Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeknoR
  • Aloitettu Aloitettu
Testaus ei kestänyt pitkään, Lemförder pallonivelet kesti ilman rasvanippoja huimat 10tkm. Alkoi pitämään narinaa ja pauketta ja siellähän oli yllätys yllätys väljä nivel. Luultavasti tehtaalla ei ole laitettu ollenkaan rasvaa mutta ei nuo säännöllisesti rasvattunakaan (n.59tkm) kestä lähellekään samoja kilometrejä mitä alkuperäiset nivelet (reilu 110tkm).

alapallonivel vai joku muu? tukivarsissa oleva? kovalla rasituksella oleva siis?
 
ABAKUS takaluukun lukko oli aivan susi. Ei lukkiudu ollenkaan. Olisin mikrokytkinvikaisen lukon tilalle vaihtanut... mutta tuolla uudella osalla ei luukku siis pysy edes kiinni :D
 
alapallonivel vai joku muu? tukivarsissa oleva? kovalla rasituksella oleva siis?

Takapotku Ladan yläpallot, näissä ei kuulemma taho kestää mitkään tarvike nivelet verrattuna alkuperäiseen mutta lähinnä pisti silmään kuinka iso ero oli rasvauksella. Tulipahan kokeiltua.

Edit. Nyt kun tuli alkuperäiset nivelet ja vaihdon yhteydessä huomasin että molemmissa Lemförderin nivelissä oli suojakumit halkeillut rikki. Sisällä oli kuivunutta rasvaa kokkareina. Jännä kun samat nivelet kesti aiemmin suojakumien puolesta oikein hyvin monta vuotta ja nämä vain vuoden. Ilmeisesti sinne on päässyt paskea väliin niin sillä kuluivat nopeasti väljäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kamokan yleismallinen taaempi lambda antaa vikakoodin lämmityspiiristä vaikka on varmasti hyvä kontakti. Boschin anturi tilalle ja taas toimii. Ei näköjään pidä missään antureissa tai sytytyspuolissa yms sekaantua muihin kuin oem osiin.
 
TYC ajovaloumpiot Vectra C:hen meni aikalailla heittämällä alkuperäisten tilalle, istuu suht siististi ja valokuvio kunnossa, joten "Hyvä / Ok". Polttimoiden hyvin yksinkertaistetusta klipsikiinnityksestä ja umpioiden kovasta muovista tosin oikein huokuu tarvikeosan tuntu, toivottavasti kestävät pakkasillakin...
 
Tuli autoon hommattua takaäänenvaimennin valmiiksi odottelemaan sitä hetkeä kun vanha alkuperäinen pettää. Kun Aeromotors ei pystynyt toimittamaan Walkeria niin otinpa kokeeksi Trodolta puolalaisvalmisteisen Asmetin. Vaimentimen vaihto ei ole vielä hetkeen ajankohtainen joten kestävyys/käyttökokemusta ei ole tarjota mutta laitoinpa merkille että on tehtaalla ainakin kaikki hitsisaumat suojattu jonkinlaisella maalilla.
asmet.jpg
 
Tuli autoon hommattua takaäänenvaimennin valmiiksi odottelemaan sitä hetkeä kun vanha alkuperäinen pettää. Kun Aeromotors ei pystynyt toimittamaan Walkeria niin otinpa kokeeksi Trodolta puolalaisvalmisteisen Asmetin. Vaimentimen vaihto ei ole vielä hetkeen ajankohtainen joten kestävyys/käyttökokemusta ei ole tarjota mutta laitoinpa merkille että on tehtaalla ainakin kaikki hitsisaumat suojattu jonkinlaisella maalilla.
asmet.jpg

Näyttää vahvasti sinkkimaalilta.

Esim. Wurth sinkki 300 purkki 500ml
 
EGT Ceramic line jarrupaloja tullut nyt useampi vuosi käytettyä kymmenssiä Saabeissa. Erinomaiset jarrutusteholtaan, ei pölytä eikä vingu myöskään. Kulutuskestävyys ollut oem palojen tasolla. Hinnaltaan todella edullisia, erinomainen vaihtoehto "Premium" Ferodon, EBC jarrupaloille katuajoon, rata-ajossa kestävyydestä ei tietoa. OK/Hyvä

Stelloxin alatukivarsi laadukas ja hyvillä puslilla sekä nivelellä ng93, edullinen. OK/hyvä.

Purfluxin suodattimet oem PSA, OK/Hyvä.

INA jakopääsarjat peruslaadukkaita, vahvistettu vesipumppu sarjassa. Orggis ei tunnetusti kestä suunnitteluvirheestä johtuen, SAAB 1.9tids (Fiat/GM 1.9 multijet/CDTI/JTDM). Parempi kuin alkuperäinen. Hyvä.

LLC Products LCC4201 SAAB/FIAT/GM 1.9 diisselin imusarjan läppien käyttövivuston korjaussarja. Erinomainen tuote, sopivuus melko hyvä (Alkuun hankaa vähän imusarjan valu-ulokkeeseen mutta tekee itselleen tilaa) ja tällä saa korjattua imusarjan läpät vaikka läppäakselien kiinnike "nännit" olisi kulunut niin pahasti ettei orggistyylinen muovisilla nivelillä oleva käyttövivusto pysy enää paikoillaan. Hyvä.

Elring tiivisteet aina ollut sopivia ja kestäviä. OK/Hyvä.

Victor Reinz tiivisteet aina ollut sopivia ja kestäviä, vakio kansinahkat parasta mitä rahalla saa. OK/Hyvä.

Valeo suodattimet, OEM laatua ja toimivia. OK/Hyvä.

Professional parts pissapojan suuttimet, NG93 Saabiin sopivat mutta laadullisesti aivan kelvotonta paskaa. Suihkuttaa konepellille ja osa suuttimista ollut tukossa jo paketista ottaessa. Paska/Huono.

Kamoka SAAB NG93 kääntölautanen/jousijalan tukilaakeri, kesti muutaman tuhat km ajaa ennenkuin alkoi kolisemaan ja narisemaan. Paska/Huono.

KRAFT automotive/EGT/Kamoka jarrulevyt, laadullisesti hyviä ja suoria. Ei eroa "parempiin" levyihin. OK.

Brembo perusmallin jarrupalat. Paskimpia jarrupaloja mihin rahansa voi tuhlata. Aivan älytön pölytys ja vanteet pilalla. Kulutuskestävyys huonompi kuin vastaavilla paloilla. Kelvotonta paskaa/Huono.

Brembo perusmallin jarrulevyt. Sama ongelma kuin palojen kanssa, kelvotonta paskaa. Useampi sarja paketista suoraan kieroja ja loput hetken ajon jälkeen alkaneet tärräämään. Paska/Huono.

MOTIP bräkli. Surkeaa, jokin "ECO" koostumus ja puhdistusteho sen mukainen. Menee hätätilassa. Huono.

TRW bräkli. Puhdistaa ja irroittaa likaa/rasvaa aivan eritavalla kuin Motip. Hyvä.

AIC paisarin korkki. Sopimaton/ei pidä paineita. Huono.

MAXGEAR D1S polttimot. Valotehto huono, sopivuus ok. Varauksella/huono.

Automega SAAB B207 jakopäänkopan tiiviste. Sopivuus huono, pienellä vääntelyllä menee paikoilleen. Varauksella/huono.

Gates termostaatti SAAB B207. Ei toimi, aukeaa liian aikaisin. Huono.

YSPARTS/NTY/APPLUS kunnostetut jarrusatulat. Laadullisesti olleet hyviä, ei ongelmia keston kanssa. OK.
 
Brembon peruspalojen kanssa tullu huomattua et niitä saa viilata aika reippaasti että saa kulkemaan sujuvasti satuloissa. siitä huolimatta että ne satulat/kannattimet on jo hyvin putsattu.

Btw aloitusviestissä tuli 50k merkin raja täyteen. Siirsin aakkostetun listan ketjun viestinumeroon 4
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 985
Viestejä
4 417 871
Jäsenet
73 257
Uusin jäsen
Vepe21

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom