Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeknoR
  • Aloitettu Aloitettu
Omaan kakkosautoon maksoi viime tilauksessa Mann Filterin öljynsuodatin 5,3€, ei mielestäni enää kauheasti säästä ottaa joku halpamerkki, tuokin sellainen osa ettei sitä suodatustehoa yms juuri päältäpäin näe.
 
Omaan kakkosautoon maksoi viime tilauksessa Mann Filterin öljynsuodatin 5,3€, ei mielestäni enää kauheasti säästä ottaa joku halpamerkki, tuokin sellainen osa ettei sitä suodatustehoa yms juuri päältäpäin näe.

Vaggilaisten alkuperäissuodattimissa (öljy/ilma) on ollut Mann:in logoja painettuna. Normaalisti on erittäin harvinaista että alkuperäisosassa on oikean valmistajan nimi mainittu. Mann:iin on tullut muutenkin luotettua viime vuodet. Välillä käyttänyt Wix:in filttereitä eikä niissäkään haukkumista ole. En tiedä mikä on laatuero mutta ovat nykyään samaa konsernia.
 
Vaggilaisten alkuperäissuodattimissa (öljy/ilma) on ollut Mann:in logoja painettuna. Normaalisti on erittäin harvinaista että alkuperäisosassa on oikean valmistajan nimi mainittu. Mann:iin on tullut muutenkin luotettua viime vuodet. Välillä käyttänyt Wix:in filttereitä eikä niissäkään haukkumista ole. En tiedä mikä on laatuero mutta ovat nykyään samaa konsernia.

En nyt sanoisi, että olisi mitenkään harvinaista että OEM-osissa on varaosan valmistajan logo.
 
Janmorin sytytysjohdosta jäi se hattu käteen. Huonosti puristettu kaapeliin kiinni...
 
BGA öljypohjan tiiviste = PASKA.

Hikoilee öljyä...

Saman valmistajan kannentiivisteessä ei moittimista (käytössä remmiahdetussa b3 audissa).
 
Alvadilta sää näitä halpoja sisälokasuojoja, esim tämä maksoi 23,14€



Pikkasen työstöä vaan vaatii nuo reiät (välijäähdyttimen ilma kulkee noista).

Tilasin samalla toiseen autoon taakse vastaavat, 10,13€ /kpl :D

Äkkiseltään kokeiltuna ihan ok, pienellä viilauksella. Mitään kiinnitystarpeita eikä edes reikiä ei niissä ollut.
 
Alvadilta sää näitä halpoja sisälokasuojoja, esim tämä maksoi 23,14€



Pikkasen työstöä vaan vaatii nuo reiät (välijäähdyttimen ilma kulkee noista).

Tilasin samalla toiseen autoon taakse vastaavat, 10,13€ /kpl :D

Äkkiseltään kokeiltuna ihan ok, pienellä viilauksella. Mitään kiinnitystarpeita eikä edes reikiä ei niissä ollut.

Mulla kanssa Alvadilta tulleet, en muista merkkiä, pohjapanssarit. Sanotaanko että ei nekään menneet aivan suoraan paikalleen
 
Continental jakopäänsarja. Kiristin ja apurulla INA:n logoilla. Itse hihnassa ei valmistajan nimeä, mutta valmistusmaa Romania.
 
FA1 pakoputken tiiviste ei ollu semmonen kuin kuuluu. Pitäs olla kartio eikä pallon muotoinen. Kartio istuu kuin nenä päähän paikoilleen mutta tuo pallo jää liian "paksuksi" eikä uppoa syvennykseen silleen kun kuuluisi. Jouduin laittamaan vanhan tiivisteen...




Walker
tarvikeäänenvaimentimet näköjään valmistaa sellanen pulju kuin FONOS. Senkin kanssa tuli ongelma, osuu koriin!! :mad: Ehkä aavistuksen liian takana tuo pönttö, ja väärässä kulmassa. Ei pysty mitenkään säätämään niin ettei osuisi koriin.

Hyviä remontteja, mikään osa ei ole käypä. No sainpa ainakin tuon laipan siitä änkästä käytettyä, se oli sentään oikeanlainen. Ja pienen pätkän putkea kun hitsasin sitten vain ton änkän tilalle suoran putken...

 
Laitatin tänään octavia 1.6fsi vm 2006, febin takajarrulevyt (pinnoitettu) ja palat. Osat maksoi yhteensä n. 45e.
Onko muilla kokemuksia näistä? Ainakaan eivät äännä, toisin kuin eteen vaihdetut twr levyt ja boshin palat..
 
Laitatin tänään octavia 1.6fsi vm 2006, febin takajarrulevyt (pinnoitettu) ja palat. Osat maksoi yhteensä n. 45e.
Onko muilla kokemuksia näistä? Ainakaan eivät äännä, toisin kuin eteen vaihdetut twr levyt ja boshin palat..
Harvemmin ne takajarrut mitään ääntää, kun suurinosa jarrutehosta menee eteen. Sen ääntelynkin saa pois putsaamalla jarrut kunnolla ja voitelemalla oikeista paikoista. Sen jälkeen, kun asbesti poistui jarrupaloista niin ääntely alkoi.
 
Harvemmin ne takajarrut mitään ääntää, kun suurinosa jarrutehosta menee eteen. Sen ääntelynkin saa pois putsaamalla jarrut kunnolla ja voitelemalla oikeista paikoista. Sen jälkeen, kun asbesti poistui jarrupaloista niin ääntely alkoi.
Mulla kyllä rahisi takajarrut, mistä syystä vaihdoin ne. Pitänee huollattaa etujarrut ja voidella.
 
Mitäs raati sanoo tämmösistä iskareista.

Mukana ei tullut minkäänlaisia jousilautasia. Googlettelin vähän ja tutkin asiaa niin auton alkuperäiset jousilautaset ovat irralliset, eli teoriassa niitä pystyisi käyttämään MUTTA niissä oleva reikä on pienempi kuin näiden iskarien varren halkaisija. Mukana tuli irrallinen holkki, jonka päälle ilmeisesti jousilautasen pitäisi tulla.

Mulla on kuitenkin autossa tarvike iskarit paikoillaan, ja niissä jousilautaset on ympäriinsä hitsattu, eli niitä ei voi käyttää näihin....

Näyttääkö tuo jousilautasen tuenta mielestänne riittävän turvalliselta?





 
Viimeksi muokattu:
Japanparts ei ole kovinkaan premium laadultaan. Tuoreeltaan asennuksen jälkeen iskaritesti näytti 11% heittoa. Nyt 4v jälkeen heitto oli 16%. -> iskarit vaihtoon.

Ei kyllä vielä mikään järkyttävä ero mutta vaihdan varmuuden vuoksi, on tuntunut auto vähän pomppivalta 120kmh vauhdeissa..

1626892364070.png
 
Mitäs raati sanoo tämmösistä iskareista.

Mukana ei tullut minkäänlaisia jousilautasia. Googlettelin vähän ja tutkin asiaa niin auton alkuperäiset jousilautaset ovat irralliset, eli teoriassa niitä pystyisi käyttämään MUTTA niissä oleva reikä on pienempi kuin näiden iskarien varren halkaisija. Mukana tuli irrallinen holkki, jonka päälle ilmeisesti jousilautasen pitäisi tulla.

Mulla on kuitenkin autossa tarvike iskarit paikoillaan, ja niissä jousilautaset on ympäriinsä hitsattu, eli niitä ei voi käyttää näihin....

Näyttääkö tuo jousilautasen tuenta mielestänne riittävän turvalliselta?






FK valmistaa käytännössä madallusiskareita ja coilovereita, eli ei kai tuo ole mistään säädettävän / madalletun alustan setistä otettu yksittäinen iskari? Näyttäisi vähän siltä, kun säädöt on olemassa. Yleensä tarvitsevat omanlaisensa jousen & jousilautasen tuohon päälle, erityisesti jos säädettävä on.
 
Joskus viime syyskuun tienoilla TA-Technixin "Sport"-iskunvaimentimet 45€/kpl tuli asennettua E46 (M47, Facelift, farkku) perän alkuperäisten M-Sport-iskareiden tilalle, sillä katsastus töppäsi vasemmalle taakse iskarin arvoihin. Iskarien vaihto ei kuitenkaan tilannetta juurikaan parantanut, huonoja arvoja tuli edelleen samasta nurkasta. Ajossa ei mielestäni ollut kuitenkaan mitään moitittavaa ennen tai jälkeen iskarien vaihdon, ja katsastaja myönsikin iskaritestien välillä näin oireilevan. Voisin ehkä persdynon perusteella sanoa että aavistuksen jäykemmät nämä TA-Technix. Tarkoitettu tuotekuvauksen mukaan madalletuille autoille, ja tällaiseksi kiireessä mielsin vakiona olleen kevyen M-Sport-madalluksen. Yläpäihin laitoin Meyle HD-sarjaa, hyvin pelannut ja istu paikalleen. Pohjaanlyöntikumit ja suojamuovit oli Motonetista, en muista merkkejä tms. Timmisti istuivat paikalleen ja siellä näyttävät edelleen olevan.



Vectorin jarrupalat näytti tältä 3v/10tkm jälkeen.

Samana syyskuuna laitettu tuohon em. autoon Vectorin palat eteen ja taakse. Täytyypä kans tarkastaa kunto.
 
Viimeksi muokattu:
Joskus viime syyskuun tienoilla TA-Technixin "Sport"-iskunvaimentimet 45€/kpl tuli asennettua E46 (M47, Facelift, farkku) perän alkuperäisten M-Sport-iskareiden tilalle, sillä katsastus töppäsi vasemmalle taakse iskarin arvoihin. Iskarien vaihto ei kuitenkaan tilannetta juurikaan parantanut, huonoja arvoja tuli edelleen samasta nurkasta. Ajossa ei mielestäni ollut kuitenkaan mitään moitittavaa ennen tai jälkeen iskarien vaihdon, ja katsastaja myönsikin iskaritestien välillä näin oireilevan. Voisin ehkä persdynon perusteella sanoa että aavistuksen jäykemmät nämä TA-Technix. Tarkoitettu tuotekuvauksen mukaan madalletuille autoille, ja tällaiseksi kiireessä mielsin vakiona olleen kevyen M-Sport-madalluksen. Yläpäihin laitoin Meyle HD-sarjaa, hyvin pelannut ja istu paikalleen. Pohjaanlyöntikumit ja suojamuovit oli Motonetista, en muista merkkejä tms. Timmisti istuivat paikalleen ja siellä näyttävät edelleen olevan.




Samana syyskuuna laitettu tuohon em. autoon Vectorin palat eteen ja taakse. Täytyypä kans tarkastaa kunto.

Rengaspaineetkin yllättävän paljon voi vaikuttaa tuohon testiin. Sekä hyvässä että huonossa.
 
Eikö tuo iskaritesti ole vähän kuin suuntaa antava, jos enempi heittoa, niin leimasetä osannee kurkata, että onko iskarissa näkyvissä jotain vikaa. Mielestäni pelkän iskaritestin arvojen perusteella ei pitäisi tulla katsastuksessa hylkyä.
Ostin kerran yhden Fiestan, jossa oli tullut hylky taka-iskarin huonosta arvosta. No otin iskarin irti, eikä siinä ollut mitään eroa uuteen. Pistin vanhan takaisin ja jälkinäyttöön. Nyt oli arvot kuulemma hyvät, mutta kannattaisi hitsata taka-akselin kiinnike takaisin koriin. Eli yksi neljästä akselin kiinnityskohdasta oli ruostunut irti, aiheuttaen huonot arvot iskaritesrissä. Leimamies ei ollut asiaa huomannut.
 
Niitä iskaritestin lukemia on ihan turha tuijotella suurennuslasin kanssa. Iskaritesti kertoo saman akselin iskarien välisen eron prosentteina, se ei kerro paljonko iskareissa on vaimennusta. Jos tulos on lähellä 0% tai 100% niin se alkaa olla suora merkki sitä, että iskarissa on jotain vikaa. Toimiva iskari voi sitten antaa kaikkia lukemia tuolta väliltä. Kannattaa kuitenkin huomioida, että auton renkaat, rengaspaineet, jousitus ym voi saada hyvät iskarit näyttämään huonoilta ja myös toisin päin eli huonot iskarit näyttämään hyviltä.
 
Rengaspaineetkin yllättävän paljon voi vaikuttaa tuohon testiin. Sekä hyvässä että huonossa.

Paineet tsekkailtiin, olivat ok. Niitä aluksi epäiltiinkin.

Kävin myös iskaria vaihtaessa paikkoja läpi sekä myös katsurin kanssa tuloksista johtuen. Ei löytynyt mitään merkillepantavaa.

Lisätääs vielä Depo-merkkisistä ajovalojen laseista (etusivulla huono/sopimaton), samaan baijerilaiseen vaihdettu helmikuussa ja ovat ajaneet asiansa tähän mennessä. Tiivisteenä jotakin mukana tullutta alkuperäisestä eroavaa metritavaraa, mistä johtuen veikkaisin asennuksen olevan helpompaa alkup. tiivisteellä.
 
Tyc ajovaloumpion ostin vag kulkineeseen, kun ajattelin että eikait se ihan käyttökelvoton voi olla. Laatu on ihan kuraa ja mm pitkiä ei saa säädettyä lähellekään oikeaa korkeutta.

No tästä lähtien sitten käytetty alkuperäinen.
Viestistäsi viisastuneena maksoin uusista umpioista pikkuisen lisää saadakseni VAGilaiseen aidot Hellat. Alkuperäiset olivat myös Hellat.

Asennuksessa säädin kiinnityskorvakkeiden vastinpinnat samalle korkeudelle vanhojen umpioiden mukaan. Korjaamolla teetin suuntauksen: vasenta ei tarvinnut säätää lainkaan ja oikeanpuoleista vain hienosäätää. Pitkätkin näyttivät hyvin oikeaan suuntaan. Kyllä Hellan laadusta kannattaa maksaa, kerran se vain kirpaisee :rofl:
 
Mitkä varaosamerkit ovat paskaa ja mitkä huonoja?

Meyle (jarruosat, hyvä | iskarin yläpäänlaakeri, huono | lukkopesä, sopimaton | avaimet, OK | alustan nivelosat, OK | puslat, sopimaton) HD-sarjan osat todennäköisesti kelvollisia.

Täältä raporttia sen verran, että usean vuoden kokemuksella B5-sarjan Passatissa (ja todennäköisesti myös saman ikäluokan Audi A4:ssa ja Skoda Superbissa, jotka jakavat paljon tekniikkaa keskenään) etupään ripustuksen pallonivelet on sen verran alimitoitettuja jo tehtaalta, että edes OEM-osat eivät tunnu kestävän, mutta Meyle HD -osat ovat kestäneet. Niistä saattaa tulla tosin maantien jyrinä hieman OEM-osia paremmin läpi eli todennäköisesti vaimennuksesta on hieman tingitty kestävyyden parantamiseksi.

Meyle HD -osille tulee kuitenkin valmistajan 4 vuoden takuu itse asennettunakin, joten ihan kuraa ne eivät voi olla. Ainakin itseäni ärsyttää etupään tukivarsien vaihtelu sen verran, että olen sittemmin ostanut vain Meyle HD -osia tähän autoon.

Itse julistaisin ripustuksen osissa Meyle HD -osat alkuperäisosia paremmaksi ainakin VW-autoissa.
 
Olisikohan täällä kellään hyviä kokemuksia noista halvoista Polmon pakoputkista? Muutama huono kokemus näytti löytyvän, mutta todella halpa hinta houkuttelisi koittamaan onnea.
Mulla on tollanen Polmon takapönttö ollut nyt 2,5v kiinni, sopi heittämällä paikalleen ja tosiaan vielä täysin ehjä. Hinta oli 70 e tienoilla, kun tunnetumpia merkkejä myytiin reilusti päälle 100 e hinnalla, oikeat merkkipöntöt lähempänä 200 e. Sen verran helppo tuo takapönttö vaihtaa, että eipä siinä paljon häviäkään.
 
Mulla on tollanen Polmon takapönttö ollut nyt 2,5v kiinni, sopi heittämällä paikalleen ja tosiaan vielä täysin ehjä. Hinta oli 70 e tienoilla, kun tunnetumpia merkkejä myytiin reilusti päälle 100 e hinnalla, lähempänä 200 e. Sen verran helppo tuo takapönttö vaihtaa, että eipä siinä paljon häviäkään.

Itsellä huonoja kokemuksia. Takavaimentimen laippakiinnitys oli väärän kokonen ja vaimennin oli orkkista pienempi, huomattavasti huonompi vaimennusteho verrattuna orkkikseen. Halpahan se toki oli.
 
Itsellä huonoja kokemuksia. Takavaimentimen laippakiinnitys oli väärän kokonen ja vaimennin oli orkkista pienempi, huomattavasti huonompi vaimennusteho verrattuna orkkikseen. Halpahan se toki oli.
Mulla autona V70 mk2, orggispönttö oli hieman paksumpi ja kieltämättä "laadukkaamman" oloinen, mutta vaimennustehossa en eroa havainnut ainakaan huonompaan suuntaan, tosin orggis oli jo sylkenyt sisuskaluja pihalle, eli luultavasti uusi orggis olisi ollut vähintään yhtä hyvä, todennäköisesti parempi. Kiinnityspisteet olivat just eikä melkein.
 
Ajattelin tilata Trodolta 4x levyt + palat, iridium tulpat , seisontajarrut ja niiden tarvike sarjan.

Autodocilta saisi saman paketin 25€ halvemmalla. Onko sen arvoinen vai saako tania ? Trodolta ottanu nyt 2x osia ja no problemo.

Onko jotain vastaavia paikkoja, hyvää, katsella varaosia, lähinnä sellainen mistä saa mitä on tilannut eikä vaihdella halvempiin ? Toyotaan osia siis katselen.

Edit: vähän seikkailin ja vertailin hintoja. Identtiset ostoskorit.
Trodo 324,05€ +0€ kulut
Autodoc 301,06€ +0€ kulut
Varaosa24 281€ +0€ kulut
Aeromotors 274,30€ +0€ kulut
iParts 262,85€ + 14,90€ kulut
Ak24 261,58€ +0€ kulut
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin tilata Trodolta 4x levyt + palat, iridium tulpat , seisontajarrut ja niiden tarvike sarjan.

Autodocilta saisi saman paketin 25€ halvemmalla. Onko sen arvoinen vai saako tania ? Trodolta ottanu nyt 2x osia ja no problemo.

Onko jotain vastaavia paikkoja, hyvää, katsella varaosia, lähinnä sellainen mistä saa mitä on tilannut eikä vaihdella halvempiin ? Toyotaan osia siis katselen.

Aeromotors
varaosa24.fi
iparts
ak24
 
Hienosti toimi Aeromotorssin palvelu ja lähetys nopeus. Perjantai iltapäivästä tilasin, illalla lisäilin rungonnumerot 2 autosta, VL yli ei tapahtunut mtn ja maanantaina otettiin yhteyttä väärästä osasta, joka vaihdettiin ja hyvitettiin PayPaliin erotus. Paketti lähti maanantaina ja keskivikkona ruokatunti aikaan paketti oli minulla. Aivan mahtavaa. Hinnasta säästi suomeen 100-150e, vaikka otin kaikki osat Boschina.
 
Hienosti toimi Aeromotorssin palvelu ja lähetys nopeus. Perjantai iltapäivästä tilasin, illalla lisäilin rungonnumerot 2 autosta, VL yli ei tapahtunut mtn ja maanantaina otettiin yhteyttä väärästä osasta, joka vaihdettiin ja hyvitettiin PayPaliin erotus. Paketti lähti maanantaina ja keskivikkona ruokatunti aikaan paketti oli minulla. Aivan mahtavaa. Hinnasta säästi suomeen 100-150e, vaikka otin kaikki osat Boschina.
Vähemmän yllättäen aika usein varaosan paketissa ollut kyrillistä kirjainta päällä, vaikka Boschia olisikin. Eipä se kai siitä sen huonompaa välttämättä tee.
 
Edit 2.9.2021:

Ei Messmer-siirtopumpussa ollutkaan mitään vikaa vaan lopulta autossa itsessään.
 
Viimeksi muokattu:
Vähemmän yllättäen aika usein varaosan paketissa ollut kyrillistä kirjainta päällä, vaikka Boschia olisikin. Eipä se kai siitä sen huonompaa välttämättä tee.

Okei. Mitä tällä lähinnä haet ? Mielenkiinnosta kysyn.

IMG_20210822_132553.jpgIMG_20210822_132618.jpg

Kuvan paketeista toinen Suomesta varaosaliikkeestä ja toinen Aeromotorssilta.
 
Okei. Mitä tällä lähinnä haet ? Mielenkiinnosta kysyn.

IMG_20210822_132553.jpgIMG_20210822_132618.jpg

Kuvan paketeista toinen Suomesta varaosaliikkeestä ja toinen Aeromotorssilta.
Meinaan vaan että itselle sieltä on tullut osia mitkä on ihan selvästi tarkoitettu venäjän markkinoille.
Ei se tosiaan siitä välttämättä huonompaa tee... Valitettavasti ei ole nyt kuvaa heittää.

Kyllä sieltä "normaaliakin" kamaa tulee, mutta aina välillä osuu noita sekaan.
 
Viimeksi muokattu:
Meinaan vaan että itselle sieltä on tullut osia mitkä on ihan selvästi tarkoitettu venäjän markkinoille.
Ei se tosiaan siitä välttämättä huonompaa tee... Valitettavasti ei ole nyt kuvaa heittää.

Kyllä sieltä "normaaliakin" kamaa tulee, mutta aina välillä osuu noita sekaan.
Okei , hyvä tietää, kiitos. Kuvissa pienempi ltk ihan suomesta, koivuselta. Hyvin samanlaisia ltk oli, kaikki aeromotorssin ja trodon kamat.
 
Viimeksi muokattu:
Niin en oikein tiedä miten noita pitäisi verrata, kun ovat eri osat ja eri maassa valmistettu.

Sen verran mitä olen jaksanut paketteja katsella niin kaikki mitä tilasin joskus Autodocilta, ja nykyään Aeromotorssilta niin ovat ihan luettavaa kieltä.
 
Polmo keskivaimennin oli muhvipäästä liian lyhyt :D ei muuta kuin lähempää moottoria orkkisputki poikki ja sen verran hollille sitä muhvia että hitsasin Polmon kiinteesti alkuperäseen putkeen.

Aina säätöä, halpoja kyllä ovat. Mutta hitsauskone on hyvä olla....
 
Polmo keskivaimennin oli muhvipäästä liian lyhyt :D ei muuta kuin lähempää moottoria orkkisputki poikki ja sen verran hollille sitä muhvia että hitsasin Polmon kiinteesti alkuperäseen putkeen.

Aina säätöä, halpoja kyllä ovat. Mutta hitsauskone on hyvä olla....

Miksi aina ostat sitä halvinta kuraa?
 
Säästää "pitkässä juoksussa"? Jos nyt tossakaan ei lopulta kauaa mennyt, niin ehkä se oli erotuksen arvoinen säästö?
 
Niin ja kukahan nuo laadukkaat merkit on kokemuksien perusteella lisännyt listalle.........

Ei aina tarvii ostaa parasta johonkin ihme rönttään millä ei itse ees aja. Ja eipä se ollu paha rasti tuo vaimentimen sovitus, kun on hitsausvehkeet.

Tietoutta täällä vaan jaetaan eikä mitään "itketä". Jos ei saa kertoa mitään, niin mikä ketjun pointti edes olis? valoja päälle jne.
 
Säästää "pitkässä juoksussa"? Jos nyt tossakaan ei lopulta kauaa mennyt, niin ehkä se oli erotuksen arvoinen säästö?

Esim. Peugeot-foorumilla suositellaan esim. ostamaan marmorilta eli merkkiliikkeestä alkuperäisiä pakoputkia. Hinta on jopa kilpailukykyinen tarvikemalleihin nähden ja johtuu vissiin, kun ovat ostaneet pakoputkia tekevän firman. Monet itkee, että hyvä jos tarvike kestää vuoden, niin alkuperäinen helposti sen 4-5v
 
Esim. Peugeot-foorumilla suositellaan esim. ostamaan marmorilta eli merkkiliikkeestä alkuperäisiä pakoputkia. Hinta on jopa kilpailukykyinen tarvikemalleihin nähden ja johtuu vissiin, kun ovat ostaneet pakoputkia tekevän firman. Monet itkee, että hyvä jos tarvike kestää vuoden, niin alkuperäinen helposti sen 4-5v
Huonojahan nuo ovat jos ei kauemmin kestä,omassa Kiassa tulee täyteen 14 v ja 170 tkm.Vaimon Skodassa 13 v ja 310 tkm alkuperäisillä putkilla.
 
Pakoputken kesto riippuu kyllä niin käyttötavoistakin. Jos auto seisoo pitkiä aikoja niin putki ruostuu sisältäpäin puhki. Niinkuin mulla just kävi. Autolla ei o parin vuoden aikana ajettu juuri mitään. Yhtäkkiä vaan putkessa oli reikiä siellä sun täällä (keskellä vaimentimen pohjaa muun muassa). Jos ajetaa päivittäin niin se pääsee kuivumaan hyvin.
 
Pakoputken kesto riippuu kyllä niin käyttötavoistakin. Jos auto seisoo pitkiä aikoja niin putki ruostuu sisältäpäin puhki. Niinkuin mulla just kävi. Autolla ei o parin vuoden aikana ajettu juuri mitään. Yhtäkkiä vaan putkessa oli reikiä siellä sun täällä (keskellä vaimentimen pohjaa muun muassa). Jos ajetaa päivittäin niin se pääsee kuivumaan hyvin.

Ja vaikka ajelee päivittäin, niin saattaa silti ruostua nopeasti. Silloin jos on vaan pappalla kauppakassina ja pienet kierrokset aina, niin varmasti aivan laho.
 
Audin 5V bensakoneet ainakin pitävät putket ihan hyvässä hapessa. 20v+ tuplaputket oli molemmissa Audeissa, eikä sanomista. Toki lämpöä tulee putkenpäistä ulos niin paljon, että kuivaa kyllä ajossa. Ei ole pakoputkihommat itselle yhtään tuttuja, kun ei ole tarvinnut niitä laittaa Audeissa koskaan. Vissiin näistä muutenkaan ei putket hajoa, vaan katit lähinnä, jos öljyä pääsee palotilan oli putkiin.
 
Esim. Peugeot-foorumilla suositellaan esim. ostamaan marmorilta eli merkkiliikkeestä alkuperäisiä pakoputkia. Hinta on jopa kilpailukykyinen tarvikemalleihin nähden ja johtuu vissiin, kun ovat ostaneet pakoputkia tekevän firman. Monet itkee, että hyvä jos tarvike kestää vuoden, niin alkuperäinen helposti sen 4-5v

Ja mikäli se pakoputkia tehnyt firma on sama, kuin joka on tehnyt alunperinkin sitä putkea Peugeottiin niin sehän on hyvä diili kaikille osapuolille. Auton omistaja saa hyvin paikoilleen sopivan putken jne.

Kun nimittäin noissa kalliimmissakin tarvikemerkeissä on tosiaan niitä mistä ei viitsis edes maksaa kun sopivuus ei ole mitä odottas.

Ainakin itse luulin että Walkerin merkillä olevat pakoputkenosat olis just niitä hyviä ollut, niin tilasin käyttöautoon semmosen. Lopputuloksena oli että käytin siitä vain sen laipan ja itse vaimennin meni romulavalle... kun ei se sopinut paikoilleen. Taisin siitä jossain kohtaa laittaa kuvatkin tänne, mutta siis ihan ilmeinen keissi että ainakin se on valmistettu näkemättä ko. autoa mihin sen pitäis sopia :D Eikä ollut halvin vaihtoehto!
 
Ate merkkiset powerdisc jarrulevyt meni kuin heittämällä kiinni bmw e46 autoon. 5/5
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 295
Viestejä
4 508 472
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom