei tietoa.
 
TRW käsijarruvaijeri kesti 48tkm/5v. Kuori rapeaa kuin näkkileipä, kosteus päässy sisään ja alkoi jumittamaan.

Samoin toisessa autossa TRW raidetangonpään suojakumi, muutaman vuoden ikäinen on täynnä halkeamia, vaikka on auto on ollut lähes ajamatta muutaman vuoden. (Vaihdellen ollut sisällä ja ulkona).

Tarvikeosissa ei voi siis TRW:hen luottaa.
 
Viimeksi muokattu:
AS-PL starttimoottori ei toiminut ollenkaan. Myytiin eri nimellä, niin hoksannut että oli täällä huonojen osien listalla.

Kaverille tilasin Maxgear "jakohihnasarjan" johon ei kuulu jakohihna, vaan kyseessä pelkkä rullasarja. Seuraavaan tilaukseen jakohihnan sitten erikseen.
Tässäkin halpa hinta oli päällimmäinen syy tilaukselle, vaikka epäilin säästön järkevyyttä noinkin kriittiseen paikkaan.
 
AS-PL starttimoottori ei toiminut ollenkaan. Myytiin eri nimellä, niin hoksannut että oli täällä huonojen osien listalla.

Kaverille tilasin Maxgear "jakohihnasarjan" johon ei kuulu jakohihna, vaan kyseessä pelkkä rullasarja. Seuraavaan tilaukseen jakohihnan sitten erikseen.
Tässäkin halpa hinta oli päällimmäinen syy tilaukselle, vaikka epäilin säästön järkevyyttä noinkin kriittiseen paikkaan.

On kyllä ihan viimeinen paikka mennä säästämään jossain jakohihnassa.
 
TRW käsijarruvaijeri kesti 48tkm/5v. Kuori rapeaa kuin näkkileipä, kosteus päässy sisään ja alkoi jumittamaan.

Samoin toisessa autossa TRW raidetangonpään suojakumi, muutaman vuoden ikäinen on täynnä halkeamia, vaikka on auto on ollut lähes ajamatta muutaman vuoden. (Vaihdellen ollut sisällä ja ulkona).

Tarvikeosissa ei voi siis TRW:hen luottaa.
Saa nähdä miten meikäläisen käy. Hyllyssä odottaa trw käsijarruvaijerit asennusta. Edellisen kerran vaihdoin ate:n vaijerit ja ne kesti 3 vuotta kunnes viime talven pakkaskeleillä alkoivat jumittamaan. Maksoivat kuitenkin 40e kappaleelta eli ei oikein hinta vastannut laatua. Nyt vastaavat trw:t oli vain 15e kappaleelta joten nähtäväksi jää niiden kesto. Sinänsä vaijereiden vaihto ei harmita sillä se on helppo homma. Puoli tuntia ja molemmat vaijerit on vaihdettu ja säädetty kun homman tekee renkaan vaihdon yhteydessä.

Trw:n ulommat raidetangon päät ja koiranluut vaihdettu 3 vuotta/40tkm sitten. Vielä kaikin puolin ehjät ja kunnossa.

Valitetaan sitten huonoista osista. Brembon etujarrupalat vinkuivat ensiasennuksesta lähtien. Talveksi vinkuna lakkasi, mutta nyt kevään tullen sieltä se ääni taas kuuluu.
 
On kyllä ihan viimeinen paikka mennä säästämään jossain jakohihnassa.
No niinhän se on, mutta kyseinen kaveri on uskomattoman pihi auton osien suhteen. Esimerkiksi öljynsuodatinta ei tarvitse vaihtaa jokaiseen öljynvaihtoon ja öljyjä on turha vaihtaa alle 60 000km välein. Väljät pallonivelet menee katsastuksessa hyvin kun ne vasaroi ennen näyttöä.
 
Lista hyvistä varaosamerkeiatä on hyvä. Laatuarvioista olen samaa mieltä. Niissä kumminkin lukuisat poikkeukset vahvistavat säännön. En kiistä väitteitä Motonetin laadusta, en sanoisi kuitenkaan sitä erityisen alhaiseksi. Laatua se on sekin että tavaran saa usein heti. Nykyään netistä pääosin olen osani tilannut. Aeromotors on mielestäni paras nettikauppa. Siellä edulliset hinnat ja melko laajasti osia. Autodocin käytön lopetin omavaltaisen asiakaspalvelun takia. Siellä olisi etuna hieman suurempi valikoima, mutta kovemmat hinnat.
 
En kiistä väitteitä Motonetin laadusta, en sanoisi kuitenkaan sitä erityisen alhaiseksi.
Mikä Motonetin laatu? Mitä varaosia Motonet itse valmistaa?

Eiköhän sieltä saa ihan samoja osia ja tuotemerkkejä kuin mistä tahansa kivijalka- tai nettikaupasta. Ostajahan on se joka lompakollaan päättää ottaako sen halvimman version vai kalliimman ja ehkä laadukkaamman. Ja jos Motonetistä ei löydä hakemaansa osaa haluamansa merkkisenä niin se voi myös tilata. Ei se hyllyvalikoima ole ainoat osat mitä siellä myydään.
 
Autodocin käytön lopetin omavaltaisen asiakaspalvelun takia. Siellä olisi etuna hieman suurempi valikoima, mutta kovemmat hinnat.

Autodocin ongelma on myös se, että eivät lähetä isompaa tavaraa tänne, esim. peltipaneelit, polttoainetankit, puskurit, pakoputket jne. Hinnat olisivat kyllä vielä edulliset, ainakin vanhempiin autoihin.

Suomesta ovat kadonneet kovaa vauhtia peltiosien myyjät vuosituhannen autoihin. Monesti olen ihmetellyt, kun romuttamolla pyydetään liki Autodocin hintoja käytetyistä ruosteisista osista. Kai kysyntä on niin suurta.

On kyllä ihan viimeinen paikka mennä säästämään jossain jakohihnassa.

90-luvun autoissa on useassa "vapaasti pyöriviä" moottoreita. Eli venttiilit eivät ota mäntiin hihnan hajotessa. Esim. Toyota Carina/Corolla 4A-moottorit muistaakseni. Kitupiikkiä tuskin haittaa, että matka tyssää joka tapauksessa, tai että tonnin pommissa tarvitsee säästää moottoria öljynvaihdoilla.
 
Viimeksi muokattu:
TRW:llä on kyllä laatu tullut alas. On tainnut entinen laatumerkki vaihtua kiinaosiksi kuten moni muu. Käsijarruvaijerit saa kyllä kestämään jumimattomina pitempään, kun ennen asennusta painat teflubea/silikonia/mossia rakenteesta riippuen kujan täyteen. Ennenkun tuli mieleen rasvata ne niin eihän ne mikään kauhean pitkään kestänyt jumimatta.
TRW:n raidetangonpään paketissa "Made in Malaysia" kuten myös Lemförderin paketissa. Taitaa tulla samalta sylttytehtaalta, eli ota näistä sitten selvää.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä Motonetin laatu? Mitä varaosia Motonet itse valmistaa?

Eiköhän sieltä saa ihan samoja osia ja tuotemerkkejä kuin mistä tahansa kivijalka- tai nettikaupasta. Ostajahan on se joka lompakollaan päättää ottaako sen halvimman version vai kalliimman ja ehkä laadukkaamman. Ja jos Motonetistä ei löydä hakemaansa osaa haluamansa merkkisenä niin se voi myös tilata. Ei se hyllyvalikoima ole ainoat osat mitä siellä myydään.
Se on vaan kun Motonet ei ilmoita nettisivuillaan osan merkkiä, niin en kyllä ainakaan tilaa sieltä mitään. Siinä Motonetin halvinta A.B.S laatua: Ostitko Opeliisi tämän varaosan? Motonet vetää myynnistä vaarallisen heikkolaatuisen tuotteen
 
Tilasin Aeromotorsilta ilmastoinnin kompressorin E46 320d 2002. Valmistaja Nissens, jonka pitäisi lukemani mukaan vastata OEM tasoa ja valmistaisikin joitain OEM osia. Mitat yms. on prikulleen oikein ja menee kompuran kiinnitysrautaankin paikoilleen, mutta kompuran peräpään muotoilu hieman poikkeaa alkuperäisestä ja osuukin sen takia turboon juuri sen verran, että taaimmaista pultinreikää ei saa kohdilleen. Varaosanumerot ja sopivuus autoon on kyllä varmistettu. Lähetin postia Aeromotorsille, katsotaan miten ratkee.

Tuon lisäksi tilasin Magneti Marelli kiristysrullan ja Ruvillen kiristinvarren, ihan riittävän asiallisilta vaikuttaa. Tulossa on vielä Swagin huohotinsarja, Nissenssin ilmastoinninkuivain ja Berun hehkut.

TILANNEPÄIVITYS: Asiakaspalvelu ilmoitti ettei ole törmännyt vastaavaan tapaukseen kyseisen kompuran kanssa vaikka paljon niitä myivät ja varmistivat vielä itsekin osan sopivuuden autoon. Olis pitänyt palautusprosessi aloittaa ja tulis rahat takaisin. En kuitenkaan jaksanut tähän ryhtyä. Maalikynällä vedin uuteen kompuraan ja sovittelin paikalleen ja sillä paikansin kohdan mistä hinkkaa turboon.

Kuvassa havainnollistettu esimerkki alkuperäisen ja kyseisen kompressorin erosta. Rälläkällä sitten hiukan kulman pyöristystä ja hienosti meni paikalleen. Onko sitten takuu menetetty, ehkä (ei toki välttämättä kiinnitettäis takuuvaihdossa huomiota tuohon) mutta nyt ei ole aikaa odotella.

PÄIVITYS 22.4. Swagin vortex-mallinen huohotinpaketti meni ongelmitta paikoilleen ja sai korvattua vanhaa mallia olevan huoparullasuodattimen. Samoin Nissensin ilmastoinninkuivain ok. Berut pitäisi olla orkkishehkuja joten en usko niiden kanssa tulevan ongelmaa.

e46ac.png
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin Aeromotorsilta ilmastoinnin kompressorin E46 320d 2002. Valmistaja Nissens, jonka pitäisi lukemani mukaan vastata OEM tasoa ja valmistaisikin joitain OEM osia. Mitat yms. on prikulleen oikein ja menee kompuran kiinnitysrautaankin paikoilleen, mutta kompuran peräpään muotoilu hieman poikkeaa alkuperäisestä ja osuukin sen takia turboon juuri sen verran, että taaimmaista pultinreikää ei saa kohdilleen. Varaosanumerot ja sopivuus autoon on kyllä varmistettu. Lähetin postia Aeromotorsille, katsotaan miten ratkee.

Tuon lisäksi tilasin Magneti Marelli kiristysrullan ja Ruvillen kiristinvarren, ihan riittävän asiallisilta vaikuttaa. Tulossa on vielä Swagin huohotinsarja, Nissenssin ilmastoinninkuivain ja Berun hehkut.

TILANNEPÄIVITYS: Asiakaspalvelu ilmoitti ettei ole törmännyt vastaavaan tapaukseen kyseisen kompuran kanssa vaikka paljon niitä myivät ja varmistivat vielä itsekin osan sopivuuden autoon. Olis pitänyt palautusprosessi aloittaa ja tulis rahat takaisin. En kuitenkaan jaksanut tähän ryhtyä. Maalikynällä vedin uuteen kompuraan ja sovittelin paikalleen ja sillä paikansin kohdan mistä hinkkaa turboon.

Kuvassa havainnollistettu esimerkki alkuperäisen ja kyseisen kompressorin erosta. Rälläkällä sitten hiukan kulman pyöristystä ja hienosti meni paikalleen. Onko sitten takuu menetetty, ehkä (ei toki välttämättä kiinnitettäis takuuvaihdossa huomiota tuohon) mutta nyt ei ole aikaa odotella.

e46ac.png
Ei ole kokemusta kuin jäähdyttimistä (4kpl) kyseiseltä merkiltä. Niidenkin perusteella arvioisin laadun kohtalaiseksi, mutta paikalleen sopiminen vaati puolissa tapauksista muutoksia autoon tai tuotteeseen. Yhden jäähdyttimen kanssa kävi: Oli juurikin kyseiseen autoon tarkoitettu ja ikinä ennen ei kuulemma ole vastaavasti reklamoitu. Sai sopimaan pienellä letkumuutoksella ja kustomoidulla jäähdyttimen korkilla. Alkuperäisessä jäähdyttimessä ei ollut korkkia. Virittäminen kannatti, koska oli saatavuudeltaan ja hinnaltaan ainoa järkevä vaihtoehto. Vastaavasti toisen auton kanssa ATF-lähdöt osuivat runkopalkkiin. Niistä selvisi juottamalla mutkalähdöt suorien tilalle. Taas virittäminen kannatti, koska oli saatavuudeltaan ja hinnaltaan ainoa järkevä vaihtoehto.
 
Mitä mieltä MOTAQUIP-merkistä? Sen merkkiset jarrulevyt saisi nyt alle kympillä kappale.
 
Tekeeköhän näillä ebayn halpis-hammastangoilla yhtikäs mitään? Toiseen ketjuun jo kirjoittelinkin pienen stoorin asennusliikkeen mokasta ja nyt pitäisi saada vaihto-osaa tilalle. Suomalaiset autopurkamot myyvät vastaavia osia hintaan 200€+, ja kolariautoistahan ne on tietysti otettu. Kunto voi siis olla ihan mitä sattuu ja hintaa enemmän kuin näissä ebayn uusissa.
LENKGETRIEBE + SPURSTANGENKOPF FÜR AUDI A3 8L VW BORA GOLF 4 1J NEW BEETLE | eBay

Ps. Kannattaakohan ohjaustehostimen pumppu vaihtaa samalla, kun se on käynyt muutaman kilsan vähillä öljyillä? Onko nuo siis kuinka herkkiä vaurioitumaan?
 
Tekeeköhän näillä ebayn halpis-hammastangoilla yhtikäs mitään? Toiseen ketjuun jo kirjoittelinkin pienen stoorin asennusliikkeen mokasta ja nyt pitäisi saada vaihto-osaa tilalle. Suomalaiset autopurkamot myyvät vastaavia osia hintaan 200€+, ja kolariautoistahan ne on tietysti otettu. Kunto voi siis olla ihan mitä sattuu ja hintaa enemmän kuin näissä ebayn uusissa.
LENKGETRIEBE + SPURSTANGENKOPF FÜR AUDI A3 8L VW BORA GOLF 4 1J NEW BEETLE | eBay

Ps. Kannattaakohan ohjaustehostimen pumppu vaihtaa samalla, kun se on käynyt muutaman kilsan vähillä öljyillä? Onko nuo siis kuinka herkkiä vaurioitumaan?

Sen verran on, että mielummin käytetty alkuperäinen. Enkä vaihtaisi pumppua, jos se ei pidä mitään ylimääräistä ääntä.
edit: auto olikin noin vanha. Kait tuollainenkin menee. Etuvetoiseen ei tosin kovin mukavaa hommaa vaihdella, jos paska osa.
 
Viimeksi muokattu:
Aika paska hommahan se on tosiaan vaihtaa ja samalla menee ohjauskulmat uusiksi. Auto on tosiaan vanha paska, mutta ihan kohtuullisessa kunnossa toki. Pumppu ei ennen hammastangon Stefan pullahdusta ääntänyt mitenkään, joten kaipa vanhan voisi jättää paikalleenkin. Katselin, että ebayssa on aika paljon myös käytettyjä myynnissä. Pitää vaan katsoa, että osa on peräkolaroidusta autosta kotoisin.
 
On ollut ihan oikeaa boschia. Näin huomautuksena ei kannata vaihtaa vain yhtä suutinta.
 
Tekeeköhän näillä ebayn halpis-hammastangoilla yhtikäs mitään? Toiseen ketjuun jo kirjoittelinkin pienen stoorin asennusliikkeen mokasta ja nyt pitäisi saada vaihto-osaa tilalle. Suomalaiset autopurkamot myyvät vastaavia osia hintaan 200€+, ja kolariautoistahan ne on tietysti otettu. Kunto voi siis olla ihan mitä sattuu ja hintaa enemmän kuin näissä ebayn uusissa.
LENKGETRIEBE + SPURSTANGENKOPF FÜR AUDI A3 8L VW BORA GOLF 4 1J NEW BEETLE | eBay

Ps. Kannattaakohan ohjaustehostimen pumppu vaihtaa samalla, kun se on käynyt muutaman kilsan vähillä öljyillä? Onko nuo siis kuinka herkkiä vaurioitumaan?
Kiinan kamaa, ennemmin laittaisin kunnostetun. Kunnostetuissa Lauber on ihan ok, takuu 2 v. Lauber Tuolta saattaisi löytyä järkevään hintaan: https://www.motointegrator.de/hersteller/lauber/
 
Viimeksi muokattu:
Aiemmasta viestistä jäi puuttumaan että Topranin ilmastoinnin kuivain oli pidempi kuin alkuperäinen, eikä siinä ollut "puolipallon" muotoista pohjaa vaan tasainen (sai kuitenkin paikoilleen) ja siinä oli liian lyhyet pultinreijät M8 x 30 kuusiokolopulteille, jolla ilmastoinnin letkut tulevat kuivaimeen kiinni. Olisi vaatinut ainakin 3 prikkaa. Se Nissensin kuivain oli ok, pultit meni ja saman kokoinen.
 
Viimeksi muokattu:
Lyhyt reportaasi ABS jarrusatuloista:

Olivat mitoiltaan täysin oikeanlaiset ja epäilen vähän, että saattavat kuitenkin olla uustuotantoa kun valumerkinnät eivät vastanneet mitenkään alkuperäisiä merkintöjä. Mitä tiivisteiden laatuun tulee, niin vaikuttivat ihan ok:lta, mutta kuitenkin heikompilaatuiselta kuin ERT:n tiivisteet. Olin jo kerennyt ostamaan ERT:n korjaussarjat ennen kuin päätin ostaan uudet satulat, niin laitoin sitten näihin ABS:n satuloihin nuo ERT:n sisuskalut.. Periaatteessa tämä ratkaisu tuli silti halvemmaksi kuin ostaa jonkun laatumerkin satulat :comp:

Satulan sisusta, vaikuttaa ihan hyvältä.
photo_2022-04-23_19-48-53.jpg


Tiiviste oli ihan ok laatua, mutta toi pölysuoja oli olvana vähän turhan löysähköä kumia.
photo_2022-04-23_19-49-07.jpg


Seuraavista kuvista näkee hyvin pölysuojien eron. Ensimmäisessä kuvassa on alkuperäinen pölysuoja ja toisessa ERT:n versio.
photo_2022-04-23_19-49-12.jpg


photo_2022-04-23_19-49-16.jpg


Kyl nämä varmaan pelais ihan hyvin alkuperäisilläkin osilla kun laatu vaikuttaa siedettävälle, mutta melko halvalla sai paranneltua niin, että tuskin kovasti eroavat laatumerkkien osista.
 
Tekeeköhän näillä ebayn halpis-hammastangoilla yhtikäs mitään? Toiseen ketjuun jo kirjoittelinkin pienen stoorin asennusliikkeen mokasta ja nyt pitäisi saada vaihto-osaa tilalle. Suomalaiset autopurkamot myyvät vastaavia osia hintaan 200€+, ja kolariautoistahan ne on tietysti otettu. Kunto voi siis olla ihan mitä sattuu ja hintaa enemmän kuin näissä ebayn uusissa.
LENKGETRIEBE + SPURSTANGENKOPF FÜR AUDI A3 8L VW BORA GOLF 4 1J NEW BEETLE | eBay

Ps. Kannattaakohan ohjaustehostimen pumppu vaihtaa samalla, kun se on käynyt muutaman kilsan vähillä öljyillä? Onko nuo siis kuinka herkkiä vaurioitumaan?
3v sitten tuli leoniin ebayn halvin ja vielä toimii
 
ABS / All Brake Systems jarruputken mukana tuleva banjopultti oli viallinen, jopa vaarallinen. kiero kuin korkkiruuvi. Halvinta roskaa kiinasta.
 
Kamoka ABS-anturi oli aivan lähestulkoon identtinen, suojaputken pituuksia ym myöten alkuperäisen kanssa.
 
Kamoka ABS-anturi oli aivan lähestulkoon identtinen, suojaputken pituuksia ym myöten alkuperäisen kanssa.
Vastaava kokemus on Japanparts-anturista, En havainnut mitään eroa alkuperäiseen.

Vaihdoin kausirenkaanavihdon yhteydessä ABS-merkkiset levyt ja palat eteen, enkä keksinyt niissä moitittavaa. Levyissä oli jopa jokin korroosiota rajoittava pinnoite, jollaisesta joissakin levyissä joutuu maksamaan ekstraa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 619
Viestejä
4 552 482
Jäsenet
75 032
Uusin jäsen
Lepummi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom