Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeknoR
  • Aloitettu Aloitettu
Bosalin takapöntöllä oli täydellinen sopivuus. Ja hieno rosterinen pakoputkenpää.
 
Viimeksi muokattu:
Febin kardaanitukilaakerit vaikutti hyviltä ja sopivat paikalle Toyota Caldina st246 aeromotorssilla maksoivat 16€ ja 22€ alkuperäisten hinta oli 100€ ja 90€ Toyota oem osien toimitus aika oli hävyttömän pitkä sen takia kokeillaa nyt noita.
 
Febi raidetangot oli muuten ihan ok, mutta ikävästi sisäpään mutteri oli erikokoinen, kun OEM, joten ei ollut sopivaa työkalua. Myös yhdestä kohtaa ulkopäästä kierre vähän takkusi, mutta meni kuitenkin pää paikoilleen. Toisessa suojakumissa sisäpää oli myös sen verran litistynyt, että ei meinannut millään mennä paikoilleen. Laatikossa väitettiin, että ovat made in germany.

Silloin tällöin, mutteri on erikoinen uudessa osassa. Asentajassa nyt vika jos vain tasan ainoastaan se yhden kokoinen avain varattu hommaan...
 
Joo varmaan on vikaa, mutta ei ole oikein kannattavaa ostaa jokaista kokoa kotikäyttöön, kun kuitenkin maksaa 30-100e/kpl nuo avaimet ja tätä ei mihinkään muuhun hommaan tarvitse. Mitään syytä muuttaa tuota kokoa ei kuitenkaan ole niin en näe miksi se olisi hyvä asia, josta minun tulisi osan valmistajaa kiitellä.

Jos nyt jotain tukivarsi hommaa, ja oletettavasti muutakin, touhuaa niin luulisi nyt olevan edes jonkunlainen hylsysalkku ja lenkkisetti, muutamat koot tuplana, ostettuna aikoja sitten.
Perus MTX 150-200 osaa sisältävän salkun saat tuolla satasella, vaikka ovatkin melko halpista niin ihan hyviä ovat, räikät toki ne heikoimmat osat mutta parin vuoden takuuhan noilla ainakin on?

Itsekin tuossa jarruremppaa tehdessä laitoin uudet mukana tulleet satulan pultit, olivat vaihtuneet kahta kokoa pienemmäksi. Syytä en tiedä, mutta en ihmetellyt hetkeäkään vaan otin salkusta toisen hylsyn ja vedin kiinni.
 
Vähän aiheen sivusta menee, mutta kyllä tuo 16mm ja 18mm avainten puuttuminen on yhä yllättävän yleistä noissa perussarjoissa. Viimeksi haeskelin pientä 3/8 hylsysarjaa mukana kuljetettavaksi, niin melko monta merkkituotettakin sai hylätä noiden/ jommankumman koon puuttumisen vuoksi. Joistain puuttui myös pienempiä kokoja, kuten 11mm.
 
Jos sarjasta puuttuu jokin koko niin kiintooavaimia ja hylsyjä myydään yksitellen ihan edullisesti, esim Biltema.Muutenkin usein tarvitaan kahta samaa kokoa kerralla joten ainakin yleisimpiä kokoja pitäisi olla useampi. Tämä Bilteman sarja on aika hyvä aloitussarjaksi,tuota saa välillä tarjouksesta satasen pintaan,itse ostin tuota edeltävän sarjan n.70€ tarjouksesta.
 
Sitte sulla on sarja ja hukassa olevia irtohylsyjä. Ennemmin täydellinen sarja jossa jokaiselle on oma paikka.
 
NK käsijarruvaijerista puuttui se klipsi millä se lukitaan kahvan päässä olevaan telineeseen. Olis ollut kiva laittaa uusi, kun toisellekin puolelle tuli erimerkkisen vaijerin mukana uusi klipsi.
 
EGT (jarrusatula, hyvä)
Tuli asennettua taakse molemmin puolin EGT:n jarrusatulat. Yleisilmeeltään osat olivat asiallisia ja viimeistelyjälki oli ok.

EGT:n satulassa olevat kannatinkorvakkeet jarruletkulle/-putkelle ja käsijarruvaijerille olivat taivutettu hieman eri kulmaan kuin alkuperäisessä TRW:n satulassa. Siitä johtuen jarruletku-jarruputki liitos ei olisi sopinut kiinni, ellen olisi pihdeillä vääntänyt kannatinkorvia lähemmäksi oikeaa (piti vääntää 5-10 mm). Käsijarruvaijerikin asettui hieman eri kulmaan kuin orkkis satulalla, mutta meni kuitenkin paikalleen.

Screenshot_20210925-072733_YouTube.jpg

Yllä periaatekuva, lainattu GolfWagenin videosta.

EGT:t oli OEM-satuloita reilut 30% halvemmat, että tuon sovitustyön joutui sillä erotuksella tekemään... Täyttänevät kuitenkin "hyvä" määritelmän juuri ja juuri(?).

TRW:n levyissä ja paloissa ei luonnollisestikaan ollut laadullista huomautettavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tuli Kamoka jarrusatulat.

Samantapaisia kokemuksia kuin edellisellä, eli asennus meni kannattimen hieromiseks. Muuten ei ois ollu iso homma mutta kun jarruletku sen verran lyhyt että pitää saada ylettämään renkaan ääriasennoissa... Meni vähintään tuplahomma työhön tuon takia. Liukutappien suojatulpat myös tosi löysiä. Käytin orkkikset niihin. En tiedä mihin tämä satula _oikeasti_ on tarkotettu, kun kannakkeen ruuvi oli itellä m8 ja tuohon meni m6... yms.

Vähän siinä ja siinä pitääkö tätä sopivana osana. Kyllähän se kuitenkin paikoilleen meni ja toimii. Kuluisuusanturin töpseliä ei kyllä enää tuohon kannakkeeseen olisi saanut kiinni, väänsin sen uuteen uskoon ettei osu vetariin...



Kuvassa muuten Topran jarruletku joka ollut siinä jo vuodesta 2013, eli ihan kestävänoloinen yksilö sattunut.
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin Virosta Mammooth -merkkisen takalasin pyyhkijän varsisarjan, jossa oli varsi, suojakupu pissapoikasuuttimelle ja pyyhkijän sulka. Osat asettuivat hyvin paikalleen pienen asettelun jälkeen kun olin hoksannut sen toiminnan. Ihan toimiva kokonaisuus.
 
Täällä tuli Kamoka jarrusatulat.

Ai hitsi, just pari päivää sitten tilasin Virosta uudet Kamoka jarrusatulat Skoda Roomsteriin. Olihan ne tosi halvat (30e)verrattuna TRW satuloihin (n.100e tjsp).
Saapas nähdä miten istuvat autooni.
 
TRW:n "koiranluut" eli vakaajan yhdystangot meni vuodessa (20 tkm) väljäksi. Olisin odottanut, että pitempään olisi kestänyt. Meyle-HD:t taidan laittaa tilalle kun neljän vuoden takuuta lupaavat.

Vectorin jarrupalat kului 5 tkm:ssa käyttökelvottomaksi. Sen jälkeen olen ko. merkkiä vältellyt. Remsan palat toimineet hyvin ja kestäneet toistaiseksi. Blueprintin levyistä hyviä kokemuksia myös, suorina ovat pysyneet. Mahlen termari pelannut niin kuin kuuluu jo kolmatta vuotta. Termarin kanssa vaihdettiin samalla Nissensin jäähdytin, vielä toimii eikä vuotoja havaittavissa. Thermotec-lauhdutin ollut vuoden päivät kiinni eikä pahaa sanottavaa siitäkään.

Iskarin yläkiinnikkeitä menee aina 20 tkm välein (tyyppivika). Samanlainen kesto ollut vaikka kokeillut Lemförderiä, Kamokaa ja KYBiä. Autona Mazda 5 CR19.
 
Tänään tuli postissa Kamoka-jarrusatulat eteen. Asensin jo vasemman puoleisen kiinni.
Alla on kuva oikeanpuoleisesta jarrusatulasta.
Paketissa oli jarrusatula ilman liukutappeja, suojakumia tai ruuveja. Ilmausruuvi oli kiinni ja siihen oli suojahattu.
Ilmausruuviin kävi 10 millinen avain.
Satula asentui mukisematta paikalleen. Mäntää jouduin sisään painamaan ja mäntä liikkui helposti. Asennuksen jälkeen puhdistin rätillä jarruletkun ja satulan liitoksen ja sitten painelin jarrua useita kertoja. Liitoskohta pysyi edelleen kuivana, jarrunestepisaroita ei näkynyt ja poljintuntuma on painettaessa sellainen kuten aiemminkin. Ensituntuma satulasta on toimiva.
20211005_103230.jpg
 
Kamoka vs YS Parts jarrusatulat.

Kamokassa oli ATE tekemät kumit sekä suojatulpat ja viimeistely parempi kuin YS Parts tekeleessä.

YS Parts kumiosat tuntui todella muoviselta ja liukutappien suojatulpat oli todella löysät.

Kumpikin satula passasi paikolleen ilman ongelmia ja toimii moitteettomasti.


IMG_20211013_185454.jpg
IMG_20211013_185529.jpg
 
Aiempaan jo romutettuun Renault Meganeen aikoinaan hankin TRW:n jarrusatulan. Siinä tuli mukana liukutapit ja kumit ja ruuvit. Ilmausruuvin kumitulppa TRW- satulassa oli aika pätevän oloinen kun taas Kamokassa on ehkä hieman vaatimattomampi. Mutta voisi sanoa että kun Kamoka maksaa 1/4 verrattuna TRW satulaan, niin eiköhän se menettele.
 
Aeromotors ilmeisesti paljon käytetty virolainen firma nykyisin. Autodocilta itse nyt 2-3 tilausta ottanut puolen vuoden sisällä ja tilaus päivä sattunut aina osumaan 45% ale päivälle, olisko ollut viikonloppuna aina kun tilaillut.

Äkkiseltään katsellut nyt jotain osia niin Aeromotorssilla olisi kyllä ihan järkeviä hintoja vaikka ei ihan autodocille pärjännyt osissa mitä satuin katselemaan pikaisesti vertaillen. Bosch, mann-filter, yms alkuperäis osia pyrkinyt aina ottamaan.

Autodocin toimitusaika ollut aina noin 1.5-2viikkoa perille asti. Viron Automotors varmaan toimittaa nopeammin ja pantti tms osien kanssa on varmaan helpompaa tuohon naapuriin ja varsinkin halvempaa.
 
autodoc ja alet :D

joskus kun pidin tuota autodocia omassa hintavertailu-excelissä vielä mukana, niin tuli huomattua että alennusprosentit muuttuu ja elää ihan omaa elämäänsä, mutta hinnat pysyy samana. seuraavana päivänä on -20% mutta hinnat ovat identtiset kuin edellisen päivän -10%, jne. Ihan naurettavaa pelleilyä imo.
 
Varmasti jotain kikkailuja noiden kanssa on, mutta äkkiseltään en silti ostokoreja halvemmalla löytänyt kun autodocilta, jos nyt ei jotain 5€ eroja katsota 300€ ostoskorissa. Toki mielenkiinnosta pitää vilkasta esim aeromotors ja lieneekö kannattaa joku muukin vilkaista seuraavalla kerralla kun ostoskoria taas kasailee.
 
Joskus, kun vielä tilasin autodocilta, niin huomasin www.autodoc.ee sivustolla olevan halvemmat hinnat, kuin www.autodoc.fi sivuilla, vaikka joutui postikulut maksamaan :D Katsoin pari viimeistä tilausta aeromotorssilta ja vertaisin nyt autodoc.fi megatarjoukset-hintoihin, niin kaikki tuotteen oli aeromotrssilla halvempia.
 
Onko iskareissa jotain hyvää "perusmerkkiä" eli kunhan kestäisi. TRW, KYB (Excel-G), Bilstein (B4) ja Monroe löytyisi Aeromotorssin listalta ? TRW tietysti halvin, mutta eipä noi tutummatkaan merkit ole kuin 30-40€/kpl (taakse) niin pääasia että kestäisi.
 
GRAF vesipumppu oli käytännössä identtinen alkuperäisen kanssa

Onko tullut vastaan hihnoja joissa ura on todella todella olematon, ei lähes löydy ollenkaan?



Kuva ei oikein näytä totuutta. mutta kuvan ylimmässä siis uraa ei ole melkein ollenkaan. Normaalia?

Kyseessä Gates hihna. Keskellä todella vanha Mitsubishi hihna, ja toisessa reunassa uusi Dayco.
 
Viimeksi muokattu:
Piti laittaa testiin AK24.fi, tällä hetkellä varaosat -15% , ja pikaisella hintavertailulla houkutus poiketa tutusta aerosta kävi ylivoimaiseksi. Paketti lähti matkaan 2pv maksun jälkeen, ja seurannan mukaan näkyis pysyvän luvatussa 4tp toimitusajassa.

Pallonivel Autodoc 13,12€, Aero 11,89€, AK24 8,92€
Denso MAF Autodoc 100,32€, Aero 79,09€, AK24 67,63€

Esen SKV satuloita meni jo kolmas, loppukesästä vaihdetut Moogin alatukivarren puslat repesivät kummaltaki puolelta.
 
Piti laittaa testiin AK24.fi, tällä hetkellä varaosat -15% , ja pikaisella hintavertailulla houkutus poiketa tutusta aerosta kävi ylivoimaiseksi. Paketti lähti matkaan 2pv maksun jälkeen, ja seurannan mukaan näkyis pysyvän luvatussa 4tp toimitusajassa.

Pallonivel Autodoc 13,12€, Aero 11,89€, AK24 8,92€
Denso MAF Autodoc 100,32€, Aero 79,09€, AK24 67,63€

Esen SKV satuloita meni jo kolmas, loppukesästä vaihdetut Moogin alatukivarren puslat repesivät kummaltaki puolelta.

Säästöä se on pienikin säästö.
 
oliko varmasti oikein asennettu, jotkut puslat voi hajota jos tukivarsien loppukiristystä ei tehdä renkaat maassa tai paino muuten tukivarsilla?

Suhteellisen tukevalla varmuudella on omalla tusaamisella paskottu, mikään pusla on tuskin noin lyhyt kestoinen. Edes moog.
 
Hetken mietin pusla-avautumista, mutta ne laitatin korjaamolla kun ei itse vain jaksanut ja suuntaus piti kuitenkin tehdä.
Kyseessä puoli-ontto ns. "iso pusla" minkä pultti tulee alhaalta ylöspäin koriin, mikä ei pitäisi niin herkkä olla tuolle ongelmalle kuten esim. joku iskarin alapultin kiristys "tusaamisella paskoen"
 
Hetken mietin pusla-avautumista, mutta ne laitatin korjaamolla kun ei itse vain jaksanut ja suuntaus piti kuitenkin tehdä.
Kyseessä puoli-ontto ns. "iso pusla" minkä pultti tulee alhaalta ylöspäin koriin, mikä ei pitäisi niin herkkä olla tuolle ongelmalle kuten esim. joku iskarin alapultin kiristys "tusaamisella paskoen"

Siinä tapauksessa moog boikottiin.
Mulla se ei tosin missään hyväksyttyjen listalla ole koskaan ollutkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Siinä tapauksessa moog boikottiin.
Mulla se ei tosin missään hyväksyttyjen listalla ole koskaan ollutkaan.
Täällä oli aiemminkin hyvä viesti Moogista:
Itsekin olen saanut hyvää ja huonoa kokemusta tuolta merkiltä.
 
Eli varauksella on suhtauduttava Moog:iin. Voi olla ok laatua, mutta voi olla myös sekundaa.

Itselläni ne vähän kerrat kun oli tuota merkkiä käsissä niin ei ollu valittamista. Mutta ne oli mielestäni Made in Germany, tosin muisti voi pettää.

Elringin venttiilikannen tiiviste hiluineen tuli laitettua Toyotaan. Vastasi sopivuudeltaan täysin alkuperäistä, niinkuin olettaa saattoi. Oli ihan siedettävän hintainen Motonetissä.
 
oliko varmasti oikein asennettu, jotkut puslat voi hajota jos tukivarsien loppukiristystä ei tehdä renkaat maassa tai paino muuten tukivarsilla?

Oon nyyppä ja törmäsin ekan kerran tähän asiaan noin kuukausi sitten. Pari kertaa elämässäni olen vaihtanut (taka)iskarit ihan tyylillä tunkilla ilmaan, rengas pois, vanha iskari pois ja uusi pullotunkilla akselia nostaen avittaen paikalleen. En ollut siis ennen kuullut että se kiristys pitäisi tehdä "auton normaaleissa olosuhteissa". Kysymys kuuluu; miten ihmeessä sen voi tehdä jos auto on pyörillään ? Eihän sinne koloihin mitenkään pääse normaali autossa tai edes pakussa jos pyörät on paikallaan ja auto maassa ?

BTW. Hyvin nuo vaihdetut kyllä ainakin sen 2v kesti.
 
Oma veikkaus että kumi kyseiseen tarkoitukseen liian pehmeää ja näytti vielä alkuperäistä ontommalta, tosin on autolle tyypillinen vikapaikka eli toteutuskin esim. auton kokoon nähden heikko/huono. Koitin vaan parasta valita tarvikeosastolta ja turpaan tuli.
.moog.png
 
Onko tullut vastaan hihnoja joissa ura on todella todella olematon, ei lähes löydy ollenkaan?



Kuva ei oikein näytä totuutta. mutta kuvan ylimmässä siis uraa ei ole melkein ollenkaan. Normaalia?

Kyseessä Gates hihna. Keskellä todella vanha Mitsubishi hihna, ja toisessa reunassa uusi Dayco.
Viime talvena tänne ketjuun kirjoittelinkin kun apulaitehihna piti vaihtaa ja Gatesin valmistamassa hihnassa oli olemattomat urat. Hihnan kestokin oli ihan ala arvoinen. Paketissa luki kestoksi 50tkm kun autossa vaihtoväli on 120tkm. Palautin hihnan takaisin ja ostin Boschin.
 
Oon nyyppä ja törmäsin ekan kerran tähän asiaan noin kuukausi sitten. Pari kertaa elämässäni olen vaihtanut (taka)iskarit ihan tyylillä tunkilla ilmaan, rengas pois, vanha iskari pois ja uusi pullotunkilla akselia nostaen avittaen paikalleen. En ollut siis ennen kuullut että se kiristys pitäisi tehdä "auton normaaleissa olosuhteissa". Kysymys kuuluu; miten ihmeessä sen voi tehdä jos auto on pyörillään ? Eihän sinne koloihin mitenkään pääse normaali autossa tai edes pakussa jos pyörät on paikallaan ja auto maassa ?

BTW. Hyvin nuo vaihdetut kyllä ainakin sen 2v kesti.

Helposti voi tehdä ajosiltanostimella. Tai muilla nostureilla onnistuu jos laittaa renkaiden alle koroketta, vaikka peltivanteet. .Jos ei ole tuollaista nosturia niin sitten toinen vaihtoehto on laskea autoa alas, laittaa tunkki alatukivarren alle ja nostaa niin että kyseinen nurkka on tunkin varassa, se on käytännössä sama asia kuin olisi rengas kiinni ja auto maata varten.
 
Viime talvena tänne ketjuun kirjoittelinkin kun apulaitehihna piti vaihtaa ja Gatesin valmistamassa hihnassa oli olemattomat urat. Hihnan kestokin oli ihan ala arvoinen. Paketissa luki kestoksi 50tkm kun autossa vaihtoväli on 120tkm. Palautin hihnan takaisin ja ostin Boschin.

Jep Gates Roadmax olikin juuri kyseessä, ja motonetistä.

En kyllä omaan autoon ikinä laittaisi.
 
Jep Gates Roadmax olikin juuri kyseessä, ja motonetistä.

En kyllä omaan autoon ikinä laittaisi.
Onko tuo Roadmax joku Gatesin halpismalli? Alkaa jo kuumottamaan, kun Gatesin jakoremmejäkin laittanut ihan hyvällä omallatunnolla. Tietysti apulaitehihnakin saa joissain autoissa ihmeitä aikaan katketessaan, enkä ole nyt varma, olisinko huomannut poikkeavaa urasyvyyttä asentaessa.
 
Onko tuo Roadmax joku Gatesin halpismalli? Alkaa jo kuumottamaan, kun Gatesin jakoremmejäkin laittanut ihan hyvällä omallatunnolla. Tietysti apulaitehihnakin saa joissain autoissa ihmeitä aikaan katketessaan, enkä ole nyt varma, olisinko huomannut poikkeavaa urasyvyyttä asentaessa.

Joo, Gatesin logo ja toi Roadmax -teksti oli hihnan pahvipakkauksessa. Ei ole itselle tullut vastaan moisia, ennenkuin nyt sattumalta.

Haiskahtaa siltä että myydään Gatesin nimellä jotain ihan roskaa. Kukaan järkevä tuskin ostaisi Roadmax -merkkiä, mutta Gates Roadmax ei äkkiseltään kuulosta niin pahalta.

Tämmönen löytyi FB:stä. "for budget-conscious consumers who want belts that fit just like the OE but don't require OE performance" :lol:

Taitaa olla semmosia hihnoja missä käytetyn kumin määrä on puolitettu ja hintaa laskettu.

1635537258295.png
 
Viimeksi muokattu:
Joo, Gatesin logo ja toi Roadmax -teksti oli hihnan pahvipakkauksessa. Ei ole itselle tullut vastaan moisia, ennenkuin nyt sattumalta.

Haiskahtaa siltä että myydään Gatesin nimellä jotain ihan roskaa. Kukaan järkevä tuskin ostaisi Roadmax -merkkiä, mutta Gates Roadmax ei äkkiseltään kuulosta niin pahalta.

Tämmönen löytyi FB:stä. "for budget-conscious consumers who want belts that fit just like the OE but don't require OE performance" :lol:

1635537258295.png
Onpas nätisti muotoiltu mainoslause :rolleyes: Eli entinen Charter (ei ole tuttu), nykyään Roadmax Made by Gates. Onhan noita halpisversioita monella valmistajilla, mutta jos kestoikä ei vastaa normaalia vaihtoväliä, niin ehdottomasti hylkyyn tuo vaihtoehto.
 
Helposti voi tehdä ajosiltanostimella. Tai muilla nostureilla onnistuu jos laittaa renkaiden alle koroketta, vaikka peltivanteet. .Jos ei ole tuollaista nosturia niin sitten toinen vaihtoehto on laskea autoa alas, laittaa tunkki alatukivarren alle ja nostaa niin että kyseinen nurkka on tunkin varassa, se on käytännössä sama asia kuin olisi rengas kiinni ja auto maata varten.

Joo ei ole kyllä muita nostureita kuin tunkki :D No täytyy iskarirempassa vaikka mitata ennen ylös tunkkausta navan keskeltä mitta kaareen ja tunkata sitten pullotunkilla akselia ylöspäin sen verta että tulee about samalle kohdalle. Tuskin sekään sentistä kiinni on (?)

Kyllä mulla on TRW:t ja KYBit molemmat menny monta vuotta ilman ongelmia. TRW oli ehkä vähän huonosti viimeistelty, mutta toimii täysin. Sachseista oon tykännyt ite eniten, mutta ei saa kaikkiin merkkeihin. Bilsteinista olen kuullut, että on laatu laskenut muissa paitsi niissä kalleimmissa malleissa.

Mitä tuossa katselin kommentteja internetsin ihmeellisestä maailmasta niin ilmeisesti kaikki on paskaa ja tuurilla mennään otti mitä otti :D Bilsteinit nyt lähti tilaukseen kuitenkin.
 
Sama havainto, kun aikoinaan tuli vielä vertailtua tuota niin vaikka mikä "tarjous" oli päällä niin hinnat kalliimmat kuin aeromotorsilla. Lisäksi saattaa tulla merkkiosan hinnalla ties mitä starkkia ja takuuasiat ei ainakaan toimi yhtään. Aeromotorsilta saa vielä montaa perinteistä panttiosaa ilman panttia, esim. satulat, startit, laturit jne.

Komppaan täysin. Aeromotorsilta tilannut useita paketteja ja aina ollut halvempi kuin Autodocilla ja saat sen mitä tilaat eikä firma vaihda osia Starkiin. Sekä nopeampi toimitus!
 
Nykyään olen itse siirtynyt melkein kokonaan hakemaan varaosat paikalliselta fixukselta.

Saattaisi jostain saada halvemmalla mutta epätodennäköisesti yhtään parempia. Ja ainakin täällä napapiirin pinnassa jos sanon tiskillä että halpa paska kelpaa tai että tahdon paremman tarvikkeen niin saan semmoisen.

Ja on vielä nopeampikin kuin postimyynti yleensä.
 
Vähän OT:tä mutta autodocissa ärsyttää nuo muuttuvat hinnat.

Esim nytten oon kytänny konin sport etuiskareita sieltä. Tuote siis kirjanmerkeissä itellä.

Perjantaina ne oli 135€, lauantaina 150€, nyt tänään hinta on 144€ (kappalehintoja)

Tuotekohtainen ale% siis seilaa päivien mukaan, huoh. Aeromotorsilla ja muilla onneks hinnat on aina edulliset.
 
Vähän OT:tä mutta autodocissa ärsyttää nuo muuttuvat hinnat.

Esim nytten oon kytänny konin sport etuiskareita sieltä. Tuote siis kirjanmerkeissä itellä.

Perjantaina ne oli 135€, lauantaina 150€, nyt tänään hinta on 144€ (kappalehintoja)

Tuotekohtainen ale% siis seilaa päivien mukaan, huoh. Aeromotorsilla ja muilla onneks hinnat on aina edulliset.


Joo sama kun kytistelin Toyota Caldina starttia autodocilta ekan kerran katsoin hinta oli 120€? Korkein oli 180€? Tilasin loppujen lopuksi sparetolta. Kun tuli muutakin tarvetta.


Mukavaa kun ei tarvii palauttaa vanhaa.
 
Itsellä JP Groupin osia mennyt useita autoon esim. jarrupaloja ja nyt uusimpana raidetangon päät. Pelanneet oikein hyvin ja yleensä ovat erittäinkin edullisia, mutta eivät halvimpia kumminkaan.
 
Onko tuo Roadmax joku Gatesin halpismalli? Alkaa jo kuumottamaan, kun Gatesin jakoremmejäkin laittanut ihan hyvällä omallatunnolla. Tietysti apulaitehihnakin saa joissain autoissa ihmeitä aikaan katketessaan, enkä ole nyt varma, olisinko huomannut poikkeavaa urasyvyyttä asentaessa.

Yleensä autoon ku autoon suositellaan Gatesin hihnoja, jos jotain pitäisi laittaa jakopäähän.
 
@mtrantalainen Edellisessä autossa sai suunnilleen jomman kumman puolen palloniveltä vaihtaa joka katsastukseen, en tiedä sitten oliko ajotyyli vai mikä sitten.
Mutta olen itsekkin tuon kannalla, että ostaa se vahvistettu versio ja mitä parissa Motonetissä ollut esillä tavallinen ja Meyle HD alapallonivel avattuna, niin tuo Meyle HD
reippaasti isompi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 622
Viestejä
4 552 517
Jäsenet
75 033
Uusin jäsen
Jehu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom