Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ATE on jarrujärjestelmien yksi isoista ja varmaan Bemarikin on yritystä käyttänyt alkuperäistoimittajana jarrujen osalta - jos ei kaikissa malleissa, niin varmasti monessa. Hyvään hintaan ATEa saa mm. Autoteile – Preiswert & zuverlässig | ATP AutoteileAte merkkiset powerdisc jarrulevyt meni kuin heittämällä kiinni bmw e46 autoon. 5/5
Täytyy tutkia tota sivustoa. Itse tilasin aeromotorsilta.ATE on jarrujärjestelmien yksi isoista ja varmaan Bemarikin on yritystä käyttänyt alkuperäistoimittajana jarrujen osalta - jos ei kaikissa malleissa, niin varmasti monessa. Hyvään hintaan ATEa saa mm. Autoteile – Preiswert & zuverlässig | ATP Autoteile
Postitkaan ei ole pahat, jos ottaa vaikka koko setin eteen ja taakse.
Febi raidetangot oli muuten ihan ok, mutta ikävästi sisäpään mutteri oli erikokoinen, kun OEM, joten ei ollut sopivaa työkalua. Myös yhdestä kohtaa ulkopäästä kierre vähän takkusi, mutta meni kuitenkin pää paikoilleen. Toisessa suojakumissa sisäpää oli myös sen verran litistynyt, että ei meinannut millään mennä paikoilleen. Laatikossa väitettiin, että ovat made in germany.
Joo varmaan on vikaa, mutta ei ole oikein kannattavaa ostaa jokaista kokoa kotikäyttöön, kun kuitenkin maksaa 30-100e/kpl nuo avaimet ja tätä ei mihinkään muuhun hommaan tarvitse. Mitään syytä muuttaa tuota kokoa ei kuitenkaan ole niin en näe miksi se olisi hyvä asia, josta minun tulisi osan valmistajaa kiitellä.
Tuli asennettua taakse molemmin puolin EGT:n jarrusatulat. Yleisilmeeltään osat olivat asiallisia ja viimeistelyjälki oli ok.EGT (jarrusatula, hyvä)
Täällä tuli Kamoka jarrusatulat.
Ai hitsi, just pari päivää sitten tilasin Virosta uudet Kamoka jarrusatulat Skoda Roomsteriin. Olihan ne tosi halvat (30e)verrattuna TRW satuloihin (n.100e tjsp).
Saapas nähdä miten istuvat autooni.
Bilstein.Onko iskareissa jotain hyvää "perusmerkkiä" eli kunhan kestäisi. TRW, KYB, Bilstein ja Monroe löytyisi Aeromotorssin listalta ? TRW tietysti halvin, mutta eipä noi tutummatkaan merkit ole kuin 30-40€/kpl (taakse) niin pääasia että kestäisi.
Piti laittaa testiin AK24.fi, tällä hetkellä varaosat -15% , ja pikaisella hintavertailulla houkutus poiketa tutusta aerosta kävi ylivoimaiseksi. Paketti lähti matkaan 2pv maksun jälkeen, ja seurannan mukaan näkyis pysyvän luvatussa 4tp toimitusajassa.
Pallonivel Autodoc 13,12€, Aero 11,89€, AK24 8,92€
Denso MAF Autodoc 100,32€, Aero 79,09€, AK24 67,63€
Esen SKV satuloita meni jo kolmas, loppukesästä vaihdetut Moogin alatukivarren puslat repesivät kummaltaki puolelta.
loppukesästä vaihdetut Moogin alatukivarren puslat repesivät kummaltaki puolelta.
oliko varmasti oikein asennettu, jotkut puslat voi hajota jos tukivarsien loppukiristystä ei tehdä renkaat maassa tai paino muuten tukivarsilla?
Hetken mietin pusla-avautumista, mutta ne laitatin korjaamolla kun ei itse vain jaksanut ja suuntaus piti kuitenkin tehdä.
Kyseessä puoli-ontto ns. "iso pusla" minkä pultti tulee alhaalta ylöspäin koriin, mikä ei pitäisi niin herkkä olla tuolle ongelmalle kuten esim. joku iskarin alapultin kiristys "tusaamisella paskoen"
Täällä oli aiemminkin hyvä viesti Moogista:Siinä tapauksessa moog boikottiin.
Mulla se ei tosin missään hyväksyttyjen listalla ole koskaan ollutkaan.
oliko varmasti oikein asennettu, jotkut puslat voi hajota jos tukivarsien loppukiristystä ei tehdä renkaat maassa tai paino muuten tukivarsilla?
Viime talvena tänne ketjuun kirjoittelinkin kun apulaitehihna piti vaihtaa ja Gatesin valmistamassa hihnassa oli olemattomat urat. Hihnan kestokin oli ihan ala arvoinen. Paketissa luki kestoksi 50tkm kun autossa vaihtoväli on 120tkm. Palautin hihnan takaisin ja ostin Boschin.
Oon nyyppä ja törmäsin ekan kerran tähän asiaan noin kuukausi sitten. Pari kertaa elämässäni olen vaihtanut (taka)iskarit ihan tyylillä tunkilla ilmaan, rengas pois, vanha iskari pois ja uusi pullotunkilla akselia nostaen avittaen paikalleen. En ollut siis ennen kuullut että se kiristys pitäisi tehdä "auton normaaleissa olosuhteissa". Kysymys kuuluu; miten ihmeessä sen voi tehdä jos auto on pyörillään ? Eihän sinne koloihin mitenkään pääse normaali autossa tai edes pakussa jos pyörät on paikallaan ja auto maassa ?
BTW. Hyvin nuo vaihdetut kyllä ainakin sen 2v kesti.
Viime talvena tänne ketjuun kirjoittelinkin kun apulaitehihna piti vaihtaa ja Gatesin valmistamassa hihnassa oli olemattomat urat. Hihnan kestokin oli ihan ala arvoinen. Paketissa luki kestoksi 50tkm kun autossa vaihtoväli on 120tkm. Palautin hihnan takaisin ja ostin Boschin.
Onko tuo Roadmax joku Gatesin halpismalli? Alkaa jo kuumottamaan, kun Gatesin jakoremmejäkin laittanut ihan hyvällä omallatunnolla. Tietysti apulaitehihnakin saa joissain autoissa ihmeitä aikaan katketessaan, enkä ole nyt varma, olisinko huomannut poikkeavaa urasyvyyttä asentaessa.Jep Gates Roadmax olikin juuri kyseessä, ja motonetistä.
En kyllä omaan autoon ikinä laittaisi.
Onko tuo Roadmax joku Gatesin halpismalli? Alkaa jo kuumottamaan, kun Gatesin jakoremmejäkin laittanut ihan hyvällä omallatunnolla. Tietysti apulaitehihnakin saa joissain autoissa ihmeitä aikaan katketessaan, enkä ole nyt varma, olisinko huomannut poikkeavaa urasyvyyttä asentaessa.
Onpas nätisti muotoiltu mainoslause Eli entinen Charter (ei ole tuttu), nykyään Roadmax Made by Gates. Onhan noita halpisversioita monella valmistajilla, mutta jos kestoikä ei vastaa normaalia vaihtoväliä, niin ehdottomasti hylkyyn tuo vaihtoehto.Joo, Gatesin logo ja toi Roadmax -teksti oli hihnan pahvipakkauksessa. Ei ole itselle tullut vastaan moisia, ennenkuin nyt sattumalta.
Haiskahtaa siltä että myydään Gatesin nimellä jotain ihan roskaa. Kukaan järkevä tuskin ostaisi Roadmax -merkkiä, mutta Gates Roadmax ei äkkiseltään kuulosta niin pahalta.
Tämmönen löytyi FB:stä. "for budget-conscious consumers who want belts that fit just like the OE but don't require OE performance"
Helposti voi tehdä ajosiltanostimella. Tai muilla nostureilla onnistuu jos laittaa renkaiden alle koroketta, vaikka peltivanteet. .Jos ei ole tuollaista nosturia niin sitten toinen vaihtoehto on laskea autoa alas, laittaa tunkki alatukivarren alle ja nostaa niin että kyseinen nurkka on tunkin varassa, se on käytännössä sama asia kuin olisi rengas kiinni ja auto maata varten.
Kyllä mulla on TRW:t ja KYBit molemmat menny monta vuotta ilman ongelmia. TRW oli ehkä vähän huonosti viimeistelty, mutta toimii täysin. Sachseista oon tykännyt ite eniten, mutta ei saa kaikkiin merkkeihin. Bilsteinista olen kuullut, että on laatu laskenut muissa paitsi niissä kalleimmissa malleissa.
Sama havainto, kun aikoinaan tuli vielä vertailtua tuota niin vaikka mikä "tarjous" oli päällä niin hinnat kalliimmat kuin aeromotorsilla. Lisäksi saattaa tulla merkkiosan hinnalla ties mitä starkkia ja takuuasiat ei ainakaan toimi yhtään. Aeromotorsilta saa vielä montaa perinteistä panttiosaa ilman panttia, esim. satulat, startit, laturit jne.
Vähän OT:tä mutta autodocissa ärsyttää nuo muuttuvat hinnat.
Esim nytten oon kytänny konin sport etuiskareita sieltä. Tuote siis kirjanmerkeissä itellä.
Perjantaina ne oli 135€, lauantaina 150€, nyt tänään hinta on 144€ (kappalehintoja)
Tuotekohtainen ale% siis seilaa päivien mukaan, huoh. Aeromotorsilla ja muilla onneks hinnat on aina edulliset.
Onko tuo Roadmax joku Gatesin halpismalli? Alkaa jo kuumottamaan, kun Gatesin jakoremmejäkin laittanut ihan hyvällä omallatunnolla. Tietysti apulaitehihnakin saa joissain autoissa ihmeitä aikaan katketessaan, enkä ole nyt varma, olisinko huomannut poikkeavaa urasyvyyttä asentaessa.